القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل حلم امرأه بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


.. انتي طالق يا غادة فاهمة. 

_ليه انا معملتش ليك حاجه انا حبيتك ليهههه. 

.. بصي لنفسك في المريا فين يلي انا حبتها من زمان بقيتي مقر"فه وديما طبيخ وغسيل وانا فين. 

_ يعني انا بعمل كل دا ليه مش عشانك انت وعيالك. 

.. عيالي والله هما فين عيالي دول شكل مرضك نساكي انه احنا مخلفناش اصلا. 

_بدموع انا فعلا عندي حالة نفسيه بس انت اكتر حد عارف ليه وليه دلوقتي تسبني يا عادل. 

عادل ببرود: لو عايزة تفضلي هنا تمم بس بشروطي. 

بقلم ميرا ابوالخير 

غادة بدموع: ايه هي. 

عادل ببرود: هتجوز سميحه. 

غادة بصدمة: هتتجوز صحبتي عليا. 

عادل ببرود: اه وايلا ارميكي في الشارع تمم. 

غادة بقلة حيلة: موافقه. 

عادل خرج وهي قعدت علي الارض بدموع وحزن. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد يومين. 

سميحه ببرود:  اهلا بصاحبة عمري او ضرتي هههه يلا قومي انا جيت حضري الاكل. 

غادة بغضب: حضري لنفسك. 

سميحه ببرود:  مفيش غيرك يا مجنونه يلي يتكلم معايا ههههه لا حلوة والله طيب جوزي عامل لك مفاجأة. 

غادة بعدم فهم: ايه. 

عادل بتوتر:  انا بصراحه احم ادخلو. 

داخل الدكاترة وهي اتصدمت: م مين دول. 

عادل بتوتر: طلبت ليكي مستشفى الامراض العاقلية. 

غادة بصدمة وصراخ: هتوديييي مررراتكككك مستشفى المجانيييييييييننننننننننننن. 

عادل..... 

#حلم_امرأة... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.... 


#اكمل...... 

بعد التفاعل....



٢/#حلم_امرأة.. قبل الاخير.. 

عادل بتوتر: طلبت ليكي مستشفى الامراض العاقلية. 

غادة بصدمة وصراخ: هتوديييي مررراتكككك مستشفى المجانيييييييييننننننننننننن. 

عادل ببرود: ايوا انا تعبت منك خدوها. 

غادة بصرراخ: لا والنبي يا عادل ابوس ايدك بلاش والنبي لاااااا. 

سميحه بقرف: خدوها. 

عادل جري مسكها: لا متاخدوهاش خلاص. 

الدكاترة: لازم تيجي معانا. 

عادل بزعيق: وانا قولت لااااا انت ناسي انا مين غوروا برررا. 

بقلم ميرا ابوالخير 

غادة اغمي عليها. 

عادل شالها بخوف وداخل الاوضه.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

سميحه بغيظ: ليه مش خالتهم ياخدوهاااا. 

عادل: ميخصكيش هاتي اكل لها يلا.

سميحه بصدمة: نعممم هي يلي تخدمني مش انا يلي اخدمها المجنونة دي. 

عادل ببرود:  دقيقه تاني وهتصرف تصرف مش هيعجبك. 

بقلم ميرا ابوالخير 

خرجت وهي متغاظه. 

عادل طلب الدكتوره. 

الدكتوره: مبروك المدام حامل. 

عادل بصدمة وفرحه: ب بجد. 

الدكتوره: ايوا في الشهر الاول عن اذنكم. 

سميحه بتوعد: تمم اما وريتك يا غادة وخرجت. 

عادل جاه وفوقها: دودي. 

غادة فاقت وهي دايخه: ف في ايه. 

عادل حضنها: الف مبروك ياروحي هتبقي ام. 

غادة بصدمه: ايه. 

عادل بيجيب الاكل: يلا عشان هاكلك. 

بعد ساعتين عادل خرج.

سميحه بدلع: وحشتيني اوي يا بيبي.

عادل بحب:وانتي كمان.

سميحه بدلع: طب ايه احنا في شهر عسل.

عادل باس ر"قبتها: ثواني وجاي يا حبيبي.

سميحه فكرت ف حاجه. 

عند غادة... 

غادة قامت وقفت قدم المريا وداخلت اخدت دوش وخرجت وعدلت من نفسها. 

غادة بتوعد وغضب:  بقا عايز توديني مستشفى المجانين انا هوريك انت والسحلية بتاعتك دي هندمك اخر ندم عشان الحب دا كله وتعمل فيا كده.

بقلم ميرا ابوالخير. 

وحطت ايديها ع بطنها... 

خارجه من الاوضه وووو: اااه عاااااااددددددل. 

عادل جاه جري وبينصدم من يلي شافه..... 

#يتبع..... 

#حلم_امرأة.. 


#الاخيرة.. 

وحطت ايديها ع بطنها... 

خارجه من الاوضه وووو: اااه عاااااااددددددل. 

عادل جاه جري وبينصدم من يلي شافه غادة ساندة وكانت هتقع جري مسكها اتزحلق هو. 

عادل بالم: ااااه ضهري. 

غادة بخبث:  حبيبي مالك. 

عادل: مكانك عشان متقعيش اثبتي. 

غادة ببراءة: حاضر. 

خرجت سميحه وغادة كانت جنب الاوضه: اي دا عاد... اعاااااااااا وقعت جنب عادل. 

غادة بتكتم ضحكها:  اوبس وقعتوا اجي طيب. 

عادل بفزع: لااااا انتي حامل مكانك. 

سميحه بدموع: اهه رجلي اتكسرت مش قادره. 

غادة راحت بتسندها: معلش قومي. 

غادة بتمد ايديها لسميحه وسميحه لسه هتمسك. 

بقلم ميرا ابوالخير 

غادة سحبت ايديها سميحه وقعت تاني علي وشها صرخت بالم. 

غادة: م معلش بطني وجعتني. 

عادل قام وراح ع سميحه غادة صوتت: اعاا بطني مش قادره. 

عادل ساب سميحه وجري علي غادة. 

غادة بتمثيل: اه مش قادره حاسه هقع. 

عادل بخوف: خلاص اهدي جاي يشلها ضهره وجعه اكتر قعد علي الكنبه. 

عادل بالم: مش قادر. 

غادة بخبث: خلاص يا حبيبي تعالي اعملك مساج. 

بقلم ميرا ابوالخير 

جاي يقوم لازق في الكنبه غادة ابتسمت في سرها. 

غادة: اي م تقوم. 

عادل بصراخ: البنطلوووون لاااااازق. 

غادة بتمثيل الصدمه: اي دا ازاي. 

عادل بلطم: ابعدي عنيييييي. 

بعدت وسميحه بتتسند عادل لسه هيقولها لا قعدت جنبه ولازقت: لا ناصحه تفي علي وشي لو قمنا 🙂. 

سميحه بدموع: ااااعاااا لاااااا طلقنيييي. 

عادل بغضب:  غوري من واشي. 

غادة وقفه: خلاص اقلعوا. 

الاتنين بصدمه: ايهههه. 

غادة: عشان تعرفوا تقوموا. 

فعلا قلعوا وغادة اتسحبت وفتحت الباب الجيران داخلو بالحالل. 

عادل بزعر: ف في ايه. 

غادة ببرود:  مش عارفه والله. 

داخلو ونزلو ضر"ب عليهم الاتنين وغادة بتضحك عليهم. 

عادل بغضب:  بررااااااا. 

غادة ببرود:  تؤ تؤ الشقه ملكي باسمي انت والسحليه برا. 

عادل بغيظ خرج وهو مدشمل وسميحه كمان. 

وقفت ع الباب ابتسمت بهدؤء. 

بعد مرور 15 سنه.

غادة خلفت ولد اسمه كرم واتجوزت بعدها بسنة عزت بن خالها وجابت تاليا.

عادل اتد"مر نهايي وسميحه سابته.

(المرأة ليست اداة لك يا بن ادم انها ان اردت شيئا تحققه مهما يكن تمنه هي تسعي لسعادتك ان تخليت عنها عليك نسيان من تكون..). 

تاليا:  يا ماما بقا ارتاحي. 

غادة: نادي علي عزت طيب. 

تاليا: بابي كلم مامي. 

جه عزت: مالك ياقلبي. 

غادة بحب: اتعالجت خلاص. 

عزت بحب: اه ياقلبي  ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا ياروح قلبي. 

#تمت...




 

تعليقات

التنقل السريع