القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 14بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الرابع #عشر🤎

#نهاد  #محمد ❤


سهيله بزعيق.... اقسم بالله هتقلبوا عن الفيلم هعوركم

نيار بحنق.... بس انا عاوزه اسمع سندريلا

سهيله.... وانا هسمع روبـانزال

نيار... سمعناءه انا وانتي كذا مره كفايه بقا 

سهيله... ابعتي يا نيار بقاا عشان مزعلكيش

تقيي... كفايه بقاا لخصوا عشان نشوف هنسمع اي

سهيله... مانتي مش شايفه وبعدين امشي جايه لي

نيار... انا قاعده هنا وبصت لعاصم... انا هباتت هنا مع تقي

تقي... تنوريني والله 

سهيلة... لا يا بابا مفيش مكان قاعدين معاها انا والبت لوجينا فيريت ترجعي البيت 

نيار... لا هقعد واتهدي بقاا 

تقي بملل... اعملكم فشار

عاصم... ممكن قهوه عشان صدعت منهم

نيار... وانا هقطع كيك من اللي عملتوا مامت تقي

سهيله... ايوا روحي يلااا 

نيار... مستفزه

سهيلة.. هبهله

جرس الباب رن فتح عادل.. 

جمال ببسمه... اي في ايه صوتكم عالي لي

تقي وهيا تحضن جمال... مفيش يا جيمي العيال بتتخانق شويه 

جمال... قولت بما انكم متجمعين نيجي نقعد شويه 

تقي... اكيد اتفضلوا

جميله وهيا تدلف للشقه مع جمال... 

تقي.. تعالي يا جميله جمبنا... 

جميله بايماء.... حاضر 

سهيله وهيا بتقرب ناحيه جميله.... بصي يا ت انتي ياللي هجوزك. اخويا عشان نحسن النسل تختاري روبانزال ولا سندريلا

جميله..... لا سنووايت

سهيله.... يبقااا اتكلنا ع الله نسمع السنافر

عاصم.... ربنا يهدي

سهيله.. هيهدي. ان شاءلله روق ع نفسك يابا

دخلت تقي للمطبخ تجهز فشار وقهوه لعاصم ونيار معاها تقطع الكيك

نيار.... بت يا تقي هو خالك معندهوش غير جميله بس

تقي بنفي..... لا في جميل  بس مسافر 

نيار بتفهم..... اه ماشي يا قمر 

تقي.... هاا قطعتي الكيك

نيار... اه 

تقي... وانا خلصت يلا نخرج ليهم

نيار... تمام يا موزتي

خرجوا وسمعوا التلفويون سواا.. 

سهيلة بملل... عاوزين نلعب

تقي... انا ملانه

نيار... طب هنلعب اي

جميله باستغراب... لعب اي دلوقتي 

سهيله... يا موزه دلوقتي احلا وقت هتصل بالب نهاد. تقولي هنلعباي

نيار وهيا تتثاوب.... لا لااااا نهاد اي انا بقول نروح واخذت حقيبتهاا  ... يلاا يا عاصم. هنتاخر

سهيله... اي رايحه فين مش قولتي هتباتي

نيار بنفي... لا يا عروسه 

سهيله.. طب هترجعي عندنا

نيار... برضو لا خلاص اتصلحت مع عصومتي

سهيله... طب هستناكي بكره 

نيار.. هجيلكم كده كده بدري

تقي ببسمه... تنوري والله 

نيار احضتنت تقي.... هتوحشيني يا مرات اخويا

تقي بخجل... وانتي والله 

عاصم... يلا. يا نيار سلام عليكم 

عادل وجمال وعليكم السلام 

جمال لسميره... هنمشي احنا بقاا عشان ننام. بقاا عشان اليوم طويل بكره عشان عروستنا

سميره... لسا بدري

جمال... عشان نبقا مركزين بكره مع العروسه 

سميره... تمام يا حبيبي 

جمال لجميله.... يلا. يا حبيبتي 

جميله بايماء.. حاضر 

غادرا جمال وجميله.... 

تقي لعادل... عينك منزلتش من علي البت ليه 

عادل بتوهان.... مش عارف والله حاسس بحاجه غريبه اتجاءها

تقي... حاجه اي

عادل..... معرفش والله 

تقي... ربنا يريح بالك يا حبيبي

عادل... يارب يا قلبي 

جرس الباب رن.. 

تقي باستغراب... مين اللي جاء دلوقتي 

عادل... هروح افتح الباب 

سهيله... انا هدخل انام سلاميوزز

عادل فتح الباب... دكتور يوسف 

يوسف ببسمه... معلش اسف اني جيت بالوقت ده بس لسا والله مخلث شغل وقولت اجي اخد لوجينا عشان وحشت جدتها

عادل بايماء.... اه اه طبعا اتفضل ادخل

دخل يوسف باحراج.. احم. السلام عليكم 

تقي ببسمه... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

يوسف... لوجينا فين 

تقي.... دخلت مع سهيلة الاوضه

يوسف... هيا وحشت جدتها ممكن تجبيها

تقي... يعني هتمشي لي كده هيا منوارنا والله 

يوسف بوجع..... الله يخليكي بس بكره كتب كتابك وفرحه فعشان كده هاخدها

تقي... لوجينا مش بتعبني والله دي ملاك

يوسف... شكرا ليكي بس لازم عشان ترتاحوا

تقي... خلاص حاضر هندهالك بس هاتهالي ع طول 

يوسف... ان شاءلله 

دخلت تقي الاوضه... لوجينا لوجي

لوجينا... اي يا ماما 

تقي ببسمه.. قلب ماما يا ناس بابا برا وعاوزك عشان جدتك وجدك

لوجينا... بس جدي التاني  بالبيت وبيزعل بابا ومش بحبه

تقي بحزن.... لي كده يا حبيبتي 

لوجينا... بيقول لبابا ماما مشت اتجوز غيرها وانا مش عاوزه غير ماما او انتي تبقي ماما

تقي بصدمه...يا حبيبتي انا هفضلك دايما معاكى وبعدين انتي مينفعش تتدخلي بكلام الكبار صح

لوجينا... صح

تقي.. يبقا تسيبي بابا هو اللي يتكلم يا روحي وانا معاكي دايما 

لوجينا وهيا تقبل وجنتها... بحبك يا ماما تقي

تقي... وانا بحبك يلا نخرج عشان بابا برا

خرجت تقي ولوجينا ليوسف.. 

يوسف ببسمه وهو يحتضن لوجينا... وحشتيني يا لوجي بابي موحشكيش

لوجينا... وحشتني اوي يا بابي 

يوسف.... دايما متصلتيش كتيرر زاي ما قولتلك 

لوجينا بفرحه... اصل كنا لنلعب انا وماما تقي وخالتو سهيلة وخالتو نيار وسمعنا كرتون 

يوسف باستغراب.... ماما 

لوجينا بحب... اه ماما تقي هيا زاي ماما بتحبني اوي

تقي... هو انا يعني انا بعتبرها بنتي

يوسف... لا مفيش مشاكل 

تقي... طب يا لوجي قولي لخالتوا سهيله تديكي شنطتك من جوا

لوجينا بايماء.... حاضر 

دخلت لوجينا للاوضه.... 

تقي ليوسف... احم ممكن اقول حاجه لحضرتك 

يوسف وهو بيبصلها... اه اتفضلي

تقي... بص حضرتك انا صحيح مليش دخل بحياتكم بس لوجينا تهمني

يوسف بخوف.... في اي حصل حاجه ليها 

تقي... لا مفيش بس تقي سمعت كلامك مع اهلك عن جوازك مره اخرى وهيا خايفه من الفكره دي فيريت تحازل تطمنها 

يوسف بايماء... حاضر 

خرجت لوجينا بشنطتهاا... يلا يا بابي

يوسف ببسمه... قلب بابي يلا

لوجينا بايماء.... حاضر 

غادر يووسف ولوجيناا.. 

ودخلت تقي غرفتها توضت وادات فرضيتها ونامت وهيا تدعي ربها ان يرزقها كل خير ويعوض الامها  بهديه كبيرة 


وصلت نيار وعاصم فيلا مراد... 

نيار بتردد للدخول.. 

عاصم بصلها.... انتي مش عاوزه تدخلي لي

نيار بتنهيده...... عشان مش عجابني اللي هتعملوا

عاصم.... متخافيش هحميها 

نيار... هنحميها طب بالنسبة لكسره قلبهااا هنعمل فيهاا اي الدنيا كسرتها جامد 

عاصم... يلا نتكلم جووا

دلفوا للفيلا سووا... 

مراد... اتاخرتوا في الوقوف قدام الباب لي مكنتش عاوزة تدخلي هنا تاني 

نيار..... ايوا يا مراد طول مانت كده فانا استحاله هقعد بالبيت ده انا جايه اخد هدومي وهروح اقعد في اوتيل

مراد بجمود.... اطلعي اوضك يلاا

نيار.... ملكش دعوه بيا فاهم مساله انك اخويا تنساءها طوال مانت بتاذي بنات الناس

مراد..... نيااااار

نيااار بدموع... ربنا ياخدها حرام عليك سيلا مكنتش هترضاا انك تظلم حد كده ومكنتش هتقبل تتجوز. غيرها بالطريقة دي ابوس ايدك بلاش تظلم تقي

مراد بدموع.... ظالم انا ظالم يا نيااار

نيار... هتبقاا زايهم لو اتجوزتها مش هتختلف عنهم بحاجه 

مراد.... عن مين

نيار بعصبيه........ زبيدددده واسماعيل هتبقااا نسخهه منهمممم

مراد... قصدك ايي 

عاصم... نيار اطلعي اوضك

نيار برفض وغضب.... لااااااا جااء الوقت مراد. يعرف الحقيقه

عاصم..... نيااااااااار

مراد..... حقيقة ايي انطقيي

عاصم... مفيش حاجه يا مراد 

نيار بعيااط... لااا فيي يا عاصم فيه وانت عارف كده 

عاصم بغضب....... نيااااااااار

نيااار بدموع... ايي مش عاوزة يعرف ليي

مراد.... انطقوووا في اي والا قسما بالله لندمكم لو مقولتوش

عاصم.... كل حاجه هتعرفها بعد كتب كتابك لتقي لكن دلوقتي مش هقولك حاجه 

نيااار... لكن انا هقولوا عشان ارحم البت المسكينه ديي ملهااااش ذنب

عاصم بصراخ..... نيااااااااار علي اوضتك 

نيار بصت لعاصم بغضب وطلعت اوضتهاا... 

مراد وهو يسمع صوت خطواتها ويصرخ بحده... نياار اقفيي وفهمينيي نيااااااااار... لا رد

مراد وجه كلامه لعاصم.... فهمني يا عاصم في اي ونيار قصدها اي

عاصم... مفيش حاجه 

مراد وبدات دموعه بالنزوال.... اييي مش عاوزين تفهموني لييي عشان عاجز عشان مش هقدر اجيببب حق مررراتييي انطققق مخبين اي عليااا اننطققق

عاصم... معرفش معررررفشش سبووونييي بقا في حمليي وغادر هو ايضا

مراد ببكاء.... يااااااارب يااااااارب 

نظرت له نيار من غرفتها بوجعع...


في شقهه وليد يجلس كلا من ادهم ولؤي ووليد.. 

وليد بحنق... مش قولتلك متجيش هناا تاني 

ادهم.... اخلص اللي جاي عشانه وهغور

لؤي... بقولكم ايه انا برا الموضوع انا خرجت بالعافيه من القاضيخ لولا مساعدة اهلي

ادهم.... يختي نوغه استرجل ياااض استرجل اي دانت لؤي 

لؤي... مبلاش دانا اللي ضيعت شرفكم وضحك ضحكه قزاره

وليد بخبث.... لا تؤتؤ يا لؤي هو الضيع شرف العيله.. هههههه

ادهم بغضب وهو يخرج سكين حاده... اقسم بالله كلمه زياده وهموتكم مكانكم معنديش حاجه ابكي عليها

وليد....... انطق عايز اي من الأخر ومجمعنا ليي

ادهم بشر...... هقتل سهيله 

لؤي بصدمه... ايي انت عارف اخوووووهاااا ميننن

ادهم بلا مباله..... ميهمنيش انا عاوزك تتصرفلي في سلاح

لؤي بغضب.... بقولك اي ابعت عنيي هيا مش ناقصه انا راجع بلدي ومش عايز اعرف الخلقه الزبالة دي تاني 

نهض ادهم ولكمه بقوووه... 

لؤي بالم.... انت تغتصب بت عمك وتخيلنا معاك تقتلها عاوزنا معاك كانت عملتت اي لكل ده انت واحد مرررريضضض 

ادهم وهو يكمل ضرب به.... 

وليد بحنق وخوف.... كفايه يا ادهم

ادهم بغضب... انا هقتلها مش محتاجه مساعدة من حد وبنفس الوقت مسك السكين وغرزه بقلب لؤؤؤي

وليد بصرراخ... لؤؤي

جري ادهم بكل قوتهه.. 


ركب عاصم سيارته واتجاه للمكان التي كان دائما يلتقي بيه مع جودي ورن هاتفه معلنن باتصل من صديقه عماد

عماد بصوت حزين.. عاوز اقابلك

عاصم..... بعد يومين عشان كتب كتاب مراد 

عماد... هستناك

عاصم... قريت الجواب وشوفت الفيديو

عماد بدموع.... الله يرحمها 

عاصم.. هقابلك بعد يومين وهبعتلك رساله بالعنوان

عماد... تمام شكرا 

عاصم.. تمام واغلق المكالمه ونظر بحزن للمكان 

وبدات الذكريات تعود له مره اخري بمراره ووجع سنين لا سنتهي فقد فقد. اعز الاشخاص ع قلبه.. 

Flash Back....... 

بعد مرور سبع شهور من معرفه عاصم بجودي والتقاءهم دائما ببعض وخضوع سيلاا للعلاج ولكن لم. يكن هناك استجابه له فبدات اعراض المرض تظهر عليها ولكنها تحارب من اجل مراد وتخرج جودي وسيلا وافتتحوا مكتب محاماه.... 

جودي ببسمه... صباحو. 

مراد... صباح الخير 

سيلا.... وحشتيني يا جودي

جودي... واضح يختي عشان كده مش ساييه ايد البيه يبختك عندك بيبي يوصلك وانا معنديش حد. يتف عليا

سيلا.... الليه اكبي الليه اكبي

ضحكت جودي. علي حركاته... طب يلا يختي عشان الشغل 

مراد... طب همشي انا لو عوزتي حاجه اتضلي بياا

سيلا بايماء... حاضر

مراد... يلا سمعليكو

جودي.. وعليكم

بعد مغادره مراد. اقتربت جودي من سيلااا.. 

جودي... سيلاااااا

سيلا اتنفضت بمكانها.... اي اي في اي

جودي بضحك... بلاش سرحان كتيرر يا سلطانه. عشان في قضيه سقع وقعت تحت ايدي دلوقتي 

سيلا باستغراب... قضيه اي

جودي تقعد بارتايح..... بصي يا ستي اتقبض ع رئيس مافيا قائد يختي بمصر قام الراجل قر بكل حاجه وقال مين شركاءؤه هنا في مصر 

سيلا..... هااا وبعدين 

جودي.... وبعدين يا ستي في واحد منهم بيقول انه برئ وانهم عامله كده باومر ن البوص الكبير 

سيلا بصدمه.... واي كمان 

جودي...بس يا ستي المحكمه وكلتني محاميه عليه. هروح اقابله واستفهم الدنيا منه بس قولتي قومي انتي بالواجب 

سيلا بتعب... لا يا جودي خليكي انتي فيهاا

جودي.. اشطااات يا موزه فطرتي

سيلا وهيا بتبصلها باستهزاء..... بزمتك مراد. هيسيبني انزال من غير فطار 

جودي... يبقا مفيش داعي اسالك خدي العلاج ولا لا 

ضحكت سيلا... ربنا يخليلي مراد والله واخد باله مني اكتر من نفسه ربنا يحفظه ليا بجد

جودي...وانا كمان فطرت مع بت عمي وادهم

سيلا لسا هترد دخل عاصم.. سمعليكو 

جودي... اهوا الغتتت جاء

عاصم بمرح.... بتموت فياااا

جودي باستهزاء.... اومال 

عاصم... واضح علي وشك

جودي وهيا تلملم حاجتها... طب هسيبكم انا واطير

عاصم باستغراب... رايحه فين 

جودي... وقعت في قضيه سقع عثل والله 

عاصم.. قضيه بتزغزك يعني

جودي بضحك... لا يا خفيف قضيه لراجل عصابات اد. الدنيا 

عاصم. ببعض الخوف عليها.... راجل اي عصابات

جودي بايماء... اه راجل عصابات

عاصم... عصابات. اي يا بنتي خليكم. بالخلع احلا

جودي بحنق... خلع اي يابا ونبي ابعت كده القضيه دي اللي لو بذلت جهدي. فيها هتنقل نقله. تانيه 

عاصم... لا يا جودي بلاش

جودي... مالك يا عم بقا يووه الوقت هيروح اشوفك بعد العصر مع البت نيااار

عاصم.. استني اوصلك

سيلا بغيظ... واطي طب اختك هتسيبها

عاصم وهو يغادر خلف سيلا.... انا جاااي عشانها اصلا

سلا بغيظ... عبو اشكالك عااا وامسكت الاوراق وبدات تنهمك. بالشغل

لحق عاصم بجودي.... استني اوصلك

جودي... اشطا بينا 

وصلت جودي وعاصم القسم وطلبت رؤيه المتهم.... 

ذهب العساكر واحضروا فريد.. 

جودي لفريد... سلام. عليكم

فريد... نعم 

جودي.... انا المحاميه اللي وكلتهالك المحكمه بما انه المحامي بتاعك اتخلا عنكك

فريد.... ومبقاش ليها لازمه خلاص اتدبست 

جودي بثقه... متقولش كدا البلد فيها قانون وانا هنا عشان اساعدك اخرجك وتاخد حقكك

فريد بغضب... القانون بالبلد. دي هياا الفلوس والسلطه طول ما في فلوس وسلطه متتوقعش تلاقي قانون او حد خد حقه

جودي... استاذ فريد بتمني تتعامل معانا كويس وتفهمنا انا جايه اساعدك والله 

فريد وقد بدات دموعه بالنزوال.... والله ما عملت حاجه انا برئ 

جودي..... احكيلي قصتك انا سمعاك

فريد بتنهيده... انا متربي في ملجا يتيم في اللي قال لقيط والي قال اهلي ماتوا واشاعات كتيرر طلعت اتقربت من الناس حيث الاقي حد ياكلني او بيت ياويني لمده يوم او اتنين بقاا ليا صحاب كتير ومنت بدوار علي شغل كتيرر ملقتش شغل مناسباو اي شغل حتي  لغايه ما جالي واحد اسمه اسماعيل وطلب مني اوزعله بضاعته علي اهلي الحته رفض بلاول لكن مع اصروا قبلت منا مش لاقي اكل بدات. اوزع البضاعه واجيب فلوس والدنيا مشت اخر حلاوه معايا لغايه ما قالي انه عاوزني بجريمه قتل وقتها رفض وقولتله اني هسيب الشغل وبالفلوس اللي معايا افتحلي ورشه واشتغل فيها وقتها رفض وهددني محطتش في بالي في مليون واحد غيري بيشتغل مش هيحطوني براسهم يعني ده انا نمله 

جودي بحزن عليه... كمل يا فريد

فريد بوجع... ومن اسبوعين اتصل بياا وقال تعال المكان ده اخر بضاعه هتوزعها ومهتمك هتخلص قولت تمام اهوا عشان اخلص روحت لقيت كمين هناك بس وقع معانا المساعد بتاعو رجب واديني موجود هنا من وقتها انا لا قتلت حد ولا البضاعه بضاعتي ولا ليا ايد في حاجه انا مجرد ضحيه.. 

جودي... ضحيه اي يا شيخ حسبي الله ونعم الوكيل انت ضيعت شباب بسبب عملتك دي ضيعت مستقبل ناس كتيرر ذنب كل واحد اخد من الهباب ده في رقبتك انت انا كنت جايه هنا بتمني اني اساعد واحد برئ بس زايك زايهم

فريد بصراخ وبكاء.. انا ضحيه زايي زايهمم هماا السبب

جودي بدموع.... كان ممكن ترفض

فريد... من حقكك تقولي مانتي معنتيش زايي او عشتي في ذل زاي بتذلا للكل من صغري عشان لقمه

جودي اخذت شنطتها وقبل ان تخرج.... ان كنت هدافع عن شخص فهو فريد الطفل اليتم اما فريد القاتل فده هسيبوا لضميره. هز اكتر واحد هيوجعوا... ومشت وذهب وراءه عاصم بعد ان لكم فريد على وجهه


#Nehad #Mohamed 🌺


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حقائق كتيرر هتظهر في بارت بكره 🥺❤ كومنتات كتيره بقا عشان انزالوا بكره يا حبايبي +ممين حابب اضيف اسمه لروايه ثار الماضي هيا الجزء الثاني من روايه الزمن 🥺❤اكتبوا اساميكم في الكومنتات +تتفتكروا اي اللي هيحصل لسهيله؟!! 

هل هيتم كتب كتاب تقي ومراد ولا لا؟؟

تفتكروا سيلا ميته ولا لا؟ 🙂

#بقلم #نهاد #محمد 🖋📜

يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع