القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت شبح البارت التاسع والعاشر بقلم ملك نزيه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


احمد : تعرفي ليه انا كنت باجي عندك الاوضه و احيانا بنسي .

ملك : ليه .

احمد : لاني.... لاني ......

ملك : أنجز انا هموت من الفضول .

احمد : لو قولتلك مش هتسبيني و تفتكريني مجنون .

ملك : أنجز .

فجاه ملك سمعت صوت .

تيدي : انت طولتي بره ليه .

ملك : انا جايه .

تيدي : لاء انا اللي جايالك .

ملك : قول بسرعه .

احمد بصوت خافت : انا ..........

ملك : مسمعتش حاجه أنجز .

احمد : سلام لأن تيدي خلاص وراكي .

ملك : اوووف متتكلمش معايا تاني إلا لو قولتلي الحقيقه .

تيدي : يا بنتي .

ملك قفلت الباب بسرعه 

ملك : تيدي ؛ انت منمتيش ليه .

تيدي : عايز اتكلم معاكي .

ملك : طبعا اتفضل .

تيدي : انت عملتي ايه من غيري كل الفتره دي .

ملك : عادي قعدت مش عارفه اتعامل مع الناس لحد اما اتعودت .

تيدي : بس انتي اللي سافرتي .

ملك : ما انت عارف ابويا قرر يعيش في مصر لانوا بيحبها.

تيدي : وانا كمان بحبها و بحب ناسها . ( معاكسه بربع جنيه )

ملك : بجد انا زعلانه جدا اني مشيت ؛ صحيح انت هتكمل حياتك هنا ولا ايه .

تيدي : ايون اجتمال كبير .

ملك بطفوليه : هيييييي .

تيدي : في ايه .

ملك : يس انت مش هتسافر .

تيدي : ملك انا عايز اسالك سؤال .

ملك : اتفضل .

تيدي : انت بتحبي حد .

ملك : اشمعني .

تيدي : عادي فضول .

ملك : اه بحب حد انا مش فاهمه عنوا اي حاجه و حساه غريب اوي عني .

تيدي : مين ده .

ملك : لما يكون عندي شجاعه هقولك .

تيدي : ماشي وانا مستنيكي ؛ ولو حصل اي حاجه تتأكدي اني موجود دائما ليكي .

ملك : وانت .

تيدي : وانا ايه .

ملك : بتحب .

تيدي : اه بحب .

ملك بفضول : مين ها مين ؟؟ 🤔🤔 

تيدي : بنت جميله اوي و طيبه و عسل .

ملك : ياه يارتني كنت انا .

تيدي : طب ليه اساسا استبعدتي نفسك .

ملك : oh my goodness هو ممكن اكون انا !!! 

تيدي : ممكن .

ملك ضحكت : ايون بقي حسسني اني جامده كده و كل الناس بتحبني .

تيدي : ملك انا بجد .

ملك قطعت كلاموا : الا صحيح يسطا انا حاسه انك معجب بروز .

تيدي : لاء ؛ ممكن تسمعيني. 

ملك : اتفضل .

في غرفه ملك و روز و جاسيكا و جوني قاعدين سوا : ( بتكلموا بالفرنش ) 

روز : هي ملك راحت فين .

جاسيكا : وقفه بره مع تيدي .

جوني : ليه .

جاسيكا : حاجه خاصه .

روز : الا شوفت الواد احمد .

جاسيكا : مالو .

روز : جامد جدا انا بجد حبيتوا .

جاسيكا : قربي منوا و لو عرفتي تخليه بحبك خليه يحبك .

روز : ليه .

جاسيكا : مش عاجبني يا ستي. 

روز : تمام تحت امرك .

عند احمد : 

احمد : اوف هما بيعملوا ايه دلوقتي .

احمد رمي نفسوا علي السرير يمكن ينسي أو يسكت .

احمد : لاء انا مش قادر .

احمد طلع تليفونوا و بدأ يقلب في الفيس و هو هيموت من الزهق .

احمد : انيل ايه انا دلوقتي .

احمد من كتر الزهق وقف في البكونه .

احمد : ايه الصوت ده .

( اه احب اقلوكوا أن احمد يقدر يسمع تيدي و ملك بكل سهوله ) 

احمد حس بانتصار انوا يقدر يسمع كل حاجه ( نهههههه انتصار 😂😂😂 ) 

في نفس اللحظه عند ميرا : ( ميرا البنت اللي كانت بتحب يوسف بس للاسف عرفت انوا بيحب ملك " مجرد تذكير") 

ميرا : الو يا بنتي .

صحبت ميرا : الو يا بنتي في ايه الوقت متاخر جدا. 

ميرا ببكاء : انا مش قادره مش قادره .

صاحبتها : في ايه .

ميرا : مش قادره أشيل يوسف من تفكيري .

صاحبتها : هو انتي مهزقه يا بت ولا ايه مش كفايه اهانه اخر مره .

ميرا : اعمل ايه مش قادره أنساه ( مهزقه ليفل الوحش تم مسح البلاط بكرامتها بنجاح 😂😂 ) 

صاحبتها : طب انتي ناويه تعملي ايه .

( عارفين ميرا فكرتني بأيه بالاغنيه بتاعت " اين الكرامه انا لا اراها ابحثوا معي يا اصدقاء " 😂😂😂) 

ميرا : مش عارفه بس انا مش قادره .

صاحبتها : وانا اعمل ايه .

ميرا : فكريلي في فكره أعجبوا بيها .

صاحبتها : عندي فكره جامده .

ميرا : ايه هي !!!!! ؛ قولي بسرعه ؛ ها ها ها. 

صاحبتها بنرفزه : بس في ايه انا مش لاحقه اتكلم .

ميرا : المايك معاكي اتفضلي يا استاذه .

صاحبتها : بصي يا بنتي قوليلوا انك تقدري تخلي ملك تحبوا .

ميرا : نعم يا ماما ايه الهبل ده .

صاحبتها : اوووف انا مصاحبه بقر*ه يا جماعه .

ميرا : لمي نفسك انا مش فاهمه .

صاحبتها : قوليلوا كده و شوفي انتي ملك بتحب ايه وخليه يعمل عكسوا .

ميرا : فكره حلوه .

صاحبتها : لاء انا لسه مخلصتش .

ميرا : عايزه ايه تاني .

صاحبتها : اعرضي عليه انوا يرطبت بيكي علشان ملك تغير وانتي اصلا عارفه أن ملك مش بتحبوا فهيحبك انتي .

ميرا : ايه ده ده ابليس يبكي في زاويه .

صاحبتها : انتي حماره يا بنتي دي فكره محروقه في كل الروايات و المسلسلات بس البيه ملوش في العربي فمش هياخد بالوا .

ميرا : اه فعلا طب سموا عليكوا دلوقتي انا هروح انام و اكلموا الصبح. 

صاحبتها : لاء صبح ايه كلميه دلوقتي .

ميرا : طب ماشي .

صاحبتها : ابقي سجليلي المكالمه .

ميرا بطفوليه : تحت امر الكابتن القرصان .

ميرا قفلت مع صاحبتها و قعدت تفكر لحد اما قررت تكلم يوسف .

ميرا : الو .

يوسف بنعاس: الو .

ميرا : عامل ايه .

يوسف : مش قولتلك متكلمنيش تاني .

ميرا : انا هرضيك اهو .

يوسف : ازاي يا هانم .

ميرا : انا عندي فكره جامده .

يوسف : ايه هيا .

ميرا : ايه رايك اساعدك تقرب لملك بطريقتي الخاصه بما اني بنت زيها و كده .

يوسف باستماع و تركيذ : ازاي بقي .

ميرا : مثل انك مرتبط بيا .

يوسف : ايه .

ميرا : لو موقعتش ملك في اقل من شهرين يبقي ليك الكلام .

يوسف: وانتي هتستفادي ايه .

ميرا : هصلحتك .

يوسف : خلاص نتقابل بكره في المول ال....... الساعه ١ الصبح .

ميرا : لاء ده بدري اوي خليها ٦ بليل .

يوسف : تحت امرك .

ميرا : باي .

يوسف: باي .

ميرا رمت الموبيل جنبها علي السرير و قالت .

ميرا : ايوه بقي يا بت يا ميرا الحظ هيلعب معاكي .

عند يوسف :

يوسف : ايه ده صحيح فين تيدي .

يوسف خرج و بدأ في البحث لحد اما سمع صوت من البلكونه و شاف تيدي و ملك وقفين يوسف بدأ يتصنت ( التصنت حرام اوعوا حد يعمل كده ☺️ )

تيدي : لاء ؛ ممكن تسمعيني. 

ملك : اتفضل .

تيدي : انا انا .......

ملك : ايه يسطا .

تيدي : انا ..............

استوب استنوا البارت اللي جاي .

البارت ٩.



ملك : اتفضل .

تيدي : انا انا .......

ملك : ايه يسطا .

تيدي : انا بحبك .

ملك : ب.ب.بس .

تيدي : ممكن لوسمحتي تديني فرصه .

في نفس اللحظة دي كان احمد بيسمع : 

احمد : ينه*ار ابي*ض لو وافقت هقتلها .

في نفس اللحظة دي يوسف : 

يوسف : انيل ايه انا دلوقتي انيل ايه .

اللي قاطعهم كلهم صوت رن التليفون طبعا كلو عرف ده تليفون مين ( قولولي في الكومنتس عرفتوا ولا لاء 🤔) 

يوسف : ينه*ار اب*يض ايه الهبل ده ازاي مقفلتهوش .

( مقفلتهوش لانك طيب و مش وحش زيهم " ده علشان صعب عليا 😂 " ) 

تيدي : مين هنا مين هنا .

يوسف : يارب الارض تنشق و تبلعني .

تيدي خرج من البلكونه : ايه يا صحبي متتكلم .

يوسف : انا....انا...انا كنت بدور عليكوا بس جاتلي ماستج فوقفت .

تيدي : انا مصدققك .

يوسف : ايه ده ؛ ده والد ملك هو اللي بيرن .

ملك : ايه ده ليه .

( طبعا كلنا عارفين أن احمد يكاد هيقع من البلكونه علشان يسمع ) 

يوسف : الو يا عمي .

والد ملك : يوسف في مصيبه . ( العيله دي مش بتفتكر يوسف الا لو في مصيبه ) .

يوسف : في ايه 

بقلم : ملك نزيه .

والد ملك : في حادثه علي الطريق الصحراوي .

يوسف : طب احنا مالنا 🤔 .

والد ملك : لاء مهو امير في الاتوبيس اللي اتقلب .

يوسف : ينه*ار ابي*ض .

والد ملك : ونبي يا احمد تروحلوا مفيش طياره نرجع عليها قبل اسبوعين و اموا منهاره .

يوسف : حاضر حاضر يا عمي ؛ بس هو نزل ليه .

والد ملك : كان عايز يسلم علي تيدي .

يوسف : طب سلام .

يوسف قفل الموبيل و كلهم ودنهم معاه .

ملك : في ايه .

يوسف : اخوكي عمل حادثه علي الطريق الصحراوي .

ملك بزعيق : متهزرش .

يوسف : لاء بجد .

ملك بعياط : طب هو رجع ليه .

يوسف : علشان يشوف تيدي .

ملك مسكت تيدي من الياقه : لو اخويا حصلوا حاجه هقتلك يلا انت فاهم .

تيدي كان في حاله صادمه .

ملك : يلا يا يوسف نروح .

احمد سمع الكلام كلوا و اخد لبسوا و غير و اخد مفتاح العربيه بتاعتوا و نزل ليهم .

ملك و يوسف كانوا لسه خارجين من الشقه .

احمد : انا جاي معاكوا .

يوسف : انت عرفت منين .

احمد : كنت في البلاكونه و سمعتكوا .

ملك : بس بلاش خناق يلا نلحق المستشفي .

فجاه جه لملك مكالمه .

ملك : الو .

المشفي : حضرتك اخت امير صح .

ملك : اه في حاجه .

المشفي : احنا كلمنا والدتوا و والدوا و قالوا إنهم مش في مصر فمحتاجين حد عندوا نفس فصيله الدم بتاعتوا .

ملك : هو ايه فصيله دموا .

المشفي : A+ .

ملك : بس انا مش كده .

المشفي : طب نعمل ايه .

ملك : طب سلام عليكم انا هدور علي اي حد .

المشفي : سلام عليكم .

ملك : جماعه مين فيكم فصيله دموا A+ .

احمد : انا .

ملك : طب يلا بينا بسرعه .

احمد و ملك و يوسف طلعوا بسرعه علي المشفي .

البنت اللي علي الاستقبال : اقدر اساعدكوا ازاي .

ملك : في شاب اسموا امير عمل حادثه و انا جايه اشوفوا .

البنت : في الاوضه رقم ٣٢٠ .

ملك : شكرا .

ملك و يوسف و احمد طلعوا علي الاوضه .

ملك : ها يدكتور هو عامل ايه .

الدكتور : الحمدلله بقي كويس بس محتاج نقل دم .

احمد فعلا نقل الدم لامير .

الدكتور : ياريت تروحوا و تيجوا تاني بكره الصبح اصل مفيش مكان هنا .

ملك : بس .

احمد : اسكتي يلا بينا .

كلهم روحوا و كل واحد لسه داخل ينام .

تيدي : ها امير عامل ايه .

يوسف : الحمدلله .

ملك بصت لتيدي بصه غدر .

تيدي : انا مليش دعوه .

ملك برقت لتيدي اكتر .

يوسف : يلا يا ملك ادخلي نامي .

ملك : لاء انا هفضل هنا .

يوسف : ليه .

ملك بزعيق : ادخلوا اتنيلوا انتوا انا مش عايزه .

يوسف : حاضر حاضر .

يوسف اخد تيدي و دخل يناموا .

ملك بدأت تعيط : انا بس تخيلت انوا ممكن يموت .

عند تيدي و يوسف : 

تيدي : انا بجد مكنش قصدي .

يوسف : ملك هتسيبك بس هي حالا خايفه علي اخوها .

تيدي : علشان كده انا مش بتكلم .

ملك راحت في النوم و يوسف قام يطمن عليها و غطاها كمان وراح شايلها و منيمها علي السرير .

( روز و جوني نايمين علي سرير تاني و جاسيكا نايمه لوحدها علي سرير مختلف " اه هما دخلولهم سراير تاني الاوضه " ) 

تاني يوم الصبح ملك صحيت ولقت احمد نايم جانبها .

ملك بهدوء : قوم بسرعه قبل اما حد يشوفك .

احمد : في ايه .

ملك : يلا .

واحمد خارج من الشباك سمعوا صوت .

جاسيكا : ايه ده انتوا بتعملوا ايه .

ملك ..............

روايه : احببت شبح .

البارت : ١٠ .

تأليف : ملك نزيه .


 

تعليقات

التنقل السريع