القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 20بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #العشرون🤎

#بقلم #نهاد  #محمد 🌺

ترنيم بغيظ وقهر وذهبت لرجب.... رجب.. 

بصلها رجب هو ومعتز.... في حاجه يا ترنيم. 

ترنيم... عاوزك في موضوع 

رجب.... بعدين يا ترنيم عشان معتز معايا 

ترنيم بزعيق.... موضوع حياه او موت

رجب.... في اي طيب

ترنيم.... ابوك جاء طلب ايد تسنيم 

ابتسم رجب.... منا عارف 

ترنيم..... وانت هتسكت ابوك هيغصبك عليها ليي

رجب..... بس انا مش مغصوب علي تسنيم انا بحبها وعاوزها

ترنيم..... نعم بتحبهااا ازي وانا 

رجب باستغراب.... انتي اي

ترنيم.... انا اقرب شخص ليك 

رجب...... اه فعلاً انتي اختي وصاحبتي

ترنيم...... اختككك منين انا بحبك 

رجب.... حب اي يا ترنيم عمري ما عشمتك بحاجة او قولتلك بحبك 

ترنيم بزعيق.... بس انا بحبك وانا اقرب شخص ليكك يعني تتجوزني انا مش تسنيم 

رجب... انتي اتجننتي يا ترنيم بتقولي لي

ترنيم بدموع.... انت مش عايزني عشان شكلي وعشان تسنيم احلا مني

رجب.... انتي جميله يا ترنيم بس انا بحب تسنيم من زمان 

ترنيم.... بس انا بحبك اتجوزني انا وواعودك هبقا خدامه تخت رجلك هعملك كل حاجه بس اتجوزني 

رجب بغضب... ارجعي البيت يا ترنيم بطلي هبل

ترنيم بغضب.... هوريك انا الهبل يا رجب علي حق

مشت ترنيم ع البيت وهيا مزالت تبكي علي نفسها فهيا تعقد. رفص رجب لها بسبب التشوهه التي بيها واردفت بغل..... والله لوريك يا رجب انت وتسنيم مين هيا ترنيم... 

جاء يوم عقد. قران تسنيم ورجب وكانت تسنيم بتجهز نفسها في اوضتهاا دخلت ترنيم عليها وهيا ماسكه سكينه وبتهددها... 

ترنيم بشر.... تطلعي براا وتقولي انك مش موافقه علي الجوازة ديي فااهمههه يا تسنيم

تسنيم باستغراب من أفعال اختها ودموع.... في اي يا ترنيم سيبي السكينه دي

ترنيم بزعيق.... بقولك تطلعي تقولي مش موافقه والا ورحمه ابوياا هقتلكك محدش هيتجوز رجب غيررري فااهمههه 

تسنيم بدموع..... انتي انتي بتقولي اي رجب حاء وحكالي كل حاجه حصلت منك. بس مدرتش اوجهك عشان مكسركيش وانتي دلوقتي بتهدديني

ترنيم بدموع.... كلهم مفضلين عليا من. وانا صغيره وبابا مستمئز مني ودايما شايف انه. معندوش غير بنت واحده وهيا تسنيم دايما بيعاملني وحش وكتبوا كل حاجه باسمك قبل ما يموتوا لييي وحتي الشخصي اللي بحبه واتمناءه بصلك انتي وعاوزك انتي ليي الفرحه مش بتجيلي مدام مش هتجيلي يبقا هاخدها انا ولو علي موتك يا تسنيم هموتك واتجوزه واقتربت منها بشر بالكسين التي بيداها.. 

تسنيم بدموع وصدمه من كره اختها لهاا... انا ذنبيي انا انا عنيت كتيرر من وانا صغيره مستخسره فياا شويه الحب اللي خدهم من بابا 

ترنيم بغضب.... هقتلك يا تسنيم وهعيش حياتى انا مش مشووهةةةة عشان اتعامل بكده.. 

رجب لابوه في الصاله... تسنيم اتاخرت

ابراهيم.... بعتلها ترنيم تستعجلها عارفهم. عرايس وكده

رجب... لا بس انا قلقان

ابراهيم وهو ينهض... هقوم اجبلك عروستك يا عريس واتجهه. ابراهيم لغرفة تسنيم بنفس الوقت اللي كانت ترنيم بتقرب منها عشان تغزها بالسكين... 

ابراهيم بصدمه وزعيق... ترنيمم

ارتجفت يد ترنيم.... عميي

ابراهيم وهو ياخذ منها السكين.... انتي بتعملي اي

ترنيم وهيا ترتجف... عميي انا ولم. تكمل كلامهت اذا بصفعه تنزال عاي خدها من ابراهيم.. 

ابراهيم وهو ينظر لها باحتقار..... هتقتلي اختك. يووم فرحها

ازدات بكاء وصراخ تسنيم.. انتبه لصوتها رجب واتجاهه لغرفته... في اي يا بابا في اي مالك يا تسنيم 

تسنيم ببكاء وهيا تشاور علي ترنيم... 

رجب بعدم فهم في اي ومالها ترنيم

إبراهيم بجمود... خود مراتك واخرج براا يا رجب

رجب بعند.... لا يا بابا عاوز افهم مالها تسنيم 

ابراهيم بغضب.... مراتكككك وبرااااا فااهم

اخذ رجب يد تسنيم وخرج وهو لا يفهم سبب بكاء تسنيم او غضب ابوه وصراخه.. 

اتجه ابراهيم لترنيم بغضب.... عاوزة تقتلي اختك ليي يا ترنيم 

ترنيم بشر..... عشان متستهلش تعيش طول عمرها ظلماني

صفعهت مره اخري.... لما تكلمي عمك اتكلمي باحترام عاوزه تقتلي اختك ليي

ترنيم بصراخ.... انتوااا السبب انتوا اللى فضلتوها علياا من صغرنا وانتوا بتظلمونيي دايما هيا اساس حتي لما بابا مان كتبب كل حاجه باسمهاااا 

ابراهيم بحسره... كنت بقول لاخويا بلاش تعمل كده بلاش تكتب كل حاجه باسم تسنيم اتاري كان عارف اللي هيحصل عارف حقيقت بنتوا والشر اللي جواها  ابوكي كان حافظك انتي وامك يا بتت بدره. 

ترنيم بغل... ابويا السبب في اللي بيحصل ده 

ابراهيم... متقوليش امك لي هيا اللي زرعت الشر والكره ليكي إتجاه اختك مجربتيش مره تفكري انه امهاا ماتت وهيا صغيره وابوها اتجوز غيرها مجربتش تحسي احساس اليتم امك طول عمرها بتعملها كانها خدامه عندها بتعامل. تسنيم وحش عشان كده كان دايما ابوكي بيحاول يعوضها وانتي عمره ما فرق بينك بس هيا زرعت جواكي كده لغايه ما كبرتي وكنتي شايفخ حب رجب لاختك قولتي بما انك واخده كل حاجه ليكي من وانتي صغيره فلازم تاخدي رحب ليكي بس لا يا ترنيم انا هقفلك ولو علي موتك هقتللكك فااهمههه وخرج من الغرفه واغلق عليها.. ظلت ترنيم تصرخ وتطرق الباب بشده تدعي عليهم بشده... 

ابراهيم اتجاه لتسنسم ورجب واكملوا اجراءت عقد. قران تسنيم ورجب. 

بعد فتره عرف رجب بكل حاجه عملتها ترنيم وبقاا يعملها معاملة مش كويسة... 

تسنيم.... رجب اصحاا بقاا 

رجب ببسمه... تسنيمي صباح الخير 

تسنيم بحب... صباح الفل يلا كل البسكوت ده عبال ما اخلص الفطار وهروح انادي علي ترنيم. 

رجب بحنق... بلا ترنيم 

تسنيم.... دي اختي 

رجب... براحتك هقوم اخد دش

تسنيم بحب... تمام يا قلبي وصعدت لاعلا تنادي اختها فهيا قد سمحتها على ما فعلته بيه بعد ان اعتذرت ترنيم لها ولكنها لاتدىي بما تخطط. اختها لها.. 

صعدت تسنيم لها... ترنيم نيمو

ترنيم ببسمه مزيفه.... ادخلي يا تسنيم 

تسنيم... عامله اي يا ترنيم

ترنيم... تمام الحمدلله 

تسنيم... طب يلا عشان تفطري معايا انا ورجب وعمي كفايه كده حبسه

ترنيم بموافقه... تمام 

نزلت ترنيم وتسنيم لتحت... 

ترنيم... صباح الخير 

بص رجب لترنيم. بغيظ.... صباح الخير 

ابراهيم بجمود... افطروا يلا.. 

تسنيم... انا هروح السوق انهارده يا بابا هجيب شويه طلبات

ابراهيم.... ماشي يا بنتي

رجب... انا قايم  اغير عشان رايح الشغل يلا السلام عليكم 

ابراهيم... وعليكم السلام.. 

ذهبت تسنيم للسوق وصعدت ترنيم لشقه رجب... 

رجب فتح الباب وتفاجا بترنيم... 

ترنيم بحب... وحشتني يا رجب وقربت عشان تحضنه

رجب شال ابدها وبصلها بقرف... ابعدي ايدك دي عنيي وامشي من هنا

قفلت ترنيم باب الشقه.... لا يا رجب انت ملكي انا وبس

رجب.... اطلعي برا يا ترنيم

ترنيم... انت مش عاوزني لاني مشوهة صح

رجب بصراخ... ايوا صح هبصلك. علي اي انتي مقرفه النظره فيكي مقرفه كنت مستحملك عشان خاطر اختك لكن انا قرفان منكك شكلك بشع بتشبهي الشيطان غووري من هناا

ترنيم بصتلوا بدموع وفتحت الباب وقبل ان تخرج اردفت بغل... اوعدك يا رجب هندمك اووووي وهخليك تترجاني انك تتجوزني وانا مش هوافق.. 

بعدها هربت ترنيم من البيت ورجب اتنقل للقاهره في وظيفته وتسنيم بقت حامل... 

بعد مرور شهرين رجع رجب من السفر وقعد مع تسنيم وقام عملها عصير وحطلها برشام فيه... وعطهولها.. 

رجب ببسمه... اتفضلي اشربي ده

تسنيم خدته وشكرته... شكرا مكنش في داعي 

رجب بالحاح... اشربيه وقولي رايك

تسنيم بطاعه.... حاضر

ارتشفت تسنيم العصير وبصتله ببسمه شكر.. 

رجب بصلها بارتباك... تمام هروح انام انا شويه بقا 

واستمر الحال هكذا كل اجازه بينزالها رجب مان يعطي تسنيم من البرشام اللي جابوا وكان يعملها معاملةجافه ويضربها كثيرا .. لغايه ما حالت تسنيم اتدهورت واتنقلت للمستشفي.... 

الطبيب... احتمال الجنين هينزال ميت هتدخل العمليات دلوقتي 

رجب بخوف... المهم هيا تبقا بخير

الطبيب وهو يدلف لغرفه العمليات.... ان شاءلله 

وصل ابراهيم ومعتز المستشفي... 

ابراهيم بخضه.... في اي مالها تسنيم يا رجب

رجب بتوتر..... معرفش تعبت فجاه فقولت اكيد هتولد فجبتها

بصلوا إبراهيم بتفحص...... اتمني يكون كده لاني ليا كلام معاك كتير اوي بعد ما تقوم بنت الغالي

رجب... مش وقته يا بابا

معتز.... ان شاءلله هتبقاا كويسه 

رجب بخوف..... يارب يا معتز يارب

وصلت سميره وفكانت باواخر شهور حملها.... بابا رجب تسنيم مالها

ابراهيم.... معرفش والله يا بتي شكلها بتولد المهم انتي جيتي هنا لي وانتي تعبانه وفين سمير

سميره... سمير والله عنده شغل مرديش ينزال معايا البلد فجست انا

ابراهيم بغضب.... مش عارفه انه السفر خطر عليكي 

سميره.... انا كويسه يابابا خلاص مفيش حاجه 

ابراهيم.... لما تخرج تسنيم هيبقا ليا كلام معاكم

بعد وقت خرج الطبيب من غرفه العمليات وعلي وجهه ابتسامه.. 

رجب بلهفه.... هاا تسنيم. كويسه 

الطبيب.. الحمدلله بقت كويسه هتفوق كمان شويه والطفله كمان كويسه بس

ابراهيم.... بس اي

الطبيب بحزن... الطفله متشوهة ملامحهه مش باينه

غصه احتلت قلب رجب ولكنه نظر بجمود.... ممكن الطفلة 

خرجت الممرضه وهيا تحمل تقي بين يدايها وهيا تنظر لها بخوف... اتفضلوا الطفله اهي

رفض رجب حملها.. 

حملها ابراهيم وحضنها وقبل راسها.... معلش يا بنتي ابوكي قلبه قاسي

بصلوا ابراهيم بحزن فهو لا يستطيع ان يحملها لانه يضعر بندم كثيراً.. 

حملها ابراهيم واقترب من سميره..... نسميها اي يا سميره 

سميره ببسمه... تقي.. 

ابراهيم.... اسم جميل 

(دي كانت اول صوره اتبعت لتقي)

معتز لرجب... مبارك يا صاحبي

رجب بضيق... الله يبارك فيك 

وصلت مكالمه من تيسير لمعتز... 

معتز... تيسير تسنيم الحمدلله ولدت وبقت بخير 

تيسير بصراخ...... الحقنيييي يا معتززز هيموتونييي

انتفض معتز من مكانه.... في اي يا تيسير 

تيسير بصراخ..... هيموتونييي ترنيممممم هتم... ولم تكمل كلامها واغلقت المكالمه

جري معتز بسرعه ناحيه بيته وخلفه رجب وهو لا بفهم شئ.. 

بعد خروج رجب ومعتز من المشفي المستشفى اتملت برجال قوي البنيه يحملون سلاح بكل مكان ةيضربون النار بكل مكان اتفزع ابراهيم وسميره اخذ ابراهيم تقي وسميره وخبائهم في غرفه الادويه وخرج اقترب منه الرجال وامسكه جيدا

ظهرت ترنيم وعلي وشها علامات الشر.. 

نظر لها ابراهيم بفزع واستغراب اين تشوهها هذا 

ترنيم.... عمييي حبيبي 

ابراهيم بغضب... ترنيم

ترنيم بغمزه..... معرفتنيش صحح

ابراهيم... عاوزه اي يا ترنيم

ترنيم وهيا تخلع القناع الجلدي التي تدراي خلفه تشوهها.... هاا قولي اموتك ازاي يا عمي 

ابراهيم بصدمه من كلامها... تموتيني

ترنيم بضحك... اه بس هخيرك وتقولي نفسك تموت ازاي 

ابراهيم بسخريه..... قدر خيرك والله 

ترنيم وهيا تقتىب منه بشر وبيداها خنجر..... انا عارفه هموتك ازاي وخلاا لحظات كانت شلالات الدم تدفق من عنق ابراهيم بغزره ووقع ع الارض وفارقت روحه الحياة 

كانت الدماء تملأ وجهه ترنيم نظرت له.... عمي انا اسفه اسفه مقصدش اموتك كده انا بس عاوزه حقي وفلوسي متزعلش هاا متزعلش همشي انا بقا واه صحيح تيسير بعدها ليك عشان تبقوا سوا بس للاسف قتلتها قبلك وخرجت ضحكات الشر وابتسمت بخبث ورحلت

(ودي تانى صوره لموت ابراهيم)


كانت سميره بغرفه الادويه تشتال تقي بخوف وتدعي ربها ببكاء... يارب استر يارب استرها ظخلت ترنيم الغرفه وهيا تضحك عليها فكانت سميره منكمشه ع نفسها... 

ترنيم بضحك.... وحشتيني يا سمسيموا والله 

سميره برعب.... ترنيم

ترنيم.... قلب ترنيم عارفه انا عملت اي دلوقتى 

سميره بتانتءه... ع عملتي اي

ترتيم ببسمه رعب..... قتلت عمي وبت عني اختك تيسير

نظرت لها سميره بصدمه ودموع...... ايي بابا 

ترنيم وهيا تقترب منها بخنجرها.... لا وكمان هبعتك ليهم وضحكت بشر وغرزت الخنجر في بطن سميره فتحت سميره عيونها بوسع وبدات الدماء بالتدافق اغمض عيونها مستسلمه للموت

اقتربت ترنيم واشتالت تقي ونظرت لها بحقد..... شبهي اوووي يا تقي تعرفي اني السبب في انه ابوكي يعمل فيكي كده وضحكت بشر هسيبك تعيشي عشان تعاني زاي ما انا كمان عنيت هتعيشي مشوهه زاي ما انا كمان كنت مشوهه هتبقي شيطان هههههه مهو ابوكي قال عليا شيطانه فخلف هو كمان صحيح من عاب ابتلاه هههههههههه


وصل كلا من معتز ورجب لبيت معتز ظل ينداءه على تيسر ويبحث عنها حتى وجدها رجب كانت تتاؤه بتعب فوجد جسدها يملأءه الدماء وتلتقط انفاسها الاخيرة 

اقترب منها رجب ببطئ نظرت له بدموع والتقط. ورقه ع الارض مكتوب بها...(ان كانت تيسير مازالت ع قيد الحياه فاقتلها انت فانا تحركتها لك اقتلها لكي ترتاح روحها فهياا تتالم ولن تنجو من الموت مهما فعتلوا فريحوها احسن) نظر رجب بدموع لتيسر واقترب من الخنجر التي يقع ارضا وذبح اخته وهو يبكي وغادرت روح تيسير كان هذا المشهد. امام جمال ومعتز 

(تالت صوره) 


مرت ثلاث ايام دخل معتز بحاله اكتئاب كبيره كان يريد ان يعرف مكان رجب حتي ياخذ الثار منه وسميره بالمستشفى فهيا فقدت جنبنها نتيجه ضربه خنجر ترنيم بيها وتسنيم مازال بالمشفى متعبه فهيا تلقت صدمه بموت تيسير وعمها وايضا حاله سميره خطره.. 

بغرفه تسنيم تبكي بوجع ع ما يحدث لهم...... ياارب صبررنيي ياارب ياارب انت القادر علي كل شيء. ونادت الممرضه لكي تسندها وتاخذها لغرفه سميره للاطمئنان عليها... 

وصلت تسنيم لغرفه سميرع وجدت تغلق عيناءها ودموعها تهبط على وجنتهاا... 

تسنيم بحزن.... البقاء لله يا سميره 

فتحت سميره عيونها ونظرت اتجاه تسنيم ولم تردف باي شيء بل ظلت تبكي فقد... 

تسنيم ببكاء..... لازم نستحمل عشان نشوف هنعمل اي 

سميره لا رد. 

تسنيم وهيا تريد ان تكمل كلامها ولكن وصلت لها رساله من رقم. رجب..(عاوز اقابلك ضروري ده العنوان ***) 

تسنيم وهيا تنظر لبهاتف ولكن القط بيها ع الارض وصرخت... لاااا مش عاوزه اشووفككك انت قاتل

سميره بتصلها... مين ده 

تسنيم.... رجب عاوز يشوفني

سميرة بلهفه فهيا تريد معرفة ما حدث وحقيقه ما يحدث.... روحي قابليه لازم تستفهمي اللي حصل منه

تسنيم.... لاا مش قادره اشوفه مش هقدر

سميره باصرار.... ارجوكي عشان خاطري وخاطر بابا 

بعد الحاح كبير من سميره وافقت تسنيم ع مقابله رجب وصلت تسنيم ع المكان للتي حدده لها رجب كان مكان مهجور او مثلما تقول خرابه مهجوره ومخيفه نظرت حوالها برعب ولكنها تماسكت قليلا ظهر رجب امامها بكل قوة.... تسنيم. 

نظرت له تسنيم بحقد وكره.... رجب عاوز اي 

اقترب رجب واحضتنها باشتياق.. 

كل هذا تحت نظرات سميره وجمال ومعتز ايضا الصغير ظهر رجلان قوي البنيه امامهم صرخت سميرة وحاولت المقاومة فغابت نظراتهم عن تسنيم وبعد وقت من المقاومه بينهم وبين هذان الرجلان اخرج معتز سلاحه وضربهم بالنار فقوعت اجسادهم ارضا وذهبوا حيث تسنيم وجدوها تتسطح ارضا غارقتا بدماءها تنظر لهم كانها تودعهم وابتسمت.... خالوا بالكم من تقيي وابعدوءها عن رجب احموهاا رجب مبقاش رجب بتاع زمان بقا شخص تانى خالوا بالكم من نفسكم انا ماشيه خلاص واغمضت عيونها بسلام... 

صرخه الم خرجت من سميره بوجعععع..... انا السببب انا السبب انا اللي قتلتها انا اللي موتها وذهبت والتقطت السكين التي بها واخرجتوا وامسكته وهيا مازالت تصرخ بانها السبب في موتها وانها قتلتها.... 

End flash back....... 


جمال والدموع تغرق وجهه... وقتها سميره خدتك تربيكي بدال بنتها اللي توفت وجاء عرض شغل لسمير في الكويت فكانت فرصه كويسه انها تقدر تبعدك عن رجب كنت محاوطك وجمبك لغايه ما بقاا عندك 15سنهه وقتها قابلت الين وحبتها واتجوزتها الكل فكر اني سفرت برا عشان محدش قابل بكونها مسيحيها بس انا سفرت عشان رجب كان شغلوا كلوا برا وقتها كان لازم اراقبوا واعرف تحركاته.. 

سميره مكمله... ومن سبع سنين رجب اتقبض عليه في قضيه شخص اسمه فريد وقتها انا زورتوا عشان افش غليلي منه لكنه قالي انه هيبعت اخوكي منصور ياخدك وقتها سافرنا من البلد لهنا عشان ميقدرش يوصلك كان عاوز ياخدك منيي اكن مش هسمحلوا بكده دي كل الحقيقه يا بنتي والله احنا خبينا عليكي عشان انتي مش قد الحمل انك تستحملي الحقيقه دي ارجوكي سامحينا 

تقي وهيا تنظر لهم بصدمه..... بابا يبقاا خالو رجب

سميره بايماء... ايوا 

 كان كل ما يحدث. تحت مسمع كلا من جميله وريهام... 

ريهام ببكاء وحزن جرت ع تقي واحتضناتها...لاا لاا انتي اختي انا 

جميله نظرت لجمال بدموع ووجع مما يحدث لهذه العائله. 

تقي مازالت تبكي ةعادل يتحضنها هي وريهام.. 

جمال نظر للجميع بوجع.. 

سميره تبكي بصمت علي حالهم... 

عادل نظر لوالدته.... ممكن انتي وعمي تخرجوا برا وهنخرج احنا وراءكم

جمال وهو يسحب يد سمره لكي يترك لهم الوقت ليفرغوا حزنهم وعصبيتهم ويتحدثون.. 

خرج جمال وسميره ومازال جميله ع باب الغرفه لا تدري ماذا تفعل.. 

عادل نظر لها بوجع... معلش يا جميله محتاج أقعد مع اخواتي شويه

هزت جميله راسها بتمام وذهبت وغادرت لشقتها دون اي كلمه.. 


في المستشفى عند سهيله.... سهيله بصراخ.... عاوزة اخرج يا مازن بقالي يومين انا زهقت من قعدت المستشفى 

مازن..... لا يا سهيله لما تبقي كويسه فغير كده فلا

سهيله برجاء... بقيت كويسه والله وبعدين انت بقالي يومين مروحتش شغلك وكده غلط يا حبيبي 

مازن... ملكيش دعوه بشغلي 

سهيله وهيا تحرك شفتاءها بغيظ..... اوووووووف عاوزة اخرج يعني هخرج

مازن بعند...... لا يا سهيله لما تبقي كويسه 

دخل فهد الغرفه.... في اي وصوتكم جايب اخر المستشفى لي

سهيلة بتذمر.... شوف يا اخي صاحبك مش عاوز يخرجني من هنا الا بعد اسبوع او صحتي تتحسن

فهد بث لمازن.... لي كده يا مازن اسبوع اي ده سكينه يا بابا خدتهت يعني اسبوعين تلاته شهر

كازن بصلها بغيظ وغمز لها.. 

نظرت لفهد سهيلة بصدمه.... نعممم يا خويا شهرر اما يعفرتك. قال شهر عاوزه اخرج

فهد بضحك... طب تعالوا كلوا جبتلكم فطار

مازن.... ايوا يا جدع دانا جوعان والله 

فطروا سوا وجهزوا إجراءات الخروج من المستشفي لسهيله وذهب بها مازن لشقته التي امام شقه فهد.. 

زهرة وهيا تخرج كيس الزباله من الشقهه نظرت لهم... ايي ضااااا سووهيله خرجت من المستشفى 

سهيله بضحك وهيا متعلقه برقبه مازن فاصر مازن ان يشتالها لكي لا تتعب...... اه ياختي خرجت قعدت المستشفى وحشه اوووي وممله والممرضات مش بيستحملوا القتل وبعدين دول حلوين اوي مهي مستشفي خاص بقا فيها موززز يا بنتي دول محتاجين يروحوا المستشفى شباب هيشقطوهم والله 

ضحكت زهره...... اه يختي والله حلوين وابطال وبعدين حتي وانتي في تعبك بتعاكسي يا شيخه ارحمي

سهيله بحنق... اي مش تربيه نهاد

نهاد من خلف زهرة.... تربيه وسخهه اسفوخس عليكم عيال عره

زهره.... اهي بتعترف انك تربية وسخهه

سهيله بضحك... انا متربتش اصلا

مازن بتذمر...خلصتي رغي عشان ادخلك ايدي وجعتني 

سهيله... اه خلصت يلا دخلني 

مازن بص لنهاد... تعالي سعديني يا نهاد

نهاد. بايماء... حاضر يا باباشا

دخل مازن وسهيله ونهاد كلهم الشقه وفهد دخل لشقته عند اخواته.. 

مازن وقد انظال سهيله ع السرير... بقولك ي نينو خالي بالك منها عندي مشوار مهم وهاتي البنات يقعدوا معاها يسلوها

نهاد... تمام بس مشوار اي

مازن وهو يضربها ع راسها..... اهوا الفضول ده اللي جايبك وراءه

نهاد بتذمر... خلاص بقاا مش هتذلني

ضحك مازن وخرج وجد. فهد ينتظره.. 

نظر مازن لفهد... فين هووو

فهد... في مخزن نسر تعال هوريك الطريق بالمره اتفرج 

وذهب كلا من مازن وفهد لمخزن نسر حيث يوجد ادهم متربط من ايديه ورجله.... 


بفيلاا مراد... 

نيار وهيا ترتشف فنجان القهوة تباعها وتسرح بخيالها وتفكر بمازن فهيا تحبه منذ سبع سنين فاول مره رائته بالمشفى عند سهيلة عندما تم الاعتداء عليها وتخرج واتعينوا سوا وللاسف كان دائماً الحظ يجعل اي مهمه تجمعهم سوا فيزيد حبها وتعلقها به ولكنه لا يحب شخص سوا وعد صديقه سهيلة ينظر لها كاخت فقد وهيا متيمه بيه لمتا ستستمر في هذا الالم اغمضت نيار عيونهت بالم وهيا تدعي ربنا ان يجبر بخاطر قلبها ويطيبه من اي جروح انتبهت للصوت التي يناديها فقد. كان عاصم امامها... 

عاصم بتعجب.... نيااار ياا نياااااار نيااااررررر 

نيار بفزع.... هااا هااا اي في اي

عاصم.... يختي انتي اللي في اي مالك كده 

نيار بنفي.... لا لاا مفيش حاجه 

عاصم بتشكك... اممم متاكده 

نيار بايماء... ايوا انت فطرت

عاصم بنفي... لا مستني مراد

نيار..... خلاص هعمل انا الفطار

عاصم.... تمام يا قمر 

نيار لسا هتتحرك تفاجات بنزال مراد وهو يجر خلفه حقيبه سفر... 

نيار بتساؤال واستغراب.... اي ده يا مراد

مراد بجمود..... مسافر

نيار.... مسافر فين 

مراد برفع حاجب.... نسيتي انه مسافر تركيا عشان العمليه

نيار... وتقي

مراد. بصراخ... تقي مين اللي ههتم بيها هرجع نظري وهعرف اخد حق سيلا كويس 

عاصم... انت ناسي انه زبيده هتدتنا بموت تقي

مراد بعدم اهتمام ولكنه يشعر بوحع بداخله لا يعلم. لماذا.... مش مهم ميهمنش دول مانتوا مخبين الحقيقه عني

نيار ببكاء... تقي زنبها اي يا مراد

مراد.... وانا ذنبي اي

اسيل وهيا تجر كرسها المتحرك وتحدثت بهدوء.... سبوا يا جماعه يمشي سبوه يهرب مش اول مره يهرب من مسئولياته محدش يتحايل عليه او يتذال ليه امشي يا مراد امشي يلا

ناده مراد البواب ليحمل حقيبته وخرج وركب السياره وتحركت بيه ناحيه المطار......


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


لو لقيت كومنتات كتيرر هنزال بارتين في اليوم❤

تكملة الروايه من هناااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع