القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت شبح البارت السابع والثامن بقلم ملك نزيه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

ملك : الو .
يوسف : الو يا ملك عايز اقولك علي مفاجاه .
ملك : ايه هي .
يوسف : تيدي رجع من السفر .
ملك بصدمه : انت بتهزر صح .
يوسف : اكيد لاء .
ملك : يعني كده هو جي مصر .
يوسف : هو في مصر فعلا .
ملك باندهاش : فين في مصر .
يوسف : هيجي القاهره انهارده كمان ساعه هو اصلا في الطريق .
ملك : طبعا هيجي علي عندي ؛ صحيح جاسيكا اختوا جايه ولا لاء .
يوسف : تقريبا جايه .
ملك : ابصت يا عم هتقابل الكراش .
يوسف : انا اصلا مشوفتهاش بقالي سنين اكيد اتغيرت .
ملك : متضحكش عليا بكلمتين كده من وانت صغير كنت بتحبها .
يوسف بصوت خافت : انا عمري ما بصيت لحد غيرك .
ملك : بتقول ايه .
يوسف : مافيش ؛ سلام انتي دلوقتي معايا مكالمه .
    عند يوسف : 
يوسف : الو يسطا .
مارك : بونسوار .
يوسف : احنا الصبح اسمها بنجور انت احول ولا ايه .
مارك : فكك مني .
يوسف : ولا تكلمني .
مارك : ولا بتنجان ؛ يسطا سبني اكمل كلامي المهم عملت ايه بالكلام اللي انا قولتلك عليه .
يوسف بضحكه شريره : سيبوا لوقت عوزه . ( الضحكه نهههههههههههههههه) 
مارك : طب س س س سلام انت اتعديت ولا ايه .
يوسف : البت جاسيكا جايه انهارده ناوي تكلمها عن صحبتها اللي انت معجب بيها .
مارك : قصدك علي جوني .
يوسف : والله انا مش عارف هي عجباك في ايه دي اسمها جوني يعني اسم رجالي و قصه شعرها boy cut زي الرجاله ده حتي انا عمري ما شوفتها لبسه فستان .
مارك : it's my type انا بحبها بكل حاجه ؛ صحيح شفت اخر تحديث ليها علي الانستا .
يوسف : لاء وريني كده .
مارك : انا مبحبش اوري لحد صور لاهل بيتي بس انت صحبي و بعدين يعني انت مش هتاخدها مني .
👈👈
مارك بعت ليوسف الصوره .
يوسف : هي شعرها مش بيطول .
مارك : لاء هي بتقصوا علطول .
يوسف و مارك كملوا كلامهم .
  عند ملك : 
  ملك فاقت من شرودها ؛ ملك بدأت تهز احمد بقوه و شالت من عليه البطانيه .
احمد : في ايه في ايه .
ملك : قوم انت مش في بيت ابوك هنا .
احمد : احترمي نفسك ايه اللي حصل .
ملك : جايلي ضيوف قوم علشان انضف البيت .
احمد : ضيوف مين .
ملك : تيدي صاحبي و جاسيكا اختوا .
احمد اتعدل و قال بصدمه : هو انتي مصاحبه كام راجل .
ملك : كتشييير متعدش يا جيمي .
احمد بعصبيه : بقولك ايه اتكلمي عدل .
ملك بعصبيه اكتر : قوم بسرعه يلا .
احمد : خلاص حاضر حاضر .
ملك قالت بعصبيه : هما الرجاله كده مبيجبوش ورا بالساهل لازم يشوفوا العين الحمره .
احمد : سمو عليكوا .
ملك : مش عايزه اشوف وشك انهارده خالص .
ملك طلعت الموبيل بمجرد اما احمد خرج .
ملك : الو يا ماما .
الام : الو يا حبيبتي .
ملك : انتي عارفه مين جي .
الام : مين .
تأليف ملك نزيه .
بقلم الكاتبه ملك نزيه
ملك : تيدي .
الام : بجد ابن اللزينه ده جي وانا مش موجوده ده انا مش هسيبوا لما اشوفوا .
ملك : ده حظي بقي .
الام : طب ماشي أنا هجبلك اخوكي من السفر علشان اكيد تيدي هيقعد معاكي .
ملك : مش مهم أصل جاسيكا كمان جايه معاه .
الام : طب ماشي خلي بالك من نفسك .
ملك : طب سلام يا حبيبتي .
        عند تيدي : 
 تيدي و جاسيكا و روز و جوني يتحدثون ( روز صديقه جاسيكا المقربه و جوني أيضا ) 
 تيدي : جاسيكا اخيرا هشوفها .
جاسيكا :  اوعي تضيعها من ايدك المرادي .
تيدي : هو انا حم*ار اكيد مش هضيعها .
روز : هو فاضل قد ايه علي اما نوصل .
تيدي : نص ساعه .
روز : اوففف .
تيدي بزهق : في ايه .
روز : أنا جعانه اوي .
تيدي : أنت لسه واكله من عشر دقائق و أنا بجد نفسي اعرف انتي بتودي الاكل ده كلو فين .
روز : في ايه انا بس جعانه .
تيدي : لما نروح البيت هتدوقي اكل طنط العسل .
روز : اكيد طنط دي مش هتبقي طيقاني .
تيدي باستغراب : ليه 🤔🤔 .
روز : علشان متعرفنيش مثلا .
تيدي : لاء طنط دي عسل و بنتها اعسل منها .
روز : شكلك بتحبها .
تيدي اتكسف .
روز : احكيلي عنها .
تيدي : لاء .
روز و جوني بصوت واحد : بليز بليز بليز 👈👉 .
تيدي : ملك دي بنت عسل احلي بنت علي كوكب الارض جميله جدا و كيوته اوي اوي اوي .
الي قاطع تيدي صوت روز و جوني و جاسيكا وهما بيقولوا : يااااااااه .
ولما اخدوا بالهم أنهم كلهم قالوا نفس الكلمه في نفس واحد بدأوا بالضحك و تيدي كمان يضحك معاهم .
عند يوسف : 
يوسف : الو يا عمي .
ابوا ملك : الو يا حبيبي ؛ عامل ايه في الحياه .
يوسف : تمام الحمدلله ؛ وانت يا عمي عامل ايه .
والد ملك : انا بخير صحيح انت وراك حاجه انهارده .
يوسف : لاء في حاجه .
والد ملك : اه ممكن تروح تقعد مع ملك علشان تيدي جاي و مفيش راجل في البيت و انا مش عارف اوصل للبيه اخوها .
يوسف : خلاص يا عمي مترنش عليه تاني انا رايح .
    عند ملك :
الباب خبط .
ملك بفرح : مين .
يوسف : انا .
ملك : اوف انت ايه إلى جابك .
يوسف : عمي هو اللي قلي مفيش راجل في البيت فأنا كده الراجل .
ملك : ادخل طب .
يوسف دخل بس شاف جزمه راجل عند الجزامه و ............
استوب استنوا البارت اللي جاي .
روايه: احببت شبح .
تأليف : ملك نزيه .
البارت : ٧ .


ملك : ادخل طب .
يوسف دخل بس شاف جزمه راجل عند الجزامه .
يوسف بزعيق : جزمه مين دي .
ملك بصت علي الجزمه و افتكرت .
فلاش باك : 
ملك : اطلع بره يلا .
احمد : استني بس هقولك حاجه .
ملك بنرفزه : بقولك ايه اطلع بره بسرعه .
احمد : حاضر حاضر .
ملك : انت بتعمل ايه يلا اطلع .
احمد خرج من الباب و ساب الجزمه .
اند فلاش باك .
عند احمد : 
احمد : oh my god نسيت الجزمه عند ملك ( بيتكلم انجليزي علشان يبان قد ايه هو روش 😂😂 ) انا هروح اجبها ( ونبي ما تروح و نبي ما تروح ) 
عند ملك : 
يوسف بنرفزه : اتكلمي بتاعت مين دي .
ملك : ا...أن....انا هقولك اهو .
اللي قاطعهم صوت التخبيط .
يوسف بهمس : افتحي وانا هقف ورا الباب .
ملك : بس .
يوسف بص لملك بصه مخيفه .
ملك : حاضر حاضر .
ملك بصوت عالي : مين .
احمد : انا الدكتور أحمد .
ملك : في حاجه يا دكتور .
احمد لسه هيتكلم ملك فتحت الباب : اتفضل اتفضل .
احمد : انا نسيت الجزمه بتاعتي عندك الصبح ؛ في ايه انتي بتبصي كده ليه .
يوسف خرج من ورا الباب : الله الله الله انت ايه اللي خلي جزمتك تيجي هنا انت كنت هنا الصبح .
احمد بتردد : لاء ..
يوسف بزعيق : يعني هي الجزمه مشيت و جت هنا لوحدها .
احمد : لاء انا احكيلك .
ملك : انا بصراحه مش قدره اخبي اكتر من كده .
يوسف : احكي يا حبيبتي .
احمد أتدخل في نص الكلام : انا بحب ملك و حاولت مليون مره اني اكلمها و هي ترفض فأنت الصبح خبط فهيا فتحت و انا حاولت ادخل اتكلم معاها بس هي صدتني فانا خرجت و نسيت الجزمه .
يوسف : الكلام ده صح يا ملك . 
ملك : اه صح .
يوسف : لو طلعتوا بتكدبوا متعرفوش ممكن اعمل ايه .
اللي قاطع كلامهم جت ليوسف مكالمه .
ملك : انت كذبت ليه .
احمد : هحكيلك بعدين .
ملك : انا عمري ما خبت اي حاجه عن يوسف و بسببك كذبت .
احمد : انا اسف بس انا عايز اقولك حاجه اول اما الناس اللي جابين دول يمشوا .
ملك : هستناك .
في مكالمه يوسف : 
يوسف : الو يبني .
تيدي : الو .
يوسف : انت فين .
تيدي : انا قربت عليكوا اهو .
يوسف : طب يلا بسرعه احنا مستنينك بفارغ الصبر .
تيدي : قول لطنط مامت ملك اني معايا ثلاثه بنات .
يوسف: ايه ده انت عايز ملك تستضيف اربعه بنات ( بضحك ) 😂😂
تيدي بضحك : لاء هيبقوا خمسه ما انت كمان موجود 😂 .
يوسف : علي فكره ولا طنط ولا عمو موجودين .
تيدي : اومال هما فين .
يوسف : مسافرين .
تيدي : كان نفسي اسلم عليهم .
يوسف : لما تيجي نبقي نتكلم .
تيدي : انا خلاص تحت البيت و طالع .
يوسف : تمام يلا سلام .
يوسف بصوت عالي : تيدي طالع .
احمد : امشي انا طب .
يوسف : لاء والله خليك اتغدي معانا .
احمد : شكرا بس .
يوسف قاطع احمد : مفيش بس لازم تقعد .
احمد : طيب شكرا جدا .
الباب خبط : 
ملك : يس يييييس يس يييييس مين .
تيدي : انا .
ملك فتحت الباب بفرح رهيب جدا و حضنت تيدي .
تيدي : عيب يا ملك انتي كبرتي .
ملك : والا عيب ولا حاجه انت وحشني جدا جدا .
تيدي : خلاص ابعدي علشان اسلم علي يوسف .
ملك بعدت سنه صغيره و فضلت متعلقه في ايد تيدي .
تيدي : ايه يلا يا يوسف انت كبرت كده ازاي .
يوسف : يسطا هو انت اللي صغرت مانت كمان كبرت اوي اهو .
تيدي : ملك ممكن تبعدي شويه .
ملك زي الاطفال : no nope none .
تيدي : انا معايا ناس .
ملك بصت بطرف عينها زي الاطفال : ايه ده جاسيكا .
جاسيكا : ازيك يا جميله .
ملك بوزت بوقها ببراءه : كده متسأليش عليا الفطره دي كلها ده حتي تيدي كان بيبعتلي علي النت .
جاسيكا : انا اسفه .
تيدي : انا معايا حد تاني .
دخلت جوني و هي شايله كل الشنط .
ملك بقرف : ايو مين جاب المقرفه دي هنا 🤢 .
جوني برخامه : والله ما كنت جايه لولا تيدي قعد يتحايل عليا .
تيدي : انتوا ليه دايما نائر و نقير كده .
يوسف حب يهدي الوضع : ازيك يا شبيه الولاد .
جوني بنرفزه : قلتلك مش بحب الاسم ده لو قلتوا تاني هقتلك .
يوسف : شبيه الولاد .🤪🤪 
جوني رمت كل الشنط من أيدها و بدأت تجري ورا يوسف .
يوسف باختناق و هو بيجري : شب.يه...ال..و..لا...د .
جوني : لو جبتك هنفخك .
يوسف : شبيه الولاد 😛 .
فجاه سمعوا الباب بيخبط .
ملك : ادخل الباب مفتوح .
دخلت روز و هي عنيها في الارض و مكسوفه .
ملك : انتي مين .
تيدي : دي صحبتي الاخيره و دي مفاجاه ليكي خلتها تجي معايا لأنها نفسها تشوف مصر و كمان علشان تبقي صحبتي .
فجاه قاطعهم صوت .
احمد : احم احم انا هنا .
ملك : صحيح نسيت اعرفكوا ده احمد جاري و دكتوري في الجامعه .
تيدي : ازيك .
احمد : الحمدلله .
روز من اول اما شافت احمد و هي عينيها يكاد هتطلع قلوب.
ملك قطعت شرود روز .
ملك : ازيك .
روز : الحمدلله .
ملك بطفوليه : اوووف انتي ممله اوي اوي .
تدي : لاء لو خبطيها هتشتعل معاكي ( بتريقه ) .
روز سابتهم و قربت علي احمد و مدت ايديها : ازاي حضرتك .
احمد مد أيده : الحمدلله .
روز رفعت عينيها عليه و طلعت الموبيل و رجعت شعرها علي وره : ممكن رقمك .
ملك كانت هتموت و هي مش فاهمه ليه فقررت تعمل حاجه مجنونه دخلت وسط احمد و روز : لاء لاء الدكتور أحمد مش عندوا رقم .
احمد : بسس...
ملك قاطعت احمد و قالت : ايه يا ابني انت لسه رقمك بايظ هتديها رقم مين .
في اللحظات دي كانت جاسيكا قربت من تيدي .
جاسيكا بهمس : خلاص للاسف ضاعت منك .
تيدي بهمس : لاء لسه في فرصه .
تيدي بصوت عالي : ايه يا جماعه مش هتاكلونا .
ملك : اه صحيح يلا اقعدوا علي الطرابيزه و انا هجيب الاكل .
تيدي : لاء طبعا انا جاي اسعدك .
احمد : ودي تيجي خليك انت انت ضيف .
تيدي : ما انت ضيف زي زيك .
احمد : لاء .
تيدي : والله .
وبان أن تيدي و احمد هيمسكوا في بعض لحد اما يوسف أتدخل .
يوسف : انا اللي هساعد ملك اقعدوا انتوا الاتنين .
ملك خرجت بالكباب و الكفته و الطرب و الاستيك ؛ ملك راحت تقعد لقت احمد و تيدي قاموا في نفس الوقت و كل واحد قعد جنبها من ناحيه .
ملك : في ايه .
احمد و تيدي في نفس الوقت : انا بحب الكفته .
ملك : طب يلا بالهنا و الشفا .
تيدي مد أيده علي طبق الكفته و راح علي طبق ملك : اتفضلي انا عارف انك بتحبيها .
احمد اخد الكفتيايه : لاء للاسف ملك بطلت تحبها .
ملك : جماعه كفايه .
كل واحد بص في طبقوا و بدأوا بالاكل ؛ بعد الاكل .
ملك قعدت علي الكنبه و يوسف قعد جنبها و احمد و تيدي بدأوا يتسابقوا مين هيقعد جنب ملك الاول ( عارف كده لما تمد في الشارع بطريقه البطريق هما كانوا كده 😂😂 ) تأليف ملك نزيه .
بس تيدي قعد جنب ملك الاول .
احمد قرب عليهم و بص لملك : ممكن تتخري شويه عايز اقعد .
ملك : هو لازم هنا .
احمد : اه لازم .
ملك : انا قاعده جنب تيدي ؛ قولي بقي يا تيدي أنت عامل ايه .
احمد بص لملك : طب انا ماشي .
ملك : اتفضل .
احمد : ايه مش هتوصليني .
ملك قامت : اتفض...
ملحقتش تكمل كلمتها لأنها لقت احمد قعد مكانها. 
ملك : ايه حركات الاطفال دي .
احمد : move your feet lose your set .( قوم  تخصر مكانك " الترجمه " ) و نهي كلامه بانوا طلع لسانوا 🤪🤪 .
ملك : لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم .
كلهم قعدوا ساعات لحد اما الساعه جت ١٢ بليل .
ملك : ايه مش هتناموا .
تيدي : والله هموت وانام .
ملك : انت هتنام هنا في الاوضه دي  و البنات هيناموا معايا ؛ و خد معاك يوسف .
احمد : وانا .
ملك : متطلع شقتك .
احمد : خلاص ماشي .
ملك خرجت تخرج احمد .
احمد : ملك انا عايز اقولك علي سر .
ملك : ايه .
احمد : تعرفي ليه انا كنت باجي عندك الاوضه و احيانا بنسي .
ملك : ليه .
احمد : .....................
استوب استنوا البارت اللي جاي ☺️
بأذن الله مواعيد الروايه كل يومين بارت الساعه ١١ بليل .
روايه : احببت شبح .
البارت : ٨.
تأليف : ملك نزيه .
#احببت_شبح .
#الكاتبه_ملك_نزيه .


تعليقات

التنقل السريع