البارت 4
سمع رعد صوت تكسير من المطبخ دخل جري ولكنه توقف بصدمه فكان المطبخ وكأن حدث به زلزال وانقلب رأسا ع عقب ووتين واقعه ع الارض وحاوليها الدقيق اللي بهدلها والبيض واللبن اللي ع الارض وايدها اللي بتنزف
رعد بتشنج وزهول: هو اي اللي حصل
وتين بدموع: والله كنت بحاول اعملك اكل بس ونظرت حولها.. زي مانت شايف
رعد بصدمه: انتي عملتي زوبعه معملتيش الاكل
وتين بتذمر: والله منا قولتلك اني م بعرف اطبخ انت اللي قولتلي وقلدت صوته: م شغلي اتصرفي وااه لو عرفت ان حد من الخدم ساعدك هتشوفي وش تاني يعني كنت عايزني اعمل اي
رعد تمالك نفسو بصعوبه لكي يكتم ضحكته ع شكلها ومنظرها وهي بتقلد صوته
رعد بثبات مزيف وهو يتجه لها: وكمان جرحتي ايدك تعالي ي بلوه
وتين: اسمي وتين و ت ي ن
رعد بابتسامه: ماشي ي وتيني تعالي اما نعقم ايدك ع الجرح ميتلوثش
بعد شويه
رعد بحده: خليكي هنا ومتتحركيش من الاوضه المحك بس بره
وتين بزهول من تغيره المفاجئ: طب انا عايزه اقعد مع جدو
رعد بغيره وغضب: لااااا انا قوووولت مفيش خروووج فاااهمه ومتنسيش نفسك انتي هناا مجرد خدااامه لياااا وبس مفهوووم
وتين بدموع وقلب ينزف: مفهووم
رعد سابها وخرج وهي قعدت تعيط ع حظها اللي شالها من تحت ايد ابوها ووقعها ف ايد اللي مبيرحمش واخذت شاور وتوضأت لكي تناجي ربها ان ينقذها من ذلك الوضع
***********
رعد نزل ببروده المعتاد ولكن اوقفه صوت جده
عمران: رعد
رعد: نعم ي جدي
عمراان: كنت بتزعق لمرااتك ليه
رعد: دي حاجه بيني وبين مراتي يجدي ولو سمحت م بحب حد يتدخل ف خصوصياتي
عمران: م بدخل ف خصوصياتك بس لما الاقيك بتغلط ف مراتك وبتهينها م هقف اتفرج عليكو واسكت واقولك براافو.. اكمل بصوت عالي: فوووق ي رعد دي م عااابده عندك انت فاااهم لو اذيتها بكلمه واحده صدقني هتندم
رعد بغضب مكتوم: مع احترامي لكلامك اللي ع راسي يجدي بس دي مرااتي ومحدش هيعرفني اتعامل مع مراتي ازاي
عمران: انا بحذرك بس
رعد: عن اذنك ي جدي
**********
علي: اي يعم قولتلي عشر دقايق واكون عندك قعدت سااعه
رعد بوجه لايبشر بالخير: خلاااص ي علي اديني قدامك اهو هاات الورق
علي:حصل حاجه ولا اي
رعد: لا كله تمام
علي بعدم تصديق: رعد انا م عيل صغير هتضحك عليه بكلمتين انا صاحبك واكتر واحد فاهمك ف قولي في اي
رعد بتنهيده وغضب: ع اخر الزززمنن جدي بيزعقلي ع حتته عيله لا راحت ولا جت
علي: تبقي عملت مصيبه هببت اي ف وتين
رعد بغيررره عااميه: اسمها مداااارم رعععد السيلاااااوي وبعدين انت عاارف م بحب حد يتدخل ف خصوصياتي هو انااا قاااتل ع انت وجدي تقولولي نفس الكلمه
علي: م بتدخل بس صدقني ي رعد لو اذيتها انا اللي هقف ف وشك دي مرات اخويا واختي م هبص لمراات اخوياااا ي ياخويا... سلام ي رعد واعقل كلامك وعامل مراتك بطريقه احسن من دي
رعد بصوووت جهوووي افزع كل من ف الشركه وامسك علي قبل ان يخرج: علييييييييييي الزززززززم حدودك محدش هيعرفننني اتعاااامل مععع مراااتي ازااااي دي مراااتي اناااا يعني اعمل اللي انااااا عاااايزه ومحدش ليه دخل فييناااا فاااهم
علي انزل يده: م هحاااااسبك ع كلاااامك ده دلوقتتتي ي رععد عشاااان عااارف ان انت دلوقتتتي فقمه غضبك ومش واااعي للي انت بتقوله وانا بحاااول انصحك بس م اكتررر بس صدقننني لو معاملتك دي استمرت كتييير هتندم... وتركه وذهب بعصبيه من غباء صاحبه اللي هيضيع مرااته من ايده لانه اكتر واحد عارف شخصيه وتصرفااات رعد وهو الوحيده الي فاهمه
علي ف سره: ربناا يهديك ي رعد وتعقلل وتبطل الجنااان ده
رعد كسر كل حاجه ف المكتب واتكلم بوعيد: مااااااشي انتي اللي جبتيه لنفسك وقررر شئ في داخله وعزم ع تنفيذه
***********
وتين بزهأ: يااربي اي الملل ده وبعدين انا م مذنبه ع يحبسني زي المتهمين كده انا هنزل ويعمل اللي يعملو
اتجهت الي خارج الغرفه تستكشف القصر في زهول وانبهااار من جمااال الالوان وروعه الاثاث وااللوحات المعلقه لحد م خلصت ونزلت
وتين: ماما سعديه
سعديه: تعالي يحببتي
وتين: معلش بس هو جدو فين
سعديه: البيه الكبير قااعد برره ف الجنينه
وتين: تمام محتاجه مساعده
سعديه بحب: تسلمي ي حببتي من كل شر
وتين: طب هروح اقعد مع جدو
سعديه: ماشي ي بنتي
*********
عمراان ف نفسه: ياااااه ي رعدددد امتي تفهم انك بتتعامل غلط مع الشخص اللي هيغيرلك حيااتك هيخليك تنسي موت اهلك وهيعوضك مكانهم يارب يفهم قبل فوات الاوان... فاق من سرحاانه ع صوت وتين
وتين بحب ومرح: عموووور سرحاان ف اي ي نمس
عمراان بضحك: ببص ع الورد قد اي شكلو حلو
وتين بغمزه: الورد بس يعني مفيش وردايه كده او وردايه كده عجبتك ولا حاجه
عمران: لا ي قرده هاانم مفيش وبعدين خلااص هو فااضل ف العمر اي يعني
وتين بحب وهي تحتضنه: متقولش كده دانت سيد الشباب كلهم ي عمهم والله ربنا يخليك لينا يارب ومنتحرمش منك ابدا
عمران وهو يربت ع ضهرها بحب ابوي: ويخليكي ليا انتي والواد الرخم ده
وتين بضحك: هو من ناحيه رخممم فهو رخمم فعلا
_نععععععمممم يرووووووحممممك
وتين بصدمه: احيييييييه
رعد كان داخل الفيلا وهو ف قمه غضبه وشاف وتين ف حضن جدو الدماء غلت ف عروقه اكتررر فهرول ناحيتها ولسوء حظها سمعها وهي بتشتمو
وتين بتلعثم: اا اي انااا انا اااه انا ككن كنت بتكلم ع الوااد اللي كان بيلعب من شويه ف الفيلا اللي قصادنا
رعد: واااد ف الفيلا اللي قصادنا هاااا
عمراان: جراااااا اي ي رعدددد هتزعقلهااا وانا قاااعد ولا ايييي ناققص تضربهااا قدامي
رعد وهو يشدها لعنده بهدوء: جدي انا قررت اني هعيش انا ووتين ف فيلا خاصه بينا.
عمران: ليه يبني القصر كبيير وفي الجنااح بتاعك ليه تسيبني وتروح تقعد بره
رعد: انا م هسيبك يجدي ده وضع مؤقت انت عاارف ان احنا لسه عرسان وكده ف حابب ان انا وهي نقعد ف مكاان بعيد عن الكل والشغل وكل حاجه وهبقي معاك ع طول يعني هما شهرين بس وهجيلك كل يوم اطمن عليك وبعد كده نستقر هنا وتصرفي من شويه لانها شتمت جوزها وده مكانش هينفع يتسكت عليه
عمراان بتحذير: رعد قسمااا بالله لو عملتلها حاجه او اذيتهااا صدقني هتندم متخلنيش يبني اندم اني جوزتها ليك هي متستاهلش المعامله دي
رعد وهو يطبع قبله ع يده بابتسامه يخفي الكثير ورائها: متقلقش ي جدي دي هتبقي ف عيني
عمراان: ربنا يهدي سركو يبني
رعد: عن اذنك يجدي هروح اقولها ع تجهز
عمران: اذنك معاك يبني
*************
وتين بخوف: يالهوووي هولااااكو ده لو طلع هيقتلني ياارب ياارب احميني منه
رعد: وتين جهزي نفسك ي حببتي ع هنروح بيتنا الجديد
وتين بزعر: اييييي ليه لا خلينا هنااا انااا عايزه ابقي مع جدوو
رعد: متخافيش ي وتيني ده هما شهرين بس هنقضيهم مع بعض انا وانتي بعيد عن الشغل والناس وهنرجع تاني يعني م هنستقر هناك
وتين: طب طب جدو هيقعد لوحدو ازاي
رعد بابتسامه: متقلقيش علي هيجي يقعد معاه انا كلمته واتفقت معاه
وتين بابتسامه وقد طمئنها كلامه وطريقته: ماشي هلبس واجي
رعد وهو يطبع قبله ع رأسها: ماشي ي حببتي بس متتأخريش
وتين بلغبطه: ح حاضر
تركها وخرج
وتين: يالهوووي اي ده هو هو بيتغير كل ثنيتين كده ليه انا بجد بخاف منه يارب عدي الايام دي علي خير يارب
ارتدت ملابسها واتجهت اليه
وتين: احم انا خلصت
رعد: تمام يلا
عمران: خليه بالك منها ي رعد
رعد: متقلقش ي جدي
وتين بدموع: هتوحشني اوي ي جدو
عمران: وانتي كمان يقلب جدو يلاا روحي مع جوزك وهستناكو
رعد بغيره مكتومه: يلاااا
واخذها وذهبو
عمران: م مطمنلك ي رعد بس يارب تخيب ظني فيك المره دي
**********
وتين: احم هو احنا رايحين مكان بعيد
رعد: لا خلاص قربنا نوصل
بعد شويه وصلو المكان المقصود ف مكااان ف الزمالك وقفو امام فله كبيره تشبههه القصوور في جمالها
رعد بغضب وابتسااامه دبت الرعب في اوصااالها: أهلااااا بيكي ف جحييميييي
يتبع.....
#_
البارت 5
رعد ب بسمه دبت الرعب في اوصالها: أهلاااااا بيكي ف جحيمي
وتين بخوف: رعد لو سمحت متعمليش حاجه انا والله م عملت حاجه
رعد بغضبب: انتييييييي تخرصييييييي ومسمعششششش صوووتككك فااااهمه
وتين بانهياار: حرااااام علييييييك سيبنيييييي ف حااااااااالي انا عملتلك اي لكل ده
رعد وهو يمكسها من طرحتها بقوه حتي شعرت انه سيقطلع شعرها من قوه قبضته: لاااااااا يرووووووحممممممكك صوووتك يعلييييي وشغل الصعبنياااااات والجوووووو الرخييييييص ده م عااااااااليااااااا هو انتي لسسسسسه شووووفتي حااااااااااجه داااااناااااا هخلييييكييييي تتمنيييي المووووووت ومتطوليهوووووووش
وتين بدموع وهي ترتجف:ااااه شعرررري سييييب شعررررري انت بتوجعنيييييي
رعد: هو انتييييييي لسسسسسه شووووفتي حااااااااااجهههه يلاااااااا يروووحممممك شاااايفه االفله دي كلهاااااا عاااايزهااااا تتكنس وتتمسح عايزها جديده فااااااهمه وايااااااكي حتي اشوووووفك قااااعده تااااخدي نفسك ولا الاقيكي نمتيييييي هتشوووووفيييييي اسسسسسوووود ليااااااليييييي حيااااااتك مفهووووووووووم نطق اخر كلمه بصراااخ هز اركان البيت وتين كادت ان يغمي عليها من شده الرعب
وتين برعب: حاااضر حاااضر
رعد وهو يلقيها ارضا: يلااااااااا انجرررررييييييي اخلصيييييي
وتين طلعت تجري من شده الرعب ونظره الي المكان ف كان من الخارج يبهر كل من يراه ولكن من الداخل عكس ذلك تماما فكان مغطي بالتراب وشبك العنكبوووت ف كل مكاان يعني من الاخر شكله كان زي الزفت
وتين بدموع وانهيااااار: ياااااارب ياااااارب انت الوحيد اللي عالم بحااالي ياااارب نجيني منه يارب انا م عايزه اعيش معاااه انا تعبت اللهم انك عفو تحب العفو فاعفوو عنااا يا الله... انهت كلامها واتجهت تبحث عن اي مواد للتنضيف بعد تدوير كتيير دخلت اوضه وكان فيها شويه منظفاات اخدتهم واخذت تنضف الفله
************
رعد: ان مخليتك تكرهي اليوم اللي شوفتيني فيه مبقاااش رعد السيلاوي
عقله: لازم اخليهااا تكره اليوم اللي شافتني فيه
قلبه: ع فكره حراام عليك هي عملتلك اي
عقله: من ناحيه عملت ف هي عملت كتير واول غلطاتها انها دخلت حياااتي
قلبه: ع فكره ابوها غصبها ع الجواازه دي وانت عاارف كده كويس
عقله: وانت ايش عرفك اصلا م يمكن اتفااق وهي ممثله دور البراءه اللي هي فيه ده
قلبه: طب متعشش الدور انت كمااان وتعمل نفسك مضااايق من الجوااازه
عقله بغضب: انت بتقووول اي ي حيوااان انت انا مستحيييل افكر ف اللي بتقووول عليييه انا رعععد السيلااااوي اكبر رجل اعماااال احب لا واحب دي ههه بتحلم وبعدين خليك ف حالك ع مش بيجي من وراك غير الوجع
قلبه: براااحتتك بس افتكر اني حذرتك ع مترجعش تندم
عقله بسخريه: متخااافش ي حنين مبندمش ع حاجه عملتها
رعد وهو يضع يده علي اذنه بصراخ: بسسس اسكتووووو انتوووو الاتنييين اما انزل اشوفها هببت اي
**********
بعد 3 سعااات
وتين قعده بتاخد نفسهاااا: اااااه يااااانيييييي يااارب تعبت والله والفله دي كبيييره اووي وانا جعاااانه ومكلتش
رعد نزل لقاها قاعده صرخ فيها: هوووووو انا م قولتلك مشوفكييييش قاااااعددده غير لما تتنيلي تخلصييييي كل الفيله
وتين ببعض الشجاعه الزائفه رغم خوفها: وانااااا م عااابده عندكك ع تجبرني اعمل كده انا عمللتتتت اللي اقدددر عليه م هقدررر اكملللل
رعد ضربها بالقلم بشده وهمس بفحيح: يبقي هتشوفي اللي مكنتش عااايز اعملو فيكي واخذ يجرهااااا خلفوووو
وتين برعب: اوووعيييي سيبنيييييي حراااام عليييييك
رعد: كلمه كمااااان وم هستتتنيييي اطلع
وصلو لحد الجناح وده الشئ الوحيد اللي نضيف ف الفيله ذقها ف الاوضه وقفل الباب
وتين بتبعد برعب: اا ان انت هتعمل اي افتح البااااب
رعد: ع تبقي تقفي قصااادي ومتسمعيش كلااامي كويس
وتين برعب: لا لا ابعددددددددد
رعد…...
يتبع…
البارت 6
وتين برعب: ررعد انت انت بتعمل اي بلااااش بالله عليك
رعد بعيون تطلق الشرار: تؤتؤتؤ مالك م كنتي شجاااعه من شويه اي اللي حصل... وبعدين متخافيش هبقي حنين عليكي
وتين: ررعد ابوس ايدك متعمليش حاجه
رعدد بغضب جحيمي: قدرك الاسسسود اللي وقعك تحت ايدي م رررعد السيلاوي اللي حتته عيلله زيك ياااخد بسببهااا اوااامر انا افعصك بصباع رجلي الصغير ولا يرفلي جفن بس متخافيش هديكي بس قرصه ودن صغيره عشان تحرمي تقفي قصادي تااني وكلامي ميتسمعش مرره تاانيه
وتين بهلع وهي تراا يمسك الحزاام: لالالالالا رررعد ابوووس ايدك لاااااااااااااا انهت كلامها بصرااخ عندما لم يمهلها رعد الفرصه واخذ يضربها بالحزام
رعد بغضب اعمي لا يعي لما يفعله وهو يضربها بكل وحشيه: مششششش حتتت عييييلله زبااااااااااله زيييييييييييك هتييييجيييييي تعلمنيييييييي اااااعملللل اييييي ومعملشششش اااااييييييي انتييييييييي عنديييييي هنااااااا اقللللل من الخدااااااااامه انااااااا اشتريتتتتتتتك من ابوووووووكي اللييييي باااااااعكككك ع خااااااااطررررررر الفلووووووووس يبقييييييي متنسيييييييش نفسسك انتييييييي فااااهمههه
وتين بصرااااخ من كثرة الالم: ااااااااااه ياااااااااارب حرااااااااام عليييييييك ااااااااااااه صددددددقنييييييي هييييجييييي يوووووم وتنددددمممم فييييي ي رعدددددد ع كلللل اللي عملتوووو فيااااا ده وساعتهااا عمررري م هسااامحك
رعد وقد اغضبته تلك الكلمه اكثرر اخذ يركلها بقدميه ويضربها قلم ورا التاني ع وشهاااا: مششششششش رعددددددد السيلااااااااااوووييييي الليييييي يعملللللل حااااااااااجه ويييييييندم عليييهاااااااا وبعددددددين يووووووم م اندم مشششششش هندم ع وااااااااااحده زبااااااااله ورخيييييييصه زيييييييك ابوهااااااا بااااااعهااااااا بالفلووووووس
اخذ يركلها ويضربها في كل مكان حتي ثيباها انشق*ت وعلامه الضرب ع جسد*هاا توقف عن ضربها وهو يلهث بشده عندما لااااحظ سكووتهاااا وعدم حركتهااا مما اثار بعض شعور الخوف فيه ولكنه نفي
رعد بصوووت جهووووري: مششششششش وقتتتتتته. حركاااااااااتك الرخيييييصه دييييي قوووووومي يبت
نزل امامها عندما لم يجد منها اي رد وادار وجههاا له بعصبيه ولكنه صدم من شكلهااا فكان وجههااااا مغطيييي بالدمااااء وازررررق بشدددده من كثررره الضرب وملامحها لم تعد ظااهره من كثره الكدماااات اللي بوجهها نظر الي باقي جسدهااااا لم يجد في جزء سلييييم فقد ضربببهااااا بعنف شديددد لا يقارن بجسدهاااا الضئيل او كما نقول جلدهاااا
رعد بخووف حقيقي هذه المره وهو يتفحص النبض وكااان ضعيييف بششششده: وو وتين وتييين رددي ووتيييين قوووومي ردددي عليااااااا انا اسسسسسف اناااا م عاااارف انا عملت كده ازاااااي بس بس انتي اللي عصبتيني ومسمعتيش كلامي وتين متسبنيييش
اكمل بصرااخ ودمووع: وتييييييييييييييين
هرع الي فونه لكي يتصل ب صديقه فهو الان في حاله لا يرثي لهاااا يشعرررر وكأن احددد يقببببض روووحهههههه ويعتصرررررر قلببببهه
************
علي: ملك هاتيلي عقووود السنه اللي فااتت والصفقاااات من الارشيف
ملك بتذمر: حاااضر يفندم
.......
ملك: اتفضل ي فندم
علي: كان في ورق مهم ف المطبعه هاتي
ملك بغضب مكتوم من ذلك الغبي: حاااضر يفندم
.....
ملك: اتفضل اهو
علي: عاااايز بقي ورق الحسباااات بتاااع البنووود
ملك بعصبيه لم تقدر ع كتمها: هو في اي حضرتتك هو انت عندك مشكله ف الذاكره ولا حاجه وكل م تشوف وشي تفتكر مينفعش تطلب مني الحاااجااات كلهااا مرههه وااحده ملك هاتي ده ملك روحي هنا وهناك انااا مش شاااريه صحتي ع فكره
علي بعصبيه مذيفه وهو يخبط ع مكتبه: جراااااا اييييييي ي متررررررجممممهههه ي محتررررررمهههه انتيييييي ف شركه من اكبر شررركاااات الاستيرااااد والتصدييييير وبعدين انتييييي جااااااايه هناااا للشغللل م تقعدي ع مكتبك
ملك بتذمر وبعض الدموع حاولت اخفاءها:حاااضر ي فندم اي اواااامر تاااانيه
علي: لاااا اتفضلي ومااا ان التفتت لتذهب
علي: ملك عاااايز فنجان القهوه بتاعي
ملك بغضب: اظن بقييييي ان ديييييي م شغلتتتتتي ي بشمهندش انا هناااااا مترجمممممهههه مممش السكرتيرررره الخاااااصه بحضررررتك عن اذنننك وااااه ابقي اطلب من عم عبده ع مش هجيب حاجه اممم واخرجت لسانها وخرجت
علي بعد معاناا كبيره ليكتم ضحكته عليها فهذا ليس شغلها ولكنه يحب مشاغبتها كثيرا ضحك بصخب بعد خرووجهاااا: والله ووقعت يعلي ع اخر الزمن انا اقع الوقعه دي ههههههههه ي شماتت رعدد فيييك
قطع حديثه مع نفسه رنة الفون: اي ياااااعم اخيراااا افتكرررت ان عندك صاااحب مااهو من لقيييي احبابه نسي صحاابه
رعد بصووت عااالي ودمووع منهمرره: علييييي الحقنيييي بسرررررععهه
علي وهو ينتفض من مكاانه: في اي ي ررررعد انتتتت كوييييس
رعد: تعالالي بسررررعه ف الفيلاااه اللي ف الزماااالك وهاااتت معاااااك الاسعااااف
علي بغضب وهو يتجهه خااارج الشركه ويقود سياارته بسررعه كبيييره: ررررررعدددددد متجننييييش فيييي اييي
رعد بصوت مخنوق ودموع: وتيين وتييييييين بتروووح مني وانا م عااارف اعمل حاجه م قااااادر اتحررررك وانا شاااايفهاااا كدهه
علي بعصبيه: ررررععد فوووق قوووووم الحقهاااا بسرعاااا ع اي مستشفييي وانا مسااافه الطريييق وهكووون عندك
علي وهو يخبط الدريكسيون: غبيييي غببييييي هتضيعهاااااا من ايييدك بس والله هتندم يرررعد
***********
رعد شاال وتين وركب العربيه بتاعته وراااح بيهااا ع اقرب مستشفي بعد م كانت العربيه هتتقلب بيهم بسبب سرعتها
رعد بغضب: دكتووووووووره بسررررررررعه
الدكاتره كلهم اتجمعه: في اي ي استاااذ صوووتك عااالي ليه انت ف مستشفي م زرريبه
رعد وهو يمسكه من تلابيبه: اناااا رررعد السيلاااااااوي يروووحممممك وثوانييي لو ملقتش دكتوووره قدااامي دلوووقتي هطربقهااااا فووق دماغكووو
اومأ الدكتور بخووف وامر ب احضاار الطبيبه
الدكتوره: خدوووهااااا ع العملياات بسررعه
رعد: لو حصلها حاجه حياتكو التمن
اومأو له وهرعو لكي ينقذوها
رعد قعد ع الارض بدمووع: يااارب والله م هأذيها تااني بس رجعهااااالي تاني يارب
علي جيه عليه جري بعصبيه: عملت فيهاااا اي يرررعد
رعد بدمووع وضعف: ضربتتهااااا
علي بعصبيه: لييييه ياخيييي عملتلكككك اييي مش هي دي اللي كنت ف يوم من ايام زماان بتبحبهااا برضو ازاااي تأذيها ازاااي
رعد: خلاااااص ي علي انا م متحمل اي حاجه دلوووقتي
صمت علي بالفعل ليكتم غضبه من ذلك المتهور وفنفس الوقت اول مره يشوف رعد بالضعف ده
•••••••••••••••••
بعد 3 سعات الدكتوره واخيرا خرجت
رعدد جري عليها بلهفه: وتين هي كويسه صح
الدكتوره بحزن وبعض العصبيه: المريضه نزفت دم كتير والنبض وقف مننا مرتين جوه ده غير جسمها اللي في كسور وكله كدماات ووشها اللي ملامحهااا م بااينه فيه من كتر الضرب اللي عمل فيها كده م انسان ده مرريض نفسيييي
رعد بعصبيه وخوف يتأكله: هي كووووويسه دلووووقتي ولا لا
الدكتوره بحزن: للاسف........
رعد وعلي بصدمه😳😳😳
يتبع.....
#_أحببت طفلتي_#
بقلم: abeer Alyamany
عااارفه اني نكدت عليكو بس النكد لسه مخلصش محدش يقلق 😂بجد البارت ده كان صعب ف كل حاجه م قصدي كتابه قصدي احداثه بجد كان فاضلي سيكا واعيط🙂
تعليقات
إرسال تعليق