القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية منقذي من الجحيم - بارت 4 *بقلم الكاتبه المجهوله في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بارت 4رواية منقذي من الجحيم -


صفاء : مش بمزاجك يا روح امك يلا بدل ما اناديلك ابوكي

ملك بدموع : حاضر هتوضي واصلي واجي

صفاء : خلصي يختي بسرعه

لتتوضي ملك وتصلي وتبكي في صلاتها وهي تدعي ربنا ان الجوتزة تبوظ

صفاء : يلا يا بت

ملك : حاضر هلبس اهو

صفاء بزعيق : اخلصي

لتلبس ملك بسرعه وتطلع يلا انا جاهزة

صفاء : يلا يختي

ليذهبوا الي محل ملابس لتختار ملك فستان اسود طويل ومحتشم

صفاء : ايه هو ده ان شاء الله اللي انتي مختاراه انتي عايزة الراجل يطفش ولا ايه وكمان مختاراه لونه اسود

ملك : بقولك ايه يا وليه انتي انا اختار اللي عيزاه

##الكاتبه المجهوله

صفاء : والله لو ما خدتي الفستان اللي هختارهولك لاتصل بابوكي ييجي يم*وتك

لتختار لها فستان باللون الاحمر

ملك : ايه اللون المعفن ده انا عايزة لون اسود

صفاء تاتي لها بفستان اسود قصير جدا وعا*ري الصدر وبه فتحة مثلث من البطن

ملك : ايه ده لا انا مستحيل البس ده

صفاء : امشي قدامي واخرسي بدل ما اتثل بابوكي

ليذهبوا لكي يشتروا مكياج جديد لتشتري صفاء لها الكثير من المكياج ومحاضير التجميل

ملك : ايه ده كل المكياج ده

صفاء : عشان تعجبيه يختي انتي عايزة تطلعيله بخلقتك ده

##الكاتبه المجهوله

لينتهوا من الشراء ويذهبوا الي المنزل

في الساء جاء العريس

صفاء : يلا يا بت اطلعي قدمي العصير للعريس

لتطلع وهي مكسوفه من الفستان اللي شبه عا*ري اللي لبساه لينظر لها العريس من تحت لتحت بقرف

بعد كلام كتير بين العريس وابوها خالد

خالد : طب يلا نسيبهم مع بعض شويه

لتنظر ملك اليه تراه كبير سنا به تجاعيد بوجه تدل علي كبر سنه لتدعي ربها في سرها ان الجوازه تبوظ

العريس فهد : طبعا انتي عارفه ان انا متجوز تلاته وكنت اتمني اختم بيكي الختام الحسن

## الكاتبه المجهوله

لكن انا لبسك مش عاجبني خالص الدين مقاليناش نلبس كده ولا نحط كيلو مكياح في وشنا فللأسف انتي مرفوضه

ملك بصدمه وفرحه في نفس الوقت : علفكرة بقي هما اللي جابرني البس كده قال عشان اعجبك انا اصلا مش عايزة اتجوزك قال الختام الحسن قال يا عم غور في داهيه

ليذهب العريس وهو يقول استغفر الله العظيم

لياتي خالد وهو يمسكها من شعرها : طفشتي العريس يا بنت الكلب

ملك : لا والله يا بابا هو اللي معجبهوش الفستان اللي جابتهولي المحروسه مراتك عشان عر*يا*ن خالص وضيق

##الكاتبه المجهوله

وقالي الدين مقاليناش نلبس كده ولا نحط كيلو مكياج في وشنا انا مليش دعوه مراتك هي السبب اللي جابتلي فشتان عر*يا*ن انا كنت مختارة فستان طويل ومحتشم قالتلي لا

خالد بزعيق: صفااااء انتي يا زفته يا صفااااء

لتاتي صفاء صفاء بتوتر فقد مانت تسمع كل شيء وهي في المطبخ : نعم يا حج بتزعق ليه

خالد : لما انتي عارفه ان الراجل متدين ايه اللي خلاكي تجيبيلها فستان عريان كده

صفاء : خلاص ولا يهمك يا حج في راجل عجوز قرب يموت بيدور علي عروسه نجوزهالو وهتورثه بعد ما يموت...

يتبع


##الكاتبه المجهوله

يا تري هيكون رد خالد ايه هل هيوافق ولا هيرفض ادعوا معايا ان هو يرفض ههههه

بارت كبير اهو ياريت تفاعل كبير بقي علي البارت ده بالذات عشان من البارت اللي جي الموازين هتنقلب والبارت اللي جاي دمااااار مش هنزله غير لما الاقي تفاعل كبير علي البارت ده 

اللي عاوز البارت الخامس يعمل متابعه من هنااااااا

البارت الخامس من هنااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع