القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت السم والترياق البارت الاول بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تكون داخل غرفة من الظلام تجلس عالارض تبكي علي حالها وهي تتذكر حياتها بالماضي فهي اشتاقت لحياتها وتتمني لو تخرج من هذا الس"جن نعم هذا المكان بنسبه لها مثل الس"جن فهي فهذا المكان منذ عامين وكل هذا حدث بسبب تلك الليلة المشؤمه ليله واحده غيرت لها حياتها راس علي عقب وحياتها تحولت الي الج"حيم بل اسواء من الج"حيم يقطع وحدتها دخول شخص اول ما بتشوفه ماسه بتبصله بخوف وبترجع لوراء للخلف بخوف و"رعب منه فهو الان ليس في حالته الطبيعيه فواضح من هيئته هذه انه رجعت له الحاله فيدخل لداخل الغرفه وهو يترنح يمين وشمال فمشيته 


بتبصله ماسه بقلق من هئيته وبتقولو ماسه غسان مالك 


غسان يكون ليس فوعيه فهو رجعت له الحاله ولكن هذه المرة تختلف هذه المرة يكون غسان سكرا"ن


وبتلاحظ ماسه انه ليس فوعيه بسبب ماشيته وهيئته وبتقولو ماسه بتوجس غسان انت شارب 


غسان بيقرب عليها وبيقولها بدموع ليه ليه عملتي فيا كدا 


ماسه بخوف غسان والله انا معملتش حاجه والله انا مش هيا 


غسان وهو بيقرب عليها وبيحس علي وجهها وبيقولها بدموع ليه يا لميس دنا كنت بحبك لا بعشقك كنت مديكي كل حياتي 


ماسه بتبداء دموعها بتنزل بخوف وبتقولو غسان فوق بقا حرام عليك انا تعبت بقالك النهاردة سنتين حابسني هنا بسببها قولتلك انا مش هيا لميس ما"تت افهم بقا حرام عليك انا تعبت حولت حياتي للج*حيم 


غسان بصراخ لا انتي اختها التؤام انتي شبها تشبيهاا فكل حاجه بيحس غسان علي وجهه ماسه وبيمشي ايده علي عيونها وبيقولها عيونك زيها بظبط وعلي شفيفها وبيقولها حتي شفايفك ومناخيرك وخدودك وشعرك كل حاجه هي كل حاجه زايها ايوة هي ما"متتش اهي هي قدامي بس عاوز اعرف انتي ليه خونتني ليه يا لميس عملتلك اي حبيتك من قلبي اديتك كل حاجه تتمنيها وتخونيني يوم فرحنا ليه 


ماسه وهي تبتعد عنه وبتشيل ايده بخوف وبتقوله بصراخ ابعد عني كفاية بقا انا تعبت انا شبها فالشكل لكن انا مش هيا انا ماسه مش لميس يا غسان ابوس ايدك كفاية خرجني بقا 


غسان بجنون لا انتي لميس متقوليش كدا انتي لميس حبيبتي وحشتني اوي اوي يحبيبتي بصي انا هسامحك بس خليكي معايا متسبنيش تاني تعالي نبداء من جديد بصي انا عاملك مفاجاه تعالي معايا عشان النهاردة فرحنا 

بقلم إسراء هاشم 

بتعيط ماساه بعياط هستيري وبيقرب عليها غسان وبيمسكها من ايديها وبتبداء ماسه جسدها يرتعش من خوفها وبيسحبها غسان بالغصب ويخرج بها من الغرفه وماسه تصرخ ان يتركها ولكن غسان ليس فوعيه فهو لديه انفصام فالشخصيه وكمان يسكر من كثر"ة شربه ويسحب غسان ماسه في ممر طويل وطلع بها الدرج وهي تصرخ وتحاول ان تفلت يدها منه ولكن غسان لا يبالي بصراخها ويقبض علي يدها بقوة ويطلع بها غسان الطابق العلوي من فيلته ويدخل لي غرفه النوم وهو يدخل ماسه بالغصب ويقفل الباب خلفه وهو يقف ويقول بجنون شايفه يحبيبتي انا عملت كل ده عشانك عشان فرحنا كل حاجه هنا زي ما انتي بتحبيها بصي انا عملتلك شموع وورد اهو بصي وصورك فكل مكان زي ما كنتي عاوزة وعشاء رومانسي خلتهم يحضرولنا كل حاجه  زي ما كنا بنتمني 


ماسه بتنهار فالعياط وبتقولو غسان فوق بقا ونبي فوق انسا انسا لميس خلاص ماتت وانت اللي قت"لتها غشان خانتك فوق بقا فوق حرام عليك دمر"ت حياتي حتي بعد مو"تها وعدا سنتين مش قادر تنسا وعايش فالماضي 


غسان بغضب جنوني اخرسي متقوليش كدا انتي لميس حبيبتي انتي مش هتموتي يا لميس انتي عاوزة تسبيني صح بس لا يا لميس انتي مش هتسبيني انتي ملكي ليا لوحدي وبيقرب غسان من ماسه بجنون وبيمسكها وهو يحاوط خصرها بيديه ويحاول ان يقب"لها بجنون ولكن ماسه تحاول ان تدفعه بعيد عنها وهي تصرخ وتقولو ابعد عني بقا بكر"هك


وهنا غسان يزداد جنونه ويدفعها علي الفراش ويعت"ليها غسان وهو يحاول ان يعتد"ي عليها ويقب"لها بكل عن"ف 


تصرخ ماسه صرخه مدواية رجت فانحاء المكان 


في مكان تاني يقف بكل جبروت وهو يمسك سلا"حه ويجلس تحت قدمه رجل مقيد من ايده ويتوسل له بخوف ويقول ارحمني يا عاصف بيه والله غلطه مش هتتكرر تاني 


عاصف بدون رحمه هي فعلا مش هتتكرر تاني الخيانه عندي ملهاش غير تمن واحد وهو المو"ت ويخرج عاصف الط"لقه من سلا"حه وهي تصيب الراجل في منتصف راسه ويقع الراجل في الارض سائح في دما"ئه يقوم عاصف من مقعده بكل جبروت وكانه ليس الان قت"ل روح ويخرج وراءة حراسه ويقول حارسه الشخصي عاصف باشا معاد تسليم الشحنه النهاردة بليل 


عاصف بدون رد بيدخل عربيته وبيطلع علي قصرة وبعد مرور من الوقت بيوصل عاصف قصرة وبيطلع جنانه وبيقلع عاصف جاكيت بدلته ويرمي عالارض ويفتح ازرر قميصه باهمال ويقترب من طاولة عليها كل انواع الخمو"ر بياخد عاصف كاس ويصب به مشروبة وبيشربه عاصف دفعه واحده وياخد عاصف اللابتوب الخاص بيه ويفتحه علي تسجيل من الكاميرات بداخل فيلا اخيه فهو يراقبه دائما بسبب حالته ولكن بيقف عاصف مكان بصدمه وغضب وهو برا ما حدث امامه ويرمي الللابتوب بغضب علي الارض لين"كسر الي مائه قطعه 

بقلم إسراء هاشم

ماسه تصرخ صرخه كلها وجع وقهر وتحاول ان تدفع غسان بعيد عنها وبعد معاناه بتنجح ماسه وبتزق ماسه غسان وبتقوم بسرعه من عالفراش وهي ترتعش بخوف ويقوم غسان بغضب وجنون وهو يقول ليه احسن مني في اي عشان تخونيني معاه يا لميس انا مرضيتش اقربلك وكنت خايف عليكي ودلوقتي انتي مش عاوزني بتكر"هيني لكن انا لازم اخدك ليا يا لميس انتي ليا انا وبيحاول غسان يقترب من ماسه مرة اخري بجنون وماسه تبتعد وترجع للخلف بخوف وبصتدم ماسه بطاولة الطعام التي بتقع عالارض وبتقع ماسه معها وغسان لم يعطي لها الفرصه ان تقوم ويعتليها غسان مرة اخري وهو يحاول ان ينهش عزر"يتها ويبداء في تمز"يق ثيابها وماسه تصرخ بجنون وتحرك ايدها ورجلها بقوة وتحاول ان تدفعه ولكن لا تقدر وبتشوف ماسه سك"ين عالارض بجانبه تحاول ماسه ان تمسكه بايدها وغسان لا يرا امامه اي شي غير انه يريدها الان وانها لميس التي معه ولكن هنا بيصرخ غسان بعلو صوته بالم اثر طع"نه ماسه له بالس"كين وتط"عنه ماسه اكثر من مرة وهي فحالة هستريا وتبكي بهستريا وجنون وهي تجلس عالارض بجانب ج"ثه غسان الذي ينزف الد"ماء وتمسك السك"ين بيدها وتنظر للد"ماء التي في يد"ها ودموعها تنزل بانهيار 


عاصف بيقول بغضب وجبروت ستكون نها"يتك علي ايدي 


بيخرج عاصف هاتفه وبيعمل اتصال وبيقول لشخص ما مش عاوزها تخرج من الفيلا لحد ما اجي 


في مكان تاني يجلس شخص وهو ينظر لصور التي امامه ومعه شخص اخر ويقول ماسه هي هدفي الثاني هي وعاصف لازم عاصف ين"تهي للابد ويمو"ت وموتو يكون علي ايد ماسه هي لعبتنا اللي هنحركها ونصطاد بيها عاصف 


المجهول ازاي ده وهنعمل كدا ازاي انت ناسي ان ماسه كانت بتحب عاصف وانها مستحيل تاذية 


المجهول الثاني لا مش ناسي بس متنساش انها دلوقتي بتكر"هو وهو بيكر"ها بدليل انو سابها لي اخوة وكل ده بسببنا احنا واخوه اتجنن من ساعه اللي حصل لي لميس وبرادو بسببنا اخوة مبقاش يفرقلي كل اللي يهمني دلوقتي عاصف 


المجهول طب ناوي علي اي؟ 


المجهول الثاني هقولك ناوي علي اي وبيقول __________


#يتبع البارت التاني من هناااا


#انت_السم_والترياق


#بقلم_إسراء_هاشم


 

تعليقات

التنقل السريع