القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وقعت اسيرتي البارت الثالث والرابع بقلم ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

قاسم فجأة شدها على الحيطة و هى برده مدياله ضهرها 
قاسم حس بخضتها و خوفها و رعشت ايديها و فجأة قاسم قرب اكتر و لف له 
قاسم بصدمة : ورد 
ورد بدموع نزلت وشها فى الأرض 
قاسم : انتى ازاى مش فاهم 
و قطع حديثهم مكالمة لقاسم من المستشفى ان والده حد ضر*ب عليه نار و يلفظ أنفاسه الأخيرة 
قاسم ساب كل حاجة و راح لوالده 
قاسم دخل لقى محمد متعلقله محاليل كتير و متوصل بجهاز التنفس الصناعي 
محمد بعد جهاز التنفس : قاسم كويس انك جيت قاسم وصيتى ليك ورد 
قاسم: بابا اهدى و كل حاجة تبقى كويس رجع الجهاز 
محمد : انا عارف ان وقتى جيه قاسم حافظ عليها 
وفجأة جهاز قياس نبض القلب صفر 
قاسم بانفعال و خضة : دكتوووووووور بسررررررررعه 
و دخل دكتور و الممرضين و بدأوا يعملوا انعاش للقلب على أمل الحالة ترجع للوعى و لكن فقدوا الحالة و والد قاسم مات 
بعد الدفنة و العزا و قاسم مش فاهم حاجة ولا مستوعب و مش فاهم ايه اللى المفروض يحافظ على ورد منه و مين قت*ل ابوه و ليه كل الاسالة ديه بتدور فى عقل قاسم و بيحاول يفهم و ينظر من شباك غرفته وجد من يحاول يتسلل لشباك غرفة ورد و سمع صريخ ورد فى صوت ضر*ب نار 
قاسم جرى على غرفتها 
وجد ورد فى الأرض  د*مها مغرق المكان  يرفع نظره وجد صدمة 
استوب 
قولولى رايكم فى الكومنتات اكمل ولا لاء 💖👈🏻👉🏻

#وقعت_اسيرتى بارت 3


رغم ان التفاعل وحش و محبط هكملها 
 تفاعلوا يا شباب لو حبين الرواية تكمل 🙂

قاسم جرى على غرفتها 
وجد ورد فى الأرض  د*مها مغرق المكان  يرفع نظره وجد صدمة كان مكتوب له على الحيطة بد*مها "رجعت " 
قاسم شال ورد اللى فى الأرض و وداها المستشفى 
ورد اول ما فاقت لقيت قاسم قدامها 
ورد : ايه اللى حصل  انا فين 
قاسم : اهدى انتى بخير احنا فى المستشفى 
قاسم : ورد انتى شوفتى اللى دخل اوضتك 
ورد هزت راسها بخوف انه لاء 
قاسم : طب انا عرفت انك عايشة مع بابا الله يرحمه من فترة كبيرة طب ليه فين اهلك و بابا بيحميكى من ايه 
ورد: معرفش 
قاسم : انتى هتستعبطى  كل حاجة متعرفهاش ده ابويه راح بسببك يا ز*بالة 
ورد بدموع : معرفش والله معرفش  بابا محمد انا عايشة معاه من و انا طفلة و عمره ما حكالى على اى حاجة من اللى انت بتسالها 
ورد بخوف : ممكن اسالك سؤال هو انت كنت فين كل ده يعنى مش عايش مع والدك  ليه 
قاسم بغضب : و انتى مالك اصلا انتى هتنسى نفسك ولا ايه 
ورد سكتت بزعل 
و قطع دخول سارة حبيبة قاسم 
سارة حضنت قاسم قدام عين ورد 
سارة : قاسم حبيبى وحشتنى انا لسه راجعة من السفر من ساعة و لما عرفت سبت كل حاجة و جيتلك 
قاسم : تسلميلى يا قلبى 
سارة بصت لورد : مين ديه يا قاسم 
قاسم : ديه ...ديه مراتى ورد 
سارة : ايه مراتك انت اتجوزت يا قاسم و انا ايه 
قاسم : انا هفهمك انا اصلا معرفهاش ولا بحبها انا هفهمك 
ورد سمعت الجملة ديه و حسيت ان كلامه ك*سر قلبها انه حتى لو مش بيحبها مينفعش يقول حاجة زي ديه قدام حد ديه مهما كان مراته يعنى 
سارة : مش انت مش بتحبها طلاقها حالا و نجيب المأذون نتجوز انا و انت 
ورد بدموع بصت لقاسم 
قاسم : .....
استوب 
قولولى رايكم فى الكومنتات اكمل ولا لاء 💖👈🏻👉🏻
تفاعل حلو يا قمرات علشان تشجعونى اكمل 
#وقعت_اسيرتى بارت 4
#ندى_احمد


تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع