القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت طفلتي البارت 1_2_3بقلم عبير اليمني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

ددددهههههه ع جثتي انا رعد السيلاوي اتجوز عيله متجيييييش نصصصص عمرررررري

الجد: رعد انت ازاي تعلي صوتك علياااااا هتتجوزها يعنيييي هتتجوزهااااااا 

رعد: يجدي لاعاااش ولا كاان اللي يعلي صوته عليك بس دي عيله صغيره انت فاهم يعني اي اتجوز عيله عندها 18 سنه انا اكبر منها ب 12 سنه يجددي 

الجد بحده خفيفه: فاااهم وعااارف كويس انا بعمل اي يبني ومع الوقت هتعرف انا عملت كده ليه 

رعد بجمود: حاضر ي جدي اللي تشوفه عن اذنك

الجد: اذنك معاك. 

***********

وتين ابنهيااار: ياااابابا والله هعملك اللي انت عايزه هعمل كل حاجه هشتغل خدااامه تحت رجليك بس متخلنيش اتجوزهههه انا م بحبه يبابا وبخاااااف منه

عثمان بعصبيه ضربها بالقلم: اااانتيييييي من امتيييي وليكي رأيييييي اصللااااا اي هتمشيييي كلامه عليا ياببنتل🐕

وتين: انت بتعمل فيااااا كده لييييه هو انا م بنتك من ساااعه م امي ولدتني وانت بتعاملني ع اني بنت من الشارع يمكن بناااات الشااارع بتعاملهم كويس انا عمري م شوفت منك كلمه حلوووه ولا حتي حضنتني ف مرهه ولو بالغلط لييييه بتعمل معاااايااااا كده 

عثمااان بعصبيه: عشاااااان بكرهههههك اناااا كنت عااااايز ولد ينفعني يبقي سندي وضهرررري لكن جيتي بنننت وانااااا صرفت عليكي كتيييير لحد كده وكفااااايه

وتين بقهر: بتكررهني بتكرهه بنتك ربناااا عايزني بنتت ليه تعترض ع قضاء ربنااا و وبعدييين صرفت عليااا فين امي هي اللي كاااانت بتشتغل عشااان تديني مصروووف عشااان تجيبلي لبس زي زي اي بنت وعشاااان تجيبلي مذكرااات الدروووس وكل حاجه هي اللي عملتها امي الله يرحمهااا هي اللي عملت ليااااا كل حاجه انت عمرك م قدمتلي حاجه حلوووه مشوفتش منك نظره فخر بيا ولو بالغلط لما كنت بقولك اني جبت مجموع عالي وامتياز حراااام علييييك..... وقعت ع الارض بانيهااار وبعدها اردفت بقوه زائفه: انا مواااافقه ع العريس بس صدقني ف اليوم اللي هطلع فيه من هنااا هعتبر ان معنديش اب لاني فعلا مكانش عندي اب لان انت عمرك م حسستني بده. 

•••••••••••••

رعد: مااااشي انتي اللي جبتيه لنفسك وقررتي تدخلي عريني استحملي بقي الايام السووووده اللي هتشوفيهاااا


يتبع


البارت 2 

عثمان جاب مايه ساقعه ودخل الاوضه ورماها ع وتين ببرود

وتين بخضه: ااااعااا في اي والله ماعملت حاجه 

عثمان بسخريه: قومي ي عروسه روقي الشقه يلاا وجهزي نفسك ع الناس جايه بالليل

وتين بدموع تأبي النزول: تمام هصلي واجي

عثماان: اخلصييي يلاااا عشر دقايق والاقيكي قداامي فاااهمه

وتين بخوف: حاضر حاضر.. وتركها وخرج 

وتين قامت عملت روتينها اليومي وادت فرضها وخرجت 

************

علي: مالك ياعم مصدرلنا الوش الخشب ليه

رعد بحده: عليييي م نااااقصك سيبني دلوووقتي

علي بجديه: مالك ي رعد حالك متغير وشكلك م مظبوط

رعد: جدي عايزني ااتجوز بنت عثمان

علي: عثمان الجنايني

رعد: ايوا

علي: بص ي رعد البنت كويسه ومحترمه جداا بس انت عارف عثماان طمااع وكلب فلوس وبعدين البنت صغيره اوي

رعد: عاارف ي علي حاولت اقنع جدي انه يشيل الفكره دي م راضي مصمم يخليني اتجوزها انا مشوفتهاش قبل كده بس عرفت عنها شويه حجات من مصادري 

علي: طب وانت هتعمل اي دلوقتي 

رعد: م هقدر ارفض طلب جدي وهي دخلت عريني وم هخرجها غير بمزاجي ان ماخلتها تقول حقي برقبتي مابقاش رعد السيلاوي 

علي: رعد بلاش جنان هي عملتلك اي م بعيد تكون مجبوره اصلا انت عارف عثمان مفتري وممكن يبيع بنته عشان الجنيه

رعد: م شغلي قدرها وقعها ف ايدي تستحمل اللي هتشوفه

علي: براحتك ي صاحبي بس خليك فاكر انك لو عملت حاجه ف البنت دي صدقني هتندم وساعتها م هيفيد الندم بحاجه.. سلام

رعد: رايح فين

علي: هشوف العقود واعدي ع الفرع التاني 

رعد: تمام

(رعد السيلاوي 30 سنه طويل عريض المنكبين رياضي شعرو اسود عينه حاده كالصقر من الاخر جاامد بارد ولا يتهاون ف عمله نهائي وبيحب جدوو ومستحيل يرفضلو طلب وهو وعلي صحاب من وهما صغيرين)(علي شاب طويل وعريض ورياضي مثل رعد وجذاب وله سحرو الخاص ولكنه مرح في بعض الاحيان ع عكس رعد عينه بني) 

(وتين بنت في ال 18 من عمرها مجتهده جداا وطموحه  ومرحه وبتحب دراستها ومامتها الله يرحمها في السنه الاولي من كليه هندسه ولكن ابوها منعها انها تكمل قصيره بشرتها بيضا عينها واسعه ولونها عسلي وشعرها بندقي وطويل وناعم ولكنها تخفي تحت حجابها الذي لم يزدها الا جمالا ع جمالها) 

**********

عثماان: اهلا ي سعات البيه اتفضلو اتفضلو نورتونا يباشا

الجد: بنورك ي عثمان اظن انت عارف احنا جايين ليه

عثمان بطمع: ايوا ايوا طبعا وهي موجوده بس عدم لامؤاخذه يباشا المهر م هيقل عن 20 الف 

ابتسم رعد بسخريه ع ذلك الرجل الذي لا يهمه غير الفلوس حتي وان كان سيبيع ابنته ونظر له نظره اشمئزاز: م هنشوف العروسه ولا اي 

عثمان: لا لا طبعا ثواني هجبها 

********

كانت تجلس والدموع في عينيها بتفكر ليه بيعاملها كده طب هي وحشه هي عملت حاجه وحشه هي عمرها م غلطه في ولا اي حاجه تزعلو هي م ذنبها ان ربنا خلقها بنت وهي حابه نفسها كده كان نفسها تحس بحنان الاب بس للاسف ملقتهوش فاقت من سرحانها ع صوته 

عثمان: قومي يختي يلااا العريس برااا 

وتين مسحت دموعها كانت ترتدي فستان بسيط شبهاا ف كل حاجه حتي ف جمالو باللون الوردي ينزل بوسع علي حجابها خرجت ومرفعتش نظرها من الارض 

الجد: توتا تعالي يحببتي سلمي عليا (هو اللي مربيها لان اكتريت الوقت وهي صغيره كانت عندهم ع اهلها شغالين ف الفيلا وبيحبها اووي وبيخاف عليها) وتين راحتلو وحضنته بدموع وبعض المرح: موري وحشتني اووي 

الجد عمران بضحك: شوف البت دانتي حتي مسألتيش عليا من اخر مره شوفتك فيها

وتين بضحك: معلش بقي انت عارف اني كنت ف دراسه ومبخرجش اصلا بس اي ده انت بتصغر ولا بتكبر هنشوفلك عروسه قريب وانهت كلامها بغمزه

ضحك عليها عمران بشده فتلك الصغيره لن تتغير ابدا تضحك حتي في اصعب اوقاتها: بكاااشه طول عمرك 

كل هذا تحت نظرات ذلك الذي يكااد ينفجر من الغضب والغيره الذي لا يعلم سببها: طب الهااانم م نااويه تتكرم وتقعد ع ننهي المهزله دي 

نظرت وتين للجد ولكنه طمئنها وذهبت تجلس دون ان تبوح بحرف

عثمان: طب نجيب المأذون 

عمران: علي زمانو جاي ومعاه المأذون ولم يكد لينتهي من كلامه حتي دخل علي 

شردت للحظه في ماضيها الاليم واخذت تفكر في مستقبلها ولم تفق الا ع "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير" نزلت دموعها بشده مع نهايه الجمله 

عثمان: اخيراااا خلصت منك ومن قرفك يلاااا وم عاااايز اشوووف وشك تااااني 

وتين بانيهااار: انا عملتلك اي لكل ده م ذنبي اني اتخلقت بنت انا فخوره بده لان ربنا اللي خلقني طول عمرك بتعاملني اقل حتي من ولاد الشوارع  عمري م شوفت حنيتك علياا ولا لقيتك طبطبت علياا لما اكون زعلانه انت متعرفش اني كنت بنام كل يوم معيطه لسبب اني شايفه صحابي مع ابهاتهم وبيحبوهم وانا زي اليتيمه اللي معندهاش اب رغم انه عاايش انا بكرههك بكرههكككككككك 

عثمان بغضب ويرفع يده ليضربها: اخررررصيييييي

وتين اغمضت عينها بخووف وفجأه..... 


تفااااعل ع اكمل رغم ان عليا امتحنات بس بحاول اني اكتب اي حاجه حتي لو كانت صغيره 

#_أحببت طفلتي_#



البارت3 

رعد بفحيح وهو ماسك ايده: قسما باللي خلق الخلق ايدك تترفع عليها مره تانيه هقطعهالك وهوريك ايام اسود من عيشتك فاااااهم

عثمان بخووف: حاضر حاضر يباشا

رعد بقرف: نص مليوون هيكونه عندك وتنسي ان كان ليك بنت مفهوووم

عثمان بطمع وجشع: خدهااا يباشا م عايزها المهم االفلوس هاخدها امتي 

رعد باشمئزاز: نص ساعه وتكون عندك 

كل هذا يدور ع مسامع تلك المتشبسه في هدوم رعد ولكن مع نطق اخر كلام من ابوها ولم تتحمل وقعت مغشي عليها

رعد: وتيييييييين وجري عليها شالها: يلاا ي جدي لازم نمشي 

عمران: يلا يبني 

***********

عمران وهو يخبط الارض بعصا: سعديييه بت ي سعديييه

سعديه: نعم ي بيه 

عمران: تروحي تجهزي اكل دلوقتي لرعد ومرته

سعديه: حاضر ي بيه

عمران: وانت ي رعد اطلع بمراتك يبني اليوم كان صعب عليها 

رعد وهو ينظر لتلك القابعه ف حضنه: حاضر ي جدي 

*********

رعد حطها ع السرير وجلس بجوارها واخذ ينظر لها حتي لاحظ حركتها 

وتين: ااااه انا فين

رعد بجمود: نورتي بيتك ي عروسه

وتين بدموع: لو سمحت انا عايزه امشي من هنا 

رعد بسخريه لازعه: لا والله هي السنيوره نسيت الحوار ولا اي..انااا داااافع فيكي فلوووس يعني انتي دلوقتي بتاعتي اعمل فيكي اللي انا عايزه 

وتين بصرااخ: حراااااام عليكووووو انتوووو ليه بتعملو فيااااا كدهه انا عملتلكوووو اي انا بكرهكووو كلكوووو بكرهكووووو.. 

رعد ببرود:القلوب عند بعضهااا واوعي تكوني مفكره اني اتجوزتك عشان ميت ف دباديبك ولا عشان سواد عيونك لااا فوووقي ي حلوه انتي هنا هتبقي اقل من اقل خدامه هنااا انتي فاااهمه

اومأت وتين بخوف ضعف: حاضر حاضر

رعد: شطوره تبقي مطيعه هنبقي حلوين مع بعض لكن هتعاندي وتطولي لسانك هتشوووفي ايام اسوووود من شعرك رااااسك انتي فاهمه

وتين: فااهمه والله فاهمه

رعد: يلا قومي حضريلي اكل 

وتين: بس انا م بعرف اطبخ

رعد وهو يجلس ببرود: م شغلي اتصرفي وااه لو عرفت ان حد من الشغالين سااعدك هتشوفي مني وش تاني 

وتين: حاضر

*********

وتين نزلت وملقتش حد ومتعرفش حاجه ف البيت 

وتين: ياربي انا معرفش حاجه ف البيت ده طب حتي جدو م لاقيا... فضلت ماشيه لحد م لقت  المطبخ 

وتين: اووف اخيراااا الحمدلله طب دلوقتي هعملو اكل ازاي ده ختي مينفعش اطلب مساعده من حد يارب اقف جمبي 

سعديه: في حاجه ياهانم اساعدك ب حاجه 

وتين بابتسامه وطيبه: لا شكرا انا بس نزلت احضر اكل بس انتي مين

سعديه: انا سعديه الشغاله ي هانم

وتين: بلاش هانم انتي ف مقام ماما الله يرحمها قوليلي وتين بس 

سعديه: ربنا يجبر بخاطرك يبنتي ويفرح قلبك

وتين بابتسامه: يارب بس ممكن تعرفيني مكان الحاجه اللي ف المطبخ 

سعديه: تعالي يبنتي وورتها اماكن الحاجه 

وتين: شكرا ي... ممكن اقولك ماما 

سعديه بفرحه: طبعا يحببتي تعالي فحضني 

حضنتها وتين بحب: يلااا روحي انتي ارتاحي وانا هعمل الاكل

سعديه:طب اساعدك بحاجه يبنتي انتي لسه جديده

وتين: لا متقلقيش انا حفظت روحي انتي ارتاحي

سعديه: ماشي يبنتي

وتين: دي اول مهمه خلصت اعمل اي تاني بقي انا اخري اسلق بيض واحمر بطاطس...صرخت بحمااس: هااااا لقيتها هجيب فيديو يوتيوب هو منع عني مساعده حد بس ممنعش مساعده عمو جوجل او اليوتيوب ههههه قالت كلامها بفرحه وحمااس ولا تعلم بتلك العيون التي لم تغفل عن مراقبتها 

*********

رعد:هااا العقود خلصت

علي: كله تمام وتحت السيطره ناقص بس شويه اوراق محتاجين انك تيجي الشركه وتمضيهم انت 

رعد: تمام عشر دقايق واكون عندك

علي: مستنيك

قفل رعد ولبس هدومه ونزل ولكن قبل ان يخرج سمع صوت حاجه اتكسرت جري بسرعه ع المطبخ واتصدم من اللي شافه

رعد بصدمه😳😳

#_أحببت طفلتي_#


تكملة الروايه من هنااااااااا



 

تعليقات

التنقل السريع