القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببته دون قصد البارت الخامس بقلم انجي محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الخامس

أحمد: فريده في ايه

امي

جليله:الحقني يا ولدي مش قادره اتحرك

أحمد:قومي تعال يا عمر قومها معايا بسرعه وحد يرن على الدكتور ايه اللى حصل يا فريده

فريده:ها

نواره: أنا كنت نازله من فوق ولقيت فريده بترش زيت على السلم فاستغربت إلا لما لقيت عمتي نازله ووقعت

فريده: انتي كدابه أنا ماعملتش حاجه يا أحمد هي أنا كنت نازله وسمعت صوت فصرخت علشان لقيت مامتك واقعه من عالسلم انت مصدقني صح

أحمد:اطلعي فوق

فريده:بس

احمد:قلتلك اطلعي وحسابي معاكي بعدين

جليله: يا ابني

أحمد: خلاص يا ماما الموضوع انتهي

نواره بسرها:هههه تحسبي نفسك شاطره يا بت البندر لو ماوريتك

عمر:ماما حبيبتي بقي أول مانزل يحصل كده

جليله:حبيبي اتوحشتك كيفك

عمر:بخير طول ما انت بخير

أحمد: أنا طالع عن إذنكوا

في الاعلى

فريده ببكاء: أنا اللى عملت ده في نفسي لما وافقت عليه ياريتني كنت رفضت وخلصت من الموضوع ده وخالد خاين وأحمد عصبي وقتال قتله والله ماشي يا نواره الكلب انتي

أحمد: مين ده اللى قتال قتله

فريده بشهقه:يا عم ماتكح حتي

أحمد:عم انتي متاكده إنك كنتي في فرنسا

فريده:وعرفت منين بقي إني عشت هناك

أحمد:عمر قالى انكوا كنتوا مع بعض في نفس الجامعة

فريده بفرحه:عموري نسيت اسلم عليه

أحمد بنرفزه:مين ده اللي عمورك ياختي

فريده:اخوك

أحمد: اخويا اه صح عارفه لو سمعتك بدلعيه تاني ايه اللى هيحصلك

فريده:لا ياراجل يعني تهزقني تحت وتسمع كلام ست ضلمه دي وأنا هضر مامتك ليه ها

أحمد: وأنا عارف انك مالكيش ذنب بس خلى الخطه تمشي زي ماهيا

فريده:خطه ايه ها قول قول

أحمد: اسكتي بقي ويلا علشان نطمن على امي

في الأسفل

مهران:كيفك يا ولدي

عمر: الحمد لله يا بوي انت اكتر وعلشان كده ناوي أقعد هنا خلاص

جليله:يا احلى خبر اخيرا يا ابني وجوزك ست البنات

عمر:وياتري مين ست البنات اللى هنا

جليله: نواره

عمر: اعوذ بالله دي ست البنات اومال ست الرجال عامله ازاي

مهران وجليله:هههه

فريده: عموري

أحمد:شكلك عايزه تنقتلى انهارده

عمر:ديده عامله ايه يا بت ماكنتش متوقع انك تجوزي أخويا المصون

فريده: اهو البخت بقي والله لو احكيلك لتاخدني تشحت بيا عمر:مالك ياختي قولى

احمد:اهو التم المتعوس على خايب الرجا

فريده: أنا المتعوس

أحمد:لا خايب الرجا

فريده:اه بحسب واحكيلى يا موري بقي ايه اللى حصل للشله بعد ماسبتها

عمر:اقول ايه ولا ايه الواد جون اتقبض عليه والبت لوسيندا ماتت محروقه وجوليا اتخطفت ومايكل بقي يبيع منوعات

فريده ببكاء مزيف:يالهوي ليه ايه الل حصلهم واشمعنا انت اللى مانحرفتش

عمر:تربيتك يا كبير

فريده:جدع ياه

فريده:ماما أنا أسفه ماكنتش اقصد والله

جليله:ولا يهمك يا بتي ده لولا انتي مسكتي ايدي

مهران:يلا الحمد لله حصل خير

الخادمه:الغدا جاهز

على السفره

عمر:ياه الأكل ده وحشني قوي

أحمد:ده انت هتزيد ميه كيلو في قعدتك هنا

نواره:وياتري هتقعد قد إيه يا عمر

فريده:سيبلى الطلعه ده والنبي

عمر:بكل حريه

فريده:وانتي مالك هو حد سألك انتي بتقعدي هنا ليه ده حتي امك مابقتش طايقاكي جايه هنا تعملى ايه ها

نواره:شاف يا عمي

مهران:بتهزر معاكي

نواره: والله طب أنا ماشيه ومش جايه تاني

أحمد وعمر وفريده: في داهيه

بقلمي#إنچي محمود

بعد مرور وقت

فريده: عمر أنا عايزه اخرج

عمر: يلا والله فكره بس جوزك هيرضي

فريده:من وراه

عمر: وأنا مالى مش عايز اتقتل انهارده

أحمد:احممم وأنا موافق نخرج يلا

فريده: الله عليك يا بو حميد

وعلى الكورنيش

عمر:الجو روعه

فريده: اوي نفسي افضل الف كده مش هزهق

أحمد:اتفضلى يا ستي حمص الشام

فريده:مريسي

واخذوا يضحكون بقيه الليل

أحمد: أنا هروح اجيب العربيه خليك معاها يا عمر

عمر:فريده أنا هروح اجيب حاجه من المحل ده وجاي

وفي تلك الأثناء وصلت رساله الى فريده

الرقم:ديده حبييه قلبي اوعي تكوني فاكره إني نسيتك ابدا ولسه هتشوفي الوش التاني بصي قدامك كده

فريده بصدمه: خالد


استوب#أحببته دون قصد

بقلمي#إنچي محمود

رايكوا

تكملة الروايه من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع