البارت الاول
#نور الجاسر
#مريم حجاج مصطفي
جاسر بطفوله أول ما نكبر يا نور هتجوزك
نور وهلبس فستان ابيض صح
جاسر صح
بعد ١٥ سنه
نور بدموع يعني ايه هتسافر
جاسر ببرود مينفعش نبقي سوا يا نور افهمي بقي
نور قلعت الخاتم اللي جاسر كان جيبهولها هديه في
عيد ميلادها ورمته
نور بغضب مش عايزة اشوف وشك تاني فاهم يا جاسر يا عبدالله وطلعت
على بيتها
جاسر اخد الخاتم من على الأرض ودموعه نزلت
جاسر انا اسف يا نور بس ده لمصلحتك
تاني يوم نور كانت واقفه في الشباك وشافت جاسر وهو بيركب عربيتة وهو
شافها كذلك
بعد ثلاث سنين ونور اتخرجت من كليه تجاره هي واختها مريم وصحبتهم سلمي
سلمي بالمناسبة ديه لازم نروح ناكل
نور يا بنتي انتى مبتفكريش الا في الأكل
مريم باااااااس اسكتوا احنا هنروح ناكل
سلمي بانتصار يحيا العدل
في مطار القاهرة
عمر بص بقي يا زميل انا هاخد جوله في البلد وانت ابقي ابعتلى
لوكيشن البيت
جاسر حاضر يا عمر بس انا همو*ت واعرف ازاى كنت عايش في كندا بلغتك ديه
عمر فكك مني يلا سلام
جاسر وحشتيني اوي يا نور يا ترى اتجوزتى ولا لاء
في احدي المطاعم
نور ارتحتوا كده المهم ان الواحد اتخرج وهيشتغل
مريم بالسرعة ديه يا نور
نور اه انا لقيت شركه طالبه سكرتيره
سلمي لا انا هرتاح شويه وبعدين افكر فى الشغل
نور انا هروح التوليت وهاجي علطول
نور راحت وهي راجعه خبطت فيه تليفونه وقع
عمر انا اسف وسكت لما بصلها
نور جابت التليفون وعطتهوله وقالت ولا يهمك
سلمي يلا يا نور
نور عن اذنك
عمر وكمان اسمك نور
جاسر كان واقف قدام العماره إللى كانوا ساكنين فيها من ثلاث سنين وسال البواب
البواب واللهي يا بيه استاذ محمد عزل من هنا بقالوا سنتين ونص
جاسر متعرفش مكانه
البواب لا واللهى
جاسر طلع فلوس وعطهالوا وقال شكرا
تاني يوم في شركه LTS نور دخلت بملفها وكان فيه بنات كتير
في مكتب جاسر
جاسر فاضل كتير يا مروان
مروان آخر واحده
جاسر دخلها
جاسر لف بالكرسي ونور دخلت
جاسر اسمك وسنك ومؤهلك
نور اسمي نور محمد أحمد
نور أول ما قالت الاسم وجاسر سمع صوتها لف بالكرسي
جاسر نور
البارت الثاني
#نور الجاسر
#مريم حجاج مصطفي
جاسر نور
نور أنت
جاسر فضل يبص لملامحها اللي وحشته
نور انا مبقتش عايزة الشغل ده وجت تخرج جاسر مسك ايدها
وزقها ناحيه الحيط ومنعها تتحرك
نور اقسم بالله لو مشلت ايدك وبعدت عني لصوت والم عليك الشركه
جاسر ومالو يا نور اعمليها
نور زقته وقالت معتش عايزة الشغل ده وجت تخرج وقفها صوته
جاسر من بكررره الصبح تكونى موجوده على مكتبك ولو مجتيش هجيبك يا نور
نور خرجت وبقت تعيط
عمر اخو جاسر كان داخل لاخوه جاسر بس شافها وهي بتعيط
عمر انسه نور
نور لفتله وهي معيطه
عمر بتعيطي ليه
نور بدموع وغضب وانت مالك ومشيت من قدامه
عمر طلع لجاسر ودخل عنده وشاف تميم
عمر متجمعين عند النبي
تميم واحشني يا عمر
جاسر يلا على شغلك يا تميم
عمر هى مين البنت اللى خرجت وهى بتعيط
جاسر عرف انها نور وقال معرفش ممكن تكون السكرتيرة الجديدة
عمر ابتسم
جاسر مش ناوى تشتغل في الشركه بقي
عمر ربنا يسهل وقام مشي
تاني يوم
نور كانت وصلت الشركه ودخلت الأسانسير وقبل ما يقفل حد حط ايده وكان عمر
عمر دخل بهدوء ووقف جنبها قد ايه هي جميلة في لبسها وحجابها
وفجاه الأسانسير وقف بيهم
نور بتوتر هو وقف ليه
عمر هيشتغل دلوقتي اكيد فيه عطل
نور بقت تتنفس بصعوبة وعمر لاحظ ده
عمر مالك
نور طلعني من هنا وعمر مسكها قبل ما تقع
نور بضيق نفس طلعوني من هنا
عمر هنطلع اهو
عمر بقي يخبط علي الباب
نور جا س ر
عمر انسه نور نور نور ردي عليا وفجأة الأسانسير اشتغل
وأول ما الباب اتفتح
عمر شال نور وبصوت عالي
عمر حد يجيب مياااه
جاسر طلع على الصوت وشاف نور بين ايدين عمر وادايق
جاسر راح عند عمر وقال مالها
عمر لما الأسانسير وقف بينا مكنتش قادره تتنفس
جاسر قرب منه وشال نور ودخل مكتبه وعمر مستغرب
جاسر حطها على الكنبه وبقي يضر*ها بخفة على خدها
جاسر بخوف نور ردي عليا
جاسر فكلها دبوس الطرحة وجاب مياه وكبها على وشها
نور فتحت عيونها ولقيته قاعد جنبها وماسك ايدها وحجابها مفكوك
نور بكل قوتها ضر"بتة بالقلم وقالت ازاى تلم*سني يا حيو*ان
جاسر.........
البارت الثالث
#نور الجاسر
#مريم حجاج مصطفي
جاسر بعصبيه ايه اللي عملتيه ده
نور لفت حجابها وقالت حيوا* ن
جاسر شدها علي الكنبة ومسك ايديها بايد وهو رفعهم لفوق وقال
جاسر تحبي تشوفي الحيو*ان ممكن يعمل ايه قالها وهو حاطط صوابعه
علي زراير الدريس بتاعها
نور دموعها نزلت وقالت ابعد عني
جاسر لما شافها كده بعد عنها وقال بزعيق اطلعي بره على مكتبك
نور مسحت دموعها وقالت بكر* هك يا جاسر وخرجت
جاسر اتعصب وخبط ايده في الحيط
عمر بص لنور اللي خرجت وراح عندها
عمر انسه نور انتى بخير
نور اه بخير
عمر مالك شكلك معيطه
نور بتهر*ب لا ابدا
عمر ممكن تبلغي مستر جاسر اني هنا
معلومه محدش يعرف ان عمر اخو جاسر غير صاحبهم
نور دخلت وخرجت
نور اتفضل يا وسكتت
عمر عمر اسمي عمر
نور هزت رأسها وهو دخل
جاسر خير
عمر انا عايز اشتغل في الشركه
جاسر خلاص ممكن تستلم
عمر بمقاطعه زى اى موظف عادى
جاسر بتهزر صح
عمر لا طبعا مش بهزر
جاسر بتنهيده ماشي براحتك
في فيلا جميلة
فريدة يعني السكرتيرة هي ديه نور اللي كان بيحبها طب اقفل دلوقتي
فريدة قفلت وطلعت رقم ورنت عليه
فريدة هديك مليون مقابل تق*تلي واحده هقولك هي مين
في الليل جاسر نزل مع ونور وعمر
عمر ممكن اوصلك
نور شكرا يا عمر
عمر ابتسم وكل ده تحت نظرات جاسر
كان واقف بالعربية وأول ما شافها بتعدي شغل
العربيه وزود السرعه
عمر بص لنور وهو مبتسم وفجاه صرخ نوررررر
يتبع اللي عاوز تكملة الروايه يعمل متابعه من هنااااااا
مريم حجاج مصطفي♥️
تم
ردحذف