القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 18بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الثامن #عشر🤎

#Nehad #Mohamed 💜

فتحت تقي عيونهاا بصدمه وبدات دموعها بالنزوال... 

تعجب كلا من مازن وسهيله شد مازن منها الفون واتفرج ع الصور لم يتاثر فهو يشاهد هذه المشاهد كثيراً... 

مازن... مين دول 

تقي بدموع..... ده جدي ابراهيم ابو ماما وده خالو جمال ودي ماما 

مازن بوجع.... مش يمكن الصور دي كذب

بنفس الوقت وصل فيديو.. 

فتحت تقي الفيديو واتصدمت اكتر... لااا لااا مستحيل اخذت حقيبتها وخرجت سريعها الي بيتهااا... 


في بيت تقي... 

جمال ببسمه.... بس يا ست كل شويه الست جميله تطفش عريس وانا زهقت والله لا نافع لا اجنبي ولا مصري ولا حتي عربي

جميله بغيظ.... انت عايز تجوزني لاي حد وخلاص 

جمال.... عاوز افرح بيكي يا بنتي

جميله... الفرحه مش بس جواز 

جمال.... وعاوز احفاد

جميلة ببسمه.... عندك سي جميل هو هيجبلك احفاد عثل والله 

ضحكت سميره عليهم.... خلاص يا جمال يا خويا هجوز البت بتك لعادل ابني اي رايك 

جميله.... يختييييي بيقولك بطفش عاوزه ابنك يترفض يا خالتي وهو عثل كده 

سميره بغمزه... مدام عثل يترفض لي يا جميلة الجميلات 

جميله.... انا مش مستعده للجواز الجواز مسئوليّة كبيره لازم اكون قدها طول مانا مش مستعده فمش هقدر اتحمل مسئوليته وكمان انا لسا ملقتش الشخص اللي يخطفني زاي ما ماما خطفت بابا 

جمال ببسمه حزن وهو يتذكر جميلته الين وكيف احبها من اول مره ينظر لهاا.. 

جميله وهيا بتشاور ناحيه جمال... اهوا شايفه اول ما جبت سيرتها سرح فيها انا عاوزه ابقا كده تجيبوا سيرت حبيبي افضل اسرح واعملوا اي غداء انهارده ارانب ولا بط

سميره بضحك..... لا حمام يختي اعملي حمام بيحبوا الواد عادل 

جمال بضحك..... والله ده رايهم هما وحياتهم

سميره لسا هترد بابا الشقه خبط... طب هقوم اشوف مين

فتحت سميره الباب وتفاجات بتقي التي يبدو علي وجهاا البكاء والتعب... 

سميره بخضه.... تقيي بنتيي مالك 

تقي بتعب وهيا تنظر لها... مفيش حاجه يا ماما 

سميره...... في اي يا بنتي 

تقي دخلت الشقه شافت خالها جمال ابتسمت بضعف... السلام عليكم 

جمال... وعليكم السلام ازيك يا تقي وسهيله اخبارها اي

تقي.... الحمدلله كويسه 

جميله.... يعني احسن دلوقتي 

تقي بايماء... اه

جمال باستغراب لشكلها... مالك يا بنتي في حاجه 

وهنا لم تتحمل تقي ونزلت دموعها بشده... 

سميرة جرت عليها.... في اي يا تقيي مالك يا بنتي 

تقي وهيا تحاول ان تتماسك محتاجه اتكلم معاكي انتي وخالي

ابتلع جمال ريقه بخوف.... هااا ليي في حاجه حصلت 

جميله باحراج... طب انا هنزال تحت هجهز الاكل عن اذنكم

خرجت جميله واغلقت سميرة الباب.. 

جمال لتقي.... في حاجه يا تقي

تقي وهيا تخرج الهاتف.... ممكن افهم اي ده.. 

صدمه احتلت ملامح سميره وجمال.. 

جمال... جبتيي الحاجات دي منين

تقي بدموع وشغلت الفيديو... طب وده

سميره بدموع... تقي يا بنتي

تقي بزعيق.... متقوليش بنتييييي فهموننييييي الكلام ده صحيح 

سميرة اغلقت عيناءها بوجع.... تقي اسمعيني بس

تقي..... بقولكم الصور دي صح ولا لااااا

جمال بحده..... ايوا يا تقي الصور حقيقه بس انتي فاهمه الموضوع غلط 

تقي بانهيار... غلططططط انا فاهمه غلط اومال اي الصححح هاااا وبدا صوتها يعلوا بالصراخ... فهمونييييي

سميره بدموع..... غصببب عنيييي غصب عننااا اننا كدينااا بس عشان نحميكي والله عشااانككك انتيي وعشان تسنيم كمان... 

تقي بتساؤال.... تسنيم مين اميي صحح اميي اللي قتلتوهاا

جمال وهو ينظر لهاا بصدمه ووجع.... مقتلنهاش مقتلنهااااش 

تقي وهيا تكاد تنهار كليا...... اوومااااللل اييي دهه وهيا توريهم الفيديو مره اخرى 

سميره بدموع.... ده قدرها يا بنتي ومش احنا السبب كنا بنحاول ننقذها...

تقي وهيا تغمض عيناءها بتعب وبظات تفقد واعيها تماماً فما راته ليس بالهين أبداً.. 

سميرة بصراخ تقييييييي


سهيلة ببكاء بالمشفى...... كان لازم تمشي معاها كان لازم تفضل معاها هتعمل اي دلوقتي 

مازن..... مكنش ينفع اسيبك

سهيله... لا كان ينفع تقي لوحدها دلوقتي وممكن تتصرف اي تصرف غلط ويمكن متكونش دي الحقيقه 

مازن.... الاهم عندي انتي مكنش ينفع اسيبك حتي لو فيها موت مين

سهيله وهيا مستمره بالبكاء.... ابوس ايدك روح شوفها فين قلقانه عليها 

مازن وهو يربط علي ظهرها.... اهدي انتي وبطلي عياط وهتصل بعادل يشوفها

سهيله.... اتصل دلوقتي الله اعلم حصلها اي دلوقتي 

اخرج مازن هاتفه.... الوا يا عادل 

عادل.... اه يا مازن خمس دقايق واوصل المستشفي يدوب خلصت شغل وهاجي عشان نروح انا وتقي

مازن بتوتر.... بصراحه تقي مشت

عادل باستغراب.... معقول دي كانت مصممه تفضل مع سهيله 

مازن... مهو مهو حصل حاجه 

عادل وهو يقود. سياراته.... حصل اي 

مازن... في صور وفيديو لتقي بخصوص اهلكم وهيا مشت عايطه من هنا 

عادل.... مش فاهم حاجه صور اي

مازن... حاليا ارجع البيت شوف تقي فين ودوار عليها وهفهمك بعدين 

عادل بخوف ع اخته.... تمام هوصل البيت واشوف سلام

اغلق مازن المكالمة.. 

سهيله بصتوا بدموع.... كلمتوا

مازن... ايوا وهو هيوصل البيت ويطمنا عليها

سهيلة... ياارب تكووون بخير. 

دخل فهد عليهم وهو يغني بمرح... سو يا سو يا سو

سهيلة بصتلوا ببكاء... 

فهد بخضه... مالك في اي تعبانه

سهيلة هزت رأسها برفض... لا

فهد باستغراب.... اومال مالك في اي وبتعيطي لي حصل حاجه 

ازدات بكاء سهيلة ولم تستطيع الرد عليه فهد نظر لمازن بمعني ان يشرح له ما يحدث.. 

اردف مازن بحزن وقال له كل ما حدث مع تقي وهم الان لا يعرفون الي اين ذهبت بعد ان رات هذه الصور

ضيق فهد عيونه بتفكير.... اممم احتمال كبير رجعت البيت عشان تستفهم معني الصور دي اي

مازن.... من خبرتي انها حقيقه مش مفبركه وخصوصا الفيديو قديم جدا وواضح انه مسجل من كاميرات مراقبه

فهد.... طب خد الرقم الي بعتلها الصور 

مازن... رقم مش مسجل

فهد.... اممم الموضوع شكله كبير اوي

مازن.. حاسس بكده المهم عملت اي في مشوارك

ابتسم فهد بخبث... كل خير 

مازن.... تمام اقدر اجي امتا

فهد... لما سهيله تبقا كويسه 


عاصم خرج من الفيلا ووصل لمكانه المفضل التي يجلس بيه دائما وانفراد بنفسه وازاد بالبكاء بشكل هستيري وهو يتذكر يوم وفاة اخواته.... 

Flash back....

بعد مرور اسبوع ع حادثه اغتصاب سهيلة وانهيار جودي فمازالت سهيلة داخل الغيبوبه وجودي تحاول ان تاخذ بثار سهيلة من اخيها وبنفس الوقت بتحاول انها تثبت براءه فريد بعد ان جمعت جميع  معلوماتها في ميكروفيلم وبها اثباتات كثيرة تدين كلا من رجب واسماعيل وزبيده واشخاص اخري كثيره ينضمون باللمافيا استطعت جمع معلومات كثيره عنهم بفضل الفلاشه التي اخذتها من سعد

وسيلا تحاول تجنب والدها واخالتها وتاخذ جلسات العلاج ولكنها لا تعطي اي مفعول لها فبدا التعب يظهر أكثر عليها.. 

ومراد التي يحاول باشد الطرق ان يجد علاج لها فارسل جميع اوراق مرضها لطبيب متخصص بامريكا.. 

وزبيده واسماعيل بيحاولوا يشوفوا حل عشان ينقذوا نفسهم من بطش الغدر من البوص الكبير... 

وعاصم يساند جودي ويساعدها بجمع جميع المعلومات التي تحتاج لها ونيار تراقب حركات زبيده واسماعيل... 

عاصم... هاا عرفتي حاجه جديده 

نيار...اه يا سيدي اسماعيل حجز ع اول طياره رايحه اسبانيا وواخد 30مليون دولار وده ربع الملبغ اللي المفروض يدفعوا كان هيدفع 60ويقدم ليهم سيلا

سيلا بوجع.... شايفني سلعه هيبيعني

جودي بمرح..... يختي حد لاقي يتباع ب12مليون دولار دانتي من حقكك. تقعدي وتقصعي كده وتتفشخري بقيمتك

ضحكت سيلا ع كلام جودي.... اه فعلاً باعني بالغالي مش بالرخيص

نيار.... انتوا عارفين انا لو اتبعت بجنيه هفضل ارقص والله بجد بحسدك ليكي قيمه يا منيله 

عاصم وهو ينظر لهم. بقرف.... بزمتكم ده وقته البت هياخدوها مافيا فاهمين يعنى اي

نيار..... بس بفلوس كتيرر اوووي احنا لو جمعنا فلوسنا ميجيش نص اللي هيدفعوا فيها

جودي... اه نيروا معاها حق

عاصم وهو يحضن سيلا.... ولا كنوز الدنيا هتعوضها دي حته مني

جودي..... سيدي يا سيدي 

نسار بحزن مصطنع.... وانا ماليش في الحب جانب

عاصم.... دانتي القلب يا بت اختي بالرضاعه 

نيار... ابو عموا والله 

جودي..... خلاص يا جماعه كفايه محن قرفتوني

عاصم.... خلاص خلاص هاا قولتي مسافر فين 

نيار... اسبانياا

عاصم.... يبقا كده لازم ناخد اجراءاتنا يا جودي 

سيلا بوجع..... هحبس بابا بايدي

عاصم بحزن... ما بالك انا اميي اه مكنتش مهمته بينا مكنتش بتراعينا مكنتش بتهتم بس كنت بحبها وكنت بتمني تتغير بس اتخطت حدودها ولازم نوقفها والا هتازي ناس اكتر من كده 

سيلا بحزن ودموع..... فعلاً معاك حق بابا عمره ما اهتم بيا حياته كلها برا وشغل وطلع الشغل بالاخير مافيا 

نيار وهيا تنظر لهم بوجع فهيا تعلم كم يتالم اخواتها ولا تستطيع ان تخفف عن المهم 

جودي بحزن.... ادهم اخويا غلط واديه بيتعاقب رغم اني بحبه اكتر من نفسي بس غلط 

عاصم حضن جودي ونيار وسيلا.... المهم انكم معايا انتوا حياتي 

سيلا ببسمه... ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منگ المهم عاوزين نخلص من الموضوع ده باسرع وقت

عاصم انت كلمت نسر صاحبي وبعتلوا نسخ من كل اللي معانا وهنمشي باجراءات القضيه. 

جودي... تمام همشي انا بقا عشان عماد مستنيني

عاصم... استني هوصلك

جودي وهيا تغادر... مفيش داعي عماد تحت اصلا

عاصم....تمام ربنا معاكي

وصلت جودي لعماد والابتسامه علي وجهاا... ازيك

عماد... الحمدلله انتي اخبارك ايه 

جودي.... الحمدلله بخير 

عماد...... طب هعزمك ع الغداء انهارده 

ضحكت جودي بحب... كنت متاكده انك هتعملها عشان كده مخلتش عاصم يوصلني 

عماد بغيره.... عاصم يا جودي 

جودي بتفهم.... عاصم اخويا يا عماد 

عماد.... بس قريب منك اوي ومقبلش بكده

جودي بحزن... بحاول اهون عليهم اللي بيحصل معاهم والله 

عماد وهو يمسح دموعها.... متزعليش كفايه اللي انتي فيه 

جودي... طب يلا مش هنفضل واقفين

وصلوا عماد وجودي المطعم.... 

عماد... هاا تاكلي اي

جودي... اي حاجه 

عماد... تمام هطلب انا علي ذوقي ويارب يعجبك

ابتسمت جودي بهدوء

طلب عماد الأكل وبعد وبداؤا في الاكل.... 

عماد.... انتي مصممه تستمري في قضيه فريد 

جودي بايماء... ايوا يا عماد فريد ضحيه زايه زاي غيروا

عماد.... بلاش يا جودي دي قضيه فيها ناس كبار في البلد

جودي وهيا مستمره بالاكل.... كبار ولا صغيرين اللي غلط يتعاقب

عماد بضيق.... بس دول مش اخواتك عشان تعرفي تعاقبيهم

جودي بغضب..... بس هما غلطوا ولازم ياخدوا جزاتهم 

عماد.... وانتي مفكره انك هتنجاحي دول هياذوا اي حد هيقرب منهم

جودي وهيا تاخذ شنطتها لكي تذهب.... القانون فوووق الكل يا استاذ دي بلد وليها قوانين مهياش سايبه ولا هيا زريبه كل واحد يدخل. يسرق من غير عقاب لاااا يا عماد انا اقسمت اني هدافع عن الحق ولو المقابل روحييي وغادر وتركته... 

وضع عماد يده ع وجهه بغضب وخوف فنعم هو يخاف عليها ولا يعرف هل تستطيع جودي مواجهه كل هؤلاء النااس.. 

خرجت جودي من المطعم ووصلت لهاتفها رساله تهديد... 

(شيلي ايدك من قضيه فريد واي حاجه ناويه تعمليها بلااش عشان متزعلناش منك واحنا زعلنا وحش اوووي) 

جودي ضحكت بسخريه.... مفكراني اخاف معنديش حاجه ابكي عليها خسرت كل حاجه للاسف

جاء عماد وراها... الحمدلله انك ممشتيش تعالي اوصلك

جودي دون اي اعتراض مما ادهش عماد... ماشي يلا


مراد رجع الفيلا بعد ما خلص شغل لقاء عاصم وسيلا ونيار قاعدين يتكلموا...... مساء الخير بتنموا علي مين

نيار بصدمه... نم احنا بنم ده احنا غلابه احنا بنتريق بس 

مراد بضحك وهو يقترب من سيلا...... اه منا عارف انكم ملايكه

نيار... اه شايف جناحاتي ياض

عاصم.... طب حاسبي عشان جات في عيني

ضحكوا عليهم

نيار... بتموتي فيا.. 

مراد لسيلا وهو يقبل يداها..... اخبارك اي يا حبيبتي 

سيلا بحب... بخير الحمدلله 

مراد... كلتي وخدي. علاجك

سيلا بايماء.... ايوا

عاصم.... يعني احنا هنا هواء مثلا قدرنا وبعدين هنسيبها من غير اكل مثلا اخس

مراد..... مش بطمن علي حبيبتي 

نيار... معلش يا حبيبي محن بقااا

سيلا..... بس خلاص بقااا عبو اشكالكم

مراد.... سعديه جهزت الاكل طب ولا لسا

سيلا... اه من بدري


بعد مرور يومين وتمسك جودي اكتر بقضيه فريد وتمت رفع قضيه ع زبيده واسماعيل... ومراد ذهب مع حسين البلد فقد اصر حسين علي اخذه معه من اجل اجتماع العيله فهو فجدهم يريد جمعهم لم يكن يؤيد ان يذهب فهو قلق علي سيلا كثيرا ولكن والده اصر عليه بالذهب معه وذهبت معه اسيل لكي تغير مودها فهيا تختنق كثيرا كلما تتذكر ما فعله والده بهم... 

زبيده بفزع لاسماعيل..... هنعمل اي دلوقتي احنا بقينا في خطر

إسماعيل بخوف.... مش عارف بس انا انا هسافر انهارده باليل 

زبيده... دول منعوا السفر عنك انت ناسي

اسماعيل..... كلمت ناس هيهربوني بطريقتهم

زبيده.... طب وانا هعمل اي. ولو حسين عرف ومراد لغايه دلوقتي محدش يعرف حاجه لاننا اتخبينا منهم

اسماعيل..... بقولك اي يا زبيده انقذي نفسك بنفسك انا همشي انا 

دخل رجب عليهم.... تؤتؤ عيب هتبيع اختك في لحظه

زبيده بغضب...... اخلص يا رجب عايز اي

رجب... مستعد اهربك. انتي كمان بس تكتبيلي نص املاكك

زبيده..... يبقا بتحلم يا رجب  املاك اي انا مصدقت قدرت اخد نصهم من ابوك الله يجهمه مترح ما راح

رجب بغضب.... اللي سرقتيهم صح

زبيده بغضب.... ده كان حقي

رجب.... لا مش حقكك حق تسنيم الله يرحمها

زبيده بسخريه.... يا حرام لتكونش لسا بتحبها وضحكت ضحكه سخريه. 

رجب وهو يغادر بغضب.... اقسم بالله لندمك يا زبيده واخد حقي تالت ومتالت منكك واتصلت بعيد ابنه نفذ.. 

زبيده وهيا تنظر له بغضب... شايف الحيوان ده بيهددني

اسماعيل.... بقولكم اي خرجوني من لعبتكم ومتنسيش اني مش اخوكي اصلا ماااشي وكل اللي بيحصل ده لعب عشان مصلحنا سلام يا زبيده هانم

زبيده بصراخ.... ماشي يا اسماعيل والله لندمكم كلكم علي بيعكم ليااا هندمكك يا كلاااااااااااببب


جودي وهيا تغادر مكتبها بعد ان خلصت شغلها خرجت من مكان عملها واوقفت سياره اجري لكي تقلها الي البيت.. 

نظر لها السائق في المرأة بنظرات خبث.. هتروحي فين يا انسه

جودي وقد قالت عنوان بيتها... وديني***

السائق بخبث.... هوديكي مكان احلا وهو القبر وضحك بشر جودي نظرت له بفزع وهو يخرج منديل وكمامها حتي فقدت وعيها... 

في فيلا مراد

نيار... هنعمل اي يا عاصم دلوقتي مش عارفين مكان اسماعيل فين ولا زبيده والشرطه بتدوار عليهم بكل مكان وهيروحوا الصعيد بس خايفه علي عمي حسن ومراد لو عرفوا هيتصدموا

عاصم.... مش عارف هعمل اي يا نيار تعبان اوووي هحبس امي باديدي صعب اوووي عليا 

سيلا بتعب..... ده اللي لازم يحصل يا مراد مفيش بايدنا حاجه تانيه دول بياذوا ناس حياتهم هتبقا منبع للشر وبس

عاصم... عشان كده انا خد الخطوة دي

نيار وهيا تحنضهم... متخافوش ربنا مش بيعمل حاجه وحشه وكل حاجه هتبقا كويسه دلوقتي 

عاصم.... يارب يا نيروا

سيلا... يارب 

بنفس الوقت وصلت سيارات كثيره يخرجون منها رجال ضخام الجسد يضربون نار علي حراس الفيلا وظلت الاشتباكات بينهم حتي قاموا بقتل جميع حراس الفيلا ودخلوا لها

سيلا ونيار بفزع نيتجه اصوات ضرب النار بالخارج... اي ده فييي ايي بيحصل اي

عاصم وهو يخرج مسدسه.... مش عارف هروح اشوف اي استخبوا بايي مكان بسررررعههههه

نيار وهيا تخرج سلاحها هيا الاخره... انت ناسي اني كمان في كليه الشرطه

عاصم... احمي سيلاا يلااااا

لسا عاصم هيخرج عشان يشوف في اي. 

وجد الرجال يحوطونهم بكل مكان.. 

واحد منهم.... هما دول هاتهم بسرعه 

عاصم ضرب عليهم بالنار وهو نيار ووضع سيلا بنصف حتي يحموها وحاولوا الهرب ولكنهم لم. يستطيعوا.. اقترب احد الرجال وضرب عاصم بالمسدسه ع راسه فقد عاصم وعيه واخذوا سيلا ونيار.. 


مراد بالصعيد بقلق........ انا قلقان قوي يا اسيل

اسيل..... وانا كمان 

مراد.... يلا نمشي عشان لاني قلقان 

اسيل... هروح اجيب شنطتي ونمشي

اخذت اسيل حقيبتها وذهبت لمراد مره اخري... يلا يا مراد 

حسين.... يلا فين انتوا نسين انوا جدكم عامل اجتماع للعيله

مراد.... انا قلقان علي سيلا عاوز فهمشي

حسين برفض.... لا مفيش مشي

مراد... لا يابابا سيلل

حسين بغضب..... بقولك مفيش مرواح ويلا مفيش وقتت

اسيل...... لا يا عمي لازم نمشي سايبن سيلا لوحدها

حسين بغضب... اقسم بالله لو مشيت هيبقا ليا رد. تاني عليك غير ده تمام فاااهممم

اسيل بدموع... بس يا عمي

حسين... مفيش عمييي فاهمين وسابهم وخرج

مراد... هنحضر الاجتماع ونمشي

اسيل وهيا تجفف دموعها... تمام ماشي عن اذنك


بعد وقت فاقت سيلا ونيار وجودي.. 

جودي.... اه يا راسي

نيار... اه ياني هو حصل اي

سيلا بوجع.... شكلنا اتخطفنا

جودي بغضب..... ولاد ****خطفونا بس انا سايبه كل حاجه مع عماد واتمني انه يكمل مكاني 

سيلا ببكاء... معقول بابا اللي خطفني

نيار.... هنعمل اي دلوقتي 

جودي بتفكير.... مش عارفه 

دخل عيد عليهم.... اهلا اهلا بالبشوات واقترب من جودي بغضب وامسكها من شعرها واردف.... بقااا انتي يا بتاعه عاوزة تحبسي ابوياا كنتي مين انتي يا روح امككك

جودي وهيا تحاول الفكاك من تحت يداها.... ابعتت عنييي يا حيوووووان وابوكك مين

عيد.... رجب اللي واقفه ضدوا واقفه مع فريد وضحك بشر الله هو انتي متعرفيش مش فريد اتكل علي الله مات ههههه اه قتلناءها عشان نخلص منهم مينفعش معانا شخص بالضعف ده وهنقتلك انتي كمان وتحصليها اما السنيوره دي وهو يشاور علي سيلا.. فمدفوع عليها كتير أوي انا التالته فدي خدناها نتسلا عليها حاجه جديده للرجاله بس

نيار وها تبصق علي وجهه...... انتوااا حيووانااات اقسم بالله لو قربت سنتي مني لكون مقطعاك

ضحك عيد بشر ومالوا وترك شعر جودي واقترب منها.... 

حاولت نيار الدفاع عن نفسها كثيراً.. 

قامت جودي واخذت تضرب بيه فامسكها مره اخرى من شعرها وخرج بها وهو يضربها يسبها يابشع الالفاظ بنفس.. 


بعد ما فاق عاصم. اتصل بمراد.. 

مراد... الوا يا عاصم بتصل بسيلا مش بترد لي ولا نيار

عاصم بخوف وفزع...... سيلا اتخطفت هيا ونيار

مرادبفزع.... بخووووف ايي اتخطفوا انت بتقول اي وانت كنت فين

عاصم..... مفيش وقت للكلام لما تيجي ابقاا افهمك سلام دلوقتي واغلق المكالمة.. 

مراد بخوف لاسيل سيلا ونيار اتخطفوا... 

اسيل بخوف فقد خطر علي بالها والدها هو من فعل هذا وبدات دموعها بالهبوط... ازايي حصل اي

مراد وهو ياخذ مفاتيح سيارته لكي يذه معرفش لما نوصل هنفهم هكلم حد هناك يحاول يساعد عاثم لغايه ما اوصل

اسيل... استناااا هاااجييي معاك

اتصل مراد بمعرفه لكي يستطيعوا ان يصلوا لسيلا وحسين كان يحاول ان يمنع مراد من الذهاب ولكنه ذهب دون اهتمام... 

كان مراد يسوق سيارته واسيل تجلس بجانبه تبكي علي ما يحدث. لها ولعائلتها فهيا تتدمر امام عيناها.. 

كان مراد يقود. سيارته بسرعه رهيبه فاتت سيارته حمل امامهم.. 

سيلاا بصرراخ..... حااااااااسببببب

مراد بفزع وهو يرءهاا ولكنه لم يستطيع ان يوقف سيارته بسبب سرعته الهائله اصدمت السيارتان ببعض أغمض مراد عيناه مستسلمن للموت وهو يهمس باسم. معشوقته... سيلا

نطقت اسيل الشهادة واغلقت عيناءهااا... 


عاصم لنسر بخوف.... هاا عرفت مكانهم..

نسر... قدرنا نحدد مكانهم.. 

عاصم.... طب يلا بينا

نسر.... الفرقة مستنيه هناك هنهجم يلا

اخذا كلا من نسر وعاصم سلاحهم وذهبوا للمكان التي يوجد بيه نيار وسيلا وجودي... 

وصلوا لهناك... 

نسر..... يريت تمشوا ع ترتبات الخطه..

بعد وقت وصلت فرقه نسر للمكان التي يوجد بيه الفتيات 

 فرقه نسر هجمت علي المكان.. 

دخل عاصم المخزن فراي عيد يمسك جودي ويوجه المسدس علي راسها وسردف بغضب...... اقسم بالله اللي هيقرب منيي لكون مفضيي المسدس ده بدماغهااااا فاهمينن. 

عاصم وهو ينظر لها بخوف.... لم يعرف انها هنا ايضا ظن ان سيلا ونيار فقد.... سيبها بقولك فاهمم عقابك هيبقا كبير 

عيد بغضب... ابعدووووا عنييي فاهمينن 

كان عاصم يقترب منه ببطئ...... سيبهاا طيب وانا هعمل كل حاجه عاوزهاا 

عيد برفض... سيبوا المكان حالا

بنفس الوقت هجم عاصم مره واحده واخذ المسدس من عيد والقاء بيه ارضا وظل يضرب فيه حتي كاد ان يفقد وعيه... 

بنفس الوقت وصلت رجاله كثيراً ضخام الجسد ويحملون سلاح يضربون علي فرقه نسر.... 

حاول عاصم ان يحمي جودي ويصل للبنات ولكنه اصاب بطلقه بكتفه ولكنه تحمل من اجل اخواته.. 

نسر.... البنات في اخر المخزن حاول تحميهم دخل عاصم للبنات فؤجي برجال تمسك بيهم ويوجهن السلاح عليهم وقبل ان ينكق. بكلمه اطلقتت عددت طلقات من سلاحهمم عليهم فرمت سيلا جسدها علي نيار واخذت هيا جميع الطلقات التي خرجت واغمضت عيونها  مستسلمه للموت.. واصابت نيار بطلقه بذراعهاا

بدات جودي بالصراخ وعاصم ضرب عليهم عدت طلقات فماتوا جميعا اقترب من جسد سيلا التي يفترش ارض وهو يبكي سيلا سيلا قوميي

لكن لا يوجد اي رد منها بدات الفتيات بالبكاء اشتال عاصم سيلا بسرعه وذهب بها للخارج حتي يسطيع انقاذها... 

كان عيد يزحف علي الارض بوجع حتي وجد سكين  وجودي خرجت خلف عاصم اقترب منهاا ببطئ وغر السكين بمنتصف قلبها نظرت له جودي بخوف واغمضت عيونها مستسلمه للموت هيا ايضاً... 

اغمض عاصم عيونه فقد فقد دم كثيراً ولم يستطيع ان يتحمل رؤيتهم هكذا... 

بعد مرور يومين فاق عاصم من غيبوبته.... 

عاصم بوجع... انا فين

الدكتور... بالمستشفى 

بلحظفت كان عاصم تذكر كل شي اردف ببكاء... فين اخواتي 

دخل نسر بهذه اللحظه الغرفه.... انت كويس يا عاصم

نيار وهو تمسك يداها بوجع... انت كويس ياوعاصم

عاصم بغضب... فين اخواتي فين جودي وسيلاي ا نيار

نسر بحزن... الله يرحمهم

عاصم بفزع.... اي

نيار ببكاء.... جودي ماتتت يا عاصم ماتتتتت وسيلا مش عارفين ان كانت ماتتت ولا لا ومراد دخل في غيبوبه هو واسيل نتيجة الحادثه اللي حصلت ليهم كلكم سبتوني وبدات بالصراخ.... اخواتيييي ماتوووو وسابونيييي سبتووونيييس لييي جوديي وسيلاا ماتوا ومراد بيموت هو واسيل

اتصدم عاصم بكل ما يجري فوق تمني ان يكون هذا كابوس ويستيقظ منه ولكن لا للقدر وحظه راي اخر.... 

End flash back..... 

فتح عاصم عيونه ببكاء حاد..... اههه ياااربييييي مش قااادررر مش قادر اتحمل اللي بيحصل ده الحمل تقيل اووووويييي ياااارببب ساااعدنيييييي تعبتتت والله خلاص مبقتش قادره مش قادرهوظل يبكي علي حاله وحظه وموت اخواته وخسارته لجميع عائلته...

رن هاتف عاصم.... عاصم بصوت باكي... اي يا نيار

نيار.... فهد اتصل بيك وبيقولك عاوزاك بموضوع مهم وانا هروح لتقي لانها تعبانه 

عاصم بهدوء.... تمام ماشي سلام 

نيار... انت فين

عاصم.... هكون فين يعني 

فهمت نيار قصده... تمام سلام 


وصل عادل لمنزله وجد خاله وامه علي وجهمم علامات حزن وغضب واردف بفزع.... في اي مالكم تقي هنا 

سميره.... ايوا جوا في اوضتها تعبانه شويه 

عادل... هروح اجيب دكتور 

جمال.... اومال انا اي يا ابني بس اختك كويسه بس مرهقه شويه 

عادل.... يعني هيا كويسه 

سميره... اه الحمدلله ادخل اطمن عليها

جمال... انا هنزال وهاجي بعدين عن اذنكم

عادل... تمام ماشي ولسا هيدخل اوضه تقي وجد هاتفها علي الارض امسكه وتذكر كلام مازن عن الصور التي وصلت لتقي وجعلتها تغادر فتح عاصم الهاتف ع الرسائل وفتح عيونه بصدمهه مما راي والجم لسانه عن الكلام...........


#بــقلم 📜🖋 #نهاد #محمد 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

                    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

اتمني البارت يكون عجبكم🌚❤

توقعاتكم للي جااي اي  واتمني تفاعل كمان عشان انزال علي طول  بحبكم💙

انا مسافره يا حبايبي اليومين دول والله بس لو لقيت تفاعل هنزال مش مشكله خمسه جنيه كرت فكه هبقا اشحاتها انا شحاته اصلا🥺🥲💔

تكملة الروايه من هناااااا 



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع