القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت الوعد البارت الأول والتاني بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#ال1.

: انا متجوز ارملة اخويا يا وعد. 

وعد ببرود:  عارفه يا زين بس يلي متعرفوش اني حامل. 

زين بصدمه: انتي بتقولي ايه. 

وعد بسخريه: اه والله شوفت بقا. 

زين:  انتي عارفه اتجوزتها ليه. 

وعد ببرود: ميهمنيش يا استاذ زين طلقني. 

زين بغضب: نعممم انتي بتقولي ايه. 

وعد: يلي سمعته يا زين انت اتجوزت ومقولتليش. 

زين: كنتي هترفضي. 

وعد ببرود:  تمم طلقني. 

زين بخبث:  مفيش طلاق يا وعد. 

وعد:  انت ايههههه جبلة اتجوزتها عشان امك طب وانا. 

زين بحزن:  كانت هتاخد الاملاك وتمشي. 

وعد بقرف: اشبع بيها انا ماشيه. 

زين بعدم فهم:  يعني ايه. 

وعد بهدؤء: هتعرف بعدين. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


تاني يوم. 

زين: اي يا غادة. 

غادة بدلع: انا مراتك في ايه. 

زين قام: هروح اشوف وعد انا بيات عندك لكن هطمن عليها. 

غادة بغيظ: طيببب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


نزل وبيدور ملاقهاش: وعدددد. 

امه: في ايه. 

زين: مش لاقي وعد. 

امه: احسن في داهيه. 

زين بص بغضب رايح ناحيه الباب لاقي حد: افندم. 

الشخص: حضرتك زين الاسواني. 

زين: ايوا مين. 

الشخص: المدام وعد رفعت قضيه خلع ع حضرتك. 

زين بصدمة: نعمممم... 

#يتبع... 

#الوعد...



#ال2.. #بقلم_ميرا_ابوالخير.. #الوعد. 

الشخص: حضرتك زين الاسواني. 

زين: ايوا مين. 

الشخص: المدام وعد رفعت قضيه خلع ع حضرتك. 

زين بصدمة: نعمممم. 

امه بغيظ: شوفت قلة الاصل. 

زين مضي والراجل مشي وقعد بحزن:  يامي كفايه كده انا سمعت كلامك واتجوزت من وراها وكسرت قلبها عشان خاطر املاك اخويا يلي كتبها لغادة. 

امه بخبث: خلاص اهي غارت وخالينا في النهاردة اطلع لمراتك وانسي. 

زين بغضب: وعددد حاامللللل. 

امه بتوتر:  ح حامل ا ازاي وانت مبتخلفش يابني. 

زين بصدمة: انتي بتقولي ايه. 

امه: اهو شوفت بقا. 

زين قام مشي وكله غضب وغيظ. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند وعد. 

وعد بهدؤء: اعمل ايه يا بابا انا تعبت. 

زاهر:  ارتاحي ويلي يريحك انا معاكي فيه عمري م غصبتك ع حاجه ولا هعملها. 

وعد حضنته: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك. 

زاهر بحنان: هقوم اجهزلك اكل عشان النونو. 

ابسمت بالم. 

الباب خبطت قامت تشوف مين: جاية. 

وقفت بصدمة: هو انت. 

كاظم: منورة يا بت عمي سمعت انك هتتطلقي. 

وعد ببرود: وانت مالك. 

كاظم داخل وهي اتغاظت: يعني نقصر المسافات ونتجوز. 

وعد بغضب: امشي اطلع برا. 

كاظم قام وقف قدمها: انا شاريكي براضكي او غصب خلاص. 

زاهر: انت جاي ليه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند زين. 

زين كان قاعد سرحان. 

الدكتور:  النتيجه طلعت. 

زين بامل عشان ميظلمش وعد: ايه هي. 

الدكتور: للاسف انت عقيم. 

زين اتكسر: م معقول و وعد تخوني. 

مشي وهو دموعه في عينه قلبه مش مصدق بس الكلام. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


زاهر: برا يا كاظم. 

كاظم ببرود: تؤ جايب الماذؤن وجاي اتجوزها. 

زاهر بغضب: انت شيطا"ن دا علي ذمه راجل  بررراااااا. 

كاظم بغضب: كلمة زيادة هخالي رجالتي يقت"لوك. 

زاهر بصدمة: انا عمك. 

كاظم: ولا يهمني يلي عايزو هاخدو. 

وعد بغضب: برررا احسن لكككك. 

كاظم شدها من ايديها: تؤ تؤ كده مش حلو عشان البيبي انتي ناسيه انه ابننا. 

زاهر: بتقوول ايهههههه. 

وعد بصدمة: انت كداب دا ابني انا وزين. 

كاظم شدها لحضنه:  مش هيعملك حاجه متقليش دلوقتي هكتب عليكي ومهمنيش حد. 

ايد قوية طرحته ارضا:  مراتي جاي تتجوزهاااا وام ابني. 

وعد بفرح: زين. 

كاظم بخبث: غلطان هتجوزها بس هي حامل في ابني انا. 

زين.... 

#يتبع... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


Mira Abulkhair 


التفاعل...

 

تعليقات

التنقل السريع