القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت عوضي البارت 5_6_7_8_بقلم رقيه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#العوض البارت الخامس ❤️

مني: مش تباركولنا انا وفهد ع خطوبتنا 

فطيمه محاوله التماسك : الف مبروك يا مستر فهد ومبروك ي مني

مني بشماته:الله يبارك فيكي عقبالك 

فطيمه مقدرتش تستحمل روحت وانهارت 

فلاش باك 

الام:مش هاين عليا اسيبك لوحدك ي فطيمه 

فطيمه:لا ي ماما روحي انتي وانا هخلص الجامعه واجيلك 

(ريم سافرت هي ومامتها ومامت فطيمه )

علي الجهه الأخري

فهد: مش عارف شكلها النهارده يقطع القلب حاسس اني ظلمتها 

الاخت بسخريه : حاسس مني دي صايعه مش عارفه. هتجوزها ازاي 

فهد بعصبيه : بنت احترمي نفسك دي هتبقي مرات اخوكي 

الاخت: اففف انا داخله انام 

فطيمه صحيت وصلت ولبست وراحت الجامعه   فقابلت فارس (زميلها ): هاي فطيمه 

فطيمه : اذيك يا فارس بعد اذنك عندي محاضره 

فارس بحرج: اااا طبعا اتفضلي 

كان متابع الموقف فهد وفرح بس معرفش السبب

فهد شرح المحاضره وعينو علي فطيمه 

فهد: تعالي يا فطيمه على مكتبي 

فطيمه : نعم يا مستر فهد 

فهد بصدمه فقد كانت تقول له يا فهد: اي يا فطيمه الألقاب دي انا مش بحب الألقاب 

فطيمه ببرود : ونا بحبها عن اذنك 

عدا اسبوع وفطيمه متجاهله فهد خالص 

في الكليه 

مني مسكت ميكروفون : احب اوريكو المحترمه وأشارت إلي حد أنه يشغل الفيديو 

نعم إنه فيديو لفطيمه وفهد 

فلاااش بااااك  من سنه 

فهد بضحك: اااه مش قادر 

فطيمه بضحك: كسبتك تاني اعااااا 

فهد: انتي طلعتي مسخره 

فطيمه بمزح : لا وانت طلعت عسل اويييي 

وبعد مده من الهزار   

فطيمه : يلا نمشي 

فهد : يلا 

فطيمه جت تقوم وقعت بس فهد لحقها وخدها في حضنه( بس هي عملت مونتاج أنها هي الي حضنتها )

 نرجع تاني 

مني : واحده قذره بتلف علي خطيبي 

فطيمه بانهيار وبصت لفهد ورجعت بصت لمني: انتي كدابه الفيديو ده انا وقعت وهو لحقني وووو انتي واحده مختله عقليا المفروض تروحي لمصحه نفسيا 

ده كلو وفهد مصدووم 

مني بعصبيه راحتلها وقالتلها : انا المفروض اروح لمصحه طب تعالي بقا وشدت النقاب منها ووشها كلو بان 

فهد بعصبيه وعروقه برزت وقف قدام فطيمه : انتي عملتي اي يا منيييي 

مني باخافه : عشان هي واحده شما...

ولم تستطع تكمله الجمله بسبب القلم الي نزل علي وشها

فهد : دبلتك اهي ومش عاوز اشوف وشك تاني وانتي مفصوله من محاضرتي 

مني بدموع: شفته ازاي اكيد عملاله عمل 

فطيمه وقعت من طولها 

فهد :  شالها وحط الشال علي وشها 

بعد اسبوع وفطيمه مش بتروح الجامعه 

صحيت علي خبط الباب


#عوضي البارت السادس التفاعل ف البارت الخامس قمور زيكوا مستنيه تفاعل البارت ده بقلمي/ رقية محمد

طبعا الكل اتوقع فهد 

فطيمه فتحت الباب بصدمه : عماد 

عماد : مفاجاه مش كده

فطيمه بخوف اي الي جابك 

عماد دخل : ينفع ترحبي بجوزك كده 

فطيمه بزعيق : جوز مين اطلع برا بقولك برااااا

عماد طلعلها ورقه 

فطيمه بجنون : مستحيل مستحييييل

 فطيمه زقته علي غفله وقفلت الباب 

فطيمه عملت مكالمه : فهد فهد الحقني 

فهد بخضه: مااالك في اي 

الخط قطع 

فهد خد مراد وراحو 

عماد كسر الباب وبيشدها من ايديها 

في اللحظه دي فهد دخل 

فهد بغضب : انت يا حيوان سيب ايديها 

عماد ببرود : انت مالك واحده وجوزها بيربيها 

فهد بصدمه : ميين 

فطيمه بانيهار : كدااااب ابعد عني 

طبعا فهد ومراد عملو معاه الصح وربوه 

فطيمه بانيهار : شكرا جدا يا يا مستر فهد 

فهد بجمود: مين ده 

فطيمه بدات تهدي وتقول : حكلتله كل حاجة

مراد: انسه فطيمه انتي مضيتي علي اي حاجه 

فطيمه بتذكر : ايوه ساعة إجراءات الدفن بتاعت والدي 

فهد: كده مقدمناش غير حل واحد 

فطيمه : اي هو 

فهد :.......

فطيمه : مستحيييييل 

تتوقعو اي هو الحل انا عارف انو بارت قصير بس بكره ان شاء الله هنزل اتنين

بصو ده مش بارت دي حاجه خفيفه كده


#عوضي البارت السابع🐣

بقلمي "رقيه محمد"

شكرة من كل قلبي علي التفاعل القمر 🌹

ادعولي موبايلي يشتغل لان فيه مشكله وهنزلكم بارت تاني النهارده لو اشتغل 

رأيكم ف الروايه بيهمني😍  

فهد : مفيش غير حل واحد 

فطيمه : اي هو 

فهد : اني اتجوزك في اسرع وقت 

فطيمه بسرعه : مستحييل 

فهد  :  يعني أنا الي طايقك اوي اتصل يا مراد بالماذوون

فطيمه : عند ام فاروق 

فهد : ادخلي البسي هي فتره مؤقته فقط انا مش ناقص وجه دماغ ومش عشان عيونك البني دول لا عشان لو حد مكانك اتحط فالموقف ده كنت هعمل كده برضو

مراد وفهد اقنعوها 

بس فطيمه زعلت من كلامه 

فطيمه لبست فستان بيبي بلو ونقاب ابيض 

فاقت فطيمه علي الجمله المشهوره 

بارك الله لكما وجمع بينكم في خييييير

فهد خد فطيمه وراح الفيلا

الاخت: انت جيت يباشا 

فطيمه بصدمه : دي مراااتك

الاخت يضحك: لا يباشا نا ااخته مين دي 

فهد : فطيمه 

الاخت : احلف وقعدت تنط وزغرطت 

الاخت : ايوا اي الي جابها هنا برضو

فهد: حكالها كل حاجه 

الاخت قامت زغرطت 

فهد قام حط ايدو علي بوقها: اسكتيييي احنا طالعين نريح

طلعت فطيمه خدت دش ولبست بيجامه وسيبت شعرها 

فهد بانبهار : اي الحلاوه دي 

فطيمه بكسوف: امممم نا هنام فين 

فهد : علي السرير

فطيمه : وانت 

فهد: علي السرير 

فطيمه : عند بيت ام ربيع 

فهد بصدمه : انايف سواقه توك توك 

فطيمه : خلاص نا هنام علي الكنبه 

وبعد مشاجرات كتير نامت فطيمه علي السرير وفهد على الكنبه 

طبعا عدا 5 شهور خدوا علي بعض جدا

فهد: قومي يا حبيبي 

فطيمه بنعاس : مش قادره اروح انهارده 

فهد بعصبيه: هسقط في الماده 

فطيمه بسرعه: رفعت راسي ودعيت عليك 

فهد بضحك : طب قومي 

فطيمه : بقولك اي انا مش راجعه معاك عشان هجيب حاجه من محل هنا 

فهد : اشطا متتاخريش 

عدا اليوم وفطيمه جت تخرج من المحل 

جت عربيه سودا خطفتها وجريت  

عدا اليوم وفطيمه مرجعتش 

فهد بخوف : اااا هي لسه مرجعتش 

الاخت : متخفش تلاقيه بتجي

فهد اشار لها انها تسكت 


فهد: الو 

مجهول :  يااه وحشتنيي 

فهد بعصبيه : يا و.....

عماد: اهدي نا بس اتصلت بيك عشان اقولك متقلقش مراتك معايا وقريب هتبقي مراتي 

فهد بصدمه:.....

البارت خلص ❤️⁩


البارت التامن يا كتاكيت🐣

فهد بصدمه وغضب: وحيات امك لو جيت جمبها مش هعمل اعتبار لحد و.

عماد بمقاطعه: بس بس في اي انا كنت بكلمك بس عشان متقلقش عليها تيك كير يا حبيبي 

فهد بغضب :يا ابن ***

الاخت (نور): يلهوي هتعمل اي اتصل بمراد واتصرفوا بسرعه 

فهد بعجز : نا اول مره احس اني ضعيف كده انا والله حبتها اوي

نور بغضب : كده فطيمه هتروح منك يا غبي قوم اتصرف 

فهد بسرعه: صح 

عدا ساعتين ومش قادرين يعملوا حاجه 

فهد بتذكر : نا كنت جيبلها سلسلة فيها Gbs عشان كنت خايف عليها من عماد 

مراد بسرعه : طيب انجز انت لسه واقف انت غبيي 

فهد بدا يعيط بضعف : يارب احفظهالي يارب متاذنيش فيها انا بجد حبتها 

مراد حضنه : متخافش يحبيبي يلا 

حددوا مكان فطيمه واتحركوا بسرعه 

---------------

فطيمه فاقت ومسكت دماغها بوجع : اااه نا فين واكملت بخوف اما شافت عماد قاعد ببرود وماسك سيجاره 

عماد : اووه نو وحشتيني يا فطوم 

فطيمه وهي بتمثل القوه:ابعد يا حيوان 

عماد : اي ده هو علمك ازاي تدافعي عن نفسك اممم مش مشكله انا رجعت وجوازكو مؤقت وهو اكيد ملمسكيش ف هتجوزك نا انا اولي بيكي 

فطيمه بكدب : مين قالك انو ملمسنيش انا مراتو قدام ربنا وقدام القانون وحامل منو 

عماد بعصبيه ومسكها من شعرها:نعم يا روح امك 

فطيمه: ابعد يا و***

عماد : ده نا هطلع عين اهلك 

( هقلكم حاجه صغننه عماد مكنش حاطط حراس لانو ميعرفش ان فطيمه معاها سلسله وهو اصلا غبي😂 فكان سهل ان فهد ومراد يدخلوا مش لازم كل روايه يكون حاطط حراس والبطل مفيش زيوا ويموتهم كلهم 😂🙂)

فهد : ده نا الي هطلع عين اهلك

عماد بصدمه: م مس مستحيل

مراد: ده نا هدفنك حي 

فهد خد فطيمه وانزل ونا هتصرف مع الو*** ده 

فهد قرب من عماد وضربه بدماغه ومراخين عماد نزفت 

خد فطيمه بحضنه الي بترتجف من الخوف وبتعيط 

وهما ماشين 

عماد بجنون : اللعبه لسه مخلصتش وطلع المسدس وضربه اخترقت جسد احدهم...

مراد بصدمه: لاااا

البارت خلص يا حلوين لو جاب تفاعل حلو هنزلكم واحد  كمان❤️‍🩹🌚🌼

#عوضي 

"بقلمي /رقيه محمد♥


 

تعليقات

التنقل السريع