القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 19بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #التاسع #عشر🤎

#بقلم #نهاد #محمد 🌺

فتح عادل عيناه بصدمه مما راء والجم لسانه عن الكلام بعد فتره وضع الهاتف في جيبه ودخل غرفته لا يعرف ماذا عليه ان يفعل توضا وقام باداء فرضه وركع لله وهو يدعوه ان يدله للطريق الصحيح فليس علينا ان نصدق كل شيء نراءه....


نزال جمال لبيته وهو يتنهد بتعب فيبدو ان كل شيء يقف ضده الان كان يجب ان تعلم تقي بحقيقتها وبحياتها التي تعيشها فهو انه هكذا يحميها ولكنه لم يعلم انها بدايه طريق تدميرها دخل غرفته ودخلت خلفه جميله وهيا تنظر له بترد وتساؤال... 

جمال نظر لها بتعب..... في اي يا جميله عاوزة تقولي اي

جميله بارتباك.... اصل هو يعني اه مكلتش انا عملت الاكل 

جمال.... لا مليش نفس هنام شويه واقوم اكل

جميله..... اه اه تمام بس هو يعني تقي كانت عاوزه اي منكم ولي كانت بتعيط ومنهاره كده انا سمتعت صراخها كان جامد 

اغلق جمال عينه بوجع وهو يتذكر ما جرا لهم واردف.... بعدين يا جميله بعدين كلكم هتعرفوا كل حاجه 

جميله..... هو في حاجه حصلت معاها

جمال.... معلش يا جميله سبيني ارتاح ولما يجي الوقت المناسب هحكيلكم

جميله... خلاص تمام حاضر احضر الاكل

جمال وهو يفترس السرير.... لا انا هنام لاني تعبان ومصدع اوي

جميله اقتربت منه بفزع... تعبان مالك اجبلك علاج

جمال.... لا شويه صداع وابقاا كويس 

جميله.... تمام هسيبك تنام شويه 

خرجت جميله من الغرفه وبدا جمال يتذكر كل ما يمر بيه واغمض عيونهه بوجع وفتحاءها مره اخري عندما وصلت له رسالة الي هاتفه. 

(هاااا اي رأيك بالمفاجاه اللي بعتها لتقي جميله مش صح ههههه كنت عارف انها هتعجبكم انا رجعت يا جمال رجعت بس اقويي من الكل وهنتقم منكممم كلكم كنت هقدر اقتلكم لكن اني ادمركم بالنسبالي احلاا بكتيرررر اووووي ودي بس مجرد البدايه يدوب بسم الله عشان ابدا اللعب معاكم اتمني تكون قده المرادي اصلي ناوي ادمركم بابشع الطرق اخوك العزيز رجب) 

فتح جمال بوبو عيناه بصدمه مما قرا فلم يكن يظن ان حالهم سيصل لهذا الحد كان يجب ان ياخذ الاجراءات باسراع وقتت.... 

اتصل جمال بشخص بخوف.... الوووو

معتز وهو صديق طفوله جمال.... ابو جميل واحشني يا راجل 

جمال..... رجب 

معتز بصدمه.... مالوا

جمال... شكلوا مش ناوي علي خير 

معتز.... عمل اي

جمال وهو يسرد له ما حدث.. 

معتز بتفكير....  . هشوف الموضوع عندي اي وهنزال مصر باسراع وقت عشان نلاقي حل

جمال.... مستنيك

معتز... تمام هقفل انا عشان الشغل سلام 

جمال.... متنساش تطمني ع الامانه 

معتز.... يوصل في رعاية الله  واغلق المكالمة 

تنهد جمال بتعب وهو يدعي ربه ان يصلح الحال.... 


وصلت ريهام اوضتها واغلقت الباب علي نفسها وتركت لدموعها العنان بنزوال وبكت بقهر علي حالها وما يجري لها من متاعب علي بيعها لنفسي اتتنزالت كتيرر عشانهه تحت مسمي الحب ظلت تندب نفسها وحظهاا.... 


عاصم وهو بطريقه لبيت فهد بعد محادثه نيار له بان فهد يريته بشئ مهم..... فاذا بثلاث سيارات يلاحقونه ويحتكون بيه من الجانب.. 

نظر عاصم بصدمه مما يحدث وهو يحاول التحكم بسيرته قدر المستطاع واقتربت سياره وقطعت الطريق امامه وسياراتان تصطدم بيه من الخلف زفر عاصم بغضب مما يحدث فهو قد نساا اخذ سلاحه معه ماذا سيفعل الان حاول الهروب والافلات منهم لكنهم كانوا يلاحقوا حتي اصدام بشجره كبيره وافقد وعيه.... 


زبيده بغضب..... اوووف يا اي يا حسين هنرجع الصعيد انت ناسي اني عندي شغل هنا 

حسين بضيق.... بقولك اي احنا هنرجع الصعيد ولازم نرجع عيالنا معانا كفايه ضيعناءهم زمان 

زبيده... وانا مالي ان شاءلله حضرتك اللي ضيعت مراد 

حسين بغضب.... بقولك ايه انا من ساعت ما عرفت حقيقتك من سبع سنين وانا ساكت عشان شخص وبس وهو مراد لاني مش حابب اشيلوا هم اكتر من اللي شايلوا فاسكتي خالص ونفذي كلامي بالحرف فاهمههه

زبيده بحنق..... لا ونبي ع اساس انك ملاك 

حسين.... ع الاقل احسن منك ومتخلناش نفتح الدفاتر القديمه لانك. هتندمي خليكي محافظه شويه علي عيالك

زبيده بصراخ..... كل ده بعملوا عشان مين مش عشان عيالي اسماعيل بااع عيالوووا وهرب وانا بوواجهه الكل عشانهمم حتي انت مش عارف تساعدني بحاجه 

حسين بغضب..... عاوزه تاخدي فلوسيي تديها لمافيا تعب عمري مستحيل يا زبيده ولو علي موتي تعبي يروح لمافيا 

زبيده..... يبقاااا لا تتتحكم فيااا ولا تسالني علي عيالك 

حسين بغضب... مسالش علي عيالي 

زفرت زبيده بضيق..... بقولك اي انا اللي بحمي عيالي دلوقتي وانت مش قادر تعمل ليهم اي حاجه اصلا 

حسين..... تحميهم قصدك انك السبب في كل ده لو كنتي شخصي طبيعي مكنش هيحصل ليهم كده انا هفضل طول عمري ندمان علي جوازي منكك ياما ابويا حظرني وقالي دي لا يا ولدي لكن انا اللي صمتت انا اللي دخلت افعي بيتيي

زبيده بسخريه.... علي اساس انك ملاك احنا شبهه بعض اوووي يا حسين عشان كده ربنا جمعنا مفتعملش فيها انك مظلوم وغادرت وهو ظل بمكانه يبكي علي حظه وعلي حظ ابناءه التي ولدوا لم يجدوا اي حنان من والداهم اجل لقد اخطا باشياء كثيرة لكنه نادم الان يتمني ان يصلحها يتمني ان ينقذ ابناءه ويعيشون في سعادة ياللله لقد أرهقه الوجع كثيرا فاكثر شيء بتمناه ان يرا ضحكات ابناءه من قلبهم الصافي امامه قبل إن يدق الموت بابه... اغمض عيناه بتعب وهو يدعوه ربه ان يزيل هذا التعب عنه وتنتهي  هذه الحكاية التي ستتدمرهم....

دخلت زبيده غرفتها بغضب وهيا تسب حسين هذا فهو منذ ان عرف بحقيقتها وهو لا يسكت عن اغضابها... اوووف مهيا كانت ناقصاك انت كمان يا حسين الكلب اخلص من اللي انا فيه وهخلص منكك نهائيا لانك بقيت خطر عليا اوووي اثناء حدثها مع نفسها وصلت رساله لهاتفها... 

(زبيده يا عزيزتي بعد تهديدك لياا بعتلك مفاجأة صغنونه اووي عشان اعرفك اني قد كلمتي وكان ممكن اخلص علي ابنك خالص واخد بتار ابنييي اللي مات لكن اتنازالت واهي اصابه صغنونه وحاليا رجالتي ودوه المستشفى كمان شوفتي طيبه قلبي احب ابلغك انوا دي مجرد البدايه للعبتنا رجب رجع وهياخد بتاروا من الكل هندمكم كلكم علي كل حاجه حصلت لياااا زوجك العزيز رحب😉) 

فتحت زبيده عيناءها بصدمه مما قرات... اي عاصم ابنيييي اخرجت رقم عاصم وحاولت الاتصال به .. 

شخص... الوو مين معايا 

زبيده..... ابنييي ده تلفون ابني

شخص.... اه الاستاذ جاء في حادثة المستشفى من نص ساعة  فيريت تشرفي تملي الاستمارة .. 

زبيده.... مستشفى اي بسرعه... 

الممرض.... مستشفى ***

زبيده.... تمام ماشي واغلقت المكالمة وهيا تناجي ربها ان يكون ابنها بخير...


بفيلا مراد... 

نيار نازاله... انا رايحة عند تقي  عشان تعبانه عاوز حاجه يا مراد

مراد... شكرا والف سلامه ع تقي

نيار... انت مسافر بكره صح

مراد..... اه

نيار وهيا تحضنه..... ربنا معاك يا حبيبي عاوزك اقوي من الاول 

مراد بحب... ان شاءلله 

رن هاتف مراد معلنن عن مكالمه... 

مراد... الو اي حادثه فين مستشفى اي طب تمام تمام واغلق المكالمة 

نيار بقلق.... في اي وحادثه اي 

مراد.... عاصم عمل حادثة وهو حاليا في مستشفى ***٠

نيار ببكاء..... اي عاصم هو كويس 

مراد وهو يشعر بالعجز..... مش عارف مش عارف 

نيار.... انا هروح ليه تعالا يلاا وامسكت بيده وتحركه نحو المستشفى..

نيار ببكاء عاصم بخير... 

الدكتور.... اه الحمدلله كويس يدوب كسر بالايد وشويه اصابات بسيطه 

نيار تنهده براحه فقد اطمئنت علي اخيها.... طب الحمدلله هو فين

الدكتور... في اوضه***

ذهب مراد ونيار لغرفه عاصم.. 

نيار وهيا تحضنه..... عاصم انت كويس 

عاصم بحب..... الحمدلله بخير 

مراد..... مين هما يا عاصم شوفتهم

عاصم بارتباك.... قصدك اي دي مجرد حادثه عادية.. 

مراد بسخريه..... انا اه اعمي بس مش غبي الحادثه دي مدبره 

نيار بصدمه.... اي مدبره من مين اللي عمل كده 

عاصم.... مش عارف بس مقدرتش احدد ملامحهم

مراد بضيق.... اوعدك اني هاخد حقكك منهم يا عاصم باقرب وقت 

عاصم.... متسلش هم سافر انت عشان عمليتك

مراد.... لو تعرفوني الحقيقه اللي كلكم مخبينها عني كنت هرتاح

عاصم بحزن.... لو اقدر كنت حكيت

نيار بوجع.... اهم حاجه انك ترجع بالسلامة ووقتها كل حاجه هتتحل

مراد.... تمام اوووي 

بنفس الوقت وصلت زبيده... 

زبيده بخوف..... عاصم حبيبي انت كويس فيك حاجه 

عاصم بايماء...... الحمدلله بخير 

زبيده وهيا ترا يداها والكدمات التي بيه.... كويس ازاي كل ده 

عاصم.... انا كويس الحمدلله 

نيار..... عاصم كويس يا عمتي 

زبيده بحنق..... وانتي مالك هو انا بسالك انتي 

عاصم بغضب..... انتي ازاي تتكلمي معاها كده 

زبيده بغيظ.... بقولكم اي مش جايه ارغي وبصت لمراد بكرا كتب كتابك ع تقي 

مراد ببرود..... مفيش جواز ولا كتب كتاب 

زبيده بغضب.... ازاي ده يعني 

مراد.... زاي الناس اوووبس بوظنا خططك

عاصم.... لي تقي بذات يا ماما 

زبيده..... وانتوا مالكم بقولك اي انت واخواتك حياتكم في خطر اصلا لو حابب تحميهم. يبقا تكمل جواز من تقي

نيار..... تقي مالها ومال الي بيحصل 

زبيده وهيا تخرج من الاوضه.... اللي حصلك كان منهم وجواز تقي مقابل كل حاجه عاوزين تعرفوها وخرجت... 

عاصم وهو ينظر لاثرها..... والعمل

مراد.... تفهمني الحقيقه 

عاصم بضيق.... حقيقه اي

مراد...... اللي مخبيها

عاصم... معرفش حاجه 

مراد.... وانا مش هتجوز غير سيلا

نيار ببكاء.... يعني اللي حصلك كان بسببهم

عاصم وهو يحضنها.... متعيطيش انا معاكي 


بغرفه سهيلة بالمستشفى... 

سهيلة... اتصل بعادل اطمن شوف تقي فين

مازن.... طب كلي عشان علاجك الاول 

سهيلة برفض..... اطمن علي تقي الاول ونبي اتصل بعادل

مازن باستسلام..... حاضر يا ستي

اتصل مازن بعادل رد عادل بصوت حزين... السلام عليكم 

مازن... وعليكم السلام 

عادل.... سهيلة كويسة دلوقتي 

مازن... اه الحمد الله هيا كانت عاوزه تطمن علي تقي 

عادل.... تقي نايمه حاليا 

مازن.... يعني كويسه 

عادل بحزن.... مش عارف لسا بس بتمني

مازن باحراج.... هو انت شوفت حاجه 

عادل وهو يحاول كبد دموعه.... اه فونها كان واقع ع الارض

مازن...... طب ابعتلي نسخ من الصور عشان اقدر اشوفها حقيقه ولا اي 

عادل بايماء..... حاضر تمام ماشي 

مازن.... تمام ولو حصل حاجه اتصل بيا 

عادل.... تمام عن اذنك

اغلق مازن المكالمه مع عادل.. 

مازن..... يلاا كلي بقا 

سهيله بخنقه.... مخنوقه اوووي يا مازن قلبي واجعني

مازن بفزع...... في اي مالك حاسه بايه

سهيله وهيا تضع يداها علي قلبها..... قلبي واجعني اووووي حاسه انه في حاجه حصلت 

مازن..... علي تقي ان شاءلله هتصل بعادل بكره نطمن عليها

سهيله بدموع...... مش عارفه يا مازن مخنوقه اوووي 

مازن وهو يربط علي ظهرها متخافيش مفيش حاجه هتحصل يا حبيبتي 

سهيله... يارب 

مازن بامر...... يلا كلي بقاا عشان علاجك..


في صباااح يووم جديد تقي تستيقظ من النوم بتعب.... 

تقي وهيا تمسك راسها بتعب.... اه يا راسي وبدات تتذاكر كل شئ حصل وبظات بالبكاء وبدات صوتها وصوته شهقاتها يعلوا استقظ عادل وسمع صوتها اتجها لغرفتها واحضتنها وظل يطمئن فيها حتي تهدأ... 

عادل بدموع علي اخته... كفايه يا تقي كفايه هنشوف حل وهنعرف كل حاجه اهدي

بصتلوا تقي بصدمه..... انت انت عرفت

عادل بحزن... شوفت فونك امبارح 

زادات شهقات تقي.... انا انا مش بنتها انا بنت مين 

دخلت سميره وجمال الغرفه.... 

سميره بحزن... سمير مشي علي شغلوا وريهام نايمه ممكن نتكلم 

تقي بعصبيه.... مش عاوزه اعرف حاجه اطلعييي براااا

جمال.... يا بنتي افهمي الاول وبعدين احكمي

تقي لسا هترد... عادل وهو يشدد ع احضتانهاا... فهمونا الحقيقه 

جمال وهو يوريهم الصور.. اول صوره دي بتعرض صوره جدكم وهو شايلك يا تقي وانتي رضيعه وسميره حامل بنفس باواخر شهور الحمل..هعرفك حقيقتها دلوقتي عشان تعرفي انه الصور خداعه وتاتي صوره لواحده نص وشها مشوه دي مش امك دي. ترنيم 

والصوره التالته دي تيسير اختي ادبحت بسبب رجب رجب قتل تيسير قتل أخته اختي الكبيره ماتت مقتوله اما بقا باقي الصور وجدك مقتول فيهم وكلنا موجودين بس ملناش ذنب واخر صوره لسميره وهيا ماسكه سكينه وجثت تسنيم ع الارض بس سميرة وقتها كانت شالت السكينة من تسنيم مش هيا اللي قتلتها اما الفيديو وسميره بتعترف بقتلها لتسنيم هيا متقصدش كده ولا تقصد حاجه... 

عادل.... فهمونا الحقيقة 

جمال بص لسميره واتنهد بتعب وبدات يسرد كل شيء... بص يا عادل من 37 سنهه عمي مات وكان معاه بنتين تسنيم وترنيم تسنيم امك وترنيم خالتك كان نص وشها مشوه عيب خلقي  انا كنت 12 سنهه بس كنت واعي للي بيحصل ورجب كان 22سنهه وسميره 20سنه كانت متجوزه جديد  بعد وفاة عمي بابا قرار انه يجوز الكبيره تسنيم لرجب وظه لانه لاحظ حبهم لبعض... 

Flash back..... 

رجب.... يا بوووي انت بتتكلم بجد انا هتجوز بت عمي أخيرا 

ابراهيم بضحك.... ان شاءلله هيتم عقد. قرانك انت وتسنيم اخر الاسبوع 

رجب بفرحه وهو يقبل اباءها..... وربنا اجدع راجل بالدنيا  يديمك ليا يا حج ويبارك فيك 

ابراهيم... مبارك يا ابني ويتمم ع خير هروح اشوف بت عمك رايها اي

رجب... يارب يا ابويا ايوا روح دلوقتي 

خرجت تيسير تؤامه من غرفتها وحضنته... مبروك يا رجب اخيرا هتتجوز تسنيم بدال ما انت مصدعني بيها

ضحك رجب.... عبالك يا صغيره 

تسير....ياارب عشان ابوك كلها سنه وهيطخني لو متحوزتش

ابتسم رجب... محدش يقدر يلمسك في وجودي

تيسير.... ربنا يخليك ليا 

رجب... هروح اشوف معتز صاحبي بقا 

تيسير وقلهبا يخفق بشده.... هاا رايح لمعتز

رجب.... ايوا رايح عاوزه حاجه 

تيسير.... لا سلامتك 

وذهب رجب لمعتز..... 

ابراهيم... يلا سلام عليكم. 

طلع إبراهيم لطابق اللي قاعدين فيه ولاد اخوه بعد وفاتها ودق الجرس.. 

فتحت تسنيم الباب ببسمه واقتربت من يده وقبلتهاا.... عميي ابراهيم اتفضل 

ابراهيم..... يويد من فضلك يا ست البنات 

خرجت ترنيم.... عمي ازايك وازاي رجب. 

ابراهيم.... كلنا بخير يا بنتي المهم كنت عاوزكم في موضوع 

تسنيم... موضوع اي يا عمي

ابراهيم..... جواز يا بنتي رجب عاوز يتجوز من ولاد اخويا 

الابتسامة احتلت ملامح ترنيم فهيا اقرب شخص لرجب ولكن فحائت بكلام عمها... 

ابراهيم مكملا.... عاوز يتجوزك يا تسنيم 

تسنيم نظرتت له بتساؤال.... انا يتجوزني انا

ضحك ابراهيم علي محلامها.... ايوا يا بنتي عاوز يتجوزك انتي رايك اي

تسنيم بخجل.... الراي رايك يا عمي

ابراهيم.... يبقا موافقه كتب الكتاب اخر الاسبوع يا بنتي

تسنيم.... اللي تشوفه ياعمي

ابراهيم.... يبقا مبارك يا بنتي هروح انا بقا السلام عليكم 

تسنيم... وعليكم السلام.. 

خرج ابراهيم من بيت اخوه... 

ترنيم بصت لتسنيم بغيظ.... انتي موافقه ع الكلام ده 

تسنيم ببسمه فرح.... اكيد طبعا ده انا مستنيه اليوم ده من زمان كان نفسي وبابا عايش لكن الحمدلله هيبقا عوضي❤

ترنيم بغضب..... بس انا مش موافقه مش موافقه ع الجوازه دي

تسنيم بصت باستغراب لترنيم..... لي كده انتي مش عاوزاني افرح

ترنيم... ايوا لاني بحب رجب ورجب بيحبني اكيد عمي غصب عليه

تسنيم بصدمه.... اي بيحبكك 

ترنيم... ايوا بيحبني وهو قالي انه عمي هو اللي غصبوا

تسنيم بدموع.... لو فعلاً الكلام كده انا هجوزكم بنفسي 

ترنيم.... هثبتلك الحقيقه وخرجت وسابتها وانهارات تسنيم في البكاء.  

رجب مع معتز صديق عمره... فرحان قووووي يا معتز فرحان اخيرا تسنيم هتبقا لياا

معتز بفرحه لصديقه..... مبارك يا صاحبي مبارك ليك 

رجب... عبالك يا صاحبي

معتز ببسمه.... ان شاءلله بس انت وافق

رجب باستغراب..... هااا قول مين

معتز بخجل...... تيسير اختك 

رجب بفرحه وهو يحضنه.... وانا مش هلاقي لاختي احسن منك

معتز.... يعني اقدار اجي اتقدم

رجب... اكيد في اقرب وقت عشان نعمل فرح سوا


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

                       ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


رايكم بالبارات وتوقعاتكم ❤

ويا جماعه اعذروني انا علي سفر ومش عارفه انزال انا والله بفتح بكرت بخمسه معفن🥺🥲😹💔

تكملة الروايه من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع