القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 13بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#البارت #الثالث #عشر🤎

#نهاد  #محمد ♥


بعد ما نيار خرجت من البيت مراد طلع اوضه وكسر اي حاجه كان بيقابلها بطريقو.. 

مراد بعصبيهه وانيهاار..... لييي لييي بيزودوهااا عليااا لييي اااه يا سيلاا فينكك يا قلبي وحشتيني بمووووت من غيرك بموت في بعدك ارجععي بقاا مش هقدر اتقبل انك موتي قلبي لسا بينبض باسمك مش عايزمش عاوز اتجوزغيرك او اربط اسمي بواحده غيرك قلبي وجعني اوووووووي ارجعي بقااا انا تعبتتت ارحمينييي بقااااا


في بيت كبير وغرفه تملاءها الاطباء وجسد شخص امامهم... 

إيفاان بصدمه.... قلبها ينبض بشده 

ماكس.... أ

اجل اراء هذا ولكن ما السبب فكل إشاراتها الحيوية علي ما يرلم

إيفااان.... اظن انهاا تقاوم لكيي تخرج من هذه الغيبوبه

ماكس.... هل يعقل ان تفوق من هذه الغيبوبه بعد كل هذا الوقت 

إيفاان... اهاا هناك خالات نادره مثل هذه 

ماكس.... اذا فلنتصل بالسيد ونخبره بما يحدث

إيفاان.... لا ليس الان لنصبر عده ايام لنرا ماذا سيحدث ايضاً 

ماكس... حسنا ع عهدتك يا راجل 

إيفاان بلا مباله... لا تخاف وهيا نكمل فحصهاا لنرا ما بهاا ايضاً 


في صبااح يوووم جديد... 

سهيله وهيا بتخبط ع باب بيت تقي وبتغني /يا عروسه يا عروسه انا العريس لولولولولييي يا عروسه عروسه يااا بت يا تقيي افتحيي الباب يا عريس لولولولولييي هتجوز هتجوز ودوني ع بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه ونبني طوبه طوبه في العش الكبير 

فتح عادل الباب.... طوبه وعش 

سهيله بفرحه.... اوعاا يا عم من وشيي بت يا تقييي

تقي خرجت من اوضتهاا... في اي يا سوو

سهيله بغمزه....... مقدرتش اصبر من ساعت ما قولتليلي في الليل وانا ع ناري عاوزة اجيلك مبارك ليكي يا عروستناا

تقي.... الله يبارك فيكي يا حبيبتي عبالك. ان شاءلله 

سهيله وهيا بتهز اكتافها بدلال..... في كتشيررر بس هيا النفس بس 

ضحك عادل... اه منا عارف جااايه الساعهه ستههه الصبح يا مفتريه

سهيله بغباء.... اي كنت عاوزني اجي تلاته لا ابدا مقدرش عيب

عادل.... انا هدخل اكمل نومي لو سمعت نفس منكك هولع فيكي

سهيله... ادخل يا باشاا نام متخافش وبصت لتقي... لولولولولييي صاحبي هتبقاا عروسه ي ناااس

عادل... دانا لساا مدخلتش الاوضه لساا

تقي بضحك... كمل نومك وانا هحاول اسكتهاا

سهيله... اي اسكتها دي وبعدين ينام ازاي واخته عروسه

عادل... عاوزه اي يعني يا سهيله هانم

سهيله..... تنزل تجيب الجاتووو وعصير بس بخيروا ده حلو ورخيص     عشان كتب الكتاب وكمان هاتلنا ماك عشان مفطرتش

تقي بصدمه... اي كل ده كتب الكتاب بكره مش انهارده وبعدين كل حاجه هنجهزها بسرعه متشليش هم

سهيله... بعد اذنك يا عروسه ملكيش دعوه بحاجه سبيني اظبطلك الفرح انا 

عادل بغضب... هعد لغايه تلاته لو لقيتك قدامي هعلقكك يا سهيله 

سهيله... هو كل شويه حد يعلقني انتوا مهزءيني اوي كده ليه

تقي.... سؤال وفيه الاجابه. تعالي نكمل نومنا

سهيلة... نووم اي وكتب كتابك 

عادل وهو يقترب منهاا بغضب..... انا حذرتك

سهيله بصتله بخوف.... اي يا عم احيي ابعت عنيي عاااا وطلعت تجري ع اوضهه تقي

تقي بضحك....   ههههههه اه يا جباااانهه

سهيله من وراء باب الاوضه.... الجري نص الجدعنهه يختي

تقي... اه عارفة  روح يا عادل كمل نومك ازعاجزناك

عادل بقرف.... طيرت النووووم من عيني الهبله

سهيله.... مش هرد عليك عشان انت موز وعيونك حلوه 

عادل ابتسم 

سهيله بغمزه... ثبتك صح

عادل.... الصبررررر

سهيله...... اهدا ع نفسك ليجيك شوكرر ياوعمرري

تقي وهيا بتزقها.... ادخلي بقااا يخربيتك هيعلقكك بجد 

سهيله بغرور غبي...... ميقدرش اصلااا

عادل بصراخ.... سسسسهيللللله

سهيله نزالت تحت البطانيه وعملت نفسهااا نايمه

تقي ضحكت جامد ع شكلها ونامت ع الكنبه عشان لوحينا نايمه جمب سهيله.... 


في بيت مازن.. 

مازن... صباح الخير 

نيار... صباح النور هيا سهيله فين

مازن.... الاستاذ راحت الساعة سته عند تقي عشان كتب كتابها ع مراد. اخوكي

نيار بوجع.... اه طب هروح انا كمان ليهم بعد الشغل

مازن.... طب اقعدي هحضرلك فطار ملوكي

نيار بضحك... اقعد انت هعملك انا اكيد مش بتعرف تعمل حاجه وسهيله مش هناا عشان تعملنا اكل 

مازن بصلها وضحك باعلا صوته... ههههه مش اي ههه وسهيله تعمل اكل ههههه اه يا بطنيي ههههههه 

نيار باستغراب.... اي في اي وبتضحكك ع اي 

مازن وهو مستمر بالضحك.... اه يا بطنيي اصلي مش بعرف اعمل حاجه من غير سهيله قصدك سهيله مبتعرفش تسلق بيضه

نيار فتخت بقؤءهاا بصدمه... ايي يعني ايه 

مازن..... يعني انا اللي بعمل الاكل هنا 

نيار ابتسمت وبدات تضحك.... ههه بجد ربنا يعينك عليها

مازن.... ربنا يخلهالي ويحفظهالي مستعد اعمل اي حاجه عشان اشوف ضحكتها واعوضها عن غياب اهلنا عننا 

نيار.... ربناا يرحمهم ويخليكم لبعض يارب 

مازن... يارب تعالي بقاا ساعديني بالفطار مفيش حاجه ببلاش اعملي زاي سهيلة حطي الزتون ع السفره

نيار ضحكت... يخربيتهاا لا بجد بتتعب سهيله 

مازن..... يلا يا بنتي عشان نروح شغلنا

نيار بايماء..... حاضر 

وهما ببفطروا مازن بص لعيون نيار جامد واردف دون وعي... عيونك جميله اوي

نيار بخجل... ها

مازن فاق من سرحانه... اسف مقصدش

نيار.... لا لا مفيش مشاكل 

فطروا وجهزوا نفسهم وانطلقوا لشغلهم.... 


مراد استيقظ من نومه بصعوبهه.... اه يا راسي وضغط ع الجرس التي يجاور سريره بعد وقت صعدت سعاد لغرفته.. 

سعاد الخادمه... نعم يا استاذ مراد 

مراد بتعب.... معلش اعمليلي قهوه وهاتيلي حاجه للصداع

سعاد بايماء... حاضر اجبلك فطاى

مراد... عاصم فطر

سعاد...... لا حضرتك مفطرش 

مراد... جهزي الفطار وهننزال نفطر سوا

سعاد... حاضر يفندم

مراد... يلا روحي

ذهبت سعاد لتحضر الفطور ونهض لمراد لياخذ حماما دافئا بعد وقت ذهب لغرفه عاصم... 

عاصم.... مممممم

مراد..... عاصممم ياااض

نهض عاصم بفزع وخوف..... مراد في ايه حصل حاجه انت كويس 

مراد بوجع.... مفيش حاجه يا عاصم بس حابب نفطر سوا

عاصم.... لا مليش نفس افطر افطر انت

مراد... وانا كمان مش هفطر

عاصم وهو يحتضن مراد.... احنا بنتفرق يا مراد 

مراد..... هنتجمع تاني اوعدك

عاصم...... اعمل العمليه عشانا وعشان خاطرنا كلنا عشان تقدر تكمل انتقامك

مراد..... يوم ما افتح. عيني تبقاا قدامي سيلا لانها اول واحده لازم اشوفها يلا نفطر 

عاصم باستسلام.... ماشي يا مراد

فطر مراد وعاصم واتفاجوا بوجود زبيده بالوقت ده.. 

زبيده.... صباح الخير يا حبايبي

عاصم بضيق.... نعم 

زبيده.... اي نعم دي احترم نفسك قدام مامتك

عاصم.... ما اي مامتي 

زبيده.... مش هخلص منك ومن كلامك اللي مش بيعمل حاجه غير يعكنن عليا

مراد ببرود.... خير عاوزه اي

زبيده....ابقا روح لتقي عشان تنزالوا تشتروا اللي محتاجينه لكتب الكتاب سوووا

مراد وهو ينهض.... هبعتلها كل حاجه لغايه البيت 

زبيده بلا مباله... براحتك حبيت اعرفك عشان ميبقاش شكلننا وحش سلام انا بقاا عشان بابكم

مراد بوجع... بابانا انتوا الاتنين بالنسبالي اموات

بصتله زبيده بوجع وخرجت دون ان تعلق...

مراد.... يريت تاخد نيار وتجيب الطلبات لتقي وبعدين تجيب نيار هنا عاوزها

عاصم.... يعني انت مش هتروح 

مراد بجمود..... معلش يا عاصم عندي شغل

عاصم..... تمام براحتك 

خرج عاصم  هو يتمتم بالغيظ من افعال اخيه.... 


سميره بتخبط علي اوضه تقي.... بت يا تقيي يا تقييي اصحييي

تقي بنعاااس.... اه يا ماما جايه وفتحت الباب.... في اي يا ماما مش كفايه سهيلة الصبح وانتي دلوقتي خليني ارتاح شويه انهارده اجازه

سميره بغيظ...... يا بت الجزم خالك هيوصل انهارده قومي نضفي الشقه اللي قدامناا عشان خالك هيقعد هو وعياله فيها عبال ما اخلص الاكل

تقي بايماء.... حاضر يا ست الكل اغسل وشي واتوضا واصلي وهاجي ع طول 

سميره.... ماشي يا حبيبتي متاخريش عليا عشان الشغل علينا كتيرر انهارده 

تقي... حاضر يا ست الكل

ذهبت سميرة.. 

سهيلة بنعاس.... اي في اي وخالك مين 

تقي.... خالي جمال نازال انهارده من فرنسا

سهيله.... ايش ايش عندكم خال بفرنساا بتتكلمي فرنساوي يا بت

تقي بسخريه... وايطالياني كمان اه طبعا بس عشان اقدر اتكلم مع مرات خالي او عيالهم

سهيلة.... بتتكلمي كام لغه يا تقي

تقي.... تلاته فقط

سهيله.... وانا بفضل الله بتاتا بالعربي اصلا

ضحكت تقي.... طب قومي يختي عشان تفطري

سهيله.... اه عشان النهارده يووم طويل وتنضيف وشغل الا صحيح خالك عنده عيال 

تقي رفعت حاجبها.... لي بتسالي

سهيلة.... عشان اشقطهم طبعا 

تقي... قومي يا سهيله قومي يا بابا الله يهديكي

سهيلة... مالك يختي بسالك سؤال عادتشي

تقي.... اه عنده تؤام جميل وجميله

ضحكت سهيله جامد.... وهو اسمه جمال 😂😂لا بجد عائله الجميلان وزوجته يعني مراته

تقي بغيظ.... الين الله يرحمها 

سهيله... الين لجميل وجمال.. 

تقي... الين  ترمز للجمال يا هطله 

سهيله.... توشكرات يا باشاا بينا نفطر

تقي... استني. اصحي لوجينا عشان نفطر سوا

سهيلة.... الاه صحيح. مين دي نمت ونسيت اسالك

تقي.... دي لوجينا طالبه عندي وغاليه عندي زاي بنتي 

سهيلة.... طب يختي يلا 

تقي... يلا يا بلائييي يا بلائي انتي

(احم. واخده من الكلام ده 😂💔)

سهيله.... الله يخليكي يا حبيبتي 


وصل عاصم عند. مكتب نيار... 

نيار...... نعم

عاصم.... عمرك ما عملتيها وسبتي البيت ومشيتي

نيار بغضب ودموع انسابت ع خدايها..... مش هقدر اشوفكم وانتوا بتظلموا واحده ملهاش ذنب مش هقدى اشوفكم وانتم مقتنعين انه سيلا لسا عايشه وخصوصا انا وانت متاكدين اوووي انها ماتت بس كنا بندي نفسنا امل عشان وحشتنا ونفسنا شوفها بس كفايه بقاا 

احتضنها عاصم وربط على ظهرها بحنان... وحياتك عندي مش هسمح لحد ياذي تقي خليكي واثقه فيا 

نيار بصتله باستغراب.... هتعمل ايه 

عاصم.... زبيده في وراها سر انها تزوج تقي لمراد ولي تقي مع انه كان في كتيرر اوي غيرها ودي حاجه ليها علاقه بانها مشوهة

نيار باستغراب اكتر وعدم فهم.... يعني اي

عاصم.... يعني زبيده عازه تقي لحاجه خاصه ليها 

نيار.... يبقااا لازم نبعد تقي ومتجوزش مراد

عاصم.... لا بالعكس لازم نقرب تقي وتتجوزوا عشان نقدى نعرف السبب متنسيش انه الماضي لسا متقفلش

نيار.... قلبي وجعني أوي يا عاصم ملهاش ذنب

عاصم.... بس زبيده حطاها بحسابتها لازم تكون في حمايتنا وبنفس الوقت هنعرف سبب اصرار زبيده عليها

نيار... تمام يا عاصم بي لو حصلها حاجه مش هسامح حد فيكم

عاصم.... يا بت مالك يخربيتك مش واثقه في اخوكي

نيار... مش عاوزه اظلمها ومش عاوزها تاخد مكان سيلا 

عاصم وقد تفهم موقفها وانزاعجها الحاد... محدش هيقدر ياخد. مكان سيلا يا حبيبتي 

نيار..... بتمني لو مكنتش سيلا اكتشفت حقيقه والداها

عاصم بوجع.... قدر ومكتوب هنروح لتقي دلوقتي عشان نسلمها طبات الخطوبه انا جبت كل حاجه بالعربيه

نيار... ماشي اشطا بينا هيا وحشتني والبت سهيله هناك اصلا

دق قلب عاصم بشده لذكر اسم معشوقته... سهيله هناك 

نيار... اه يا سيدي من الساعه سته الصبح 

عاصم... بتعمل ايه 

نيار... مقدرتش تصبر عشان تروح ليها وزمانها نابمه او بتتخانق مع عادل دي مطلعه عينوا

عاصم بغيره.وغضب.. طب كفايه وبعدين عرفتي منين

نيار وقد لحظت علامات وجهه الغاضبه واردفت بخبث... اصلها حكتلي اللي بيحصل 

عاصم.... هو في بينهم حاجه يعني 

نيار بضحك... لا أبداً بس سهيلة بتحب تتضحك وتهزار كتيرر مش هنمشي بقاا 

عاصم بضحك.... طيب ياختي

وخرجوا من المكتب مازن شافهم... اي رايحين فين 

نيار... كويس اني لقيتك

مازن باستغراب ... ليي في حاجه حصلت 

نيار... رايحين لتقي

مازن..... اهااا الف مبروك لمراد. يا عاصم

عاصم... الله يبارك فيك عبالك

مازن وهو يوجه نظره اتجاه نيار وابتسم.... ان شاءلله قريب اوي

نيار بخجل.. طب مش هنمشي احنا 

مازن... اه اتفضلوا


وصل نيار وعاصم شقهه تقي... 

خبط عاصم ع الباب وفتح عادل.. عاصم اتفضل 

عاصم... ازيك يا عادل 

عادل ببسمه.... الحمدلله بخير بيك والله 

عاصم... كنت جايب طلبات الخطوبه مراد بعتهم معايا 

عادل.... اه اتفضلوا اتفضلي يا استاذه نيار

نيار... شكرا وبصت للشقه اومال فين تقي وسهيله 

عادل... في الشقه اللي قدامنا بينضفوا عشان خالي هيوصل انهارده 

خرجت سميره من المطبخ بتساؤال... مين جاء ي عادل 

عادل... ده عاصم اخو مراد ونيار

سميره.... اهلا وسهلا اهلا بيكم نورتونا والله 

عاصم... الله يخليكي احنا جبنا طلبات تقي ومراد وصانا نيجي نشوف عاوزه حاجه تانيه ولا ايه 

سميره.... ربنا يسعده يا حبيبي بس مفيش داعي للتعب ده 

نيار..... تعب اي بس يا طنط دي عروسه برضو وده حقها

سميره... ربنا يسعدكم يا حبايبي معلش هدخل اكمل الاكل عشان اخويا جاي بالطريق 

نيار وهيا تنهض من مكانها.... تحبي اساعدك بحاجه يا طنط

سميره ببسمه.... شكرا ليكي يا حبيبتي هدبر نفسي 

نيار وهيا تسبقهاا للمطبخ... متخافيش يا طنط بعرف اطبخ 

سميره ذهبت وراءها... طب يا شباب هنسيبكم احنا 

دخلت سميره المطبخ... 

نيار... مين هيعمل السلطة مفيش وقت 

سميره... تقي هتخلص وهتيجي احنا نكمل طبيخ

نيار مسكت خضروات السلطه وخرجت لعادل وعاصم... اتفضلوا اعملوا السلطه يلااا

عادل برفع حاجب... ده امر

نيار... مفيش وقت اتفضل كل واحد يساعدنا بالشغل وانت ياوعاصم ساعده ولا اقولك اجبلك تعمل العصير ودخلت المبطخ وخرجت بالفواكه والخلاط... اتفضل اهوا اعمل العصير انت وعادل السلطه ساعدونا يلا ودخلت المطبخ وتركت وتركت وراءها هولاء الذين يشتطون غضبا منها


في شقة جمال...... سهيله..... اه يااني يا ضهرري يختييي اتهد حيلي في التنضيف

تقي بتعب.... فعلا والله الشقه كانت زباله اوي

سهيله... اديها نضفت يارب امك تزودلي حته فرخه بقاا 

تقي..... يا شيخه ده وقته التفكير بالاكل

سهيلة بغضب.... اومال بعد التعب ده كلوا مقولش امشي عشان مش ناقصه يا ماما

تقي.... اقسم بالله ما هتتغيري سهيله هياا سهيله 

سهيله... بينا اخد شوار اريح نفسي عشان تعبت

تقي... اه والله يلا بينا

دخلوا كلهم الشقه... 

تفاجات تقي بوجود عاصم ونيار.. 

نيار ببسمه.... توتو وحشتيني وحضتنها

تقي وهيا تبادلها الحضن.... نيار عامله اي يا قلبي 

نيار... بخير يا قمرايه والله

سهيله.... بتعملي اي يا بت يا نار

نيار بتافف... امتاا تنسي الاسم ده جيت عشان ادي تقي طلباتها

تقي... طلبات اي

نيار... كل حاجه باوضك ابقي شوفيها وقولي رايك يا قلبي 

تقي بايماء... حاضر 

تقي وجهت نظرها لعادل.... اي ده يا عادل بتعمل اي

عادل.... بعمل سلطة يختيي ربنا علي القوي

نيار بضحك... اصلهم حبوا يساعدونا فواحد اتبرع بالعصير والتاني بالسلطه

سهيلة بضحك.... والله برافو عليكي يا بت

تقي... طب. استمروا هنروح احنا ناخد. شوار ونيجي عشان الشقه تعبتنا والله فالنضيف

عادل.... تمام يا قلبي 

دخلت تقي وسهيله ياخدوا شوار....

في المطار.. 

جمال.... اهلا بيكي في مصر يا جميله 

جميله ببسمه.... اول مره ازورها 

جمال.... ومش اخر مره يا جميلتي

جميله.... مش عارفه يا بابا بس بتمني اني اقدر اكمل هنا 

جمال.... يلا بينا يا جميلة عشان اتاخرنا علي عمتك

خرجوا مت المطار وركبوا تاكسي ووصف جمال العنوان للتاكسي... 

جمال قدام العماره.... العمارة دي وحشتني أوي يا جميلة وتق وحشتني دي قمر الحظ والسعاده بالبيت

جميلة.... انا بغير ع فكره وبتحب في واحده غيري انا والين

جمال بضحكه.... تقي دي بنتي انا كان عندي عشر سنين يوم نا اتولدت انا اللي ربيتها واهتميت بيهاا وركزت حياتي كلها معاها 

جميله... متحمسه عشان اشوف تقي دي

جمال بنحنه... بتمني تعمليها كويس يا جميله وافتكري الانسان مش بالشكل يا حبيبتي 

جميله... عارفه يا بابا ومتفهمه حضرتك 

جمال... بينا يا بنتي لاختي اللي وحشتني

دخل جمال بيت تقي وخبط ع الباب 

عادل فتح الباب وانصدم... خالو جمال واحتضنه

جمال بفرحه.... عادل حبيبي كبرت وبقيت راجل ياااض

عادل بفرحه... وحشتنى وحشتنى وحشتنى اوى اوى يا خالي 

جمال.... وانت كمان يا قلب خالك فين امك. يااض

عادل... بتحضر ليك الاكل

جمال.... طب انزال هات الشنط من جميله 

عادل... حاضر تعال يا عاصم. ساعدني

عاصم بايماء... حاضر

خرجت سميره واحتضنت اخاها بحب ورحبت بيه... وحشتني اوي يا حبيبي وحشتني يا سندي

جمال بحب... وانتي والله يا ام عادل وحشتيني والبت تقي وحشتني

سميرة... كل دي سنين بعيد عننا

جمال... واديني رجعت 

سميره... خاليك معانا دايما متسبناش مبقاش لينا ضهر

جمال بحزن... لي كده انا هنا يا حبيبت اخوكي

سميره... يديمك ليا يا غالي 

جمال.. اي الريحه دي

نيار بصدمع... الاكل يا خالتي

سميره مهروله ناحيه المطبخ... يالهوي الاكل اتحرق

ضحك جمال عليها. 


نزال عاصم وعادل يجيبوا الشنط من جميله.. 

عادل لما شاف جميله اتصدم من جمالها وابتسامتها وشكلها الطفولي... احم انتي انتي جميله 

جميله بايماء... اه انا انت عادل صح

عادل بتوهان... اهاا اه اه

جميله... اه اتشرفت بيك

نكز عاصم عادل.. عادل بوجع... اه يا غبي

عاصم... فوووق يابا

واخدوا الشنط وطلعوا.. 

تقي وسهيله خرجوا من الاوضه... 

تقي بفرحه او ما شافت جمال... جيمييي

جمال... تقتي

تقي رمت نفسها بحضن جمال.. وحشتني وحشتني اوي ياجيمي

جمال... وانتي كمان يا قلب جيمي

تقي بدموع... لي بعد عننا كل السنين دي

جمال... كان غصب عني يا قلبي اديني رجعت وهنفضل سوا

تقي...وحشتني 

جمال وهو يمسح دموعها... بطلي عياط بقا ي جوهره الحظ والسعاده 

تقي ببسمه...كلامك متغيرش

سهيله.... احم مين ده اللي في حضنه يا بت

تقي ببسمه وفرحه عارمه.... ده خالوا جمال اللي حكتلك عنه

سهيله.... اه فين

تقي...... فين اي

سهيله باستغراب.... فين خالك يا بنتي

تقي... اهوا جيمي

سهيله بزعيق..... نعمممممممم يااا عومرررررري مين ده اللي خالك ده اصغر منييي دانا اللي خالك

جمال ببسمه... انتي ريهام

سهيله بتسبيل.... لاجل عيون الغزلان ابقااا ريهام

جمال ضحك... اومال انتي مين يا بنتي

سهيله... بنتي اي يا عم انت انت اصغر مني يا بت انطقي مين ده

تقي... ده خالي والله يخربيتك 

سهيله... لا ده جميل ابنه مش هو الراجل العجوز المكنكح خالك. لكن العثل ده جميل صح قولي صح

جمال باستغراب... راجل عجوز مكنكح

تقي بضحك... اصلها اتخيلتك كده 

جمال.... اهدي يا بنتي ايوا انا خالها ومش عجوز ولا مكنكح

تقي.... ده خالي جمال 

سهيله بغمزه.... يا جمال النبي 

جمال بصلها استغراب. 

سهيله... مرتبط ياخالو 

جمال.. لا يا ستي زوجتي متوفيه بتسالي لي

رد. عاصم بحنق من وراءه.... اصلها عاوزه ترتبط 

سهيله.... وانت مالك يا اخ سيبني اشقط الراجل بعد اذنك

عاصم وهو يترك الحقائب من يده.... اشقطي يختي اشقطي

سهيلة متجاهله.... هاا اي رايك نرتبط سوا يا مهلبيه انت

جميلة باستغراب.... مهلبيه

سهيله وحهت نظرها لجميله وبشهقه... ياا توستاااااا فانكلللييييي

نيار لتقي... سهيلة هتاكل خالك وبنته 

تقي بخوف..... ربنا يسترها هيتفكروها شاذه

نيار.... والله انا شاكه فيها اصلا

تقي... اسكتي يختي

جميله لسهيله... اي

سهيله وهيا بتقرب منهااا وبتلمس شعرهاا... طبيعي ده يا عروسه اي الشمس اللي في شعرك ده ولا البحر اللي في عينك يخربيت حلاوه اومككك اي الجمال والبياض ده 

جميله باستغراب وخوف من سهيلة.... في اي ومن فضلك ابعتي شويه 

سهيلة.... بت انتي مرتبطه 

عاصم بخضه... عاوزه ترتبطي بيهااا كمان يخربيتك 

سهيلة بنفي.... لا يا غبي هجوزها للواد مازن عشان نحسن النسل شويه وبصت ناحيه نيار سوري يا قلبي بس انت زايك زاي فالكريم كرميل ده هتحسن النسل هجوزك الواد نسر عيونه تخوف وحلو في نفسه كده 

نيار بغضب..... لا حول ولاقوة الابالله 

سهيله.... هاا يا بنتي مرتبطه 

جمال وهو يمسك يد جميله... لا وبعدين انتي اي حكايتك مع المرتبطين

سهيله... اصل يا بيبي

جمال... بيبي

عاصم بغيره وغضب.... سهيلللههههه

سهيله... اي بهزر يا ريس مالكم وبعدين اي سهوووهيلللللله  دي

عاصم بصلهت بغضب ابتلعت سهيله ريقها.. 

سهيله... تتجوزي اخويا ظبوطه مخابرات قد الدنيا يا بت وموز كده وحليوه وعضلات وعندنا تلات شقق شقه بالبيت بيت اهلنا وواحد بعماره فهد واحده تبع الشرطه 

ضحكت جميله عليها.... هههه انتي جميله اوي وبعدين يا ستي عاوزه تخلصي من اخوكي

عادل بص لجميله وسرح لضحكاتها وابتسامها الجميلة فهيا حقا جميلة 

سهيلة بهيام.... اه يا حلاوه يا عيال 

جميله وهيا تتجه ناحيه تقي... انتي تقي صح جوهره الحظ

تقي بايماء.... اه انا انتي جميلة وفعلا جميله 

جميله بخجل... شكرا ليكي بابا حكالي عنك كتيرر حبيتك من كلاموا عنك وكمان غيرت لانه بيحبك كتيرر 

ابتسمت تقي... جيمي ده صديقي واخويا والوحيد اللي بيسندني 

جميله... انتي جميله اوي بجد 

تقي بحزن... شكرا 

جميله... بتكلم بجد انتي جميله وحلوه اوي وروحك نقيه جدا وقلبك صافي

تقي ببسمه... شكرا ليكي

سهيلة.... والله وما ليكي عليا حلفان انتي قمر اووووييي يا قمر انتي يا حلو انت يا حلو 

جميله بضحك.... انتي مين بقاا 

سهيلة... صاحبه العروسه دي وان شاءلله اخت جوزك مستقبليلا قدمي المشيه سوري يا نيروا

نيار بغيظ.... خدك ربنا يا بعيدة 

جميله ببسمه... انتم جمال اوي ربنا يسعدكم

نيار... ويسعدك يا قمر انا نيار ظبوطه

جميله.. جميلة دكتورة 

نيار... الله الله دكتوره بام. العيله دي 

جميله... اه 

سهيلة.... تخصصك يا موزه

جميله... نفساني 

سهيله.... احيي يا سوسو وانا كمان يا قمر تالته طب

جميله ببسمه... ربنا معاكي ويوفقك 

سهيله... حبيبتي والله والله والله والله والله والله والله والله وحيات ابني وحيات الواد عادل اللي انشاءله يطسوا حمار اعمي وحيات الواد. عاصم اللي مش طايقني اللهي تقع ع راسوا مايه غسيل وسخهه حبيتك بجد يا قشطه

تقي بحرج.... 🙂البت هتطفش واحنا عاوزينها تستقر

نيار.... لو مكانها همشي بصراحه 

جميله بضحك..... هههه😂😂اي يا بنتي كل ده كفايه وانا كمان حبيتك باين عليكي طيبه جدا 

جمال ... طب يلا يا جميلة نروح شقتنا عشان نرتاح

خرجت سميره من المطبخ عند سماعها هذا الحديث..... اي رايح فين مش هتمشي غير لما تاكل الاول

جمال.... حاضر يا ستي

سميره.... يلا يا بنات حطوا الاكل

تقي بايماء.... حاضر 

حطوا الاكل وكلوا كلهم وطوال الوقت عيون عادل منزلتش من علي جميلة.... وعاصم بيبص بغيظ لسهيله كل ما بتتكلم... وتقي مبسوطه بلمتوعيلتها حواليها... وجمال مبسوط انه رجع بلده اخيرا.. وجميله متوتره من نظرات عادل ليها وحاسه بمشاعر غريبه اتجاه عائلتها وعادل....

يتبع 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع