القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد البارت 10_11_12_13_14_بقلم هاله على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بنت الصعيد البارت العاشر 

10_11_12_13_14

للكاتبه/ هاله علي 🌚♥️✨


أسر : انتي بتعملي ايه

مسك :عايزة. اروح الحمام ( خضتينا يا حجه مسك خضتينا 😂😂)

أسر لقى مسك بتقوم من عل السرير

أسر  بعصبية :مش تقولي انك عايزة تروحي ز*فت

مسك  : طيب مفيش حد يوصلني

أسر : نعم ياختي اومال انا ايه فأر   يلا اما اوصلك

مسك ضكت

أسر بتضحكي طاب يلا اما اوصلك

و قام شلها

مسك: شكرا .

أسر التعصب انها شكرته :  العفو. يلا بقا اخلصي

مسك بزعل : حاضر ودخلت وقفلت الباب

بعد ما خرجت   أسر. بسرعة  خدها بالح*ضن 

أسر :انا اسف اني  زعقتلك

مسك بحب و بدلته الحضن : بس انا مش زعلانه

أسر : بس انا زعلان

مسك : ايه ده ليه 

أسر : علشان نفسي انام في حض*نك تاني

مسك نزلت رأسها بخجل  و تصد*مت لما لقت أسر بيش*لها و بيحطها على السرير وبيدفن راسه في رق*بتها

أسر : تصدقي دي اكتر لحظة بحبها  و بعدين خلع لها الحجاب   

أسر : انتي بجد كده احلى معلش  خليكي كده

مسك سكته و متقبلة كل كلمة 

و دفن راسه فيها تاني  و بعدين طبعا ق*بله خفيفة على رقبتها 


ارتعشت مسك إثر فعلته 

مسك : ابعد عني

أسر : اششششش خلاص بقا متبقيش مقفلها كده

مسك سكتت بردو

لأن العشق يهزم اي شئ

بعد شويه مسك راحت في النوم ما عد أسر فضل صاحي 

و فضل يبص المسك

أسر بتوهان :   تصدقي انك احلى واحده في العالم. انا بحبك بحبك اوي ياريت اقدر اقولك بقا. وبعدين طبع قبله رقيقة على شفت*يها

و في ذالك اشتعلت رغبته  و نزل علي رق*بتها  و بس*ها بو*سه خفيفة و بدء يتماد في القب*لات من غير ما يحس  حيث أنه  تكاد إلى آخره    صحت مسك على فعلته لأنها لم تفعل شئ سوى نطق اسمه

مسك :  أسر      أسر كفايه بقا   أسر ارجوك


و أسر غايب عن وعيه  و لتبتعد مسك عنه بسرعة  دون أن تنطق اي كلمه و لتجري و هي تعرج من رجلها  على الحمام

أسر : مسك استنى

أسر في نفسه :  انت ايه اللي عملته ده غ*بي غبيي*ييي

أسر وهو قاعد عند بابا الحمام    : مسك افتحي والنبي انا اسف  مسك متعمليش كده فيا

و بعد شوية كلام من أسر فتحت

أسر :  مس

و قاطعت كلامه عندما  مست ولم تعيره ايه اهتمام وسحبت فرشة ومخده  و نامت على الأرض

أسر بعصبية  : انتي بتعملي ايه

مسك ببرود هنام هنا و بعدين سحبت الحجاب وحطته فوق رأسه

أسر كانت هيتشل وهو واقف من الضيقة و وجع  قلبه  و مشي من غير اي كلمة  و ركب عر بيته و مشى.

أسر بعد ما وصل لمكان مقطوع  و مفيهوش حد

أسر بأعلى صوته : اه ه ه ه ه ه ه   ليه كده يا رب عملت ايه. انا بحبها والله بحبها انا ايه ذنبي في كل ده كلوا غصب كلوا غصب  و أخذ  يرمي في الحجارة

و بعدين رجع البيت  و لق مسك نايمة  

أسر  التعصب جدا   قام طالع بره ونام في الجنينة

باسسسس كده

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

البارت الحادي عشر 11👇


اسر قام وراح نام في الجنينة و كان متعصب جدا من اللي 

عمله. و انه مبقاش خلاص ينام في حضنها و زعل منها  و بعد فتره من التفكير راح في النوم

في الصبح

أسر صحي بيلاقي غطا عليه فرح جدا

أسر : اكيد دي مسك

دخل بسرعة على الفيلا  

الخدامة :  صباح الخير يا أسر بيه.اسفة بجد لو كنت عملت 


حاجه غلط انا بس شوفتك مش متغطي فاجبت غطا ليك

أسر بزعل : يعني انتي الي جبتي الغطا

الخدمة : ايوه يا بيه

أسر : تمام يلا بقا حضري الفطور 

الخدامة : اوامرك  يا بيه و مشت

أسر في نفسه و قعد على الكرسي :   ليييييه كده مقدرتش تمسك نفسك شوية غبي غبيييي   و نبي تسمحيني يا مسك اه ه ه ه ه  يا رب


نزلت مسك هي و لابسه فستان لونه بنك. مرصع ببعض الحاجات كده 😂😂

و أسر. انبهر بيها   و بصلها بصت ترجي و قال. صوتوا المسك يا جماعة في المسابقة 😂😂معلش  خرجتكم من المود

أسر انبهر من جمالها. و قال في نفسه  أدى ايه هي جميله و بصلها بصت ترجي يطلب 

منها السماح يا اللهي كم هذا شعور متعب أن تحب شخص و تعتبر نفسك اذيته بما هو حقك 


مسك بصيت عليه من غير اهتمام و مشيت

أسر كان هيموت من جوها

نزلت سما.

سما : صباح الخير يا حبيبي  و خدته بالحضن

أسر : صباح النور يا حبيبتي   

مسك معملتلهمش اي اعتبار  و قعدت على الاكل   أسر كان هيموت مش بس كده كان هيطق من جواه  

خلصو اكل  و كل واحد راح لاوضته   ما عدا أسر خرج لبر

بعد شويه لاما رجع أسر   من بر دخل لاوض لق مسك نايمة في نص الاوضة أسر اتخض


... اسر : مسسسك

مسك. بخضة : في ايه مالك


أسر  و جه يقرب منها. بس. مسك مدت كف يدها و بعدته

أسر بزعل : انا اسف  انا كنت فكرك اغمى عليكي فعلشان كده

مسك ببرود:  لو لقيتني ميتا  متلمسنيش

مسك : هههههههههه توهت ههههه بجد 

أسر  بحزن : انا اسف


مسك  لم تعيره اي انتباه  و راحت عل السرير ونامت. و بعدين قامت تاني

مسك : هو انت هتنام فين

أسر  بفرحة : انا عل فكره ممكن انام على السرير

مسك ببرود : طيب انا هنام تحت

مسك لم تعيره اي انتباه و فرشت و نامت 

و عدا اسبوعين عل الحال ده مسك بتتعامل ببرود و أسر هيجن. و يما بتتخطذ لمكايده ا اللي هنشوفها. و محمود  مهتم بشغل

بعد اسبوعين أسر دخل الاوضة  شاف مسك 

و قام حض*نها من ضهر*ها و دفن راسه في رقبت*ها


أسر بتعب و إرهاق و حزن : مش كفايه كده  كفايه و النبي انا  تعبت و النبي متحرمنيش من حض*نك. بصي طيب  انا  مش هلمسك تاني غير حض*ن بس انا مبقتش عارف انام غير في حض*نك

و أخذ يترجا  فيها مثل الطفل الصغير

و بعدين وراح قدمها

أسر :و النبي بقا خلاص انتي وحشتيني اوي اسبوعين مش بشوفك و الله  و حشتيني وحشني حض*نك كفايه بقا

مسك ابتسمت ابتسامه خفيفة

مسك :  ماشي

أسر بفرحة : ايه ده هو انا بحلم لا ايه

مسك ضحكت عليه


أسر :اخيرا بقا القلب حن  و بعدين حض*نها

اسر: مش يلا بقا نن**ام  علشان انا على أخرى بقا منمتش  كويس ليه اسبوعين

مسك بحجب : طيب  حاضر هغير و اجي

أسر : :  تمام

بعد شويه خرجت مسك   و كانت لابسه. بجامة بينك  و ضيقة شويه و منزله شعرها. اسر سرح فيها و في جمالها

و بدء  يقترب منها حتى التص*قتي في الحيطه  و مسك مستس*لما لده 


أسر بتوهان :  بزمتك بقا كده و مش عايزاني اعمل  حاجه مقدرش مقدرش. اسر فاق من سرحانه


اسر: احم احم انا اسف مش هعمل حاجه تكبد و رأيه يمشي مسك مسكت ايدو


مسك بخجل :  بس انا معنديش مانع  انت مش عايز مس*ك


أسر :  يا رب إلى يسمعه. ه يكون حقيقة علشان هغل**ط


و بدء يق*ت*رب منها شو*ي شو*ية. حتى التص*ق شف*تيه بشف**تيها. وبدء يقب*لها برفق شديد  و حتى  تحولت ال*قبلة اللي أشد و بدءت تق*ب*له مسك ووووووووو

تفاعلوووووو كتير بقااااا💜🤍



بنت الصعيد 

البارت الثاني عشر 12👇

للكاتبه / هاله علي 🌚♥️✨


أسد بعد. عنها. و بحيث امسكهها من خص**رها و اقت*رب منها 

اكتر و لم يعد مسا**فه بين**هما و من ثم الته**م شفت**يها بعش**ق و 

الحب يملئه و بيما هي تجاريه

و كأن القلوب التفت اخيرا

بعد مسافة طويلة ابتعد عنها أسر

أسر : يلا بقا ننام علشان انا تعبان اوي  و حضنك واحشني اوي

و بعدين شلها و حطها  على السرير و اخدها في حض*نه و طبع قبلة رقيقة خالص على رقب*تها


و طبعا مسك مستسلمة لكل ده.

و بعد فتره نامو و بعد طبعا لم*سات أسر ليها اللي مش قادر يتحكم فيها

و مسك سيباه خالص 

في الصبح

 مسك صحيت فضلت بتبص على أسر وبتتامل فيه

أسر : بقالك ساعة بتتاملي فيا لدراجادي حلو انا

أسر بخبث :  ليه مستنياني يا ماسوكتي 

مسك : انت على فكرة قليل الادب 🙈انا بس كنت  عايزة ننزل مع بعض على الفطار  

أسر فرح انها مهتمة بكده : أسر  يلا  بينا


مسك : يلا 

أسر ومسكها من خص**رها : رايحة فين

مسك بتوتر و خجل : رايحة اخد شاور علشان انزل

أسر بخبث : طاب ايه

مسك : طاب ايه ايه

أسر بخبث : مش هتصبحي عليا

مسك : اها  صباح  الخير

أسر : نعم ياختي ده صباح

مسك : طاب عايز ايه🙈


أسر بخبث و بيبص على شفا*يفها  : كل خير

مسك : انت على فكرة قليل الادب ورايحة تمشي

أسر مسكها  و قام و اخد شفا**يفها بين شفا**يفة و فضل يب**وس فيهم  لفترة طويلة

أسر : مش قلتلك كل خير ويلا بقا كفايه  يلا خدي شور بقا

مسك جرت راحت تاخد شور. مسك خلصت و جهزت

و بعد شويه خرج

أسر :  يلا بقا

مسك و بصت ليه يلا

أسر : ايه ال ق ر ف. ده


مسك : ايه ده

أسر و مسك منديل و مسح لها شفايفها بعنف : مفيش حاجه من ده تاني  فاهمة

مسك. و الدموع خلاص هتزل : فاهمة

أسر زعل عليها. و خدها في حض*نه

مسك فهمت قصده ايه.   و راحت نحيت الباب بسرعة

مسك : يلا  بينا احج


أسر : شكلك فاهم  يا نص

مسك : طبعا

 و بعد كده نزلو

أسر : صباح الخير يا بابا

محمود :  صباح النور. يلا بقا تعالى افطر


مسك جرت على محمود وحضنته

مسك : صباح الخير يا عمو

و فاجئة لقت. اسر جه  و مسكها من ايدها جامد وكانت هتتكسر

أسر بغضب : احنا مش هنفطر النهاردة و طلع فوق

مسك ببكاء : ايدي يا أسر  هتتكسر

أسر :احسن خليها و رمها على السرير


مسك : أسر   انت بتعمل ايه

أسر : انتي ازاي تحضنيه  ازاي

مسك : و الله انا كان وحشني مش اكتر علشان من اسبوعين مش بكلم حد

أسر : بجد  و ده يديك الحق تحضنية 

مسك. ببكاء شديد :  وربنا انا مكنش قصدي

اسر،بيخلع الحز*ام مكنش قصدك لا بجد

محمود كان في الوقت ده خرج وقال اسيبهم بس ماكنش متوقع كده

مسك : لا والنبي يا أسر  ده بيوجع


أسر ولا كأنه  سمع حاجه  و خلع الحز*ام و فضل يض**رب فيها

مسك :  لا و النبي يا أسر. انا اسفه  اه ه ه ه ه ه ه ه  أسر

و بعد شويه بعد عنها

و نزل على ركبتيه

مسك خلاص زي اللي فاقدة الوعي

مسك و هي تردد : انت طلعت  زيهم انت طلعت زيهم أسر طلع زيهم انت طلعت زيهم ليه كده ليه

 أسر فاق من غضبه

أسر بخضة :   مسك و جرى عليها


أسر : مسك و النبي انا اسف سامحيني   انا اسف مكنتش بوعي

مسك : انت طلعت زيهم انت طلعت زيهم

أسر : هما مين دول

مسك : انت زيهم و اغمى عليها.

وطلب دكتورة بسرعة

بعد ما الدكتورة جت

. و كشفت  عليها


أسر : ها طمنيني

الدكتورة :  دي متعرضة لضرب قاسي جدا   و انا  كتبت شويه علاج و أدوية ليها  و طبعا حضرتك لو عايز تبلغ الشرطة بلغ لأنه ده المفروض

أسر : تمام يا دكتور. و خد الأدوية    و ووصل الدكتورة

مسك بعد شويه فاقت. و أسر كان قاعد جنبها

أسر بحب : حمدلله على سلامتك

مسك بخوف : ابعد عني 

أسر : لششششش متخفيش ده  غصب عني لحظة غضب و الله 


مسك : انت طلعت زيهم صح

أسر :  لا طبعا انا احسن  بس و الله غصب عني انا بس


 مستحملتش اشوفك  في حض*ن واحد  غيري


مسك: كده كده هنطلق وهبقي في حض*ن واحد غيرك😢


أسر كان هيجن من كلامها

و قام قايم و فضل

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


البارت الثالث عشر ١٣👇


أسر كان هيجن جنونه

وقف بسرعة  و فضل يكسر في كل الاوضة في كل حاجه.

أسر بزعيق : متجبيش سيرة الطلاق تاني فاهمة

مسك ببكاء : انت عايز مني ايه 

أسر  :  بصي بقا من الاخر كده  سيرة الطلاق مسمعهاش على لسانك

مسك : لا رد

 أسر بزعيق  : فاهمة

مسك : ف فاهمة

أسر : و ديني لو سمعتك بتقوليها  مش هتعرفي  هعمل ايه


أسر. هدئ  شوية  و بعدين قعد على الكنبه

أسر : يلا بقا نامي انتي تعبانه

مسك ببكاء : بس انا مش عايزة انام

أسر : مسك انتي تعبانه يلا بقا نامي  يلاااا

مسك : خلاص خلاص متزعقش  هنام اهوه

أسر  راح جنبه  و فضل يمشي ايده على شعرها.

أسر و دموع محبوسة: تعرفي   انك احسن واحدة في العالم  انا اسف بجد  انا والله غيرت عليكي و ربنا ما اقصد بس بردوا انتي مينفعش  تعملي كده  انا كان ردي وحش صح  عارف


و بعدين خدها في حضنه   و نام

   في الصبح   صحيت مسك. حست بحد حضنها. بصت لقته أسر.

 

مسك : هو ايه ده. طن حديد فوقي

أسر : بتقولي حاجه 

مسك بصدمة :  انت صاحي

أسر : اه في حاجه

مسك و بدئت تعيط :  ابعد عني انت زيهم

أسر  خدها في حضنه و محبش يسألها مين دول علشان يسأل في الوقت المناسب  

أسر : طاب بصي كده انا  مش هعملك حاجه تاني خالص خالص بس بشرط بلاش تقربي من حد غيري و بلاش سيرة طلاق ماشي كده

مسك. بغرور : لا

أسر بغضب : نعم

مسك  : طاب طاب خلاص خلاص متعصبش نفسك 

أسر بخبث : طاب ايه


مسك  ببرود : انا فهمتك. و طبعا مفيش حاجه هتحصل لاني مش طايقة نفسي 


أسر  تضايق و حس نفسه تقيل

أسر : يعني لسه مضايقة

مسك : لا اسكت هموت من الفرحة انك  كنت  هتموتني  بحزام 

اسر:بحزن اووف مش خلاص بقي كفايه وانسي

مسك : يا راجل حقك ما هي الحكايه لسه امبارح


أسر  حضنها بسرعة و لف بيها.و بعدين نزلها 

أسر : ها قلبك و النبي يحن

مسك ضحكة.

أسر  : هيصة  بقا و ربنا قلبك ابيض

أسر بخبث : طاب ايه

مسك :لا مش معنا اني ضحكة يبقا خلاص لا طبعا

أسر تنهد :  ماشي براحتك

مسك هو و ماشي ميسكة ايده

مسك : احم  انا اسفه

أسر  بزعل : لا مفيش مشكله و مشى

مسك. في نفسها : طاب انا  عملت حاجه غلط المهم بقا انزل انا

 نزلت مسك. شافت أسر و محمود. قاعدين على الغد و سما مش موجودة 

 مسك : صباح الخير

محمود  : صباح النور  عاملة ايه

مسك : الحمد لله يا عمي

محمود : الواد أسر ده عمل معاكي حاجه امبارح   انا مشيت قلت  اسيبكم تفهموا

مسك :  لا بجد يا عمي كان التفاهم هينط

محمود : ههههههه يخرب عقلك اقعدي اقعدي

كل ده و أسر هيطق جنبهم

بعد ما خلصو اكل

و طلعو فوق

أسر : مكنش لازم تهزري معاه صح

مسك :  انا و قاطعها

حيث اممسكها من خص*رها


أسر : اششششش  مش عايز كلمة  انتي مقولتليش صباح الخير ليه

مسك : لا انت قليل الادب في صباحك

أسر : و َالو اعلمك لو عايزه

و بدء يق*ترب منها   و حيث لمس  شفا**يفها  لمسه بسيط. ليرن التلفون 

أسر  : هو ده وقته. الو 

أسر :  تمام في  ساعة هوصل

مسك : هو في ايه يا أسر وشك اتغير كده ليه

أسر : مفيش  انا رايح مأمورية و حضنها جامد

مسك ببكاء : و النبي  بلاش يا أسد الله يخليك

أسر : ا؛ ششششش. انا  مطر اروح سامحيتي و قام بايسها من  بوق**ها و مسك قابلته

مسك ببكاء :  انتا بردوا هتروح


أسر : ههه طاب بزمتك. كل ده عياط. عليه طاب ده انا محظوظ. اومال وش الخشب كنتي حطاه  ليه  لازم اموت يعني


مسك  بصدمة 😱

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

استنو مع البارت ١٤

وتفاعلو وقولو توقعاتكم 

والروايه عاجباكم لسه ولا بدات تبقي مش حلوه

احب اعرف رايكم يا احلي متابعين 🌷


بنت الصعيد

البارت الرابع عشر 14⭐

للكاتبه/ هاله علي 🌚♥️✨


مسك بصدمه :  انت ازاي


أسر : ازاي ايه.


مسك انتبهت و قالت لازم امسك نفسي


مسك بخوف :ازاي يعني تمشي من غير   أن انت قل قلتلي اني مقولش كده


أسر فهم انها قصدها على الطلاق


أسر  بعصبية  لاكن اتحكم فيها :   تمام. و بعدها عنه   بقرف  و راح يلبس


مسك : غبيه غبيييه  انتي ايه اللي عملتيه ده     لا بس ده الصح  يستاهل قال  التعصب قال. و نزلت


بعد شويه أسر نزل   


أسر :  بابا  انا رايح مؤموريه


 محمود  :  خير يا ابني. تروح  و ترجع بسلامه


. سما بدموع التماسيح الكدابه   :   أسر   بلاش و النبي يا  أسر تروح المؤموريه لا و النبي بلاش    و راحة. تح*ضنه. 


و في نفس للحظة ايد بتمسكة و بتبعدها براحة


مسك : تؤ تؤ راح فين  انا الأول  

و بتح*ضنه مسك   


و لاكن  أسر بيبعدها عنو بقرف


أسر :  خلصتي. يلا بقا ابعدي


بعدت عنو  مسك   و بصت في عنيها. لقيتو بيبصلها بقرف    اتجمعت الدموع في عيون مسك   بس قدرت تسيطر عليها 


سما جريت حض*نته بسرعة و اتشع*لقت فيه  و أسر قابلها نفس الحض*ن و رفعها


محمود واقف و وششه  بقا احمر من الغيظ


مسك مقدرتش تستحمل اكتر من كده  و طلعت فوق    


أسر  بصلها  و هي طالعه  و اتضايق    و مشى


محمود طلع فوق


سما :  تؤ تؤ يا عيني  صعبت عليا  هو بيحبني انا بس  ههههه بس هو ميعرفش انا بخطط لايه و هعمل ايه   و بتمسك التلفون و بترن على شخص


سما : الو


البنت : الو يا سما وحشتيني


سما :  و انتي كمان يا روحي  عاملة ايه. 


.... : الحمد لله   ها قوليلي بقا عاملتي ايه في البنت دي


سما بشر : لسه هعمل و هعمل ههه و ضحكو هما الاتنين هههههههههههه.


عندمسك


 قاعده عل السرير. بتبكي


مسك :  انا مكنش قصدي  كده و الله ما كان قصدي.  هو زعل صح   و اكيد ناوي خلاص على الطلاق معقولة  يكون خلاص   خلاص انتها كله  و هرجع زي الاول اتعذب تاني اهئ اهئ  انا اسف يا أسر بجد بس لازم اخلص الموضوع ده علشان هو اصلا حاجه مش موجودة لازم ينتهي


و اكمت بقوة و هي بتمسح  دموعها 


هو ده الصح انا ببكي على ايه  هو اصلا مش معتبرين مراته و كده كده هنطلق    يغني مش هتفرق. و كمان إذا رجعت بصعيد ايه يعني هرجع لنفس العذاب ههه لا  ما خلاص اتعوت هههه  و بدائت تبكي تاني


عند أسر


أسر و هو في العربيه و بيسوق بأعلى سرعة


أسر بعصبية :  تمام هي عايزه كده  هي اللي اختارت  أن شاء الله اول  ما اجي من المؤموريه. هطل


أسر : ا ه ه ه ه ه ه ه. حتى الكلمة. مش قادر انطقها. يا رب 


عند مسك  نامت من كتر البكاء 


و فجأة


مسك : عاااااااااااااا


يتبع......

توقعاتكم بقي ♥️✨

تكملة الروايه من هناااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع