القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المزاج البارت 12_13 بقلم منار همام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الفصل الثاني عشر


نور: ا. ادم... دم


آدم بتعب: اهدي يا روحي تقريباً  بواقي اتجرح بس


نور بدموع: طاب افتح  بقك كدا وريني


آدم فتح فمه وهو مبتسم: اهو


نور: مفيش حاجه يا ادم.. ااه


ادم شاله:فكك بقا  يلا ننام 


نور: ادم انت الفتره دي باين عليك التعب بجد لازم تشوف دكتور


ادم بضحك: ازي وانا دكتور


نور: يووووها يا ادم معرفش بس انت تعبان


ادم حطها علي السرير  وحاول يخليها تغير الموضوع باسها 


: شكلك وانتي حمر كدا وتتاكلي اكل هيجننني


نور بكسوف: ااادم نام


ادم باسه تاني: خلاص اهو هنام


ادم نام جنبها وهي حضنته وفضل يلعب في شعرها لحد مانام هو كمان


صبآآآآآآآح يوم جديد

يوسف في المكتب بيتكلم في التلفون 


: اسرررراء انا قلت مفيش خروج


في الجهه التانيه


اسراء: يا يوسف وربنا مش هطول وهخد ميسره معاي


يوسف: لا لو عايز حاجه هجبهالك وانا جي او اطلبيه  اونلاين بس زفت خروج لا


اسراء: يووووها يا يوسف من ساعت متجوزنا وانا مخرجتش. 


يوسف: حاضر يا حبيبتي لمه افضا اخدك ونخرج سو 


اسراء: بس انا عايزه اخرج لنفسي


يوسف كان بيكلمه وهو مشغول بيوقع ورق


: اسراء اقفلي دلوقتي ونتكلم بعدين 


اسراء: هخرج يا يوسف يعني هخرج


يوسف كان قفل التلفون قبل ما يسمع 

الباب خبط ودخل شخص في ايده ملف


يوسف: عملت الي قلتلك عليا


: اه يا يوسف بيه دا ملف في اخر شهر من ارباح المستشفي وبعص لافكار وتعدلات علشان نزيد الارباح


يوسف: تمام حطهم هنا


: احم وهو في حاجه خت بالي منها بس.. بس


يوسف: اتكلم علطول 


: الملف دا لقينها بغلط وسط ملفات المستشفى اظن ممكن ينفعك


الرجل حط ليوسف الملف قدامه يوسف فتحه وكان عباره عن  اشاعات بسم ادم شاهين 


********

ميسره كانت نايمه حست بحركه ناعمه علي وشها

فتحت عيونها وهي مبتسمها


ميسره بفزع: جاسر بتعمل اي هنا


جاسر ببرود: يلا غير هدومك علشان اخدك معاي الجامعه


ميسره: انت ازي تتدخل اوضتي كد ومن غير متخبط


جاسر: خلصي يا ميسره مش عايز جنان ولا اقوم اغيرلك انت


ميسره: طاب اطلع بره وانا هغير ونزل 


جاسر متجه نحيت الباب


: من النهاردا هتروحي معاي وتاجي معاي ولبس الي سبته ليكي لو لبستي غيرو هطلع البسك انا ومحدش هيقدر يحوشني


ميسره: دا الي هو ازي ان شاءلله 


**************


في شقه ادم كان صوت خبيط جامد علي الباب


ادم صحي واحاول يقوم


نور بنوم: رايح فين


ادم: الباب بيخبط هشوف مين


نور: هي الساعه كام


ادم: عشره... وباسه علي راسه.... كملي نومك انتي


ادم اول ما فتح الباب محسش غير وفي ضاربه جامد في وشه رجع علي اثاره لوره 


رفع وشه هو  حط ايده علي بقه اثار الدم الي نزلت بسبب الضربه


ادم: اي الي انت عملتو دا يا يوسف انت اتجننت


يوسف رما ورق في وشه


: الكلام دا بجد


ادم نزل وخد الورق من علي لارض وبص فيه


ادم: يوسف ان.... 


يوسف بصوت عالي: ارد عليا ب اه او لا الكلام دا بجد


ادم بهدو: يوسف ممكن طوتي صوتك نور نايمه


يوسف مسكه من التيشرت وهو علي اخره


: يا برودك يخي بسالك في حياه او موت وانت كل الي هامك ان الهانم نايمه... وكمل بصوت عالي.... رد عليا الي في الورق دا صح


ادم: طب بص تعاله نقعد جوه وانا هحكيلك كل حاجه 


يوسف سحب ادم ودخل جوه


يوسف: يلا بسرعه سامعك


ادم اخد نفس:تقريباً بدات احس بتعب قبل الحدث بتاعتك بشهر  تجهلت الموضوع وكملت حياتي عادي

يوم الحدث بتاعتك حسيت بتعب جاااامد وغمي عليا في المستشفى واحد صحبي كشف عليا عرف اني عندي سرطان في الكبد 

رجعت البيت وكنت ناوي اقو للكل بس اتلهيت في الحدثه بتاعتك ونسيت


كمل بحزن 


بعد وقت من الضغط وعدم لاهتمام بدات اكره نفسي و الدنيا كله ومبقيش فارق معاي اموت او اعيش مرضتش اقول لحد مش عايز اشغل حد بي

بدات ابعد عن الكل وسبت المرض ينهش فيا 


يوسف قام: يلا قوم معاي هروح عند الدكتور دلوقتي 


ادم ابتسم: اقعد يا يوسف انا كد كدا كنت ناوي اروح انا مش عايز اموت 


يوسف: واي الي غير رايك ان شاءلله 


ادم: نور خايف اسيبه لوحده جبته قلت تسليني وتقف جنبي لحد ما اموت بس غصب عني عشقته

لو جرا ليه حاجه يا يوسف خد بالك منها


يوسف: انا بدات اغير من البت دي


ادم ضحك: الصراحه حقكك نور دي روحي 


ادم و يوسف سمعو صوت  شهقه طلعت من عند الباب


ادم بص لقي نور واقفه علي الباب بهدوم النوم


ادم جري وحضنه


ادم: مالك يا روحي


نور بعياط وهي بتضرب ادم علي كتفه


: لااا اوع انا بكرهك ان... انت مش بتحبني..  ازي تقعد كد ونت تعبان


ادم: اهدي يا روحي انا هتعالج اهو بس ممكن تدخلي تلبسي هدومك 


ادم بص علي يوسف الي كان ببص في لارض علشان نور


نور بدموع: لا مش هخدل ويلا دلوقتي ننزل نروح عند الدكتور 


ادم: حاضر يا حبيبتي بس غير هدومك


يوسف: احم همشي انا يا ادم وهستناك النهارده في المستشفى 


ادم: حاضر 


يوسف مشي 


نور بشهقه: هدخل اغير هدومي ونروح عند الدكتور  دلوقتي 


ادم ابتسم: حاضر بس بطلي عياط بالله عليكي


نور مسحت دموعه وجريت علي جوه تغير


*****

اسراء قاعده في كافيه ومضايقه من يوسف


: عفوآ ممكن تشفيلي العنوان دا فين


كانت بنت تقريباً في سن 19سنه اسراء اخت الورقه من ايد البنت


اسراء: اه بصي دا تاني شارع علي ايدك الشمال بس  الدكتور دا مش بيفتح دلوقتي 


البنت (زهراء): امال بيفتح امتا


اسراء: تقريباً كدا  علي 5المغرب 


زهراء: وساعه دلوقتي اربعه ممكن اقعد معاكي لحد ما ساعه خمسه تاجي


اسراء ابتسمت: اكيد طبعاً اتفضلي. 


زهراء: انا اسمي زهراء وانتي


: اسراء انت مش مصريه يا زهراء صح


زهراء: بابا وماما مصرين بس انا عشت كل حياتي في ايطاليا وجيت مصر النهارده الصبح


اسراء: بين عليكي صغيره جايه لوحدك


زهراء: لا جايه مع اخوي


اسراء: طاب وانتي اي الي نزلك مصر


زهراء بحز: عندي كانسر واصريت اتالج هنا في مصر


اسراء بشفقه: ربنا يشفيكي يا حبيبتي 


زهراء بحماس: بقولك اي احنا بقينا صحاب صح ممكن اخد رقمك 


اسراء: اه طبعا اكتبي


جه عليهم شب


اسلام: احم يلا يا زهراء الدكتور اتصل وقال انه مش هيجي النهارده 


زهراء بحزن: طيب... كملت بفرحه...... ابيه اعرفك اسراء صحبتي الجديده اسراء اسلام اخوي


اسلام ابتسم: اتشرفت يا انسه اسراء 

اسراء ابتسمت ليه  


زهراء بحزن: همشي انا هشوفك تاني صح


اسراء وهي قايمه: اكيد طبعاً اتشرفت بمعرفتك 


اسلام: احم لو لانسه اسراء ماشيه احنا ممكن نوصلك معانا


زهراء مسكت في اسراء بفرحه: اه فكره حلوه تعالي نوصلك


اسراء بحرج: مش عايزه اتعبكم معاي


اسلام: ولا تعب ولا حاجه اتفضلي


**************


ادم ونور  ويوسف قعدين قدم الدكتور المختص في حالات السرطان 


الدكتور بلوم: الحاله متاخر يا دكتور ادم انا مش عارف ازي سكت علي الموضوع لحد دلوقتي 


ادم: عارف كل دا يا دكتور بس انا عايز لاعلاج مش   تشخيص لاحاله


الدكتور: طبعاً مفيش حاجه بعيده عن ربنا والعلم اكيد في علاج 


يوسف: اي يا دكتور 


الدكتور: هنبدا بجلسات  لو مجبتش نتيجه هنعمل عمليه لي الكبد 


يوسف: هنبدا امتا يا دكتور 


الدكتور: هعمل شويه اشعات وتحليل ونشوف اول جلسه


نور صوتها طلع: هيبقا كويس يا دكتور


الدكتور ابتسم وبص لادم: بنتك

ادم شد من ايده علي وسط نور 


ادم: لا مراتي


الدكتور: ربنا يباركلك فيها.. متخفيش هيخف


مـــــــــــــنــــار هــــــــــــــــــمـــــــــــام


اسراء نزلت من العربيه


: شكرا علي التوصيله


اسلام نزل: ثانيه لو سمحتي


اسراء: اتفضل 


اسلام: احم بصي هو انتي تقريبا الصديقه الوحيده لزهراء اختي هي مش قريبه من حد ومعندهاش، صحاب 

ف.. فا ممكن يعني لو تحضري معاه اول جلسه لو سمحتي  


اسراء ابتسمت: اكيد هاجي


اسلام: طاب.. مكن يعني لو اخد رقمك علشان اقلك علي معاد اول جلسه


اسراء: خلي زهراء ترن عليا


اسلام: لا لا ما انا عايزه مفجاء ليه


اسراء: طيب


مـــــــــــــنــــــــــــار هــــــــــــــمـــــــــــــام


آدم: طاب في حد يزعل من حد وهو حاضنه كدا


نور: اسكت يا ادم انا زعلانه منك


ادم: اممم زعلانه مني وحضاني كدا  


نور: متبعش عني يا ادم


ادم: حاضر يا روحي


نور بعت عن ادم وتكلمت بتوتر 


نور غمضت عنيها وبتحول تتجمع شجعته


: ادم انا عايزه ابقا ست مش انسه


ادم رفع وشها بايده وبصوت وهدي


: نور افتحي عناكي


نور فتحت عين وحده وهي بتبص لادم بحرج


ادم: الاتنين يا نور


نور فتحت عنيها لاتنين


ادم: مين قلك الكلام دا


نور: ماما قلتلي و.. بعدين يا ادم انا عايزه اجيب منك طفل.... كملت بدموع... ع.. علشان.. لو


ادم حضنه: متخفيش يا روحي هخف وبقا كويس ونجيب ولاد كتير


نور لسه في حضن ادم:

بحبك اوى ادم


ادم:وانا بعشقك


نور: ادم هو انا ممكن اسالك سؤال 


ادم: اسالي


نور: هو اي الفرق بين الانسه وست


ادم ضحك عليها


: يعني مش عارفه الفرق وجيه تقليلي عايزه ابقا ست


نور ضربته: رد وانت ساكت


ادم شاله: يلا علشان ننام ولمه اخف هقولك اي الفرق بتفصيل


*********


اسراء مستخبيه ور ابوها


يوسف: سيبني يا عمي انا مش هضربه هعرفه غلطه بس


اسراء وهي ورا محمد


: كل دا علشان طلعت بر البيت


يوسف: ولمه جوزك يقلك متطلعيش وتنزفزي الي في دماغك


اسراء: علي فكره انا قلتلك


يوسف: عمي معلش متتدخلش انا ومراتي


محمد: باااااااااس صدعتوني. وانت بس يا يوسف واسراء الي انتي عملتيه غلط


يوسف: خلاص يا عمي احنا هنحل مشكلنا في اوضتنا.. يلا يا اسراء


اسراء: لا انا هنام مع بابا النهارده 


يوسف شال اسراء


: عايز حاجه يا عمي 


محمد: لا يا حبيبي ربي مراتك براحتك


يوسف اخد اسراء ودخل لاوضه واسراء بتحول تهديه


اسراء: ولله يا يوسف مش هعمل كدا تاني 


يوسف حتطه علي السرير وحط راسه علي صدرها


يوسف بتعب: تعبان اوي يا اسراء... يتبع


البطل لمه لما يخطف عدوه يخده المخزن القديم 


انا: تؤ تؤ يقلعه ملط  يحطوا تحت كوبري😂😂😂


احبكم في لله 

Manar hmam



الفصل الثالث عشر...... 


: يا باشا انا ولله معرف حاجه 


جاسر: مسمعش صوتك ودلوقتي هنعرف اذا كنت تعرف حاجه او لا


كان جاسر وشخص تاني قعدين بالسياره مستنين شخص تاني يخرج


الرجل بص  لجاسر بتوتر 

لمح مسدس قدمه في العربيه


امسك المسدس وبدون تردد حطه في بوقه وضرب طلقه


جاسر بصدمه: استنى يا مجنون اي....... 


جاسر ضرب الدركسون بغضب


: غبي غبي 


نزل من العربيه لمه شاف الرجل جاي عليه 


: خير يا باشا مالك.. اي دا انت موته


جاسر طلع سيجاره: متنيلتش هو الي موت نفسه دا تالت حد امسكه ويموت فيها لدرجه بيخافو من الرجل الي مشغلهم


: علي العموم يا باشا احنا عرفنا شوية معلومات 


الرجل دا فتح محل عربيات بس بيستقبل نوع وحد من العربيات ونفس نوع العربيه الي ضربت عليكم نار


جاسر: بيجيب منين


: فرنسان يا باشا 


جاسر: تمام هات كل المعلومات الي جمعتها عنه وانا هتصرف وتصرف في الجثه دي 


********


ادم وقف في الحمام بيحلق دقنه ونور كانت تجلس امامه علي الرخامه وتلف قدميها حول  ادم 


نور حطت ايدها علي رغوه الحلاقه 


ادم: نور نزلي ايدك هتتجرحي


نور بعناد : لا 


ادم حط ماكينه الحلاقه بعيد وبص لنور 


ادم: انا مش قولت نزلي ايدك هتتجرحي مبقتيش تسمعى الكلام وبقيتى عنيده 


نور حطت ايدها علي رقبه ادم والتانيه بتحركها علي الرغوة الموجودة علي دقنه. وتكلمت بدلع


: وانا قلت لاء


اقتربت من ادم جامد وقبلته


لسه هتبعد بس ادم قرابها منه اكتر وكمل القبله


ادم شالها وسندها علي الحيطه وهي بتحاول تبعده


نور: ا... ادم.. تلفونك


ادم بعد عنها شويه وطلع التلفون من جيبه ورماه بعيدا ورجع كمل  تاني


نور بتحاول تزقه: ااادم ابعد 


ادم بعد عنها وسند راسه علي راسها  وتكلم بصوت مخفوت


: متقربيش يا بنوتي وبعدين ترجعي تقولي ابعد


نور وهي مغمضه عنيها: ح...اضر 


ادم: هرد علي التلفون وانتي اغسلي وشك وهاجي علشان نكمل حلاقه 


ادم في التلفون: ايوه يا يوسف خير


يوسف: بابا عايزنا تعالى دلوقتى 


ادم  بضيق: ضروري يعني 


يوسف: ادم يا حبيبي هتها وتعاله بلاش صداع


ادم: عليا الطلاق مافيه حد هيوديني في دهيه غيرك انت اقفل يعم اقفل


يوسف: انا غلطان عيال عايزه الحرق


*********


شاهين بصوت عالي: اي يا عيال شاهين العزازي يضرب عليان نار وانتو قعدين زي الستات 


جاسر: مين قال ان احنا قعدين يا بابا 


يوسف: قدرنا ناخد رقم العربيه  ودورنا لحد معرفنا ان العربيات دي بتيحي من برا مصر


ادم: قدرنا نمسك 3رجاله من الي كانو بيضربو عليان بس في اخر لحظه كانو بيموتو نفهسم  


شاهين: يعني الي بيعمل كد مش مصري


ادم: تقريباً كدا فرنسي دا لو مكنش  قاصد يتوهنا 


شاهين بتوتر: واي الي هيخلي حد فرنسي عايز يموتنا 


يوسف: دا الي هنعرفو مع الوقت


شاهين: طاب خلاص انزلو انتو وانت يا ادم متمشيش علشان الكلام لسه مخلصش


ادم: حاضر يا بابا


الشباب طلعو 


يوسف اتكلم بتردد: مش ممكن تكون امكم 


جاسر ابتسم: يوسف كلنا عرفين انا ماما عايز تأزيك انت بس مش هتضرب علي كله


ادم: وماما مش هتتعامل مع ناس من برا دي اخره خالي عماد 


جاسر: وبعدين ياعم متخفش انا مخلي كل حاجه تحت السيطره 


يوسف: مش قصدي والله يا شباب بس


جاسر: بقولكم اي ماتيجى نلعب كوره. 


يوسف وادم: يلا


جاسر: دقيقه نسال بابا 

جاسر فتح الباب لقي باباه قعد علي السرير بيفكر


جاسر: تيجي تلعب معانا كوره يا حاج


شاهين ابتسم: لا بس قول لعمك محمد هو بيحب يلعب بس اكيد هنزل اتفرج


جاسر: أشطأ 


**************

ادم: يوسف يوسف ارمي هنا


يوسف: يعم انت مش شايف عمك وقف ازي 


محمد: العب ياد وانت ساكت


يوسف رما الكوره جات في نور وقعت رورجع لأدم


ادم مسك االكوره ورجع رماها علي يوسف بضيق


: اي يا عم التخلف دا مش تاخد بالك 


وراح عند نور


ادم: انتي كويسه يا روحي بتوجعك


ميسره واسراء كانو وقفين


: احم احم


ادم لف ليهم: اي في اي


ميسره: الترجمه لو سمحت 


يوسف قعد علي الكرسي وهو بينهج اثر الحركه


: زميلتك في الشغل ولو انها مش داخله دماغ حد بس مش مشكله لكن روحي اين العقل في ذالك يا حج


جاسر ابتسم قعد جنب ادم


: مش محتاجه يعني باينه اوي انها مراتك


ادم: هو باين  اوي  كدا عليا. 


جاسر: مش بتيجي من الشقه بتاعتك ويوم ما تيجي بالك مشغول ومش مركز في شغلك  يوم كتب كتابي مش شايل عينك عنها


ميسره: الله الباربي دي مرات ادم 


اسراء*كنت شاكه والله 


محمد: اي يا جماعه اهدو كدا في اي


يوسف بضيق: بص يا ادم يا حبيبي كل حاجه بقيت علي المكشوف قول لي ابوك وريح دماغ 


جاسر: كنا هناكلك يعني لو قلت هتجوز


ادم: اووووف كل حاجه جات بسرعه 


يوسف:  تمام انا هقول لي بابا النهارده وانت حر بقا عايز تقعد في البيت الشقه بتاعتك براحتك


الخدمه: الغداء جاهز يا بيه


***********

ماك: تبآ كادو يكشفو امرا


اسر: اخي انا لا اعرف ماذ تنتظر هيا اخلص منهم لقد سأمت 


ماك: وانا ايضاً لاكن يجب انا افعل مثل ما فعل يوسف وجاسر بي وبعده سا اقتلهم جميعاً


اسر بنفاذ صبر: متا اخي متا 


ماك: عندما تقع تلك الغبيه زوجة يوسف في عشق ذالك الرجل


اسر: اخي ليسه بضروره ان يعيشو نفس شعورك فقد تسطيع ان. تقتل زوجاتهم وهذه اسوا 


ماك: هذا اقتراح جيد جدا سا افكر به


اسر: اخي ماك لماذ لا تحكي لي ما سبب كرهك لعائلة شاهين  العزايزي


ابتسم ماك: هل سا تصدق ان قلت لك هؤلاء الحمقاء اخوتي


اسر بصدمه: ماذاااا


ماك: نعم وشاهين العزايزي ابي


********


الكل قعد علي الاكل 


شاهين بياكل في طبقه 


: اي يا يوسف مش ناوي تسمعني خبر حلو


يوسف كان بيشرب اتشرق


: احم مش فاهم قصدك يا بابا


شاهين ما شلش نظره من علي الطبق بتاعه


: تجبلي حفيد يا يوسف


يوسف: لما ربنا يسهل يا بابا


شاهين: لما تبقا انت قاعد  معملتش حاجه هيسهل ازي.. 


يوسف: يا بابا انا... 


شاهين: مش عايز اسمع كلام وانت يا محمد خلي بنتك تهدا كدا علي الواد وتتيه


محمد: في اي يا شاهين ما براحتهم


شاهين: لحد امتا يا محمد يوسف داخل في 35هيخلف امتا في لاربعين مثلآ


اسراء قامت من علي الاكل


: بعد اذنكم


يوسف قام ورها: بابا مكنش ينفع الي انت عملتو كنت كلمتني واحنا لوحدنا وانا كنت هلاقي حل


شاهين: دا الي عندي


يوسف مشى وشاهين بص علي جاسر


: وانت تلم مراتك اخر لاسبوع دا


جاسر بمرح: انا مستعد دلوقتي يا حج وكمان فوري هجبلك الحفيد الي نفسك فيها


ميسره قامت بخجل: انا.. انا همشي اتاخرت 


شاهين: بلاش تحمري كدا وقعدي مكانك وانت يا حيوان بطل


كمل لي ادم: والبيه التاني تشوفلك عروسه في اقرب وقت ولا اجبلك وحده علي ذوقي انا. 


محمد: احم بخصوص الموضوع دا ادم احم متجوز


شاهين ساب الاكل وبص لي محمد


: دا الي هو ازي


محمد: متجوز نور 


شاهين: نور مين دي


محمد شاور علي نور الي كانت قاعده علي اخر السفره 


ادم: والله يا بابا الموضوع جه بسر... 


شاهين رفع ايده لي ادم بمعني اسكت


شاهين كمل وهو بيبص لنور


: تعالي معايا المكتب عايزك 


ادم: يا بابا بس ه... 


شاهين: موجهتش كلام ليك يلا


شاهين مشي ادم بص لي محمد


: انا مستحيل اخليه تروح لوحدها هروح معاها


محمد مسك ايد ادم


: اهدا بس كدا هو مش هيعمل ليها حاجه هيتكلم معاها بس 


كمل وهو بيبص علي ميسره


: ميسره خدي نور وريها اوضه المكتب 


ميسره: حاضر 


ادم مسح علي وشه بضيق وقرب من نور


: متخفيش يا روحي هو بس هيتكلم معاكي شويه رد علي قد السؤال ماشي


نور هزت راسها له


عند اسراء ويوسف


اسراء بتعيط: مفيش حد فهمني كلكم عايز مصلحتكم بس


يوسف: يا قلبي اهدي طب بصي اهو بابا قال كلمتين تحت انا عملت حاجه ولا هيغير سنتي من كلامنا


اسراء: بس ابوك معاه حق يا يوسف الي في سنك معاهم عيال من زمان و.. وانا ولله بحاول


يوسف: براحتك يا قلبي وانا هستناكي العمر كله


اسراء: انا وحشه اوي يا يوسف صح يعني بص انت حنين معايا ازي.. وا.. وانا


يوسف: اهششش هي مسألة وقت زي ما قلتي


اسراء: يوسف.. انا.. انا


*****


نور قعده قدم شاهين وهي متوتره


شاهين بنظره حاده


: ازي اتجوزتي ادم


نور بتوتر: ان.. انا كنت. هو اول مره اتقبلنا كنت لمه صحبه دخلني العربيه غصب عني.. و.. وبعده رجعت البيت متاخر وعمي كان عايز يقتلني.. و سعته ادم انقذني منه. وخدني عنده الشقه واتجوزني


شاهين: طاب وعمك عايز يقتلك ليه مش يمكن انتي الي مش بنت كويسه


نور كانت هتعيط


: لا هو بيكرهني وكان عايز يجوزني ابنه 


شاهين: طاب و باباكي فين امك معندكيش اخوات 


نور: بابا مات وبعده عمي اتجوز ماما وهي تعبانه وادم كل فتره بيخدني عندها ومعنديش اخوات


شاهين: طاب مفكرتيش ان ادم ممكن يزهق منك ويسيبك


نور مش فاهمه كلامه بس ردد بثه


: لا ادم مستحيل يسيبني


شاهين: ولله علي حسب علمي ابني ادم ياما عرف بنات واتسلى بيهم وبعدين سابهم


نور بصوت عالي ودموع


: قولتلك ادم مش هيسيبني ادم بتاعي انا بس


شاهين: هعديها المره دي


تحت 


ادم رايح جاي وهيموت ويعرف بيحصل اي جوه


: لا انا مبقتش قادر يا عمي هدخل اخدها واللي يحصل يحصل


الباب اتفتح وطلعت منه نور وجريت علي حضن ادم  


ادم: نور نور انتي كويسه ط.. طب مالك 


نور بعياط: انت مش هتبعد عني صح انتا بتاعي انا


ادم: لا يا روحي مش هبعد بس في اي


شاهين طلع 


ادم: بابا نور مالها 


شاهين: خد مراتك ترتاح في اوضتك يا ادم وبلاش ترجع الشقه خليك قاعد هنا شويه


*******"


اسر: لكن كيف انت انت اخي انا


ماك: لا لست اخاك 


اسر: ولاكن كيف ذالك


ماك: حسان سا احكي لك كل شي لاكن عدني لا تخبر اباكا بشيء 


اسر: هيا لا تحرق دمي تكلم


ماك: بدا الامر في فرنسا مع ابي وذالك الشاهين


...... يتبع اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه من هنااااااااااا

البارت 14_15_16من هنااااا

احبكم في لله♥


Manar hmam



 

تعليقات

التنقل السريع