القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 15بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الخامس #عشر🤎

#نهاد #محمد ❤


وصلت اسيل تؤام سيلا عند مكتب سيلا.... 

اسيل بمرح..... سيلو سلاسيلوا ابتتت

سيلا وها تضع يداها ع اذنها نتيجة صراخ اختهااا... ايي في اي

اسيل.... تعالي هنرجع البيت بدري انهارده 

سيلا برفع. حاجب.... لي ان شاءلله عندي شغل

اسيل... بابا جاء من امريكا انهارده فبقولك نرجع بدري عشان نلحق نقعد معاه شويه 

سيلا بفرحه.... بجد بجد بابا جاء

اسيل بايماء.... اه يا ستي يلاا عشان نلحق اليوم من اوله معاه الله اعلم عشان ميسافرش تانى 

سيلا وهيا تاخذ حقيبتها.... اشطااات يلاا

وصلوا البيت وسمعوا صوت زعيق في مكتب عمتهم زبيده.. 

 بمكتب زبيده.... 

زبيده بزعيق...... انتتت ازاي قدرررررت انك تعمل كده اززايي

اسماعيل بتوتر وخوف.... مش عارف اي امروا بانهم ياخدوا حد من البنات 

زبيده بصدمه... ايي ياخدوا مييين

اسماعيل.... البنات لازم واحده فيهم تفديني 

زبيده.... بقولك حل مشاكلك دي بعيد عني انا وعيالي وابعد عن سيلا واسيل فااهممم

اسماعيل بزعيق.... دول عيالي انا انتي خالتهم وانا حر فيهم ومتنسيش انك السبب يا زبيده هانم

زبيده بوجع... بس انا تؤبت وربنا بيغفر اه انضميت معاك للمافيا وعملنا شغل كتيرر بس بعد ما اتجوزت حسين وانا بعد عن كل حاجه انت اللي فضلت في نفس الحفره فضلت وسخه زاي ما انت

اسماعيل... بصي كده كده سيلا هتموت والعلاج مش جايب معاها نتيجه فهيا نتضم ليهم وتفديني

زبيده بصدمه... انت فعلاً هتبيع بنتك

اسماعيل بغضب.... وابيع الدنيا كلها عشان حياتي اناا ومتنسيش يا زبيده هانم انك لو حاولتي تقفي في وشي هيقتلوا عيالك

زبيده بخوف.... محدش ليه دعوه بولادي

اسماعيل بسخريه... ولادك اي انتي مفكراني نايم ع وداني ومش عارف انك بتهربي اثار اي يا زبيده ده اسماعيل بس منت ساييك. تلعبي وباخد نسبتي بطريقتي

زبيده بتوتر وخوف.... اثار اثار اي انت بتقول ايه 

اسماعيل... بقولك اللي بيحصل يا قلب اخوكي 

زبيده... عايز اي يا اسماعيل 

اسماعيل.. ابنك يطلق بنتي 

زبيده... تمام هيحصل وبعد كده مش عاوزه اشوف وش حد فيكم

شهقه خرجت من سيلا وكانت الدموع تملأ وجهها

إسماعيل سمع الصوت وبص لاقا سيلا قداموا هيا واسيل واقفين مصدومين من ابوهم وافعاله القزاره لا وهيبيع واحده منهم

زبيده بصدمه... سيلا اسيل

اسيل وهيا تمسك بيد سيلا... احنا مش سلعه عشان تتاجروا بيهاا 

زبيده... يا بنتي انتي فاهمه غلط 

اسيل بزعيق.... غللطططط انهييي غلط

سيللا تركت ايد. اسيل. وطلعت تجري وركبت عربيتها وخرجت هاتفهت واتصلت بمراد كذا مره مردش وبعدين اتصلت علي عاصم... سيلا ببكاء..... انت فين يعاصم

عاصم وهو يخر من القسم هو وجودي... في اي يا سيلا مالك

سيلاا.... عاوزه اشوفك دلوقتي حالا

جودي قولها تيجي ع مكانا المفضل

عاصم... تعالي ع المكان ده****

سيلا.... خمس دقايق واكون عندك 

جودي بقلق.... في اي مالها سيلا

عاصم... مش عارف كانت بتعيط وهيا بتكلمني شكله حصل مشكله 

جودي... ان شاءلله خير متقلقش

عاصم... يلا عشان نشوف هيحصل اي

وصلوا عاصم وجودي للمكانهم لقوا سيلا موجوده طلعت تجري رمت نفسها بحضن جودي وانهارت بالبكاء

عاصم.... في اي يا سيلا حصل اي

سيلا مستمره بالبكاء ولا تستطيع الرد... 

جودي وهيا تملي ع شعرها... استنا يا عاصم لما تهدا شويه 

عاصم هزا راسه بايماء... تمام 

بالفعل مضي بضع دقايق هدات سيلا شوية.. 

جودي... في اي يا سيلا انتي كويسه حصل اي

سيلا بدموع وهيا تسرد لهم ما حدث.. 

عاصم بصدمه... ماماا واخالي اسماعيل 

سيلا ببكاء... ع الاقل امك بتحميكم لكن ابويا هيبعني عشان ينجي حياته

عاصم بخوف عليها... متخافيش انا هناا ومش هسمح لاحد اته يقرب منكك سنتي

سيلا ببكاء وصراخ... هيبعني بابا هيبعني اااه يا قلبي ده سندي كسررررنيييي ودمرررنييييي يااا عاصممم قلبييي مش كفايه حرمناا منهه السنين دي كلها كنا بنستناااا انا واسيل ع احر مم الجمررررر وهو يتاجر فينااااا 

عاصم وهو يضمها بحنان... اهدي يا سيلا واعدك كل حاجه هتصلح

سيلا بدموع وجسدها يرتعش خوفا.. مفيش حاجه هتصلح بابا هيبيعنيي 

عاصم وبدات تنزال دموعه هو ايضا فقد خدعه بوالدته وخاله التي اعتبره مثل والده يالله ما هذا الاختبار الكبير.. 

راتهم جودي ونزالت دموعها حزنا عليهم وعلي من اعتبرتهم اخواتها

جودي بوجع.... اهدوا يا جماعه وكل حاجه هتتصلح مفيش حاجه هتحصل

عاصم.... لاااا يا جودي مش هسمح لحد ياذي سيلا لازم نقول لمراد

سيلا هزت راسها برفض تام.... لا لااا مراد مش لازم يعرف 

عاصم... مينفعش يا سيلا لازم نقولوا

سيلا ببكاء... ابوس ايدك متقولش لمراد حاجه 

جودي بحنان... خلاص مش هنقولوا هنفكر بالحل سوا بس لازم متقعديش بالبيت ده تاني 

عاصم... جودي معاها حق

جودي... اي اكتر مكان امان ليها

عاصم... فيلا مراد 

جودي... خلاص شددوا الحراسه وتقعد هناك 

عاصم..... خلاص هتكفل انا بالموضوع ده 

سيلا وهيا تحضن عاصم.... انا موجوعه اوي

عاصم... اوعدك اني هحميكي متخافيش يا قلب اخوكي كل حاجه هتتحل 

جودي... ان شاءلله متخافوش يا عاصم هرجع القسم تاني نسيت حاجه 

عاصم بصلها وقد فهم ما تنوي عليه جودي... تمام يا جودي ابقي قوليلي كل جديد 

قام عاصم واشتال سيلا وذهب لفيلا مراد... 

جودي وصلت القسم تاني... 

فريد... معقول لحقوا يهددوكي بالسرعة دي عشان جايه ترفضي

جودي ببسمه وجع.... ومين قالك اني جايه اتنازال عن القضيه

فريد بتعجب.... بجد مش هتسبيها

جودي بايماء.. ايوا ممكن تقولي هو اسماعيل رائيسك اسموا اي 

فريد.... اسماعيل السميع

جودي وقد تاكدت انه هو نفس والد سيلا واردفت بوجع... تمام شكراً 

فريد بحظ علامات وجهها... في حاجه حصلت ولا ايه انتي تعرفيه

جودي بوجع... حاجه زاي كده 

فريد... واكيد مش هتقفي ضده

جودي... انا اقسمت اني هدافع عن الحق حتي لو كلف حياتي كامله 

فريد وقد التمس الحق بكلامها... شكرا ليكي

جودي بتساؤال..... هو انت معاك ضد حد فيهم نقدار نستخدمها او حتي تبقاا طرف الخيط

فريد بتفكير وتردد.... معايا بس

جودي.... بس اي

فريد... خايف لاخسر اخر امل ليا في نجاني

جودي... اوعدك انه هدافع عنك وهيتعقبوا عقاب شديد 

فريد بايماء.... موافق 

جودي... معاك اي ضدهم

فريد... مكالمات تلفونيه مسجله بيني انا ورجب ومكالمات بيني انا واسماعيل وفيديوهات ورجب بيسلمني البضاعه ورسايل بيحدد الاماكن والبضاعه

جودي..... تمام اوي كل ده فين

فريد..... مخبيه عند واحد صاحبي

جودي... العنوان لو سمحت هروح اشوفهم

قريد... العنوان****

جودي... تمام شكراً اوعدك اني هقف مع الحق وخرجت ع عجل واجرت مكالمه... 

عماد... الووو

جودي... عماد محتاجه ليك

عماد... في اي يا جودي 

جودي... تعالا انا قدام قسم***

عماد... دقيقتين وهبقااا عندك متخافيش 

جودي... تمام مستنياك متتاخرش ونبي

بعد وقت وصل عماد لجودي... 

عماد بخوف.... في حاجه يا جودي حصلت

جودي.. اه مسكت قضيه ومحتاجه مساعدتك

عماد... اومال فين سي عاصم

جودي بضيق... ونبي يا عماد مش وقته كلامك ده 

عماد.... مش حضرته خطيبك

جودي بصدمه... خطيبي 

عماد... اه هو قالي كده 

جودي بضيق.... لا مش خطيبي يا عماد عاصم صديقي المفضل وهتوصلني ولا لا 

عماد بفرحه... بجد 

جودي.... اه هتوصلني

عماد..... اه اه اكيد اكيد 


مراد بالشركة مخنوق ومش عارف يركز ع شغلوا وبيفكر في سيلا... 

نوح السكرتير..... في حاجه يا مراد بيه

مراد... لا لا مفيش ممكن كوبايه قهوه

نوح بايماء.... حاضر 

ذهب نوح ليحصر القهوه ووصل بعد وقت... 

نوح... اتفصل

مراد بسرحان

نوح.. احم استاذ مراد 

مراد فاق علي صوته... نعم يا نوح 

نوح.. القهوه حضرتك وفي اجتماع كمان نص ساعه 

مراد وقد زاد تعبه... معلش اجل كل حاجه انهارده

نوح... بس يا فندم

مراد وهو ينهض ويلتقط هاتفه.... مبسيش الغي كل حاجه سلام وذاهب راكضا نحو مكتب سيلا ليطمئن عليها


وصل عاصم وسيلا فيلا مراد.

سيلا بوجع.... تعبانه اووي

عاصم... انتي خدي علاجك 

سيلا بايماء... اه

عاصم بخوف... اومال في اي

وصلت اسيل بنفس الوقت وهيا تبكي... كنت متاكده هلاقيكي هناا

عاصم... اسيل 

اسيل وهيا تحضن عاصم..... شوفت اللي هيحصلنا يا عاصم

عاصم... متخافيش يا حبيبتي اخواتك معاكى انا ومراد هنحكميكم

اسيل..... خايفه ع سيلا انا مستعده اروح بدالها ولا يحصلها حاجه 

عاصم... مفيش حد هيحصلوا حاجه 

اسيل بدموع..... متخافيش يا سيلا احنا معاكي وهو هموت فيها

سيلا بخوف... بعد الشر عليكي

مراد من خلفهم.... سيلااا

سيلا بصتله بصدمه... مراد 

End flash back.... 

فاااق عاصم من ذكرياته الاليم ع رنه فووونه فتح المكالمة... 

صدح صوت نيار الباكي... انت فين يا عاصم 

عاصم... في مكاني المفضل يا نيار

نيار ببكاء... محتاجه ليك 

انافض عاصم من مكانه واتجه لفيلا مراد.. 

وصل عاصم وظخل اوضه نيار واحتضنهاا... مالك يا نيروا بس

نيار.... انا اسفهه انا تعبانه اوي اللي بيحصل مش سهل 

عاصم... كل حاجه هتبقاا كويسه يا نيار مفيش حاجه هتحصل غير اللي احنا عاوزينه

نيار ببكاء وهيا تشدد عل ياحضتانه... أنا خايفة 

عاصم وهو يقبل راسها... متخافيش كل حاجه هتتحل

نيار... نام معايا النهارده 

عاصم بايماء... حاضر


مراد بغرفته يبكي بالم ووجع لخسارته احبابه.. 

مراد بدموع... يارب ساعدني يارب نجيني وابعت آلخير ليا وعرفني مكان سيلا فين تعبت من الوجع يارب ارحمني برحمتك ويسر امرئ 


في صباااح يوووم جديد ببيت تقي... 

سهيلة وهيا بجانب تقي وتقترب من اذنهاا قائله بصوت مرتفع..... تقيييييييييي 

تقي بفززع... اي اي في اي

سهيلة بصرراخ.... اجرررررري يا تقيييي اجرررررري 

تقي نهضت بفزع تركض بجميع انحاء الغرفه وسهيله تركض وراءها وتصرخ بان تركض وتهرب... اهررررب يا تقي الانجليزززززز

تقي خرجت من غرفتها وهيا تركض بفزززع ولا تفهم شيء

سميره باصتلهم باستغراب وخضه... في اي في اي يا بنتي

تقي لا تعلم ناذا تقول ولكنها توقف عن الركض... س سهيلة 

سميره بصت ناحيه سهيلة التي تضحك بكل قوتها

سهيلة بصتلها وضحك جامد.... ههههههه اه يا بنطني ههههههه 😂😂😂شكلك مسخره يا بنتي😂😂😂

تقي بغضب وقد. بدات. تستوعب ما حدث.... سهيلة 

سهيلة بضحك... في اي بس يا قمر 

اقتربت تقي من سهيلة وجذبتها من شعرها... انتي مش هتعقلي

سهيلة... لا لسا صغنن اني اعقل اكبر كمان 

تقي بغيظ... يااارب الرحمه 

سهيلة... مش بصحيكي عشان تلحقي اول اليوم ده انهارده كتب كتابك يا جمررر

تقي بغيظ... تقومي تفزعيني

سهيلة.. فدايا وبعدين فيها اي دانا قطعت خلف مازن بافعالي دي

تقي بغيظ... هروح اتوضا واصلي يمكن ربنا يهديها

سهيلة... ادعي يختي 

سميره بصت لسهيله ببسمه... تصلي وتعالوا افطروا

سهيلة.. اشطا يا موزه 

جهزت سميره الفطار وتقي خلثت صلاه وخرج عادل من غرفته وجلسوا كلهم لياكلوا... 

عادل... هنجيب اجيب الطلبات وكل حاجه شوفي لو ناقص حاجه عشان اجيبها بلمره

سميره بايماء.. كتبتلك كل ناقصه يا ابني ابقا بس نزال الفطار لخالك وجميله وانت نازل

دق قلب عادل بعنف عند ذكر. اسم. جميله.. ح حاضر 

سهيلة بصتله بخبث نتيجة توتره...الاءه صحيح يا خالتي جميله مش ناويه تتجوز 

عادل انتبه لكلام سهيلة.. لحظت سهيلة حركته

سميره بضحك... مش عارفه والله وبعدين مكملوش يوم هنا

سهيله... اصلي قررات اجوزها للواد مازن بتكلم بجد 

عادل بصلها بغيظ

سهيله بصت باستفزاز ليه... في حاجه يا دوله

عادل بغيظ... مفيش هاتي الفطار يا ماما واخدت الفطار ومشي 

وسهيله ابتسمت..


في فيلاا مراد استيقظت نيار بتعب وهيا تنظر لعاصم التي ينظر لها بحنان وبعض التعب ملست نيار ع خده... متزعلش يا عاصم انا فعلاً تعبانه عارفة اني بتقل. عليك سامحني

عاصم وهو يضربها ع راسها بخفه... متقله اي ده مشاكلنا وهنوجهاا سوا وهنتغلب عليها وهنعرف كل حاجه متخبيه

نيار بدموع... ربنا يخليك ليا 

عاصم.... ويخليكي ليا وميحرمنيش منگ يا قلب اخوكي 

نيار..... طب قوم بقا عاللبس واروح للبنات عشان هاخد الميكب معايا 

عاصم... انا كلمت البيوتي وهيبعتوا تلات بنات معاكي 

نيار ببسمه وهيا تقبل خده... ربنا يخليك ليا اوعا بقا عشان اللبس

قامت نيار وخدت شوار وجهزت نفسها وكذالك عاص وغادروا الغرفة وحدوا مراد يجلس بتعب عن احدي الكراسي.. 

عاصم... مراد انت كويس 

مراد بتعب والدموع تملا عيناه... قلبي واجعني وخصوصا وانا عاجز

عاصم بوجع... اعمل العمليه

مراد بتريقه... عملتها كذا مره بس فشلت مفيش امل فلييي احطم نفسي 

عاصم بحب... احنا معاك جرب تاني 

مراد.... عاوز سيلا 

عاصم... اوعدك انه هنعرف مكانها فين

مراد وهو يحضتن اخيه الصغير... انا تعبان من غيرها والله 

عاصم... ربنا هيجبر بخاطرك وبخاطر قلبك قريب أوي 

مراد...... ياااارب ياااارب 

نيار بدموع... مراد 

انتباه مراد لها... 

نيار بدموع.... انا انا اسفة 

مراد... مش قولتلك محبش دموعك

نيار وهيا تحضنه.... ااسفه سامحنيي سامحني

مراد... مسامحك يا نيار واتمني تقولولي اللي مخبينه عني مش عاوز افضل تحت رحمه زبيده

عاصم بوجع... لازم نفضل مخبين عليك لغايه ما نعرف اللي مع زبيده عشان نقدر نعرفك الحقيقه 

مراد.... انا هعرف كل حاجه بنفسي مش محتاج لحد 

نيار بوجع... مراد 

مراد... خلاص يا نيار هتفطروا

عاصم... لا لسا 

مراد... هنفطر سوا

نيار... اصلي متاخره ع البنات

مراد... بنات

نيار ببسمه... تقي وسهيله وكمان الشله البايظه جايين

ضحك  مراد علي كلامها... يبقا كتب الكتاب باظ. اكتر ما هز بايظ

نيار... ونبي دول ملايكه

عاصم... طب نفطروا وهوصلها

مراد... وانا هخلص شغل وهاجي في المعاد

نيار.. اشطا 

فطروا كلهم سوا وعاصم وصل نيار لبيت تقي ومشي ومراد راح الشركه... 

نيار وهيا بتخبط ع الباب.... ياااابنااااتتتتت 

سهيله وهيا بتفتح الباب... صوتك شبه صوت البقره بتاع جدي الله يرحمه ويبشبش الطوبه تحت راسه

نيار بضيق... غوري ابت من قدامي.. وزقت سهيله ودخلت

خرجت تقي... مين يا سو

نيار... اخت جوزك يا عنيااا 

تقي ببسمه... نيروا ادخلي

نيار... بصي بقاا يابابا

تقي بانتباه.... اي

نيار.... انتي بتزعقي فيااا لي ان شاءلله 

بصتلها تقي باستغراب.....انا. زعقت فيكي 

نيار... انتي بتبجحي كمان 

تقي بصدمه... انا

سهيله بضحك.... دي لسا مكتبتش الكتاب وبداتي شغل اخت الجوز العقرب

نيار..... اه يختي دي مهمتي

تقي وقد. فهمت مقصدهم..... لاا والله طب غوروا من وشي

نيار بضحك... اي يا توتا زعلتي

تقي... شككتيني في نفسي بس

نيار.. اسفين يا ريس

سميره.... ازيك يا نيروا 

نيار وهيا تقبل يداهااا..... وحشتيني يا سمسم

سميره بضحك... سمسم يا بكاشه

نيار... اومال يا جميلتي

سميره... ربنا يحفظك يا بنتي

نيار... يارب يا خالتو

سميره لتقي.. اتصلتي بخالك يا تقي

تقي بايماء... ايوا وهو تحت وطالع كمان خمس دقايق 

سميره... تمام يا حبيبتي

جرس الباب رن.... تقي.. اهم شكلهم جم

فتحت سميره الباب.... 

جمال ببسمه..... صباح الخير 

سميره... صباح الفل 

جمال... اخباركم انهارده 

سميره... اتفصل ادخلي يا جميله 

دخلت جميله بخجل.... السلام عليكم 

تقي... وعليكم السلام 

سهيله... وعليكم يا كريم كراميل

نيار احتضنضها... وحشتيني يا جيمي

جميله... وانتي يا قمر 

سهيلة... طب تعالو بقاا نعمل شويه ماسكات قبل الخطوبه

تقي برفض وحزن.... لا لا روحوا انتوا وانا هروح اساعد ماما 

سهيلة متلاشه تعرضها... اخرسي يا بت يلا يا بنات

نيار مؤيده لكلامها... فعلاً يلا يا جماعه

تقي... مينفعش انا انتوا بصوا مينفعش انا

سهيلة... نيننينينيني يلااا

انتفضت تقي من كلامها... خلاص جايه اهوا

نيار.. مش بتيجي غير بالعين الحمرا

دخلوا كلهم الاوضه وبدوا بوضع الماسكات والكريمات لترطيب البشره بعد وقت وصلوا الميكب الارتست... 

سميره.. اتفضلوا اتفضلوا

نفين بضجر... شكرا شكرا فين العروسه وصحابها

سميرة... حوا في الاوضه اتفضلوا دخلت سميرة قدامهم.. 

باتول.... اي المكان البيئه ده اوووف 

نوجا.... بيقولوا العروسه هتتجوز مراد بيه المليونير

نفين... متشوقه لرؤيه هذه التي اوقعت به

نوجا... اكيد جميله حتي وقع بحبها

باتول.... معتبقدش ولا جميله هتقعد هنا الريحه واحنا جاين متتقش

سميره مقاطعه لكلامهم... اتفضلوا جوا اهم 

دخلوا بضجر.. 

نفين ببسمه مزيفه... اهلا وسهلا احنا الميكب وجايي للعروسه

نيار... اهلا اهي العروسه وهيا تشير ع تقي

نوجا وهيا تنظر لها بصدمه.... انتي بتهزاري

نيار... بهزار

نفين وهيا تنظر ناحيه تقي بتقزاز واستحقار..... انتي عاوزاني احط للقرف ده ميكب وبعدين هداري كل الخفرات والشكل المقرف ده ازاي تقي دموعها نزلت بوجع... 

نيار بغيظ... اتلمي يا حيوانه منك ليهاا

نفين... اسفين مش هنقدر نمكيجها او نعمل ليها حاجه انا عن نفسي خايفة اكلمها احطلها ميكب عن اذنكم ولسا هيمشوا لقت حد مسكها من شعرها.. 

نهاد ببسمه وهيا تمسك نفين من جذور شعرها..... معلش يا بنات هخرج اداردش مع الاموره شويه واجي

تقي... نهاد جيتي امتا

نفين وهيا تخاول مقاومه يد نهاد... 

نهاد ببسمه.... لسا جايه كنا ع الباب وسمعت صوت العرسه دي قولت اجي اشوف اي عن اذنكم

نوجا بغضب... انتي يا حيوانه سبيهاا

نهاد لسهيله.... سوسو سوسو 

سهيلة وهيا تقترب من نوجا..... عيون سوسو ومسكت نوجا من شعرها.. 

باتول وهيا تخرج  هاتفها... انتوا ناس بيئة وانا هتصل بالبوليس

زهره تقدمت منها وجذابتها من شعرها هيا الاخرى.... مش محتاجه كلام يعني وخرت زهره وسهيله بالبنات خارج الشقه.. 

نهاد لتقي... متخافيش يا عروسه هندردش شويه وهنيجي

وخرجت وراءهم.. 

تقي بصدمه لما يحدث...

اقتربت زينه من تقي وحضنتها... مبروك يا توتا 

تقي... هاا

زينه... وحشتيني والله 

تقي.. الله يبارك فيكي 

زينه... هاا قرارتي تلبسي اي

تقي... هو اي اللي بيحصل برا

زينه... برا لا ولا حاجه 

اقتربت رحمه من تقي... مبارك يا تقي

تقي ببسمه.. مبارك ليكي

رحمه بغمزه... اخر الاسبوع واحصلك

تقي بضحك... ربنا يسعدك يا رحمه 

رحمه... ياارب يا قلب رحمه 

تقي بتذاركر... البنات برا

زينه... يا بنتي متخافيش بيناقشوا بكل هدوء 

صدر صوت تاوه واستغاذه والم البنات... 

نيار بتاكد.... بكللل هدوء بيتناقشوا

تقي بخوف.... دول بيضربوا

زينه بصدمه.... لاا لااا لااا هو احنا همج دول بيداردوش متشغليش بالك عندي

تقي بشك... بس

نيار.. مبسيش هروح اشوف في تلاجتكم في اكل ولا لا

تقي.. يا شيخه بقااا

بعد وقت دخلت نهاد بايدها نفين تنزف بكل انش من وجهاا وتورام بشده... 

نهاد ببسمه.... البت جايه تعتذرلك يا تقي

تقي بصدمه... حصلها اي

نهاد ببراءة..... كنا بنتكلم بهدوء وضغط ع شعر الفتاه وقالت... صحح

نفين بخوووف.... اه اه صح

نهاد... اهوا شايفين يلااا اعتذاري

نفين.... اسفه اسفه انا غلطانه وبنت جزمه سامحنيي 

تقي.. مفيش مشاكل 

نهاد.... لا وكمان حلفت انها هتعملك الميكب كلو يعني بصراحه قدر خيرها وضغط اكثر ع شعرها تالمت نفين ونطقت بالتاكيد ع كلامها... اه اه ايوا صح هعملك الميكب

نهاد.... شطوره قوومي اغسلللييي وشككك يلا من الدم ده ورمتها ع الارض 

زهره وهيا تدخل بباتول.... ازيكم يا بنات ازيك يا توتا

تقي... الحمدلله 

زهره... وحشتيني والله مبارك يا حبيبتي 

تقي... الله يبارك فيكي عبالك 

زهره.. يارب يا توته المهم البت دي واحنا بنتناقش بكل هدوء حلفت انها هتغسل رجلك وتعمل باديكر ومناكير بقولها انك بتصلي تقولي لا ده يووم بالعمر البت حلفت بقا مش هونقعها بالباطل صح وشددت ع شعرها جامد.. 

باتول بايماء... ايوا ايوا صح

زهره بيراءه... اهوا شوفته

تقي وقد بدات تدمع عينها ع هذه البنات التي تعتبرهم اخواتها... شكرا 

زهره... شكرا فينك يا حلوفه

تقي ضحكت.. 

دخلت سهيلة وهيا بتبص ناحيه تقي... جمرر جمرررر وانتي بتضحكي يا توتا

تقي... تسلمي 

سهيلة... البت بعد ما خلصنا مناقشه بكلللل هدوووووء حلفت انها تعمل شعرك قولتلها يا بنتي دي محجبه تقووليييي لاااا هعمل شعرها يعني هعملوا لغايه ما اقنعتني صراحه يعني 

نهاد ببسمه... انا برضوا البت اقنعتني

زهره... وانا كذالك

سهيله.... اجمل ما فينا اننا بنتناقش بهدوء 

نهاد بضحك.... جدا يعني وبصت للبنات غوروا اغسلوا وشكم يلا.. 

دخلوا البنات غسلوا وشهم وطلعوا... 

نهاد... اقسم بالله اي حركه وسخهه منكم هتصحل لهوريكم وشي التاني وبنفس الوقت اخرجت سلاحها (مسدس) من ثيابهاا... لو زعلتوني ورب اهفرغ المسدس ده في راسه واكلقت طلقه بالهواء انفزع البنات من تهديتها واموءه بالموافقه.. 

نهاد... شطاررر يلااااا بقاااا عاوزين نشوووف شغلكم الحلو ولو شوفتت غلطه غلطه صغيره كده قولوا الشهاده يا روح امك منكك ليهااا 

نفين بخووف.... حاضر حاضر 

نهاد... برافوا عليكم 

تقي وهيا باصه لنهاد بذهول... مسدس

زهره.. اه لازم يكون معاها للامان متشغليش بالك انتي يا عروسه 

تقي... بس لي

نهاد... بعد الفرح نبقاا نقعد قعده عرب واحكيلك 

تقي بايماء... تمام 

سهيله بزغروطه.... لولولولولولولولولولييييي

ابتدوا البنات بوضع الميكب لتقي والكل حوالها يهيص ويزغرط والفرحه تعم اوجه المزيد... 

بالخارج جمال وسميره.. 

جمال... مبارك يا سميره مهمتك قربت تنتهي

سميره بدموع... مهمه مهمه اي تقيي بنتييي عمرها ما كانت مهمه او حمل عليا بالعكس دي حياتي واول فرحتي

جمال بحزن... عارفه يا سميره انتي احن واحده في عائلتنا معرفش احنا نضاف وسطيهم ازاي 

سميره بحزن.... مش مهم يا جمال المهم انك معايا ومسبتنيش

جمال..... لاخر العمر يا قلب اخوكي ربنا يسعد تقي ويفرح قلبها ويعوضها خير 

سميره بتاميم... يارب يارب دي استحملت كتيرر 

رن هاتف. سميره بنفس الوقت  برقم غير متسجل فتحت سميره المكالمه... الوووو

بصوت فحيح كالافع.... سميررره

سميره بخضه وصدمه فهذا الصوت تعرفه عن جيدا..

سميره بخوف.... ر ر رجب

انتبه جمال لنطق سميره باسم رجب... افتحي المايك

رجب بضحك.... اه رجب 

سميره... عاوز اي 

رجب... تؤتؤ يا سمسم

سميره بلعت ريقها..... رجب انت انت

جمال سحب الفون من رجب واردف بغضب... عاوززز اي 

رجب ضحك بخبث... اطمن ع سميره وتقييي بنتهاا وصدخت ضحكاته ههههههههههه

جمال... اقسم بالله لو قربت من عائلتي سنتيييي لهوريك جمال تانييي خالص واظن انكك فاكررر انا زماان عملت اي

رجب بغضب.... ورحمة ابني لهاخد حقييي منكمم كبيرررر اووي وهخلي بيتكم عباره عن بحيره دماء اوعدكم بكده وقفل السمه في وش جمال

جمال بغضب..... يبنن******

سميره ببكاء...رجععع تاانيييي يا جمال هيااخدد بنتيييي منيي

جمال بغضب... بتقولي اي يا سميره استحاله هسمحح بده يحصل

سميره.... لا لا قلبي مش مطمنه

جمال باطمئان... سميره متخافيش انا هتصل باللواء رافت يوشوفلنا حل

سميره... يارب يارب ربنا يسترها

جمال.... ان شاءلله بس لازم تقي تتزوج بنفس الوقت

(ميعرفوش انها هتقع بنفس الحجر ايضاا🙂)

بغرفه تقي انتهت نفين بوضع اخر لمسات اليمكب ع تقي... 

نيار.... بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك ويبارك فيكي 

سهيله وهيا تنظر لعيونها بفرحه.... مبروك يا تقي طالعه قممر 

كان الميكب يخفي الحفرات والتقطعات التي توجد بوجه تقي واخفت بعض العيوب فاصبحت جميله حقا... ليس كما قبل ولكن هيا تخفي بعض العيوب التي بوجهاا... 

زهره... مبارك يا تقي مبارك 

زينه.... يلا يلا عشان تلبسي الفستان يلااااا

جميله.... استنوا انا اللي هلبسها ممكن 

تقي ببسمه... انتي اختي الصغيره

جميله... شكرا اوي

سهيله بتساؤال... الا صحيح يا بت يا تقي فين اختكك ريهام

تقي بحزن... نايمه 

سهيله... نايمه في يوم زاي ده

تقي بدموع... عندها مذاكره وهيا

سهيله... متبراريش ليها

جميله حضنت تقي... احنا معاكي

تقي... ربنا يخليكم ليا 


بالخارج وصل مراد كان شكله جميل يرتدي بدله بلون الكحلي ويصفف شعره بطريقه جميله ويضع عطره المفضل ويجلس بجوار عادل.. 

عاصم يرتدي بذله سوده تجعل منه وسيما ويصفق شعره مثل اخاءه ويجلس بجوار مراد من الناحيه الاخري

عادل يرتدي بذله بني غامق تجعل منه انيقاا فهيا تعطيه جمالا مع لون عيناءه ويصفف شعره

مازن كان يرتدي بذله سوده ايضاا تجعل منه وسيما اكثر مما بيه وسامه

فهد يرتدي يذله زرقاء تناسبه كثيرا.. 

جمال يرتدي بذله سوده تجعل منه جميلا.. 

سمير يرتدي قميص باللون الابيض وبنطال جينز ويجلس بضيق كان من ستتزوج ليست ابنته فهو يكن لها الكره فقط.. 

عادل ببسمه... خالي بالك من اختي يا مراد 

مراد بايماء... تقي امانه معايا يا مراد ولو حصلها حاجه وقتها عتبني

عادل... انا واثق اني هسلم اختي لراجل

جمال... بنتي لو نزلت دمعه موتس مش هيبقاا كفايه ليا

مراد... حاضر 

صدح صوت موسيقا وفرقه موسيقيه ع الباب.. 

عادل باستغراب... اي ده

عاصم... معرفش 

خرج عادل ليرا ماذا يحدث 

بغرفه البنات صدحت الموسيقى... 

سهيله... اي ده انتوا طلبتوا فرقه موسيقيه

تقي... لا

نهاد برقص..... لولولولولولييي وصلوا أخيرا 

زينه... اقسم بالله عرفته انه انتي وارء الموضوع 

نهاد... اسكتي هطلع اقولهم ليطردوهم

خرجت نهاد ليهم

رحمه... معلش يا تقي دي هبله

ابتسمت تقي بفرحه فنهاد تهون عليها باشت الطرق... 

وصلت نهاد للفرقه بزغروطه.... لولولولولولييي

عادل بصلها باستغراب... في اي

قبل ان تنطق نهاد بكلمه... 

عاصم... ادخل يابني دي عمله نهاد قولت انا كده 

نهاد بضحك... شالله يسترك دخل الرجاله ياعم

عاصم..... اتفضلوا ادخلوا.. 

بدات الفرقع تعزف الموسيقه وبادت الضيوف تدلف للمنزال للمباركه.. 

انزحم المنزال بكثره النااس.. عضو من الفرقه يضع وشااح ع راسه يخفي بيهاا ملامح وجهه ناحيا 

خرجت سهيله من غرفه تقي كانت ترتدي فستان باللون الزهبي وتضع بعض لمسات الميكب مما يحعل منها فتنه.. 

عاصم نظر لها بصدمه وغيره من الموجودين فستكون العيون عليها فيها حقا جميله 

اقتربت سهيله من مازن ببسمه واحضنته... وحشتيني يا ميزو

مازن... وانتي كمان يا سو

سهيله... اي رايك بفستاني

مازن وهو يقبل راسها... جميل زاي صاحبته

سهيله بفرحه... بحبك يا مازن 

مازن... وانا كمان 

سهيله.. هروح اشوف طنط سميره لو عايزة حاجة 

مازن... تمام يا حبيبتي 

واتجاهت للمطبخ ده ان تدري ان هناك عيون تراقبها بغضب وكره... 

بعد وقت وصل الماذون.. 

عاصم لنيار.. روحي نادي تقي

نيار بايماء... حاضر 

تقي باوضتها... نيار يلا يا عروسه الماذون جاء

تقي بتوتر... هااا جاء

نيار... ايوا يا قلبي قلبي مبارك اطلعي عشان تبقي شاهده ع كتب كتابك

تقي بايماء حاضر. 


اثناء عزف الفرقه وقع الوشاح من هذا الشخص وظهرت ملامحه كامله... انتباه عاصم له ونظر له بتفصح ولكنه كان اسرع وخفي وهن خلف الوشاح قبل ان يميز ملامحه جيدا

عاصم بنفسه... ده ادهم ولا بيتحيقلي... شكلي بتخيل للني عاوز اوضل لمكانه

خرجت تقي هيا ونيار من الغرفه.. 

سهيله بزغروطه... لولولولولولييي 

نيار... يا عروسه يا عروسه انا العريس 

جميله وهيا تحضنها... مبارك 

بداء الماذون في كتب الكتقبل ان يكمل... 

سهيله بصدمه.... استناااا استنا محدش فيكم بيصور لي

مازن... معلش يا جماعه اختي

ابتسم عاصم لها واقترب منها... عبالنا

سهيلة بتوتر.... هااا

ابتسم عاصم بفرحه... ولا حاجه 

سهيلة... يا جماعه طلاق تلاته مش هيبدا كتب الكتاب غير لما اصور استنوا هروح اجيب الفون وطلعت تجري ع اوضه تقي تجيب الفون

مازن.... لو تقدروا عليها اتفضلوا

فهد ببسمه... سيبها براحتها واخرج بطاقته اول شاهد ع جوازنك يا مراد مبارك يا صاحبي

مراد ببسمه... عبالك 

فهد اخر الاسبوع هحصلك 

مراد... يتمم ع خير 


بغرفه تقي سهيله بتدوار ع فونها... اهااا اخيرا لقيتوا وبتتلفت وراءه وبصدمه.. 

سهيله تنظر له بصدمه ورعب... اد ادهم

ادهم بحقد وغضب..... ايوا ادهم

سهيله بخوف وجسدها يرتعش.... ادهم انت انت هناا

ادهم وهو يقترب منهااا.... ايي موحشتكيش يا سوسو

سهيله بدموع بدات تهبط وتتذاكر بما فعله بها بالماضي.... ابعت عني

اخرج ادهم سكين من خلف ظهره... ابقي سلميلي ع ماما وبابا وعمي ومراتي عمي واهم حاجه جودي وغرز السكين ببطنهاا وظل يعيد الطعنات بكثره داخلها.. 

سهيله وهيا تفقد وعيها... م م مامااا

ابتسم ادهم. بشر... كده تاررررري خلص وبدات دموعه بالنزووووالل..


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕


ببتمني يكون البارت عجبكم انهارده  وبتمني الاقي تفاعل احسن من كده عشان اقدرا اكمل

تكملة الروايه من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع