الفصل الثالث وعشرون ♥
اوقف أدم سيارته امام المنزل الجبلي بغضب ثم ضرب الدركسيون بيده وهو يلعن نفسه لم رجع اليها.... لماذا لا يستطيع الابتعاد عنها....
كانت نائمه علي وجهها علامات الحزن والتعب واضحه فيبدو ان نومتها غير مريحه بسبب تقلبات وجهها... حملها بخفه ووضعها علي الفراش.... سمعها تغمغم بخفوت
_عاوزه أشرب عطشانه أشرب يا خلق.....
جذب كاس من الماء ثم جلس بجانبها رفع راسها بخفه الا انها قاومته وهي ترفع يدها في هواء ليسقط كاس الماء عليها لتقوم مفزوعه وهي تصرخ
_ بغرق.... بغرق.... يا خلق.... وصيتك يا رهف متخديش تليفوني ولا سماعاتي وشاحني واهم حاجه التتينه بتاعتي😂😹.... بغرق يا عالم .... اه يا شخاير ودكستاور جاليكم وهكون منكم بس انا مش هخوف حد بالليل زيكم لا انا هقتلهم علي طول هههخ...... 😹😹
نظر لها ادم بذهول مما تفوهه به.... ما ان استوعب حديثها لينفجر ضاحكا عليها بشده حتي أدمعت عينه...... مسح المياه من عن وجهها بعصبيه لتهتف بغيظ
_ مين سمحلك تدخل اوضتي وانا مخصماك......
تجاهل حديثها وهو يرقد علي الفراش يغمض عينه لتهتف هي بتذمر
_ انت يا عم انا مش بتكلم ولا ايه....
_ بقا يا مجنونه بتغرقي وخايفه علي الشحن اللي بخمستاشر جينه ومش خايف علي السرير اللي بعشر تالالف
فغر فاها بدهشه لتهتف بصدمه
_ ع... عشره ايه يا عنيا.... ثم هتفت بغيظ
_ اخس علي الرجوله بقا يا راجل يا ندل هانت عليك العشره ومستخسر فيه عشر تالالف.....
_ بقيتي بيئه اوووي علي فكره....
_ اه توه في الموضوع الرئيسي وامسك بقا في راس الشجرة .....
نظر لها بدهشه ليهتف بضحك
_ انتي بتقولي ايه.....
اخفضت راسها بخجل لتغمغم بتسرع
_ أدم يا حبيبي اطلع برا......
_ لا.... قالها وهو يجذبها اليه ليحاصرها بين يده
_ طيب ابعد شويه....
_ لا انا مرتاح كده....
_ بس... آآ.....
قاطعها بجمود مزيف وهو يغمغم بخبث
_ اسكتي بقا علشان انا نفسي اعلم حاجات هموت واعملها......
اخفظت راسها بخجل داخل صدره
_ تموت في قله الادب زي عينك....
_ هااا.....
_ انا مش موجود اصلااا.... انا نمت حتي شوف.......
............ ♥.. ♥... ♥...........
_ ها عملت كل اللي قولتي عليه.... هتفت بها روفان بجديه
خلع الطبيب نظارته ليغمغم بجديه
_ ايوه يا هانم....
_طيب تمام اوووي.... ثم جذبت حقيبتها تخرج منها بعض الاموال
_ طيب دا نصيبك والباقي لما الموضوع يكمل.....
اخذ منها المال بلهفه ليغمغم بفضول
_ معلش يعني يا هانم بس انتي هتستفادي ايه لما زورت في التحايل بتاعتها وطلعتيها حامل ....
نظرت له بحده لتهتف بهدوء مزيف
_ في واحد قالي نصيحه زمان بس عجبتني... ان اللي ملكيش فيه مش تتكلمي فيه والا العواقب انتي اللي هتكوني مسئوله عنها وهتكلفكي غالي..... فاهم قصدي طبعا.....
أومأ براسه سريعا بخوف ليهتف بتبرير
_ مش قصدي يا هانم اتدخل بس كل اللي في الامر ان مدام كارمن خلال شهر هتكشف الموضوع....
وضعت نظارتها الشمسيه علي عينيها
_ حلو خاالص قبل ما الشهر يخلص هكون اتخلصت منها.... يلا باي يا ضكتور.......
............ ♥... ♥... ♥...........
صف آسر سيارته بغضب ومش عارف اللي عمله دا صح ولا غلط هو عمره ما آذي حد يوم ما يعملها.... يعملها في صاحب عمره ...... لا هو مش صاحبه هو غدر بيه وضحك عليه... بعت رساله ل ادم انه عمل حادث في مكان (********) وانه مش عارف يخرج منها وانه محتاجه ضروري...
اتصل على سمير يغمغم بتردد
_ الو.... ايوه كل حاجه تمام وهو جاي دلوقتي..... سمير.... أدم لو جرا ليه حاجه هقتلك.... هتعلم عليه زي ما اتفقنا...... تمام يلا باي.....
طرق باب شقتها بخفوت..... قطبت نور جبينها بتعجب من سيأتي لها في ذلك الوقت المتاخر نظرت من العين السحريه ثم فتحت الباب بقلق
_ آسر.....
بعثر خصلاته بحرج ليهتف بمرح مزيف
_ عندك قهوه.......
............. ♥.. ♥.. ♥............
استيقظ أدم علي تلك الرساله... لتجحض عيناه علي اتساعها.... ليسرع بجذب ما يقابله من ملابسه يرتديها باستعجال.... جذب مفاتيح سيارته ليسرع الي الخارج... قاد سيارته بسرعه عاليه حتي انه تفادي حادث كاد ان يأخذ روحه....
وقف في المكان ينظر حوله بأستغراب فهو مكان مهجور خالي من البشر..... نادي باسمه وهو يلتفت حول المكان.......
ولكن لا يوجد رد.....
أسرع بجذب هاتفه ولكن ل سوء حظه لا يوجد تغطيه وفجأءه شعر بحركه خلفه.... التفت ببطء ليقابلها رجل يخفي وجهه ممسك بعصا حديديه.....
لم يشعر أدم بنفسه الا وهو يسقط أرضا فاقد الوعي... بعدما غدر بيه الرجل ليضرب راسه بقوه.....
خلع الرجل القناع عن وجهه ليبتسم بجنون
_ هههه حبيبي يا دوووومي.... وحشتني يا راجل 😂😂😹😹✌️
ايوه بقا فين عشاق الاكشن 😉👻
متنساش النجم بتاعتي يا نجم ✌☺️
تعليقات
إرسال تعليق