القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهة البارت التالت بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الثالث🤎

#نهاد #محمد ♥


تقي رجعت البيت هيا وعادل وحضنت امها... 

سمسم وحشتيني. 

سميره....... حبيبت قلبى مبسوطه 

تقي.... وهو اللي يخرج مع عدوله يبقا زعلان 

سميره وهيا بتحضنهم سوا..... ربنا يخليكم لبعض يا ولادي وميحرمكوش من بعض ابدا 

عادل.... يارب هروح اغير انا وانا عشان جعان نوم

سميره..... ومش هتتعشاء

عادل... كلنا برا يا موزه شوفي كده تقي هتاكل

سميره...... هروح احطلها الاكل

تقي..... لااا لااا مش قادره والله هلحق انام عشان الامتحانات الصبح 

سميره.... ماشي يا بنتي

دخلت سميره اوضتهاا... ابو عادل 

سمير.... نعم 

سميره.... في عريس متقدم لتقي

سمير بصدمه..... لمين 

سميره... تقي في ايه

سمير..... دي تقي المشوهة اللي بتقولي هتجوز

سميره.... فيها اي يعني مهي بنت زاي البنات 

سمير بقرف.... بنت وبنات بلاش تظلمي البنات طيب

سميره.بدموع... ليي حرام عليك مش كفايه قسوتك عليها من صغرها

سمير.... اوووه عاوزه اي دلوقتي 

سميره.... تقابل النااس اللي هتيجي تتتقدم للبت

سمير.... طيب طيب سبيني انام بقا 

سميره.... تصبح على 

سمير قفل النور ومرظاش وبيرداد.... المشوهة هتجوز قال عال اوي

سميره سمعتوا ودموعها نزلت علي قسوه زوجها علي ابنته


في صباح يوووم جديد في فيلاا مراد.. 

مراد.... عفاف يا عفاف 

عفاف...... نعمم يا بيه

مراد.... جهزي الفطار بسرعة 

عفاف... حاضر 

دخل مراد مكتوب وقعد علي الكرسي وسند راسوا وافتكر حديثه هو وواته امس

فلاش... 

زبيده... اييي في ايي مسمعتش بقولك شوفتلك عروسه 

مراد... وانتي ازاي تاخدي خطوه زاي دي وانا مش موافق اصلا

زبيده بصوت عالي نسبيأ..... انت مش موافق حد يقعد معاك او يخلوا بالوا منك ورافض اي حد غريب يبقا مفيش غير 

مراد بصراخ.... لااا يعني لااا

زبيده بدموع... ليي بتعمل كده احنا زنبنا اي في اللي حصلك

مراد وقد احس بنبره حزنها.... اناي معملتيش حاجه لكن ابويا وجدي اللي عملوا ده بسبب قسوتهم

زبيده.... طب اعمل العملية 

مراد بصراخ.... لاا

زبيده..... يبقا تيجي تشوفها ولو موافقتش اوعدك مش هعمل كده تاني 

مراد... المره دي عشان خاطرك لكن لو اتقررت اتحملي نتجيتها بقا وقام وسابها

زبيده بدموع.... يارب يهديك


تقي..... صباح الخير يا ماما 

سميره.... صباح النور يا بنتي تعالي افطري

تقي وهيا بتاخد سندوش..... مفيش وقت يا سوسو يدوب الحق اوصل للمدرسه

سميره.... ماشي يا بنتي ربنا معاكي ولما تيجي في موضوع عاوزاكي فيه

تقي باستغراب.... موضوع اي

سميره... لما تيجي يا حبيبتي عشان نعرف نتكلم 

تقي.... ماشي يا سوسو سلام بقا 

سميره.... ربنا يستر طريقكك


وصلت تقي بعد وقت المدرسه ووصلت للفصل اللي مسئوله منوا.... 

تقي.... صباح الخير يا حبايبي

الاطفال..... صباح النور يا مس

تقي.... ناخد الغياب بقا مين مجاش انهارده من زميلكم.

احدي التلاميذ..... لوجينا يا مس مجاتش

تقي باستغراب لانها من المتفوقين ولم تتغيب عن الدراسه ولو ليوم واحد. 

تقي.... ليي في حاجه 

ليلي زميله لوجي.... مامتها توفت امبارح 

شهقت تقي بحزن ..... لااا حول ولاقوة الابالله

تقي بحزن..... مين بيحب لوجي

كل الاطفال رفعت ايدها... 

تقي.... طب اي راكم نفرح لوجي ونسعدها

الاطفال باستغراب..... ازاي يا مس

تقي بابتسامة..... هنروح نزوارها ونلعب ونهزار معاها 

الاطفال....ماشي يا مس

تقي...... بس هنروح بعدين لما احددلكم انا لكن دلوقتي زاي ما حفظتكم الفاتحه تقدروا تقرؤءاها دلوقتي وتقولوا علي روح مامت لوجي وكل اموات المسلمين 

الاطفال..... حاضر يا مس وبتدتؤا في تلاؤه سوره الفاتحه 


في بيت مازن.. 

مازن بصرراخ..... لااااااا ياا سهيله يعني لاااا

سهيله..... ليي بس ياباشاا

مازن.... قولت لا وغوري اعملي فطار 

سهيله بحده...... مش هعمل حاجه غير لما توافق اجيي معاك

مازن..... تيجييي فين تاني انتي ناسيه اخر مره عملتي اي ضربتي المقد علاء ولولا تداخلي انت وفهد مكنتش طلعتي من الحبس ابدا ويريت جاات غلي ضربوا ضربتي العساكر والمتهمين اييي بلطجيهه

سهيله ببراءه... يعممم كنت بهزر معاهم بس هما بيقفشوو بسررعه

مازن..... لاااا يعني لاا يا سهيله وغوري حضري الفطار بقا 

سهيله بحده...... هنشووووف يا مازن


في بيت ال حسين... 

عاصم..... هو مراد بت عشان تغصبيه يتجوز ياما

زبيده.... في ايي يا عاصم عاوزه اطمن عليه طول ما هو بعيد عني

عاصم.... يبقا تسبيه يختار هووو

زبيده....هيختار عروستوا بنفسوا واحسن فرح هيتعملوا بس لما يعمل العمليه 

عاصم..... يعني اي كلامك ده 

زبيده.... يعني ده جواز موقد زاي داده كده ليه تراعيه وبنفس الوقت تقنعه بالعمليه

عاصم بحده.... هتاجري ببنات النااس 

زبيده..... بقولك ايي انت ملكش دعوه بالقرار ده هتيجي اهلا وسهلا غير كده فسيبني انا هتصرف بعدين مش هاذي ابني ابدا 

عاصم.... مش هتاذيه بس هتاذي اللي هتاخدوا

زبيده وهي بتحرك شفايفها...... بلا وكسه هيا تطول اصلا وبعدين بعد الجواز هتخدلها قرشين حلوين هينسواها كل حاجه 

عاصم بعصبيه..... ومراد موافق ع الكلام ده 

زبيده بصراخ... اووه انت مالك مدام القرار ملهوش دعوه بيك يبقا متدخلش

عاصم بصراخ اعلا.... مدام ليي علاقة بشخص ملهوش ذنب يبقا اداخل

زبيده...مش هغصب مراد بس لو وافق يبقا انت متدخلش باي حاجه تاني فاااهمم

عاصم...... هيبقا غلط غلطه عمروا لو مشي وراكي عن اذانك يا زبيده هانمم


بعد وقت وصل مازن وسهيله.... 

سهيله وهيا بتجلس مكان مازن..... ياااءه يا اخيي السواقه ديي حاجه متعبه

مازن بغيظ.... لو سمحتي قومي من مكاني عاوز اشتغل

سهيله...... اشتغل يخويا هو انا منعتك ولا اكونش منعتك ولا اكونش مثلا مثلاا منعتك

مازن برفع حاجب..... حاااشهه لله دانتي ملاك يدوب قاعده مكاني وعامله دوشه

سهيله بتأفف...... اشتغل وانت ساكت

مازن.... الصبررر يارب 

سهيله بلامباله.... هيصبرك يا زوزو

مازن بداء يشتغل... سهيله بمقاطعه.... الا صحيح يا مزونتي

مازن.... خير 

سهيله.... بتعملوا عصير فرش هنا

مازن.... مكنش ينعز اه فيه بس مش هجبلك

سهيله وهيا بتريح جسمها ع الكرسي لوراء......طب هاتلي قهوه بقاا 

مازن.... خلصت

سهيلة....... لا والله خلصت طب هروح اجيب بنفسي 

مازن وهو مركز بشغلوا.... طبب طيب

خرجت سهيلة من مكتب مازن واتجات ااعكسري تسالؤا تجيب المشروبات منين 

العسكري وهو بيحط ايدوا علي وشوا بسبب خوفوا منها من ساعت اخر مره ضربتوا.... تحب اي وانا اجبهولك

سهيله بقرف... 

مش عاوزه حاجه منك اوصف المكان بس

العسكري كانوا ما صدق هيخلص منها.... طب بصي هو اخر الممر اللي في الدور التاني... وشرح ليها المكان 

سهيله.... طب تمام شكرا 

العسكري... العفووو يا فندم

نزلت سهيله الدور الثاني وخبط في شخص وهيا نازله.... يا غبيي

الشخص..... انا اللي غبي برضو يا حلوفه

سهيله بردح...... نعمممم يا عنيااا مين اللي حلوفه

الشخص بصلها بقرف.... اكيد انتي ومشي وسابها

سهيله كملت بطريقها.... هو الواد ده طنشني ولا انا بيتحيقلي لا اكيد بتخيل اكيد يعني 


بعد وقت خرجت تقي من المدرسه هيا وسلمي.... 

سلمي.... مش هنركب انهارده كمان 

تقي بابتسامة.... لا هتركبي لاني عندي مشوار دلوقتي 

سلمي باستغراب.... مشوار اي

تقي... هقولك بعدين يلا سلاام

سلمي بلامبالاه.... سلاام

تقي وهيا بالطريق فونهاا رن. 

تقي.... الووو يا دولاا

عادل..... قربت اوصل للمدرسه هاجي اخدك

تقي بضحك.... لا ارجع البيت عندي مشوار 

عادل.... مشوار اي

تقي بحزن.... طالبه عندي مامتها اتوفت هروح اطمن عليها 

عادل.... طب انتي فين هاجي اوصلك

تقي..... قربت اوصل خلاص هبقا اتصل بيك تيجي تاخدني

عادل...... خالي بالك من نفسك يا تقي

تقي.... حاضر يا دولا متخافش 

عادل...... حاضر يا ستي هستنا اتصالك

تقي بضحك... ماشي يلا سلام عشان الطريق 

عادل... في رعاية الله 

وصلت تقي قدام منزال الدكتور يوسف والد لوجينا... 

تقي وهيا بتخبط علي الباب..... 

يوسف وهو بيفتح الباب.... ميين

تقي باحراج ورعب خوفا انوا يخاف منهاا... احمم انا اناا

يوسف وهو بيبص للشخص اللي قدامه ما هذه المخلوقه يالله غريبه ونظر لكلامها بتاتا زال هذه الافكار من راسوا وبصلها وقال. 

يوسف..... مين حضرتك 

تقي بابتسامة.... انا تقي مدرسه بدرس للوجينا و.. 

يوسف مقاطعا.... اه ميس تقي سمعت عنك من لوجينا كتيرر 

تقي بخجل...... اه اه 

يوسف... اتفضلي ادخلي

تقي وبصت للباب..... طب ممكن تسيب الباب مفتوح

يوسف بابتسامة باهته.... كنت هسيبوا اصلا

تقي بوجع.... مقصدش حاجه بس عشان حرام مش اكتر وكمان اكيد مش هتبصلي في الظروف دي حتي لو بصيت يعني حالتي متسمحش بكده 

يوسف بوجع من كلامها وميعرفش سببه.... اتفضلي لوجينا جوا

تقي اتجهت اتجاه غرفه لوجينا. 


في مكتبها بتصرخ جامد...... اقسم بالله لو منطقتي وقولتلي اللي حلكون معلقاقكي من رجليك واخلي اللي رايح واللي جاي يضؤبك علي قفاكي

مديحه..... معرفش حاجه والله اللي كان بيبعتلي الطلبيه كانت بيبقا متخفي

نياار بصراخ...... نعممم يا روح امك عاوزه تفهميني انك متعرفهوش

مديحه.... والله ما اعرف 

نيار لسا هتكلم والباب خبط ودخل العسكري... 

نيار بصتلوا.... نعممم

العسكري.... عاصم بيه برا

نيار.... عصومه

العكسري... هااا

نيار..... دخلوا يا زفت وخد الحيوانه دي الحجز تاني وخلي السات هناك يعملوا حفله عليها 

العسكري وهو بيدب التحيه العسكرية..... تمام ي فندم وخد مديحه ومشي

ودخل عاصم.... نيار 

نيار حضنتوا.... عصومه 

عاصم.... يخربيت ابو الاسم ده 

نيار بضحك..... معلش بقاا يا راجل واحشني والله 

عاصم.... وانتي وحشتيني طمنيني عليكي 

نيار.... تعال اقعد 

عاصم... لاا لاا تعالي هعزمك ع الاكل نتغدتء سوا

نيار... هناكلني اي

عاصم بابتسامة..... سمكك

نيااار صاحت بوجههه...... نعممم سمكككك مين يا ابو سمكك

عاصم.... مالك يخربيتك وبعدين انتي بتحبي السمك

نيار.... ده كان زمان اوي بس السمك صحاب مش طواجن. 

عاصم... نعممم!! 

نيار.... اي بتبصلي كده يعني 

عاصم وهو بيقرب منها وبيرفع ايدوا..... السمك. اي يا عنيا

نيار وهيا بتبلع ريقهاا.... طواجن ياباشا 

عاصم وهو بيضربهاا ع قفاهاا..... يعني ظابط وهبله ياربييي

نيار بصراخ.... اييي بقاا يخربيت ايدك تقيله وبعدين يعم انا مش هبله في كل حاجه معاكم بس ببقا كده دي شغلانه هم والله 

عاصم وهو بيحضنها.... طب يلا عشان نقضي باقي اليوم سوا

نيار... اشطا 


تقي دخلت اوضه لوجينا...... لوجينا. 

لوجينا بصتلها وهيا بتمسح دموعها وبصوت ضعيف... ميس تقي

تقي وهيا بتقرب لاحتضانها.... ايوااا يا قلبي

لوجينا بعياط..... ماما ماتت 

تقي وهيا بتمسح دموع لوجينا..... ماما مش ماتت

لوجينا بثتبها بفرحه..... بجد فين ماما طيب

تقي وهيا بتشاور ناحيه قلب لوجينا.... ماما هنا 

لوجينا بعدم فهم..... ازاي

تقي....... مش انتي بتقولي انوا ماما كانت تعبانه وبتوجع وتعيط 

لوجينا بدموع...... اه

تقي..... ماما كانت تعبانه وربنا حب يريحها من عذابها فخدها لجنته مامتك صبرت كتيرر فربنا كفائها بالجنه وعوضها عن كل المها ووجعهت واي حاجه مزعلاها مامتك حاليا مع ربنا كل اللي عاوزة بيحصل ومبسوطه اوي ومش بتاخد علاج ولا حتي موجعه تانى مفيش الم تانى 

لوجينا وهيا بتمسح دموعها..... بجد 

تقي بايماء.... ايوو ماما دلوقتي مبسوطه اوي عشان هيا عند ربنا بس زعلانه من حاجه 

لوجينا بانتباءه...... اي هيا

تقي وهيا بتمسح باقي دموع لوجينا وبحنان..... دموعك وعياطك ده مامتك هتزعل اوي لما بتعيطي  تعرفي انوا مامتك حوالينا دلوقتي وزعلانه عشان عياطك

لوجينا..... لااا لاا انا مبسوطه اهوا مش هعيط تاني 

تقي وهيا بتشاور ع قلب لوجينا.... مامتك هتفضل هنا يا لوجي هتفضل معاكي في كل مكان كل ما توحشك حطي ايدك ع قلبك هتلاقي مامتك معاكي هيا بتحبك اوي ومش عاوزاكي زعلانه 

لوجينا نفت رأسها.... مش هزعل تاني او هعيط تاني 

تقي وهيا بتحضنها..... حبيبتي ايوا كدا انتي شطوره طب عاوزه تسعدي ماما اكتر 

لوجينا بايماء.... اه

تقي....... طب تعالي نتوضا ونصلي ونقرأ قرآن لماما كتيرر فربنا هيزود درجات جنتها

لوجينا وهيا بتقوم.... طب يلا 

تقي هيا بتبوس رأسها.... تعالي يلا يا حبيبتي

كل هذا تحت مشاهدة يوسف وابتسم بحزن علي ابنته ودعاء لها براحه البال والسعادة وييتمني يعوضها غياب امها.. 


سهيله..... ياااض يا مازن

مازن بصلهت بنفاذ صبر..... عاوزه ايي يا اخرت صبري 

سهيله والاكل في بؤءها..... جعانه

مازن فتح بقوا للاخر.... نعممم اللي هو ازاي 

سهيله.... ايي زاي الناس 

مازن..... انتي بتاكلي لو واخده بالك انك جايبه فرخه وشندوشات كمان ومردتيش تديني سندوش واحد وتقوليلي جعانه 

سهيله..... مشعبتش

مازن..... مشبعتيش كلل ده ومشبعتيش حرررام عليكيي

سهيله..... يوووه اطلبي اكل

مازن.... اخرررسي واحنا راجعين البيت هبقا اجيب اكل عشان اطفح انا كمان 

سهيله بغضب.... يعني هتسيبني جعانه 

مازن وهو بيرمي عليها الملف اللي ماسكوا...... غورررريييييي

سهيله قامت تجري وفتحت الباب وخبطت في فهد. 

سهيله.... اه يا راسييي خبط في تووررر وبصت لقت فهد خبطت في حته كريم كراميل والله فداك ياباشا ميت خبطه

فهد بصدمه من وجودها..... انتيي بتعملي اي هنا وبص لمازن انت جبتها ليي هنا 

مازن...... اشعبطت فياا

سهيله بصدمه..... اااه يا كداب بقا كده طب والله لقول لفهد اللي انت قولتوا عليه

مازن برفع حاجب.... قولت اي بقاا

سهيله وهيا بتوجه ايدها على مازن وبصت بعيون القطط لفهد.... مازن قالي تعالي معايا يا اوختي يا حبيبتشي معايا الشغل بدال قعدتك بالبيت بيخليكي ملانه قولتله لا روح شغلك انت قالي لا قومي اللبسي قولتلو فهد مش هيقبل وجودي قالي فهدي مين وبتاع سيبك منو اقولا عيب ده فهودي بطل المخابرات يقولي بلا وكسه هو من غيري ولا حاجه اصلا اللواء صابر عليه عشاني موكوس ومش فاضي للشغل اقولوا لاااااااا لاااااااااا ابدداا استحااله

مازن رفع حاجبوا اكتر....... اه قولتي لا بصريخ وعدم تصديق صح

سهيله بايماء.... ايوا صح شايف اهوا اعترف بنفسه بذات نفسه وانا والله يا فلذه كبدي دفعت عنك كتشير بس مازن بقا حتي ضربني ع قفايا عشان اجي 

فهد بيرود..... حلوه التمثليه بس مقتنعتش 

سهيله.... اعيطلك طيب

فهد.... دموع تماسيح يا قمر

سهيله.... بتعاكسني هقول لرحمه

فهد بقرف... اعاكسك انتي دول بيقولوا سهيله الهبله

سهيله بضحك... شالله يسترهم رافعين معنوياتي اوي اخواتك دول

فهد وهو بيمسكها من قفاها...... حظرتك يا مازن اخر مره بهدلت الدنيا هنا سيبني اتعامل بقاا 

مازن وهو بياخد باقي اكل سهيله وبيشاور بصباعوا علي علامه ممتاز..... تمام خد راحتك يباشاا هيا متلزمنيش

سهيله بصدمه.... ماا ايييي يا واطي وبصت لفهد بعيون حزين هتاذي واحده اخوها اتبر منها 

فهد.... اه

سهيله.... اسمع بس يا باشا

فهد اتتجاهلها وخدها علقها من قفاها  قدام مكتب مازن.. فهد بصلوا من الباب... ابقا اعرفلي معلومات عن الشخص اللي بعتلك صورتوا

مازن.... هيوصل


نيار وعاصم خارجين من مكتب نيار..... 

نيار.... خلث بقا مش عاوزه سمكك

عاصم.......لا هناكل سمك وبطلي طفوله

نيار... اووه بقا وبصت قدامهت وبشقهه.... يخربيتك 

سهيله بابتسامة هبله..... نار هانم

نيار بغيظ.... نار في عينك

سهيله....... نازليني يا بت

نيار باستفزاز...... نزلي نفسك 

سهيله بغيظ..... نعمممم يا روح امككككك

عاصم بعصبيه..... احترمي نفسك 

سهيله بصتلوا.... مش انت الواد اللي خبط فياا من شويه 

نيار بصت لعاصم بضحك وشاورت عليه..... كلل ده وواد

سهيله... واد ع كبير 

عاصم..... وااد في عينك يلاا يا نيار

سهيله..... استنوا هنااا رايحين فين نزلوني العساكر بيضحكوا عليا ومش راضين ينزلوني

نيار بضحك...... تعرفي بشكر فهد دايما علي المكان ده دايما يعلقكك ويخليك مهزقه وشط الكل ولما تنزلي تضربيهم وبعدين تتعلقي تاني 

سهيله بغيظ.... فرحانه فيااااا

نيار بايماء...... اه بصراحه يعني لولا فهد لكونتي خربتي الدنيا هنا 

سهيله..... طب اتكلي ع الله مش عاوزه اشوفك تاني 

نيار بضحك.... لب بس يا سوسو هروح اجيب تسالي وهاجي اتسلا بقعدتي معاكي 

سهيله.... امشي من هنا يا زفته 

عاصم بقرف وهو ممسك بايد نيار.... يلا يا نيار اتاخرنا

سهيله.... ايوا يلا روقونا جاتكم القرف

عاصم... قرف في عينك يا بتاعه انتي

سهيله.... والله لو نظلت هشبشبلكم يا كلاااااااب

نيار...... سلااااام يا موزتي

سهيله.... غاره تاخدكم عبو اشكالكم عيال تقرف 

نيار بضحكه عاليه.... توشكري يا غاليه


تقي...... هااا بقيتي كويسه دلوقتي 

لوجينا.... اه 

تقي وهيا بتحضنها طب انا همشي دلوقتي بقا 

لوجينا..... خليكي شويه يا مس

تقي.... هجيلك ع طول يا قلبي وابقي اتصلي بياا

لوجينا..... حاضر 

تقي باستها.... ربنا يسعدك ياحبيبتي

خرجت تقي من اوضت لوجينا ولس هتخرج من الشقه.. 

يوسف.... احممم انسه تقي

تقي بصتله... نعم 

يوسف...... طنت حابب اشكرك 

تقي باستغراب..... تشكرني علي اي

يوسف..... علي كلامك للوجينا انتي ساعديها وو

تقي بفهم. ومقاطعه لكلامه...... مفيش داعي للشكر لوجينا زاي بنتي ومن احسن التلاميذ اللي عندي وهيا بتعتبرني زاي مامتها وصدقيتها فمن واجب الاصدقاء اننا نقف جمب بعض رغم صغر سنهاا بس عقلها اكبر من كده بكتير ربنا يباركلك فيها بجد دي من المع التلاميذ بجد وقلبها كبير اوي وطيب بداليل انا انوا رغم حالتييي اعتبرتني

يوسف بمقاطعه..... حاله اي انتي مش واثقه في نفسك 

تقي بحزن...... مبقاش مهم

يوسف لسا هيرد قطع حديثهم صوت رنه فون تقي.. 

تقي.... الووو يا دوله حاضر حاضر والله حاضر هنزال اهوا دقيقتين ياباشاااااا

يوسف بابتسامة واستغراب للي بتكلموا..... احم شكلك اتاخرتي

تقي... اه عادل اخويا تحت مستنيني هيعلقني عشان قالي متغريش وادي الليل ليل يعني هتنفخ هتنفخ

يوسف ضحك ع كلامهااا..... ههه ربنا معاكي متخافيش هو خايف عليكي 

تقي...... منا عارفه عشان كده بسيبوا يعلقني عادي

يوسف..... ولو طولتي عن كده هيجي يجيبك من شعرك 

تقي بالطم.... ايوا سلام يا استاذ نسيت اسمك بس يا ابو لوجينا عن اذنك 

يوسف.... ربنا معاكي 

تجي نزلت لعاادل. 

عادل بثصلها بغضب...... بقاا كددده اتاخرتي كل ده 

تقي...... معلش يا دوله والله البت كانت محتاجه حد معاها وبدات تدمع هيا خسرت امها يا عادل صعب اوي اللي حصلها 

عادل حضنها...... بس متعيطش يا قلبي خلاص انا قلقت عليكي 

تقي..... ربنا يخليك لياا يا احلا دوله في الدنيا 

عادل..... عشان دوله ديي يلااا عشان ناكل سوا وعازم علي الاكل 

تقي بضحك..... هو ده الكلام اللي بجد 

عادل...... ماشي هنروح فين

تقي.... اي حته اطلب الاكل وناكل بالبيت

عادل باعتراض.... هناكل بالمطعم

تقي..... لااا يا عادل بالبيت احسن

عادل اتفهم معرتضها.... تقي لازم تثقي في نفسك شويه لازم تبطلي تحطي النااس قدامك في كل حاجه وفي اي قرار بحياتك هيشي حياتك عشان مش هتتعاد تاني 

تقي بدموع...... عاادل ارجوك

عادل..... امسحي دموعك وهناكل في مطعم ووسط الناس وبتمني الاقي شويه ثقه يا تقي

تقي.... معتقدش


#Nehad #Mohamed ♥

تكملة الروايه من هنااااااااااا


 

تعليقات

التنقل السريع