القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الجاسر البارت 4_5_6بقلم مريم حجاج مصطفي


#نور الجاسر

البارت الرابع

#مريم حجاج مصطفي

جاسر جري علي نور وزقها ووقعوا علي الارض ونور 

جبينها اتجر*ح وجاسر كذالك

عمر ساعد نور تقوم وقال لازم نروح المستشفى 

نور ده جر*ح بسيط وبصت لجاسر وقالت شكرا

جاسر ابتسم ونور مشيت 

في بيت نور

امها يا مص**يبتي ايه الد* م ده

نور حاد*ثة بسيطه يا ماما

مريم تعالي يا نور 

نور دخلت جوه بسرعه وبقت تحكي كل حاجه لاختها

مريم جاسر لسه بيحبك

نور ميهمش

مريم طب خلي بالك بقي لان من الواضح ان عمر هيحبك وسابتها وخرجت

بعد شهر

نور كانت داخله مكتب جاسر لقيت بنت قريبه منه

نور حطت الملف وخرجت وافتكرت عرض عمر ليها لما طلب يتجوزها

نور راحت مكتب عمر وقالت انا موافقه نتجوز

عمر بفرحه بجد

نور اه

عمر حدديلي معاد مع اهلك بسرعه

بعد اسبوع

في بيت نور 

محمد طيب فين اهلك يا ابني

حاسر اتوفوا وأنا وعمر ملناش غير بعض 

محمد والد نور ربنا يخليكم لبعض

عمر امال فين العروسه

مريم دخلت هي ونور وجاسر قال بصدمه نور

عمر بابتسامة اسف مقولتلكيش اني اخو جاسر

تفتكروا دلوقتي هيحصل ايه

مريم حجاج مصطفي



#نور الجاسر 

البارت الخامس

#مريم حجاج مصطفي 

نور بصت لجاسرر بصدمه

جاسر سكت لانه مش عارف يعمل ايه

عمر يا عمي أنا عايز اطلب ايد

جاسر بمقاطعه مريم لعمر ونور ليا وهنا الصينيه وقعت 

من ايد نور

وعمر بص لجاسر بصدمه وسكت 

جاسر قولت ايه يا عمي

عمر لسه هيتكلم جاسر مسك ايدها وعمر سكت وقروا الفاتحة 

جاسر نزل هو وعمر

عمر بزعيق ازاي تعمل كده انا مش فاهم

جاسر زي مهو واضح هتتجوز مريم يا عمر 

عمر لا يا جاسر كل مره بتمشي اللي انت عايزوا الا ديه وسابه ومشي

وجاسر لسه هيمشي لقي نور في وشه 

جاسر عروستنا القمر

نور بلا قمر بلا زفت انا مش هتجوزك انت فاهم

جاسر هتجوزك يا نورى

نور نجوم السما اقربلك

جاسر انتى اللي ااقربلي

نور طلعت وهي متغاظة منه بس متنكرش انها مبسوطه 

في يوم الفرح

عمر بزعيق ابقي اتجوزها انت بقي

جاسر مريم كويسه اتجوزها يا عمر

عمر يا جاسر انا بحب وسكت 

جاسر بهدوء انت مش بتحب نور انت بتحب شخصيتها

عمر سكت وجاسر قال يلا يا عمر

تسريع للاحداث

في قاعة الفرح 

نور كانت قاعدة جنب جاسر بفستانها الابيض الرقيق اللي ضيق من 

فوق ومش منفوش من تحت وهادي علي عكس مريم اللي فستانها 

منفوش وضيق وحاطه ميكب بس مزوده الكحل والروج وده دايق عمر وبص لنور بحزن

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

جاسر با*س راس نور وقال هعوضك عن كل حاجه

مريم بصت لنور وجاسر وبعدين لعمر وحست بالحزن

وفجاه النور فصل عن القاعه ولما رجع نور مكنتش موجودة 

وجاسر جتله رساله 

مهو انا مش هسيبك تتجوزها ولو حصل تمو*ت وأنا هعمل كده

جاسر نور

في مكان ما

نور فتحت و لقيت نفسها في بوكس ازاز وفيه واحده واقفه قدمها

نور انتي مين وجيباني هنا ليه 

ريما ضغطت علي الريموت اللي في ايدها والمياه بدات تنزل على

نور

بخوف انتى بتعملي ايه طلعيني من هنا 

ريما قعدت على الكرسي وضغطت على الريموت للمره التانيه 

والمياه بقت تنزل اكتر 

نور طلعيني من هنا 

ريما رنت علي جاسر اللي رد وقال نور فين

نور بقت تصرخ

جاسر الحقني همو* ت

جاسر بخوف قولي لي انتى فين

ريما لا دور بمعرفتك بس اعرف ان كل دقيقه بتعدي

المو*ت بيقرب فيها من حبيبتك

#نور الجاسر 

مريم حجاج مصطفي♥️



البارت السادس

#نور الجاسر 

#مريم حجاج مصطفي 

نور بصريخ طلعيني من هنا

ريما اهدي كده هوريهالك يا جاسر وفتحت التليفون على الكاميرا 

وحطته على الكرسي وجاسر فتح مكالمه الفيدبو واتصدم لما شاف نور كده

جاسر نور نور طبعا نور مش هتسمع حاجه بسبب المياه

في بيت جاسر

مريم ببكاء اختي فين مترد عليا بقي

عمر بزعيق معرفش اخرسي بقي ايه

وشدها ليه وقال انا مش طايقك وولا طايق اشوف

وشك بدل ما اعمل فيكي حاجه 

مريم ببكاء امال اتجوزتني ليه 

عمر غ*صب اخويا غص* بني عليكي انا 

محبتش غير واحده بس وهي نور نور

مريم ضر*بته بالقلم ودموعها نازله وعمر بصلها بشر و

عند نور

جاسر وصل وشاف نور وقال

نور حبيبتي اهدي هتصرف وبقي يحاول يك*سر الازاز

ريما من وراه

لو قعدت عمر بحاله عشان تك*سره مش هيتكسر

بزعيق وقفي المياه ديه يا ريما

ريما هو شرط واحد ننام سوا

نور😳

#نور الجاسر 

مريم حجاج مصطفي

تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع