#تزوجت_مجنون
#البارت_العاشر (الاخير)
(شويه مفاجات حلوه اووي)
في اليوم التاني
صحيت مريم وهي ماسكه بطنها وراحت علي الحمام استفرغت
عاصي صحي علي الصوت قام بسرعه شاف في اي
_مريم حببتي في اي
-بعياط: مش قادره بطني وجعاني وظهرى وجعني اووي
_طب تعالي نروح لدكتوره
-مش قادره امشي
_استني هجبلك الدكتوره هنا
واتصل بالدكتوره وفي خلال دقايق الدكتوره جت ودخلت
_ممكت حضرتك تخرج بره
خرج عاصي وبعد شويه الدكتوره خرجت
_بلهفه: ها يدكتوره مريم مالها
-ببتسامه: زي الفل المدام حامل وفي شهر كمان الف مبروك
_بفرحه: بجد
-ببتسامه: ايوه الف مبروك
-الله يبارك فيكي
ودخل لمريم
_مبروك يقلب عاصي
-بتعب: الله يبارك فيك يحبيبي
-شكلك تعبان استني هقول للخدم يعملولك اكل
_ماشي
•••••••••••••••
بقلمي ملك حمدي
•••••••••••••••
عند عمر
قاعد هو وملك في كفاتيريا
_ها هتفتح الشركه امته يبشمهندي
(اه نسيت اقولكوا اصل عمر اشتغل علي نفسه وبقي يشتغل لحد ما جمع مبلغ يفتح بيه شركه هو وملك)
-كمان شهر كده علشان المعدات لسه هتيجي من المانيا
-اها طب كويس
_واللهي طول منتي معايا هبقي احسن بكتير انا من ساعت ما عرفتك وانا حياتي اتشقلبت للاحسن طبعا
-بكسوف وتوتر: انا معملتش حاجه انت الي عملت كل ده لنفسك لما ثقت في نفسك في رب.....
قاطعها عمر: ملك انا بحبك وعاوز اتجوزك
_بصدمه وفرحه: انت قولت اي
-اي الانتي سمعتيه مش بعيد كلامي مرتين..... اي ردك
_هفكر
-لا والنبي بلاش تكبر احنا دفنينه سوا وشوركه في كل حاجه مش هنبقي شوركه في دي كمان
_خلاص اقنعتني موافقه
-موافقه من غير حاجه
_بعدم فهم: حاجه زي اي
-يعني مفيش بحبك
-انت قليل الادب ..... لما نتجوز هبقي اقولهالك
-ماشي يملك دنا هوريكي بعد ما نتجوز
ضحكت وهو سرح في ضحكتها وكملو اليوم
.......
اليوم التاني
كان عمر بيرتب شركتو دخل عليه عاصي
_ازيك يعمر
-عاوز مني اي تاني
_انا جاي اصالح اخويا واقولو ان ابوك بيحبك اووي واللهي وهو الباعتني ليك وبيقولك انك وحشته وعاوز يشوفك قبل بعد الشر لما يموت
-انتو الي عملتوا فيا كده والحمد لله بعت عنكوا اشتغلت وهفتح شركتي وحبيت وهتجوز
_مين فاطمه
-لا فاطمه دي حاجه قديمه اووي دلوقتي انا بحب الي ساعدتني اني اوصل للمركز ده
وصلت ملك وسمعت كل حاجه ودخلت
_اهلا
-اهلا يملك اعرفك اخويا من الاب عاصي
_اهلا بحضرتك
-طب انا جايه اقولك ان المعدات وصلت من المانيا
_طب استقبليهم ودخليهم اوضه الاجتماع وانا جاي
-تمام... عن ازنكوا
_دي ملك
_ربنا يخليهالك شكلها بتحبك
_يارب
-طب تعالي بقا علشان ابوك عاوزك
_طيب ماشي
ومشيوا راحوا الفيلا
اول ما دخلو جه ابراهيم وحضن عمر
-مكنش قصدي واللهي انت عارف اني بحبك
_بابتسامه جذابه: ووانا مقدرش اعيش من غيركوا وهاجي اقعد معاكوا انا وملك
-بستغراب: ملك مين
_ببص حكايه طويله بس انا هتجوز ملك
وعاوزك تيجي معايا لباباها
-حاضر المهم يلا ناكل
_معلش والله اسف انا قايل لملك هنتغدي بره النهارده
-طب ما تجبها تتغدي هنا واهو نتعرف عليها
_فكره حلوه استنا هكلمه
كلمها وهي جت سلمت علي كلو وفضلوا يتعرفوا عليها وعرفو انها انسانه جميله وطيبه
..........
بعد مرور ثلاثه اشهر
عمر خطب ملك من ابوها وحددوا الفرح هيبقي بعد خمس شهور
وطبعا بطن مريم بتكبر وكل شويه تتوحم في حاجه ومجننه استاذ عاصي
.......
بعد خمس شهور
مريم بقت قربت علي التاسع
وعمر وملك هيتجوزوا النهارده وهيعملو الفرح في الفيلا بس بديكوا امد اخر حاجه هيبقي في جنينه وطبعا الجنينه بتاعت الفيلا جميله
نجيب اليوم من اوله بقا
......
_ايوه يا ملك انتي فين انا واقف تحت البيت
-ايوه يا حبيبي انا نازله اهو
_طب يلا علشان نلحق
-حاضر
ونزلت ملك وراحوا علي الكوافير
ملك كانت بتقيس فستان
دخل عمر حضنها من وره
_انا مش مصدق هتبقي ليا
-ابعد يا عمر الناس يشوفونا
_علي فكره مكتوب كتابنا
-ايوه بس الناس يبابا
_خلاص هصتبر لبليل بس
-بكسوف: يلا امشي بقا
_ماشي ياحب وخطف قبله من خدودها وجرى بسرعه
- بعصبيه وفرحه في نفس الوقت: واد قليل الادب
.........
عند مريم كانت تعبانه بس مبينتش علشان الفرح مش يبوظ
_عاصي البس اي انا كل هدومي كانت متفصله عليا بس انا دلوقتي بقيت كوره
-خلاص تعالي معايا انا هجيب بدله تعالي اجيبلك هدوم
_طيب
ومسكت بطنها
جرى عاصي عليها
_اي في اي حاسه بحاجه
-لا بطني وجعتني شويه
_تعالي نروح للدكتور
-لا مش عاوزه ابوظ الفرح وبعدين اتلاقيني خدت سقعه علشان كده بطني وجعاني
-طيب انا هفضل طول الفرح جمبك علشان ميحصلكيش حاجه
_ماشي يحبيبي
-بمرح: ي اي
_بزمتك ده وقتوا مش شايفني عمله زي الكوره ازاي
_طيب خلاص كنت بحاول افرفش
بس سكتنا... يلا البسي علشان نروح نجيب الهدوم
-يلا
.....
بعد 4 ساعات
كله جاهز
ملك لابسه فستان ابيض جميل وملمع وشكلو حلو
عمر لابس بدله سوده جميله
مريم لابسه فستان ازرق وعليه طرحه بيض
وعاصي لابس بدله رمادي
عمر راح لملك الكوافير ونزلت وهي بطلتها الجميله عمر مسك اديها وباسها وباس راسها وخدها في حضنه
-اخيرا بقيتي ليا
_انا بحبك يا عمر
-اخيرا قولتيها
_بضحك: انت ماسك في كلمه اخير من الصبح
_بحبك يا ملك
-اخيرا يجدع
وضحكوا وراحوا الفيلا وفرحوا وانبسطوا بس مكملش
حوبا في وسط الفرح مريم الها الطلق
_اااااااه الحقني يعاصي
_بسرعه وخوف: اي يمريم
-شكلي بولد بطني اااه
_يلاهووي طب تعالي
وشالها وراح المستشفي وعمر وملك وراه
ودخلوها العمليات
وبعد شويه جه صوت عياط
فرح عاصي اوووي
الدكتوره طلعت
_مبروك بنوته زي القمر زي مامتها
عاصي مسكها وفضل يبوسها
-طب مريم كويسه
_ايوه المدام زي الفل
-طب الحمد لله يتفع ادخلها
_ربع ساعه كده عقبال ما نوديها اوضه عاديه
_تمام
ثم وجه كلامه لعمر
-يلا يا عمر خد عروستك وروحوا
-طيب طلاما اطمنا عليها
_يلا سلام
-سلام
بعد نص ساعه
دخل عاصي ومعاه بنوته الجميله
_بصوت صغير: عاصي
-يعيون عاصي يقلب عاصي
_بنت ولا ولد
-بنوته زي القمر زي مامتها
_لا زي باباها
-طب شكلنا احنا الاتنين المهم هنسميها اي
_هسميها فرحه
-امممم اشمعنا
_علشان هي اول فرحه ليا
-باسها من راسها: ربنا يخيكوا ليا يا رب
_ويخليك لينا يا حبيبي
.......
بعد مرور عشر سنين
_انت ياض مش قولتلك ملكش دعوه بفرحه بنتي
-واللهي يعاصي انا هتجوزها وبحبها
-انت جبت الكلام ده منين يا طفل يا سئيل انت
-من الكوشك الي تحت
_يلاهووي بقا ده عندو عشر سنين
تعالي يا عمر ربي ابنك
عمر من وراه: ده مربيتي انا.. انا مش عارف طالع لسانه طويل لمين
_خلاث يعمر انا طالع فوق لماما
-اطلع يخويا
بعد شويه كلو متلمي علي الصفره بيتعشوا
ورميوا بياكل جوليات
_بيعمل اي ده ولا سيب بنتي
-لا دي مراتي مش كده
_ايوه
_يخربيتك انتي مدلوقه كده لي
-بحبه يمامي
_حبك برص انتي وهو قال بحبه قال امك حبت ابوكي وهي كانت شاحطه وانتي جايه تحبي وانتي مكملتيش العشر سنين يا مفعوضه انتي
الكل ضحك عليها وكملوا الليله ضحك وبعدين كل واحد خد عياله ونامو
في اوضه عمر وملك
عمر واخدها في حضنه
_هو صحيح لما اياد يكبر هتجوزه فرحه
-مش لما يكبر الاول
_ايوه اهم حاجه في كل ده اني هبقي معاك في حضنك
خدها في حضنه ونامو
عند مريم وعاصي
_بحبك كلمه قليله اووي يا مريم
-وانا كمان يقلب مريم انا حبيتك وهما بيقولو عليكي مجنون وتزوجت مجنون بس في الاخر طلع احلي مجنون شفته في حياتي
♥تمت♥ ♥النهايه♥
قولولي رايكوا في الروايه وانزل واحده جديده ولا لا
اعملوا متابعه علشان يوصلكم كل رواياتي متابعه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق