سكريبت♥️بقلم سولييه نصار♥️
-يعني ايه فرحك النهاردة فهمني ...ازاي عايز تتجوز عليا ...تتجوز عليا أنا يا ند*ل!!!!
صرخت في مروان وانا بهزه جامد ...دموعي بتنزل وحاسة بالقه*رة ...زقني لحد ما وقع*ني علي الأرض وقال:
-زي الناس هتجوز ...ايه حقي ...هتحرميني من حقي كماان؟!
-كنت مصدومة مش ده مروان اللي حبيته ...ده انسان تاني ...ده اللي كان بتمنالي الرضا ...
مسحت دموعي ... أنا مش ضعيفة عشان انها كده .....قومت وقربت منه وقولت :
-مستحيل اخليك تتهني معاها يا مروان ...أنا هد*مرك والله لا*دمرك ....اطلع برة بيتي ومن النهاردة مش هتشوف اولادك ...
ضحك ...ضحكته كانت بش*عة اوووي ...حسيته بيتريق عليا ...رفعت أيدي عشان اضر*به قلم لكن مسك أيدي وضر*بني ..كنت هقع تاني بس مسكت نفسي ...لقيته بيبصلي بكره وقال:
-لا يا حبيبتي مروان القديم مات...دلوقتي لو فكرتي تمدي ايدك عليا هقت*لك ...اسمعي بقا الصدمة التانية ...أنا مضيتك من غير ما تاخدي بالك علي تنازل عن الشقة اللي أنا سبق وكتبتهالك بكل غب*اء لاني كنت فاكر اني بحبك ...
اتصدمت وانا ببصله ...
-يعني ايه ...يعني ايه
قولت بصدمة فضحك وقال:
-يعني يا روحي خلاص بح ملكيش حاجة هنا ...ده بقا بيتي ...وعيالي هيفضلوا معايا مراتي الجديدة هتربيهم وانتي هتطردي برة طردة الكل*اب ..لاني هجيب مراتي الجديدة هنا ...
دموعي نزلت تاني ...مقدرتش اسيطر عليها ...لا لا مستحيل ازاي يعمل فيا كده ...أنا عملتله ايه لده كله أنا حبيته ...صحيح احيانا كنت بتصرف معاه و*حش بس ده اسلوبي ...كلهم عارفين أن اسلوبي صعب ...عارفة اني عملت حاجات وح*شة كتير وهو عارفها ....بس معقول ده يكون عقا*بي أنا ...
-انت ازاي تعمل فيا كده ...ازاي تقت*لني بالطريقة دي ...أنا محبتش غيرك يا مروان ...حرام عليك ليه كده ...
حسيته اتهز شوية بس بصلي بعدها ببرود وقال:
-انتي اللي عملتي كده في حياتنا ...أنا حبيتك ...بس بسبب اسلوبك معايا خلتيني اكر*هك وأكره الح*ب والحياة كمان ...حبيت اجر*حك زي ما بتجر*حيني وانا دلوقتي بطير من السعادة وانا شايفك مجر*وحة ...حابة تبقي هنا مفيش مشكلة تقعدي وتخدمي عيالك بس اتحملي بقا اني هعيش مع العروسة الجديدة هنا وانتي مش هتفتحي بوقك فاهمة !!!
......
بالليل كنت قاعدة علي السرير ببكي وجوزي واقف قدام المرايا بيضبط نفسه عشان يروح فرحه ...فكرت اترجاه ميروحش ...اعتذر منه واقوله واصلح من نفسي بس الكلمات مكانتش بتخرج من بوقي ...عشان كده استمريت في العياط هو انا ليا غيره ؟!!!
خلص وبصلي وقال بإبتسامة:
-ايه رايك اجنن صح ..؟!
بصيت الناحية التانية وانا ببكي ...قرب مني وخلاني ابصله وقال:
-شدي حيلك اومال عشان لسه فيه مفاجأة تالتة احسن من ده كله يا حبيبتي ..
وبعدين سابني ومشي ...مفهمتش حاجة من كلامه وفضلت اعيط ...
....
مرت الساعات ونومت العيال وقعدت في الصالة ودموعي بتنزل لوحدها ...اكيد هيجي دلوقتي معاها ...
انتفضت لما الباب اتفتح
-اتفضلي يا عروسة
قالها مروان بسعادة ...
دخلت مراته ووقفت وانا مصدومة لما شوفت أن العروسة تبقي اكبر كا*بوس في حياتي ....معقول أنا هتعا*قب علي اللي عملته مرة واحدة !!!
-سارة!!!!
يتبع
#جريمة_الماضي
#سولييه_نصار
الجزء التاني♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️
-سارة !!!
قولتها وانا مصدومة ...وانا ودموعي بتنزل لوحدها ...لا مش معقول اتعا*قب بالطريقة دي ...مش معقول اللي عملته في سارة يتعمل فيا أنا .
.حسيت اني هقع من طولي ....دوخت شوية وقعدت علي الانتريه وانا ببكي ..وكل حاجة حصلت من سنتين افتكرتها ....افتكرت ان سارة كانت في مكاني ...افتكرت اني كنت مبسوطة بإنهيارها...بصيت لسارة لقيتها بتبصلي بشفقة وكأن جواها صراع انها مكانتش عايزة تعمل كده بس أنا فهماها الن*ار اللي جواها مش هتهدأ الا لما. تشوفني في نفس وضعها...ابتسم مروان وهو ماسك ايد سارة وقال:
-اروي حبيبتي دي سارة مراتي الجديدة ...انتي أكيد عارفاها كويس ...من الماضي بتاعك المشرف...
فضلت ابكي وانا ببصله بحزن ...معقول مروان يشترك في حاجة تأذ*يني بالشكل ده وملقيش الا سارة يتجوزها عليا ...بس هو كان قاصد يعمل كده ...
ضحك مروان ومسك ايد سارة وقال:
-يالا يا حبيبتي ندخل الاوضة ....
اتوترت سارة ولسه هتدخل معاه وقفت قدامهم وصرخت :
-علي جث*تي تدخلوا انتوا الاتنين ...
بصيت لسارة وقولت:
-وانتي واحدة حق*يرة...لفيتي علي جوزي عشان تنتقمي مني ...لو عندك الجراءة كنتي واجهتيني ...
اتنهدت سارة وقالت بهدوء مستفز :
-انا عملت زيك ليه زعلانة ...بعدين احمدي ربنا أنا مخلتش جوزك يطلقك مع انه كان مستعد اووي لكده ...كان لازم تعرفي أنك في يوم هتتحطي في نفس موقفي ...كان لازم تعرفي ان اعمالك البش*عة هتكون نتيجتها بش*عة ....مبسوطة دلوقتي وانتي بتتعذ*بي ...أنا كنت عايزاكي تدوقي العذ*اب ده ...تحسي شعور ان تبو*ظي حياة حد. تاخدي منه حياته ....انتي اخدتي حياته وانا جاي اخد حياتك يا اروي ...
دموعها نزلت ومشيت بسرعة من قدامنا ودخلت الاوضة
بصيت لمروان وقولت :
-ليه عملت كده ...ليه؟!!
ابتسم وقال:
-زي ما قالت مراتي دي نتيجة لاعمالك يا حبيبتي ...
وبعدين مشي وسابني ....قعدت علي الانترية وانا بعيط ..كان نفسي اصرخ وابهدل الدنيا ...حاسة مخي هين*فجر ...أنا دمر*ت حياة سارة وهي دلوقتي جات عشان تد*مر حياتي ...سارة كانت تبقي مرات اخويا علي ...كنت بحب اخويا ده اوووي وبغير عليه لان بعد وفاة اهلي أنا اللي ربيته كنت بعتبره ابني رغم اني اكبر منه تلات سنين بس كنت بحس نفسي مسؤولية عنه .. لحد ما جه اليوم وحب سارة زميلته في الكلية ...ساعتها غضبت ...كنت عايزاه يفضل معايا ...مش معقول اربي و أكبر واعلم وهي تاخده علي الجاهز ...حاولت أعمل مشاكل عشان ميتجوزهاش بس هو اصر واتجوزها وعاش معاها اسعد ايام حياته ..ساعتها اتغظت بدأت أعامل سارة وحش وهي تسكت ...كنت بوقع بينهم ...بس برضه سارة كانت ببتدارك الموقف وتحله من غير ما تفتن لعلي عليا ...علي قد ما كنت بعاملها وحش كانت هي بتتفهمني وتعتبرني اختها الكبيرة وتحاول تراضيني عشان تحافظ علي بيتها بس عمري ما حبيتها بالعكس كرهت*ها ومكنتش عارفة أعمل ايه عشان اطفشها لحد ما جه اليوم اللي قدرت اخرب الدنيا فوق دماغها لو اقنعت اخويا زور انها بتخو*نه!!!
يتبع
#جريمة_الماضي
#سولييه_نصار
الجزء التالت♥️شكرا علي تفاعلكم السكر ♥️بقلم سولييه نصار♥️
مسحت دموعي وانا بفتكر ابش*ع حاجة عملتها في يوم ...مكنتش متخيل اني أعمل كده بس غير*تي عمتني....كنت بكر*هها وبغير عليها اوووي ...حبي لاخويا كان مر*ضي ...كان غريب عشان كده عملت المستحيل عشان اثبت خيا*نتها لاخويا ...حبيت اتراجع بس شيطا*ني هزمني لقيت نفسي بوزع ارقامها علي صفحات فيس مش كويسة ...كانوا الشباب يتصلوا بيها آخر الليل ويبعتولها رسايل ويتكلموا كأنهم عارفينها وليها علاقة بيهم ....اخد.صور ليها من الموبايل من غير ما تاخد بالها ووزعتها ....بعد ده كله اخويا اقتنع انها خا*ينة ضر*بها وبهد*لها وطر*دها وطلقها ...ومحدش كان يعرف اني أنا اللي دبرت الخدعة دي الا جوزي مروان اللي حاول كتير يخليني اتراجع بس رفضت ...ومروان كان اضعف من انه يقول لعلي ويفتن عليا لانه كان بيحبني ...بس كل ده راح ...جوزي اللي بيحبني وبحبه راح وانا بتعاقب دلوقتي ....أنا لازم ارجع مروان ليا ...مش هخلي سارة تاخده مني ...هعمل المستحيل عشان ارجعه حتي لو وصلت اني اقت*لها ...
.......
وقفت سارة قدام المرايا وهي بتعيط ....عقلها افتكر كل حاجة ...ازاي كانت بتحاول ترضيها وهي في المقابل اذتها ...ازاي دمر*ت حياتها وبو*ظت سمعتها لدرجة ان بعد ما انتشرت القصة اللي الفتها وبو*ظت سمعتها ...علي اتصدم فيها لسه فاكرة نظراته لها قد ايه كان مصدوم ...فاكره دموعه ....صراخه ...علي صدق خيا*نتها بس معذور مفيش راجل بيشوف ارقام غريبة بتبعت رسائل لمراته وميصدقش ...مفيش راجل يشوف صور مراته مع رجاله غيره ... وطبعا عرفت وقتها انها هي اللي دبرت ده لها بس مكانش فيه أي دليل عليها ...ومقدرتش تدينها ساعتها اتفتحت ابواب الجحيم عليها...علي طر*دها واهلها طردو*ها ....محدش ساعدها ولا سأل فيها ..
اتعذ*بت في الشوارع لحد.ما ربنا وقعها في ست محترمة ساعدتها وخليتها في بيتها ساعتها اشتغلت وقررت انها تن*تقم من أروي كويس ...
اتنفضت لما مروان حط ايده علي كتفها وقال:
-مش يالا بقا ..
بلعت ريقها بس هزت راسها وهي بتبتسم بتوتر ....
.........
تاني يوم ...
وديت العيال المدرسة وقررت النهاردة ارجع جوزي مهمة حصل ....لبست واتشيكت ...اتفتحت الاوضة وطلعت سارة فجأة وقفت ووشها حمر لما لقيتني لابسة فستان قصير ومضبطة نفسي ....خرج وراها مروان ووقف للحظات وهو بيبصلي بس بعدين ابتسم بتريقة وقدام عيني باس سارة علي خدها وقال:
-انتي عيشتيني يوم ولا في الاحلام
وبعدين سابنا وراح الحمام ...بصيتلي سارة بصة غريبة ...مقدرش اقول انتصار بس مش حزن برضه ...أنا عارفة انها في صراع دلوقتي ...مش حابة تأذ*يني صحيح بكر*هها بس مقدرش انكر انها كويسة عشان كده قررت استغل الفرصة والعب علي العاطفة ...قربت منها وقولت:
-سارة أنا عارفة أنك مش كده...انتي مش وح*شة انتي احسن مني بكتير ..ده انتي كنتي بتقولي اني اختك الكبيرة
عيونها دمعت وقالت:
-وياريتك قدرتي بالعكس خر*بتي بيتي ...
-وانا اسفة وبعتذر ...ابوس ايديكي متخر*بيش بيتي ...سيبيني أنا وجوزي في حالنا احنا معانا عيال ...
-موافقة بس بشرط
-اشرطي
رفعت راسها وقالت:
-تقولي لاخوكي علي كل اللي عملتيه عشان تثبتي اني خا*ينة !!!
يتبع
#جريمة_الماضي
#سولييه_نصار
تكملة اسكريبت بعد عمل متابعه من هنااااا
الاخير من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق