القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق المالك البارت 5_6_بقلم مروة موسى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


عشق المالك 5_6


مالك : كدا خلصنا من حكاية القلم واحد بواحد 


عشق كانت لسه هتقوم عشان ترد ليه القلم وتسيبه وتمشي 

لكن مالك تملك منها ومسكها وهمس في أذنها وقال : أولا كدا اختك ماضيه علي شغل ٣ شهور وبما إن هي سابت الشغل لازم حالن تدفع تمنه وعشان انا طيب هخلي المبلغ دا مليون جنيه 


عشق بصدمه: أي انت اكيد حيوان 

مالك شدد علي شعرها أكتر : انا لحد حالن متمالك من اعصابي كلمه تانيه  هسجنك ي حلوة انتي واختك فاهمه 

ثانيا بكرة أختك لما تروح الكلية هتلاقيها مرفوضة عشان انا اللي عملت كدا وابقي وريني شاطرتك بقي 

عشق بصدمه عشان مستقبل أختها اللي بيضيع قدام عنيها: لاء كله إلا اختي اللي انت بتفكر فيه دا مش هيحصل 


مالك رماها قدامه علي الارض ثم جلس أمامها علي كرسي وهو يضع رجل فوق الاخري: نشوف مين اللي هيكسب في الاخر 


عشق بعند : انا هندمك علي اللي هتعمله دا بس لو كان عاوز تاخد حقك يبقي تاخده مني بلاش اختي 


مالك بسخرية: منا هاخده منك وبعدين انتي زعلانه ان اختك كانت هتشتغل في شركة كبيرة محترمه أحسن ما تشتغل في بار وسخ زيك كدا 


عشق وهي تنظر لعيون مالك بدقه وتتحدث: لو كان بمزاجي مكنتش شوفتك ولا شوفت خلقتك انت وغيرك بس دا غصب عني 


مالك بسخرية اكتر: ليه ميكونش بكيفك ي حلوة 

عشق : خالي حسابك معايا انا 

مالك : انتي واختك مع بعض 

عشق بتتمالك اعصابها: اللي هتعمله في أختي اعمله فيا انا ...وتمن الشرط الجزائي انا هتصرف وهندفعه خلال مدة معينه 


مالك : ولحد ما تتصرفي في المدة دي انتي هتفضلي هنا وهتندمي علي كل لحظة 

عشق : يعني اختي كدا ملهاش دعوة بيك 

مالك بشر : انتي اللي هتبقي الكل في الكل 

عشق : وكليتها هترجع؟ 

مالك : لاء 

عشق بغضب: انت ملكش كلمة ومفكر اللي انت بتعمله دا صح 

مالك وهو في ثبات : ايوا 

عشق بتترجاه: لو سمحت بلاش اختي مليش غيرها بلاش تضيع مستقبلها 


مالك كان هيرد عليها لكن قطعه هاتفه وجد معتز ابيه يتصل بيه 


مالك : ايوا نعم 

معتز: تعالي حالن عشان بنت عمك هنا وكتب كتابك عليها النهاردة 

مالك : إزاي دا من غير لما تعرفني 

معتز : هو دا اللي المفروض يحصل معاك خلال ساعه تكون قدامي وأغلق الهاتف مع مالك 


مالك بيقوم ويكسر كل حاجة قدامه وعشق لسه موجوده 

مالك : لييييه كدا عاوزين لي مني 

عشق باستغراب: اهدي كدا 

مالك بيقرب عليها وبيتكلم: دول عاوزين يجوزوني واحدة بكرها وطمعانه فيا 


عشق بذكاء استغلت الفرصة عشان تنقذ اختها: واللي عنده الحل

مالك باهتمام: أي هو الحل 


بقلمي مروة موسي 


عشق: هساعدك بس علي شرط اختي وكليتها ميتحطوش بينا والفلوس اللي انت طلبتها المليون جنيه دول تمن الخدمه اللي انا هحلها معاك 


مالك بذكاء هو أيضا لكي يخرج نفسه من تلك الوقعه: انتي قصدك تمن الفلوس هتحلي معايا الموضوع دا وكمان الكلية اختك ترجعها 


عشق وهي تنظر له: ايوا 

مالك بتفكير: موافق 

عشق : لما الخدمة تخلص تنسي ان كان في حاجة بينا ومتقفش في طريقي ولا طريق اختي 


مالك بيفكر في اللي وقع فيه الأول وبيحاول ينقذ نفسه: موافق 


عشق: يبقي تتصل حالن قدامي برجوع اختي لكليتها وملكش دعوة بيها ولا كأنك شوفتها 


مالك وهو ينظر لها بتوعد : تمام هيحصل وبالفعل اتصل علي شخص وامره برجوع كليتها 


عشق : يبقي كدا تمام اوي بينا هحل معاك الموضوع وساعتها كل واحد في طريقة 


مالك وهو ينظر لها : الحل اي 

عشق : الحل انك تتجوز واحدة وتدخل بيها علي اهلك وتعرفهم انك اتجوزت 


مالك بخبث: والواحدة دي هي انتي 

عشق بتنهيدة: ايوا

عشق في نفسها: دا كله عشان اطلع اختي من اللي كانت فيه كان لازم ي ورد تخلينا في الوضع دا وتمضي علي شرط بمليون جنيه 


مالك : يبقي كدا انتي تعجبيني قومي حالن معايا 


عشق: علي فين 

مالك : نكتب كتابنا 

عشق بقلق: بس دا مجرد حكاية مش حقيقه 

مالك بقرف: متخافيش الموضوع هيخلص وساعتها مش عاوز اشوف وشك 

وبالفعل ذهب مالك وعشق للمأذون ليكتبوا الكتاب واحتفظ مالك بورقتين الجواز معه هو فقط


عشق: أضمن حقي منين بالورقتين معاك 

مالك بسخرية: وهو انتي كل حد يطلع معاكي ليله كنتي بتكتبي ورقه دا كان بياخد غرضه ويرميكي بعدها ويمشي


عشق بوجع : عشان الخدمة تتم وتخلص علي خير يبقي محدش بيه دعوة بالتاني كل اللي يهمك إني اتقمس دور زوجتك وبس ومش كل شوية تقعد تقول كلامك دا فاهم 


مالك حاسس انه فرحان لانه وجعها وكمان هيخلص من بنت عمه: تمام 


وذهبوا إلي فيلة معتز ابيه 

بمجرد دخولهم وجدوا......

يتبع 

البارت الخامس 

Marwa mosa ✌ ❤



ذهبوا إلي فيله معتز بيه 

بمجرد دخولهم وجدوا معتز يقف بجانب أخيه وزوجته وبنته 


مالك : اهلا ي عمي 

محمد عمه: اهلا ي مالك ...والله انا فرحان ان اخيراً هنفرح بيكوا 


مالك : طبعا بس انا مش عاوز اتجوز 

معتز: مش بمزاجك علي فكرة 

مالك : هو فعلا مش بمزاجي عشان انا متجوز واحدة بحبها وبتحبني


معتز بصدمه مما فعله مالك: وانا مش هصدق الجوازة دي ...بنت عمك هنا وكمان فرحك عليها الليلة 


مالك ببرود: وأنا قولت اللي عندي ومش هتجوز حد غير مراتي 


رشا لمالك: هي دي مراتك 

مالك : ايوا 

رشا : ليه عملت كدا ....ليه مش عاوز تستقر 


مالك : مين قال كدا انا اللي عاوزه بعمله وفجأه نزل قلم علي وش مالك من معتز 


معتز: انا سيبتك بحريتك تعمل اللي عاوزه لكن هتقف قصاد ابوك هفكرك انت واقف قدام مين فاهم 


مالك وهو يضع يده علي مكان القلم فأول مرة يمد معتز يده علي مالك


رشا بذهول : اهدي ي معتز  

معتز: الليلة هيكتب كتابه علي بنت عمه 

مالك بعند ووجع وحزن : وانا مش هتجوز حد انا مبحبهوش 


محمد : جرا أي ي معتز متشوف ابنك مش قادر عليه 

معتز بينظر لعشق ومالك : طلقها 

مالك : لاء 

معتز بيضغط علي سنانه: بقولك طلقها 

مالك : وانا بقولك لاء واللي عاوزه اعمله 

وسحب يد عشق التي كانت تفف تشاهد فقط وذهب بها إلي غرفته 


بقلم مروة موسي 

رشا لمعتز: ابنك مش صغير علي فكرة مالك فاهم بيعمل اي 

معتز : وانا هعرف اتصرف معاه إزاي 


محمد : طيب والحل والكلام اللي متفقين عليه عشان جوازهم 


معتز : مالك ونيرة بنتك هيكونوا لبعض كفاية انهم من دم واحد 


محمد : طيب انا هطلع ارتاح من الطريق انا وأم نيرة وانتي ي نيرة روحي نامي 


نيرة بحزن علي مالك لكن بكره لعشق: ماشي 


رشا: متبقاش قاسي علي ابنك ي معتز 

معتز: ابنك معرفش ليه رافض نيرة ( بنت عمه) 


رشا : القلب وما يريد ي معتز 

معتز: يلا بينا نطلع ننام 


عند دخول عشق لغرفة مالك وجدت غرفه جميلة جدا منظمه من الفراش الكلاسيكي وفضلت تنظر لها بعين والعين الاخري علي مالك 


عشق حاسة بفرح بسبب اللي بيحصل في مالك: لاء بس بنت عمك باين عليها الزعل 


مالك وهو في قمه غضبه: متنسيش حدودك هنا انتي مجرد اتفاق مش اكتر ومتحاوليش تعرفي حاجة عنهم فاهمه 


عشق بلامباله: ياك تولعوا في بعض 

مالك: اخرسي ي بتاع انتي فاااااهمه 


عشق بتحاول تعصبه: اسمي عشق ي عنيا 

مالك بقرف منها: متخلنيش اتعصب وساعتها متلوميش غير نفسك 


عشق وهي تقوم لتذهب للحمام ولم ترد عليه 

مالك في نفسه: تفتكر هتساعدك ي مالك ....هي دي أشكال تساعد دي أشكال حرام كلها 


خرجت عشق من الحمام وهي تقول لمالك انا هفضل هنا أد اي 


مالك بسخرية: متحسسنيش اني بتحايل عليكي عشان تفضلي مجرد ما اللي اتفاقنا عليه يخلص ساعتها هرميكي برا 


عشق: ومين قال اني بدور افضل كتير إذا أنت كنت قرفان مني مرة فأنا قرفانه منك ١٠٠ مرة ....بس انا بقول عشان هعرف أهلي هرجع انتي واختي هتتبهدل من ابويا ودراستها هتتعطل بسبب معاملته مرات ابويا 


مالك بعصبية: باااااس انتي هتحكيلي قصة حياتك انا مش طايق نفسي 


عشق مش مهتميه بكلامه: عاوزة اختي تيجي هنا 

مالك : ليه وكالة هي ولا فندق 

عشق : مدخلش اختي بينا دا مجرد

طلب 


مالك : تمام لما اشوف اخرتها 

وهبعت زين يجيبها بالعربية لحد هنا من كليتها مش عشانك لاء عشان عرفت ان اختك متفوقة في دراستها مش عوزها زيك كدا 


عشق وهي تنظر له بحرقه: تمام يبقي تشكر 

مالك : انا هنام وانتي هناك كان بيشاور علي كنبه في الغرفه 

عشق: تمام وهي تتوعد له بداخلها 


في الصباح 

عند سامح وكريمة 

كريمة: انتي ي زفته 

ورد بنوم: ايوا 

كريمة: قومي يختي عشان البيت 

ورد : انا ورايا كليه مش فاضية ليكوا 

كريمة : نعم نعم أمال مين اللي هيعمل شغل البيت والست هانم التانيه مش هنا من امبارح 


ورد بدون رد عليها لانها مش بتحب تكلمها وقامت لبست واتجهت إلي كليتها 


ورد : ألاء ازيك 

ألاء: الحمد الله 

ورد : فاضل شهرين تقريبا علي الامتحانات 

ألاء: ايوا بس انتي كدا سيبتي الشغل ؟ 

ورد: ايوا 

ألاء: خير يلا ندخل 


في فيلة معتز صباحاً 

معتز : يلا نفطر ي محمد 

محمد : يلا فين مالك وزين 

رشا: مالك لسه نايم وزين زمانه نازل 

نيرة : طب اطلع اصحي مالك 

معتز: ياريت 

نيرة : طيب ي عمي هطلع 

ذهبت لغرفة مالك وعشق 

نيرة كانت تطرق الباب وفجأة سمعت صوت حد بيقول ليها ادخل فسحبت الباب لكي تدخل ولكن وجدت.......

يتبع 

البارت السادس

Marwa mosa ✌ ❤

اللي عاوز 7_8يعمل متابعه من هناااااااا

تكملة الروايه من هنااااا


 

تعليقات

التنقل السريع