القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج اطفال الجزء الثالث بارت التامن بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بارت 8

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

رهف بصت لرحيم  بقرف  وهو كمان  

الجد.. انا هروح انا وهى عشان محدش يحس بحاجه  وانت ابقي  حصلنا 


رحيم.. حاضر يا جدى 


رهف.. مطيع اوى 😒


رحيم.. وانتى رخمه اوى لو ملاحظه يعنى  


الجد بصرامه.. قدامى  يلا  


رهف مشيت  مع جدها  للبيت  


رحيم خرج هو كمان  بس مروحش البيت  


بعد نص ساعه  تليفونه  رن.. الو  ايوه انا  


$ تليفون المدام  نسيته هنا  يا بشمهندس  


رحيم.. تمام  هعدى اخده  دلوقتي  


رجع اخده  كان فاصل  حطه في  العربيه  ومشي  راح عند صحابه  اللى بيسهر معاهم  


******#######**********************


ايلين.. اهدى يا حبيبتي  عشان خاطري  


لين  بدموع.. اهدى ازاى  انا عايزه  اشوف بابا مليش دعوه  مليش دعوه  وفضلت  تتحرك  جامد  على السرير  


ايلين كانت  بتعيط هى كمان  .. اعمل ايه دلوقتي  بس عشان خاطري  خلاص  هو فى  مكان احسن دلوقتي  ادعيله 


لين  بصراخ.. اسكتيييي  وحطت ايدها على ودانها  متقوليش  كداااا  بابا  عايش  انا  هقوم  اروح له ونزلت من على السرير  


انس.. لين  اهدي  بس انتي راحه فين  


لين.. ابعدددد عنيي  


يوسف  بص ل ايلين  وصعبت عليه  هى كمان  راح وقف جمبها.. البقاء لله 


ايلين  هزت  راسها  بس 


لين  خرجت  برا  وكلهم  وراها  وفضلت  تخبط في  الباب  .. افتحوا  الباااب  عايزة اروح لبابا  حرام  عليكم  


يوسف.. احنا  احنا في مرسي مطروح  انتى  متخيله  المسافه  بعدين مفيش هنا  مواصلات ولا حاجه  احنا في مكان معزول على البحر  


لين  .. مليييش دعوه  خرجونى من هنا  وفضلت  تعيط بهستريه  


انس  راح  عندها  حط ايده على  كتفها.. اهدى يالين  ربنا يرحمه خلاص  


لين بعدت ايده.. متلمسنيش  ابعد عني  ومازلت مستمره في العياط  وايلين كذلك  


انس تلقائي  خدها في حضنه هى كانت بتحاول تبعده  بس هو كان اقوى منها  


لين.. بقولك  ابعد عني يا بنى ادم انت  ابعدد  


انس مردش عليها  لغاية ماهي هدت بالتدريج  ورجعت لطبيعتها  تاني  بس لسه  مستمره في العياط  


انس حس بتقلها على صدره  قام شايلها  ودخل الأوضة  


ايلين كانت  راحه  تدخل  وراها  


يوسف مسك ايدها.. خليكي  


ايلين مردتش عليه  بس فضلت واقفه  


يوسف  مد ايده بمنديل  هى اخدته  منه مسحت دموعها  بس مازلت  مستمره 


يوسف  .. اقعدي  وشدلها  الكرسي  قعدت وهو قعد قصادها  


انس  دخلها علي السرير وبيبعد لقاها ماسكه في القميص بتاعه فك ايدها بالراحة  وقعد جمبها علي طرف  السرير  


انس في  نفسه.. انا غلطت انى سمعت كلامك يا يوسف  ياريتنى  ما كنت  عملت كده  دلوقتي  ذنبها في رقبتى  


********##########**************


عمر.. يعني  جدك شافهم ولا لا 


رحمه.. معرفش  انا دخلت اوضتى زى ماقولت  ومش عارفه  شافهم ولا ايه  هروح اسأله يعنى  بعدين انت هترجع امتى 


عمر.. شويه كده  كمان كام يوم  


رحمه.. طيب ياخويا  دبستنى ومشيت  


عمر.. هو انتى عندك كام عمر يعنى  


رحمه.. طب اقفل  بقي  يلا سلام 


عمر.. سلام يا رحومه 


رحمه  بصت في الساعه  لقتها  11ونص  .. اكيد هو تحت دلوقتي  وقفت قدام المرايا وظبطت شعرها وحطت روج  خفيف  ونزلت  


عز كان في المطبخ بيعمل قهوه اتفاجئ بإيد بتتحط علي كتفه 


رحمه  بدلع.. اى اتخضيت 


عز بعدم اهتمام  .. لا عادي  


رحمه  كانت واقفه  قدامه  سانده  ضهرها  للرخامه  وبصاله 


عز  معبرهاش  ك العاده  😂


رحمه.. بتعمل قهوه  ليه  انت  كده مش  هتعرف  تنام  ولازم  نروح الشركه  بدري  زي  انهارده  كده  


عز لسه  هيرد  ... 


ريناد  دخلت  .. عز  جدو قالى  انك  عايزنى  بس كنت  بخلص  مذاكره الاول  وبعدين  جيت  


رحمه  بضيق.. عايزك في  ايه  ما تخلى جدو  يقولك  


ريناد.. مانا  قولتله  قالى  عز  هيقولك  


رحمه  .. طيب  بكرا  يقولك  انتى مش شايفه  الوقت  متأخر  روحي نامى عشان  كليتك  ولا اي  ياعز  


عز  بص  لرحمه  بطرف  عينه  ومردش  


ريناد  حست  بإحراج  من طريقة  كلامها  .. تمام  طالعه  اهو  


عز.. استنينى  في المكتب  وانا جاى  وراكى  


رحمه  كانت على اخرها  .. بس.... 


ريناد  طلعت  وعز  خد  قهوته  وطلع  


ريناد  .. احمم  حضرتك  كنت عايزنى ليه 


عز  .. هتيجي الشركه بكرا في اجتماع  وجدى قال تيجي  عشان  تتعلمى  الشغل  لأن دى اخر سنه في الجامعه  بعدها  هتمسكى  الشغل معايا انا ورحيم  بما انك  الكبيره بعدنا  


ريناد.. بجد!!  


عز.. ايوه  


ريناد  سقفت  بإيدها  زى الاطفال  .. اللله  انا مبسوطه اوى  واخيرا  هشتغل  


عز  ابتسم  على طفولتها  .. طيب  يلا ع النوم  عشان مفيش  تأخير 


ريناد  وقفت بسرعه.. اكييييد يلا  تصبح على خير  


عز.. حرك راسه بس  مردش عليها  


وهى خرجت  وكانت  مبسوطه  


رحيم.. ممكن اعرف  خارجه من  اوضة عز  ومبسوطه كده لى ياترى  😉


ريناد  وشها  احمر  .. بطل  يا رخم  


رحيم.. هاااا 


ريناد.. عشان  هشتغل معاكم في  الشركه  واخيررررا  🫂


رحيم  بادلها  الحضن  .. بالتوفيق يااجمل  مهندسه في الدنيا  كلها  


ريناد.. حبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا  


رحيم باس  راسها  وهى دخلت  اوضتها  


**************#########**************


رهف.. هيكون  راح فين  يعني  يووووه   معقول  نسيته  في العربيه  

زمان جدو  نام  ومش هعرف  اطلب المفتاح  ياربى  كنت  عايزه  اكلم ماما  😢 


اصلا  يوم  فقر من اوله  هنام  احسن  حطت  المخده  على  راسها  ونامت  


رحيم  فتح  باب اوضتها  ودخل  لاقاها  كده  


رهف  .. هووووف  حتى النوم  مش عارفه  اتزفت  انااااام  منك  لله يا رحيم الكلب  


رحيم  😳😳😳


اتقلبت من مكانها  وشالت  المخده  وقعدت  .. كله  بسببه  لو مكنش خدنى معاه مكنتش نسيت التليفون  وقعدت بالمنظر ده  ربنا ي.... 


لقت التليفون  اترمى ع السرير  نطت مكانها... عااااا  يا ماماااا وشالت اللحاف بسرعه  رمته ع الارض من الخضه  بصت لقته واقف  


رهف  😳.. انت دخلت امتى وازاى  


رحيم  وطى جاب التليفون من علي الارض.. من ساعة رحيم الكلب  


رهف.. انا  اناا مكنش قصدي  عليك  وبعدين  جبت الفون منين  


رحيم.. وانتى مالك 


رهف.. احترم نفسك  وبعدين  انت ازاى تدخل  اوضتى من غير  استئذان  اطلع  برا  


رحيم  قفل الباب بالمفتاح وحطه فى جيبه  


رهف  بلعت ريقها بخوف.. انت بتعمل ايه؟ 


رحيم.. بس اى الصور الجامده دى  😉


رهف.. يا حيو،،، ااان  انت ازاى  تفتح  تليفونى  انت اتجننت  


رحيم  قرب  شويه.. بعتهم  عندى  كلهم  اصل بصراحه  عجبونى  


رهف.. يا قليل الادب يا زبا،،، له  والله اقول  لجدو 


رحيم قرب تانى لغاية مابقي  قدامها.. هيقولك عادى  جوزك ويعمل اللى هو عايزه  


رهف.. انت صدقت  نفسك ولا ايه  ده  جواز على ورق  يا بابا  بطل  التخلف  ده  وجيب التليفون  واتفضل  برااا 


رحيم  رجع خصله من شعرها  ورا ودانها  وقال بصوت هادى  خلاها  تتوتر.. انا ممكن اخليه حقيقي مش على ورق بس  


رهف وشها  احمر وقالت بتوتر.. لا م مستحيل  ر رحيم  بطل  بقي واخرج من هنا  وو بعدين ابعدد عنى متقربش منى كده غلط 


رحيم زقها على السرير وهو فوقها و....... 


يتبع... اللي عاوز البارت التاسع يعمل متابعه من هنا 

البارت التاسع من هنااااا 

لو موصلش  الفين  لايك  مش  هكملها  ومترجعوش تزعلوا  😂 عشان بجد بتعب فيها جامد  يلا  انجوووى ❤


 

تعليقات

التنقل السريع