Part 4
♡______________________
خرجت ضحي وكانت ترتدي دريس أحمر وحجاب أبيض ولمسات خفيفه من الميكب التي أبرزت ملامحها الجميله
ضحي.أنا جاهزه يا جدي يلا بينا
محمد.كويس أنك فهمتي وحطيتي دماغك في راسك
قربت ضحي من جدها وهمست جمب ودنوا وقالت.عيب عليك يا جدي دا أنت ألي مربيني وعارف أن مش بتنازل بسهوله وأنا هخليك أنت ألي تقولي يلا نرجع مصر
محمد.وأنت شكلك متعرفيش جدك كويس وكلامي هيمشي وعلي فكره في مفاجأه مستنياكي هناك وسبها
محمد.يلا كدا جهزنا يلا عشان نلحق كتب الكتاب وحازم كلمني وقال أنوا ركب الطياره وجاي النهارده بليل
أحمد.تمام يابوي يلا يا جمعا
وزهبوا الجميع إلي العربيه وأتجهوا إلي الصعيد وكانت هذه العنيده تفكر في صديقها الذي وعدت نفسها بأن سوف تقطع كل ما يربطهم بي بعض ولاكن لم تستطيع هل للقدر رأي أخر في هذان المعشوقان
___________________♡
كان الجميع يرقصون فأن اليوم فرح بنت عائلة المنياوي
شيماء..يلا يا نور قومي أرقصي معنا
نور..مش قادره ولله أحنا من الصبح وأحنا عمالين نرقص ناخد هدنه شويه
شيماء..معاكي حق تعالي نطلع فوق شويه
نور..يلا تعالي
وقاموا البنات ولسه هايمشوا ندا عليهم جدهم
نور..خير ياجدي
سالم وهوا بيطلع صندوق وفيه دهب..الصندوق ده في دهب جدتك قالتلي ألبسوا ليكوا يوم فرحكوا أنتي ونور و ضحي
شيماء بضحك..بس النهارده فرح نور ياجدي مش فرحي أنا
سالم بخبث..ما هوا عريسك جاي النهارده من السفر وضحك ضحكه خفيفه زادت من هيبته
أحمر وجه شيماء جدا ونور كانت عمال تضحك عليها
نور..بجد يا جدي هوا حازم جاي النهارده من السفر
سالم..أيوا جدك محمد كلمني وقالي أنوا جاي بليل
نور غمزت لي شيماء
شيماء بهمس..ماشي يانور أما وريتك بس لما نطلع لي فوق
سالم..بس يانور البنت هتموت من الكسوف يلا أطلعوا فوق ولما ضحي تيجي ألبسكوا الدهب ده
نور بضحك..طب شيماء وعرفنا ضحي هتلبس الدهب ليه ليكون عريسها جاي النهارده برضوا
سالم بخبث..لا ضحي عريسها موجود من زمان
بصت شيماء لي نور بأستغراب..مين ياجدي
سالم..بعدين يلا روحوا هند الحريم
ومشي سالم وطلعت نور وشيماء علي فوق
سليم.. أنت فين يا بوي الحج بادوي بيسأل عليك
سالم.. أنا هوا يا ولدي كنت بشوف نور
سليم..صحيح كلمت عمي محمد وقال أنوا أتحرك و قداموا ٣سعات ويكون هنا
سالم..طب كويس يكون بقيت الناس جت والمأذون يكون جي ،ألا فين فهد وعمر
سليم..فهد وعمر وقفين هناك مع صحابهم والشباب
سالم..طب يلا نروح عند الناس
___________________♡
في جناح شيماء
دخلت نور وشيماء الجناح وأول ما نور دخلت شيماء جريت ورها
شيماء..بقي تقولي هوا حازم جاي النهارده وبتغمزي ليا
نور..وأنا مالي يا لمبي مش جدك هوا الي قال
شيماء..بت أحنا هنلف وندور ما أنتي عارفه أنوا جاي النهارده
نور..تصدقي صح إزاي نسيت
مسكت شيماء المخده ورمتها في وش نور
شيماء..عشان بعد كده تنسي
نور..خلاص يا سيتي متزعليش ألا صحيح جدك كان قصدوا اه أنوا عريس ضحي مجود من زمان
شيماء..انتي متخلفه يا بنتي ما أكيد قصدوا علي فهد
نور..أه صح تصدقي نسيت
شيماء..نور حبيبتي شكلك جالك زهايمر أما أروح أقول لي عمر قبل ما يدبس يا حبه عينوا
نور..خودي يابت يدبس مين وهوا يطول أصلا وبعدين عمر عمروا ما يقدر يسبني
شيماء..أوعي الحب ولع في الدره
نور..بس يابت فاكره يا شيموا لما كنا صغيرين لما كنا بنلعب أنا وأنت وفهد وحازم وعمر وضحي
شيماء..ياه دي كامت أيام بس ضحي الندله سبتنا ومشيت ولله لما تيجي
نور..أنت عارفه ضحي مشيت ليه يا شيماء
شيماء..أيوا عارفه بس بجد كان لازم نقول لي فهد
شخص..تقولوا لي فهد أيه
بصت نور وشيماء وأتصدموا من ألي شفوا
________//____//_______♡
بس كدع يا تري ضحي ليه مشيت من الصعيد ومين ألشخص ألي دخل علي نور وشيماء كل ده هنعرفوا في البارت الجاي سلام
part 5
________________♡
فهد. تقولوا لي فهد أيه
نور بتوتر. ها مافيش يا خوي
قرب فهد منهم وأكمل.بقولكم هاتقولوا ليا أيه
شيماء. خلاص يا نور أنا هاقول لفهد أصلا كان لازم نقلوا من الاول ومنسمعش كلام ضحي
فهد. تقولوا أيه وتسمعوا كلام ضحي أيه هوا في أيه بضبط
شيماء. بص يا فهد يوم طلوع النتيجة بتاعت الاعداديه روحنا أنا ونور وضحي المدرسه عشان نجيبها بس هناك حصل
Flash back
ضحي بفرحه. أخيرا أنا مش مصدقه نفسي
نور.الف مبروك يا حببتي
شيماء. أحنا لازم نحتفل النهارده
ضحي. أكيد يا بنتي
وأتحركوا البنات للخروج من المدرسه بس ضحي قالت ليهم
ضحي. شيماء أستنيني هنا هاروح الحمام
نور. تمام
وراحت ضحي الحمام
__________________♡
في الحمام
خلصت ضحي وراحت عشان تغسل أديها وبتبص في المرايه بتلاقي خيال أستاذ حسام ،بتتخض ضحي وبترجع لورا وبتبص ورها
ضحي. حضرتك أيه ألي جابك هنا
حسام وهوا بيبص ليها بصات جريدئه. جاي أشوفك ياقمر
ضحي بخوف. تشوفني ليه انت عايز أيه
حسام وهوا بيقرب منها. عايزك يا قمر
ضحي.أبعد عني ،وزقته ولسه هاتخرج شدها من حجبها
حسام. مش هسيبك ألي لما اخد ألي أنا عاو.زه
ضحي وهيا بتضرب فيه. أبعد عني غ.ور
وبدأت تصرخ
حسام. أسكتي خالص ،وراح ق.طع كم البل.وزه بتعتها
ضحي عمال تص.رخ وتض.رب فيه وتص.رخ وهوا عمال ي.قرب منها ويسكتها
____________♡
نور.هيا ضحي أتأخرت ليه
شيماء. معرفش
نور. شيماء أنتي سامعه الصوت ده
شيماء. دا صوت ضحي
وجريوا البنات عليها وراحوا لقيوا أستاذ حسام عمال يقرب من ضحي وهيا بتضرب وبتصرخ فيه
شيماء راحت جابت حاجه وض.ربتوا علي دماغ.وا أغمي عليه
نور. يالهوي م.ات
شيماء. لا لسه
وراحوا عند ضحي ألي كانت منهاره عياط
نور. ضحي ضحي حبيبتي انت بخير عملك حاجه
لارد
شيماء. ضحي طمنينا انت بخير
ضحي بنهيار. أنا بخير بس بس كان عاوز يخ
وأنهارت من العياط
شيماء. اهدي ياروحي محصلش حاجه
نور.قومي أغسلي وشك وظبطي حجابك وألبسي الجاكت ده عشان نمشي
وبي الفعل قامت ضحي غسلت وشها وعملت حجبها ولبست الجاكت عشان البلوزه مقطوعه وطلعت هيا والبنات من المدرسه
نور. أحنا لازم نقول لي فهد ولي جدي
ضحي بخوف. لا محدش يقول حاجه
شيماء. إزاي يعني لا لازم يعرفوا
ضحي. لا ونبي محدش يقول حاجه
نور. طب هنعمل أيه مع حسام
ضحي. أنا هسافر القاهره
شيماء. أيه تسافري
ضحي. أيوا هسافر أنا مش هقعد هنا تاني
نور. بس فهد مش هيوافق لا أحنا لازم نقلوا
ضحي بعياط. لا ونبي يا نور
شيماء. ماهوا أحنا مش هنسيبك تسافري
ضحي. لا هسافر أنا مش هقعد في الصعيد تاني بعد ألي حصل ده
نور. طب وفهد
ضحي. مش هاقلوا وهوا هينساني
شيماء بدموع.طب وأحنا
ضحي. عمري مهنساكم وهكلمكم وأنتوا تعالوا معيا
نور. فهد مش هيوافق
ضحي.انا هاقلوا
السواق. يا هوانم وصلنا البيت
ونزلوا البنات من العربيه ودخلوا القصر
Back
شيماء. هوا ده الي حصل عشان كده ضحي مكنتش عايزه تقعد في الصعيد
فهد بغضب وغيره. وازي متقولوش حاجه زي كده
نور. ولله يا فهد ضحي هيا الي قالت منقولش ليك
فهد بغضب. حسابكم أنتو وهيا بعدين ،وسابهم ونزل ورزع الباب وراه
نور.كان لازم تقولي ليه
شيماء. ايوا كان لازم ياريت كنت قلتلوا من زمان ومكنش حصل الخلاف دا ما بينهم
نور. ربنا يستر بقي
___________________♡
نزل فهد بضب واتجه ألي المكتب و رن علي رقم
شخص. ألوا يا باشا
فهد. أسمع عايزك تجبلي ألي أسموا حسام الزناتي ده
شخص.أوامر يا باشا
فهد. تجيبوا علي المخزن من غير شوشرة عشان الفرح
شخص. حاضر يا باشا
وقفل فهد معاه وأكمل. والله ياوريك يا حسام الكلب إزاي تمد إيدك علي حاجه تخص فهد الصعيد
وأتجه ألي الخارج عند الضيوف
___________________♡
بعد مرور ٣سعات
وصلت أخيرا ضحي إلي الصعيد
كان في استقبالهم العائله كلها وكان يقف فهد ويحاول ان يسيطر علي غضبه
نزلت ضحي من العربيه وكانت جميله جدا وكان فهد ينظر إلي الموبيل الخاص بيه وألي نظر علي هذه الحوريه القادمه
أهذه هيا طفلتي يا ألهي كم بقت كتله من الجمال والاحترام كم أريد أن أخفيها عن أنظار الجميع كم أشتاق بأن أخذها بين ضلوعي يا الله كم اشتقت لها وكأنها غائبه عني منذ قرون وليست سنين نعم أنها هيا هذه الصغيره الشقيه أصبحت اليوم ملكه جمال وسحرتني من نظره من عنيها يا لله كم أود بأن أعتبها علي كل هذا البعاد ولكن ماذا أفعل فإنها تملك عقل بحجم النمله ولكن ها هيا عادت عادت إلي عادت إلي قلبي وعقلي وروحي عادت طفلتي الشقيه
فضل فهد ينظر إليها وهوا منبهر من جملها
شيماء ونور وهما بيجروا عليها
نور بعياط. وحشتيني كده متسأليش علينا
ضحي بدموع. غصب عني سمحيني يا حبيبتي
شيماء. خلاص بقا كفايه حزن النهارده فرح
ضحكت نور و ضحي
سالم. ازيك يا خوي اتوحشتك جوي
محمد. وانت اكتر والله ياخوي وترمي في حضنوا
سليم. ازيك ياولد عمي
أحمد. بخير ياولد عمي كيف حالك
سليم. الحمد لله زين
زينب. ازيك يا فخريه يا خيتي
فخريه بدموع. بخير يا خيتي اتوحشتك جوي
زينب. وانت اكتر ولله
فاطمه. ازيك يازينب كده متسأليش
زينب. معلش يا حبيبتي
محمد.أزيك يا بنتي
فخريه بدموع. بخير يا بوي اتوحشتك جوي
محمد.وانت اكتر يا بنتي
سليم. أمال فين عروستنا
ضحي. ازيك يا عمي
سليم. الحمد لله يا بنتي ما شاء لله بقيتي قمر يا بنتي
ضحي بكسوف. تسلم يا عمي
فخريه. ماشاء الله كبرتي وبقيتي عروسه زي القمر
زينب. ربنا يخليكي يا حبيبتي
فهد. أزيك يا جدي
محمد. بخير يا ولدي أتوحشتك
فهد. إنت اكتر ولله
فهد. ازيك يا عمي ازيك يا مرات عمي
أحمد.بخير ياولدي
سالم. مافيش ازيك يا بنت عمي
فهد. بعد ازنك يا جدي هاروح اشوف الضيوف
أضيقت ضحي من تصرفوا ده بس كانت عايزه تشوفوا عشان كان وحشها جدا
سالم. فخريه يلا خودي الحريم ودخلوا جوا
فخريه.حاضر يا عمي
ودخلوا الحريم وأتجهوا الرجاله إلي المندره
فاطمه. يلا يا بنات روحوا اجهزا عشان المأذون قرب خلاص
نور. ماشي يا مرات عمي
واتجهوا البنات إلي الغرفه
__________________♡
بس كده البارت خلص يارب يعجبكم سلام ✍❤❤
part 6 عشقت فهد الصعيد #
_____________♡
أتجهوا البنات إلي الغرفه لكي يجهزوا لي كتب الكتاب
نور. بقا كده يا واطيه متسأليش عليا طول السنين دي
ضحي. معلش يا قلبي ولله المذاكره والدنيا شغلتني أني أكلمك انت وشيماء
شيماء. طب وهتكملي هنا ولا هترجعي تاني مصر
نور. لا مافيش رجوع تاني
ضحي. لا هرجع بصوا أنا هحكي ليكوا إلي حصل، وبدأت تحكي لهم
نور. بس جدي محمد معاه حق أنتي مينفعش تسافري لوحدك
ضحي. لا هسافر وهكمل حلمي
شيماء. ضحي متلفيش ودوري أنت مش فارق معاكي جامعه هنا أو هناك أنت مش عايزه جدك يقولك كملي جامعتك في الصعيد
نور. ايوا يا ضحي كفايه بقي أنسي الموضوع ده
ضحي بدموع. عمري ما هنساه ولو شوفتوا قدام هموتوا
نور. خلاص يا ضحي كفايه بقي
شيماء بتوتر. ضحي أنا أنا
ضحي. في أيه أكيد مصيبه
شيماء. الصراحه فهد عرف كل حاجه
ضحي بصدمه. أيه بتقولي أيه
نور. أهدي الموضوع أنوا ........
ضحي. يالهوي زمانوا هايقول لليله كلها
شيماء. لا متخافيش
ضحي. كلوا من سببك أنت ،وقامت جريت ورها
نور. بس خلاص أنتوا نسيتوا النهارده كتب كتابي يلا نجهز
ضحي بغيظ. يلا يا أختي
وزهبوا البنات لكي يجهزوا
__________________♡
عند الرجاله
فهد. جدي محمد عايزك في موضوع
محمد. خير يا ولدي
فهد. تعال نكلم في الجنينه
محمد. يلا يا ولدي
سالم. أمال حازم أتأخر ليه
أحمد. هوا كلمني من شويه وقال قداموا نص ساعه ويوصل الصعيد
سالم. زين يكون المأذون وصل
سليم. يابا الناس وصلت
سالم. يلا يا احمد نروح عند الضيوف
_______________♡
بعد مرور نصف ساعه
عمر. يا جدي حازم وصل
البيت كلوا طلع علي العربيه إلي جايه قدام البيت
حازم. أزيك يابوي
أحمد. أزيك يابني وحشني جوي
حازم. وأنت أكتر ولله
حازم بضحك. يا ماما انا سايبك بتعيطي جيت برضوا بتعيطي ،وخدها في حضنوا
زينب بدموع. وحشتني يا حازم وحشتني يا بني
حازم. وانت أكتر ياست الكل
حازم. جدي حبيبي أخبارك ايه
محمد. بخير يا ولدي حمد لله على السلامة
حازم. الله يسلمك
سالم. حمدلله على السلامه يا بشمهندس
حازم. حبيبي يا جدي وحشني ولله
سالم. تعيش ياولدي
فهد. حمدلله علي السلامه يا ابو الصحاب
حازم. الله يسلمك يا صحبي
حازم. ألف مبروك يا صحبي
عمر. الله يبارك فيك
حازم بضحك. ياه أخير واحد من أم الشله دي هيتجوز أخير
فهد. لا وأنت الصادق أتنين
حازم. نعم
عمر. هوا واحد فيكم هيتجوز وأنا معرفش
فهد بضحكه. بعد شويه تعرفوا
حازم. ينعل ابو شكلك ماتقول يا عم
بص فهد ليه بصه أكفت بي إخراسه
عمر بضحك. ايه ياعم فهد براحه علي الولد لسه جاي من السفر مش كفايه انا
حازم. اه قولوا ونبي دا انا كيوت حته
فهد. طب يلا يا كيوت منك ليه المأذون قرب يوصل
حازم. لا ياعم انا هاروح اشوف اختي حبيبتي
فهد بغيره. ماتقولش حبيبتك عشان مجبكش من شعرك ده
حازم. ايه يا عم دي اختي
عمر. الحب يا عم الحب وغمز ليه
فهد. روح يا خويا شوف اختك وتعالي متروحش عند واحده وغمز
حازم. أحم أحم انا ماشي
ضحك فهد وعمر علي منظر حازم ومشيوا عند الرجاله
___________________♡
عند البنات
نور. بس كده انا خلصت
شيماء. ما شاء الله قمر يابت
نور. مش أكتر منك يا قمر
ضحي . وأنا جيت اهوا اه رايك
شيماء. أوعي أيه القمر ده
نور. لابجد ما شاء تلاه عليكي قمر
ضحي. حبايبي وأنتوا قمر برضوا
(كانت ترتدي ضحي فستان جذاب جدا وجميل وتضع البعض من الميكب وفرده شعرها علي ظهرها الذي كده ان يصل إلي خصرها "دا لان الفرح كلوا حريم مافيش رجاله خالص"
أما نور فكانت نفس الوضع هيا وشيماء كانوا الثلاثه لا ينقصون جمال عن بعض)
شيماء. بس أيه ....
وقد خبط الباب
شيماء. أكيد مرات عمي هاروح افتح
وذهب هيا و نور وضحي بضبطوا الفستان
شيماء وهيا مغمضه. أيه رأيك يا مرات عمي
_ياربي أيه الجمال ده
فتحت شيماء عينها وأن تنصدم من حازم واقف سارح في جاملها
راحت قفلت الباب بسرعه (عشان كانت بشعرها )
شيماء. يالهوي يالهوي هوا دة جي أمتي
نور. مين يا شيماء
شيماء. دا دا
ضحي. أيه يابنتي مالك وشك احمر ه ليه
شيماء. حا حا حازم بره
ضحي جريت علي الباب ونور وشيماء راحوا جابوا طرحه وطلعوا
ضحي. إنت جيت أمتي
حازم وهوا بيبص علي شيماء. لسه جاي حالا
لاحظت نور وضحي وشيماء كانت بتبص في الارض وهتم.وت من الكسوف
ضحي. ايخ ياعم عينك وغمزت ليه
حازم. أحم اسكتي يابت ألف مبروك يا نونو
نور. الله يبارك فيك يا حوسو عقبالك وغمزت ليه
حازم. إنت وهيا لسه باردين زي ما انتوا
ضحي و نور. بس يا حبيبي
حازم. سرسجيه منك ليها
شيماء. حمدلله على السلامه يا ولد عمي
حازم بحب. الله يسلمك يا بنت عمي
نور. أوعي أمشي بدل ا اجيبلك جدي
حازم. يا شيخه غوري الله يكون في عونك يا عمر
ضحي. طب يلا ا حبيبي انزل بدل ماحد يشوفك
حازم. يا بت هوا انا حبيبك دا اما اخوكي علي العموم سلام
ونزل حازم وبصت ضحي ونور علي شيماء
شيماء. أيه في ايه
نور. أحنا برضوا إلي في ايه
ضحي. شوفتي يابت يانور أول ما شافتوا كانت عامله إزاي
نور. الله يرحم ايام ماكان وهيا صغيره بتقول أنا مش هتجوز حد غير حازم فاكره يا أختي
شيماء.. انتوا عيال بارده وبعدين دازكان زمان ويلا عشان ننزل
ضحي بضحك. يلا يا أختي
____________________♡
فهد. اتاخرت ليه يلا
حازم. ها
عمر بضحك. ها أيه بس الولد شكلوا تايه
حازم. بس يلا
فهد. أمال في ايه يا خويا
حازم. أصل قبلتها
عمر. قول كده بقي
فهد. أيه ها تتجوزها
حازم. لا ياعم علي طولوكده
عمر. الله يرحم دا انت مكنتش بتسيبها لحظه وكنت تروح تقول لي جدي سالم اما عايز اتجوز شيماء وهوا يقولك لما تكبر هتبقي ليك
حازم. ماهيا ليا حد عندوا شك
فهد. انا يا خويا
حازم. لا ونبي يافهد ماتبقاش بارد وأنت صغير وانت كمان كبير
عمر. يالهوي دا الولد واقع
فهد. سيبكوا من الكلام ده عايز اقول ليكم حاجه
حازم. خير
فهد. انا ........
عمر. إنت مجنون يافهد
فهد. لا مش مجنون يا عمر أنا اتخذت قراري وخلاص
حازم. بس هيا مش هتوافق
فهد. لا هتوافق وغصب عنها
عمر. انا مش فاهم حاجه خالص
فهد. مش ضروري تفهموا انا بس حبيت أقولكم عشان محدش يتفاجئ
حازم. ربنا يستر
_____________________♡
نزلوا البنات تحت وكل الحريم كانت بتبص عليهم فيهم الي بيبص بحب والي بحقد
فخريه. كل أعوذ برب الفلق
زينب. شوفي ياختي الناس بتبص ليهم إزاي
فاطمه. وهما حاجه دول بنات عيله المنياوي
فخريه. ربنا يعدي الليله دي علي خير
زينب. يارب
شيماء. بتات يلا نرقص
ضحي. يلا
راحو البنات يرقصوا وكانت الحريم بتبص عليهم ومنبهره بجمال رقصهم
___________________♡
عند الرجاله
كان المأذون وصل وبدأ كتب الكتاب
المأذون. عايزين إمضه العروسه
سالم. فهد ادخل هات العروسه
فهد .حاضر يا جدي
دخل فهد عند الحريم وكانت ضحي بترقص هيا لي وحدها وأول ما شافت فهد راحت قعدت علي طول
فهدكان سرحان في جمال ضحي
زينب. في حاجه يا ولدي
فهد. ايوا المأذون عايز امضه العروسه
فخريه. تمام
فهد. نور و شيماء وضحي قوموا حطوا طرحه علي راسوا وتعالوا
شيماء. واحنا ايه الي يطلعنا اما وضحي يا ولد عمي
فهد بخبث. عشان تحضروا كتب الكتاب
ضحي بصت لي شيماء باستغراب وقاموا التلاته وجابوا طرح وحطوها علي شعرهم وطلعوا
فهد. استنوني عند الباب وانا جتي ومحدش يروح عند الرجاله إلي لما اجي
نور. تمام
ومشيت البنات
فهد. استني انت يا ضحي
ضحي بصت للبنات بي استغراب وراحت عندوا
ضحي ببرود. نعم
فهد بخبث. بصي بقا..........
ضحي بصدمه. نعم انت بتقول ايه
_____________________♡
ياتري فهد قال لي ضحي ايه كالده هانعرفوا
في البارت الجاي .، اللي عاوز توصله باقي الروايه يعمل متابعه من هنااااااا بسرعه
تعليقات
إرسال تعليق