القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني البارت الخامس والسادس بقلم مريم حجاج مصطفي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#ليعشقها قلبي 

البارت الخامس 

الجزء الثاني 

حاجه صغيره 

همس كانت بتعيط ومش عارفه تبعده

مالك فجاه حد شده من على همس وبقي يضر*به

امجد بزعيق يا مالك الكل*ب وبقي يضر*به ومالك مسك

الفازة وخب*طه علي دماغه

همس قامت وراحت عند أمجد وايديها مر*بوطه وبصتله بدموع

امجد وحشتيني يا همس وحضنها وهي بقت تعيط قوي

وسليم وصل ولقي همس فستانها مقطوع وامجد رأسه بتنز*ف وهما في حضن بعض

امجد بعدها عنه وفك ايديها

همس بصتله بدموع وضر*بته بالقلم وقالت بدموع انا كده ارتحت

وحضنته

امجد با*س رأسها وقال انا اسف كنت لازم احميكي مكنتش هستحمل 

اخس*رك انتى كمان 

همس تقصد ايه

امجد بتوتر بصي يا همس بابا وماما مماتو*ش حاد*ثة قداء وقدر وفي 

الاول شكيت ان عمي عمل كده بس مش هو

همس آمال مين 

امجد أهدي وهنعرف كل حاجه المهم مبعدش عنك تاني

همس وامجد وقفوا 

سليم جه يمسك ايدها قالت بحده

همس شيل ايدك أنت مكذ*بتش وبس أنت بالنسبه لي خن*تني حتي 

لو بعدت عنها يا سليم ودلوقتي كل حاجه بينا انتهت

سليم ومين قال كده وبص ل امجد

امجد خرج وسليم قفل الباب بالمفتاح

همس بتوتر انا عايزة امشي من هنا

سليم وهو بيقرب لا يا همس مفيش خروج بصي في

عيني وقوليلي بكر*هك يا سليم 

همس بصت بعيد وقالت بكر*هك

سليم كذ*ابه قالها وهو ماسك وشها بين ايديه

سليم بتحبيني يا همس

همس زقته وبزعيق بكر*هك يا ابن نصار بكر*هك وحطت ايدها

ناحيه قلبها ووقعت فجاه 




#ليعشقها قلبي

البارت الساادس وقبل الاخير😊☺

الجزء الثاني 

#مريم حجاج مصطفي 

سليم دخل المستشفي وهو شايل همس وزعق بخوف

الدكتورة حطها هنا

سليم حطها على الترولى وهما خدوها

في بيت امجد

دخل وراسه بتنز*ف واول ما نور شافته قامت تجرى اتكعبلت 

في السجاده وكانت هتقع لولا ان أمجد مسكها

أمجد مش تخلي بالك

نور بخوف حصل ايه

امجد مفييش جر*ح بسيط

نور بدموع تبقي همس طب ما انا عملت اللي هتي عوزاه ومضيت سليم 

علي ورق الطلاق وقالت لي مش هتاذ*يك وفجاه سكتت لما استوعبت هي

قالت ايه 

امجد يعني انتى عملتى كده عشاني 

نور زقته وقالت عشان ابني وراحت جابت علبه الاسعافات 

وبقت تعقمله الجر*ح

امجد مسك ايدها وبا*سها وقال حقك عليا بقي

وفجاه امجد تليفونه رن وكان سليم 

امجد بخوف انا جاى حالا

بعد ساعه في المستشفي 

همس امجد مش هعمل عمليات

امجد دموعه نزلت وقال مش عايز اخس*رك

همس حضنته وبصت لنور اللي بطنها كبيره وقالت قلب خالتو 

طلع ايه

امجد ولد

همس ربنا يقومك بالسلامة يا نور ويخليكم  لبعض 

سليم فجاه دخل ووراه ماذون

همس ببرود نعم

سليم هنرجع

همس بسخرية نرجع

سليم مسك المشر*ط وحطه على رقبته وقال هنرجع سوا

همس متهزتش وسليم داس على المشر*ط وبقي ينز* ف

نور وامجد جم يقربوا جر*ح نفسه اكتر

همس ممكن الكل يطلع بره.

الكل طلع ومبقاش فيه غير همس وسليم

همس قامت بتعب وقربت منه وقالت ارميه

سليم همس انا عايز نرجع

همس بو*جع للاسف مش قادره اكر*هك

سليم شدها لحضنه وبا*سها وفتح الباب وقال يلا يا شيخنا

وفعلا همس بقت لسليم

تاني يوم همس وعيونها متغميه فيه ايه يا ابن نصار أوعى 

تكون بتشقط

سليم بضحك خلاص اهو

نور افتح

امجد فتحي يا نورى

نور وهمس بصوا للفساتين البيضه اللي قدمهم وهمس حضنت سليم 

سليم هعملك احلي فرح


ور بدموع بس انا هبقي وحشه 

امجد مين قال كده وبعدين انا بحبك بكل حالاتك يا بطتي

نور ابتسمت لامجد

يوم الفرح

امجد نزل وهمس في ايده بفستانها الابيض اللي مخليها شبه الملاك 

وسليم نزل بنور اللى بطنها قدمها 

سليم سلم نور لامجد وامجد با*س راسها

أمجد سلم همس لسليم وقال اختى امانه في رقابتك يا سليم 

همس عيطت وحضنت امجد وكل واحد اخد عروسته وبدءوا يرقصوا

نور انا بحبك

امجد سامحتيني

نور الحب هيخليني اسامحك

امجد با*س راسها وكملوا رقص


سليم بعشقك يا همستي

همس بابتسامة وهمس بتعشقك

سليم قلبي عشقك

سليم قرب منها وبا*سها بحب وهي اتكسفت

بعد شهرين كاملين 

سليم بزعيق ازاى تعملى كده ليه مخدتيش منع الحمل

همس بدموع انا عايزة اخلف حتي لو همو*ت

سليم شدها لحضنه وقال ليه مصممه تعذ*بيني يا همس

انا مش هستحمل اخس*ك والدكتورة سبق وقالت ان حالتك

هتبقي أصعب مع الحمل وانتي رافضه تعملي العمليه

همس با*سته وقالت هجيبلك بنوته حلوة بس تسميها 

سليم عشق

همس وعرفت ازاى اني هقولك كده

سليم لان احنا علاقتنا اتبنت على الحب والعشق 

همس بحبك وفجاه سمعوا صريخ نور

بعد ساعتين فى المستشفي 

امجد انتوا متخيلين كل ده ومنعرفش انها حامل في توام

همس يتربوا في عزك وبصت لسليم وقالت مش تبارك لنا

امجد بحسره ليه يا همس 

همس بقولكم ايه انا مش عايزة نكد حبوني قوى

سليم حضنها ولبسها سلسله 

بعد سبع شهور

همس بدموع امجد انت رايح فين متسيبنيش 

امجد مشي بعيد وفجاه الو*جع زاد عند همس 

وفجاه شافت د*م نازل منها وبقت تعيط

سليم بخوف همس فوقي همس همس

همس صحيت مخضوضه وحطت ايدها على بطنها بخوف

سليم اهدي ده كابو*س

همس بدموع اتصلي بامجد انا عايزه امجد

في بيت امجد

ولاد امجد اسر وادم بيعيطوا ونور كذلك 

امجد عندي شغل مش هتاخر

نور متسيبنيش والنبي

امجد يا نور مش هتاخر وبا*س راسها وولاده وقال مسمحاني يا نور 

نور حضنته وقالت مسمحاك وبحبك

امجد ابتسم وخرج 

في الطريق امجد كان سايق وفجاه عربيه قطعت عليه 

الطريق ونزل منها جاردات وخدوه

في بيت سليم 

همس بعياط وصريخ انا عايزة امجد

سليم طب اهدي وهروح اجيبه 

همس هزت راسها وسليم خرج ومالك اول ما شافه خرج 

اخد مسد*سه ونزل وراح خبط على الباب 

همس كانت لابسه فستان ابيض لحد الركبه وفتحت بسرعه على امل انه سليم او امجد

همس حطت ايدها على بطنها بخوف 

مالك تمشي معايا بهدوء ولا مش عايزة تشوفي اخوكي

همس بدموع امجد

مالك معايا يلا يا همس

همس فعلا مشيت معاه لحد عربيته واول ما ركبوا طلع حبل ور*بط

ايديها ورا ضهرها وغمي عيونها وحط لازقه علي فمها

سليم راح بيت امجد ونور فتحتله وهي بتعيط

سليم بخوف انتوا كويسين

نور بدموع مكنتش عايزة يخرج انا خايفه عليه

سليم انتى وهمس اتهب*لتوا وطلع تليفونه يرن على همس بس مفيش 

رد وده قلقه ورجع البيت وملقيش همس راح شاف الكاميرات واتصدم أما 

شاف مالك خارج ومعاه همس 

عند همس 

مالك وقف العربيه ونزل واخد همس لجوه وشد الزقه عن فمها وشال الغمامه 

امجد بزعيق سيب اختي تروح يا مالك

مالك زق همس وقعت ووقتها صرخت من الو*جع

امجد همس همس

همس قربت منه ودموعها نازله وقالت حلمت بيك

امجد المهم انك مسمحاني انتى ونور

مالك زق همس بعيد عن امجد وضر*به رصا*صتين

همس بصريخ ودموع امجد لا حر*ام عليك 

امجد بصلها بو*جع وابتسم وغمض عيونه

همس بصريخ امجججججججججججججججججد

لا فوق والنبي متسيبنيش تاني

يا امجد لا

مالك سمع صوت فرامل جامده شد همس قومها بصعوبه وطلع فوق وقال نهايه اللعبه

مهو لو مش هتكونى ليا مش هتكونى لغيري

سليم دخل

مالك بزعيق اهي يا ابن نصار وزق همس لتقع من على السلم 

سليم جري عليها بخوف 

همس بو*جع ودموع امجد وشاورت ناحيته

كنت بشوف الد*م في الحلم مصدقتنيش

سليم بخوف ودموع خليكي معايا

همس قبل ما تغمض بحبك يا سليم

توقعاتكم للبارت الاخير بذمتكم حد عيط

مريم حجاج مصطفي♥️


 تكملة الروايه من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع