القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية الرعد البارت 1_2_3_4_5بقلم شيماء رمضان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


حوريه الرعد

الجزء الاول 

ليله ممطره تجري فتاه انقذوني حد يلحقني الحقوني

ثلاث شباب بيجرو وراها واحد منهم محدش هيلحقك مننا كانو في قريه فقيره الكل مستخبي في بيوتهم خايفين من جبروتهم لانهم ولاد اغني واحد في البلد ودي بنت غريبه عن البلد مسكوها وواحد منهم شالها وودوها ع القصر واول مادخلو رنوها ع الارض وواحد منهم قال اول مره اشوف الفروله دي في البلد التاني هنعمل اي دلوقتي التاني هناكل فراوله الثالث بس ياجماعه كفايه 

عشان منتهوش الاول اسمه عماد التاني احمد الثالث كرم 

كرم بس ياجماعه كفايه كده دااحنا وقعنا قلبها 

احمد لا بقا انا هدوق فراوله 

عماد وانا كمان لازم ادوق 

شخص من فوق نازل ع السلم شاب ثلاتيني قمحي الون شعر اسمر ناعم عيون عسلي حاده قوام رياضي اسمه رعد

رعد بس انت وهوا فيه اي ومين دي 

الكل رعد انت جيت امتا 

رعد بس فاكريني هفضل في مصر كتير 

ونزل يلقي نظره ع الملقاه ع الارض بخوف وترتجف فتاه 25سنه خمريه الون شعرها ذهبي ومبلل قوامها ولا ملاكات الجمال عيونها لون البحر شفايفها صغيره وقصيره القوام 

رعد مين دي وحكايتها اي 

عماد دي. 

رعد بس انتي مين واسمك اي واي حكايتك 

حوو ريه اسسمي حوريه 

رعد مسكها من ايديها وقومها تعالي معايا واهدي مشيت معاه زي المغيبه وبطاعه وخوف طلع دخلها غرفه فيها هدوم بنات 

رعد ادخلي خدي دش وغيري ومتخفيش وانزلي تحت عايز اعرف حكايتك 

حوريه بس 

رعد مفيش بس محد ش يقول لرعد المنياوي بس اخلصي وسابها وخرج 

حوريه يارب اقف جنبي يارب انا تعبت وفتحت الدولاب اختارت فستان اسود رقيق ودخلت خدت شاور سرحت  وسابت شعرها الذهبي ع ظهرها ونزلت بخوف همما مشيو 

رعد متخفيش دول ولاد عمي واخويا واحد منهم مش بياذو حد كان مقلب بس تعالي احكيلي فيه اي 

حوريه قعدت انا اسمي حوريه 25سنه مخلصه كليه طب ع ماخلصت الكليه عشيت في ذل بعد موت امي ومرات ابويا عيشتني في ذل وتكدب ع بابا وتخليه يضربني وهيا كانت عايزه تجوزني اخوها وووفي يوم دخل عليا اخوها بليل شارب وحسيت بايد بتتحط ع جسمي قومت مخضوضه وهوا حول يغتص. ني وفضلت اصرخ ع امل بابا يلحقني محدش سمعني خالص مسكت ازازه المياه الازاز كانت جنب السرير وخبطه بيها وهربت وفضلت اجري خبط في ولاد عمك شتموني قومت زعقت فيهم وضربت واحد منهم قلم وجريت فضلو يجرو ورايا لحد ماجبوني هنا ودموعها ع خدها وصوت شهقاتها عاليا 

رعد قلبه وجعه من عياطها وقال في نفسه دي ملاك حد يزعل دي بس اي يارعد اوعا تحب دول صنف ملعون احم بس خلاص بلاش دموع امي وجدي ع وصول هتتعرفي بيهم ولو ع ولاد عمي دول طيبين متقلقيش كانو بيخوفوكي اطلعي فوق وارتاحي طلعت فوق بس غلطت ودخلت اوضه رعد اي ده الاوضه دي جميله صوره مين دي ياترا حست بنفس سخن وراها بتلف لقت رعد بعيون حمرا وغضب وبفحيح زي الافعي اي دخلك هنا 

حوريه ااانا 

اكمل ولا ايه قولو رئيكم

شيماء رمضان



حوريه الرعد

الجزء التاني

رعد. اي دخلك هنا 

حوريه بخوف ورعشه اااصل ااصل تتوهت والله مش عرفت دخلت هنا ازاي

رعد. واي مسكك الصوره دي انطقي   وشدها منها ع اوضك غوووري 

حوريه جريت وهيا بتعيط 

رعد. ماسك الصوره وبدموع وحشتيني ياحياه وحشتيني اووووي 

بعد شويه راح رعد لحوريه ومن بره سامع صوت عياطها وشهقاتها وندمان انه زعلها في نفسه ليه زعلتها بس البنت دي ليه وخبط حوريه 

حوريه بعياط ادخل 

رعد. لسه بتعيطي 

حوريه اانت زعللتني جامد وزعقت وانا بخاف 

رعد طيب خلاص متزعليش 

حوريه انا تعبت من حياتي كل حاجه ضدي اهلي وامي ماتت وسابتني وبقيت لوحدي وزادتت عياط 

رعد خدها في حضنه وبقا يملس عليها خلاص انا جنبك ومش هسيبك وفي ظهرك 

حوريه قامت من حضنه وبتمسح دموعها بظهر ايدها انا اسفه استاذ رعد معرفش عملت كده ازاي

رعد. هووش بلاش استاذ قولي رعد ومفيش اسف فاهمه ولا ايييييه 

حوريه بخوف حااضر 

رعد انزلي يلا نتغدا 

حوريه شكرا مش ليا نفس 

رعد قولنا اي نسمع الكلام 

حوريه حاضر ونزلو كلهم لقت عماد  وكرم واحمد وشهم في الاكل 

رعد احم بصو له كلهم وفي نفس واحد اسفين ياحوريه احنا بنهزر معاكي 

احمد حقك علينا كان مقلب تقيل احنا اخواتك اسفين 

عماد باعجاب اسف ياحوريه متزعليش 

حوريه بكسوف مش زعلانه 

كلو وخدت عليهم بسرعه وهزار وضحك ورعد قاعد متغاظ وميعرفش السبب اي 

عماد انتي معاكي شهاده اي ياحوريه 

انا دكتوره بس مش مارست المهنه بسبب ظروفي 

احمد مشاء الله دكتوره اي 

دكتوره جراحه عامه كان نفسي اعمل المچستيربس دمعت موت امي قضي ع احلامي 

كرم حب يغير الموضوع بكرا بقا ياحوريه نفسحك في البلد والاراضي 

حوريه ابتسمت وقبل ماتتكلم رعد رد لا انتو وراكم شغل في المصنع مش فاضيين 

حوريه باحراج بعد اذنكم هقوم انام تصبحو علي خير وطلعت تنام صحيت علي صوت اعااااااااااا عفريت 

ياتري في اي البارت الجاي نعرف 

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

الجزء الثالث

اعااااااااا عفريت 

حوريه نطت من ع السرير وبتصرخ هيا كمان اعاااااا عفريت والتانيه تقول عفريت طلعو كلهم في اي 

حوريه معرفش فيه عفريت مين دي 

رعد دي منه اختي الصغيره كانت في الكليه ولسه راجه ودي يامنه حوريه ضيفه عندنا 

منه. سوري ياحوريه سوري انا دخلت لقيت الدنيا ضلمه وبفتح النور لقيت حد نايم اتخضيت لان دي الاوضه بتاعتي 

حوريه ووشها في الارض انا الي اسفه عملت ليكم ازعاج اسفه لازم امشي والدموع نزلت 

منه راحت عليها تمشي ده اي هوا دخول الحمام زي خرجه لا انا ماصدقت لقيتك انا زهقت منهم وانا البنت الوحيده هنا وبيني وبينك فيه بنت كمان بنت خالتي وعوجت بؤها بس مبحبهاش بس حبيتك ياحوريه 

رعد مفيش خروج 

حوريه بس اصل لازم امشي مش ينفع افضل هنا 

رعد انا قولت ايه مفيش خروج وهتفضلي هنا مع منه والصبح نتكلم تصبحو علي خير وكلهم نزلو وراه 

منه. اووف احسن تعالي يلا نرغي واحكيلي حكايتك 

حوريه ببتسامه رقيقه حاضر 

قعدو وحكتلها كل حاجه منه بدموع حبيبتي انتي اتعذبتي اووي 

حوريه الحمدلله ممكن اسالك سؤال 

منه اسالي ياقمر 

حوريه هوا رعد دايما مكشر وبيزهق كده ليه 

منه ده حكايه طويله اوووي 

حوريه طيب احكيلي 

منه طيب ياستي رعد كان خاطب حياه وكانو بيعشقو بعض وفي ليله  كانت جايه لرعد هنا العربيه اتقلبت وللاسف ماتت ومن وقتها بقالو ثلاث سنين وهوا مش بيحب يضحك ولا يهزر ولا اي حاجه غير جد وبس شغل بس 

حوريه بزعل ربنا يفرحه يارب 

منه بتتاوب طيب ننام بقا ولا ايه 

حوريه حاضر تصبحي على خير 

منه وانتي من اهل الجنه 

الصبح الكل متجمع ع الفطار 

رعد. منه هنروح انا وانتي وحوريه مشوار 

منه فين يارعد 

رعد هنروح القاهره 

حوريه بخوف القاهره ليه 

رعد متخفيش القاهره مش بعيد احنا في الشرقيه 

حوريه عارفه بس 

رعد مفيش بس محبش نقاش 

سكتو وبعد الفطار جهزو نفسهم عشان ينزلو القاهره وحوريه مرعوبه حد من عند ابوها يشوفها رعد وداهم مول كبير عشان يجيبو هدوم لحوريه 

حوريه انا مش عاوزه هدوم شكرا 

رعد مابخدش رئيك منه يلا هتي لها كل الي تحتاجه وحوريه ومنه راحو يشترو وحوريه محرجه جدا ورعد اختار فستان جميل لحوريه ع زؤؤقه وحطه في العربيه 

منه خلصنا يلا علشان جعانه 

رعد همك ع بطنك كده ع طول هسبقكم وتعالو ورايا مشي رعد وفيه واحد كان ماشي ورا حوريه ع طول وماصدق ان رعد بعد وقرب من حوريه وووووو

نلتقي في البارت الرابع 

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

الجزء الرابع

رعد بعد  وقرب من حوريه ياانسه يانسه بصت حوريه انا 

الشخص اه انتي 

حوريه نعم 

الشخص كنت عايز اطلب ايد حضرتك اصل معجب بصراحه 

منه اتلم ياجدع انت 

الشخص اتلم اي بقولها اتجوزها انا قولت اي غلط شكلك منفسنه منها 

منه انا هوريك منفسنه ازاي كل ده وحوريه دموع وبس الي نازله وبتترعش منه رنت ع رعد وقفلت ومسكت الشخص ده شتيمه وخناق رعد جه 

رعد فيه اي 

منه ده بيعاكس حوريه وعايز يتجوزها 

رعد عيونه احمرت وعروقه وسعت تتجوز مين ياروح امك مسك الشخص وضرب وبونيات لحد مابؤه الواد جاب دم الواد وهوا بنضرب انت محموق ليه عايز اتجوزها تبقا مين انت 

رعد انا جوزها ياحيلتها وشالوه من تحت ايده بلعافيه 

ركبو العربيه وحوريه مش مصدقه الي رعد قاله جوزي ازاي بس 

منه رعد انت ليه قولت ع حوريه انها مراتك 

رعد لانها هتبقا مراتي 

حوريه انا انا هبقا مراتك 

رعد اي فيه مانع  ياحرمي المصون 

منه بس يارعد ماما وبابا وجدو هيرجعو  

رعد متقلقيش هكلمهم في الفون وافهمهم كل حاجه 

ساد الصمت في المكان 

ووصلو البيت وحوريه طلعت تقيس البس مع منه وهيا متوتره 

منه. حوريه اي رئيك في الي رعد قاله يعني موافقه ع الجواز 

حوريه بتوتر ومش عارفه ترد 

منه. بصي ياحوريه انا بعتبرك اختي اتكلمي رئيك اي 

حوريه بصراحه من اول ماشوفته حسيت اني مشدوده له وكام موقف وحسيت بحبه بس انا فين وهوا فين خايفه يكون هيتجوزني شفقه 

منه لا اخويا عمره مايتجوز شفقه بس انتي مبسوطه ولا زعلانه 

حوريه انا مبسوطه اوووي بس تفتكري اهله هيوافقو 

منه بابا وماما وجدو ولا بيقدرو يكسرو كلمه لرعد وخصوصا جدو مدلعه ومش بيرفض. له طلب والكل مستني رعد يختار بنت يتجوزها اطمني 

حوريه يارب 

كل ده ورعد سامع وفرحان باعتراف حوريه بحبه وفي نفسه ربنا يقدرني واسعدك ياحوريه واعوضك علي كل حاجه ونزل 

الكل اتجمع الاب والام والجد والكل فرح بخبر جواز رعد والكل اتاكد ان رعد هيختار  صح 

الجد رعد عملت اي في سليمان 

رعدمتقلقش ياجدي ده بيتكلم وخلاص وبعدين انت ناسي انا مين انا رعد الدخليه ومحدش يقدر يقرب مني ولا من حد تبعي متقلقش ياجدي المهم عاوز اعمل الفرح الاسبوع ده 

الجد بسرعه كده 

الاب طيب ياابني مجهزناش حاجه 

الام وبعدين العروسه مجهزتش 

رعد متقلقوش كل حاجه هتجهز عايز اروح المهمه وحوريه مراتي 

طلع فوق يشوف حوريه هوا وامه 

رعد حوريه 

حوريه ادخل 

ام رعد بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن تعالي ياعروسه 

حوريه بكسوف ربنا يخليكي يارب ياطنط 

لا طنط اي قولي ياماما انا مكان امك يابنتي 

منه دخلت ايوا بقا الكلام الحلو لحوريه وانا فين موحشتكيش ياقمر 

اه يابكاشه وحشتيني والله ياقلبي وحضنتها حوريه انتي ومنه بناتي زي بعض الكسوف الي فيكي ده ياحوريه مش عايزاه 

حوريه حاضر ياماما 

رعد احم كتب الكتاب بكرا ونزل من غير مايسمع رد 

الام حوريه يابنتي انتي الي هترجعي رعد ضحكته تاني وصونيه وفرحيه واوعي تسمعي كلام حد ولا تسمعي لحد اي حاجه عايزه تعرفيها تعالي ليا انا امك 

حوريه بحب حاضر ياامي ربنا يخليكي ليا 

يوم كتب الكتاب حوريه لبسه فستان سماوي ومسيبه شعرها وحطه ميكب خفيف كانت زي الحوريات ومنه لبسه فستان ازرق لون البحر وكانو زي القمر رعد لبس بدله سوده زادت وسامته 

الاب يلا ياسيدنا الشيخ اكتب 

الماذون اين وكيل العروسه الجد انا وكيلها 

الماذون بسم الله الرحمن الرحيم 

استنا ياسيدنا الشيخ هتجوز واحده متجوزه ولا اي 

الكل بصو ناحيه الصوت وحوريه اتصدمت

ياتري مين ده الي جاي احلي

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

الجزء الخامس 

في واحده متجوزه وتتجوز 

الكل بص ع الصوت حوريه انت 

رعد مين ده 

حوريه ده ده اخو مرات بابا الي حكتلك عليه سامي 

رعد راح مسكه من قميصه انت بتقول اي يلا 

سامي بقول مراتي

رعد بوكس 👊بتقول اي ياابن..... 

سامي بقول مراتي والقسيمه اهي 

حوريه والله كداب كداب وبدموع 

رعد اهدي 

حوريه ازاي والله كداب كداب واغمي عليها

بعد فتره بتفتح عيونها

حوريه انا فين وافتكرت فضلت تعيط وتصرخ رعد لا متسبنيش له 

رعد خدها في حضنه بسس كل حاجه خلصت وهوا اتادب علي الي عمله 

حوريه ازاي حصل اي 

فلاش بااااك 

رعد طلع حوريه فوق ونزل لسامي هات ياض الاقسيمه دي 

سامي بتردد ااهي 

خدها رعد وبص فيها وامر رجالته ياخدوه ع الاسطبل جد رعد رعد هتعمل اي ياابني 

جدي انا عارف بعمل اي وانا متاكد ان فيه حاجه غلط انا عملت تحريات ع حوريه واهلها واتاكد ان كل كلامها صح هنشوف ياجدي اي الحكايه وراح الاسطبل وبعد ضرب في سامي 

سامي خلاص هقول لما حوريه هربت هديت الدنيا وابوها لما عرف جتله جلطه من الزعل وانا ضغط ع اختي ان لازم حوريه تبقا ليا ولانها بتحبني لقت فكره اننا نزور امضه حوريه ع الاقسيمه الجواز ودورت عليها لحد مالقيتها معاك في المول مشيت وراها وجيت عشان اخدها بس خلاص مش عاوزها سبوني امشي ابوها مات امبارح وهبعد عنها والله بس امشي 

رعد لو شوفت وشك تاني هد. فنك

باااااك 

حوريه بابا مات اه يابابا انا السبب بابا حبيبي وحضنها رعد وفضل جنبها لحد مانامت وعدا اسبوع ورعد جهز لفرحهم ويوم الفرح بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير وضرب النار والدبايح حاجه جميله وانتهي الفرح شالها رعد وطلع الاوضه بتاعتهم وحطها ع السرير وحوريه مكسوفه ووشها احمر طماطم ومكسوفه رعد اليله هتغيري مجري حياتك ياحوريه 

حوريه 😳..... 

تشجيييييع البارت خلص 

شيماء رمضان

تكملة الروايه من هناااااااا 




 

تعليقات

التنقل السريع