القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 23بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الثالث #والعشرون🤎

#بقلم #نهاد #محمد 🌺

في صبااح يووم جديد واحداث جديده.... 

وصلت زبيده الي فرنسا وجدت سياراتان ورجال ضخام الجسد يحاوطون الطريق للحمايه ركبت احدي السيارات وذهبت لقصر اسماعيل... 

اسماعيل مرحبا بيها.... نورتي يا زبيده فرنساا

زبيده... بنورك يا اسماعيل هاا اي الدنيا هنا 

اسماعيل.... مفيش جديد البضاعه هتوصل اخر الاسبوع 

زبيده.... تمام اوي

اسماعيل.... ها قوليلي بقاا رجب فين

ندرت له زبيده بخبث... تؤتؤ رجب لياا انا وبس

اسماعيل بضحك.... ياااءه حتي في موته مش عاوزة حد يموته غيرك قد اي انتي بتحبيه

ضحكت زبيده بشر.... رجب كان عمري كله بس اكتشفت انه السلطه والفلوس هيا العمر اللي بجد ورغم كده خليت رجب معايا بس بيحاربني يبقا يستاهل الموت

اسماعيل.... لا شيطانه فعلاً 

زبيده.... مش وقته الكلام دا هروح ارتاح شويه 

اسماعيل.... وانا رايح احتفل برجوعك

نظرت له زبيده بقرف وغادرت غرفتها.... 


ريهام بغرفتها تبكي علي حالها... ياارب هعمل ايه دلوقتي هعمل اي في الاي بطني يارب استرها معايا انا توبت والله توبت وندمت عارفه بعد فوات الاوان بس انا ندمانه تقبل توبتي يالله ونجيني من المهالك. 

وبعد وقت جهزت نفسها لذهاب لجامعتها... 

وخرجت. من غرفتها وجدت اختها تضع الطعام.. 

تقي ببسمه... كويس انك خرجتي كنت لسا هنادي عليكي 

ريهام... لا مليش نفس 

عادل... اقعدي كلي بلا مليش نفس 

قعدت ريهام فطرت مع اهلها وغادرت لجامعها.. 

وصلت والتقت بصديقتها المفضلة.

ميرام وهيا تحضنها..... ريهام حبيبتي وحشتيني فينك اديلك يومين وقافله فونك لي

ريهام وهيا تنظر لها بدموع.... مفيش حاجه 

ميرام بقلق... مفيش ازاي في اي ولما روحتي لوليد قالك اي

ابتدات ريهام بالانهيار.... هو هو باعنيي وقالي اني اني عاهره ومقبلش بياا وانه قطع الورقة وكل اللى حصل حرام فى حرام 

صدمت ميرام مما قالته ريهام لها... وليد قولتلك ياما ابعدي عنه بس ده كان اختيارك وبرضاكي حلو اللي حصل 

ريهام بشهيق... م مش وق ته انا مش عارفه اعمل ايه 

ميرام..... لازم تتجوزي

ريهام.... اتجوز 

ميرام... ايواا لانك ممعكيش تمن العمليه 

ريهام ببكاء...مفيش حد هيقبل بياا انا بقيت موموس خلاص 

حزنت ميرام علي صديقتها.... متقوليش كدا انتي ضحيه لواحد ندل

ريهام... مكنش ينفع ابيع نفسي ليه

ميرام.... ربنا هيحلها من عنده بصي انا عندي بن خالي دكتور ممكن اخليه يعملك العمليه ويخفضلك المبلغ شويه حاولي تدبري اي حاجه 

ريهام.... هحاول اشوف اتفقي انتي معاه

ميرام.... تمام هشوف الدنيا وارد عليكي علي باليل يلا دلوقتي ندخب محاضراتنا

ريهام.... تمام


في قصر كبير يملؤءه الرجال ضخام الجسد يحملون السلاح وحراسات مشدده وبعض الكلاب المدربه وانذارت يجلس هذا الرجل علي كرسيه بشماخ... ويدخل عليه احدي رجاله يدعي مارد.. 

اقترب مارد من رجب وانحنه له باحترام..... اهلا بسيدي

رجب... اي الجديد يا مارد 

مارد.... زبيده وصلت انهارده فرنسا ورجالتها بتدوار عليك واتوزعوا في الاماكن اللي انت كنت مخططلهم انه يتواجده فيها 

ابتسم رجب بخبث.... ياااءه وقعت بالفخ زبيده وجات برجليها لموتها وقدرها مفكره نفسها ذكيه هههه وانا جبتها لغايه عندي وبص لمارد... عاوزاك تبعتلها هديه

مارد بشر..... واحلا هديه

رجب.... تؤتؤ ترحبوا بيها بس وتبعت مرسال للبوص الكبير تعرفوا انه زبيده الخاينه وصلت 

اوما مارد بطاعه.... حاضر يا باياشا اي اوامر تاني 

رجب... تشوفلي منصور عمل اي في مصر 

مارد... لسا واصل مصر وهيروح لتقي بعد ما يخلص الصفقه اللي معاه وتقي بنت حضرتك الحمايه طول الوقت حواليها

رجب وهو يشاور له بيده لكي يغادر...

غادر مارد وظل يفكر رجب بابشع الطرق التي يريد ان يقتل بيها زبيده... 


يوسف بالمستشفى.... اي يا عزت بتقول اي

عزت..... بقولك المريضه اللي في الغيبوبه فاقت ولازم نسافر عشان نتابع حالتها 

يوسف.... بس انا مش عامل حسابي

عزت وهو يحاول اقناع يوسف.... بص يا يوسف المبلغ اللي هناخده مش قليل وهيامن مستقبلك انت وبنتك مينفعش ترفض

يوسف.... انا عاوز اتجوز واستقر

عزت.... هتتجوز باي وفين الفلوس اللي هتقدر تتجوز بيها كل فلوسك راحت في علاج زوجتك المتوفيه واكيد مش هتمد. ايدك علي دهب او فلوس المرحومه وبعدين ده فرصه شغل كويسه ومكانا في المستشفى مضمون هنخلص علاجها وهننزال تاني 

يوسف بتردد.... بس بس انا يعني 

عزت وهو ينظر له.... في اي يا يوسف شايفك متردد وبعدين اي حكايه الجواز دي وعاوز تتجوز من مين

يوسف.... بص يا عزت انت صاحبي هحكيلك كل حاجه من قبل ما سناء زوجتي تموت كنت دايما بوصل بنتي لوجينا للمدرسه وكنت بشوف الميس بتاعها ومعاملتها مع الاطفال بدات تدريجيا اعجب بيها غصب عني وبعدين بطلت اوصل بنتي وخلتها تروح بالباص وقتها زوجتي توفت وبقيت انا بودي بنتي اول ايام العزا وشوفتها تاني وبدات تدخل حياتنا لغايه ما حبيتها. 

نظر له عزت بتمعن... اتعرف بحبك ليها وهيا يا تقبل يا لا

يوسف... خايف يا عزت خايف لترفض

عزت..... هتبقاا عملت اللي عليك وده نصيب

يوسف بحزن... لما عرفت انها هتتجوز قلبي واجعني اوي انها هتروح مني وتبقاا لغيري

عزت بتفكير.... مممم ممكن تعترف ليها بطريقة مش واضحه

يوسف بلهفه... ازاي يعني 

عزت.... بص هتعمل اي*****

يوسف نظر له بتردد... بس كده ممكن متثقش فيا

عزت.... اهي تبقا محاولة 

يوسف.... معاك حق


سهيله وهيا ترتدي ملابسها لكي تغادر لجامعتها... 

مازن بغضب... اقعدي يا سهيله واتهدي مش هتروحي زفت كليه انتي تعبانه 

سهيله بعند.... لا يا مازن قعد كتيرر من الكليه ومحاضرات كتيره فتتني مش هقدر اقعد اكتر من كده 

مازن... هبقا اخلي صحابك يجبوبك المحاضرات 

سهيله.... يا مازن كليتي مش سهل عشان تقولي تجبلي المحاضرات من غير ما افهم الشرح

مازن... الجرح يا بنتي لسا مفتوح

سهيله..... متخافش هخلي بالي من نفسي 

مازن..... يوووه يا سهيله طب هوصلك انا ولما تخلصي ترني عليا هاجي اخدك 

سهيله بإيماء..... حاضر نقدر نمشي دلوقتي 

مازن.... يلا قدامي لما نشوف اخرت عنادك ده اي

سهيله... هبقاا يش دكتوره قد الدنيا 

مازن.... اه تمام تمام يعني ربنا ليه معجزات كتيره مجاتش عليكي

سهيلة بغضب وهيا تقذف عليه كاسه مياه... نينينني عبو شكلك 

مازن... يخربيتك بليتي الهدوم منكك لله

سهيله... الدنيا حر يا ابو الامزون

مازن... حر حر اي يختي دانت لابسه هدومي وهدومك وجاكتين فوق بعض وتقولي حر هو فعلاً واضح انه حر 

بعد وقت وصل مازن سهيلة لكليتها.... 

سهيلة بطريقها لمحاضراتها اصدمت بشخص... 

سهيلة بالم... ااه مش تاخد بالك

عماد وهو لم. ينتبه لها... اسف اي ده سهيله 

سهيله بصدمه..... عماد

عماد ببسمه.... سووو

سهيله.... عم النااس فينك يا راجل 

عماد بضحك... ياااءه يا سو وحشتيني والله 

سهيله بغمزه.... انا برضو اللي وحشتك دانت كنت مصاحبني مصلحه 

عماد بحزن.... الله يرحمها بقا المهم انتي اخبارك ايه 

سهيله... اهي ماشيه 

عماد... دايما يا قمر 

سهيله..... وانت اي الدنيا 

عماد مستغرب. هدوء سهيله... الحمدلله هو انتي يعني 

سهيله... يعني اي

عماد وهو يبتلع ريقهه.. هو انتي عرفتي يعني ادهم ها

سهيله وقد. تفهمت ما يقصد... اه فهمت اه عارفة ربنا يشفيه

عماد... شكرا ليكي اوعدك هخلص وصيه جودي وهسلمهولك

سهيله.... هيبدا العلاج امتا

عماد.... ممكن بعد أسبوعين 

سهيله باستغراب... لي يعني 

عماد بضحك.... اصل اخوكي عملوا إعادة تشكيل لا وكمان. عطاني فرصه شهر بس ان شاءلله خير 

سهيله... تمام عن. اذنك 

عماد... ربنا معاكي ولو عوزتي حاجه كلميني انا دكتور هنا في كليه تجاره

سهيله... ان شاءلله باااي


سميره بزعيق..... نعممم يا تقيي بتقولي اي تتجوزي تتجوزي عاصم. اخو مراد انتي اتهبلتي

تقي... متهبلتش يا ماما بس انا وعاصم بنحب بعض 

سميره برفع حاجب... لا ونبي هتاخدي واحد اصغر منك بتناشر سنهه

تقي... عادي يا ماما ما مرد كان اصغر مني

سميره... بتلات سنين يا عنيا 

عادل.... انتوا بتتكلمو ازاي انا مش موافق اصلا

تقي باصرار.... بس انت موافقه يا عادل 

سميره وهيا تجذبها من حجابها.... شكلي دلعتك زمان فسوقتي فيها 

تقي بتالم.... له ياماما

سميره بغضب.... مووو اماايشطحكك موضوع جواز من عاصم تقفليه انتي ازاي بقيتي كده 

جمال وهو يدلف من باب الشقه... في اي واي الزعيق ده كلو 

سميره بغضب.... تعال شوف تقي بتقول اي هتفرق بين الاخوات لكن هتوقع اي من بنت رجب طلعالوا حربايه

نظرت لها تقي بصدمه والدموع تتدفق من عيناءها. 

جمال بزعيق.... بتقولي ايه يا سميره 

سميره ببكاء.... شوف عمايلها ليه عاوزه تعمل كده 

جمال... عاصم طلب ايدك يا تقي

اومات تقي وسط دموعها بنعم.. 

جمال..... يبقا دي حياتها وهيا حره هيا الي هتعيش مش انتي يا سميره 

عادل بغضب مماثل... عشان حياتها تقوم تتجوز اخو اللي المفروض زمانه جوزها لولا الظروف 

جمال... دي حياتها يا ابني

تقي وهيا تحاول التماسك.... انا قولتلكم قراري وعاصم جاي باللي وهنكتب الكتاب... وغادرت لغرفتها

خرج عادل من البيت بغضب شديد ووصل للطابق التي يكسن بيه خاله بابناءه بنفس الوقت التي خرجت يسه جميله 

نظرت جميله له ببسمه... عادل از.. ولم تكمل كلامها عندما وجدته يغادر دون ان يعيرها اي اهتمام 

جميله لنفسها... مالوا ده شكلوا مدايق من حاجه 

تقي بغرفتها تبكي علي كلام سميره لها هل حقا تشبهاا برجب وهسا تريد فقط حماية الكل تضحي بكل شيء من اجلهم يالهذا القدر التي جعلها بشعه... واثناء بكاءها ونواحها وصلت رسالة لهاتفها برغم. غير مسجل.(لا اعرف كيف اخبرك بحبي ساقول لكي شيء انا شخص متيماً بيكي يا معشوقتي اراكي دائما واعشق ضحكتكي التي تشبهه ضحكات الاطفال وعيونك البراقه التي تظهر دائما عندما تخرج بسمه صافيه من هذا القلب لا تحاولي معرفة من انا ساظهر لكي عندما يحين لقصتنا ان تبدا يا معشوقتي تقي❤) 

نظرت تقي للرساله باستغراب... اي ده ومين ده ده شكلو مجنون وجاء بوقت مش مناسب. 


جمال بالخارج... اي اللي هببتيه ده

سميره بدموع... مش عارفه بس اديقت من اللي قالتو ازاي تعمل كده 

جمال... بدال ما تفرحي انها لقت شخص يحبها

سميره... فرحانه ليها بس مش كده حرام عليها 

جمال... مش حرام ادعيلها ربنا يتمم علي خير واعتذري منها

سميره لسا هتنطق اتفجات بخبط علي الباب... 

جمال.... قومي افتحي الباب

فتحت سميره وفتحت فكها من الصدمه من الشخص التي امامها... 😳😳

معتز وهو يقف امامها مبتسما.... سميره 

سميره بدموع.... م معتز 

معتز... وحشتني يا سمسيمو

سميره ضحكت وسط دموعها.... يااءه اسم فات عليه سنين 

جاء جمال وتفاجا بوجود معتز احضتنه جمال معتز باشتياق وحب... وحشتني يا صاحبي وحشتني ياحبيبي 

معتز ببسمه.... وانت كمان وحشتني يا جمال 

سميره وهيا تدعوه لدخولك الي المنزل.. 

معتز معتذرا...... معلش يدوب جاي من السفر هروح الفندق اريح شويه واجي

جمال باعراض... فندق اي والبيوت دي اي

معتز.... معلش مينفعش يا صاحبي باللي هجيلكم

جمال... لا تعال هتنام. عندي في البيت 

معتز.... يا صاحبي البيوت ليها حرمه برضو 

سميره.... خلاص الشقه اللي قدامنا وبعدين دي عمارتنا اختار اللي تعجبك. واقعد فيها 

معتز...... اذا كان كده ماشي 

جمال.. .. تعال بقا عشان ترتاح  وسميره هتجبلك الاكل لغايه عندك 

سميره..... عيوني ليه والله


استيقظت زبيده من غفوتها وارتدت ملابسها وخرجت. 

راها إسماعيل... رايحه فين كده 

زبيده بضيق.... رايحه اشوف سيلا

اسماعيل... مش قولتي ماتت

زبيده... رايحه اشوف اعمل فيها بقالها كل الفتره دي بعالج فيها من مرضها وحابسها وتموت بعد كل ده بعد ما خطط انهي الحرب دي ازاي ماتت سيلاا

اسماعيل بلا مباله وكائن التي ماتت لم. تكن ابنته... 

تمام هتاخري

زبيده.... لا سلام

وصلت زبيده لفيلا صغيره تشبه الحبس ولكن بشكل اشيك ودلفت احدي الغرف وفتحت ما يسمي ثلاجه الموتي ووجدت جصه سيلا زوجه ابنهاا ومعشوقته وابنت اخاها جثه هامده لا حول ولا قوه لها نظرت لهت زبيده بكره.... كنت اتمني تطولي شويه وشك الجميل ده كان ينفعي والله بس مش مشكله اعضاءك. تنفع يا قمر ونادت علي الدكتور المسئول عنها مايكل يا مايكل

دخا مايكل لها... ماذا تريد يا سيدتي

زبيده.. ... اخرج السليم من اعضاءها لكي نبيعه

مايكل.... لا اظن انا هناك شئ يعمل من اعضاءها حتي الان فقد مر الوقت عليهم

زبيده بتافف... اوفف خلاص جهز عربيه مغلفه وهاتوا جثتها ورايا يلاا

وبالفعل وضعوا جثه سيلا في عربيه مغلفه من كل النواحي ورجال زبيده يحاوطونها من كل مكان.. 

وصلت زبيده للقصر ونقلوا جثه سيلا للداخل.. 

اسماعيل... اي ده ي زبيده 

زبيده... قولت تودع بنتك قبل ما اعمل فيها اي حاجه 

اسماعيل... طلعي جثتها برا ريحتهاا تقرف

زبيده.... قرف من بنتك

ضحك اسماعيل... قتلت ابويا واختي زمان عشان الفلوس مجاتش علي بنتي

زبيده... فعلاً معاك حق

بالخارج. 

وصل رجب ورجاله لقصر اسماعيل وخلال بضع دقائق كانت رجال إسماعيل تغرق ارضا في دمائها ابتسم رجب بخبث ونظر لمارد ان يامن باقي الطريق له دخل رجب وجد اسماعيل يحاول ان يجد مهرب له ولكن رجاله امسكوا بيه هو وزبيده... 

نظر لهم رجب بشر وجلس علي اقرب مقعد... 

زبيده بصراخ..... رجببببب ابعت رجالتك عنييي عشان مندمكش

ضحك. رجب بكل قوته.... هتندمي. ازاي بقا يا زبوده

زبيده بضحك هستيري.... هقتلك زاي ما قتلت عميي ابراهيم وتيسير وتسنيم هقتلك زاي ما قتلت زبيده وخد. اسمها وشكلها

بهذا الوقت اتنفرض عروق رجب واقترب من زبيده وظل. يصفعها... اسكتيي بقااا اخرسييي يا ترنيمممم اخرسي

زبيده... مش هخرص هقتلك يااا رجببب سيبنييي

رجب وهو يمسكها من خصلات شعرها...... مش هوسخ ايدي. بكوتك لانه البوص هيموتك قريب عرف انك هناا اه اصلي بعتلوا مرسال وكلها يوم او اتنين او ساعه او نص ساعه ويقتلك ومش هوعرفي تهربي  ههه لا وكمان هبعت كل حاجه لولادك واعرفهم حقيقه امهم

هزت زبيده رأسها برعب ونفي... لا يااا رجبب لاا عياالييي لااا

اكمل رجب بشر... وهقتل عاصم زاي ما قتل ابني هقتلواا بابشع الطرق اما ابنك التاني اعمي مش هيلاقي اللي يراعيه ويمكن يموت بعد ما يعرف حقيقتك.. 

زبيده وهيا تاخذ السلاح من جيب احدي الاشخاص واطلقت بضع طلقاات...... 


*في المساء في بيت تقي وصل عاصم والماذون والشهود لكي يبدؤا في عقد. قران تقي وعاصم... وعادل لم. يرجع لبيته حتي الان.. 

كانت نيار موجوده هيا واسيل  التي علي كرسها المتحرك.. 

تقدم جميل لاسيل ببسمه... اهلا انا جميل

اسيل بتجاهل... اه اه تمام 

نظر لها جميل بغضب لتجاهلها له وغادر دون ان يردف بشيء 

اقربت نيار من اسيل.... غصب عنه عشان كده هيتجوزها

اسيل بدموع.. هيخسر حبه 

نيار... هز اللي اختار

اسيل... المفروض اخواته ونساعده

تقب بغرفتها تجهز نفسها او هذا ما تقنع بيه الجميع حتي تسطيع ان تقنع نفسها بما تفعله انه صحيح تنهدت بتعب... يارب انت عالم انا بعمل كده لي خليك معايا واقف جمبي ووىيني الطريق الصح.. 

عاصم يفكر هل ما فعله هذا صحيح ام لا ولكن لا يوجد اي خيار اخر.. يارب احمي تقي معرفتش احمي حد زمان بس عندي يقين اني هقدر المره دي وصل اتصال لعاصم من رقم اخيه رد. ببسمه.. مراد

مراد من الجهه الاخرى والشاش علي عيناه... قولت اكلمك العمليه خلصت العصر ويدوب فوقت من البنج. قولت اطمنك

عاصم... انت بخير 

مراد..... الحمدلله بخير شكه دبوس

ضحك عاصم... ان شاءلله تنجح

مراد. بتمني... ان شاءلله هقفل عشان مينفعش اكلمك كتيرر لاني تعبان  بتمني ترجع في قرارك ده

عاصم بتنهد... مفيش وقت لتراجع

مراد... فكر مره تانيه يا عاصم. عن اذنك 

سميره بالمطيخ بصراخ... فين الجاتوه يا ريهام 

ريهام بتذكر... اه صحيح نسيت كنت فاكره اجيبه

نظرت لها سميره بغضب... روحي يلاا هاتيه

ريهام وهيا تخرج علي عجله من. امرها خبطت في جميل.. 

جميل ببسمه... رايحه فين 

ريهام.. نسيت اجيب الجاتو

جميل... تعالي نجيبوا سوا

ريهام... تمام مفيش مشاكل 

نزل كلا من جميل وريهام. وذهبووا واحضروا جميع الطلبات وبي طريقهم. وقعت احدي الحقائب التي تحملها ريهام ارضا رجعت لكي تاخذها صرخ جميل وهو يرا هذه السياره قادمه عليها... 

حااااااااسسسسبيييييييي

وقع جثمان ريهام ارضا ويحوم حولها دمائها الدافئه.. 

نظر جميل لهذا المنظر بصدمه كبيرة.... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

                   ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


اي رايكم بالبارت وتفاعل كتيرر عشان البارت اللي قبل الاخير  هينزل بعد قليل 

تكملة الروايه من هنااااااا
 

تعليقات

التنقل السريع