القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببته دون قصد البارت التاني بقلم انجي محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت التاني

فريده:انت بتقول إيه يا بابا وأحمد ذنبه إيه

جمال:أحمد يابني انت مش مجبر تعمل كده انت موافق تجوز بنتي

خالد: الله الله مين ده اللى يتجوز وأنا ايه طرطور

جمال:انت إيه اللى جابك هنا يا حيوان انت اطلع بره

خالد:في ايه يا عمي أنا مش فاهم حاجه

فريده:مش فاهم مش فاهم إنك خاين وواطي واطلع بره علشان ممكن اقتلك دلوقتى

خالد:انتي اتجننتي يا بت انتي ايه نسيتي نفسك

ويرفع يده ليضربها

أحمد: إيدك لتوحشك وإياك تلمس مراتي تاني انت فاهم

خالد:اه قول كده بقي لعبت الدور حلو علشان تجوزها

فريده:بص خد دبلتك واطلع بره يلا

نيره:في ايه يا جماعه يلا الناس مستعجله تحت

مالك يا فريده الميك اب باظ تعالى اظبطه

جمال.:يلا يا حبيبي علشان المأذون ونكتب كتب الكتاب

أحمد:يلا يا عمي

خالد:في سره حلو أوي استحملى بقي يا فريده اللى هتشوفيه مني

في القاعه

المأذون: بارك الله لكم وبارك عليكم مبروك يا عرسان

أحمد:معتز عايزك تروح البيت بسرعه وتوضبه وعايزك تجيب أكل ولبس ماشي

معتز: ماشي مبروك بس أنا ماكلتش جاتوه

أحمد:جاتوه ايه روح وهجبلك محل جاتوه كامل

معتز: مين قدك يا عم صبرت ونلت

جمال: يلا احمد تعال خد عروستك

خلى بالك منها دي بنتي الوحيده وأنا لو مش عارفك كنت قعدتها جمبي وبلاها جواز

أحمد:دي في عيوني

فريده تنزل من على السلم برفقه والدها

احمد: مبروك

فريده: الله يبارك فيك

ثم اخذها ورقصوا سلو

بعد ساعه من الحفل

أحمد:محتاج حاجه يا عمي أنا همشي دلوقتى

جمال: في رعايه الله

ثم اخذ فريده وذهب إلى البيت

أحمد: اتفضلى

فريده: أحمد أنا عايزه اكلمك ومش عايزاك تقاطعني انت لو عايز تطلقني ماعنديش مشكله انت مش ذنبك انك تجوز واحده مش بتحبها أنا أسفه ثم تركته وذهبت إلى أحد الغرف

أحمد:ياه مش بحبك أنا بعشقك أنا من وقت ماعرفتك وأنا بدعي بيكي في كل ركعة يارب تحس بيا زي مانا بحبها

ثم ذهب إليها

أحمد:فريده اطلعي عايزك

فريده:ادخل

أحمد: أولا يلا علشان نصلى العشا وبعدين خالد ده مش عايزك تفكري فيه نهائيا مايسهلكيش انتي كمان عيشي حياتك وانسيه

فريده: أنا عمري ماحبيته اصلا بس وجعني اوي ليه ذنبي ايه أنا عمري ماحسيت انه كويس معايا بابا وافق عليه علشان مناسب وخلاص

أحمد:ربنا هيرزقك بالاحسن واحم طبعا وافق قدامك اهو

فريده بضحك: فعلاً انت واثق من نفسك أوي

أحمد:برفع حاجب متواضع صح

فريده:ههههه جدا

أحمد:يلا علشان نصلى

فريده: يلا

في الصباح

فريده بصراخ: أحمد أحمد الحقني

أحمد بفزع:في ايه

فريده: أنا هقولك كنت قاعده في البلكونه الصبح بدري وبعدين لقيت قطقط صغير كده

أحمد:قطقط

فريده:ماتقطعنيش قطه يعني

بعدين كانت جعانه أنا حسيت بكده وبعدين جبتلها سمكه من الثلاجه وادتلها وكلتها بعدها بشويه لاقيت قطط كتيره ومش عارفه اطلعلها من البلكونه

أحمد:مصحياني علشان كده امشي يا فريده

فريده:بس القطط

أحمد:امشي

بعد قليل

فريده: متشكرين يا كبير أنا طلعتهم قال ظابط قال

أحمد:كبير إلا قوليلى يا فريده انتي تخرج ايه

فريده:معاك فريده تشريح تلاقي.قتل تلاقي.سرقه .نصب

أحمد:بس كفايه ايه مسجل خطر

فريده: احمد أنا عايزه اخرج

أحمد:من عيوني بس بقولك انتي كويسه حاسك كأنك مش متأثره بحاجه يعني

فريده:فكك بقي أنا اصلا مش بحبه ده واحد غتت كل اللى بيعمله بلاب بلاب

أحمد:ههه انتي مشكله بس قمر

فريده:يا خبر بقي بس علشان بتكسف

أحمد: قوليلى عايزه تخرجي فين

وفي تلك الأثناء رن الموبايل

أحمد: أهلا يا بوي كيفك حاضر حاضر

سلام

فريده:انت قلبت أفغاني كده ليه مين ده

أحمد:بابا

فريده:الله أنا ليا حما وعايز ايه

أحمد بتفكير:عايزني ات اتجوز بت عمي

فريده:ايه

استوب

رأيكوا وهنزل الباقي لو لقيت تفاعل

وياتري ايه اللى هيحصل

#أحببته دون قصد

بقلمي#إنچي محمود

تكملة الروايه من هناااااا

 

تعليقات

التنقل السريع