القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجت مجنون البارت التامن والتاسع قبل الاخير بقلم ملك حمدي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#تزوجت_مجنون

#البارت_الثامن والتاسع 


في اليوم التاني 

صحي عاصي لاقه مريم مستخبيه في حضنه ابتسن وفضل باصصلها وبقي يبوس كل مكان في وجهها 

_بضيق: بس يا عاصي عاوزه انام

-بضحك: قومي بقا يا قلب عاصي 

وباسها من شفايفها

-بكسوف: عاصي بس بقا وغطت وشها 

_بضحك: طب خلاص يلا قومي بقا 

_قامت مريم  ودخلت الجمام بسرعه وعاصي بيضحك عليها 

قام عاصي دخل الحمام الفي الاوضه التانيه خد شاور وراح الاوضه لقي مريم قاعده ببجامه بتقرا في كتاب

-بتقرأي اي

-دي روايه بحبها اووي  اسمها ******

-ايوه عارفها انا كمان بحب الروايات جدا

_وانا كمان 

سكتوا شويه وبعدين مريم اتكلمت

_عاصي

-نعم

_هو انت بتشتغل اي انا نسيت اسالك

-بشتغل في شركه بابا بس انا اصلا ظابط بس بطلت شغله الظابط واشتغلت في شركه بابا انا الي بديرها هي تعتبى شركتي

-اها 

_وانتي

-انا مدخلتش كليه بس كنت جايبه مجموع حلو في ثانوي

-كنتي في علمي ولا ادبي

_لا كنت علني علوم وكان نفسي ابقي مهندسه اووووي بس ماما نرظاش ادخل كليه

-جبتي كام

_جبت98%  يعني جايبه  مهندسه بترول

-ده انتي شاطره اهو.....  طب اي رايك بقا اني هقدملك في احسن كليه هندسه

_بجد  وجريت عليه حضنته 

وهو كمان حضنها وهي اول ما عرفت الي عملته بعدت بسرعه

_انا اسفه دي من فرحتي واللهي 

-وفيها اي انا زي جوزك برضوا

-ابتسمت: اانا جعانه

-طب تعالي ناكل 

_ببس قبل ما ناكل انا عاوزاك تجبلي اخواتي 

-حاضر نروح نجيبهم يلا بقا ناكل وطلعوا كلوا

.... 

♥استغفروا ♥

♥بقلمي ملك حمدي 

.... 

 عمرلقا شقه وقعد فيها وطلع في البلكونه يشم هوا لاقه الي بيتكلم 

_اانت 

-انتي مين

_اانا الي انت خبطتني...  اي ده انت ساكن معانا في العماره 

-ايوه لسه ساكن جديد

_معلش يعني انا اسفه اني بدخل بس كان شكلك زعلان اووي اول ما قبلتي وشكلك حالا زعلان ممكن اعرف اي الي مزعلك بما اننا بقينا جيران 

-ابتسم وحكلها كل حاجه 

_طب وهتعمل اي بقا 

-انا عاوز اعيش لوحدي  ومش عاوز حاجه من حد 

_طب هتشتغل فين

-مش عارف لسه هدور

_طب اي رايك تيجي تشتغل معايا 

-انتي بتشتغل فين

_بشتغل في شركه ليها علاقه بالديكور 

-ااها انا متخرج من كليه مهندس ديكور الهي كليه تطبيقيه

_ااها طب كويس تعالي معايا بكره وانا هكلملك المدير 

-تمام..... اه صحيح انتي اسمك اي 

_اسمي ملك

طب انا داخله اانام عاوز حاجه 

-لا شكرا انا هقعد شويه وهدخل 

_تمام تصبح علي خير

-ببتسامه: وانتي من اهلو

قعد شويه يفكر وبعدين دخل نام هو كمان

..... 

في اليوم التاني 

صحي عمر اخد دوش ولبس هدومه لقي حد بيخبط علي الباب فتح لاقه ملك

_ببتسامه: صباح الخير يا عمر

-صباح النور

_جاهز

-ببتسامه: جاهز 

ومشيو

................. 

بقلمي ملك حمدي

.................

(في نفس الوقت) 

عاصي ومريم كلو وخلصوا وراحوا علشان يجيبوا اخوات مريم  

وصلو البيت 

خبطت عاصي وفتحت ام مريم

-ييا اهلا وسهلا بالاستاذه  ... اي ده هو مش دا جوزك المجنون

_بعصبيه: ااحنا مش جايين نتعرف احنا عاوزين اخوات مريم مهو مستحيل تعرفي تربيهم وانتي رميتي اختهم في الشارع بس مترمتش في الشارع اترمت في حضني

-للا انت شكلك مجنون بجد بقا مين دي الي عاوزه اخواتها وهما اصلا مش اخوتها ولا انا امها يعنيا

_بصدمه: ازاااي اانتي مش امي

-اانا هقولك

_طب هنفضل واقفين كده قدام الباب

-ادخل يخويا

دخلو وقعدوا

-ها قولي 

_من 30 سنه كده كنت بحب واحد وصحبتي البيست بتاعتي كانت بتحبه برضو الهي ام مريم وهو اتجوزها هي وانا اتقهرت  وبعديها بخمس سنين  كانت ام مريم حامل في مريم  بس تعبت وهي بتولدها وماتت وانا قلت فرصه واتجوزت انا ايو مريم مع اننا خلفنا توأم بس هو بيحب مريم عن ولادي 

بس دي الحكايه 

مريم بتعيط: طب فين قبر ماما

-في *******

_طيب 

ووراحوا المكان ده 


ستوووووب

#يتبع


مكنتش عاوزه ازعلكوا بس


#تزوجت_مجنون


#البارت_التاسع(قبل الاخير) 


مريم وعاصي راحوا القبر ده 

ومريم فضلت تعيط جامد 

عاصي جه وحضنها

_اهدي يا قلبي هي في مكان احسن 

-بعياط وانهيار:  انا مشوفتهاش يعاصي هي ماتت وهي بتولدني انا مشوفتهاش 

_خلاص اهدي بالله عليكي 

خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها لحد ما حس انها بقت تقيله عليه فعرف انها نامت شالها ووداها العربيه وروحوا البيت حطها علي السرير ودخل ياخد شاور 

مريم صحيت فضلت تعيط 

عاصي سمع صوتها لبس بسرعه وطلعلها

_في اي يا مريم بتعيطي لي

كانت بتعيط ومش قادره تتكلم 

عاصي خدها في حضنه ونامت هي وهو

................ 

♥بقلمي ملك حمدي♥

................

عند عمر

راح الشغل هو وملك 

وملك خدته وراحت عند سكرتيره المدير

_لو سمحتي هو المدير جه

-لا لسه مجاش

_طب هيجي امته 

-وهي بتبص في الساعه: كمان ساعه او نص

_تمام شكرا 

ومشيوا شويه

-تيجي نقعد في الكفاتيريا 

_انتي بتعملي معايا كده لي

-بعمل اي

_بتسعديني علي طول وانا مستهلش

-انت تستاهل كل خير واللهي بس انت الي مش عارف قيمه نفسك اي نشكله تحصلك تستسلم انا بقا بساعدك علشان تقدر تقوم ومش تستسلم فهمت  ومش مهم نروح عند المدير النهارده انا ماشيه 


مشيت وهي زعلانه وعي بتكلم نفسها بتقول هو فعلا عندو حق انا تقلت عليه انا مينفعش ابقا طيبه مع اي حد كده وخلاص انا هقطع علاقتي بيه نهائي 


عندو

في نفسه:  انا غبي..  واللهي انا غبي هي بتساعدني وانا اتخلي عنها لا انا لازم اصالحها

 

نزل تحت وراح علي العماره الي ساكتيت فيها وخبط علي الباب لاقاها فتحتله

_نعم 

-انا اسف بصراحه واللهي  انا مش بحب مساعده من حد  بس من ساعه ما انتي دخلتني حياتي وانتي غيرتي فيها حجات كتير وانا مش هستحمل انك تبعدي عني ابدا 


-بكسوف من كلامه وهي محدش كلمها قبل كده: خلاص مسمحاك 

_بفرحه: بجد🙂

-ايوه🙂

...................... 

بقلمي ملك حمدي 

...................... 

عند عاصي 


مريم صحيت من النوم لاقت نفسها في حضن عاصي  ابتسم  وفضلت تادعب خصلات شعره وهو صحي مدايق

_في اي يمريم

-ها.. ولا مفيش

بحركه بسيطه وبسرعه خلا مريم تحت وعاصي فوق

_كنتي بتعملي اي

- ها اااا لا مش مكنتش بعمل حاجه

_كذابه ده انا شايفك وحاسك 

_بكسوف: لا معملتش 

-خلاص علشان باين عليكي انط مكسوفه 

وقام خاطف بوسه من شفايفها ومشي علي الحمام

_بكسوف: واللهي قليل الادب

-هو من جو: ده انتي لسه شوفتي حاجه 


بعد شويه


خرج عاصي من الحمام وهو بيلف الفوطه علي وسطه  لاقه مريم نامت تاني  ضحك وقام مال عليها وفضل يحرك راسه يمين وشمل حركه بسيطه علشان تترتش عليها مايه قامت مدايقه 

_عاصي بس بقا 

-قومي احنا بقينا الظهر

_اي ده انت مرحتش شغلك

-لا اصلي عندي اجتماع كمان شويه

_طب روح البس علشان مش تتاهر عليه

-بخبث: لا اجتماع مع زوجتي العزيزه وكان بيقول هو بيقرب ومريم تبعد

_انت بتقرب لي ابعد

-لا هقرب وهو خطف بوسه من شافيفها ولاول مره هي استجوبت معاه وبعدين................ 

...................... 

بقلمي ملك حمدي

...................... 

 عدي شهر والاحداث ماشيه حلو 

مريم وعاصي بيقربوا من بعض اكتر وبيحبو بعض


ملك وعمر بقوا صحاب وعمر بيحب ملك  وملك نفس الشئ بس محدش معترف للتاني 


ستوووووووب 

اللي عاوز البارت الأخير بعمل متابعه من هنا 

#بقلمي_ملك_حمدي

 البارت الاخير من هنا 

تعليقات

التنقل السريع