القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الادم البارت 14_15_16بقلم إسراء على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما عمر وصل نور وأسوة على البيت ورجع تاني، وحصل حاجه لنور وأسوة.

.......

نور: وأسوة: مستحيل ايه دا...

نور: مين عمل كده.

أسوة: مش عارفه، ايه ده.

نور: يا ترى مين يقدر يعمل كده في شقتنا إحنا عمرنا ما عملنا حاجه مش حلوه لحد.

أسوة: تعالي نظبط البيت، وفجأة...

أسوة: اي ده نور، انتوا واخدينها على فين، لاااا، نوور حبيبتي.

أسوة: بعياط أنا هرن على إسراء..

في مكالمة هاتفية...

إسراء: الو ايوه يا أسوة.

أسوة بعياط: نور اتخطفت.

إسراء بفزع: ايه بتقولي أي، ازاي ده.

عمر: في أي.

إسراء بعياط: نور اتخطفت.

آدم: بتقولي أي، اديني الموابايل ده.

آدم: الو، ايوه يا آنسة أسوة، ممكن تحكيلي حصل ايه بالظبط.

أسوة بعياط: إحنا بعد ما أستاذ عمر وصلنا....."وحكتله كل حاجه"..

آدم: طيب إحنا جايين عندك دلوقت، لأن لازم أعرف منك مواصفات الناس دي، وكمان ممكن نلاقي دليل على اللي عملوا كده، وآه اقفلي الباب ومتفتحيش لأي حد غيرنا، تمام.

أسوة: ماشي.

....

#بقلم_إسراء_علي

.....

بعد نصف ساعة..
وصل آدم عمر وإسراء عند أسوة...

إسراء: أسوة.

أسوة بعياط وحضنت إسراء: نور يا إسراء نور اتخطفت قدام عنيا أختِ أختِ ضاعت مني.

إسراء بعياط: متقلقيش هندور عليها ونلاقيها.

آدم: يا أسوة ممكن تبطلي عياط، أنا عايزك تكوني هادئه ، وأنا كلمت أدهم صاحبي هو رائد وبلغته بالعنوان وهو زمانه على وصول.

أسوة: شكرًا جدًا ليك يا أستاذ آدم، جميلك ده مش هقدر أنساه.

آدم: مش جميل ولا حاجه.

عمر بحزن على أسوة: متقلقيش إن شاء الله هنرجعها بخير وسلامه.

أسوة: يا رب.

إسراء: هترجع بإذن الله يا أسوة.

...........

بعد نصف ساعة...

...: الو يا آدم ممكن تفتح الباب.

آدم: تمام يا أدهم.

أدهم: تمام.

...

آدم: ده أدهم يا جماعه، أدهم دي أسوة أخت نور ممكن تسألها.

أدهم: آنسة أسوة ممكن تقوليلي مواصفات الناس اللي خطفت أختك.

أسوة بعياط: هما كانوا أتنين، وكانوا لابسين حاجه على وشهم.

أدهم: طيب بالراحه بس، يعني مفيش علامه مميزة في أي واحد ممكن نعرفه بيها.

أسوة: مش عارفه.

أدهم: ممكن تفكري معلهش.

إسراء: بالراحه يا حضرت الرائد البت تعبانه.

أدهم بيبص على إسراء: ما بتكلم بالراحه يا آنسة بس لازم كده علشان نوصلها بسرعه.

آدم: خلاص يا إسراء خليه يشوف شغله.

إسراء: ماشي.

أدهم مرة تانية: ها يا أسوة مشفتيش أي علامة مميزة فيهم.

أسوة: آه افتكرت كان في واحد فيهم في وحمه كبيرة في وشه ولو شوفته ممكن أعرفه.

أدهم: طيب حلو أوي، ممكن توصفهولي وأنا ارسمه، أنا بعرف أرسم علشان ننشر صورته ونوصله بسرعه.

أسوة: تمام.

....

#بقلم_إسراء_علي

.....

بعد م أدهم خلص..

أدهم: آدم أنت شاكك يكون حد من منافسينك.

آدم: مش عارف، بس الحادثة اللي حصلت في السخنه، عمر وصله دلوقت إنهم مسكوا اللي عملوا كده في الإجتماع، وطلعوا من رجالة**** واتحبسوا، ماظنش أنو يقدر يعمل حاجه تاني.

أدهم: طيب آنسة أسوة، مش شاكه في حد.

أسوة: لا، إحنا دايما مع نفسنا وعمرنا ما أذينا حد.

أدهم: طيب تمام، أنا همشي دلوقت وإن وصلت لحاجه هرن عليك يا آدم.

آدم: تمام.

....

أسوة: يا حبيبتي يا نوور، يا ترى بيعملوا فيكي ايه دلوقت.

عمر: ممكن يا إسراء تسكتي أسوة.

إسراء: مالك حنين كده يا عمر، مش عادتك.

عمر: لا عادي أصلها مش سكتت من وقت ما جينا.

إسراء: هعديها بس لغايه ما نور ترجع ولينا قعده مع بعض تاني.

...

آدم: إحنا دلوقت نرجع عندنا البيت، وكمان يا أسوة هنكون مطمنين أكتر وأنتِ معانا.

أسوة: أنا هفضل هنا.

عمر: أستاذة أسوة لازم تروحي معانا، ممكن يرجع تاني اللي عمل كده معاكم.

إسراء: أسوة، ممكن تيجي معانا، علشان ابقى مطمنة عليكِ أكتر.

أسوة: بس.

إسراء: هتروحي معانا يا أسوة.

#وراحت أسوة معاهم البيت، ونامت هي وإسراء بعد تعب وعياط.

..

في مكان مهجور...

..

#بقلم_إسراء_علي

....

نور بضعف: آه أنا فين.

..: أنتِ صحيتي يا حلوه.

نور بعياط: انتوا مين، ومين اللي جابني هنا.

..: إحنا مين مش لازم تعرفي، ومين اللي جابك هنا ف هو أنا يا حلوه، وفي خلال 24 ساعه هتكوني ليا لوحدي.

نور: لااا، مش ممكن.

...: بقولك ايه اسكتي وضربها...

نور: اااه.

...

في غرفة إسراء...

أسوة بفزع: نوووووور.

....

آدم وعمر طلعوا بسرعه على غرفة إسراء وأول ما دخلوا...

....

#الفصل_الرابع_عشر


وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما آدم وعمر طلعوا على أوضة إسراء بسرعه بعد م سمعوا صوت عالي.

...

في غرفة إسراء...

أسوة بفزع: نوووووور.

....

آدم وعمر طلعوا بسرعه على غرفة إسراء وأول ما دخلوا...

آدم: في أي.

إسراء: مش عارفه، هي نامت ومرة واحدة قامت وصوتت مره واحده واغمي عليها.

عمر: أكيد كانت تعبانه ومش واكله كويس، أنا هرن على الدكتور.

إسراء: هي هتفوق دلوقت بإذن الله.

أسوة بعياط: نور، نور مش كويسة.

إسراء: مش كويسة ازاي.

أسوة: أنا حلمت إنها مش بخير، وفي حاجه وحشه هتحصل.

آدم: يا أسوة بإذن الله أنا هرجعلك نور كويسة، متقلقيش، إحنا مش ساكتين.

أسوة: مش بايدي يا أستاذ آدم، أنا قلبي حاسس إن نور في ورطه.

عمر: بإذن الله هنرجعها، متقلقيش يا آنسة أسوة.

أسوة: يا رب، يا رب.

........

#بقلم_إسراء_علي

....

تاني يوم الصبح عند نور..

..: أنتِ يا حلوة اصحي كده انهارده فرحك هيهيهيهيهي.
نور بعياط: لا، أنتِ مين ابعدي عني.
..: أنا مش عارفه المعلم حابك في أي، فيكِ ايه حلو أنتِ علشان يحبك.
نور بعياط: طيب هربيني بالله عليكِ.
..: لو عليا يا حلوه اهربك، بس المعلم يموتني.
نور بعياط: يا رب نجيني يا رب.

.......

في بيت آدم..

أدهم: بص يا آدم الدرويات اكتشفوا إن اللي عمل كده، حد من منطقة نور، لأن أنا وظفت اتنين يعملوا نفسهم من المنطقة.

أسوة: مين.

أدهم: بيقولوا واحد اسمه المعلم بُرعي.

أسوة بخضه: ايه.

أدهم: أنتِ تعرفيه.

أسوة: كام دايما بيتعرض لنور، ونور كانت بتصده وفي مرة كان شا***رب وكان متبهدل ونور كانت راجعه من الشغل وكان هيتهجم عليها، لولا كان في شويه شباب انقذوها وبعدين عملناله بلاغ واتحبس، بس مش عارفه هو خرج امتى، أكيد ناوى على شر.

أدهم: طيب ليه مش قولتي من الأول كده.

أسوة: مكنش جاي في بالي.

إسراء: يا أستاذ أدهم بالراحه على البت بنقولك تعبانه.

أدهم: أنا مش عارف أنتِ مالك بيا يا آنسة إسراء.

إسراء: مش عارفه بقا.

آدم: إسراء عيب كده، وأنت يا أدهم قولنا هنعمل ايه دلوقت.

أدهم: إحنا هنروح دلوقت مكان رصدناه ممكن يكون المعلم ده موجود فيه.

آدم: إحنا هنروح معاك.

عمر: آدم معاه حق، هنروح معاك.

أدهم: بس كده خطر عليكم، وبعدين يا آدم أنت لسه مُصاب وتعبان.

آدم: أنا كويس جدًا وهروح معاكم.

أدهم: طيب يلا نمشي بسرعه.

إسراء: خدوني معاكم أنا وأسوة.

أدهم: لا ما إحنا مش رايحين الملاهي إحنا، يلا يا آدم.

...

#بقلم_إسراء_علي

......

عند نور..

..: ما تفردي وشك كده يا عروسة ده أنتِ عروسة.

نور: بُصي يا ست أنتِ سيبيني في حالي، وامشي بعيد عني.

...: أنتِ يا بت اتعدلي كده، ده لولا المعلم بُرعي موصيني عليكِ كنت وريتك أنا مين، بس حظك.

نور بعياط: يا رب يا رب نجيني منهم أنت قادر على كل شيء.

...

المعلم: يا عروستي يلا علشان المأذون وصل.

نور: أبعد عني.

المعلم: مش هبعد، أنا هوريكي أيام سودة يا حلوه.

نور: أبعد، عني، لاا.

.....

عند آدم..

آدم: ها يا عمر قربنا نوصل.

أدهم: خلاص مش فاضل كتير، بس لازم ندخل واحد ورا واحد ونأمن المكان كويس علشان لو فكر يهرب.

عمر: أنت مأمن المكان يعني.

أدهم: أنا بعت مجموعة على هناك قبلنا.

.....

عند نور.

المأذون: يلا يا عروسة قولي ورايا.

نور بعياط: مش هقول حاجه، بعدين أنا مش موافقة عليه.

المأذون: يا معلم ازاي ده، لا يجوز الزواج إذا كانت العروس غير موافقة.

المعلم: بقولك اي يا عم الشيخ أنت هتجوزنا دلوقت وإلا مش هتطلع من هنا حي.

المأذون: يا بنتي يلا قولي ورايا.

نور قالت لا راح المعلم جاي يضربها...

...

#بقلم_إسراء_علي

......

..: ايدك يا عريس الغفلة.

المعلم: أنت مين يا جدع أنت.

..: أنا مووو***تك يا عريس.

.....

ستووووب...

...

#الفصل_الخامس_عشر


وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما المعلم كان عايز يتجوز نور، وفي شخص وقفه...

......

..: ايدك يا عريس الغفلة.

المعلم: أنت مين يا جدع أنت.

..: أنا مووو***تك يا عريس.

...

المعلم: أنت يا زفت أنت وهو، انتوا فين يا حم**ير.

آدم: مش هيسمعوك يا معلم، دول في عالم تاني.

أدهم: سلم نفسك يا معلم، من غير شوشرة.

المعلم: ده على جثت**ي، ده لو مش هجوزها مش هخليها تتجوز غيري.

آدم بضحكة: شكلك بتضحك يا معلم.

عمر غمز لآدم وراح فك نور

آدم: يا معلم عيب تتجوز واحده في سن بناتك.

المعلم: وأنت مالك يا عم، ولا تكونش عشيقها اللي سابتني علشانه وبتروحله بقا، انتوا طابخينها مع بعض بقا.

آدم بعصبية وض**ربه بوك**س.

المعلم: آه، أنت ازاي تعلم كده أنت مش عارف أنا مين.

آدم: قولتلك قبل كده أنا موو***تك.

المعلم قام وض**رب آدم.

#فضلوا يض**ربوا في بعض، وأدهم مسك كل اللي مع المعلم وقبض عليهم ومسكوا المعلم بس حصل...

..

#بقلم_إسراء_علي

.....

عند أسوة وإسراء..

إسراء: خلاص يا أسوة متعمليش في نفسك كده، هي هارجع بإذن الله.

أسوة: يا رب يا إسراء، لأن المعلم ده مش سهل، أنا خايفة اوي على نور، نور بتبان إنها جامدة وبتضحك مع الكل، لكن هي ضعيفة اوي اوي، ومتستحملش كل ده.

إسراء: آدم وعمر هناك وهيرجعوها يا قلبي، وهتكون كويسة.

أسوة: يا رب يا إسراء..

.....

عند نوور...

المعلم: مش همشي بسهوله كده ههههههههههه وراح يض**رب آدم، نور وقفت قدامه وض**ربها على رأس**ها واغمي عليها.

آدم: نوور.

عمر: آدم خليني أخدها للعربية، أوعى.

آدم: أنا هشيلها.

عمر: يا آدم مش هتقدر أنت تعبان وعملت مجهود كبير.

آدم: بقولك ايه أنا هشيلها.

أنا: يا ابني أنت تعبان لازم تعند يعني أنت مش بتفهم، هتتهب زيادة، وبعدين هتغير من أخوك يعني، ده أنت رخم.

عمر بعصبية: براحتك يا عمر، براحتك، هنشوف موضوعك ده بعدين، يلا.

أدهم: هاجي معاكم.

آدم: لا أنت خليك، وأنا هبقى اطمنك، تمام

أدهم: تمام.

....

#بقلم_إسراء_علي

.......

في المستشفى..

الدكتور: الض*ربة كانت شديدة شوي، بس هي شوي وتفوق، وتقدر تمشي دلوقت.

آدم: تمام يا دكتور، شكرًا.

الدكتور: ولا يهمك.

عمر: يلا نمشي يا آدم، إسراء مش مبطله رن من وقت ما طلعنا.

آدم: طيب تفوق نور الأول.

عمر: هي فاقت اهي، يلا بقا.

آدم: أنتِ كويسة يا نور.

نور بتعب: الحمدلله.

...

في بيت آدم..

..

أسوة بعياط: نور حبيبتي، حصلك أي.

نور بعياط: ك..ك..كان عايز يتجوزني ويدمرني يا أسوة.

أسوة بعياط: ربنا نجاكي يا قلبي، شكرا يا أستاذ آدم، شكرا يا أستاذ عمر.

آدم: ده واجبنا.

إسراء: نور حبيبتي، كنت قلقانة اوي عليكِ.

نور: حبيبتي يا إسراء أنا الحمد لله كويسة.

آدم: ممكن تطلعوا ترتاحوا فوق مع إسراء.

نور: لا لازم نمشي.

آدم: أنتِ شوفتي لما مشيتو حصل أي.

نور: ما خلاص الخ*طر راح.

عمر: آدم بيتكلم صح يا نور، خليكم هنا انهارده ولما نحس إن الجو تمام، تقدروا ترجعوا البيت.

أسوة: يا أستاذ عمر افهم لازم نمشي.

إسراء: ليه يعني يا أسوة.

عمر: ايوه ممكن نعرف ليه.

أسوة: لأن قعدتنا هنا مش كويسة.

آدم: مش كويسة ازاي.

أسوة: يعني انتو يدوب مُدراء نور في الشركة، ومش كل مدير بيعمل مع موظفينه كده، أنا مش قادرة استوعب ده.

إسراء: علشان انتو أصحابي يا أسوة، ايه الكلام الغريب بتاعك ده.

أسوة: كلامي مش غريب يا أسوة، في تصرفات كتير مش مستوعباها، احنا مينفعش قعدتنا هنا علشان كده لازم نمشي.

آدم: مين قال انو مينفعش.

أسوة: ده دينا، ودي عاداتنا اللي بيمنعنونا من كده.

آدم: لا انتو أحق ليكم إنكم تكونوا هنا.

نور: ليه.

آدم: لانكم......

أسوة ونور بصدمه: مش ممكن...

وفجأة..

إسراء: نووووووووور.

...

ستووووب..

...

#الفصل_السادس_عشر
#نور_الآدم
#إسراء_علي
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل متابعه من هناااااااا

البارت 17_18_19من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع