القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 21بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤
#الفصل #الواحد #والعشرون❤
#بقلم #نهاد  #محمد 🌺

زبيده بغرفتها تصرخ بالهاتف.... ماتتت ازايي ماتتتت هاا فهمونيي انتوا دكاتره ولا بهايم انت بتقول اي اقفل اقفل انا جايه انهارده باليل واغلقت المكالمه وكانت عيونها يملاءها الغضب وظلت تكسر كل شيء بالغرفه وتتعصب ماتتت خلاص سيلاااا ماتتت هكمللل انتقاميييي ازاي ماشي يا رجب مش هسيبك ورحمه الميتين لهندمك لازم اجوزها لمراد باقرب وقت.. 

عادل وهو مازال يحضن تقي وريهام التي يبكون بحضنوا.... اششس خلاص يا بنات لازم تهدوا عشان نفكر
ابتدات ريهام ان تهدا من نوبه بكاءها فهيا اخيرا فاق من غيبوبتها واردت ان ترجع لعائلتها ولكن كان هذا بعد فوات الاوان.. 
ريهام بضعف... تقي اختي انا بحبها عارفه اني غلط فيها كتيرر انا اسفه سامحيني ونبي والله بحبك يا تقي 
تقي وهيا تقبل راسها.... اهدي يا ريهام انا مسمحاكي انتي معملتيش حاجه كان معاكي حق انا مش بنتهم ولا اختكم
عادل بغضب.... انتي اختنا غصبن عن عين الكل فاهمه يا تقي
تقي بدموع...... بس دي الحقيقه 
ريهام بنفي.... لا مش حقيقه وده ماضي واحنا مالناش دعوه بالماضي
تقي ببسمه حب لاخواته... شكرا ليكم بجد شكرا 
عادل بضحك.... بس اي الحلاوة دي ريهام وفي حضني
نكزته لريهام بكتفه.... اخلص ياااض وبطل غتاته
عادل.... بقا انا غتت يا اوزعه
ريهام بردح.... نعم يا اخويا اوزعه اوزعه في عينك. انا طولي مظبوط
تقي ابتسمت ليهم... 
عادل..... طب يلا قوموا البسوا هنخرج نقضي اليوم سوا اي رايكم 
ريهام بفرحه.... بجد هيهيهي 
تقي.... بس انا تعبانه 
عادل وهو ينكزها... قومي يا بت يلا هنروح الملاهي واخر اليوم نروح لسهيله نطمن عليها
تقي بايماء.... خلاص تمام بس يلا ناخد جميله معانا
عادل بمرح.... ماشي يا ستي يلا اجهزوا وانا هنزال اجيب فطار نفكر سوا وبعدين ننزال وهقول لجميله بالمره
تقي ببسمه.... تمام 
ريهام قبلت خد عادل وغادرت لغرفتها وهيا تبتسم فالان عرفت قيمه اخواتها وقيمه الكنز التي معاها كانت تضيع اوقات كثيره بدونهم والان لن تفوت اي فرصه الا وقضتها معهم ذهبت وارتدت ملابسها وخطات الجزء الظاهر من شعرها بالحجاب فبدات اجمل بكثير من قبل ابتسمت ابتسامه صغيرة وخرجت.. 
عادل خرج. من غرفه تقي فوجد امه وخاله يجلسون وعلامات البكاء علي وجهه سميره اقترب منهم وقل هاخد اخواتي ونخرج عشان نقدر نتكلم في كل حاجه بعد كده لازم اخفف عليهم صدمتهم في اللي حصل 
رد جمال... كده احسن علشان ميتعبوش 
عادل... وجميله هتيجي معانا
جمال... ماشي يا ابني
ذهب عادل ونزالل حتي ياتيي بالافطار ولكنه قبل ان يغادر طق ع باب خاله فتحت جميله الباب وكانت عيونها حمرا بسبب كثره البكاء 
عادل.... امسحي دموعك يلا والبسي وتعالي هنفطر ونخرج سوا
جميله بعدم فهم.... هنخرج فين
عادل.... هنخرج نتفسح ونشم هوا سزا وتعالي هنفرجكك ع مصر يا اجنبيه يا جمررر انت وانت بتعيط
ضحكت جميله وظهرت غمازاتها نظر لها عادل بتامل.. 
اردفت جميله بخجل.... خلاص حاضر خمس دقايق وهكون فوق 
عادل بغمزه.... اشطاات يا جميل هروح انا بقا اجيب الفول والطعميه يا جمرر وغادر تحت ضحكات جميله 
تقي بغرفه جففت دموعها وذهبت للحمام وتوضات وادت فرضتها وظلت تدعي ربها ان يعوضها خير مما رات بحياتهاا. 

بفيلا مراد  نيار ببكاء... وبعدين يا عاصم
عاصم بجمود.... هتجوزها انا
نيار بصدمه... اي
عاصم.... هتجوز تقي
نيار... وسهيله 
عاصم بتلعثم...... سهيله مالها 
نيار وهيا تنظر بعيونه وتحاوط وجهه بين كفيها.... بتحبها يا عاصم
عاصم بحزن.... شكلوا قدرنا مش هيجمعنا
نيار.... كان لازم مراد يعرف الحقيقه 
عاصم.... مكنتش هيتقدر يتحمّل كان لازم اخفي كل حاجه عنه 
نيار..... معاك حق
عاصم.... متشغليش بالك هلاقي حل لكل حاجه قومي روحي شغلك 
نيار يبسمه.... وانت هتروح فين
عاصم... هقابل فهد ومازن
خفق قلب نيار بشده.. اه اه تمام هروح اغير هدومي واروح الشغل

في بيت يوسف.... 
يوسف وهو يطعم لوجينا... يلا عشان تلحقي باص المدرسه 
لوجينا بحزن.... بس مش عاوزه اروح ميس تقي بطلت تيجي 
يوسف.... عشان صاحبتها كانت بالمشفى 
لوجينا.... هيا وحشتني اوي يا بابا 
يوسف باشتياق فهو ايضا قد. اشتاق لها فهو يعترف بحبه لها كام دائماً يراقبها عندما يوصل ابنته للمدرسه قبل وفاه جوزته وبعدها لا يعرف لماذا لغايه ما ايقن انه اصبح يهيم بها عشقا... 
يوسف.... خلاص يا حبيبتي هنروح ليها بكره اي رايك 
لوجينا نهضت بفرحه... هييهييي بابي حبيبي 
اسماء.... في اي
لوجينا.... بابا هياخدني لميس تقي
اسماء ليوسف.... مش شايف انه بنتك بدات تتعلق بالميس بتاعها
يوسف... تقي بتحبها
اسماء..... بس انت قولت انها مخطوبه بكره وبعده مش هتبقا فاضيه ليها مينفعش تتعلق يا حبيبي بيها
انكمشت ملامح يوسف بالضيق..... خلاص يا ماما هوديها بكره وبس 
اسماء.... يا ابني بس 
يوسف... يلا يا لوجينا الباص جاء معلش يا ماما نتكلم بعدين 
اسماء بتنهيده..... براحتك يا ابني بتمني متندمش علي عمايلك دي

وصل فهد ومازن الي المخزن... 
مازن لفهد.... سيبنا لوحدنا شويه 
ىفع فهد حاجبه.... نعمم دانا جايب تسالي عشان اتفرج وتقولي سيبنا وسع يا اخ شويه كده وهحط الفون هناك عشان اصور.. 
مازن وهو يقلب عيناه بملل..... طيب اتفضل يا اخويا
دخل مازن المخزن وفتح ادهم. عيونه بضعف ونظر امامه فوجد. مازن.. 
مازن بصلوا بكره وحقد واقترب منه وامسكه من لياقه قميصه..... 
نظر له ادهم. بسخريه..... اي جاي تكمل ضرب فيا عشان تاخد حق اختك وضحك بضعف ههه بس انا خلاص دمرتها ع الاقل سبت ليها علامات في حياتها عمرها ما هتتنسي
مازن بثلوا بغضب واخذ يضرب بيه بقووه.. لييي لييي عملتت فيهاا كده لييي خد. براءتها ليييي حرام عليك دي اعتبرتك. اخوها وظل يضرب به حتي كاد ان يفقد وعيه 
ادهم بالم وضعف.... عشان اخد حقيي منكم
مازن..... حقق حقق اي 
ادهم بضعف ودموع.... حقيي وحق مووت بابا بسبب عمي اللي هو ابوكم بسبب سرعته في السواقه خسرت اهلي وماتوا واتيتمت واختي بقت تشتغل وتصرف عليا وهيا صغيره مش قد. مسئوليّة لكن اتحملتها بسبب طيش اهلكم انتووووا ومش بس كده خدوا كل ورثنا وحقنا تعيشوا فيه مسبتوش لينا غير البيت  سكت وبعدين اردف بغل وبعض الدموع فكان لازم اخد تاري وحقي منكم واهوا خكوا ومرتكم كل الفلوس اللي اخدواها صرفتها ع علاج اختكك ههه منا اللي عملت فيها كل ده حتي لو موتوني هبقا ميت مرتاح اني خد حقي ولوطلعت عايش هفضل انتقم منكم
ارتخت يد مازن من عليه احقا يفكر ادهم بهذه الطريقه ده مجنون مريض نفسى استحاله يكون انسان موتهم كان قضاء وقدر. 
نظر له مازن لبضع لحظات وغادر المكان اقترب فهد من ادهم وغرز ابره في رفبته واغمض ادهم. عيونه وذهب فهد. خلف مازن وهو يلحقه.. 
فهد... مازن استناا استنا
مازن وهو ينظر له بتعب... في اي يا فهد 
فهد..رايح فين
مازن... محتاج اقعد لوحدي شويه سيبني وهاجي بعدين 
فهد... خلاص تمام هروح اقابل انا عاصم وهستناك
مازن... تمام 

سهيله..... بت يا نيينو نيينو
نهاد وهيا تترك هاتفها... نعمم عاوزه اي
سهيلة ببسمه..... عاوزة اقولك حاجه 
نهاد وهيا تنظر لها باهتمام.... قولي عملتي مصيبه اي
سهيلة وهيا تضربها ع راسها.... مصيبه اي يخربيتك انا عاوزة اجمع بين نيار ومازن
نهاد... هما بيحبوا بعض 
سهيلة.... بصي مش عارفه بس بحس مازن ميال ليها بس هيا واضح اوي انها بتحبوا وبتموت فيه كمان 
نهاد وهيا تحرك. شفايفها بحركه شعبيه.... موكوسه مش عارفه تداري علي خيبتهاا هاا كملي. 
سهيلة بضيق.... لي ان شاءلله ده مازن قمر وميت بنت تتمناءه
نهاد.... بس مش هتتمني اخت حربايه زايك المهم كملي
سهيله..... بقا انا حربايه الله يسامحك يا ستي المهم مازن مش عاوز يتجوز غير لما انا اتجوز واكملت بحزن ظهر ع ملامح وجهاا ووجع وطبعا انا مش هقدر اتجوز وانتي فاهمه لي
نهاد ببعض الحزن ولكنها اخفتوا.... مش هتقدري لي ناقص ايد. ولا رجل اه عشان مش بتعرفي تطبخي مش مشكله محدش من البنات دول بيعرف يطبخ غير زينه وانتي جميله الف شخص يتمناكي
سهيلة بسخريه.... يتمناني ع اي متنسيش اني مغ**تص**به
نهاد.... دي حاجه كانت غصب عنك واللي يفكر فيكي غلط يبقا هو حيوان ومش بيفهم هيجيلك الشخص اللي هيقدرك وهيعرف قيمتك ويحافظ عليكي غير كده فكلهم مظاهر افتحي قلبك وقلبك هيوديكي للشخص الصح
رفعت سهيله عيونها بدموع.... محدش هيقبل بيا ومينفعش افتح قلبي عشان هتوجع لازم افصل قافله عليه 
نهاد.... انتي احسن من ناس كتيرر متشليش نفسك ذنبك حاجه مكنتش بايدك وانتي واثقه في ربنا وعارفه انه هيعوضك وده كان اختيار منه اصبري وهتنولي والله 
سهيله وهيا تحضن نهاد ببكاء.... يارب يا نهاد يارب لاني فعلاً تعبت
نهاد وهيا تربط ع ظهرها... ان شاءلله ربنا هيفجرها باقرب وقت ويبعت هديتك بس ثقي في ربنا 
سهيله... الحمدلله انها جات علي قد كده 
نهاد... الحمدلله هقوم انا بقاا اخبط ع العيال دول يجبولنا عصير فرواله عشان الحيوانه زهره كانت بتعملوا قبل ما اجي هنا 
سهيله.... اي ده فرواله بجد 
نهاد... اومال كده وكده هروح اجيب واجيلك يا قمر 
سهيله... اشطا هستناكي هروح اشوف الفيس بقاا عشان وحشني
نهاد وهيا تخرج... قالي يعني كنتي سايبه الفون في المستشفى بلا وكسه 

ارتدت جميله فستان اسود جميل يصل لركبتها وترفع شعرها لاعلا وتربطه ككعكه وتضع قلده سوداء حول رقبتها مما يعطي شكل جميل لها وتقولي ع بعض الكحل ابرز عيونها وجمالها اكثر وبعض من الروج الاحمر الساح وبيه بعض اللمعان فكانت جميلة حقا مثل اشمها خارقه الجمال التقطت حقيبتها وذهبت لشقه خالتها.. 
فتحت سميره الباب وفوجات بجميله امامها... اتفضلي
جميله ببسمه... عادل وصل
سميرة... اه جوا
عادل خرج ونظر لها بصدمه واعجب وفتحه فكه فقد. كان يجيب للارض... 
جميله بخجل من نظراته.. 
عادل فقد كان بعالم اخر هذه الجنيه الجميلة امامه يالله يريد ان ياخذها باحضانه يخفيها عن العالم كله.. 
نحنحت سميره امامهم وفاق عادل من شروده بجميله واردف بارتباك.... هاا ادخلي يا جميله 
اومات جميله بنعم ودخلت للصاله وجسلت وهيا تنظر لهم بخجل واضح لحظت سميره النظرات المتبادلة نحوهم فتركتهم وذهبت للمطبخ
عادل لجميله....هتخرجي كده
جميله...اهاا وحش
عادل بضيق.... لا مينفعش انتي مش في فرنسا هنا 
جميله.... بس انا بلبس كده ع طول 
عادل... ده هناك في بلد. غربيه لكن احنا هنا في الشرق انتي مسلمه يا جميله مينفعش المسلمه تلبس كده اولا ثانيا عشان الناس هنا مفمينفعش
جميله... بس شكلوا جميل
عادل.... جميل مقولناش حاجه بس ده مش للخرج هنا 
جميله.... يعني اي
عادل بعصبيه.... يعني تنزالي تغيري واتفضلي
جميله بحنق.... وانت مالك بقا ان شاءلله هتتحكم فيا
عادل بعصبيه.... جميله قولتلك انزالي غيري وكمله كمان واقسم بالله ما هيبقا في خروج ولا نيله
دبتبت جميله برجلها ع الارض بغيظ وذهبت وهيا تتم بغيظ من افعال عادل 
نظر لها عادل بغضب... ماشيه مع سوسن اظاهر
ريهام من خلفه... ودي بقا غيره
عادل بارتباك.... غيره هاا غيره اي دي بت خالي ومينفعش واحنا في مجتمع شرق مينفعش الكلام ده هنا
ريهام....... هااا ومالو هعمل نفسي مصدقه
ضربها عادل علي راسها... طب غوري نادي اختك
ضحكت ريهام.... ماشي يا عم الغيور
دخلت ريهام غرفه تقي وجدتها تلف خمارها... هاا خلصتي يا توتو
تقي... انتي شايفه اي
ريهام بغياء.... مش عارفه 
تقي... امشي يا بت اي اللي مش عارفه دي
ريهام.... انتي اللي بتلبسي انا هعرف ازي 
تقي... اه صحيح جبتي الذكاء ده منين
ريهام... من صاحبتك سهيلة طب يلا هستناكي برا عشان عادل ع اخروا
تقي... خلاص اهوا خلصت.. 
بعد وقت صعدت جميله وهيا ترتدي بنطال جينز واسع وبلوزه بياضء واسعه وعليها رسومات باللون الاسود وتترك لشعرها العنان.. 
جميله.... هاا كده كويس
عادل برضا علي ملابسها.... اه كده تمام كان من الاول والله 
جميله... طب يلا 
ريهام ضحكت عليهم
تقي بصت لريهام بعدم فهم.. 
ريهام غمزت لها.... شكلوا هيبقا عندنا فرح قريب
فهمت تقي كلام ريهام وفرحت بداخلها 
نزلوا كلهم امام المنزال.. 
عادل بتساؤال... هاا حابين تروحوا فين اول حاجه 
ريهام بمرح... الملاهي
جميله مؤيده ريهام.... اه عاوزين نروح الملاهي 
عادل لتقي... وانتي يا توتو عاوزة تروحي فين 
تقي ببسمه.... اي مكان هتروحوا انا معاكم
عادل... خلاص تمام الملاهي 
وركبوا السياره تقي بجانب عادل وريهام وجميله بالخلف

وصل فهد للمكان المحدد. التي سيقابل به عاصم وظل ينتظره حتي اتي هو وعماد.. رحب فهد بهم.. 
عاصم.... بص يا فهد لازم تتفهم الموقف اللي احنا فيه 
فهد... لا يا عاصم ادهم لازم يموت
عماد بنؤفزه.... بس دي وصيه جودي انت اعتلرتها زاياختك نفذ وصيتها
فهد بغضب... وسهيله حقها يروح عشان وصيه شخص ميت لاا يا عماد يعني لا
عاصم بوجع.... انا عارف يا فهد انه معاك حق بس احنا لازم ننفذ وصيه جودي ونعالج ادهم 
فهد... لو مازن هنا وسمع الكلام الفارغ ده هيبقا زمانكم جمبوا متكتفين
عاصم بغضب.... انا سبتك تاخده بعد ما عرفتك مكانه عشان تتفق ومتنساش اني كنت عاوز اقتلوا بايدي بس اللي منعني وصيه جودي
مازن من خلفهم.... جودي
نظر فهك لمازن بصدمه... يلا يا مازن البنات مستنيه
مازن شد ايده من ايد فهد... جودي قالت اي في وصيتها
اخرج عماد الفلاشه التي بها فيديو لجودي... وتفح الاب وشغل.. 
(جودي وهيا نمسك الكاميرا ايوا كده ايوا اثبتي ونظرت للكاميرا بعيون ملئيه بالدموع وحشتوني اوى عارفه انكم هتسمعوا الفيديو ده بعد موتي انا سايبه وصيه مع عاصم اتمني انكم تخرجوا ادهم من السجن وتساعده ادهم مريض نفسي معتقد انه عمي قتل اهلنا وظه مسبب ليه مرض نفسي ومصمم ع الانتقام من حاجات محصلتش انا عارفه اللي سهيلة عانت منه بسبب اخويا وهو يستاهل الموت بس ده شخص مريض مش بعقله عشان يتحاسب غير انه ادهم. مدمن ارجوكم ساعدوا ادهم وخالكم معاه انا عارفه اني هتقتل بسبب القضية اللي مسكتها جديد قصيه فريد.. مسحت دموعها ونظرت برجاء.. اتمني توروا الفيديو ده لمازن وقوليلوا اختك بتترجاك تساعدها عشان ترتاح في قبرها ارجوكم) 
اغلق عماد الاب ونظر لهم وعيونه مليائه بالدموع... هتنفذ وصيه اختك ولا هتكمل انتقامك
مازن وهو ينظر لهم بجمود.... المفروض اني اساعد الشخص اللي كان السبب في دمار اختي 
عماد... عالجوا وبعدين انتقم منه هيبقا شخص طبيعي هتعرف تتعامل معاه 
عاصم... نقدر وقتها نعاقبوا بالقانون 
فهد بتنهده... معاهم حق يا مازن فكر انها وصيه جودي
مازن بوجع ودموع... واختيي ذنبهاا اي مجبلهاش حقهاو
عاصم... حقها هتجيبوا بس بالعقل
فهد... احنا مش هنضرب في شخص ميت احي ادهم عشان تقدر تنتقم
مازن نظر لهم لبغض الوقت... تمام اعملوا اللي عاوزينه كلها شهر واحد بس وبعدين تسلموني ادهم
تهللت اسارير عماد... تمام خلاص اتفقنا
مازن غادر دون ان يردف باي كلمه.. 
نظر لهم فهد بحزن وغادر هو ايضاً... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
                          ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

كتبت البارت ونسيت انزالوا امبارح 🌚🤭سووري مش مشكله هنزال بكره بارت كبير اوووي وفي احداث كتيره اوي توضيح للنهايه الروايه شرفت علي النهايه فتوقعاتكم بقاا
وكلمه حلوه تشجعني🖤


تعليقات

التنقل السريع