القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت صعيدي البارت 4_5_6_بقلم ميسرة محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#جبروت صعيدي♥

#بقلمي misra mohamed♥


4_5_6

part4


زين بعصبية /انتي مش هتقوليلي اطلق ولا مطلاكيش  دا بي مزاجي ياقطة  اجي من برة الاقي الغدا جاهز ولو معجبنيش هوريكي يوم اسود وسابها ومشي راح شركته 


زين في العربية، تليفونه رن /ايوة يابوي عامل اي وامي عاملة اي


الهواري/بخير ياولدي الحمدالله انت عامل اي ومرتك عاملة اي


زين /كويسين يابوي 


الهواري/طب اعمل حسابك ياولدي اني حجزتلكم انت ومرتك 

تذكرة لفرنسا علشان تجدو شهر العسل 


زين /وحجزتها لي يابوي مين جال اننا عاوزين نعمل شهر عسل 


الهواري/زين ياولدي اهي حاجة تفرح بيها مرتك دي غلبانة يابني ومش ذمبها ان ابوها باعها افتح قلبك ليها وانسى اللي فات ياولدي مش كل الحريم زي بعضيهم 


زين /طيب يابابا سلام وقفل 


زين في نفسه /انا هختبرك الاول واشوف اي اللي هيحصل بس لو منجحتيش في اختباري ياويلك مني 


♡~~~~~~~~~~~♡•


عند حور في الفيلا  كانت بتعمل الاكل وخايفة انو ميعجبهوش. 


حور/ياربي اعملو اي دا عشان الاكل يعجبوا دراكولا باشا دا ازاي اصلا يسموه زين ده المفروض يسموه دراكولا العصبي حاجة كدة غير زين.. 


صوت من وراها شكل لسانك طويل.. 


حور بصدمة / وفي نفسها يارب ميطلع اللي في بالي 


حور لفت لاقيته واقف ساند على باب المطبخ ومربع ايده 


زين /بقا انا بقا دراكولا ومينفعش يسموني زين او العصبي 😠


حور/لا لا مش انت انا كنت بتكلم على المسلسل 🙂


(ياعيني بقت عاملة زي الفار المبلول😂) 


زين /طيب على العموم تلمي لسانك علشان مقصهولكيش


حور/مردتش عليه 


زين بعصبية/هو انا مش قلت لما اقول حاجة تقولي حاضر عشان انا مش بحب تعيد الكملة مرتين فاهة 


حور/فااهمة


زين/اعملي حسابك عشان هنسافر بكرة 


حور /هنسافر فين ولي


زين/بابا حجز تذكرتين لفرنسا 


حور بفرحة /بجد 


زين بسخرية /اه بجد مع ان انتي عمرك ماكنتي تعرفي تروحيها 


حور بكسرة /طب على العموم انا مش عاوزة اسافر في حتة لان انا فعلا معرفش اروحها بس انت تعرف بعد اذنك بقا علشان اكمل الاكل


زين  صعبت عليه بس مبينش ده/خلصتي فكرة الغلبانة  خلصي بقا الاكل عشان عاوز اكل وجهزي نفسك بكرة 

.. سابها وطلع 


وحور عينها بقت تدمع وهي واقفة.. 


اما زين كان بيتكلم  في الفون 


زين/ نفز اللي انا قلتلك عليه.. 


مجهول/ تمام ياباشا.. 


وقفل.. 


زين كان قاعد بيخلص شغل على اللاب والباب خبط 


زين/عاوزة اي


حور /الاكل جهز 


زين /خلاص جاي 


حور /طيب انا هنام عاوز حاجة تاني 


زين/لا 


حور دخلت الاوضة اللي جنب زين..  


.. ملحوظة زين كان مجهز اوضة لحور عشان تقعد فيها... 


حور دخلت الاوضة وراحت في نوم عميق  .. 


♡~~~~~~~~~~~♡


في صباح يوم جديد ✨


زين خبط على باب الاوضة بتاعت حور 


حور بنوم /حاضر يابابا شوية وهقوم 


زين بسخرية /اصحي ياختي انا مش ابوكي انا زين اخلصي عشان ورانا طيارة 


حور بحزن/حاضر😢


وقامت دخلت اخدت دش وخرجت زين طلع فتح الاوضة ودخل عشان يستعجلها.. وقف اتصدم من جمالها 


حور اتصنمت مكانها وكانت لسة هتجري على الحمام 

بس زين كان اسرع منها  و حاوطها  


زين بدون وعي /انت جميلة اوي 


حور بخجل /زين لو سمحت ابعد عشان اغير 


زين بدون وعي نزل على شفتيها وقبل*ها لمدة وبعدين فاق لنفسه وبعد عشان تاخد نفسها... 


حور بغيظ /انت واحد قليل الادب وجريت عل الحمام 


زين في نفسه / في اي يازين انت بقيت بتضعف قدامها لي ومبقتش حابب تنتقم منها لي  فاق لنفسه وخرج من الاوضة.. 


وبعد وقت كانت حور خلصت لبست دريس اسود وعليه خمار ابيض وكوتش ابيض وكانت قمر اوي..  ونزلت 


زين /في نفسه اي ياربي القمر ده انا مش عارف انا بنتقم منها لي بس انا مش هديها فر صة غير لما انفذ اللي في دماغي 


حور /انا خلصت..  يلا


زين /يلا وركبوا العربية وراحو المطار 


وكان ابوه وامو مستنينهم هناك علشان يسلمو عليهم قبل مايمشو ا 


زين شاف امه وابوه وصحبه هناك وحور اتفاجات بليلي صحبتها 


حور مكنتش مصدقة وكانت فرحانة وجريت عليها وليلي حضنتها 


حور /ليلى انتي واحشاني اوي 


ليلي /انتي اكتر ياروحي عاملة اي طمنيني عليكي واتجوزتي ازاي من غير ماتقوليلي عرفت بالصدفة من باباكي.. 


حور /لو سمحتي ياليلي متقوليش باباكي انا معنديش اباهات


ليلي/لي ياحور في اي. 


حور بهمس في ودنها /هبقى اتصل بيكي وهقولك 


ليلي/ماشي ياقلبي


وبعدين مامت زين ندهت لحور 


ماجدة /مش هتسلمي على ماما ولا اي ياحور 


حور /انا اقدر بردو ياماما وحضنتها وسملت عليها وعلى ابو زين 


وزين سلم على صاحبه وعلى امه وابوه. 


ومشيو ركبوا الطيارة 


بعد وقت الطيارة كانت طالعة وحور كانت خايفة اوي 


زين لقى حور مغمضة عينها وخايفة


زين مسك ايدها /متخفيش هي مسافة ما هتطلع ومش هتحسي بخوف 


حور /انا اول مرة اركبها بس بخاف اوي منهم.. 


زين /متخفيش.. 


وبعد وقت زين لاقى حور نامت وكانت سانده على كتفه 


ابتسم ابتسامة خفيفة وسكت.. 


وبعد وقت كانو وصلو ونزلو من الطيارة وطلعو على الفيلا اللي زين كان ماجراها.. 


 

زين /انا طالع انام عشان تعبان..لو عايزة تنامي اطلعي 


حور /طيب هي فين اوضتي 


زين /لا هي اوضة واحدة هنام فيها احنا الاتنين 


حور /تمام و.. طلعو الاوضه حور دخلت غيرت في الحمام.. 

ولبست بيجامة لونها بمبي وسابت شعرها الطويل وخرجت 


لاقت زين نايم على السرير راحت خدت غكا ونامت على الكنبة.. 


زين /انتي بتعملي اي


حور /انت شايف اي هنام 


زين /طب منا عارف انك هتنامي تعابي ناني هنا عل. السرير مش هاجي جنبك متخفيش 


حور /لا شكرا انا هنام على الكنبة.. 


زين /مش بعيد كلامي مرتين هتقومي تنامي هنا ولا اقوم انيمك انا بطريقتي.. 


حور /اوف وقامت نامت على السرير واديتو ضهرها.. ونامت على حرف السرير 


وبعد وقت زين اتاكد انها نامت شدها لحضنوا بتملك ونام.. 


نص#جبروت صعيدي♥

#بقلمي misra mohamed♥🍂


part 5


في صباح يوم جديد.. 


بتصحى حور بتلاقي زين حاضنها بتملك.. 


حور فضلت تتامل في ملامحو وبتقول في نفسها.. 


ياه لو تفضل هادي وجميل كدة بدل مانت على طول بتنتقم مني.. وفاقت وقالت بكسوف.. 


حور/زين اصحي.. زييينن


زين/اي في اي على الصبح 


حور/اوعى عشان عاوزة اقوم 


زين/لا انا عاوز انام شوية.. 


حور/طيب انا عاوزة اقوم.. ونام انت 


زين/لا لما اقوم ابقي قومي نامي.. 


حور/طب انت عاوز تنام انا مش عاوزة انام اوعى


زين، /هو انا مش قلت متعليش صوتك ولا لاء


حور/ماهو انت بتعصبني😠


زين /طب نامي عشان مزعلكيش.. 


حور /وريني هتزعلني ازاي وجات تقوم زين شدها وقرب من شف*ها حور رجعت بسرعة وبكسوف انت قليل الادب علفكرة 


🍂

زين /عارف ونامي بقا علشان مطلعش قلت الادب عليكي 


حور  /طب هو ممكن انزل اتمشى 


زين/شوية وهخدك وننزل.. 


حور /شكرا 


زين/عفوا نامي بقا.. 


حور جاية تلف وشها عشان تنام زين شدها لحضنه تاني 


حور/لوسمحت ممكن تنام عادي يعني مش لازم كدة 


زين. /حور نامي واسكتي.. 


حور غمضت عينها ونامت.. 


وبعد وقت..  زين صحي على رنة الموبايل 


زين /الو 


مجهول/..............


زين/تمام 


مجهول................. 


زين/خلاص سلام.. 


زين/حور يلا قومي عشان ننزل 


حور /شوية طيب.. 


زين /مش كنتي مش عاوزة تنامي من شوية.. 


حور/خلاص قومت اهو.. 


زين /طب يلا قومي البسي عقبال ما البس انا كمان 


حور /طيب ممكن تلبس في اي اوضة عشان اعرف اغير 


زين /انا هغير في الحمام وانتي غيري هنا واخلصي


حور /حاضر.. 


وبعد وقت جهزوا ونزلوا 


حور/زين هو احنا هنروح فين.. 


زين /هنروح نقعد قدام البحر حبة.. 


حور /الله انا بحب البحر اوي♥


زين /طيب ياستي يلا وصلنا 


قعدو على البحر.. 


زين /انا هروح اجيب حاجة نشربها وهاجي 


حور/ماشي.. 


زين راح يجيب حاجة وطلع فونه واتصل على حد 


زين /نفذ.. زي ما قولتلك بالظبط 


مجهول /..........................


زين /طيب اخلص


مجهول/..........................


زين /طيب سلام..  


♕~~~~~~~~~~~~~~♕♡•

عند حور 


مجهول / اهلا بحضرتك.. 


حور/اهلا مين حضرتك.. 


مجهول /مش مهم انا مين المهم اني عاوزك في مصلحة هتفيدك وتفيدني


حور/مصلحة اي ومين انت اصلا 


مجهول /اسمعي بس الاول ولو معجبتكيش الفكرة خلاص ارفضي.. 


حور/فكرة اي انت مجنون اتفضل من هنا.. 


مجهول /دا انا كنت هخلصك من زين وتكسبي فلوسه 


حور/لي وعشان اي وانت مين اصلا 


مجهول /قولتلك مش لازم تعرفي انا مين وعشان اي بقا عشان انا عايز انتقم منه عشان خسرني صفقة العمر.. 


حور/طب ونا مالي بكل ده 


مجهول/كنت سامع انكو متجوزين غصب عنكو فاهتحطي ايدك في ايدي نخلص منه وتكسبي فلوسه وشركاته وهيبقى كل العز ده بتاعك ولا تفضلي تتعذبي كدة 


حور بصوت عالي/اتفضل امشي من هنا انت انسان مجنون باين عليك ومش انا اللي ابيع حد عشان فلوسه او اي حاجة ولو ممشتش من هنا والله هتزعل اوي


مجهول /خلاص ياقطة انتي اللي خسرانة.. 


حور/اتفضل امشي 


مجهول /تمام ياقطة.. سلام 


.....‌................ 


زين خلص وراح لحور.. 


زين /مالك سرحانة لي


حور /ها لا مفيش حاجة.. 


زين /متأكدة 


حور /ايوة متأكدة.. 


زين /تمام امسكي. 


حور/شكرا 


زين /عفوا. 


وبعد مدة من الصمت التام 


حور/زين هو انا ممكن اسالك سؤال 


زين/اسالي 


حور/هو انت لي بتعاملني كدة 


زين /يلا عشان نروح.. 


حور/مش هروح غير اعرف اجابة السؤال اللي انا سالتهولك


زين/ قلت يلا عشان نروح 


حور/تمام يازين 


زين/يلا.. ومشيوا وبعد وقت صغير روحوا البيت 


زين /انا طالع اغير شوفي حاجة تسلي بيها نفسك 


حور /قعدت على الكنبة وشغلت الشاشة وجابت فيلم كرتون وقعدت 


زين طلع.. 


زين اتصل على المجهول


زين /عملت اي


المجهول/...................


زين /وهي قالت اي 


المجهول /.......….......... 


زين /خلاص ابعتلي التسجيل.. 


المجهول /....................


زين . /تمام.. 


للدرجة دي فاكرني رخيصة اوي كدة عشان تبعت حد يختبرني


زين بصدمة.. ياترى اي اللي هيحصل هنعرف البارت الجاي 



#جبروت صعيدي🍂♥

#بقلمي misra mohamed♥🍂


part6


حور/للدرجة دي فاكرني رخيصة اوي كدة عشان تبعت حد يختبرني. 


زين بصدمة/انتي فهمتي غلط. 


حور/دا انا فهمت الصح قصدك.. طلاما انت فاكرني رخيصة او اتجوزتك عشان فلوسك  فا طلقني احسن ليا وليك وكل واحد يعيش حياة طبيعية ولو على الفلوس اللي ابويا خدهم من ابوك واكملت بدموع وسخرية باعني بيهم فانا هشتغل واسددهملك  يازين  بيه.. 😢


زين/حور انتي مش عارفةانا مريت بايه انا بسببها مبقتش اثق في حد. دي دمرتلي حياتي كانت عارفاني علشان فلوسي مش عشان بتحبني زي ما كنت فاكر كانت بتستغل حبي ليها علشان تتمتع بفلوسي.. دمرتني ياحور مابقتش اعرف اثق في حد  صدقيني انا مش وحش بس اللي هي عملته فيا مش شوية دي كانت عارفة واحد  وهي معايا كانت بتكلمه على ان ها بتكلم صحبتها  سامحيني ياحور هعملك اللي انتي عاوزاه بس سامحيني.. 


حور/طلقني يازين لو سمحت 


زين /بردو مصممة 


حور/علشان خاطري ريحني وطلقني.. 


زين /طيب هنتفق اتفاق 


حور/اتفاق اي 


زين /نقعد مع بعض شهر واحد لو مرتحتيش هطلقك. 


حور/موافقة.. 


زين مد ايدو ليها/نبقى صحاب في الفترة دي اي رايك


حور/مدت ايدها موافقة يازين


زين بفرحة/طيب اجهزي عشان نخرج


حور/هنروح فين


زين/مفاجأة بقا يلا اجهزي وانا هلبس في اي اوضة 


حور /تمام.. 


وبعد وقت كان زين خلص وكان لابس تيشرت اسود وجاكيت ابيض وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وكان مز اوي😂♥


حور خلصت ولبست.. فستان اسود وخمار ابيض وكوتش ابيض.. حلوة الصد فة دي😂♥


زين/قمر اوي هطلع بيكي ازاي بس كدة قدام الناس


حور بكسوف /شكرا يلا بقا عشان نخرج


زين/احنا لو متفقين مع بعض مش هنتقم كدة 


حور بضحك /تتصدق صح صدفة  بردو


زين/طب يلا علشان نخرج 


حور/يلا وخرجوا. 


وبعد وقت كانو قدام ملاهي كبيرة.. 


حور/زين انت بتهزر  صح.. 


زين/لا بس عارف انك بتحبي الملاهي فاقولت اعملك مفاجأة 


حور/دي احلى مفاجأة بجد بس ثانية عرفت منين اني بحب الملاهي


زين/معلوماتي الخاصة 


حور/امم طب يلا بسرعة عشان ندخل نلعب


زين/والله حاسس انك بنت اختي😂


حور /طب يلا وبعدين نشوف مين بنت اختك دي


زين /يلا ياطفلة


وبعد يوم طويل.. من اللعب في الملاهي وحور اتبسطط اوي

وبعد ما روحوا 


حور/بجد شكرا جدا على اليوم الجميل ده.. انت مش عارف انا اتبسط ازاي انهاردة 


زين/ولسة هحققلك كل اللي تتمنيه انتي تطلبي وانا انفذ ياحوريتي ♥✨


حور بكسوف/شكرا يازين.. 


زين/اهوصحيح انت بتدرسي.. 


حور /للاسف بابا قعدني من المدرسة.. وقالي مفيش تعليم


زين/انتي كنتي في سنة كام.. 


حور/في تالتة ثانوي كنت اخر سنة وهدخل الجامعة وكنت بطلع الاولى على المدرسة.. 


زين/لا دا انتي شاطرة بقى طيب اعملي حسابك هترجعي تتعلمي تاني.. 


حور بفرحة ودون وعي جريت حضنت زين. /حور /شكرا اوي بجد يازين انت فرحتني جدا ورجعتلي حلمي تاني


زين بيشدد على حضنها /مفيش شكر بيننا انتي من اللحظة بنوتي مسؤلة مني اي حاجة عاوزاه هتتعمل ياروح الزين


حور فاقت وبعدت عنو بكسوف /احم اسفة من فرحتي بس


زين/في واحدة بتتاسف علشان حضنت زوجها. 


حور/انا عاوزة انام بقا ها باي يازين 


وسابته ودخلت الاوضة 

.. 


زين ابتسم على خجلها ودخل اوضته. عشان ينام


انتظرو القادم.. 


تكملة الروايه من هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع