القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت متمرده البارت الرابع والخامس بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء الرابع والخامس ♥️شكرا علي تفاعلكم السكر ♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-ايه ..

قالتها سمر بتوتر ...ابتسم عدي بقسو*ة بس كنت شايفة في عيونه حزن كبير ...كنت حاسة بحزنه وقه*ره بس هو محبش يبين ليها ...

-ايه يا سمر هتنكري ...

-عدي أنا 

-بس اسكتي متتكلميش أنا قادر اقت*لك دلوقتي بس انتي متستاهليش الرصاصة اللي هتطلع من مسدسي عشان كده انا هح*رق قلبك بنفس الطريقة اللي قلبي اتحر*ق بيها ...حسيتها اتر*عبت ...مسك أيدي وقال :

-دي هتكون مراتي وانتي هنا هتخدمينا زي الك*لبة

-ده بعدك يا عدي أنا هتطلق واخد حقوقي ...

ابتسم ...ابتسامته كانت مخ*يفة اوووي خوفتني شخصيا وقال :

-هتطلقي لما انا أقول بس يا سمر ...هتطلقي في اليوم اللي أقرر احررك فيه لكن انتي لازم تتعاق*بي ...مش هق*تلك يا سمر مرة واحدة بس ...أنا هق*تلك كل يوم ....هتطلبي الم*وت ومش هتلقيه ...

بصتله بصدمة وقالت:

-مش هتقدر تمنعني اني امشي واخد حقوقي منك كمان ...

ابتسم وقال:

-اتفضلي وانا هثبت خي*انتك وابوظ حياتك وساعتها برضه هتتمني الم*وت ...

بلعت ريقي بخوف ...هو بيقت*لها بالحيا ...وده عقا*ب اصعب من الم*وت ....دموع سمر نزلت وبذ*ل راحت علي اوضتها قررت تتعا*قب علي عملتها لحد ما عدي يسيبها في حالها ...

-دي قس*وة منك 

قولتها بلوم وصدمة ...انتقا*مه صعب اووي ...بصلي بحزن وقال:

- هي قت*لتني وانا حي 

وبعدين سابني وزق الكرسي المتحرك ...

مرت الايام وبدأنا نمثل علي سمر ...عدي ذ*لها حرفيا ...كانت كل يوم تترجاه يطلقها ويمشي ...اترجتني أكلمه ...حاولت أكلمه فعلا بس رفض ...عدي كان راجل مجر"وح مستعد يعمل اي حاجة عشان ينت*قم .... علي قد ما حاولت اني ابعد نفسي عن المواضيع دي بس لقيت نفسي في النص بحاول اصلح الخر*اب اللي عملته سمر في عدي ...أنا من غير ما احس بدأت اتعلق بيه ...وده كان مش حاجة كويسة ...مش قادرة انسي اني اتجبرت عليه ولا قادرة انسي اني جوازنا اتفاق ...كملت المسرحية معاه بس لما نكون لوحدينا كنت بعيدة عنه بطلت اناقشه أو اجادله  أو اتخ*انق معاه حتي وهو لاحظ ده وحاول سحر معايا كلام اكتر من مرة بس انا مرضتش اديله وش ...

وفي يوم ....

كنت لسه هنام لما جه قصادي وقال :

-ممكن اعرف فيكي ايه 

بصتله ببرود وقولت :

-مالي ؟!!مش التمثيلية بتاعتنا ماشية تمام؟!! 

-مش قصدي علي كده ...قصدي عليكي حسيتك بعدتي عني 

-وانا من أمتي كنت قريبة جوازنا صفقة ولا ناسي 

حسيته اتوتر وعيونه لمعت وقال:

-بس أنا وحشني كلامك ...خنا*قك وتدخلك في اللي ملكيش فيه ...بكون مبسوط بكلامك لكن السكوت ده مضايقني 

غمضت عيني وانا بحاول اسيطر علي نفسي بعدين فتحتها وبصتله ببرود ...عينيه كانت بتبصلي بنظرة غريبة اول مرة اشوفها ...نظرة حنية وحاجة تاني انا رافضة اتقبلها ...وقولت:

-مقدرش ارجع معاك زي الاول هخلص شغلي معاك وهمشي 

-بس ليه أنا عايزك معايا 

-وانا لا 

-ليه أنا عملت ايه 

صرخت في وشه وانا ببكي وقولت :

-لاني بحبك

يتبع

#متمردة

#سولييه_نصار



الجزء الخامس♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار ♥️

-ايه؟!!

قالها عدي بصدمة ...حطيت ايدي علي بوقي ...ياربي انا ايه اللي هببته وازاي اقول كده ...كنت متوترة اكيد دلوقتي هيتريق عليا ويستهزأ بيا .... فجأة ابتسم جامد ولمعت عينيه حسيته فرح ...بصتله بصدمة فقال:

-مش مش حاجة تزعلك بالعكس أنا كمان بح...

-متنطقهاش انت مش بتحبني ده وهم ...انت موهوم وحتي لو أنا مش عايزة ابقي معاك حتي لو بحبك ...

بصلي بصدمة وقال:

-ليه أنا عملت ايه بس ؟!!

-انت اتجوزتني عشان تن*تقم من مراتك ...يعني جوازنا مجرد لعبة هتنتهي لما تحس انك شفيت غليلك من مراتك ...

-لا مش هتنتهي. ..بعد ما اخلص مشاكلي مع سمر واطلقها هنبقي مع بعض ...

رفعت راسي وقولت :

-وانا مش موافقة ...

-ليه 

-انا حرة ...

لسه همشي من قدامه فقال:

-لاني عاجز صح ...

بصتله بغضب وقولت:

-ده اللي فهمته!!

-يا ستي أنا مبفهمش ...فهميني رفضاني ليه ؟!!!

-بلاش 

-لا قولي أنا مصمم انك تقولي 

-لاني خايفة منك ...

صرخت في وشه ...بهت عدي فكملت :

-لانك متمسك بإنتقامك منها ...لانك عايش في الماضي لا قادر تسامح ولا قادر تطردها برة حياتك ...لانك لسه بتحبها ...ولأن انتقامك دلوقتي هو أهم حاجة دلوقتي ...وانا مقدرش اعيش الحياة دي فأنا بطلب منك تحررني أهون ارجع واعيش مع ربيع ولا اتع*ذب هنا ...

دموعي نزلت فسكت هو ...مشيت من قدامه ونومت وانا ببكي ...

....

مرت الايام بيننا بتوتر ...عدي كان باين عليه الحزن وانا كمان ...لومت  نفسي كتير اني اعترفت بالحب ليه وبصراحة مكنتش مصدقة أنه بيحبني ابدا بدليل أنه لسه مكمل انتقا*مه من سمر ....في يوم صحيت من النوم حسيت كأن حاجة متغيرة في البيت واكتشفت أن سمر مشيت للابد ...

-عدي الحق سمر ...

-مشيت !

رد عليا بهدوء ...بصتله بحيرة فابتسم وقال:

-انا طلبت منها تمشي ...طلقتها بهدوء 

قلبي وقع في رجليا....كده خلاص أنا مهمتي انتهت معاه مفروض نتطلق ...فركت أيدي بتوتر وقولت:

-انتقا*مك كده خلص صح ...

بصلي بغموض ...عينيا دمعت وقولت:

-مفروض دلوقتي خلاص نتطلق 

-انتقا*مي مخلصش يا شمس  ..اللي عملته مش هيتغفر بالسهولة دي بس عشان خاطرك أنا سيبتها تمشي. ..

بصتله بصدمة فقال:

-انا اتخليت عن انتقا*مي عشان خاطرك انتي ....اتخليت عن أهم حاجة كنت عايزها لانك كنتي الاهم يا شمس ....اتخليت عنه لاني بحبك ...

قلبي نبض بقوة ....حسيت وكأني طايرة علي سحابة وردية ..زق الكرسي بتاعة وقرب مني ومسك أيدي وقال:

-شمس ...أنا بقدملك قلبي وروحي ...بطلب منك انك تكوني معايا للابد تحسسيني أن واحد زي يستحق واحدة نقية زيك ....عايزك تحبيني زي ما بحبك ....

حاجة زي كده كان مفروض اطير من الفرحة بسببها بس وساوسي مسابتنيش في حالي ...شديت أيدي وقولت وقلبي بيتقطع:

-وانا مش موافقة وبطلب منك تطلقني!!!!

يتبع اللي عاوز البارت الأخير يعمل متابعه من هناااااااا

#متمردة

#سولييه_نصار

يتبع البارت الاخير♥️💥💥

البارت الأخير من هنااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع