القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حبيب صديقتي البارت 14بقلم محمد صالح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#عشقت_حبيب_صديقتي

#البارت_الرابع_عشر


فجأة الظابط عمر داخل علي شهد ومعاه القوات بتاعتو.. 


وراح ناحية علي. 


_انا معايا إذن من النيابة بالقبض عليك


شهد: بتهمة اي ياحضرت الظابط؟؟ استني انت عمر!! 

سمعت انك ميت 


عمر: كانت خدعة عشان أدهم وعلي بيه ياخدو راحتهم واعرف اقبض عليهم.. 


عمر: مالو علي عمل اي؟ 


عمر: علي بيتاجر في المخدرات مع أدهم وليه ماضي سئ جدا كلو قتل وتجارة في الممنوعات والآثار. 


علي واقف مش قادر ينطق.. 


عمر حط الكلبشات في ايد علي وخده في البوكس.. 


 علي بقي مع أدهم في السجن.. وجه اليوم اللي هيترحلو فيه عالنيابة.. 


سلمى وشهد راحو المحكمة. 


شهد لأدهم من قدام قفص الاتهام: أدهم انا بكرهك بكرهك بعدد كل الايام اللي خدعتني فيها واوهمتني بحبك انت لو فعلاً حبيتني كنت هتحافظ عليا وكويس ان ربنا كشفك علي حقيقتك قبل ما تبقي زوج ليا.. 


وقالت ل علي: مش لاقية كلام والله هلاقيها منك ولا منو انتو الاتنين قذرين وتستاهلو كل اللي يجرالكم.. حسبي الله ونعم الوكيل 


سلمى قربت من أدهم: أنا اللي بلغت عنك وبعدها بلغت علي علي وشرفي اللي انت خليتني خسرته.. هتخسرو انتو الاتنين حياتكم قصاده. 

فاكر لما قولتلك هتندم.. استهونت يلا قابل.. 


شهد وسلمى قعدو في المحكمه.. 


شهد ل سلمي: انا مسمحاكي متستاهليش اخسرك عشان واحد زبالة زي دا 


سلمى: حقك عليا انا اسفه عارفة اني غلطت في حقك بس كان غصب عني والله واوعدك مش هعمل اي حاجه تزعلك تاني.. 


.. جه وقت النطق بالحكم.. كلو مستني اللحظة دي طلع القاضي.. 


القاضي: "حكمت المحكمة حضورياً علي كلا من المتهمين 

أدهم سعيد سليمان وعلي محمود ابراهيم بالسجن المؤبد مع التشديد.. رفعت الجلسة" 


أدهم وعلي مش قادرين ينطقو من الصدمة عالحكم وميقدروش يبررو لان في أدلة.. 


شهد قامت بصت لأدهم بحزن وقالت: بكرهك.. ومشيت هي وسلمى.. 


♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕

في الخلفية شهد مع عمر.. 


شهد: الو 


عمر: اهلا ياشهد 


شهد: يعني خلاص كدا مش هيخرجو تاني نهائياً


عمر: لا ممكن لو عين محامي هياخدلو عالاقل 25سنه في الحالتين العقاب شديد


شهد: طب بقولك


عمر: اتفضلي


شهد: انا اول مره اعرف انك ظابط في المخابرات 

تسمحلي نخرج لما تخلص شغل ولا لا


عمر: اتفقنا وعلفكرة احنا اصحاب ميغركيش اني ظابط والهيصه دي ههههه


شهد: هتبقي فاضي امتي


عمر: علي الساعة9 بالليل مثلا


شهد: تمام هستناك. 


عمر: اتفقنا.. مع السلامه. 


♕♕_♕♕_♕♕_♕♕

سلمي رنت علي عمر.. 


سلمى: ألو.. عمر


عمر:ايوة ياسلمي اخبارك


سلمي: بخير الحمدلله وانت عامل اي


عمر:الحمدلله


سلمى: انا عملت كل اللي قولتلي عليه بالحرف الواحد اي رأيك فيا انفع مش كدا ههههه


عمر:تنفعي ونص دانا اشغلك معايا بقي


سلمى:قدرت اقنع أدهم اني بحبه ودخلني حياته وسبحان الله هو اللي قالي اصاحب علي عشان اوقع بينه وبين شهد ونسي البيزنيس الي بينهم


عمر: شاابووه بجد ليكي اهي دي بقا اللي يتقال عليها شريكة الحياه فعلاً..


سلمى:بحبك♥


عمر:وانا بحبك♥..سلام بقا عشان عندي شغل نتكلم بعدين


سلمى: تمام خلي بالك من نفسك


عمر: حاضر ياحبيبتي مع السلامة


♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕

.


"عمر كان متفق مع سلمى تعمل كل ده علشان هو عارف ان أدهم وعلي بيتجارو في المخدرات بس مكانش عارف يقبض عليهم او بمعني أصح كان كل ما بيحاول كانو بيهربو بالحيل بتاعتهم..قرر يحط سلمى في حياتهم لحد ما وصل للي هو عايزو"


♕♕_♕♕_♕♕_♕♕_♕♕

في الخلفية سلمي مع شهد:


سلمى:ألو شهد ازيك


شهد:كويسة الحمدلله وانتي اخبارك


سلمى:بخير الحمدلله انا عايزة اقابلك ضروري في كلام مهم ممكن يصلح اللي اتكسر بينا وتفهمي كل حاجة


شهد:افهم اي؟


سلمى:هقولك


يتبع.. انتظروني انشاء الله في البارت الخامس عشر♥

تكملة الروايه من هنااااااا
 

تعليقات

التنقل السريع