القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهة البارت الرابع بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#آلفصـل #آلرآبع🤎

#‌Nehad #Mohamed 


مازن خلص شغل وطلع من مكتبوا ولسا ماشيي.. 

سهيلة بصراخ..... هييي يا عمم انت ياااض في واحده متعلقه هنا

مازن بصلها وضحك..... ياااءه يا سوسو نسيتك والله 

سهيله.... ينساك الموووت يا بعيد نزلني بدال ما انا متشعلقه كده منكك لله يا فهد الكلب

بنفس الوقت خرج فهد من مكتبوو... نعم يا سهيله بتقولي حاجه 

سهيله وهيا بتبلع ريقهاا.... بدعيلك بدعيلك يا كبير 

فهد باستفزاز.... اه فكرت لسانك طول كنتي هتشرفي بالحبس 

سهيله لسا هتنطق بابتسامة. 

فهد وهو بيشدد علي كلاموا.... الحبس الانفرادي

سهيلة بصدمه... 

نعممم كده مش هعرف اضرب

فهد... يحرام

مازن وهو بيقرب عشان ينزالها..... خلاص يا جماعه 

سهيله بصت لفهد بعد ما نزبت وعدلت هدومها.... هيا كلمه واحده هقولها منككك لله يا مفتري وطلعت تجري من قدامهم

مازن مسك فهد وهو بيضحك... معلش يا فهد 

فهد..... معللششش اي دي مجنونه بس هقول اي عندي نسخ منهااا

مازن... الحق اشوفها لتعمل مصيبه

فهد.... مصيبه اييي هتلحق ولسا هيكمل كلام سمعوا صوت صراخ سهيلة. 

مازن بصله من غير كلام. 

فهد بضحك.... دي سهيله يا عم

مازن بقله حيله... هروح اشوف هببت اي

فهد بضحك اكتر.... روح بسرعه 

مازن اتجه لسهيله..... في اييي يا بنتي 

سهيله بصريخ.... الحيوان ده عاكسني

الراجل اللي عكسهاا.... طب ليي الغلط ده يا استاذة 

مازن بص بصدمه ليه.... نعمممم يا روح عكستت مين

سهيله بابتسامة.... ايوا يا مازن كسروا

مازن مكمل..... بقاا بزمتك ديي خلقه تتعاكس انت اعماء يا ابني طب سيبك من الخلقه ده اسلوب بنت تعاكسها دي ممكن تشفلطك ولا تقدر تعمل حاجه فيها وجايه تعاكسها والله بجد لازم تتعالج عالج عيونك او ذوقكك 

سهيلة بصراخ..... نعممم يا عنياا مالها خلقتي دانا قمررر دانتوا اللي متغظين منييي

الراجل..... حبيبت اخد ثواب اني افرحهااا 

مازنضربوا بالبكس وهو بيشدها ناحيه العربيه... اه متغاظين يلاا نطفح سديتي نفسي يسد نفسك 

سهيلة بنظره قرف.... غور يلا مش بتدافع عن اختك

مازن ضحك... عشان عارف اختي جابت حقها

سهيله بضحكه.... اه بصراحه 


تقي وعادل وصلوا للمطعم...

عادل..... هااا يا ستييي تطلبي اي

تقي وهيا بتحاول تداري وشها باي طريقه.... اي حاجه يا عادل 

عادل.... تقي اقعدي علي راحتك 

تقي.... لاا يا عادل الناس بيبتصلي نظرات استحقار

عادل.... سيبك من الناس يا تقتي

تقي... طب طيب حاضر اطلب الاكل

عادل... حاضر 

وبنفس الوقتي وصل مازن وسهيله لنفس المطعم.. 

سهيله.... تعال ع الترابيزه الاخيره ديي ياض

مازن بقرف.... ياض 

سهيله... يووه بقاا متحبكهاش يا حظابط

مازن... امشي يا سهيلة يلا

سهيله بضحك يلا ولسا هتوصل لترابيزتها لمحت تقي سهيلة بابتسامة وصوت عالييي..... عااا بتتيا تقيييي

تقي بصلتها باستغراب.... سهيله 

كان بنفس الوقت نظرات الناس كلها اتحوالت ناحيه تقيي وبدات تسمع همساات الناس وكلمهم.. 

سهيله قربت. وحضنتها.... ياااءه يا عبصمت وحشتيني يختي

تقي بارتباك.... اتفضلي

سهيله وهيا بتقعد وبتشد مازن يقعد جمبها... كنت هقعد اصلا 

عادل ضحك علي كلامها... تنوراوا اكيد 

سهيله بابتسامة وغمزه..... تسلم يا كريم كراميل انت

مازن نكزها في كتفها وبصوت واطي.... احترمي نفسك شويه وقدري كيس الجوافه اللي جمبك

سهيله بصوت عالي نسبيآ.... الله وانا عملت اي انا بعاين الجمال والحلاوه دي وبس

مازن.... استغفر الله ربنا يتوب عليكي

سهيله بضحك... يارب يا مزونتي

مازن بص لعادل.... اسف بس اختي هبله شويتين تلاته أربعة 

عادل بضحك.. ولا يهمك

سهيله متجاهلهم....هاا يا بت يا تقي طمنيني عليكي 

تقي بابتسامة....الحمدلله بخير

سهيله بغمزه دايما.... دايماشوا بخير يا قمري

تقي بابتسامة..... شكرا 

سهيله بفزع.... شكرا شكرا اييي يا بنتي استغفر الله في قوانيني مفيش شكرا ومفيش اسف ومفيش لااا واخد بالك من لا يا مازن

مازن.... واخد بالي يا مهزءه

سهيله بضحك.... حبيبي توشكر تسلم 

تقي بضحك... طب اي مش هناكل

سهيلة.... هناكل طبعا اطلبلنا يا بلغل اكل

مازن بعصبيه...... لم لسانك يا بت

سهيله..... خلاص اسفه 

عادل... خلاص يا جماعه تطلبوا اي

سهيله..... بسم الله الرحمن الرحيم انا هطلب 

وبنفس الوقت جاء مدير المطعم.. 

المدير... السلام عليكم 

عادل.... وعليكم السلام 

المدير....حضراتكم الاكل هيتغلف ليكم جاهز وتقدروا تاخدوا تاكلوا باي مكان تاني 

عادل... نعم تقصد اي

المدير.... حضرتك شكل المدام اللي جمبك وبيشاور علي تقي بيخوف الاطفال اللي هنا والناس قارفه انها تاكل وخايفين ومتقززين من شكلها فحضرتك طلبك هيجيلك لغايه عربيتك متغلف 

عادل بعصبيه.... نعمم وشكل اختي مالو وليي متكلش زايها زاي اي حد 

المدير بغضب من عصبيّة عادل عليه.... حضرتك اختك شكلها مقزز ومش عاجب الناس واتفضل يريت من غير مطرود

تقي نزالت راسها وهيا بتعيط. 

سهيلة بغضب.... لا انت انسان قذر ومش متربي بقاا 

المدير... اتفضلوا بدال ما هطلب الامن

تقي مسكت ايد عادل... يلا ياعادل

سهيلة وهيا بتهجم عليه تضربوا.... انا هخليك تطلب الامن كويس يا حيوووان ونزالت فيه ضرب ومازن قام يشيلها من عليه

عادل مسك المدير وبداء يضرب فيه وجاء الامن شال عادل من عليه.. 

المدير بزعيق..... برررا طلعوا الهمج دول برا يلاااااا

مازن بعصبيه وزعيق..... اقسم بالله اللي هيقرب من اخواتي لهبيتوا بالحجز

المدير.... طلعوهم برا

مازن ضربوا وقعوا ع الارض وبص للامن.. اقسم بالله اللي هيقرب من اخواتي لهندموا فاهمينن

الامن بيقربوا منوا. وبلمح البصر كانوا كلهم ع الارض مضروبين من مازن وعادل. 

عادل قام ومسك في المدير تانى وبعصبيهه.. انتوااا مين عشان تحكموا علييي اختييي لييي تعمل فيها كده بتحرموها من حقهاااااا انهااا تعيشش لييي انتوا حيواناات

تقي بعياط وصريخ.... عادل سيبوا سيبوا كفايه 

عادل بصلها وحضنهااا..... اششش اهدي يا حبيت اخوكي 

تقي بعياط..... يلااا نمشي 

عادل بص للمدير وتف عليها.. انتوا متستحقوش انكم تعيشوا لانكم حيواناات علي شكل بشر 

سهيله بمقاطعه..... انت بتظلم الحيوانات لما بتشبهم بيهم دول شياطين علي هئيه بشر اتفوووو علي اشكالكم 

مازن مسك ايد سهيله..يلا يا جماعه 

عادل اخد تقي بحضنه ومشي بيها.. 

خارج المطعم... 

سهيله بضحكه غبيه.... تاكلوا كشري

عادل بصلها ورفع حاجبه.. نعم

سهيله.. تعالوا بس عازماكوا علي كشري عند عم سعد انما اي يستاهل بقككم. 

تقي وهيا بتمسح دموعها بضهر ايدها زاي الاطفال... لاا انا عاوزه ارجع البيت انا تعبانه 

سهيله.... بس يا بت يلاا يا جماعه عشان جعانه

عادل.... معلش مره تانيه 

سهيله... لاااااا ويلااااا

عادل بص لمازن ومازن ضحك.... دي سهيله يعني محدش يقدار علي عنادها فالاحسن تمشوا بهدوء عشان متتعصبش

سهيله قربت من تقي وحضنتها...... تقي ونبي يلاااا عشان خاطري مش انا زاي اختك

تقي.... انتي صاحبتي الجديده واعتبرتك اختي المجنونه بس انا تعبانه ومش هقدر اتحمل حاجه تانيه انهارده 

سهيله... بص بقاا استخدمت معاكي اسلوب المحن ومش نافع ويلاا من غير كلام زياده 

تقي بتهز راسها بعلامه موافقه. 

سهيله بابتسامة... برافو وبصت لعادل.... هاا عندك اعتراض 

عادل ضحك.. اعتراض علي اي يا رئيس 

مازن.... طب تعالوا بعربيتي

عادل.. أحنا هنيجي وراكم بالعربية

مازن.... خلاص تمام يلا يا سهيله 

وصلوا كلهم قدام مطعم الكشري.. 

تقي وهيا متعلقه بايد عادل... انا خايفه يا عادل 

عادل رفع وشها لفوق... متخافيش يا قلب عادل انا معاكي 

تقي بابتسامة حزن..... محدش متقبلني

سهيله وهيا بتحضنها..... هما اللي تفكيرهم متخلف انتي جميله اوي يا تقي كفايه روحك الحلوه وقلبك الطيب يمكن انهارده تاني يوم في معرفتي ليكي بس بجد حسيتك اخت وحقيقه 

تقي بابتسامة.... شكرا 

سهيله وهيا بتضرب تقي علي رأسها..... شكرا تاني 

عادل بابتسامة... طب اي عم سعد بتاع الكشري مستني

مازن مسك ايد سهيله... مهو رغيها مش هيخلينا ناكل

سهيلة... بقا كده 

مازن باس رأسها.... اه يا قلبي

سهيله.... هزقتني وثبتني بنفس الوقت والله برافوا

دخلوا كلهم المطعم.. 

سهيلة.... ونبي يا عم سعد كتر الدقه شويه 

سعد... حاضر ي بنتي عارف طلبك

سهيله... وبعدين تجبلي طبق رز بلبن احلي

سعد.... يا بنتي عارف طلبك

سهيله... الحق عليا اني بفكرك انت راجل  كبرت وعقلك اكيد خرف وعندك زهايمر قولت افكرك

سعد... استغفر الله العظيم انتي بتيجي ترفعي عليا  السكر والضغط عليا وتمشي

سهيله بابتسامة خجل.... شكرا يا عم سعد انا عارفه اني سكر والله بس معلش الكشري عشان الضيوف

سعد بابتسامة سخريه... عازمه ضيوفك علي كشري

سهيلة برفع حاجب... اومال اعزمهم علي فراخ وتاخد فلوس علي قلبك اد كده لا كشري حلو وامشي يلاا

سعد بصلهم..... اي طلبات تاني

مازن بغضب من اخته... لا كفاية شكرا 

سعد مشي وتقي اتفتحت بالضحك... هههههه يالهوي مش قادره يخربيتك ايي ده 

سهيله... اي ياختي

تقي... انتي دمك عسل والله 

سهيله بغمزه... مفيش غيرك عسل 

تقي بحزن وبتحسس علي وشها... 

سهيلة مسكت ايدها.... بلاش تبصي لنفسك علي انك وحشه فكري تبصي علي انك شخص مختلف عننا شخص ابداع الله في خلقه انتي جميله ربنا مبيخلقش حاجه وحشه 

تقي بدموع... الحمدلله 

سهيله... الحمدلله دايما وابدا بس بلاش تعيطي  دموغك غاليه وانتي غاليه

تقي بايماء... حاضر 

وصل الاكل وكلوا ولسا كل واحد هيركب عربيتوا.. 

عادل وهو بيسلم علي مازن... اتشرفت بمعرفتك 

مازن... الشرف ليا يا بشمهندس

عادل... شكرا ليك ولاختك علي الوقت الجميل ده والابتسامه اللي علي وش اختي بسببكم

مازن... تقي زاي اختي وكمان سهيله بتحبها فمش هتزعلها 

عادل... يلا السلام عليكم 

مازن... وعليكم السلام 


صولت تقي البيت.. 

سميرة بغضب... اتاخرتوا لياا

عادل وهو بيبوس ايدها... اخدت تقي واتعشيناء برا

سميره... كل ده برا البيت 

عادل.... تقي كانت زهقانه 

سميره بصت لتقي.... انتي كويسه دلوقتي 

تقي بابتسامة.. اه يا قلبي 

سميره قربت وحضنتها.... دايما كويسه روحي غيري وتعالي عاوزاكي بموضوع

تقي... حاضر يا قلبي. 

دخلت تقي غيرت هدومهاا. 

تقي وهيا بتبوس ايد امهااا... هااا اي هو الموضوع اللي عاوزاني فيه من الصبح

سميره بابتسامة.... عريس

تقي... مش فاهمه 

سميره وهيا بتخبط علي راسها... جيلك عريس يختي

تقي بابتسامة سخريه... ليي مين اعماء البصر والبصيره اللي هيبصلي ده

سميره بلعت ريقها من ذكر تقي لكلمه اعمه..... هو بن راجل اعمال كبير ومن اكبر عائلات الصعيد وهو راجل اعمال ليه شركته الخاصه

تقي.... وبقااا راجل الاعمال ده عاوز يتجوزني ليي

سميره... هو ميعرفكيش اموا اللي طلبت ايدك

تقي... طب مامته تعرفني منين.. 

سميره... من طريق ام ياسر 

تقي... ام ياسر اك ياسر هتجبلي عريس وهيا مش بتطيقني وبتخاف مني مش غريبه

سميره.... يعني هو ببلاش ما بتاخذ حلاوتها من العريس والعروسه

تقي بابتسامة حزن.... وهو هيقبل بيا وانا كده 

سميره بارتباك... مهوو مهوواصلوا

تقس لحظت ارتباك مامتها.... مهو اي

سميره بحزن... مهو هو اعمي فقد بصره

تقي.... يعني هو مش بيشوف

سميره بايماء... اه

تقي.... عشان كده عاوزين تضحكوا عليه وتجوزوني ليه عاوزين تخدعوه

سميره... يا بنتي هيحبك لما يعرفك

تقي بدموع... انتي عاوزاني اكدب عليه

سميره بحزن... يا بنتي عاوزه اشوفك عرروسه عاوزه افرح بيكي قبل ما اموت

تقي بعياط... تفرحي بياا بالخداع بالكدب لييي

سميره بدموع.... عشان خاطري وافقي تقبليه والقرار اللي انتي عاوزه هعملوا

تقي... لاا مش عاوزه اقابل حد ومش عاوزة اتجوز 

سميره..... عشان خاطري يا بنتي ادي نفسك فرصه 

تقي... مش هدي نفسي فرصه بالكدب

سميره بصراخ.... بكره هيجي وهتقعدي معاه وده امر مش كلب فاهمههه

تقي بصدمه من امها ولاول مره ترفع صوتها عليها.... ما ما

سميره.... بلا ماما بلا زفت بكره تجهزي نفسك ويلا علي اوضك

تقي طلعت تجري علي اوضتها وهيا بتعيط. 

عادل خرج من اوضه علي الزعيق... ايي اييي فيي ايي

سميره بغضب... علي اوضك يلااااا

عادل... في ايي

سميره... مفيش يلا تصبح علي خير 

عادل بص لاوضت تقي.... تقي بتعيط. 

سميره سابتوا ومشت وعادل دخل اوضه تقي. 

عادل... تقتي تقي حبيبتي مالك 

تقي وهيا بتمسح دموعها.... مفيش حاجه 

عادل قرب منها وحضنهااا.... في اي يا قلب اخوكي

تقي بعياط...... محدش ضيقني ولا بيحبني ماما حبتني بما فيه الكفايه وعاوزه تخلص مني وكمان بالكدب عاوزاني اتجوز بالكدب

عادل بيملس علي رأسها....اهدي يا حبيبتي وفهميني في اي

تقي بصتلوا بدموع... جيلي عريس 

عادل... وده مضيقكك انها عاوزه تفرح بيكي

تقي.... هو اعمي

عادل... وانتي رافضه عشان كده 

تقي... لا والله عشان مش هيقدر يشوفني لو شافني هيرفض عاوزة اقولوا الحقيقه ماما بتقولي  لا هو هيحبني زاي ما انا لما يعرفني ولما يكتشف انيي مشوهةة هبقا بخدعوا مش هقدار اخدعوا مش هقدررر

عادل حضنها جامد وبيمسح دموعهااا... وراي ماما اي

تقي... عاوزاني اقعد معاه 

عادل... يبقا تقوليلو انتي الحقيقه بس انتي مشوهةة انتي مختلفه واحلا

تقي... لاا مشوهةة 

عادل.... حبيبتي انتي جميله اوى 

تقي بدموع.... انا تعبانه اوي

عادل شدد علي حضنها... مالك في اي

تقي... مش عاوزه ابقا مشوهةة انا تعبت اوي وانخرطت بالبكاء 

عادل.... حبيبتي اشش اهدي انتي مش مشوهةة انتي جميله مختلفه عننا 

تقي.. نظرات الناس بتقلتني.

عادل... الناس دول ملهمش حق بحياتنا لما بيحصلنا حاجه مش بلاقيهم غير بالكلام علينا مش ورءهم غير الكلام والنميمه والتريقه علي خلقه ربنا اللي هما ميقدروش يخلقوا زايها

تقي وهيا بتدفن راسها بتجويف رقبه عادل... عاوزهم يعرفوني كتقي مش كشل مشوهة منبوذه

عادل.... قريب اوي هيعرفوا تقي

تقي... عاوزة انام

عادل ملس علي شعرها... نامي يا حبيبتي بحضني

تقي وهيا بتشدد علي حضنوا... انت احن اخ بالدنيا بحبكك اوي

عادل وهو بيبوس راسها.... وانا بحبك يا قلب اخوكي 

تقي  وهيا بتغمض عيونها.. ربنا يخليك لياا وميحرمنيش منگ ومن حنيتك أبداً 


سميره باوضتها اتصلت علي ام ياسر. 

ام ياسر... اي يا ام عادل في حاجه 

سميره... بكره مستنين الضيوف

ام ياسر بزغروطه.... لولولولولي عيوني الاتنين يا ست ام عادل بكره بعد المغرب هيكونوا عندك 

سميره... هستناكوا

ام ياسر.... متنسيش الحلاوه

سميره بتنهيده... حاضر متخافيش 

ام ياسر... طب يا حبيبتي يلا تصبحي علي خير وقبل ما اوصل بالناس هديكي رنه

سميره... تشؤفوني وانتي من اهل الجنه 

وقفلت المكالمه مع ام ياسر واتنهدت.. ربنا يريح بالك يا بت بطني ويرزقكك باللي يسعدك  يعوضك خير وابتسامتك تبقا موجوده غصب عني سامحيني علي عصبيتي بس انا مش دايمالك ولا هفضل اعشلك لازم اربطك بحد تتسندي عليه من بعدي يارب تسامحني


في صباح يوم جديد تقي لبست ولسا خارجه.. 

سميرة... صباح الخير يا تقي 

تقي... صباح الخير 

سميره... تعالي افطري

تقي... لا مليش نفس 

سميره بتشد ايدها.... تعالي افطري يا تقي 

تقي بدموع... حاضر 

بدات تفطر قربت سميره منها وملست علي ضهرها.... اسف يا بنتي بس عاوزه افرح بيكي وانا بقولك اقعدي معاه وشوفي والقرار قرارك 

تقي... تمام انا شبعت عن اذنك 

سميره بتنهيده حزن.... ربنا معاكي يا قلبي 


وصلت تقي المدرسة.. 

لوجينا.... ميس تقي

تقي بصتلها بحب.... لوجي

لوجينا بتحضنها.... انا جيت اهوا المدرسه عشان ماما مش تزعل

تقي باستها... ماما مش بتزعل منك يا قمر 

يوسف قرب.... صباح الخير يا انسه تقي

تقي بابتسامة... صباح النور شكرا لانها جات ده الافضل ليها

يوسف.... هيا استمعت ليكي ولكلام

تقي وهيا بتحضن لوجينا.... هيا شطوره

يوسف بابتسامة... طب عن اذنكم انا عندي لازم اروح المستشفى 

تقي.... ربنا معاك 

يوسف... ممكن تخلي بالك من لوجينا 

تقي..... من غير كلام لوجينا زاي بنتي

يوسف... تمام شكرا ليكي

تقي... العفو يلا يا لوجي عشان نطلع فصلنا

مشوا سوا وهما بيضحكوا تحت نظرات يوسف.. 


سميره لاوضه سمير... صباح الخير 

سمير... صباح النور انا رايح الشغل

سميره... استنا هقولك حاجه 

سمير.... خير

سميره وهيا بتبلع ريقهاا..... الناس اللي طلبوا تقي هيجوا انهارده 

سمير... امتا ان شاءلله 

سميره.... بعد المغرب 

سمير... طيب في حاجه تانيه 

سميره... لا بس هات حلويات معاك 

سمير..... لي هيخطبوا السفيره عزيزه

سميره... دي بنتك

سمير... خلاص خلاص بلاش نواح علي الصبح هجيب هغور علي الشغل انا 

ولسا خارج لقاء ريهام في وشوا.. 

ريهام.... بابا 

سمير... قلب ابوها

ريهام.... محتاجه فلوس هجيب مذاكرت 

سمير... حاضر اتفضلي يا قلب ابوكي

ريهام باست خدوا.... شكرا يابابا طب عاوزه ارد علي صحابي في موضوعالرحله 

سمير... باليل هديكي الفلوس 

ريهام بفرحه.... حبيبي هروح انا الكليه بقا 

سمير... ماشي يا حبيبتي 

سميره بدموع بعد ما ريهام دخلت اوضتها وقىبت من سمير.... لي مش بتعامل تقي زاي كده

سمير بغضب... عشان دي مشوهة دي شيطان

سميرة دخلت المطبخ.... حسبي الله ونعم الوكيل 


زبيده.... صباح الخير يا حسين 

حسين..... صباح النور 

زبيده.... الخدامه جهزت الفطار. 

حسين لسا هيرد قطع كلامهم اتصال ع فون زبيده. 

زبيده.... الووووو

ام ياسر.... الوو يا حبيبي 

زبيده... ام ياسر ازيك

ام ياسر...... بخير يا حبيبي 

زبيده...... في جديد 

ام ياسر... اه الناس مستنياكم علي انهارده بعد المغرب 

زبيده.... تمام البت يعني هتنفع ولا اي

ام ياسر... يختي هيا تطول وبعدين انتي مش قولتي فتره عاوزه واحده كلملانيه وكمان متقدرش تتكلم بعد الطلاق وخلال الجواز تبقا خدامه لسي مراد يبقا مفيش احسن منها

زبيده...... تمام يا حبيبي تسلميلي هنيجي ع بعد العشاء 

ام ياسر... قولتلهم بعد المفرب

زبيده... يستنونا فيها ايي يعني  وبعدين احنا مش هنفضلهم الوقت اللي هما عاوزينوا 

ان ياسر... براحتك يا حبيبتي 

زبيده... ماشي يا ام ياسر هجبلك حلاوتك معايا 

ام ياسر بابتسامة... تسلميلي يا ست الكل 

زبيده... سلام بقا 

ام ياسر... سلام 

زبيده قفلت الفون مع ام ياسر 

حسين بصلها.... برضو عاوزه تجوزيه للبت المشوهة دي

زبيده.... يعم دي خدامه ويعتبر هناخدها ببلاش وعشان تونس ابنك بنفس الوقت وتقنعوا بالعمليه

حسين.... ابنك مش هيوافق

زبيده بتفكير... هخليه يوافق

حسين بصلها... ازاي 

زبيده بابتسامة خبيثه.... هقولك بعدين هروح انا بقا اشوف مراد

وطلعت اوضتها تغير هدومهاا. 

حسين اتنهد بتعب.... ااه يا زبيده خايف منك ومن تفكيرك لتبعدي ابننا اكتر من كده وخايفه لتلعبي علي اوتار الماضي وانا بحاول اقفله ربنا يستر ويرجعك بعقلك 

بعد وقت زبيده غيرت هدومها ونزلت لحسين... هروح لمراد تيجي 

حسين.... لا روحي انتي عندي شغل 

زبيده.... تمام براحتك باي


في مكان اخررر خارج حدود مصر باحدي مدن فرنسا. مدينه باريس الجميله... تستيقظ هذه الجميلة ذات الشعر الذهبي والعيون الزرقاء بابتسامتها التي تبرز غمزاتها فهي جميلة كاسمها.. 

جميلة...... صباحو يا كبير

جمال.... صباحو اييي في باريس وتقولي كده 

جميلة بضحكه... مش انتي اللي اجبرتني اتعلم العربي وجيبلي كل الافلام المصريه اديني بتكلم زايهم

جمال بابتسامة جميله تبرز غمزاته ايضا فهي قد ورثت هذه الغمزات من والدها.... عشان لما ننزال مصر تعرفي تتكلمي فيها 

جميله... حتى بالبيت بتكلمني بالمصري

جمال... مبحبش الكلام باي لغه تانيه 

جميله وهيا بتبوس خدوا... ماشي يا سيد النااس هروح اجهزلك الفطار

جمال.... تعالي الاول عاوزك بموضوع

جميله وهيا بتقعد جمبوا.... هااا احكيييي موضوووع اييي احكييي يلااااا 

جمال.... هننزال مصر

جميلة بصدمهه... ايييي مصرر

جمال... ايوا ي بنتي كفيانا غربه بقا وبعدنا عن بلدنا خلينا نرجع 

جميلة... هننزال مصر نعمل اي شغلنا كله هنا يا بابا وملناش حد بمصر هنرجع نعمل اي بس

جمال.... ومين قال اننا ملناش حد بمصر احنا عندنا عيله

جميلة.... اختك تبقا عيله

جمال... انا بعيد عن اختي بقالي اكتر من 25 سنهه ان الاوان اني ارجع بلدي وسطي ناس عاوز اموت وادفن ببلدي

جميلة وهيا بتحضن باباءها... بعد الشر عليك يا بابا بس مصر مش هعرف اتعامل مع حد فيها وغير كده عيلتك انا معرفهاش ومحدش يعرفني اكيد مش هيحبوني وانت قولتلي انوا محدش متقبلك بسبب انك صممت علي جوازك من ماما 

جمال بحزن.... جوازي من امك ألين اجمل حاجه حصلتلي في حياتي كفايه انك واخده عيونها وملامحها كلها الا الغمزات مني

جميله ضحكت.... انت القلب برضو وبعدين بصت بزعل محدش هيتقبلني او هيجبني لاني كنت بعيده عنهم

جمال حضنها.... متخافيش يا حبيبتى انا هبقا معاكي ولو مرتحتيش هنرجع تانى 

جميله... وصحابي وحياتي هنا 

جمال... حياتنا مكنتش هنا من الاول 

جميله.... خلاص يا بابا بس لو محستش براحه هرجع هنا تاني 

جمال وهو بيبوسها.... ماشي يا حبيبتي يلا اعملي الفطار وبعدينيا  دكتوره علي شغلك 

جميله وهيا بتادي التحيه العسكرية.... تمام يا فندم


زبيده وصلت بيت مراد وكان بيفطر.. 

زبيده... صباح الخير يا حبيبي 

مراد وهو بيكمل اكل وبعدما خلص... صباح الخير اتفضلي اقعدي 

زبيده.... انا جيت عشان اطمن عليك 

مراد وهو خارج.... كويس يا سعاااد يا سعاااد القهوه

سعاد.... حاضر با بيه

وخرج للجنينه... زبيده راحت وراءه. 

وبعد فتره سكوت بينهم سعاد جابت القهوه وبدا مراد يشرب قهوتوا. 

مراد.... زيارتك اكيد ليها سبب 

زبيده.... هتروح تقابل اللي هتخطبها انهارده 

مراد رفع حاجبه... حددي المعاد افرض مش مناسب ليا

زبيده.... متاكده انوا مناسب وانك هتوافق

مراد بإبتسامة برود.... ازاي

زبيده بإبتسامة خبث.... جوازك مقابل اللي انت عاوز  توصلوا

مراد بغضب.... تقصدي اي

زبيده بإبتسامة.... سيلا

مراد.... و لو موفقتش

زبيده وهيا ماشيه.... يبقااا تنساا خلاص انك تعرف اللي حصل او مين السبب في موتهاا

مراد وعيونوا اتقلبت لاسود... انتيي تعرفي 

زبيده.... اعرف كل حاجه بالدليل والورق هسلمهم ليك يوم فرحك فكر ورد. عليا قبل المغرب سلام يا حبيبي 

مشت زبيده ومراد اتعصب ورما فنجان القهووه.... بكرهككك بكرهكووا بكرهكوا كلكم انتووووا السبب


*ببعتذر عن الاخطاء بس ده الكيبورد وانا كسلانه اعدلهم😂😂


#بقلم #نهاد  #محمد 🌺

تكملة الروايه من هناااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع