القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية الرعد البارت 21_22الاخير بقلم شيماء رمضان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



حوريه. الرعد

21_22الاخير 


رعد خت سندس ووداها المستشغي دكتور بسرعه بتموت 

دخلولها عمليات وفضلت جوا ثلاث سعات وبعدها الدكتور خرج من العمليات منهك 

رعد. خير هي عمله اي 

الدكتور مخبيش عليك هيا بين ايد ربنا الرصاصه كانت قريبه من القلب جدا وطلعناها بعد عذاب ولسه حالتها مش مستقره 

رعد بحزن شكرا يادكتور 

وراح لحوريه وفهد وحكي لهم الي حصل 

فهد يعني كده فيه حد عايز ياذي حوريه غير عماد الله يرحمه 

رعد للاسف اه سندس ملحقتش تقولي وعينت حراسه عليها علشان ممكن الي قتلها يحاول تاني 

حوريه بدموع انا تعبت انا عملت لهم اي بس لكل ده اخلص من مرات ابويا وابنها يطلع عماد اخلص من عماد يطلع واحد مجهول وفضلت تعيط 

رعد ضمها انا جنبك ياحوريتي متخفيش ياروحي هعرفه وهقتله لو فكر يلمسك انتي ولا ولادي  

فهد احنا جنبك متخفيش 

رعد فين هند 

فهد هند راحت تمر ع المرضي وجايه 

نروح عند سندس سندس صفاره الاجهزه بتعلن عن توقف القلب والدكاتره بتحاول تنعشه صدمه والتانيه والثالثه وترجع النبض للقلب تاني 

الدكتور الو رعد بيه القلب وقف مرتين وننعشه هيا فاقت بس حالتها خطيره وعايزاك ضروري 

رعد جاي 

رعد وصل عندها وعقم نفسه ودخل 

رعد. سندس انا رعد 

سندس. رعد انا لازم اعرفك هوا مين الي عايز يغدر بيك 

رعد. ارتاحي بس لما تفوقي هعرف 

سندس. لا مفيش وقت لان فيه خطه هتتعمل علي حوريه وولاد 

الي عايزه تموت ولادك ومراتك ام عماد ومعاها واحد بيساعدها مجهول معرفوش خخدبالك منهم وربي ابني مع ولادك وعلمه الاخلاق وو

وجهاز صفر وفي ثانيه الكل كانو جوا بينعشو القلب وصدمه والتانيه وبيحاولو بينعشوه 

خرح رعد وهوا مش عارف يعمل ايه اتصل ع فهد وحكاله وفهد قاله الدكتور قال ممكن حوريه تخرج من المستشفي 

رعد طيب اخرجهم ووديهم الفيلا السريه وحط حرس وتعال لان سندس بتموت 

فهد حاضر 

وداهم مكان شبه مفهوش  حد فيلا من التراث القديم زي المتحف جميل وفي الجنينه بسين وحاجه تحفه وحط حراس كتير وراح لرعد 

فهد ها يارعد سندس عملت اي 

رعد ادعيلها بتموت حالتها خطيره وجازفت عشان تقولي ع مرات عمي 

فهد طيب هتعمل اي 

رعد هقولك هعمل اي هعمل... 

رعد داخل الفيلا بتاعت العيله ومفهاش حد لان جده تعب وسافر بره هوا وامه وابوه مفيش غير ولاد عمه مش اخوات عماد ولاد عمه التاني وام عماد دخل بحزن وهما قاعدين 

ام عماد مالك ياحبيبي زعلان ليه 

ابن عمه نالك يارعد اتكلم 

ام عماد ماتتكلم وقعت قلبنا 

رعد. سندس ماتت 🥺

البارت خلص هوا صغنن بس النهارده الجمعه قولت انزل لكم حاجه صغننه كده ومتتسرعوش لسه الاحداث جايه 

#شيماء ــــرمضان



حوريه الرعد 

الاخيره 

رعد. سندس ماتت خلاص 

ام عماد بخبث ياحبيبتي ودموع تماسيح في سرها هتحصلها انت ومراتك وعيالك عشان عماد ابني يرتاح في قبره وبصوت عالي ياعيني ياابني امك وابوك ماتو هتعمل اي ياحبيبي 

رعد احمد ابن عماد هيبقا معايا هربيه مع ولادي 

ام عماد بتسرع لا مينفعش 

رعد بشك ليه يامرات عمي هيبقا ابني زي باقي ولادي 

ام عماد لا برضو انا هربيه واكبره 

رعد. بصوت عالي انا قولت كلمه وخلاص مش هكررها احمد ابن عماد هربيه مع ولادي خلاص 

ام عماد في سرها هوريك تكلمني كده ازاي يارعد بيه 

وطلعت فوق بعد ماطلعت اوووف المحمول نسيته تحت ونزلت تحت اي ده فين المحمول بتاعي الله وفضلت تدور عليه ولقته وطلعت فوق تاني ورعد خرج بعد ماهيا طلعت 

ام عماد. الووو اه سندس ماتت والدور ع حوريه هتموت وولادها نفذ الخطه الي قولنا عليها وهاتلي الحاجات اه هخرجلك بره اخدهم سلام 

رعد راح جاب حوريه وولاده البيت الي فيه مرات عمه 

ام عماد اهلا ياحبيبتي حمدلله ع سلامتك 

حوريه الله يسلمك 

ام عماد بزعل مصتنع سامحيني يابنتي لو مكنتش خليتك تسنديني مكنتيش وقعتي 

حوريه ده نصيب يامرات عمي الحمدلله 

ام عماد سمي هاتي وريني الله اكبر حلوين اووي ولاده شبك انتي وابوهم ربنا يخليكم ليهم وميتيتموش زي احمد كده  ااا بعد الشر يعني 

رعد  ان شاء الله نربيهم احسن تربيه بعد اذنك يامرات عمي يلا ياحوريتي اطلعك فوق ترتاحي 

ام عماد اه ارتاحي وانا هعملك اكله جميله هتريحك في سرها هتريحك ع الاخر هههههههه 

طلعو فوق حوريه رعد انا خايفه 

رعد هوش انا جنبك ومش هسيب حد ياذيكي ابدا لا انتي ولا ولادي هسيبك شويه واتصرفي زي مااتفقنا 

حوريه حاضر 

رعد نزل تحت وبقا مراقب مرات عمه وشافها بتحط سم في الاكل 

رعد مرات عمي 

ام عماد ارتبكت وخبت السم في صدرها نعم يارعد انا اهو ممكن تعملي ليا فنجان قهوه من ايدك الخدامين مش هنا معرفش ليه اتديهم اجازه 

ام عماد عشان ميحسدوش ولادك ومراتك انا هاخد بالي منها 

رعد تمام يامرات عمي 

ام عماد. روح انت المكتب هجبهالك 

رعد اه صح يامرات عمي ليه مسالتيش مين ممكن يقتل سندس ولا سالتي ادفنت فين ولا حاجه ليه 

ام عماد ارتبكت هه اصل معروفه الجماعه الي كان عماد معاهم اكيد هما والدفن عارفه انك مش هتقصر ياابني 

رعد طيب هروح المكتب وهاتيلي القهوه هناك معلش هتعبك ولا هقف لحد مااخدها 

ام عماد لااا روح هجبهالك 

رعد. حاضر ومشي 

ام عماد دانت سهلتلي الموضوع بلقهوه دي جت في وقتها وطلعت السم وحطت حبه في القهوه 

 ام عماد خد يارعد قهوتك 

رعد تسلم ايدك يامرات عمي 

ام عماد تسلم هروح انا اطلع اكل حوريه 

رعد تمام  

طلعت ام عماد لحوريه الاكل يابنتي 

حوريه بخوف تسلم ايدك 

ام عماد طيب هاكلك بايدي 

حوريه لا هاكل انا 

ام عماد في نفسها احسن علشان حتي البصمات طيب وقعدت قدام حوريه لحد ماتخلص اكل 

حوريه ممكن يامرات عمي تجبيلي اشرب 

ام عماد عيوني بس كده 

نزلت تجيب مياه وطلعت لقت رغاوي ع بؤ حوريه ومغمضه 

ام عماد اخيرا خلصت منك غوري بقا هنزل اشوف الك. لب التاني غار ولا لسه 

نزلت تحت لقت رعد واقع وبرضو فيه رغاوي ع بؤه ام عماد بضحك هستيري هههههههههههههههه موتهم خلاص انتقمت ليك ياعماد خلاص خلصت منهم كلهم خليت بلطجي يقتل سندس وقبلها وقعت حوريه عشان تموت بس هيا زي القصطك بسبع ارواح وسميت رعد ومراته وهطلع ارضع العيال من امهم واموتهم هههههههههههنه خلاص انا انتقمت لابني منهم كلهم 

فهد دخل كل ده شر انتي اي ياشيخه 

ام عماد  شوفت يافهد حصل ايه لرعد 

رعد رد انا سليم يامرات عمي ليه كل ده ابنك غلط في حقنا وحق بلده وخد جزاته انتي كل الشر ده تقتلي مرات ابنك وتقتلي ارواح برئيه 

ام عماد بزهول ازاي طيب والرغاوي دي 

رعد انا عارف كل حاجه 

فلاش باك 

سندس  . مرات عمك هيا الي عايزه تموتك والجهاز صفر والدكاتره قدرو ينعشوها وعدت الخطر 

رعد  . فهد سندس عدت الخطر مش لازم حد يعرف انها عايشه 

فهد ليه ياصحبي 

رعد اولا خطر ع حياتها ممكن مرات عمي تحاول تخلص عليها تاني ثانيا عندي خطه  هتوقعها 

راح رعد وقال لهم ان سندس ت ومن فرحت مرات عمه نسيت الفون وسهلت عليه المهمه حط تسجيل للمكلمات في الفون عشان يسمع الي بيكلمها وراح جاب حوريه مخصوص بعد ماسمع انها عايزه سم عرف انها عايزه تخلص عليهم بلسم وقالت للقاتل يجبلها نوع سم ميطلعش في التحليل اننا موتنا بسم يموت مايظهرش وسهل لها الدنيا جبلها مراته وخلاها تعمله القهوه عشان يكشفها واتفق مع حوريه انها تطلب مياه وتحط رغاوي ع بؤها عشان تقتنع انها ماتت ورعد عمل نفس الحاجه وفهد بقا كان واقف مع قوه من البوليس ومعاهم امر بلنيابه بلتسجيل لها وخدو الاعتراف 

بااك 

رعد بس كده واتكشفتي وسندس عايشه ومراتي عايشه وانتي هتعفني في السجن انتي وشرك 

ام عماد  لا لا انا لازم اموتكم زي ماموتو ابني لالا ابعدو عني ومسكوها وراحو ع السجن واتحكم عليها ب15سنه تهمه الشروع في قتل والقاتل الي اجرته برضو اتسجن 

فيه خاتمه للروايه لسه هتنزل بعد الفطار تفاعل حلو بقا لسه فيها خاتمه هتعجبكم 

#شيماء ـرمضان

 

تعليقات

التنقل السريع