القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حبيب صديقتي البارت 13بقلم محمد صالح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#عشقت_حبيب_صديقتي

#البارت_الثالث_عشر


أدهم طلع المسدس ولسة هيموت علي لقي البوليس في كل مكان.. 


القائد: ارمي سلاحك يا أدهم المكان كله محاصر..


أدهم لقي البوليس كتير ومحاوط المكان كله ولو حاول يجازف ممكن يموت.. رمي المسدس ورفع ايده.. 


القائد: انت مقبوض عليك أولاً بتهمة التجارة في المخدرات...وثانياً خطف علي ومحاولة قتلة


وخدوه في البوكس. 


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕


في الخلفية سلمى مع علي.. 


سلمى: علي انت كويس دلوقتي؟ 


علي: انا مش فاهم حاجه 


سلمى: أنا هفهمك كل حاجه 


علي: تفهميني ايه؟ 


سلمى: أنا شوفت أدهم لما خطفك كنت في البلكونة لما خدوك في ميكروباص وقبلها ساعت ما كنا في حفلة عيد ميلاد شهد سمعته بيتكلم في الفون مع واحد وبيتفق علي تسليم شحنه مخدرات وسجلت كل حاجه من غير مياخد باله.. 


وعمر حبيبي الاولاني مطلعش ميت كان مسافر علشان شغل هو شغال ظابط مخابرات عرفت انه حي ورنيت عليه وقولتله كل حاجه 

وأنقذتك من الموت


علي: أنا دماغي بتلف بيا.. وشهد كانت مرتبطة بواحد تاجر مخدرات؟ 


سلمى: اكيد مكانتش تعرف الكلام ده 


♕♕_♕♕♕_♕♕♕_♕♕

في الخلفية سلمى مع عمر.. 


سلمى: عاش ياحضرت الظابط.. 


عمر: انا ليا ناس مشغلهم في كل حته بيراقبو أدهم وعارف كل حاجه كنت بحاول اقبض عليه ومش لاقي فرصه واهو لقيتها مش هيطلع منها وهكشف علي علي مش مرتاحله حاسس ان عليه حاجه مش طبيعية لاحظت دا من ردود أفعاله


سلمى: يعني ممكن يكون علي زي أدهم كدا! 


عمر: الله أعلم طبعاً بس هشوف شغلي


سلمى: ربنا معاك ياحضرت الظابط ودا رقم شهد كانت حبيبت أدهم وخطيبة علي لحد دلوقتي تقدر تاخد منها معلومات لو حبيت..


عمر: متشكر جدا.. 


♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕

في الخلفية عمر مع شهد


عمر: مساء الخير 


شهد: مساء النور مين حضرتك. 


عمر: حضرتك الانسة شهد خطيبة علي اللي كنتي بتحبي أدهم؟ 


شهد: أيوه أنا


عمر: انا عمر ظابط مخابرات وقبضت علي أدهم بتهمه التجارة في المخدرات ومحاولة خطف وقتل علي


وعايزك في المكتب هنسألك شوية أسئلة 


شهد اتصدمت ومبقتش قادرة تنطق: حاضر ياباشا 


عمر:هستناكى.. سلام. 


♕♕_♕♕♕_♕♕♕_♡♡

شهد رنت علي علي بسرعة.. 


شهد: ألو.. علي عايزاك ضروري 


علي: مالك فيكي اي


شهد: تعالالي عايزاك ضروري.. 


علي راح لبيت شهد..


_في اي ياشهد 


شهد:هو صح اللي انا سمعته دا

أدهم حاول يتقتلك وبيتاجر في المخدرات؟


علي:ايوه حصل وقبض عليه قدام عيني


شهد:يعني أدهم تاجر مخدرات؟


علي:ايوه ياشهد انسيه خالص


شهد:طب ازاي انا مش مصدقة اللي بسمعه دا أدهم ازاي تاجر مخدرات!!


علي:احمدي ربنا انه كشفهولك علي حقيقته بدل ما كنتي تبقي مش عارفه وتتجوزيه ويتقبض عليه بعدها كدا ارحم بكتير


شهد:علي عايزة اقولك حاجه


علي:قولي


فجأة الظابط عمر داخل علي شهد ومعاه القوات بتاعتو..


يتبع... انتظروني انشاء الله في البارت الرابع عشر♥

 تكملة الروايه من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع