القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد البارت 10_11_12_13_14_بقلم هاله على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

التنقل السريع


    بنت الصعيد البارت العاشر 

    10_11_12_13_14

    للكاتبه/ هاله علي 🌚♥️✨


    أسر : انتي بتعملي ايه

    مسك :عايزة. اروح الحمام ( خضتينا يا حجه مسك خضتينا 😂😂)

    أسر لقى مسك بتقوم من عل السرير

    أسر  بعصبية :مش تقولي انك عايزة تروحي ز*فت

    مسك  : طيب مفيش حد يوصلني

    أسر : نعم ياختي اومال انا ايه فأر   يلا اما اوصلك

    مسك ضكت

    أسر بتضحكي طاب يلا اما اوصلك

    و قام شلها

    مسك: شكرا .

    أسر التعصب انها شكرته :  العفو. يلا بقا اخلصي

    مسك بزعل : حاضر ودخلت وقفلت الباب

    بعد ما خرجت   أسر. بسرعة  خدها بالح*ضن 

    أسر :انا اسف اني  زعقتلك

    مسك بحب و بدلته الحضن : بس انا مش زعلانه

    أسر : بس انا زعلان

    مسك : ايه ده ليه 

    أسر : علشان نفسي انام في حض*نك تاني

    مسك نزلت رأسها بخجل  و تصد*مت لما لقت أسر بيش*لها و بيحطها على السرير وبيدفن راسه في رق*بتها

    أسر : تصدقي دي اكتر لحظة بحبها  و بعدين خلع لها الحجاب   

    أسر : انتي بجد كده احلى معلش  خليكي كده

    مسك سكته و متقبلة كل كلمة 

    و دفن راسه فيها تاني  و بعدين طبعا ق*بله خفيفة على رقبتها 


    ارتعشت مسك إثر فعلته 

    مسك : ابعد عني

    أسر : اششششش خلاص بقا متبقيش مقفلها كده

    مسك سكتت بردو

    لأن العشق يهزم اي شئ

    بعد شويه مسك راحت في النوم ما عد أسر فضل صاحي 

    و فضل يبص المسك

    أسر بتوهان :   تصدقي انك احلى واحده في العالم. انا بحبك بحبك اوي ياريت اقدر اقولك بقا. وبعدين طبع قبله رقيقة على شفت*يها

    و في ذالك اشتعلت رغبته  و نزل علي رق*بتها  و بس*ها بو*سه خفيفة و بدء يتماد في القب*لات من غير ما يحس  حيث أنه  تكاد إلى آخره    صحت مسك على فعلته لأنها لم تفعل شئ سوى نطق اسمه

    مسك :  أسر      أسر كفايه بقا   أسر ارجوك


    و أسر غايب عن وعيه  و لتبتعد مسك عنه بسرعة  دون أن تنطق اي كلمه و لتجري و هي تعرج من رجلها  على الحمام

    أسر : مسك استنى

    أسر في نفسه :  انت ايه اللي عملته ده غ*بي غبيي*ييي

    أسر وهو قاعد عند بابا الحمام    : مسك افتحي والنبي انا اسف  مسك متعمليش كده فيا

    و بعد شوية كلام من أسر فتحت

    أسر :  مس

    و قاطعت كلامه عندما  مست ولم تعيره ايه اهتمام وسحبت فرشة ومخده  و نامت على الأرض

    أسر بعصبية  : انتي بتعملي ايه

    مسك ببرود هنام هنا و بعدين سحبت الحجاب وحطته فوق رأسه

    أسر كانت هيتشل وهو واقف من الضيقة و وجع  قلبه  و مشي من غير اي كلمة  و ركب عر بيته و مشى.

    أسر بعد ما وصل لمكان مقطوع  و مفيهوش حد

    أسر بأعلى صوته : اه ه ه ه ه ه ه   ليه كده يا رب عملت ايه. انا بحبها والله بحبها انا ايه ذنبي في كل ده كلوا غصب كلوا غصب  و أخذ  يرمي في الحجارة

    و بعدين رجع البيت  و لق مسك نايمة  

    أسر  التعصب جدا   قام طالع بره ونام في الجنينة

    باسسسس كده

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    البارت الحادي عشر 11👇


    اسر قام وراح نام في الجنينة و كان متعصب جدا من اللي 

    عمله. و انه مبقاش خلاص ينام في حضنها و زعل منها  و بعد فتره من التفكير راح في النوم

    في الصبح

    أسر صحي بيلاقي غطا عليه فرح جدا

    أسر : اكيد دي مسك

    دخل بسرعة على الفيلا  

    الخدامة :  صباح الخير يا أسر بيه.اسفة بجد لو كنت عملت 


    حاجه غلط انا بس شوفتك مش متغطي فاجبت غطا ليك

    أسر بزعل : يعني انتي الي جبتي الغطا

    الخدمة : ايوه يا بيه

    أسر : تمام يلا بقا حضري الفطور 

    الخدامة : اوامرك  يا بيه و مشت

    أسر في نفسه و قعد على الكرسي :   ليييييه كده مقدرتش تمسك نفسك شوية غبي غبيييي   و نبي تسمحيني يا مسك اه ه ه ه ه  يا رب


    نزلت مسك هي و لابسه فستان لونه بنك. مرصع ببعض الحاجات كده 😂😂

    و أسر. انبهر بيها   و بصلها بصت ترجي و قال. صوتوا المسك يا جماعة في المسابقة 😂😂معلش  خرجتكم من المود

    أسر انبهر من جمالها. و قال في نفسه  أدى ايه هي جميله و بصلها بصت ترجي يطلب 

    منها السماح يا اللهي كم هذا شعور متعب أن تحب شخص و تعتبر نفسك اذيته بما هو حقك 


    مسك بصيت عليه من غير اهتمام و مشيت

    أسر كان هيموت من جوها

    نزلت سما.

    سما : صباح الخير يا حبيبي  و خدته بالحضن

    أسر : صباح النور يا حبيبتي   

    مسك معملتلهمش اي اعتبار  و قعدت على الاكل   أسر كان هيموت مش بس كده كان هيطق من جواه  

    خلصو اكل  و كل واحد راح لاوضته   ما عدا أسر خرج لبر

    بعد شويه لاما رجع أسر   من بر دخل لاوض لق مسك نايمة في نص الاوضة أسر اتخض


    ... اسر : مسسسك

    مسك. بخضة : في ايه مالك


    أسر  و جه يقرب منها. بس. مسك مدت كف يدها و بعدته

    أسر بزعل : انا اسف  انا كنت فكرك اغمى عليكي فعلشان كده

    مسك ببرود:  لو لقيتني ميتا  متلمسنيش

    مسك : هههههههههه توهت ههههه بجد 

    أسر  بحزن : انا اسف


    مسك  لم تعيره اي انتباه  و راحت عل السرير ونامت. و بعدين قامت تاني

    مسك : هو انت هتنام فين

    أسر  بفرحة : انا عل فكره ممكن انام على السرير

    مسك ببرود : طيب انا هنام تحت

    مسك لم تعيره اي انتباه و فرشت و نامت 

    و عدا اسبوعين عل الحال ده مسك بتتعامل ببرود و أسر هيجن. و يما بتتخطذ لمكايده ا اللي هنشوفها. و محمود  مهتم بشغل

    بعد اسبوعين أسر دخل الاوضة  شاف مسك 

    و قام حض*نها من ضهر*ها و دفن راسه في رقبت*ها


    أسر بتعب و إرهاق و حزن : مش كفايه كده  كفايه و النبي انا  تعبت و النبي متحرمنيش من حض*نك. بصي طيب  انا  مش هلمسك تاني غير حض*ن بس انا مبقتش عارف انام غير في حض*نك

    و أخذ يترجا  فيها مثل الطفل الصغير

    و بعدين وراح قدمها

    أسر :و النبي بقا خلاص انتي وحشتيني اوي اسبوعين مش بشوفك و الله  و حشتيني وحشني حض*نك كفايه بقا

    مسك ابتسمت ابتسامه خفيفة

    مسك :  ماشي

    أسر بفرحة : ايه ده هو انا بحلم لا ايه

    مسك ضحكت عليه


    أسر :اخيرا بقا القلب حن  و بعدين حض*نها

    اسر: مش يلا بقا نن**ام  علشان انا على أخرى بقا منمتش  كويس ليه اسبوعين

    مسك بحجب : طيب  حاضر هغير و اجي

    أسر : :  تمام

    بعد شويه خرجت مسك   و كانت لابسه. بجامة بينك  و ضيقة شويه و منزله شعرها. اسر سرح فيها و في جمالها

    و بدء  يقترب منها حتى التص*قتي في الحيطه  و مسك مستس*لما لده 


    أسر بتوهان :  بزمتك بقا كده و مش عايزاني اعمل  حاجه مقدرش مقدرش. اسر فاق من سرحانه


    اسر: احم احم انا اسف مش هعمل حاجه تكبد و رأيه يمشي مسك مسكت ايدو


    مسك بخجل :  بس انا معنديش مانع  انت مش عايز مس*ك


    أسر :  يا رب إلى يسمعه. ه يكون حقيقة علشان هغل**ط


    و بدء يق*ت*رب منها شو*ي شو*ية. حتى التص*ق شف*تيه بشف**تيها. وبدء يقب*لها برفق شديد  و حتى  تحولت ال*قبلة اللي أشد و بدءت تق*ب*له مسك ووووووووو

    تفاعلوووووو كتير بقااااا💜🤍



    بنت الصعيد 

    البارت الثاني عشر 12👇

    للكاتبه / هاله علي 🌚♥️✨


    أسد بعد. عنها. و بحيث امسكهها من خص**رها و اقت*رب منها 

    اكتر و لم يعد مسا**فه بين**هما و من ثم الته**م شفت**يها بعش**ق و 

    الحب يملئه و بيما هي تجاريه

    و كأن القلوب التفت اخيرا

    بعد مسافة طويلة ابتعد عنها أسر

    أسر : يلا بقا ننام علشان انا تعبان اوي  و حضنك واحشني اوي

    و بعدين شلها و حطها  على السرير و اخدها في حض*نه و طبع قبلة رقيقة خالص على رقب*تها


    و طبعا مسك مستسلمة لكل ده.

    و بعد فتره نامو و بعد طبعا لم*سات أسر ليها اللي مش قادر يتحكم فيها

    و مسك سيباه خالص 

    في الصبح

     مسك صحيت فضلت بتبص على أسر وبتتامل فيه

    أسر : بقالك ساعة بتتاملي فيا لدراجادي حلو انا

    أسر بخبث :  ليه مستنياني يا ماسوكتي 

    مسك : انت على فكرة قليل الادب 🙈انا بس كنت  عايزة ننزل مع بعض على الفطار  

    أسر فرح انها مهتمة بكده : أسر  يلا  بينا


    مسك : يلا 

    أسر ومسكها من خص**رها : رايحة فين

    مسك بتوتر و خجل : رايحة اخد شاور علشان انزل

    أسر بخبث : طاب ايه

    مسك : طاب ايه ايه

    أسر بخبث : مش هتصبحي عليا

    مسك : اها  صباح  الخير

    أسر : نعم ياختي ده صباح

    مسك : طاب عايز ايه🙈


    أسر بخبث و بيبص على شفا*يفها  : كل خير

    مسك : انت على فكرة قليل الادب ورايحة تمشي

    أسر مسكها  و قام و اخد شفا**يفها بين شفا**يفة و فضل يب**وس فيهم  لفترة طويلة

    أسر : مش قلتلك كل خير ويلا بقا كفايه  يلا خدي شور بقا

    مسك جرت راحت تاخد شور. مسك خلصت و جهزت

    و بعد شويه خرج

    أسر :  يلا بقا

    مسك و بصت ليه يلا

    أسر : ايه ال ق ر ف. ده


    مسك : ايه ده

    أسر و مسك منديل و مسح لها شفايفها بعنف : مفيش حاجه من ده تاني  فاهمة

    مسك. و الدموع خلاص هتزل : فاهمة

    أسر زعل عليها. و خدها في حض*نه

    مسك فهمت قصده ايه.   و راحت نحيت الباب بسرعة

    مسك : يلا  بينا احج


    أسر : شكلك فاهم  يا نص

    مسك : طبعا

     و بعد كده نزلو

    أسر : صباح الخير يا بابا

    محمود :  صباح النور. يلا بقا تعالى افطر


    مسك جرت على محمود وحضنته

    مسك : صباح الخير يا عمو

    و فاجئة لقت. اسر جه  و مسكها من ايدها جامد وكانت هتتكسر

    أسر بغضب : احنا مش هنفطر النهاردة و طلع فوق

    مسك ببكاء : ايدي يا أسر  هتتكسر

    أسر :احسن خليها و رمها على السرير


    مسك : أسر   انت بتعمل ايه

    أسر : انتي ازاي تحضنيه  ازاي

    مسك : و الله انا كان وحشني مش اكتر علشان من اسبوعين مش بكلم حد

    أسر : بجد  و ده يديك الحق تحضنية 

    مسك. ببكاء شديد :  وربنا انا مكنش قصدي

    اسر،بيخلع الحز*ام مكنش قصدك لا بجد

    محمود كان في الوقت ده خرج وقال اسيبهم بس ماكنش متوقع كده

    مسك : لا والنبي يا أسر  ده بيوجع


    أسر ولا كأنه  سمع حاجه  و خلع الحز*ام و فضل يض**رب فيها

    مسك :  لا و النبي يا أسر. انا اسفه  اه ه ه ه ه ه ه ه  أسر

    و بعد شويه بعد عنها

    و نزل على ركبتيه

    مسك خلاص زي اللي فاقدة الوعي

    مسك و هي تردد : انت طلعت  زيهم انت طلعت زيهم أسر طلع زيهم انت طلعت زيهم ليه كده ليه

     أسر فاق من غضبه

    أسر بخضة :   مسك و جرى عليها


    أسر : مسك و النبي انا اسف سامحيني   انا اسف مكنتش بوعي

    مسك : انت طلعت زيهم انت طلعت زيهم

    أسر : هما مين دول

    مسك : انت زيهم و اغمى عليها.

    وطلب دكتورة بسرعة

    بعد ما الدكتورة جت

    . و كشفت  عليها


    أسر : ها طمنيني

    الدكتورة :  دي متعرضة لضرب قاسي جدا   و انا  كتبت شويه علاج و أدوية ليها  و طبعا حضرتك لو عايز تبلغ الشرطة بلغ لأنه ده المفروض

    أسر : تمام يا دكتور. و خد الأدوية    و ووصل الدكتورة

    مسك بعد شويه فاقت. و أسر كان قاعد جنبها

    أسر بحب : حمدلله على سلامتك

    مسك بخوف : ابعد عني 

    أسر : لششششش متخفيش ده  غصب عني لحظة غضب و الله 


    مسك : انت طلعت زيهم صح

    أسر :  لا طبعا انا احسن  بس و الله غصب عني انا بس


     مستحملتش اشوفك  في حض*ن واحد  غيري


    مسك: كده كده هنطلق وهبقي في حض*ن واحد غيرك😢


    أسر كان هيجن من كلامها

    و قام قايم و فضل

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


    البارت الثالث عشر ١٣👇


    أسر كان هيجن جنونه

    وقف بسرعة  و فضل يكسر في كل الاوضة في كل حاجه.

    أسر بزعيق : متجبيش سيرة الطلاق تاني فاهمة

    مسك ببكاء : انت عايز مني ايه 

    أسر  :  بصي بقا من الاخر كده  سيرة الطلاق مسمعهاش على لسانك

    مسك : لا رد

     أسر بزعيق  : فاهمة

    مسك : ف فاهمة

    أسر : و ديني لو سمعتك بتقوليها  مش هتعرفي  هعمل ايه


    أسر. هدئ  شوية  و بعدين قعد على الكنبه

    أسر : يلا بقا نامي انتي تعبانه

    مسك ببكاء : بس انا مش عايزة انام

    أسر : مسك انتي تعبانه يلا بقا نامي  يلاااا

    مسك : خلاص خلاص متزعقش  هنام اهوه

    أسر  راح جنبه  و فضل يمشي ايده على شعرها.

    أسر و دموع محبوسة: تعرفي   انك احسن واحدة في العالم  انا اسف بجد  انا والله غيرت عليكي و ربنا ما اقصد بس بردوا انتي مينفعش  تعملي كده  انا كان ردي وحش صح  عارف


    و بعدين خدها في حضنه   و نام

       في الصبح   صحيت مسك. حست بحد حضنها. بصت لقته أسر.

     

    مسك : هو ايه ده. طن حديد فوقي

    أسر : بتقولي حاجه 

    مسك بصدمة :  انت صاحي

    أسر : اه في حاجه

    مسك و بدئت تعيط :  ابعد عني انت زيهم

    أسر  خدها في حضنه و محبش يسألها مين دول علشان يسأل في الوقت المناسب  

    أسر : طاب بصي كده انا  مش هعملك حاجه تاني خالص خالص بس بشرط بلاش تقربي من حد غيري و بلاش سيرة طلاق ماشي كده

    مسك. بغرور : لا

    أسر بغضب : نعم

    مسك  : طاب طاب خلاص خلاص متعصبش نفسك 

    أسر بخبث : طاب ايه


    مسك  ببرود : انا فهمتك. و طبعا مفيش حاجه هتحصل لاني مش طايقة نفسي 


    أسر  تضايق و حس نفسه تقيل

    أسر : يعني لسه مضايقة

    مسك : لا اسكت هموت من الفرحة انك  كنت  هتموتني  بحزام 

    اسر:بحزن اووف مش خلاص بقي كفايه وانسي

    مسك : يا راجل حقك ما هي الحكايه لسه امبارح


    أسر  حضنها بسرعة و لف بيها.و بعدين نزلها 

    أسر : ها قلبك و النبي يحن

    مسك ضحكة.

    أسر  : هيصة  بقا و ربنا قلبك ابيض

    أسر بخبث : طاب ايه

    مسك :لا مش معنا اني ضحكة يبقا خلاص لا طبعا

    أسر تنهد :  ماشي براحتك

    مسك هو و ماشي ميسكة ايده

    مسك : احم  انا اسفه

    أسر  بزعل : لا مفيش مشكله و مشى

    مسك. في نفسها : طاب انا  عملت حاجه غلط المهم بقا انزل انا

     نزلت مسك. شافت أسر و محمود. قاعدين على الغد و سما مش موجودة 

     مسك : صباح الخير

    محمود  : صباح النور  عاملة ايه

    مسك : الحمد لله يا عمي

    محمود : الواد أسر ده عمل معاكي حاجه امبارح   انا مشيت قلت  اسيبكم تفهموا

    مسك :  لا بجد يا عمي كان التفاهم هينط

    محمود : ههههههه يخرب عقلك اقعدي اقعدي

    كل ده و أسر هيطق جنبهم

    بعد ما خلصو اكل

    و طلعو فوق

    أسر : مكنش لازم تهزري معاه صح

    مسك :  انا و قاطعها

    حيث اممسكها من خص*رها


    أسر : اششششش  مش عايز كلمة  انتي مقولتليش صباح الخير ليه

    مسك : لا انت قليل الادب في صباحك

    أسر : و َالو اعلمك لو عايزه

    و بدء يق*ترب منها   و حيث لمس  شفا**يفها  لمسه بسيط. ليرن التلفون 

    أسر  : هو ده وقته. الو 

    أسر :  تمام في  ساعة هوصل

    مسك : هو في ايه يا أسر وشك اتغير كده ليه

    أسر : مفيش  انا رايح مأمورية و حضنها جامد

    مسك ببكاء : و النبي  بلاش يا أسد الله يخليك

    أسر : ا؛ ششششش. انا  مطر اروح سامحيتي و قام بايسها من  بوق**ها و مسك قابلته

    مسك ببكاء :  انتا بردوا هتروح


    أسر : ههه طاب بزمتك. كل ده عياط. عليه طاب ده انا محظوظ. اومال وش الخشب كنتي حطاه  ليه  لازم اموت يعني


    مسك  بصدمة 😱

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    استنو مع البارت ١٤

    وتفاعلو وقولو توقعاتكم 

    والروايه عاجباكم لسه ولا بدات تبقي مش حلوه

    احب اعرف رايكم يا احلي متابعين 🌷


    بنت الصعيد

    البارت الرابع عشر 14⭐

    للكاتبه/ هاله علي 🌚♥️✨


    مسك بصدمه :  انت ازاي


    أسر : ازاي ايه.


    مسك انتبهت و قالت لازم امسك نفسي


    مسك بخوف :ازاي يعني تمشي من غير   أن انت قل قلتلي اني مقولش كده


    أسر فهم انها قصدها على الطلاق


    أسر  بعصبية  لاكن اتحكم فيها :   تمام. و بعدها عنه   بقرف  و راح يلبس


    مسك : غبيه غبيييه  انتي ايه اللي عملتيه ده     لا بس ده الصح  يستاهل قال  التعصب قال. و نزلت


    بعد شويه أسر نزل   


    أسر :  بابا  انا رايح مؤموريه


     محمود  :  خير يا ابني. تروح  و ترجع بسلامه


    . سما بدموع التماسيح الكدابه   :   أسر   بلاش و النبي يا  أسر تروح المؤموريه لا و النبي بلاش    و راحة. تح*ضنه. 


    و في نفس للحظة ايد بتمسكة و بتبعدها براحة


    مسك : تؤ تؤ راح فين  انا الأول  

    و بتح*ضنه مسك   


    و لاكن  أسر بيبعدها عنو بقرف


    أسر :  خلصتي. يلا بقا ابعدي


    بعدت عنو  مسك   و بصت في عنيها. لقيتو بيبصلها بقرف    اتجمعت الدموع في عيون مسك   بس قدرت تسيطر عليها 


    سما جريت حض*نته بسرعة و اتشع*لقت فيه  و أسر قابلها نفس الحض*ن و رفعها


    محمود واقف و وششه  بقا احمر من الغيظ


    مسك مقدرتش تستحمل اكتر من كده  و طلعت فوق    


    أسر  بصلها  و هي طالعه  و اتضايق    و مشى


    محمود طلع فوق


    سما :  تؤ تؤ يا عيني  صعبت عليا  هو بيحبني انا بس  ههههه بس هو ميعرفش انا بخطط لايه و هعمل ايه   و بتمسك التلفون و بترن على شخص


    سما : الو


    البنت : الو يا سما وحشتيني


    سما :  و انتي كمان يا روحي  عاملة ايه. 


    .... : الحمد لله   ها قوليلي بقا عاملتي ايه في البنت دي


    سما بشر : لسه هعمل و هعمل ههه و ضحكو هما الاتنين هههههههههههه.


    عندمسك


     قاعده عل السرير. بتبكي


    مسك :  انا مكنش قصدي  كده و الله ما كان قصدي.  هو زعل صح   و اكيد ناوي خلاص على الطلاق معقولة  يكون خلاص   خلاص انتها كله  و هرجع زي الاول اتعذب تاني اهئ اهئ  انا اسف يا أسر بجد بس لازم اخلص الموضوع ده علشان هو اصلا حاجه مش موجودة لازم ينتهي


    و اكمت بقوة و هي بتمسح  دموعها 


    هو ده الصح انا ببكي على ايه  هو اصلا مش معتبرين مراته و كده كده هنطلق    يغني مش هتفرق. و كمان إذا رجعت بصعيد ايه يعني هرجع لنفس العذاب ههه لا  ما خلاص اتعوت هههه  و بدائت تبكي تاني


    عند أسر


    أسر و هو في العربيه و بيسوق بأعلى سرعة


    أسر بعصبية :  تمام هي عايزه كده  هي اللي اختارت  أن شاء الله اول  ما اجي من المؤموريه. هطل


    أسر : ا ه ه ه ه ه ه ه. حتى الكلمة. مش قادر انطقها. يا رب 


    عند مسك  نامت من كتر البكاء 


    و فجأة


    مسك : عاااااااااااااا


    يتبع......

    توقعاتكم بقي ♥️✨

    تكملة الروايه من هناااااااا 


     

    تعليقات