#آلمـشـوهہة🖤
#الفصل #الرابع #والعشرون #قبل #الاخير
#بقلم #نهاد #محمد 🌺
الجميع يقف أمام غرفه العمليات ينتظرون خروج الطبيب للاطمئنان علي اختهم ريهام وجميله تحاول الإتصال بي عادل اكثر من مره ولكن يعطيها كل مره نفس الرد ان الهاتف مغلق وتقي تبكي وهيا تمسك المصحف وتقرا من ايات الله لاجل اختها وسميره منهاره بحضن جمال تبكي علي ابنتهاا....
تقي بدموع..... يارب نجي اختي ياارب خليك معاها
اقترب منها عاصم وحاول ان يطمئنها... ان شآء الله هتبقا بخير
تقي... يارب يا عاصم يارب
اقتربت نيار واحضتنت تقي وهيا تحاول ان تهون عليها الوضع قليلا.
وكذالك جميل يدعوا لها ان تصبح بخير
واخيرا استطاعت جميلة التواصل مع عادل.... الو يا عادل فينك
عادل... في اي يا جميله هكلمك لما ابقا كويس
جميله يغضب.... ريهام في المستشفى عملت حادثة
انفزع عادل.... في اي ريهام مالها
جميله ببكاء.... مش عارفين لساا بغرفه العمليات
عادل.... مستشفى اي اي بسرعه
جميله... مستشفى ***
عادل.... اناا جااي بسررعه سلام
اغلقت جميله المكالمة وظلت تدعو الله ان ينجي ريهام..
وصل عادل بعد وقت وتسال عن ريهام... مالها اختي فيهاا اي
جميله ببكاء... عربيه خبطتها
عادل والدموع بعيناه هيا فين
جميله... بالعمليات
وضع عادل يداه علي وجهه وجلس علي اقرب مقعد..
بعد مرور الوقت خرج الطبيب من غرفة العمليات ذهب له الجميع بلهفه...
تقي ببكاء..... اختي عامله اي
الطبيب... المريضه كويسه بس للأسف مقدرناش نلحق الجنين البقاء لله فيه ربنا يعوضكم هيا ان شآء الله بكره الصبح هتفوق من البنج
صدمت احتلت ملامح. سمير والد ريهام... جنين
عادل... جنين جنين اي
الطبيب.... المدام كانت حامل
سميره بلطم.... حاملل
بعد ما اخذت زبيده. السلاح من احدي الاشخاص واطلقت منه بضع طلقات ولكنها لم تصب اي شخص..
ابتسم رجب بشر.... بقا عاوزة تموتيني ههه مش هتعرفي لانه خلاص دورك دلوقتي انتي في الموت
زبيده برفض.... لا يا رجب مش هسيبك تتهانا بحياتك هموتك قبل ما اموت
ضحك رجب وهو يشاور لرجاله ان يربطوهم جيدا..
اقتربوا منهم الرجال ووضعوا القنابل من كل الجهات..
رجب... يلا يا زبيده يا حبيبتي بصي لكاميرا وقولي كل حاجه عملتيها عشان تبقا ذكرا لولادك في المستقبل
نظرت له زبيده بشر.... وانت فكرك كده هتخلص مني حتي بعد موت هتلاقي اللي هيقتلك ويخلص منكك
رجب... رغايه رغي يا زبيده قصدك علي ممدوح اللي مخلاياءه يراقبني برجالته
نظرت له زبيده بصدمه لمعرفته هذا الامر...
رجب ببرود وهدوء مخيف.... ممدوح اتفضل ادخل
دخلت رجال زبيده وهم علي وشهمم ابتسامه عريضه..
رجب لممدوح... انزال بوس رجلي
فعل ممدوح مثلما طلب رجب منه نزال علي ركبته وقبل قدم رجب....
ضحك رجب بانتصار لزبيده... هااا اي رايك
زبيده وهيا تهز راسها بنفي..... لااا لااا لااا ياا رجببب مش هسيبكك تنتصرر عليااا هقتلك مش انا يااا رجب اللي نهايتي هتبقا كده مش اناااا
امسكها رجب من شعرها بقوووه..... انتي مجرمه تستاهلي اكتر من كده وموتك هيبقا تاري البوص زمانه علي وصول بعد ما بعتله الرساله تخيلي هيقتلك بابشع الطرق يا زبيده وهحضر موتك قدام عيني عشان اشفي غليلي منككك
زبيده..... زمان ابني اتجوز بنتكك وكل اللي خططت ليه هيفضل ماشي وكل الفلوس هتبقا لعيالي انا وبس
رجب.... ومالو بس لما يكون اتجوزها الاول
بصتله زبيده بفرع.... قصدك اي
ضحك. رجب بسخريه..... ولا حاجه ابن منصور ضرب عليهم نار كتب الكتاب وقف لا وكمان القدر خلا ريهام تعمل حدثه شوفتي القدر يا زبيده مش واقف معاكي
واثناء حديثهم دخلوا رجال كثيرون يحاوطون البيت باكمله..
رجب بترحاااب..... اهلااا بالبوص
زبيده نظرت بفزع لكل ما يحدث حوالها...
سهيله في بيتها بمللل.... ياا مازززن زهقااانه ياااض
مازن بسخريه.... والاميره زهقانه من اي
سهيله... معرفش بس قوم اتصرف اعمل حاجه
مازن.... هعمل اي يعني وبعدين اخرجي واقفلي الباب وراكي عاوز انام
سهيله... طب هروح اكلم البت نيار عشان وحشتك
مازن بتلعثم..... وحشتني اي وحشتك انتي
سهيله.... اه اه منا قصدي كده
خرجت سهيله.
واخرجت هاتفها واجرت مكالمه مع نيار..
ردت نيار وصوتها يوصح عليه البكاء... الو
سهيله.... الووو يا نار هانم فينك يا بت
نيار... في المستشفى
سهيله بفزع.... مستشفى مستشفى اي يا بت ومالك في اي اه واضح علي صوتك انك تعبانه في اي يا بنتي
نيار... مش انا اللي تعبانه دي ريهام اخت تقي عملت حادثة
سهيله بتفهم.... هاا البت ريهام المغروره دي يعني ماتت ولا اي
نيار..... مش وقت هزار يا سهيله البت حالتها مش كويسه وحصلت مصيبه كبيره دلوقتي
سهيله.... مصيبه اي يا بت في اي
نيار... بعدين هكلمك سلام
سهيله باصرار.... بعدين اي انا جايلك حالا سلام..
رجعت تاني مكتب مازن... يااا مازن يا زفتتت قووم اللبس
مازن بتافف... عاوزه اي يا سهيله في اي يا بابا
سهيله.... قوم نروح المستشفى عند نيار
مازن بخضه... نيار مالها نيار فيها اي
سهيله ببكاء مزيف.... اه يا كبده عيني مش عارفه اقولك اي بس البت بتموت طلعوا عليها ناس ثبتوها وخدوا الفلوس اللي معاها
مازن بصدمه.... ناس وثبتوها انتي بتهرجي يا سهيله ما تقولي في اي ومالها نيار
سهيله... اي مصدقتش يعني
مازن.... لانه يا هبله نيار ظابط ومتدربه لاي حاجه وبعدين اي ثبتوها دي وبعدين باين الكدب عليكي
سهيله بحنق.... طب خلاص مش هقولك في اي
مازن... اسف يا ستي هااا انطقي
سهيله... البت ريهام المغروره اللي مناخيرها واكله وشها كلوا بسبب غروروها عملت حادثة وكلهم بالمستشفى
مازن.... لا حول ولاقوة الابالله طب نروح ليهم الصبح
سهيله... نعممم صبح اي يا ابو صبح دي نسار قالت في مصيبه كبيره حصلت وانا لازم اروح اعرف
مازن برفع حاجب.... وانتي مالك يختي دول عيله مع بعض
سهيله وهيا تدخل غرفتها.... بقولك اي ادخل جهز نفسك وانا هجهز نفسي ونروح اما بمناسبه اي هنروح اني صديقه تقي
مازن بسخريه.... عشان كده مرتطيش تروح كتب كتابها انهارده
سهيله اتنهدت بوجع لا تدري سببه... مش عارفه يا مازن حاسه بخنقه كبيره اووي بس مش مشكله روح يلا اللبس عشان الحق المصيبه واتفرج من الاول
مازن.... استغفر الله العظيم عاوزه تلحقي المصيبه يا مصيبه يارب الصبر يا بنتي لساا جااي من الشغل تعبان حرام عليكي نروح بكره الصبح وكمان عشانك انتي روحتي الكليه وذاكىتي كتيرر والجرح لسا ملمش نامي يا سهيله وبكره تروحي تشوفي المصيبه كلها
سهيله.... خلاص يا مازن سديتي نفسي روح نام وسيبني كده حيراني روح يلا لو ضميرك هيريحك
مازن... هيريحني اووي بس ابعدي انتي
سهيلة.... الله يسامحك الله يسامحك
دخل رجل ذوو هيبه يبدوه علي وشهه الشر ينحني له كل الرجال حوله بنفذ الدخان من سجارته اقترب احدي رجله ووضعوا له مقعد. كبير ليجلس عليه نظر لزبيده بشر وغضب واردف قائلا بلغته الإنجليزية..(بس احنا هنكتبها عربي يعني مش شايفني فالحه بلا وكسه).. ٠
هل كنت تعتقدين انكي تستطيعي خداعي؟؟!
زبيده..... ابدا يا سيدي كل لم أفعل هذا انه سوء فهم كل البضاعة ستاتي خلال ايام قليله
البوص وهو ينفذ من سيجارته..... اه وما حدث منذ سبع سنوات ومخالفتك اؤامري لقد صبرت عليكي بما يكفي يا ساقطه
اغمضت زبيده عيونها بخوف.... ولكني يا سيدي أفعل ما طلبته
ا... لا لم تفعلي ولهذا ساعقبكك وايضا ساعقبك لتقربك من ابني هب فكرتي حقا انه سيخالف اؤامري من اجلك يالكي من حمقاء قلت له ان يتبع كلامك لاجل ان اعرفك. ناوياكي كنتي خبيثه كثيرا ولهذا ساقتلك وسادع ابني العزيز يقتلك ايضا من اجل الا تحزني
زبيده ابتلعت ريقها ونظرت بخوف وهزت راسها برفض.... لا يا رجب رجب انقذني دانااا بنت عمك انا ترنيمم يا رجب مراتك ياا رجب متسبنيشش ليهمم
اقترب رجب من البوص واخرج سلاحه واعطه له ونظر بانتصار لزبيده...
البوص... لا لن اقتلها ساجعل ابني مارتن هز من يفعل هذا..
نظر. مارتن لوالده واخذ السلاح منه واطلق طلقه من سلاحه تعرف طريقها تمام وقد. اصابت كتف زبيده... لن اقتلها بهذه السهولة اريد. تعذبيها لبعض الوقت
البوص لسا هيرد كانت القوات الفرنسية تحاصر المكان كله ورجال المافيا جميعا علي الارض ينزفون..
نظر كلا من مارتن واباءه لما يحدث...
وخلال لحظات كان قد. قبض علي الجميع.....
ابتسم الظابط فريدريك يانتصار.... واخيرا قد. تم القبض علي اكبر زعيم مافيا وهذا بفضل سيد رجب
رجب بإبتسامة.... واخيرا يا راجل كنت انتظر هذه اللحظة
فريدريك وهو يشاور ناحيه زبيده التي تمسك كتفهت وهيا تنزف وتكاد تفقد وعيها.... هل هذه هيا السيدة الملعونه
ضحك رجب... اجل هياا... اقترب رجب من زبيده بضع خطوات ووضع لها شيا بجيبها وهمس باذانه... دي. هديه مني وظن انك. هتحتاجيها اوووي..
فريدريك... معاك حق تشبه الساحرات المذعوذات سنغادر. نراك. لاحقا
رجب... ابعث لي كل جديد يحدث ساذهب لاستريح بعض الوقت..
فيي صبااح يوووم جديد...
فاقت ريهام من المخدر ونظرت حوله بتعب وبعد بضع دقائق تذكرت انها تعرضت لحادث وضعت يداءها علي بطنها بخوف دخلت الممرضه. نظرت له بابتسامة... حمدالله علي سلامتك ي مدام
ريهام وهيا تغمض عيونها بحزن فاجل قد كشف امرها..... هو يعني انا كنت حامل
الممرضه باسف.... البقاء لله حضرتك في الجننين ربنا يعوض عليكي
ريهام.... هو اهلي يعني
الممرضه.... كلهم برا هغير المحلول وهطلع اطمنهم انك بخير..
بالخارج سهيله وصلت هيا ومازن جرت سهيله علي تقي وحضتنها.... في اي يا تقي مالها ريهام
تقي ببكاء... عملت حادثة
سهيله بطميانينه.... هتبقا بخير ان شاءلله متخافيش انتي
تقي... يارب
مازن لعادل... الف سلامة علي اختك وربنا يقومها بالسلامه
عادل وهو عاي وجهه الارهاق ولا يستطيع التحدث... الله يسلمك
مازن... هتبقا بخير ان شاءلله
اوما عادل براسه دون اي كلام..
نظرت سهيله لنيار وذهبت ووقفت بجانبها.... في اي يا بنتي مش خرجت من العمليات وقالوا كويسه
نيار بحزن... في حاجه حصلت
سهيله... من عاوزه اعرف اي هيا
نيار.... هتعرفي لوحدك دلوقتي
سهيله وهيا بتشاور ناحيه جميل... طب مين الكريم شنيطه اللي هناك ده
نيار بحنق.... ده وقته يا سهيله معاكسه وده جميل اخوا جميله
سهيله بصدمه... اخوا البت الموز والله موزز زاي بع
ضربت نيار سهيله علي راسها.... يا ستي بقا انتي مش سايبه حد في حاله
سهيله..... الله وانا عملت اي
خرجت الممرضه بنفس الوقت وعلي وشها ابتسامه... المريضه فاقت تقدروا تدخلوا تطمنوا عليها بس متطولوش..
نهضت سميره من علي كرسيها بسرعه.... هدخل انا ليها
تقي بخوف علي اختهاا...... لا ياا ماما مش دلوقتي هياا تعبانه
سميره شالت ايد. تقي... ابعتي من قدامي لغايه لما اشوف اختك
دلفت سميره للغرفه ورات ريهام تبكي.. بتعيطي علي اي يا بنتي علي ابنك اللي مات مش احسن ما يتولد ويبقاا ابن حرام ولا بتعيطي اننا عرفنا بتعيطي عليييي ايييييي
ريهام بفزع وبكاء من صرخ أمها لها.... ي ماما هو هو
سميره بغضب... هو اي يا بت بطني ويترا كنتي متجوزه ولا زني**تي
ريهام ببكاء.... انا اسفه انا اسفه
سميره.... اسفه علي اي هو انتي عملتي حاجه انتي بس حطيتي راسناا في الطين ضيعتي شرف**نا اخوكي الراجل ده هيرفع راسه ازاي واختهههه وسخ**ه زايككككك
ريهام ببكاء.... يا ماما انا اسفهه
صفعتها سميره...... انتي واحده وسخ**
شهقت تقي مما حدث وذهبت واخذت ريهام بحضنها واردفت ببكاء..... يا ماما نتكلم بعدين دي تعبانه
سميره... مفيش كلام بعدين خلااااااص انتهت انتي لا بنتي ولا عرفك
نظر عادل بصدمه لامه.... ياماما خلينا نفهم اللي حصل وبلاش فضايح حرام عليكي
سميره.... حرام عليا انا حرام عليها هيا حطت راسنا في الطين
تقدمت جمال منها واخذها وخرج بيها.... معلش هنيجي بعدين اطمن علي اختك يا عادل...
سهيله بصت لنيار بعدم فهم.... هو حصل اي
نيار... ريهام كانت حمل من غير جواز
لطمت سهيله علي وجهاا بصدمه.... ياا نهاار اسود ازاي متجوزه ولا اغتص**اب
نيار... لا شكله مش اغتص**اب
سهيله... ربنا يسترها
نيار.... يارب
ريهام تبكي بحضن تقي... والله هو اللي ضحك عليا الطلاق مغلطش ك ك ن ت م ت ج وزه وهو هو هو خدعنيي انا اسفه اسفه
تقي وهيا تضمها بحمايه.... اهدي يا ريهام وحقكك هيجيلك
ريهام وهيا تهز راسهت بنفي... انا اسفه انا آسفه
تقدم عادل. لهم وملس علي شعرها واردف بندم..... اللي حصلك احنا السبب فيه احنا اللي دلعناكي بزياده فلوس وخدي من غير ما نحط مراقبه عليكي تخرجي وتيجي براحتك منتبهناش ليكي ولافعالك كل واحد انتبه لنفسه
تقي نزلت راسها لاسفل بدموع.... احنا اسفين ليكي
ريهام.... انا اسفه سامحوني هو اللي غدر بياا
عادل.... اهدي. كده ونبقاا نتكلم بعدين وانا ورحمة الميتيتن لاجيب حقكك لغايه عندك
حضنته ريهام وهيا تبكي... سامحني انا غلط
ملس علي شعرها.... مسامحك يا ريهام بس قوميلنا بالسلامه
خرجت سهيله وسحبت يد نيار للخارج... خلينا احنا برا عشان مينفعش نستمع لحاديثهم....
مازن نظر لنيار وسرح بملامحها وابتسم تلقائيا..
نظرت له سهيله بخبث وقد فهمت نظراته العاشقه هذه واصرت اكثر بان تجمعهم ببعض فهم. اغبياء يعشقون بعضهم ويخافون باعتراف بحبهم لبعض يالهذا الغباء..
بالداخل... جميله ببسمه... كفايه بقاا عياط البت خارجه من عمليات ولازم تستريح شويه
جميل... جميله معاها حق مينفعش كده
هزت ريهام راسها ببسمه... شكرا ليكم
جميل.... هنزال اروح اجبلكم فطار واجيلكم عشان من امبارح بالليل مكلتوش حاجه..
بمنزال يوسف كان يرتب حقائب سفره فاليوم سيغادر مصر وسيذهب لفرنسا من اجل ان يعالج هذه المريضه التي تكلف بيها وضع جميع ما يحتاجه بالحقيبه واغلقها ونظر لابنته بحب.... تيته جهزت هدومك يا لوجي
لوجينا بفرحه... ايوة يا بابا وقولتلها تجبلي هدوم جديده كمان
ضحك يوسف وقبلها... ربنا يخليكي ليا ويخلي تيته لينا
دخلت اسماء بحزن لغرفة ابنها.... برضوا مصر علي السفر انت والبت
يوسف بحزن... والله يا ماما علي عيني بس فرصه متتعوضش وانا معيش فلوس وانت عارفه البير وغطاءه
اسماء.... هبعلك الارض اللي في البلد وااللي عاوزة هعمله يابني ليك
يوسف وهو يقبل راسها.... ربنا يخليكي ليا يا امي بس الارض دي ورثك. من ابوكي وارض بابا اخواته شركاءه فيها مليش حق فيها دي حاجتكم ومن ريحه اهلكم
اسماء.... مش مهم المهم تبقاا معايا
يوسف.... دول كام شهر وهبقاا هنا وهتجوز كمان يا ست الكل
اسماء بفرحه وزغروطه..... لولوللولولولولييي هتتجوز بجد يا ابني
يوسف... ايوا يا ماما عشان كده هسافر عشان الفلوس اللي هتكلع ليا كل شويه هبعتهالهم عشان تشطبولي البيت اللي في البلد عشان هرجع البلد بعد الجواز بعروستي
اسماء وهي تحضن ابنها بفرحه.... مبارك يا ابني. فرحانه قوووي ليك. ربنا يتمم علي خير يا حبيبي وترجعلي بالسلامه
يوسف بحب... ايوا دعواتك بقااا يا حجه عشان اقدر اخلص بسرعه
اسماء.... ربنا يوفقكك يا ابني ويرزقكك برزقه ويرزقق باخ او اخت للوجينا
يوسف... يارب يا ماما
اسماء... هروح اعمل الفطار واخرج لابوك راضيه بكلمه عشان زعلان منك
ابتسم. يوسف بحب..... وانا مقدرش علي زعلكم
اسماء... عارفه يا غالي عارفه يا حبيبي بس راضيه برضو عشان مش عاوزك تمشي ده مصدق شافك بعد المده دي كلها
يوسف... هخرج اكلمه وافهمه.
اسماء... ماشي يا ابني.
خرج يوسف لاباءه بالصاله وجده يجلس بحزن والدموع تلاءلاءه بعيونه.....
اقترب منه وطبع قبله علي راسه... الحج زعلان لي
وضع محمد راسه لناحيه الاخري دون اي كلام..
يوسف.... امم زعلان اووي باين كده نعمل اي يا لوجي
لوجينا... نصالحوا زاي ما كنت بتصالح مامي وتبوسها
وضع يوسف. يده علي فم لوجينا واخذ يلطم.... يخربيتك يخربيتك فضحتيني
ابتسم محمد علي افعالهم ولكن لم يظهر لهم هذا..
يوسف جلس علي ركبته امامع اباءه... يابابا عارف انك زعلان اني همشي انا ولوجينا بس انا الفلوس مقصره معايا ومعدش في فلوس وانا داخل علي جواز
فتح محمد عيونه بفرحه... جواز انت هتتجوز
هز يوسف راسه بنعم..
حضنه محمد.... مفيش مشاكل انا معايا مبلغ شايله في البنك خده يا ابني بس متسبنيش
يوسف وهو يقبل يده... ربنا يخليك ليا يا حج بس ده تعبك وشققاك انا دي فرصه شهرين ولا تلاته وابقا هنا علي طول
تنهدت محمد بتعب... لولا عشان انك. هتجوز مكنتش هسمح ليك ولا لحفيدي بالسافر.
ابتسم. يوسف بود... ربنا يخليك ليا يا حج
جاءت اسماء من خلفهم... طب قوم افطر يا ابني عشان ابوك يوصلك للمطار
يوسف.... حاضر يا ماما..
استيقظ رجب من نومه علي رنه هاتفه رد. رجب باقضتاب... الوو
فريدريك..... رجب نريدك لاستجوابك اليوم
رجب... ومالوا يا اخويا
فريدريك.... نعمم لا افهمك
رجب... حسنا ساتي في اي ساعه سيبدا
فريدريك... بعد نصف ساعة
رجب... تمام ساغلق الان المكالمه
قفل فريدريك مع رجب وهو يقول... شخص عجبب حقا..
نهض من علي سؤيره واترده ملابسه وذهب من اجل ان يتم التحقيق معه بهذه القضيه... ولكن بطريقة اذا بسيارات كثيره تحوم حوله وتضرب عليه نار بكثره..
حاول رجب ان ينجي بحاله اكثر ولكنه لم. يستطيع وفقد التحكم بسيارته وظهؤت سيارات الشرطه اانقذته قبل فوات الاوان..
نظر رجب لفريدريك... كيف عرفت انه سيتم الهجوم علي
فريدريك... كان يجب ان نضع حمايه عليك فهذه ليست قضيه صغيره
رجب بلا مباله... لا يهم هيا حتي لاني اريد المغادرة للني ساذهب لمصر
فريدريك... مبارك يا رجل سترحل. لبلدك اخيرا
ابتسم رجب بود... هل كنت ثقيل علي قلبك هكذا يا فيرو
فريدريك بغضب... اسمي فريدريك وليس فيرو يا احمق اذهب امامي والا ساضعك بالسجن معاكم
ضحك رجب بصخب.... يا فتي فيرو اجمل حقا
فريدريك... لولا انك ستكون السبب في ترقيتي لكنت قتلتك
رجب... اجل فانا شخص مهم
فريدريك... هيا يا مهم فلنرا ما سيحدث
بالمساء في المستشفى كانت مازالت سهيله ونيار يقفون امام. غىفه ريهام ويتحدثون بامور كثيره وكان عاصم ينظر لسهيله كثيراً ويلعن نفسه علي ما كاد. يفعله كان سيخسر ما اختارها قلبه له هز كان سيخر من احبهاا بحق ياللا هذا الغباء نظؤ لها بحب ووعده نفسه انه سيعوضها بكل شيء حدث لها فهيا لا تستحق ما حدث معاها..
سهيلة تعبث بهاتفها وتخرج بعض الصور وتريها لنيار... اهوا شوفي يا بت الفستان ده هتليق علي البدله الجديده بتاعت مازن لسا ملبسها شايلها لخطوبته وكمان هيبقاا حلو عليكي اوي
نيار... طب وانا مالي يا بنتي
سهيله... مهو انتي العروسه
نيار برفع حاجب.... لا والله
سهيله... بقولك اي واضح انك واقعه اووي فمتعملهمش عليا
ضحك نيار... بس هو لا
سهيله... يختي بلا وكسه ده واقع وواقع
ابتسم نيار بفرحه... بجد
سهيله... جد. الجد ركزي بس
بالداخل بغرفه ريهام كانت نائمه وتقي تجلس بجانبها وعادل يحلس مع اصدقاءه بالخارج.. وصلت رساله لها فتحت هاتفها فكانت الرساله عباره عن...
(اعلم انكي تتوجعين علي اختك الان اقسم انني اتالم اكثر منكي وعندما رائيت دموعك هذه كان قلبي يبكي من الالم عليكي يا ملكتي لا تبكي مره اخرى هياا اضحكي يا اميررتييي فانتي جميلتي سارحل الان وكلني ساعود في اقرب فرصه لكي تكوني ملكي لا تياسي تقتي ❤)..
نظرت تقي للرساله بصدمه... اي ده ومين ده ازاي عارفني وضحكت بسخريه.. جميله قال جميلتي يوكسك. يا بعيد..
وبعد وقت ذهب الجميع للنوم استيقظت ريهام وتحملت علي نفسها وخرجت وهيا تحاول ان تستند. علي حيطان المشفي ووصلت لخارج المستشفى ولكنها صدمت بجسد شخص صلب رفعت راسها لاعلا بسبب طوله.. ونظرت لعيونه الحاده عريضه وواسعه ولونها اسود تشبهه عيون الصقور كثيرا كانت غاضبه وملامحهه تبدوا جاده جدا وذقنه اردف بغضب... رايحه فين يا بت عمتي
ندرت له ريهام.... بنت خالتك مين يا عم واوعا خليني امشي
منصور بغضب... ارجعي اوضتك يا ريهام متفكريش تمشي خلال كلوا عرف بحقيقتك القذره
نظرت له ريهام بدموع وغضب.... وانت مين عشان تقولي كده وبعدين اي بنت عمتي دي وتعرفني منين
منصور....كل حاجه هتعرفيها في وقتها ارجعي اوضك
ريهام بتجاهل وتحاول ان تكمل طريقها....
ذهب ومسك.يداها بغضب... انتي مش بتسمعي الكلام هسمعهولك انا بطريقتي وهربيكي من اول وجديد يا بنت عمي هندمك علي عمايلك دي... يا زفت يا ماهر
ذهب له ماهر احدي رجاله..... في اي يارئيس
منصور... انا رايح مشوار خالي بالك من كل الموجودين هناا
ماهر... واخد. ريهام بنت عمتك ورايح فين
منصور بغضب هعملها الادب
ريهام وهيا تحاول ان تخرج يداها... ابعددد عنييي سيبنييي سيبننييي بقا
منصور بغضب.... مش هسيبك قدامي يلاا
ركبها منصور العربيه بغضب وسار بيها الي منزاله انزاله واحبسها باحدئ الغؤف واغلق عليها الباب ورجع مره اخري امام المستشفى يحرس اخته وعائلته...
وصل يوسف لفرنسا واسقبتله الطبيبان...
ابتسم. إيفاان.... مرحبا يوسف بيك. كنت انتظر رؤيتك فقرات عنك الكثير
ابتسم يوسف له... مرحبا شكرا لكلامك هذا
ماكس... اظن. اننا سنصبح اصدقاء فهذه المريضه جمعت اصدقاء كثيره هنا
ضحك إيفاان... اه يا راجل لم. اكن احبك يوما ولكني تقبلتك. فهذه المهمه والان اصبحت صديقي العزيز
ماكس.... احبك يا رجل
نظر. إيفاان بصدمه... ماذا هل انت منهم
ماكس وهو يصربها علي راسه... اتمني ان. يكون تفكيرك. سليم يوما
ضحك يوسف عليهم وعلي شجارهم... حسنا اين هيا غرفتي فابنتي تريد ان. ترتاح لبعض الوقت
نظر إيفاان للوجينا... يالله ما هذا الجمال هذه الطفلة جميله حقا
يوسف بيسمه... شكرا لك
اخرج ماكس شكولاته من جيبه... هذه لكي يا صغيره فانا دائما احملها من اجل ابناء اشقائي ونظر لائفان بحزن فهم دائماً يفرغون جيبي من اي مالي من اجل حلوهم
ضحك يوسف وحدث نفسه... والله لو في مصر مش فلوس بس اللي هتخلص دي صحتك وعينك وودانك. هطير بمقصاتك دي مش معانه يا خويا لو شرفت مصر هتيجي تبوس ايدك وش وضهر....
إيفاان... حسنا هيا اوريك غرفتك ضع ابنتك تهيا لترا المريضه
اوما يوسف رأسه بنعم وذهب خلفه..
ذهب ووضع ابنته علي الفراش وذهب لغرفه هذه السيده المريضه كانت نائمه وتفتح عيناءها وتبكي اجب فقد فاقت من غيبوبتها ولكنها كانت نايمه طوال ست وثلاثون سنهه فهيا لا تسطيع ان تتحرك.
تقدم يوسف منها وبداء ان يفحصها واثناء فحصها همست باسم تقي.. تقيي
نظر لها يوسف بصدمه وظن انه يتخيل فقط واكمل فحصه... جمال تقي سميرة رجب بنتي تقيي
مهلا هو لا يتخيل كيف تعرف تقي وماذا لو كانت علي شخص اخر مهلا فهيا ذكرت اسم خالها ووالداتها من هذه انهاءها فحصها بسرعه وخرج وسال إيفاان من هؤالاء التي تردف باسماءهن..
إيفاان... لا نعرف يا رجل حقا ولكنها دائماً تقول هذا وتبكي وتقول اين ابنتي اين. تقي وتقول ابتعدي ترنيم ساموت وبعض الاسامي ايضا
يوسف بصدمه... هل معقول ان تكون لها صله بتقي امه انه سوء فهم ليس اكثر..
استيقظ الجميع من النوم وصدمت تقي من عدم وجود ريهام بحثوا عنها بكل مكان ولكنهم. لم يجدوها وجده تقي ظرف صغير فتحته وقرءته امام الجميع (انا ماشيه يا تقي هسيبكم يا عادل انا فعلاً جبتلكم العار زاي ما ماما قالت سمحوني انا هسيب الدنيا وهبعت عنكم خالص وزاي ما قولتي يا ماما بنتك ريهام ماتت محدش هيعرف باللي حصل داروا الموضوع اني موت في الحادثة وسامحوني لاني كنت السبب في حزنكم وقولوا لبابا يسامحني وخليه حنين مع تقي هو كان قاسي معاها اوي هيا متشتحقش كده هتوحشوني اوي وانتي يا تقي هتوحشيني وخصوصا اني ملحقتش افرح بحضنك ويا عادل سامحني اني مكنتش اخت كويسه ليك اسفه ليكم كلكم وسامحوني💔)
ظلت تبكي تقي كثيرا ... اختي فين وهتكون راحت فين يااارب انت اللي عالم يارب خليك معايا يارب
ظلت تبكي احتضنها جمال وظل يهدا بيها..
وثفت سميره بصدمه هل هربت ابنتها حقا هيا لم تقصد. ان تجرحها ولكن ما فعتله ليس بالهين نظرت لسمير بحزن فهو السبب بطل ما يحدث معهم اقتربت منه وصفعته علي وجهه.. اتمني القلم ده يفوقكك وذهبت دون ان تقول اي شئ اخر
ظلت تقي تبكي ريهام فين يا عادل عاوزه اختي راحت فين دي صغيره هيا غلطت لانها متعرفش الصح من الغلط احناالسبب..
في بيت منصور بالغرفه التي حبس ريهام بيها تنكمش ريهام علي نفسهت وتبكي بوجع... يارب سامحني عارفه اني غلط كتير سامحني يارب وعرفني الطريق الصح من الغلط دلني علي الطريق الصح ياارب يااااااااااررببب يااااااااااررببب وظلت تبكي علي حالها وما وصلت بيه..
دلف للغرفه منصور ومعه الطعام وبعض الادويه... قومي كل عشان تاخدي علاجك
ريهام بلامباله... شكرا شبعانه
منصور بغضب... مش بستاذنك قومي كلي عشان جرحك يا هانم ولا مش حاب تاكلي غير من حبيب القلم
صفعته ريهام علي وشهه... انتي واحد حيوان ومش محترم
نظر. لها بشر... انا اللي حيوان ومش محترم وانتي الملاك اللي حملت من غير جواز
نظرت له ريهام بدموع ووجع... كنت غبيه كنت غبيه وندمت خلاااااص حرام عليكم
منصور وهو يرد صفعتها له ولكنها كانت اشد قوه فنزفت من شفايفها.... دي عشان تفكري تضربنيني تانى المره الجايه صدقيني يا بنت عمي هموتك بابشع الطرق انا سايبك عايشه عشان خاطر اهلي وبس غير كده اقسم بربي كنت موتك فيها
وضعت ريهام يداءها مكان القلم وبكت بالم وهيا تدعوا ربها ان ينجيها من هذا الشخص..
منصور بغضب... اطفحييي يلااا
اقتربت ريهام من الطعام بضعف وظلت تاكل واخءت علاجها..
نظر لها منصور بشر... هخرج وهقفل عليكي اقسم بالله هتطلعي صووت واحد لاجي اطين عيشتككك يا بت سميره
هزت ريهام رأسها بنعم وانهت لاسفل وهيا تدعو ربها ان ينجيها...
خرج منصور وتركها وهو يسبها بافظع الالفاظ فهمن هذه حتي تصفعه هكذا ولكنه اقسم انه سيعيد. تربيتها مره اخرى..
بعد مرور يومان من اختفاء ريهام سافر معتز لفرنسا من اجل ان يبدت في علاج تسنيم وجمال ظل مع اخته فهيا قد طلبت الطلاق من سمير وتقي تغلق الغرفه علي نفسها دائما لا تخرج وسمي ترك المنزل نهائيا وعادل لا يستطيع الذهب لعمله فهو يبحث عن اخت ومعه جميل التي يسانده دائماً ورجب قد وصل مصرر أخيرا...
مازالت تقي تبكي بغرفتها اقتربت جميلة منها واردفت بحنان... هترجع تاني دلوقتي بس بلاش تعملي في نفسك كده هيا مش بتحب تشوفك زعلانه
تقي ببكاء وشهيق... ان انا ك كنت بحبها ل يي سا بتني ومش يت انا بحبها
جميله... هترجع دلوقتي عادل مش هيرجع البيت غير وهيا معاه
بكت تقي كثيرا علي ما يحدث... وربطت جميله علس ظهرها رن جرس الباب نهضت جميله وفتحت الباب وجدت عادل امامها.. هاا يا عادل في جديد
بصلها عادل بدموع... مش لاقيها لفيت علي المستشفيات والاقسام كلها وكنت بدوار في كل الشوارع ونشرت صورهت علي امل الاقيها مش لاقيها ولا لاقي اي امل يدلني لطريقها
طب ادخل ارتاح شويه والدنيا هتبقاا كويسه..
عادل بتعب... ارتاح اي انا هغير وهنزال اكمل.
جميلة... بس مينفعش انت كده هتتعب
عادل.. م مش ولم يكمل كلامه اذا بجرس الباب رن فتح عادل الباب وفوجا بهذا الضيف...
عادل... خالي رجب
نظر له رجب ببسمه.... بن اختي الغالي
ابتعدت عن عادل وناده امه وخاله.. جاء جمال ونظر بصدمه لمن امامه.. رجب
نظر له رجب بسخريه... لساا فاكرني يا خويا
ارتعش جسد. سميره فتفكيرها الان يوحي لها انه اتي لكي ياخذ ابنتها تقي منها.... ر رجبب لاا...
وصل معتز للمنزال التي يوجد بيه تسنيم واستقبل يوسف وعزت.
عزت ببسمه... والله يوسف شغال مع الحاله من امبارح اصلا وصلت من المطار نمت علي طول علي الكنبه دي حتي معرفش اوضي فين فسال يوسف عن حالتها
ضحك معتز له... مفيش مشاكل بس ابدا متابعه بقا واتمين انها تتحسن
عزت... ان شاءلله
معتز ليوسف.... هاا المدام كويسه
نظر له يوسف بصدمه فهو راء هذا الشخص من قبل ايعقل انه يوجد. رابط بين هذه السيده وتقي..
معتز وهو يهز جسد يوسف... يا دكتور دكتور
يوسف بانتباءه... هااا
معتز... هاا اي فينك. اديلي ساعه بكلمك
يوسف... معلش سرحت شويه الحاله حالتها صعبه شويه بس ليها علاج وهنبدا من انهارده ان شاءلله
معتز... معتمد عليكم واي جهاز او علاج او مصاريف تحت امؤكم المهم. تبقا بخير
اردفت عزت... احنا فعلاً عاوزين بعض الاجهزة هتساعدنا كتير قولت بيوسف عليها لما اطلعت علي ملفها
معتز... تمام اللي عاوزينه قولوا للرجاله عليه هيجبوا علي طول..
يوسف.... تمام شكرا ليك هيا بدات تتكلم بس كلام بسيط وتتذاكر بعض الاحداث واشخاص معينه
نظؤ له معتز بدموع اقدر اشوفها.
إيفاان... اجل تسطيع ولكن يجب ان تعقم نفسك قبل
معتز... حسنا ساتعقم وسادخل لها
دلف معتظ للغرفه وهو يرا جسد تسنيم يتسطح دون اي حركه يالله هل هذه هيا تسنيم الطفله صديقته وصديقه واخت زوجته وعشقه اقترب منها... تسنيم فاكرني
نظرت له تسنيم بدموع.... معتزز
ضحك معتز بفرحه... ايوا معتز وحشتيني يا تسنيم
ابتسمت تسنيم بصعوبه.... بابا تقي بنتي تقي فين
اغمض عيونه بوجع... فووقي يا تسنيم وارجعي زاي الاول وهقولك كل حاجه
هزت تسنيم رايها بضعف.... تقي يا مع تز
معتز... تقي بخير واادنيا فل معاها ومعاها سميره وكمان عادل اخوها مهو سميره جابت عادل وجابت ريهام والواد. جمال كبر واتجوز ومعاه تؤام جميل وجميله وهما فعلا اسم علي مسمي
ابتسمت تسنيم بفرحه ولسانها اصبح يزيل الثقل في الكلام وتحاول اخراج الكلمات عاديه... جمال جمال حبيبي اتجوز
اوما معتز براسه..
عزت بنحنه... احم كفايه كده عليها مينفعش عشان متتعبش
معتز... تمام ي دكتور.. اشوفك تانى يا تسنيم وحاولي يا تسنيم تتحسني عشان تشوفي تقي
هزت تسنيم راسها بفرحه..
خرج معتز من الغؤف ويوسف يقف بصدمه مما سع فقد ايقن ان هذه السيدة حقا لها علاقه بتقي يالله وماذا تقرب لها والداتها لا فوالدتها سميره من هذه يكاد عقله ينفجر من كتر التفكير....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسفه علي التاخير
قولوا رايكم بالبارت ويترا متوقعين النهايه هتبقاا ازاي ❤
تعليقات
إرسال تعليق