القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أراد أن يجعلني حبيبته البارت 1_2_3_4_5_في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الاول 

كنت ماشية وفى حد انا حاسة انو بيمشي رواية لفيت لقيت صاحب اخويا 

نور : انت ماشى وراية ليه 

قاسم :انا مش ماشى وراكى

نور بزهق:ماشى 

نور مشيت بس كنت حاسة بيه راحت استخبت فى مكان ف بنصب عليه ملقتهوش لفت لقيته فى وشها نور وقعت على الأرض 

نور:تستنى 

قاسم :قومى 

نور :مش قايمة 

قاسم :لو مقومتيش انا ه قومك وهعا*قبك 

نور :مش قايمة 

قاسم:شكرا وقرب منها انا بقى هلابك

نور:انت بتقرب ليه

قاسم :هعاقب*ك وبس*ها من شايفها نور بت*ضربه بس مش قادرة عليه قاسم بعد لما حس انها محتاجة الهواء 

نور :انت يحيون ازاى تبوسنى 

قاسم :لو شتمتنى هزعل 

نور :حيوان وح*مار وغ*بى ومتخ*لف 

قاسم:خلاص استحمل الى هيحصلك 

قاسم قرب و.....



الجزء التانى 

قاسم قرب منها وكان هيبس*ها بس هى ضر*بته بالقلم

نور :اياك تقرب منى تانى لو قربت هقول ل فارس اخويا 

قاسم :انتى ايه الى عملتيه ده انتى متخل*فة 

نور زقت*ه وراحت تمشى 

قاسم :استنى انا هوصلك علشان احنا بليل 

نور :لا شكرا 

قاسم : كلمتى مش هكررها 

ومشيوا لحد مصلو للعربية قاسم وركبو 

نور تلفونها رن :الو ي حبيبى...تدفع كام...اكيد هاجى ..وبعدين قفلت

قاسم : انتى كنتى بتكلمى مين

نور:ملكش دعوة 

قاسم مسك*ها من شعرها :كنتى بتكلمنى منين يا زبا*لة 

نور :اه شعرى أبعد 

قاسم :كنت وفكرك محترمة طلعتى.. نور ضرب*ته بالقلم 

نور : انت الى حي*وان ده جده انت ملكش دعوة بيا وقعدت تع*طت

قاسم :انا اسف مكونتش اعرف

نور بعيدا: وده هيعملى ايه 

قاسم وقف العربية ونزل جاب شوكولاتة :انا اسف خدى 

نور فرحت:شكرا بس انت عرفت منين انى بحب الشوكولاتة اوى 

قاسم :من اخوكى 

بعدين وصلها ودخل معاها البيت لقى فارس سلم عليه ومشى 

تانى يوم 

فارس كان بيوصل نور المدرسة 

نور حضنته:سلام 

فارس :سلام قلبى 

بعد ما فارس مشى لقت قاسم نازل من عربيته قدامها

نور بصدمة .... 

اعرفكم بالابطال 

نور (بنت جميلة قصيرة عيونها زرقاء عندها ١٧ سنة فى تالتة ثانوى اى شاب يحبها  )

فارس(اخو نور عنده ٢٦سنة بيحب نور عنده عسلية قمهاوى عنده عدد شركات  عضلاته بارزة )

قاسم (صاحب فارس من زمان شاب طويل ابيض وسيم عنده عضلات جامدة شريك مع نور وفارس فى الشركات يعنى عنده عدد شركات عنده ٢٦سنة  )

خالد(ابن خالت نور هنلاقى فى الرواية بيحب فارس ونور اوى هما زى اخواته شاب وسيم عنده ٢٠سنة عنده شركات باباه لكن هو ليدرس فى إدارة اأعمال )



البارز التالت 

أراد أن يجعلنى حبيبته


نور بصدمة لقت قاسم نازل من العربية ومعاه كتاب بتاعها

قاسم:انتى نسيتى ده امبارح

نور ببرود:شكرا 

قاسم:نورى هو فارس هيجيبك من المدرسة 

نور :لا هروح مع صحابى زى كل يوم 

قاسم :صحابك دول بنات ولا ولاد

نور :ملكش دعوة 

قاسم بعص*بية:يعنى ايييه مليش دعوة بقوللللك انتى بتااااعتى فااااااهمة 

نور بخ*وف من صوته:فاهمة ممكن تبعد علشان ادخل 

قاسم بهدوء :ممكن سلام ي نورى 

نور :سلام 

دخلت وسلمت على صاحبها وحضرت المدرسة فى نهاية اليوم نور كانت واقفة مع صحابها البنات والولاد مستنية صاحبهم جيب العربية  

نور بضحك :ده انت مسخ*رة يا فادى 

فادى :انا تحت امرك يا نورى وتحت انا ضحكتك

نور :بقولك ما تيجى انت ومريم البيت عندى نعد مع بعض

مريم بفرحة :اكيد جين

فادى :اشطا ي روحى 

نور جاية تتكلم لقت قاسم جل عليهم وض*رب فادى بالب*كس فى وشه

نور بعص*بية:انت ازاى ي حي*وان تضربه كدا 

قاسم بزع*يق:بقى انت تقولها ي روحى وينورى

نور :وانت مالك أبعد عنه بقى 

قاسم قام من على فادى :تعالى معايا وشدها الى العربية 

مريم بزع*يق:انت يا أخ أبعد عنها 

نور زقته وجريت علشان تركب معاهم  

قاسم بغ*ضب:نوووووووور

نور اتخضت وركبت مع احمد ومريم وفادى

قاسم :انزلت يا نور وتعالى الكبة معايا 

نور :لا انا مروحة مع صحابى 

قاسم :كلمتى مش هكررها انزلللللى 

نور :أبعد عننا مش كفاية الى عملته فى فادى 

قاسم :لو منزلتيش اجيبلك بطرقتى وانتى عرفة العقاب وغمزلها

نور خافت وجريت ركبت معاه وكانت بتعيط

قاسم:بتعيطى ليه دلوقتى 

نور :انت مالك بيا ضرب*ت صحابى وبعدتنى عنهم واحرجتنى انت عاوز منى ليه 

قاسم:عايزك 

  نور بعدم فهم :عايزنى ازاى مش فاهمة 

قاسم :يعنى عاوز اتجوزك 

نور:لا يمكن 

قاسم بهدوء :هيحصل بس مش دلوقتى 

وصلها ومشى نور دخلت وقعدت انت على فادى 

نور :انا اسفة يا فادى 

فادى :لا عادى بس مين ده

نور :ده يبقى صاحب اخويا بس متخلف 

فادى :هو عملك حاجة 

نور :لا 

بعد شوية نور نزلت تجيب حاجة من السوبر ماركت نور اغ*مى عليها 

نور بدقت تفوق 

نور بتعب:انا فين 

نور بصدمة من الى كان واقف قدمها:انت......


البرت الرابع 

أراد أن يجعلنى حبيبته

 

نور بصدمة:انت 

ياسر :ايوة انا 

نور بخوف:انت عاوز منى ايه

(ياسر شاب عنده ١٨ سنة مع نور فى المدرسة بيحبها بجنون بس هى رفضاه)

ياسر :كل خير وبدا يقرب منها 

نور بخوف:انت بتقرب ليه 

ياسر :عاوزك 

نور :ازاى مش فاهمة 

ياسر :انا هفهمك وقرب منها اكتر 

نور :لا مش عاوزة اعرف 

ياسر ظق نور على السر*ير جامد 

نور :ياسر أبعد والنبى 

ياسر:لا مش هبعد انا كل يوم بقولك انى بحبك ومش قادر استخنى عنك وانت رافضانى 

ياسر ب*اس نور من شفت*يها بحب 

نور زقته:أبعد عنى ي حيو*ان 

ياسر بتوهان :لا مش قبل ماخد الى انا عيزه

ياسر بدء يبو*سها فى امكان متفرقة ونور  عمالة تصوت نور ضر*بت ياسر بالقل*م وطلعت تجرى 

ياسر بضحك:مش هتقدرى تهربى منى وجرى وراها

نور طلعت من الفلة واخدت تاكسى وروحت على البيت دخلت لقت فارس قاعد بياكل 

فارس :كنتى فين يحببتى

نور:كنت رايحة اجيب  حاجة بس ملقتش

نور طلعت اوضتها وبدأت تعي*ط جامد

نور بعياط:انا ليه بيحصل معايا كدة ونام من كتر العياط

تانى يوم 

فارس وصل نور المدرسة بس لقت قاسم ماشى وراهم نور مشيت ولاسة داخلة المدرسة قاسم ندا عليها 

قاسم:نور  نور 

نور:نعم انت ماشى ورانا ليه 

قاسم:علشان اطمن عليكى 

نور :تطمن عليا من ايه 

قاسم:كل يوم ها مشى وراكم علشان اطمن عليكى حتى وانتى كمان طلعة من المدرسة 

نور سابته ودخلت 

عدا اسبوع هو كل يوم بيمشي  وراها

فى يوم نور طالعة من المدرسة لقت شاب واقف بعربية جريت عليه حض*نته

نور:وحشتينى اوى 

الشاب: انتى اكتر وباس*ها من خدها 

قاسم نزل من العربية وهو متعصب 

قاسم شد نور وضر*ب الشاب بالبكس

 قاسم بغضب:.....



البارت الخامس

أراد أن يجلعنى حبيبته


نور بعصبية :انت ازاى تض*ربه كدة 

قاسم بغضب:انتى ازاى تح*ضنيه وتبس*يه

نور :وانت مالك انت تعرف ده مين

قاسم :لا 

خالد بوجع:انا خالد ابن خالت نور انت مين وازاى تض*ربنى وازاى تكلمها بالطريقة ديه

نور:متتكلمش مع واحد زى ده يا خالد يلا 

قاسم :استنى انتى  هتمشى معاه

نور بالستهزاء:ده بعد ازن حضرتك ....انت مالك اصلا يلا يا خلودة

خالد:يلا ومشيو 

فى العربية 

خالد :مين ده يا نور وازاى بيكلمك بالطريقة ديه

نور: ده قاسم صاحب فارس وحكتلوا كل حاجة

خالد:بس ده شكلوا بيحبك 

نور:فكك منو مش مشكلة انت قاعد قد ايه 

خالد:اسبوع وارجع الكلية

نور :ماشى تعالى نحود نيجب شوكولاتة وشيبسى 

خالد وقف قدام السوبر ماركت وجاب الحاجة 

خالد:بقولك تعالى نروح عند فارس الشركة 

نور:ماشى وراحو وصلوا الشركة ودخلوا مكتب فارس

فارس:حبيبى وحشنى وحسنه

خالد :انت اكتر 

فارس:جيت امتى

خالد: لسة جى اخت نور من المدرسة وجيت على هنا  

نور: وتبقى كتير على الشغل 

فارس:مش مشكلة هدى الورق ده ل قاسم واجى

فارس :خد الورق اهو علشان انا مروح

قاسم:فى حاجة انت مروح بدرى ليه

فارس:خالد ابن خالتى جيه وهنقدى اليوم مع بعض 

قاسم بغيظ:متشى 

ومشيو بليل نور وفارس وخالد قاعدين بيتفرجوا على فيلم رعب 

نور صوتت :اقف الفيلم الحتة ديه رعب اوى 

فارس:مش قد الرعب متتفرجيش 

الجرس رن نور قامت تفتح

قاسم تنح من الى نور لبسته

نور بصيت الى لبساه كانت لبسة شورت وتيشرت بحملات 

نور راحت تغير بسرعة ونزلت لقت قاسم قاعد لوحده

قاسم:ايه الى كنتى لبساه ده 

نور:مكونتش اعرف انك جى فلبست على رحتى

قاسم بغيرة:وطبعا كنتى قعدة كدة قدام خالد

نور :اه عادى وما احنا دايما كدة 

قاسم:من هنا ورايح متلبسيش كدة قدامه

نور:لا البس انت مين علشان تامرنى 

قاسم لسة هيتكلم بقى خالد وفارس داخلين علية

فارس :معلش بقى يا قاسم كنت بكلم خالد فى حاجة مهمة 

قاسم:ولا يهمك

فارس :انت هتنام فى الأوضة الى جانبى 

نور والدمع بعض:هو هيبات هنا

فارس :اه علشان فلته بيجددها

نور اتعصبت :ماشى يلا نكمل الفيلم

بعد شوية فارس طلع ينام وخالد ونور تقاسم بيتفرجوا قاسم هيموت من الغيرة علشان نور نايمة فى حضن خالد

قاسم : وانت بقى خريج ايه ولا بتدرس فى ايه يا خالد

خالد:بدرس فى إدارة أعمال وعندى شركة بتاعت بابا 

قاسم:اممم هو انت متعود تبات هنا 

نور:ايوة كل ما بيجى بنخليه يجى يبات عندنا اصل هو اخونا التالت 

قاسم:هو انت بقى هتنام فى انهى أوضى

خالد :الى فى وش اوضتة نور ديه اوضتى

قاسم:امم ماشى انتوا هتناموا امتى 

نور بنوم :شوية 

بعد شوية قاسم طلع ينام 

وبعدين نور وخالد نور اول ما دخلت الأوضة انصدمت لقت قاسم

نور:انت ايه الى مالك هنا

قاسم :اجى احاسبك على ال  عاملتيه الصبح وتحت  

نور:عملت  ايه 

قاسم:بوس*ها من شفايفها نور بعن*ف جعل شفايفها تنزف ال*دم 

قاسم:ده حساب الحضن بتاع خالد وبس*ها تانى  وده حساب البس الى كنتى لبساه وجه يبوسها تانى نور ظقته وقعته

نور:انت ازاى تدخل اوضتى  تبو*سنى اطلع برة بدل ما اصمت

قاسم:قرب من نور وقلها بصوت مخيف هطلع بس علشان احنا بليل لاكن انا هاجى تانى انا اصلا قاعد معاكم شوية 

تانى يوم قاسم دخل اوضت خالد اتصدم:..........


تكملة الروايه من هنااااااا ااا 


 

تعليقات

التنقل السريع