القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حبيب صديقتي البارت 1_2_3بقلم محمد صالح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

(عشقت حبيب صديقتي)♥

البارت 1_2_3

أدهم: مصلحتك مش مع عمر انا زي أخوكي وعارف مصلحتك كويس


سلمى: بس انا لسه بحبه 


أدهم: هتنسيه صدقيني مش هتندمي انتي هتندمي فعلا لو كملتي معاه


سلمى: حاسة اني مش هقدر


أدهم: هتقدري والله، عمر مش بيحبك 


سلمى: لا هو قالي انه بيحبني


أدهم: مش كل اللي يقولك بحبك يبقي بيحبك فعلا عمر بيكلم بنات بعدد شعر راسه في اي وقت هيرميكي ودايما بيخونك وانتي مجرد سد خانه عنده


سلمى: حاضر هشوف


........ 

_أدهم انا خلاص عملتله بلوك ومش هكلمه تاني


أدهم: شطورة ياقلب اخوكي، انا جمبك مش هبعد وهتنسيه مع الوقت مصلحتك مع واحد يقدر قيمتك مش مع دا


سلمى: أدهم هو انا ممكن أسألك سؤال؟ 


أدهم: اسألي! 


سلمى: هو انت بتعمل معايا كدا ليه؟ 


أدهم: كدا اللي هو ازاي يعني؟؟ 


سلمى: يعني تخاف عليا وعايز مصلحتي غير انك بتعتبرني اختك


أدهم: يمكن عشان بحبك جدا و بعتبرك أختي من ابويا وامي بجد 


سلمى: مش عارفه..، بس انت بتحب شهد؟؟ 


أدهم: حاجه زي كده 😂


سلمى: بتكلم بجد يامهزء 


أدهم: اها بحبها اوي


سلمى: علفكرة انا محبيتش عمر انا حبيت حد تاني خالص. 


أدهم: مين، قوليلي


سلمى: عايز تعرف!؟ 


أدهم: اه


سلمى: متقولش ل شهد عشان مزعلكش


أدهم: عيوني


سلمى:  انتا😞


أدهم: منا عارف مش اخوكي😂


سلمى: مش بهزر يانيلة😔


أدهم: بجد


سلمى: اه وربنا بس انت بتحب شهد وهي بتحبك ف مش هينفع


أدهم: انتي متاكدة يابنتي مش لسة كنتي بتقوليلي انك بتحبي عمر؟؟ 


سلمى: لا مش بحبو انا بحاول انسي اني ارتبط بيك😔


أدهم: وبتحبيني من امتي


سلمى: قبل ما انت وشهد ترتبطو


أدهم: وليه كنتي مخبيه عليا


سلمى: خوفت اكسف نفسي عشان انت بتعتبرني اختكع مش اكتر


أدهم: علفكره انا بعتبرك كل حاجه مش بس اختي انتي صحبتي وبنتي وكل حاجه ليا لو كنتي قولتيلي كان ممكن 


سلمى: انت وشهد دلوقتي بتحبو بعض انسي اللي انا قولته


أدهم: اللي فيه الخير ربنا يعمله


سلمى: ممكن اسألك سؤال؟؟ 


أدهم: اكيد


سلمى: هو انتا ممكن في يوم تحبني وارتبط بيك انا بجد بتمناك وغصب عني ماحبتش غيرك😔


أدهم: مينفعش اكسر شهد بس انا جمبك دايما ومش هبعد عنك


سلمى: شهد اقرب صديقة ليا هو انا كدا بخونها؟ 


أدهم: تقريباً بس انتي اكيد غصب عنك دي حاجه مش ب ايدك 


سلمى: فعلاً هو انا بمسك قلبي وبقولهت حب دا و دا غصبن عني حبيت شخص عمره ماهيكون ليا😔


أدهم ابتدي يحس انه مايل لسلمى هي انسانه جميله وصحاب من زمان واتأثر بكلامها وفي نفس الوقت مش قادر يتخلي عن شهد هي بتحبه وهو بيحبها غير ان سلمى وشهد بيست فريند


أدهم: مش عارف اقولك ايه


سلمى: بحبك 


أدهم سكت


سلمى: ممكن الكلام اللي بينا ميطلعش ل شهد؟ 


أدهم: حاضر

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع.... 




"البارت الثاني"»»»"عشقت حبيب صديقتي"

..........................................


سلمى: ادهم وربنا شهد لو عرفت حاجه هزعلك


أدهم: يابنتي اكيد مش هقول يعني


سلمى: ماشي طب وبعدين هنعمل اي


أدهم: هنعمل اي في اي


سلمى: في ام الحوار ده يا ادهم


أدهم: مش عارف كل الي اعرفو انك هبله


سلمى: لي بقا إنشاءالله هبله عشان حبيتك 


أدهم: لا مش القصد اقصد انك هبله عشان متحكمتيش في قلبك


سلمى: اتحكم اكتر من كده اي انا ارتبطت ب عمر عشان انساك 


أدهم: يعني انتي بتحبيني بجد 


سلمى: اه فوق ما تتخيل وربنا حبيتك ومن زمان 


أدهم: ولي خبيتي يا سلمي كان زمانا مع بعض


سلمى: خوفت يا ادهم خوفت تطلع مش بتحبني 


أدهم: واديكي خوفتي وخبيتي ودا حالنا


سلمى: انا ندمانة اوي اني مقولتش 

وعارفه اني كدا بخون شهد بس غصب عني حبيتك مش ب ايدي


أدهم: عارف والله وبعدين شهد بقت نكديه


سلمى: اي ده لي 


أدهم: بقت بتتلكك علي اقل حاجه وانا زهقت


سلمى: اممم وبعدين 


أدهم: ومبقتش شهد بتاعت زمان الي كنت

اعرفها وكنت بقول مفيش زيها


سلمى: اممم.


أدهم: هوا اي الي اممم 


سلمى: لما مبعرفش ارد بقول كدا 


أدهم: طب وبعدين هنعمل اي 


انتي لسه مع عمر ولا لا


سلمى: اه لسه معاه مش عارفة اقولو ازاي 


أدهم: ادخلي قوليلو كل شيء قسمه ونصيب واعملي بلوك 


سلمى: ياااه بالسهوله دي 


أدهم: اه شوفتي


 سلمى: انا مشوفتش اسهل من كدا


أدهم: طب يلا اعملي زي ماقولتلك


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الخلفيه سلمى مع عمر..


سلمى: عمر


عمر: نعم ياحبيبتي 


سلمى: انا جاية اقولك ان كل حاجه قسمة ونصيب مش هينفع نكمل مع بعض 


عمر: بتقولي ايه 


سلمى: زي مابقولك كدا واسفة انا هعمل بلوك

وعملتله بل فوراً.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الخلفية سلمى مع أدهم.. 


سلمى: خلاص عملت

 المهم انا بحبك وعايزاك ليا بجد انتا كل حاجة ليا يا ادهم


أدهم: بجد يا سلمي


سلمى: اه وربنا بموت فيك 


أدهم: عارفه يا سلمي انا حبيتك 


سلمى: بجد طب وشهد 


أدهم: شهد هتفضل معايا وامهدلها الموضوع 


سلمى: يعني هنرتبط يا ادهم 


أدهم: اه 


سلمى: يخرابي بحبك


أدهم: وأنا كمان 


سلمى: بجد مش هتسيبني ابدا 


أدهم: لا مش هسسبك ابدا


سلمى:انا جعانة


أدهم: وانا كمان يلا ناكل سوا في مطعم


سلمى: يلا بينا


أدهم خد سلمى وراحو ياكلو مع بعض.. شهد معديه بالصدفة من قدام المطعم  شافتهم مع بعض.. 


يتبع....♥


#عشقت_حبيب_صديقتي

#البارت_الثالث


شهد شافتهم قامت خرجت الفون من الشنطة وصورتهم من غير مياخدو بالهم ومشيت

_______________

في الخلفية شهد مع رقية


رقية: ألو.. ايه ياشهد


شهد: فاكرة الرحلة اللي انا قولتلك عليها لأ


رقية: رحلة شرم؟ 


شهد: اه

، أنا جاية معاكم مين اللي طالع فيه ولاد؟ 


رقية: ايوه الي طالع احمد وعلي ومصطفي وعبدالرحمن والبنات نسرين وهدي وأنا وانتي


شهد:هتطلعو امتي؟


رقية:دلوقتي لو عايزه


شهد:طب يلا رني عليهم وانا مروحة احضر الشنطة بتاعتي


رقية: اوكى سلام روحي اجهزي وانا هجمعهم.. 


______________


شهد روحت بيتها ولمت هدومها في شنطة كبيرة ونزلت لقيت علي مستنيها تحت بالعربية


شهد: ازيك ياعلوة


علي:بخير قلب علوة اخبارك انتي ايه


شهد: يلا بينا علشان هنتأخر 


_علي خد شهد في العربيه واتحركو ورا صحابهم الباقيين رايحين رحلة لشارم


علي: انا جيت اعدي عليكي عشان هما مشيو قبلنا 


شهد: اوكي نلحقهم


علي: عبدالرحمن حجزلنا في الفندق نوصل هنغير وننزل


شهد: اشطا


شهد وعلي وصلو الفندق ودخلو يغيرو هدومهم

شهد لبست فستان سهرة قصير أحمر وفردت شعرها 


أدهم بيرن علي شهد وبيبعتلها رسايل علي الواتساب 

شهد... 


يتبع.../


 

تعليقات

التنقل السريع