#المشوهة🖤
#الفصل #السادس والسابع 🤎
#نهاد #محمد ❤
الشخص..... انتيي
نيار وهيا بتدفع عاصم...... بت يا سهيله هو انتي غيرتي بيتك ولا ايه
سهيله وهيا بتاكل الجزره.... لاااا ليي
نيار وهيا بتبص للبسهاا.. ليي ايي هو انتي العروسه
سهيله بصت لعاصم بصدمه..... هو انت العريسس مش كمن بيقولوا اعمي طلعت انت فعلاً اعمي وغبي كمان كل شويه تخبط فياا ومش بتعتذر طلعت اعمي يلا مش مشكله
عاصم بعصبيه.... انتي عبيطه يا بت انتي
سهيله.... مسمحلكش تغلط فااهمم
نيار... باسسسسسس احنا شكلنا غلطنا بالعنوان
سمير....
اي الدوشه اللي برا دي
سميره..... مش عارفه يمكن الضيوف وصلوا
سمير... طيب اطلعي ليهم وانا هطلع بعدك
سميره بايماء... حاضر
سهيله..... لا مظبوط مش انتوا جايين لتقي
نيار... اه
ام ياسر بعصبيه.... اهدوا بقا ياام عادل يا ام عادل
سميرة... اي الدوشه دي ام ياسر اتفصلي ورحبت بالضيوف... اتفضلوا
مراد دخل البيت بكل برود ولم يعتمد علي احد ليعرفه بالمكان لانه اعتمد علي حاسه السمع ومشي وراء خطواتهم....
سميره.... نورتونا واللهي
ام ياسر... بنور يام عادل الا بقولك
سميره... اي
ام ياسر... مين الي اللي فتحت الباب لينا
سهيلة... بت اما تبتك علي قرعه ستك. يا حوله انتي
ام ياسر... اتلمي
سهيلة... ولو متلمتش
سميره... ادخلي نادي تقي يا سهيلة ونتكلم بعدين
سهيلة... طيب
ذهبت سهيلة لاوضه تقي.
سميرة مواجهه كلامها لام ياسر... دي سهيله صاحبت تقي بنتي مبتحبش حد يغلط فيها فخلي بالك في الكلام معاها
ام ياسر... وانا قولت اي يعني
زبيده.. مش وقته
ام ياسر... اومال فين العروسه
سميره بابتسامة.... بتجهز هتيجي دلوقتي
ام ياسر في نفسها.... بتجهز اي بس المشوهة دي هتغير حاجه يعنى بلا وكسه
ام ياسر بصت لسميره... براحتها هيا عروسه برضو
وصلت تقي هيا وسهيله بالقهوه..
تقي... السلام عليكم
انتباءه حواس مراد لهذا الصوت الرقيق...
عاصم ونيار... وعليكم السلام
سميره.... تعالي يا تقي اقعدي هنا بس قدمي القهوه لخطيبك الاول
تقي بايماء.... حاضر
تقي اتجهت ناحيه مراد.... ات اتفضل
مراد ببسمه.... شكرا
واقتربت من عاصم... اتفضل
عاصم... شكرا وتذوقهاا... جميلة اوي
تقي بابتسامة... شكرا
سهيله حركت عيونها بطريقه تبين ضيقها وملللها من هذا الجووو..
ذهبت ناحيه زبيده... احم اتفضلي
زبيده بغرور.... شكرا بس بشرب قهوه من نوع تاني
تقي... اعملك عصير
زبيده.... لا ثانكس مش بحب اشرب حاجه برا البيت اقعدي انتي
تقي... اه اه تمام
نيار اقتربت من تقي... هاتي قهوتي عشان دماغي هتنفجر
تقي بابتسامة.... اتفضلي
نيار وهيا ترتشف منها...... وووااو جميله بجد تسلم ايدك يا قمر
تقي وقت احتل الحزن ملامحها... هاا شكرا
نيار وقد لحظت حركات وشها... انتي جميله بجد
تقي بابتسامة.. شكرا
سهيله... انتوا من ساعت ما دخلت تقي ونازالين شكرانيات كفايه شكرا شكرا شكراً جبتلي الشوكر والله
نيار بضحك...... يعني اسيبك في الشغل اجي الاقيكي هنا
سهيلة وهيا بتغمز ليها.. بس اي رأيك مش مفاجأة
نيار.... مفاجئة تقرف
سهيله ببرود... حب الناس نعمه
سميره بابتسامة..... منورين يا جماعه
عادل..... اهلا وسهلا شرفتونا انسه سهيلة بتحب تهزار شويه
سهيله بهيام.... يخربيت حلاوتك وانت بتقولهالي بأحترام
نيار بضحك.... ما احنا عارفينها كويس اوى
عادل بضحك... اه عشان كده طب الضحك ده كلو
وهنا انفجر كلا من سهيلة ونيار بالضحك
نيار... عشان محترمها
عادل بعدم فهم.... هاا
نيار وهيا بتحاول تاخد نفسها وتوقف الضحك.... اصل انت اول واحد يحترم سهيله
سهيلة.... لا والله انا مهزقه ولا اي
نيار بضحك... لا فشر دانتي ماسسه مدرسه المهزقين
سهيله..... الله يخليكي الله يخليكي
عاصم بغضب لا يعرف سببه وعيناه اتجاه سهيلة.... كفايه يا نيار
زبيده بابتسامة..... الشباب بقا وبصت لتقي تعليمك اي.
تقي وهيا تتكلم ببعض الثقه والشجاعه.....درست كليه اداره اعمال وعملت ماجستير لاداره الاعمال ولما كان عندي 27سنهه قدمت لكليه تجاره انجليش والحمدالله اتعينت معيده سنتين ولكن حصل ظروف ومقدرتش اكمل فقدمت بمدرسه واشتغلت مدرسه بس بعمل ملخصات ومذكرات لطلابي بالكليه وبتابع من وقت لتاني
مراد وهو يستمع لها ولكلامها..
عاصم.... يخربيتك كل ده دانا الشرطه كنت بتسحل فيها سحل لغايه ما خلصت وقدمت استقالتي
تقي بضحك وبدات تستعد ثقتها.... الفراغ كان كبير فاخترت الدراسة
نيار باعجاب.... بجد انتي فظيعه ربنا معاكى بجد لي مشتغلتيش بمحال ادار الاعمال
تقي وقد بدا الحزن يدب اوصالها... ملقتش شغل مناسب
نيار ولحظت نبرتها الحزينه... طب حابه مجال الدريس
تقي.... اه في طلاب كتيرر حبوني وقدرت اعلمهم. بطريقه مختلفه
عاصم.... ربنا معاكي بجد ويوفقكك
نيار بتفكير.... عاصم
عاصم بصلها... ايي
نيار.... يغبي مش عندك شركه
عاصم.. اه
نيار... ابقا شغلها بيها
عاصم... مفيش مانع ودراستها هتسهل شغلها و
لم يكمل كلامه بسبب صرخت اتت لعاصم من مراد يردد اسمه.... عااصممم
عاصم... ايي
مراد.... ملكش دعوة بشغلها
عاصم بستغراب.. اه تمام
سمير دخل.... السلام عليكم
الكل مردد السلام. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
تقي لسميره... محتاجه أقعد معاه لوحدنا
سميره بصلتها.. حقكم الشرعي حاضر
سميره... طب نسيبهم لوحدهم من حيث ياخدوا راحتهم بالسؤال
زبيده... اه مفيش مشاكل
خرجوا كلهم للصاله.
سهيله لتقي..... ابقي بعيدة عنوا يا بت شكلوا بيعض
مراد سمع همسها لتقي وابتسم ابتسامه حانبيه.
تقي... حاضر
خرجت سهيلة من الاوضه بفخر...
عند تقي ومراد كان الصمت موجود لبعض الوقت.
تقي... اسمي تقي
مراد ببرود... عارف
تقي.... انا اكبر منك و.
ولم تكمل كلامها.... عارف وعارف حالتك كمان
تقي وقد بدات تفقد ثقتها مره اخرى... هو يعني انت عارف انوا انا يعني
وبنفس الوقت دخلت ريهام اوضه الجلوس تجلب لهم العصير... عارف انها مشوهة
مراد ولم يعطي اهتمام لريهامم.
تقي وقد امتلأت عيونها بالدموع.
ريهام بابتسامة.... اتفضلوا العصير
لم ياخد مراد منها ڜئ... شكرا بس مليش نفس
ريهام وهيا تضع العضير علي الترابيزه... علي راحتكم
وخرجت وهيا داخله اوضتهاا.
سميره.... بت تعالي اقعدي معانا
ريهام بصت لسميره بتأففف.... حاضر
وقعت جمب سميره تعبث بهاتفها غير منتبهاا للاخرين
عند تقي..
تقي... انا يعني زاي ما ريهام قالت
مراد وقد بدا يتغلا عن برودوا... عارف يا تقي كل حاجه عنك
تقي.... ورغم كده جيت
مراد ببسمه سخريه... اكيد مش حبأ فيكي
تقي وقد فقدت كل ذره ثقت اجتجمعتها....ط.. طب طب جيت لييي
مراد ببرود... حببت اجرب شخص مختلف
تقي.... نعممم
مراد وهو قايم اتشرفت بمعرفتك
بالخارج بالصالون....
سهيله.... نينينيني غتتتاتهه
نيار بضحكك.... بجد شكلك بيضحك اوي وانتي متعلقه
سهيله ببغضب... وربنا لوريك يا فهد الكلب جيبلي الكلام من نار هانم
وهنا انفجرت كلا من سميره وعاصم وعادل بالضحك علي هذه الفتاه...
عاصم وهو يحتضن نيار... اسمهاا نيار يا مهزقه هانم
سهيله وهيا بتبسلوا بغضب... اسمها ناار ناررررر ياباو طويله
عاصم وهو يتفحص جسدها بالكامل... ومتقوليش لي انك اوزعه وجايبه للارض
سهيله وهو لترفع صباعها اتجاه عاصم بتحذير.... عارف لو اتريقت علي طولي تاني هعمل ايي
عاصم ببرود.... هتعملي اي
سهيله.... هعيط🥺
عاصم ببسمه. وهمس ليها... ما عاش اللي يعيطك❤
سهيلة ويكاد بقوءها يجيب الأرض..... هاااااا
عادل بصلها... مالك يا بنتي سهمتي لييي
سهيله بصت لعاصم.... هاااااا لا مفيش حاجه
ريهام بتقلب عيونها بملل وتسب هذه العائله السخيفه...
خرج مراد من غرفه الجلوس..
مراد..... انا ماشيي
زبيده بابتسامة.... طب يا جماعه عن اذنكم احنا بقااا
سميره بابتسامة.... شرفتونا ونورتونا
زبيده.... ربنا يخليكي يلا يا عاصم
عاصم قام سلم علي عادل.... اتشرفنا بمعفرفتكم
عادل... الشرف لينا احنا بقينا اهل من غير اي حاجه وده نصيب بالاخر
عاصم.... اكيد طبعا يلا يا نيار
نيار احتضنت سهيله... هتوحشيني يا سوسو والله
عاصم بضحكك... هتلاقيها متعلقه بكره متخافيش
نيار وهيا تحاول ان تكتم ضحكها... عيب يا عاصم باااي يا سوسو
سهيله بغيظ من عاصم... باي يختي
تقي خرجت ولسا داخله اوضتها حتي تستطيع ان تنفرد بحالها وتترك لدموعها العنان.
سميره... هاا يا تقي رايك اي
ريهام بسخريه... المفروض نسالوا هو رايوا ايي
تقي وقد بدات قواها تنهار .... ريهام ردت اهي تصبحي علي خير
عادل لسا داخل وراء تقي الاوضه..
سهيلة مسكت ايدو... خليها لوحدها شويه
عادل.... لا محتاجاني
سهيلة برجاء .... محتاجه نفسها صدقني
عادل بصلها وبص علي باب اوضه تقي واتنهد بتعب علي وجع اختوا.
مراد... اظن كده نفذت اللي طلبيته
زبيده...... لاااا لسا في اول المشوار لما استلم ورقه جوازك وقتها هسلمك كل حاجه
مراد بغضب ... انتييي مستحيل تكوني ام استحاله
زبيده وهيا تحاول ان تستجمع شجاعتهااا....
مش ذنبي انگ شايفني مش ام بس انا شايفه اني بعمل الصح والصلح ليك يمكن طريقتي غلط بس الصح بالاخر عن اذنك
عاصم قرب من مراد...... مبقتش عارف او فاهم حاجه
مراد بتعب.... انا هطلع انام
عاصم.... تصبح على خير هروح اوصل نيار وهاجي
نيار... لا هبات معاكم سيات اللواء وافق
عاصم رفع حاجبه... معقول عبده وافق
نيار... بس ياض متقولش عبده
عاصم بضحك....طيب يختي علي اوضتك
نيار بضحك..... بتمني تكون زاي ما هياا
عاصم بابتسامة.... مراد مغيرش حاجه متنسيش انوا ذوق سيلاا
نيار بحزن.... وحشتني اووي
عاصم وهو متتجهه ناحية غرفته... وحشتنا كلنا
نيار بدموع ووجع علي ما يحصل لاخوايها ولها ايضا.. يارب اجبر بخاطرنا
بعد وقت في بيت تقي...
سهيله لعادل... هدخل اشوفها
عادل... جاييي معاكي
سهيله... استنا خمس دقايق وادخل
عادل بايماء.. تمام
دخلت سهيله اوضه تقي... تقيي
تقي بصتلها بعيون حمرا من كتر عياطهاا... س س
سهيله قربت منها واحتضنها قبل ان تلفظ اسمها بالكامل.... تقي حبيبتي
تقي دخلت بنوبه عياط جامده وكلامها متقطع.. انا انا مش وحش ه والله انا انا رضيه هو هو ليي ب بيعملوا فياااا كده ..... وبصراخ...... لييييييي
بالخارج سميره وعادل اتفزعوا من صراخ تقي وجروا علي اوضتهاا..
تقي بعياط... لييييييي ذنبيييي اييي انا انا بكرهمم كلهممم بكره كلل الناس تعبت من انييي اسامح محدش بيحبنييي فليي عايشه وبصت للسماء لييي يارب مخليني عايشه عشان اعانيييي فاناا تعبتتت تعبتت يا رب سااااعدنييييييي ولم تتحمل وفقدت وعيها بالكامل.
سهيله بفزع..... ت تقييي
عادل قرب منها وحاول يفوقها لكن مفقتش شالها..
عادل..... هاخدهت المستشفى
سهيله... جايه معاك
عادل بصريخ.... لبسيهااا الحجاب بس
سهيله بدموع... ح حاضر
سميره تقف بالخارج تزرف الدموع علي ابنتها وما يجري لهاا من هذه الحياه القاسيه ياليتها لم تنجبها لم تكن ستعاني هكذا..
بعد وقت وصلوا المستشفى...
عادل بصراخ..... مفيش دكتور في المخروبه دييي
الممرضه... اهدا يا فندم والدكتور عز هيجي حاليا
خرج يوسف من مكتبه علي صوت الصريخ..
اي في اي في اي يا رانيا
رانيا الممرضه... الدكتور عز لسا مجاس والانسه تعبانه
اتجه نظر يوسف لتقي اللي نايمه بحضن عادل... انسسسه تقي
طب انا هكشف عليها حاليا اتفضلوا كلكم برا
وبدا يفحصها يوسف وايدوا بتترتعش حاول يسيطر علي نفسه.
وخرج يطمنهم عليها
عادل... تقي تقي اختي كويسه
يوسف... اه كويسه بس الضغط كان واطي اوي و نفسيتها باين انهاا مش كويسه وده باين اوي واظن انك عارف السبب هيا محتاجه حد جمبها الفتره دي وهتبقا كويسه بس هتبقا كويسه اكتر لو لقت حب واهتمام اكتر
عادل بايماء... حاضر
يوسف.... دي شويه فتامينات محتاجها عشان جسمها ضعيف شويه يريت تجبهالها وتهتموا باكلها
عادل... حاضر شكرا ليكگ
يوسف... لا شكرا علي واجبك ده شغلي عن اذن حضرتك
عادل.. اتفضلي
سهيله.. الو يا مازن
مازن.... انتي في المستشفى بتعملي اي جتلك عند تقي ريهام اختها قالتلي انك بالمتستشفي
سهيله بحزن.... تقي تعبت فجبنها المستشفى
مازن.... الف سلامه عليها انا جيلك بس انتي في مستشفى اي
سهيله... مستشفي*****
مازن..... تمام انا في الطريق
سهيلة... مستنياك
عادل بصلها.... شكراً علي وقفتك معانا
سهيله... بس يا اهبل انتوا اخواتي
عادل بابتسامة.... شكرا بجد
سهيله... يادي النيله يا عم مبحبش الشكر
عادل بصلها جامد... شكرا
سهيله.... يووووه
عادل ضحك علي شكلها الطفولي..
بعد فتره....وصل مازن..
مازن حضن سهيلة... انتي كويسه
سهيلة بضحك... اه الحمدلله
مازن ربط علي شعرها...وبص لعادل.... الف سلامه علي تقي
عادل بابتسامة حزن.... الله يسلمك
سهيلة وقد رات ملامحه الحزينة وحزنت لاجله...
مازن... احنا هنمشي دلوقتي ونيجي بكره
سهيلة باعتراض لاا هفضل مع تقي
مازن... بس يا حبيبتي
عادل بمقاطعه.... مش مسموح غير بشخص واحد مع الحاله فانا هبقا معاها ومعلش يعني عارف انوا متقل عليك ماما وصلها للبيت
مازن.... حاضر اكيد
عادل... شكرا
سهيلة... امم طب خلاص هجيلها بكره
عادل... تنوري
سهيله بابتسامة..تمام
في صباااح يووووم جديد❤.
تقي تململت في فراشها بتعب... اااه اااه يا راسي
عادل وقد انتبها لصوتها.... تقيي انتيي كويسه
تقي بتعب...... اااه اااه كويسه بس راسي واجعني شويه
عادل..... طب ريحي نفسك وهجيب الدكتور يشوفك
عادل خرج بحث عن دكتور..
يوسف... طب تعال نشوف
فحص يوسف تقي..
يوسف... لا عال العال الضغط مظبوط وبقيتي عال العال
عادل بإبتسامة... شكرا
يوسف... قولنا العفو وبص لتقي.... حمد الله علي سلامتك انسه تقي
تقي بابتسامة.... الله يسلمك
خبط الباب ودخلت راسهاا... ممكن ادخل
تقي بإبتسامة.... للااااا
سهيلة مبخدش رايك اصلا صح يا دوله
عادل.... انا خارج اجيب فطار
سهيله..... لا مفيش داعي انا جايبه فطار يلا بسم الله جايبه شيله بصل انما اي تستاهل بوقكم وجايبه فول وطعميه عسل والله وربطه جرجير عشان تتقوي كده وبتتجاذن مقلي ومشوي
تقي بصت لعادل... انا راي خلي عادل يجيب فطار احسن
سهيلة.... طلاق تلاته ابدا استنوا هفرش الأرض عشان نقعد ناكل
تقي.... انا مليش نفس
سهيلة... انزالي طب بلا مليش نفس
تقي بصت لعادل برجاء...
عادل بصلها وضحك وضحك علي سهيله وافعالها الهبله.
سهيله... تمام كده فللل انزالوا يلاااا اطفحواا
تقي... هطفحينا اللقمه
سهيله... معلش عشان تعرفي تتتعبي تاني بلا وكسه
تقي.... غلطه ومش هتتقرار
عادل... كويس عشان ضهري اتكسر من شيلك طوال الطريق
تقي بصتله بغضب.... يعني اللي مزعلك انك شلتني وضهرك
عادل ضحك وقرب منها وحضنها.... قلبي كان هيتخلع من مكانوا والله خوفت عليكي اوي اه انتي اكبر مني بس انا بعتبرك بنتي مش اختي والله
تقي بإبتسامة ونظره حب لهذا الأخ الحنون الذي جواجهه معاها المجتمع دون خوف او تردد... ربنا يخليك ليا يا عال وتفضل ضهري وسندي
عادل...... ويخليكي لياا يا تقتي
سهيله وهيا بتاخد رغيف عيش تاني والاكل ببقوهاا... كملوا كملوا وانا خلصت اكل
عادل بفزع.... يخربيتك خلصتي الاكل
سهيله بابتسامة... لا سايببه البصل والببتتجاذن ليكوا
تقي... حسبي الله
خلصوا فطار وتقي لبست عشان تخرج من المستشفى...
تقي... يلا جهزت
عادل... يلاا
سهيلة... طب همشي انا بقا رايحه لمازن جيت عشان اطمن عليكي وانتي بقيتي فل خلاص وبلاش دلع عشان قلقتينا عليكي
تقي بإبتسامة.... شكرا علي وقفتك معانا
سهيلة... لولا انك تعبانه كنت فتحتلك راسك يلا سمعليكوا
عيون عادل راقبتها لغايه ما خرجت..
تقي بإبتسامة... جميلة اوي سهيله
عادل.... فعلاً
تقي... طب يلا عشان عاوزه ارتاح علي سريري
عادل بضحك... حاضر يختي
وصلت سهيلة عند مازن....
سهيله وهيا تطرق باب مكتب مازن...
مازن...
سهيله اي الاحترام ده
سهيله بابتسامة.....نعمل ايي بس
مازن... طب يا ستي اقعدي ساكته وبهدؤء عشان اركز عندي شغل كتيرر
سهيله.... ماشي يا حبيبي ومسكت فونها تعبث بيه.. فونها رن..
سهيله... الوو
حميده.... سهيله بنتي
سهيله... ماما حميده
حميده.... اخبارك اي يا بنتي
سهيلة... الحمدلله انتي اخبارك اي وياره اخبارها اي
حميده... كلنا بخير الحمدلله وياره كويسه هتتخرج السنادي وتبقاا باش دكتوره قد الدنيا
سهيلة... الف مبروك
حميده الله يبارك فيكي يا حبيبتي ومازن اخباروا اي
سهيلة... بخير والله
حميده بحزن....... انتي فين يا بنتي
سهيله.... بالقاهرة بس ليي
حميده..... خالي بالك من نفسك الفتره دي ومتخرجكيش كتيرر
سهيله بخوف..... في ايي
حميده بوجع........ادهمم خرج من السجن وبيداور عليكي
سهيله والفون وقع من ايدها وبصدمه ودموع... لااااا لااا
مازن بصلها وجري عليها.... سهيلة في اي مالك
سهيلة وهيا تدخل في نوبه بكاء حاده.... لاااااا ادهم ادهم لااا
مازن مسك الفون... في ايي
حميده.... ادهم خرج وناوي علي شر
مازن بعيون تتطلق شرار.... يقرب منهاااا سنتي بس وانا هنهي حياتو قدار عليها بغيابي لكن دلوقتي لااا هحميها بحياتي وقفل الفون.
مازن حضنها... اششش يا حبيبتي انتي بعيدة عنوا دلوقتي اهدي
سهيله... بعياط..... لاااا مش هيسيبني هينتقم منييي هيوجعنييي تاني
مازن..... في الاول مكنتش موجود لكن دلوقتي انا معاكي متخافيش انا معاكي
سهيله وهيا تتعلق بمازن اكتر.....هينتقم منييي هيوجعنييي
مازن... متخافيش يا حبيبتي انا جمبك هحميكي ولو بعمري واحنا بعيد عنوا مش هيعرف يوصلنا
سهيلة بدموع..... قلبي واجعني
مازن وهو يربط علي ظهرها.... اهديي انا معاكي
سهيلة بعياط... اااه يا قلبي مش قادره
مازن.... اهديي يا قلبي مفيش ادهم خلاص ماضي
استكانت سهيله بحضن مازن تستمد منه الامان...
تقي وصلت البيت...
تقي.... ممكن اتكلم معاكم
سميره وهيا تربت علي ظهرها... اكيد. يا بنتي
تقي بدموع... انا مش عاوزه اتجوز مش عاوزه مراد
عادل وهو يمسح دموعهااا... حاضر يا حبيبتي محدش هيغصبك علي حاجه بس اهدي انتيي
تقي بصتله برجاء... بجد
عادل... بجد يا قلب اخوكي
تقي بإبتسامة..... شكرا
سميره..... بس انا مش موافقه
تقي بدموع...بس انا مش عاوزه
سميره.... وانا عاوزه افرح بيكي يا بنتي عاوزه اشوفك عروسه مش هعشلك العمر كله
تقي ببكاء.... تفرحي بياا تجوزيني غصب تجوزيني لشخص مش عاووني مفكرني مجرد تجربه جد
سميره ابوس ايدك يا بنتي فكري
تقي.... انا خد قراري خلاص ارجوكي يا ماما اعملي حاجه عشاني
ابتلعت سميره مراره كلام تقي هيا معاها حق هيا عمرها ما دافعت عنها كانت اضعف من كده...
سميره بتنهيده.... حاضر يا بنتي..
تقي بإبتسامة... هروح ارتاح شويه عشان تعبانه
سميره... ربنا يريحك يا بنتي ويعوضك. خير
عادل... وانا رايح شغلي يلا سمعليكو
تقي... وعليكم السلام
سميره اتصلت بام ياسر...
ام ياسر... الو يا ام عادل عامله اي
سميره... الحمدلله انتي اخبارك اي
ام ياسر... ميت فل والعروسه اخبارها
سميره... بلغيهم برفض تقي
ام ياسر بخضه.... ليييي بس كده
سميره... مش مرتاحه هيا
ام ياسر بضيق...... وهيا كانت تطول اصلا
سميرة... بنتي تستاهل
ام ياسر....... بصي يختي عقلي بنتك مش هتيجي فرصه زاي دي تاني الناس شرينها مش هقولهم قرارها هستنا ردك باليل يلا سلام عشان اعمل الغداء لابو ياسر
يتبع
#الفصل #السابع🤎
دلف فهد. الي مكتب مازن..
فهد.... مازن انا جاااي اعزمك علي خطو.... وقد لمح ملامح سهيلة الباكيه..
فهد بفزع .... سهيله مالك في ايه
سهيله وهيا تمسح دموعهااا...... مفيش حاجه يا فهد
فهد بص لمازن...... في اي
مازن.... ادهم خرج من السجن.
فهد بصدمه وقد علم سبب حزن سهيله ومازن..
فهد..... ما يخرج ولا يغور في غاره احنا مالنا بيه ده كان ماضي وانتهاء
سهيله وهيا تبدا بالبكاء مره اخري.....ماما حميده قالتلي انوا بيدوار عليا
فهد.... وانا ومازن معاكي محدش يقدر يقرب منكك او ياذيكي مكناش موجودين وقتها لكن اخواتك موجودين دلوقتي انتي مش واثقه فينا ولا ايه
سهيله...... لا والله واثقه فيكم
مازن وهو يحضتنها..... هيا قويه واقوي من كده وهتتخطأ اللي فات
سهيلة بدموع... طب انا جعانه
فهد وقد علم ما تحاول ان تخفيه هذه الصغيرة.... حاضر هجبلك اكل
مازن... وهاتلها مانجا معاك
سهيله بابتسامة وتحمد ربنا علي اخواتها..
في المساااااء..
سميره..... قومتي يا حبيبتي
تقي بايماء.... اه
سميره... طب اقعدي هحطلك تاكلي
تقي... اه ياريت
سميره بابتسامة.... بالهنا علي قلبك يا حبيبتي
تقي..... ياماما
سميره... اي يا قلب ماما
تقي.... بلغيتهم برفضي
سميره بايماء.... اه بس ام ياسر قالتلي هتتصل تاني تكوني فكرتي
تقي... لا انا قرارت
سميره... طب كلي دلوقتي ونشوف بعدين
ريهام خرجت من اوضتهااا.... مامااا مامااا
سميره... ايي في ايي
ريهام بصت لتقي..... ام ياسر بتتصل
سميره.. هاتي التليفون... الو يا ام ياسر
ام ياسر.... هاا عملتي اي
سميره... البت خدت قرارها خلاص ودي حياتها
ام ياسر.... براحتكم بقا هيا كانت تطوال وقفلت السكه
ريهام بأستغراب.... هيا تقي رفضت مراد
سميره... اه
ريهام بضحك...... بقاا المشوهة دي ليهااا حق انهاا ترفض انا مش عارفه هو اتقدملها علي اي ده هيعمل العمليه ويرجع تاني لكن انتي هتفضلي مشوهة بدال ما تقبلي وتتتهني بوجود شخص زاي ده بحياتك ترفضي بلا وكسه ده ربنا نجأه منك وقبل ان تكمل كلامها نزالت صفعه علي وجها من سميره...
سميره بغضب.... اياااكييي تغلطييي في اختگ تانى انتييي فاهمههههه
ريهام بدموع.... بقول الحقيقه هيااا مشوهة ملهاش الحق انهاا تختار
تقي بصريخ..... بسسس بسسس كفايه انا تعبتتت
سميره وهيا تحتضنها.... اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه
ريهام..... اه ما هياا حبيبتك لكن انا اولع يارب تموتتت عشان ارتااح منهاااا
نزلت صفعه تاني علي الجهه الاخري من وجهه اسقطها ارضأ من قبل عادل..
عادل بغضب.... غوري علي اوضتكك
ريهام بصتله بخوف... ع عادل انا
عادل..... علي اوضتك
ريهام دخلت اوضتهاا..
تقي ببكاء..... ليي ضربتها ليي ضربتوهاا
سميره... تستاهل هيا قليله الادب
تقي.... هيا قالت حقيقتي بس انا لياا حق اعيش مش معني اني مشوهة ابقا ادفن بالحياة ليي محدش مقدار انيي انسانه ومن حقي اعيش زايكم
عادل.... مين قال انك مشوهة او مش من حقكك تعيشي انتي تعيشي ملكه متوجهه وسيبك من كلام ريهام هيا لسا صغيره وهتعقل دلوقتي
تقي وهيا تمسح دموعهااا...... مبزعلش من حد اصلا بس نفسي تشوفني بطريقه كويسه
عادل.... انا مش كفايه عليكي
تقي وهيا تقبل يده... انت بالدنيا كلها والله يا عادل
عادل قبل راسها... يبقا تمسحي دموعك وبلاش زعل
تقي بايماء... حاضر
ذهبت تقي لغرفتها اتوضت وصلت وادت فرضهاا واشتكت لربها هماها..
وكما تفعل كل ليله تبكي علي حالها وحظها وهيا تحدث نفسها بحديث كل ليله لماذا انا..
وحيده!!!
اجل انا كذالك، اجل انا وحيده وسط طريق لا اعلموا، لا اعلم اين انا لا اعلم من انا لماذا جئت لهنا، من سبب دماري، من انا، يوجد الم في قلبي، اعاني من وحيدتي، انا حبيسه الظلام، حبيسه لحزني، حبيسه لذكرياتي الاليمه، سجنت من قبل الالمي، ذهب الكل وكل شئ ولم يبقااا سوا وحدتي التي لم. تتتركني!!!! 💔
انهارت بالبكاء بشده وهيا تدعي ربنا ان يخرجهااا من تلك الوحده الاليمه التي احرقت قلبهاا💔
مازن..... تعاليي يا سوسو عملت العشاء انما اي حاجه تستاهل بؤءك
سهيله بابتسامة... عملت اي
مازن.... عملت كفته علي الفحم وشويه طحينه انما اي عثل
سهيله وهيا تبدا بالاكل... تسلم ايدك والله تعبناك معانا
مازن... المفروض انك انتي اللي تعملي الاكل. لكن يا حسره عليا انا اللي بعمل الاكل
سهيله والاكل ببوقها.... خلاص يا عم هتذلنا وبعدين انا بعملك الفطار
مازن... بتجبيه تحطيه بالطبق وتقولي بتعملي لا تعبناكي
سهيله... بس يلاا
مازن... كلي كلي وربنا قدر خير اللي هيتجوزك
سهيله.... ده اموا دعيالوا
مازن بسخريه.... قصدك دعايه عليه
سهيله... لي ان شاءلله دانا عسل
مازن.... اه عسل اسود
سهيله.... اطفح وانت ساكت ياض
مازن.... بس صحيح غريبه
سهيله باستغراب... ايي
مازن..... تقي انا قولت انك هتقدري تبرمجيها
سهيله ضحكت.... انا مش عاوزه ابرمجها انا عاوزة اساعدها انا في الاول كنت هستغلها بعدين اعتبرتها مريضة لكن بعد كده بقت اختي وصاحبتي وهساعد اختي عشان تتحسن
مازن... ربناا معاكي وانا في اي وقت هوديكي عندها بس ابعدي عن عادل
سهيله بضحك.... يعم ابعدني انا عن عادل الواد خايف علي نفسه لتحرمش بيه
مازن... عكسيته وسبلتيوا يا مصيبه
سهيله... عيونه حلوه يا جدع الله
مازن.... علي اوضتك يا سهيله رفعتي الضغط عليا
سهيله.... بالنسبة للشوكر
مازن... اااه هتجيلي جلطه منكك
سهيله دخلت المطبخ وهيا بتضحك... اعملك نسكافيه معايا
مازن.... اه بسرعه وانا جبت شكولاته معايا
سهيله بفرحه... اشطا يا زميكس
مازه بصلها بحب ودعاء ربه ان تدوم الفرحه والضحكه بحيات اخته❤..
ام ياسر... الو يا ست زبيده
زبيده.... في اي
ام ياسر... البت المشوهة رفضت ابنكك لكن انا جبتلك واحده انما اي اصل ونسب وحاجه تشرف
زبيده بفزع..... اييي رفضتت ازاي يختي
ام ياسر.... يختي قطيعه يلا في غاره دي مشوهة اصلا في غيرها كتيرر ابنك يشوار بس
زبيده بتصميم.... بس انا عاوزة تقي
ام ياسر.... يختي تقي مين بقولك في غيرها واميرات كده
زبيده.... طب سلام واكلمك بعدين
ام ياسر... ماشي يا حبيبتي
قفلت زبيده المكالمة مع ام ياسر واتنهدت واتصلت بمراد.
مراد... نعممم
زبيده...... تقي رفضت الجواز
مراد.... عارف
زبيده.... مدام عارف كل حاجه يبقا اكيد عارف سيلااا واللي حصل
مراد.... الحاجه الوحيدة اللي مش عارفها بس هعرفها
زبيده... يبقا تقنع تقي بالجواز ويريت في اقرب وقت
مراد بغضب... هياا رفضت وخلاص عاوزاني ازال نفسي
زبيده... صوتك ميعلاش علي امك يا محترم ثانيا لو متجوزتش تقي يبقا مفيش سيلا سلام
مراد وهو يحدف فونوا علي الحائط.... بكرهكك بكرهككك
عاصم.... في اي
مراد وقد بدات عيونه تدمع.... مش عاوزة تريحني مش عاوزة تسيبني اعيش
عاصم بعدم فهم.... مش فاهم حاجه
مراد بضعف..... تقي رفضت وهيا قالت يا تقي تتجوزني وتعرفني سيلا فين او حصلها اي او انساا سيلا خالص
عاصم وهو يربط عاي ظهره... هتصرف واحاول اجيب الورق ده
مراد بمراره.... اتصرفنا كتيرر اوي وحاولنا بتستغل عمياني بس مش عاوزه افتح غير بوجود سيلا عاوزه افتح عيوني الاقيهاا قدامي
عاصم..... اهدا وهنلاقي حل
مراد... مفيش حل غير جوازي من تقي بس عاوز اعرف لي مصره علي جوازي وليي تقيي
عاصم بتفكير.... وانا كمان مش عارف لي ومحتار اوي
مراد... هقوم انام عشان تعبان
عاصم... تصبح علي خير
مراد.... هو فين الخير بس
عاصم... قول يارب
مراد.... يارب
في شقهه يوسف....
لوجيناا.... يععع يا بابا الاكل وحش اوي
يوسف وهو يجلس بجانب صغيرته... طب اعمل ايه مش بعرف اطبخ ماما هيا اللي كانت بتطبخ
لوجيناا بتذمر..... عاوزة بيتزا 🍕
يوسف....... خلاص نطلب بيتزا وكولا
لوجيناا بفرحه وتنطيط.... هاييييي
يوسف.... حبيبت بابا يا ناس
طلب يوسف الاوردار.
يوسف بص للوجينا... هاا بقاا احكيلي يومك في المدرسه.
لوجيناا وهيا تسرد يومها بالكامل فهذه عادتهاا تحكي كل ما يحدث بيومها لباباها.... وبسس كده بس ميس تقي وحشتني اوى مجتش انهارده ميس سلمي قالت انها تعبانه مش بحب ميس سلمي هيا وحشه ميس تقي حلوه بحبها زاي ماما
يوسف وهو يقبل رأسها..... هيا فعلاً كانت تعبانه جات المستشفى وانا كشفت عليها
لوجيناا... طب هيا كويسه
يوسف بايماء.... اه
لوجيناا.... بحب تقي اوي بس اصحابي بيقولوا عليها وحشه ومشوهة وتخوف بس انا مش شايفها كده هيا بتحبني اوي وبتحب الكل ومش بتضرب حد زاي ميس سلمي
يوسف.... اللي بيقول كده خدوا الكلام من اهلهم مش حلوين فمتلعبيش معاهم عشان هيخلوكي وحشه
لوجيناا... مش بلعب غير ما ريما بس
يوسف وهو يقبل جبينهااا... شطوره انتي متعلبيش مع حد بيغلط بالميس بتاعتوا
لوجيناا.... حاضر يا بابي
يوسف... قلب بابي يا ناس
لوجيناا... لما اكبر هبقا دكتوره واعالج تقي زايك واخليها حلوه عشان مش تزعل تاني
يوسف باس رأسها... يارب تحققي حلمك يا حبيبتي
لوجيناا بتساؤال.. انت بتحب تقي زايي
يوسف بصدمه من سؤالها...... احممم اه بحبها هيا انسانة كويسة وبتحبك واللي يحب بنوتي احبه
لوجيناا بفرحه.... طب لي مش تيجي تعيش معانا زاي مامي
يوسف.... اي كلامك ده يا لوجيناا تقي مش مامي تقي مدرستك بدرسلك وبتحبك لكن مفيش زاي مامي ابدا ويلا عشان تنامي عندك مدرسه بدري
لوجيناا... حاضر تصبح علي خير
يوسف... وانتي من اهل الخير
بفيللا جمال...
جميلة.... ا وحشتني اوي يا جميل
جميل.... وانتي كمان ياقلبي اخبار بابا اي
جميله..... الحمدلله بخير المهم انت
جميل... بخير بيكم
جميله.... هتيجي امتا وحشتني
جميل... خلاص قربت اخلص المشروع واجيلكم
جميله... يارب تيجي قبل ما ننزال مصر
جميل... اي جمال خلاص قرار النزوال
جميله ببعض الحزن..... اه
جميل... طب كويس اخيرا هشوف مصر وهشوف اهلي
جميله... يعني هما اللي سالوا علينا
جميل.... ولا احنا سالنا كمان احنا قصرنا اتجاهمم وكل واحد بمشاغلوا ومتنسيش انوا بابا هو اللي سابهم
جميله اتنهدت... خايفه ميتقبلوناش
جميل... متخافيش يا قلب اخوكي انا معاكي ولو شخص واحد متقبلش وجودنا هاخدك ونرجع تاني
جميله.... ده نفس كلام بابا
جميل.... اه يا عم جمال فين عاوزه اسلم عليه
جميله... اتصل بيه وسيبني اركز بالشغل ياااض وبعدين هو بالعياده اللي جمبي
جميل..... طب يا دكتورتنا دكتوره نفسيه وهيا عندها حاله نفسيه
جميله بضحك.... يخي شوف سوبحاااان الله
جميل... طب هروح انا علشان اكمل وابقا اتصل بجمال اطمن عليه واشوف موعد نزولكم
جميله... اشطا
جميله بمكتبها بعد ما قفلت الفون مع جميل...
جميلة.... Send Me the patient's file.
(ارسالي ملف المريض) ٠
تالين..... OK Doctor
(حسناا)
خرجت تالين وجابت الملف.. لجميله واطلعت عليه..
جميله....... Enter Maya Valan to her session
(ادخلي مايا فالان جلستها)
تالين.... okay
في صبااااح يوووم جديد....
سميرة باوضه تقي... تقيي يا تقيي
تقي بتملل.... اي يا ماما
سميره... قومي يا بت انهارده الجمعه قوم الحقي اتوضي وصلي واقري سوره الكهف الخطبه بدات
تقي... حاضر ياماما فين عادل
سميره.... نزال يحضر الخطبه بتاعت الجمعه انتي عارفه بيحب يسمعها
تقي... ربنا يحفظه هروح افطر واتوضا حاضر
سميره وهيا تربط علي ظهرهاا... ماشي يا بنتي
تقي خرجت اتوضت وصلت وبدات تجهز الغداء مع مامتها عادل وصل البيت بعد صلاه الجمعه هو وسمير..
تقي.... حرما يا بابا
سمير بصلها بقرف ومشي..
تقي اتنهدت فهيا قد تعودت علي هذهي المعامله..
عادل.... جمعة مباركة يا توتو
تقي بإبتسامة... مباركة علي الكل
عادل... اومال فين ريهام
سميرة..... نايمة من الصبح مش راضيه تتنيل تقوم من النوم تساعدني
سمير.... سيبيهااا علي راحتهاا الكليه تعباها
سميرة.... يخويا ما الكل في الكليات بنتك اللي مدلعه
سمير.... تعيش وتتدلع
عادل.... طب خلاص حطوا الاكل جعان
تقي... حاضر خمس دقايق
دخلت تقي تجهز الاكل وجرس الباب رن..
عادل فتح الباب...
زبيده بابتسامة.... سلام عليكم
عادل... وعليكم آلُـۜسـۨۚ(✋)ــِۖلُأم
زبيده.... ازيك يا عادل
عادل وهو يفسح الطريق للدخول.... اتفضلي جوا الاول
زبيده.... ربنا يحفظك
سميرة خرجت من المطبخ... مين يا عادل
عادل... مدام زبيده
سميرة..... ام مراد اهلا اهلا نورتي
زبيده... الله يخليكي انا عارفة اكيد بتسالؤا جيت لي واي سبب وجودي هنا بعد رفضكم لطلب جواز ابني من بنتكم
عادل.... اا والله ابدا تنوري في اي وقت ومتنسيش انوا اتفقنا اننا اهل من غير اي حاجه بس فضول
زبيده.... وده العشم برضو يا ابني علي العموم انا جايه اتكلم مع تقي واعرف سبب رفضها
تقي.... في اي يا ماما
تقي باستغراب... مدام زبيده
زبيده وهيا بتحضن تقي... ازيك يا تقي
تقي.... بخير الحمدلله انتي اخبارك ايه
زبيده... بخير الحمدلله
سميرة.... طب اتفضلوا نتغداء وبعدين نتكلم
زبيده.... لا معلش اصلي مستعجله شويه عاوزه اتكلم مع تقي شويه وامشي عشان حسين لوحده
سميرة..
اكيد اتفضلي
زبيده.... فين اوضه تقي
تقي... اهي اوضي بس لي
زبيده.... هنتكلم شويه ممكن
تقي..... اكيد
تقي... عن اذنكم
دخلت زبيده غرفه تقي وبعد وقت من كلامهمم..
زبيده.... هااا قرارتيي ايي العرض مش هيتقرار تاني ففكري وقولي
تقي بدموع..... مش موافقه طبعا
زبيده... فكري تاني مراد هيجي يعتذر منك باليل يريت تبلغيه بموافقتك وفكري هتلاقي نفسك كسبانهه كتيرر اوووي ماشي يا قمر
تقي وقد بدات تفكر بكلام زبيده وبعرضهاا... امم هفكر
زبيده وهيا تربط علي يديها... كده تبقي حبيبتي يريت اسمع موافقك
تقي بايماء... اللي عاوزة ربنا
خرجت تقي وزبيده بعد وقت وهما بيضحكوا تحت استغراب كلا من سمير وعادل وسميره
سميرة..... اتفضلي نتغداء سوا بقا
زبيده... معلش حسين والله لوحده مره تانيه احنا هنبقا نسايب برضو
سميره باستتغراب.... بس احنا بعدنا الرد
زبيده... لسا تقي هتفكر تانى وهترد عليكي ان شاءلله انا متاكده بالموافقه
سميره.... اللي عاوزة ربنا يكون
زبيده.... يلا سمعليكوا..
عادل خد تقي الاوضه..
عادل.... هااا فهنيني اي اللي حصل
تقي... محصلش حاجه هيا سالتني سبب رافضي وانا حكتلها واقنعتني بردها واني انسانه ومن حقي اعيش
عادل اتنهد... بصي يا تقي انا واثق فيكي وبتمني تكوني بتعملي الصح ليكي
تقي بنفسها.... دي الحاجه الوحيدة اللي هعملها صح لياا
تقي لعادل... حاضر متقلقش خاليكي واثق فياا
عادل... ماشي يا تقتي
سهيله بصوت عالييي..... يلاا يااا مازن خلص طبخ جعانه
مازن.... يا شيخه منكك لله يوم اجازتي تمرمطني كده
سهيله.... خلص بس عشان جعانه
مازن... طب ساعديني
سهيله.... مانا عملت السلطه
مازن.... لاا كترررر خيرررك والله
سهيله بحزن مصتنع..... اه والله تعبيني معاكم
مازن.... معلش احنا ظالمه ورفع ايدوا غلي وشوا الصبررؤ يااارب
سهيله وهيا بتاكل طماطم.... في حاجه يا ميزو
مازن..... في انيييي هتجلط منگك
سهيله..... يووووه ليي كده بس
مازن مسكها من قفاهااا... انتي مش ناويه تتجوزي
سهيله بغمزه.... وانتي عاوزني اتجوز واسيبك
مازن... اه وغوري انا عاوز اتجوز واستقر
سهيله باستفزاز... طب اتجوز هو انا منعتك
مازن... ماانتي لو تليني دماغ صاحبتك كان زمانيي متجوز
سهيله بحزن علي اخيهاا.... وعد عمرها ما حبتك وهيا مش مستعده ليك حاسه انك اخوها وبس
مازن..... اوووف منككك اوفف قفلتيها
سهيله بضحك... مانت رايح تحب واحده مش بتحبك
مازن... اعجاب مش حب
سهيله... خلاص اعجب بغيرها
مازن.... ادخلي حطي الاكل وبطلي رغي
سهيله بتافف... طيب يا خويا متعبني معاك والله
مازن.... معلش انا ظالممم
دخلت سهيله المطبخ..وفونهااا رن...
سهيله.... الووو
... لا رد
سهيله.... رد يا حيوان رد يا زبالة رد يا حقير يا خنزير البرك يا عرره الرجاله
.... لا رد
سهيله... طب رد يا بيبي
.. لا رد برضو من المتصل لكن سهيله سمعت صوت تنفاسوا بصوت عالي
سهيله... طب غور ياااض وقفلت المكالمه
مازن دخل المطبخ... مالك بتشتمي مين
سهيله.... واحد اتصل بيغتت لكن شتمتوا وعطتهوملوا
مازن بغضب... قالك اي
سهيله بغباء... مقالش حاجه
مازن... اومال اتصل بيغتت ازاي
سهيله... بص يا سيدي بقولوا الو مش بيرد شتمت مشبيردقولت يا بيبي مش بيرد قومت شتمت تاني وقفلت السكه
مازن... صبررني يا رب
سهيله..... انت كل ما تشوف خلقتي صبرني يارب يخويا يصبرك بلا وكسه
في شقهه صغيره في وسط الحيي....
وليد وبحضنه واحده.... اي ياليليان بتبعدي عني ليي
ليليان ..... بلااش ليليان قولي لولي بس
وليد وهو بيقرب منها وبيمشي ايدوا علي جسمها بطريقة قذاره... لوله قلبي وحياتي
ليليان بضحك..... ههههه هصدق انا كده
وليد... متصدقيش وليد برضو يا حياتي
ليليان وهيا تفگ ازار قميص وليد وبتهمس بطريقه قذره.. تؤتؤ مش بصدقكك بس انا معاك بمزاجييي
وليد بشهوة... مش مشكله المهم انك معايا
ليليان وهيا بتقرب اكتر... ليي ريهام مش مكفياك
وليد بضحك.... ريهام دي مجرد واحده باخد فلوس منها وهيا عطتني جسمها ببلاش من مجرد كلمتين
ليليان وهو تقبله... اممم
صدح رنين هاتف وليد..
وليد... ينعممم
..... موحشتكش
وليد بصدمه...... ادهمم
ادهم... اه وليد يا روح امك
وليد..... خرجت امتااا من السجن
ادهم... كلامناا بعدين انت فين
وليد... بالشقه القديمه
ادهم... لوحدك
وليد بخبث... معايا ضيوف
ادهم... ومالو ضيوفك ضيوفي
وليد... ومالو نقسم اللقمه سوووا
ادهم..... خمس دقايق واوصلك انا نزلت القاهره
وليد... ماشي يا اخ غور هشوف الشغل
(يعني بما انوا ادهم قذر فملقتش غير وليد شخصيه زايوا زباله فقولت اجمعهم مع بعض الكلاب دول)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسفه علي اي غلطات بالكتابه بس كتبتهم علي السريع والله 🥺💔 بتمني البارت يعجبكم❤
#Nehad #Mohamed ♥
تعليقات
إرسال تعليق