القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهة البارت الخامس بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الخامس 🤎

#نهاد #محمد ❤


ريهام وصلت الكليه وقرب منها شخص وحضنها.. 

وليد... وحشتيني يا حبيبتي 

ريهام.... وانت كمان يا حبيبي 

وليد....عشان كده اتاخرتي عليا

ريهام.... معلش يا حبيبي كنت بجيب الفلوس من بابا  وطلعت الفلوس وعطتهالوا

وليد بخبث.... ربناا يخليكي ليا يا حبيبتي عارف اني متقل عليكي بس اوعدك اني اخلص واشتغل وهتجوزك وهنعوض كل حاجه 

ريهام وهيا بتقرب منوا وبتبوسوا في شفايفوا..... عارفه يا حبيبي وفداك فلوس العالم كلو

وليد بيبص لجسمها بخبث وبيمشي ايدوا علي ضهرهاا... انتي وحشتيني 

ريهام فهمت ما يقصده وليد... وليد مينفعش لازم ماخرش انهارده عندي محاضره واحده 

وليد وهو بيبصلها بحزن... مش عاوزه تبقي معايا 

ريهام اتعلقت برقبته.... خلاص يا حبيبي اسفه مفيش مشكله لو اتاخرت

وليد ضحك وسحب ايد ريهام وذهبوا لمكان ليفعلوا ما حرمهوا الله.


بعد انتهاء اليوم الدراسي.... 

تقي خرجت من المدرسة... 

سلمى.... يلا هنركب انهارده عشان عندي مشوار مهم

تقي... وانا كمان هرجع بدري

سلمي... ليي يعني 

تقي... جيلي عريس فهروح احضر الاكل

سلمي يشهقه.... نعمم عريس ليكيي

تقي.... اه

سلمي.... اه هو مشوهة زايك يعني 

تقي بحزن... لا وعن اذنك 

سلمي بصتلها وفي نفسها.. بقاا دي يجيلها عريس بلا قرق اكيد شخص يا شكلوا وحش يا فقير يلا وانا مالي اما اروح اشوف الزفت سيد ده

وصلت تقي البيت.. ماما 

سميره حضنتها... قلب ماما تعالي روقي معايا 

تقي باستغراب... البيت كان نضيف انهارده الصبح

سميره... روحي غيري وتعالي يا بت لازم ننضف عشان العريس 

تقي... لا والله 

سميره... ايوا امسحي التلاجه كويس ورتبي دولابك وتحت السرير امسحيه

تقي... يعني اللي متقدملي  هيجي يشوف التلاجه نضيفه ولا لا وهيدخل يشوف الدولاب مترتب ولا لا وتحت السرير ممسوح ولا لا

سميره بغضب.... بت اسمعي الكلام وغوري يلاا

تقي.... حاضر يا ستي


نيار بمكتبهااا..... عاصم من الباب ممكن ادخل 

نيار بابتسامة.... لااااا 

عاصم دخل ببرود دخل وحط رجل علي رجل... اطلبيلي قهوة

نيار... انت كده يعتبر مش بتحترم حظابط نيار

عاصم... لا بجد 

نيار بابتسامة... وحشتني 

عاصم.... وانتي كمان يا نيراني

نيار بضحك... نيرانك مره واحده ماشي يا سيدي في اي بقاا 

عاصم... في اي في اي 

نيار.... باين انوا في حاجه مدايقك احنا كنا مع بعض امبارح وكنت حاسه عليك وباين اكتر عليك فمتاكده انوا حصل حاجه 

عاصم بابتسامة..... طب تعالى هعزمك علي الغداء واحكيلك كنت عارف انك هتحسي بياا

نيار بتحط ايدها علي خدوا..... اكتر واحده بحس بيك لاني عارفاك يا عاصم وحافظك 

عاصم... هتخلصي شغل امتا

نيار.... اه صحيح طلعت من الشركة بدري انهارده كمان تتحسد بجد انت معروف بجبروتك بالشغل 

عاصم بضحك... حبيبت اقضي اليوم معاكي 

نيار.... طيب يا سيدي هقنع نفسي بكده

عاصم وهو ببحط ايدوا علي شعروا... اه يريت عشان مبحبش شغل المخبرين ده 

نيار ضحكت بصوت عالي... ماشي يا خويا كلها نصايه هشوف الاجتماع علي اي

عاصم.... اجتماع اي

نيار.... اصل وحش وغول وصقر المخابرات جايين انهارده 

عاصم بصدمه.... بجد ودول جايين ليي

نيار بتهز كتفهاا... مش عارفه والله بس هبقا اسال مازن

عاصم بغمزه... واي حكايه مازن دي

نيار بضحك.... ولا حكايه ولا رواية 

عاصم برفع حاجب... وأنا متأكد انه في حكايه 

نيار اتنهدت ومسكت ايد عاصم.... حتي لو في مينفعش تظهر

عاصم لسا هيسال نيار قطعتوا... 

اقفل علي الموضوع 

عاصم.... هستناكي تحكيلي 

نيار... تمام 

عاصم... هيا مين البت اللي كانت متعلقه من قفاها امبارح دي 

نيار انفجرت بالضحك.... اااااااااااه ههههه سهيلة هههه لااااا دي شئ عادي ههه اتعودت علي انها تتعلق كده من فهد

عاصم باستغراب...لييي

نيار.... لسانها اطوال منها😂

عاصم .... وفهد مين ده 

نيار... ثديق اخوها

عاصم بعصبيه.... وازاي يلمسها

نيار رفعت حاجبها... احم احم واحنا مالنا

عاصم بارتباك... اصلوا اصل هيا يعني مينفعش حد يلمسها

نيار... يعم احنا مالنا

عاصم... طيب روحي اجتماعك وهستناكي

نيار... اشطا 


تقي.... هااا يا ماما تمام كده 

سميره... ايوا كده برافو عليكي 

تقي... هروح اخد شوار انا بقا وارتاح شويه 

سميره... ماشي يا حبيبتي 

دخلت تقي اوضتها ترتاح شويه وسميره فونها رن. 

سميره..... السلام عليكم 

المتصل... وعليكم السلام 

سميره.... ايي ده صوت جمال 

جمال بضحك.... حبيبت اخوكي

سميرة بفرحه..... جمال 

جمال... عامله اي يا حبيبتي وعيالك اخبارهم اي وجوزك بوز الفقر ده 

سميره بضحك ودموع.... كلنا بخير والله وحشتني اوي يا حبيبي طمني عليك 

جمال... دامك الله بخير يا حبيبتي انا بخير الحمدلله 

سميره... وجميله بنتك وجميل

جمال بابتسامة... كلهم بخير 

سميره.... وحشتني اووي يروحي 

جمال... اديني هرجع مصر ومش هوحشك

سميره بفرحه.... بجد بجد هترجع مص

جمال... ايوا يا ستي جهزيلي شقتي القديمه عشان هرجع فيها لغايه مت نخلص تصميم الفيله الجديده 

سميره بزغروطه... لولولوليي هتنورزا مصر والله هتيجي امتا

جمال.... علي اخر الاسبوع 

سميره.... تيجي بالسلامه يا حبيبي 

جمال... الله يسلمك هروح انا بقا عشان الشغل

سميره.. ربنا معاك يا حبيبي


سهيلة.... مازن امزونتي بقاا ونبي وافق

مازن.... يا بنتي دانتي لسا متعرفه عليها هتروحي بيتها

سهيلة.... اه ونبي هيا وحشتني 

مازن بصلها جامد... وحشتك برضو 

سهيلة ضحكت.... بما انك فاهم سبب قربي منها رافض ليي

مازن... عشان اللي بتعمليه غلط والكدب والخداع غلط 

سهيلة.... انا مش بكذب عليها ولا خدعتها

مازن... لا بتكذبي وبتخدعي تحت مسمي الصداقه 

سهيلة.... انا هساعدها

مازن.... هتساعدي نفسك 

سهيلة.... ونبي يا مازن ونبي 

مازن بتنهبده.... حاضر عشان عارف انك بداتي تحبيها 

سهيلة بابتسامة.... تقي تتحب فعلاً وانا بحاول اساعدها

مازن... ماشي يا ستي وابعتي عن عادل فاهمه 

سهيلة بغمزه... ليي مالوا دوله ده هو القلب

مازن... استغفر الله العظيم قدامي يا زفته 

سهيلة بتنطيط.... يحيا مازن يحيا مازونتي

مازن بضحك وهو بيحضنها.... قلب مازن يا مجنونه 


نيار.... اديني خلصت 

عاصم... اخيرا دانا خللت من القعده

نيار بضحك... معلش يا روحي يلا بينا عشان هموت من الجوع 

عاصم... تعالي يا اخرت صبري

نيار.... حبك يا عصومتي

عاصم بضحك... المفروض اتثبت

نيار بضحك.... اه

واثناء خروجهم اتقابلوا بمازن وسهيله.. 

نيار.... بت يا سوسو

سهيله التفتت ليهم.... نار هانم

نيار وهيا بتحرك شفايفها بطريقة عشوائيه.... كرهتيني في اسمي يا شيخه عبو اشكالك

سهيله بلا مباله.... ولا يهمني انا شايفه اسمك كده وبعدين يا بت انتي مش كفايه اني سبتك من اللي حصل منك امبارح 

نيار... قلبك كبير 

سهيله بضحك.... من زمان

عاصم..... لو هقطع فتره العتاب ممكن نمشي 

سهيله.... ما براحه يا عم البت وحشتني وقامت زقت عاصم وحضنت نيار وبطريقه دراميا خبطت علي ضهرها ياااءه وحشتيني اوووي يا بت يا نار حضنك دفاا

مازن بقرف منها لعاصم.... دي مش اختي دي واحده مختله عقليه قرارت اتبناءه حالتها واعتبرها اخت ليا واصرف عليها

سهيله وهيا بتمسح دمعه وهميه..... قد اي انت قلبك طيب وحنين اخس عليا انا المتخلفه بقاا كده يا مازن وانا اللي عاوزه اخطبلك البت نار دي طب انا غلطانه وزقت نيار اوعي كده عن وشي اه كمان اياكي تفكري تتجوزيه ده معفن وبخيل عبو اشكالكوا

مازن... تسلمي يا حبيبت قلبي دايما رافعه معنوياتي

سهيله بضحكه ساذجه..... اه 

نيار... مين قالك اني هتجوزوه ليي مستغنيه عن نفسي عشان تبقي انتي اخت جوزي وعيالي يتهبلوا منك لاا يا شيخه 

مازن.... يعني يوم ما اترفض من الجواز يبقا بسببك يا شيخه منكك لله

عاصم بضحك..... انا مع رايك يا نينو 

سهيله بصتلوا بغيظ وبصت لنيار... طب طلاق تلاته لجوزكم لبعض وملكش دعوه ياااض انت مش هخاف انا من بصتك دي كل شويه تبصلي تخوفنيي لكن لاااا مازن اخويا اهوا موجود اضربوا بدالي 

مازن بصلها بصدمه 

سهيله بتصحيح... لااا لاا هيضربك هو

نيار بضحكك... بس بس يخربيتك يلا يا عاصم ناكل احسن 

سهيله.. الله اكل 

عاصم.... اكل اكل اي حد جاب سيره اكل امشي يا نيار بسرعه 

سهيله لمازن.... هما كحرتوني

مازن.. ايوا يا اخرت صبري اتفضلي علي العربيه 

سهيله... طيب براحه متزوقش الله 

مازن... حاضر اتفضلي

مازن وصل سهيلة عند. تقي.. 

سهيلة بتخبط علي الباب... 

سميره... ايوا مين يا بنتي

سهيلة بابتسامة.... سهيلة 

سميره.... سهيلة مين

سهيلة.... صاحبت بنتك الجديدة 

سميره.... ريهام بس هيا بالكليه

سهيلة بضحك... لا تقي

سميره.... اتفضلي يا بنتي هروح اصحهالك

سهيلة.... ماشي يا موزه

سميره... موزه 

سهيلة بضحك... وموزه المزميز يا ست

سميره بضحك.... واي كمان يا ست سهيلة 

سهيلة... روحي صحي البت وحشتني 

سميره... طب تشربي اي

سهيله.... لا والله ربنا يخليكي 

سميره بمقاطعه... لا والله لتشربي حاجه هتشربي اي

سهيله بضحك.... طب استني اكمل كلامي انا فعلاً هشرب بس بعد الغداء

سميره... عيوني الاتنين 

سهيله... تسلميلي 

راحت سميره اوضه تقي.. 

سميره... تقي يا بت

تقي بنعاس... اي يا ماما 

سميره... صاحبتك برا

تقي باستغراب... سلمي واي اللي جابها

سميرة... لا دي واحده اسمها سهيله 

تقي بصدمه... س سهيلة 

سميره... اه

تقي... هلبس وهخرج دقيقه 

سميره... طيب متاخريش 

تقي.. حاضر 

قامت تقي غيرت هدومها وخرجت للصاله.. 

تقي... سهيله منوره البيت والله 

سهيلة بضحك... قولت بما انك مش هتعزميني علي بيتك فعزمت نفسك 

تقي بضحك.... تنوري اي وقت 

سهيله....توشكري توشكري معلش روحي قولي لامك تشد حيلها في الاكل عشان جعانه 

تقي....  مش فاهمه 

سهيله... اصل الحجه مفكراني بتكسف وكده فطلبت منها الغداء اصل الاستاذ مازن ماكلنيش انهارده حاجه الوسخ

تقي بضحك... حاضر حتي حظك حلو امي عامله مائده انهارده 

سهيله بعدم فهم... ليي

تقي بحزن... اصل جيلي عريس

سهيلة بفرحه... طب وزعلانه لييي

تقي وهيا بتحط ايدها علي وشها وسهيله فهمت. 

سهيله مسكت ايد تقي... انتي جميله زاي ما اتتي اتقبلي نفسك هتبقي احلى بكتير اتتي فاقده الثقه في نفسك لي

تقي بحزن.... هيبقا عندي ثقه ازاي بشكلي ده 

سهيله.... يبقا عندك ثقه في ربناا هو انتي مش واثقه في ربنا 

تقي بفزاع..... لا طبعاً استغفر الله العظيم انا بس

سهيله.... سلمتي ودنك للناس المتنمره

تقي نزالت راسها لتحت... خوف الناس مني واستمئزاز الأطفال في المدرسه مني والشكوي من اولاياء الامور بسبب شكلي ونظرات الناس لياا وانا ماشيه وكلامهم وهمسهم وتريقه الكل حتي من اثرب الناس ليا اتخلا عني هو بابا اعتبرني من بنته وتقوليلي ثثقه وواجهه معنديش الشجاعه اوجهه كل ده لاني زاي ما بيقولوا نكره ونكره شكلها بشع 

سهيله بدموع علي هذه الفتاة مما تعنيه.... بس انتي اجمل بكتير من كده 

تقي بضحكه وجع.... صعبت عليكي وبتعطفي علي بكلامك شكرا لانك بتحاولي بس انا حقيقه نفسي 

سهيله.... يا تقي انتي مش كده خالص انتي عندك قلب مش عندي غير تعليمك وذكاءك انا شوفتك من جوه قبل ما اشوفك من برا في الحالتين انتي جميلة اوي وبحبك اوي

تقي حضنت سهيلة.... شكرا شكرا علي كلامك ده 

سهيله.... نرجع لموضوعناا بقاا 


نيار بصووت عالييي... عااااصممممممم ياا عاصممممم ونغزتوا في كتفوو انا ياااض

عاصم بفزاع...... اييي ايي في ايه 

نيار..... يخربيتك سرحان في ايي كل ده اديلي ساعه بكلمك

عاصم... هااا لا مفيش حاجه 

نيار..... لا والله من ساعت ما خرجنا من المكتب وانت مش علي بعضك

عاصم.... مفيش حاجه يا نيار واطلبي الاكل بقا 

نيار بسخريه.... طلبتوا من بدري يا خويا بس انت اللي سرحان مع اني يعتبر عارفة في اي بس هسيبك انت تتكلم المهم يا أستاذ 

عاصم...طيب يا حضرت المفتش كرمبو 

نيار... نينينيني

عاصم بضحك... طلبتي اي بقاا اكل

نيار..... سيبك من الاكل وقولي في اي واي اللي شاغل بالك ومدايقكك بقالك كام يوم وسبت الشغل ويومين وجتلي

عاصم بحزن احتل ملامحه ودمعه فرت منوا....

نيار قلبها اتقبض بسبب حاله عاصم وقربت منوا وحاوطت وشوا بايدها.... عاصم حبيبي في اي مالك 

عاصم بدموع.... سيلا

نيار وايدها بترتخي وهيا ماسكه وشوا.... س سيلا

عاصم  بايماء... اه

نيار بتماسك.... حصل اي

عاصم.... زبيده هتستخدمها عشان تجبر مراد انوا يتجوز

نيار بصدمه...... ايييي 

عاصم مكمل... ومش كده وبس دي هتجوزوا واحده اكبر منه ومشوهة

نيار بدموع علي ما يمر بيه اخوايها..... لييي

عاصم ببسمه سخريه.... عاوزه خدمه لمراد بس انا متاكده انها ليها رغبه تانيه 

نيار.... رغبه اي

عاصم.... علي اساس انك مش عارفة زبيده 

نيار.... بس ليي سيلا

عاصم بدموع ووجع..... تهديد هتعرفوا كل حاجه حصلت هتوريه الحقيقه اللي اديلنا سبع سنين 

نيار وهيا بتهز راسها بعلامه الرفض... مراد مش لازم يعرف لاااا 

عاصم بدموع..... لا مراد لازم يعرف بس مش هدخل البنت دي في حياتنا ملهاش ذنب في اللي بيحصل عشان تستغلها زبيده

نيار.... ازاي 

عاصم.... مش عارف 

نيار..... انا هحاول اوصل للورق الي مع زبيده وانت خليك مع مراد 

عاصم... لا كفايه خسرنا سيلا مش هخسرك انتي كمان 

نيار مسكت ايد عاصم..... متخافش هبقا بخير ومتنساش اني ظابط شرطه

عاصم بضحك.... ظابطه فاشله

نيار بابتسامة بتحاول تظهرها... اه الفشل اهم حاجه 

عاصم... الاكل اتاخر صح

صدحت ضحكت نيار بالمكان.... يخربيتك قلبت علي سهيلة لي

عاصم... هاا سهيلة 

نيار بغمزه... اي يا عم

عاصم.... يشيخه ده بلاء وربنا 

نيار.... هعمل نفسي مصدقه

عاصم... يكون احسن

نيار بضحك... ماشي ماشي 

وصل الاكل وكلوا.. 

نيار... عاوزة اروح لمراد وحشني

عاصم...تعالي هوصلك بالمره اطمن عليه انا كمان 

نيار... اشطا بلا بينا


تقي بتساؤل.... موضوع اي

سهيله.... يختييي يختييي موضوع العريس

تقي.... اه مالو

سهيله وهيا بترميها علي الارض... ملوش مالهوش غوري يا زفته

تقي بضحك... خلاص خلاص هحكيلك

سهيله... اشقيني

تقي.... هو اصغر مني

سهيله... مش عيب السيده خديجه رضي الله عنها كانت اكبر من الرسول صلي الله عليه وسلم 

تقي... عليه افضل الصلاة والسلام مش كده هو فاقد بصره اعمي

سهيله....وده اللي مزعلك

تقي بدموع..... لاا عشان هيخدعوا هيخدعوا بيا وبشكلي امي مش عاوزاني اقولوا حقيقتي

سهيله..... حقيقه اي انتي مش اقل مننا في حاجه ربنا عاطي لكل شخص حقوا كامل

تقي بدموع.... انا عارفة بس لازم يعرف شكلي ويقرار ات كان عاوز يكمل ولا لا غير كده هيبقا خداع بنخدعوا وهو ملهوش ذنب

سهيله بتمسك ايد تقي... بصي يا حبيبتي انتي مش وحشه لو حابه تقوليلو انك مختلفه شكليا فده شئ يرجعلكم بس متقوليش انك مشوهة انتي مش مشوهة انتي مختلفه مميزه اوي عند ربنا انتي عارفه انوا ربنا اذا احب عبد ابتلاءه وربنا ابتلاءكي عشان يشوف صبرك عشان يكافاك بالاخير انتي اصبري ومتعتترضيش علي حاجه ربنا كتبها ليكي 

تقي بايماء وقد. بدات الثقه تنبأ بداخلها.... ولو رفض

سهيله.... يبقا نصيب 

تقي بتفكير... هو اول واحد يتقدملي

سهيله.... لو ليكي خير فيه هيبقا نصيبك

تقي بدموع... ربنا هيعوضني

سهيله... اكيد يا قلبي 

قطع كلامهم الخبط علي الباب.. 

تقي وهيا بتمسح دموعها هروح افتح. 

سهيله.. متاخريش 

تقي فتحت الباب... عادل 

عادل حضنها... قلب عادل 

تقي بابتسامة.... اتاخرت ليي

عادل بتنهيده.... الشغل كان كتيرر ياختي النهارده حاجه تقرف وشركه تقرف ومدير بكرش يقرف

تقي بضحك... طب غير هدومك عندنا ضيوف

عادل برفع حاجب.... ضيوف مين مش باليل 

تقي... لا مش هما دي المجنونة سهيله 

سهيله.... سمعتك يا حلوفه انا مجنونه وخرجت ليهم وبصت لعادل ازيك يا كريم كرميل انت يا عثل نحل في عينك

عادل... سهيله 

سهيله بهيام... قلب سهيله وروح سهيله وعقل سهيله 

عادل وهو بيقلب عيونو... خلصتي محن

سهيله بضحك... استنا في شويه كمان

عادل....لا كفايه يخربيتك رغيك

تقي بابتسامة... طب روح غير هدومك عبال ما احط الاكل عشان سهيله ناوت تتغدا معانا انهارده عشان تدوق اكل ست الحبايب 

عادل وهو بيبوس راسها... حاضر


وثل نيار وعاصم لفيلا مراد.. 

عاصم... مراد هنا 

سعاد... اه يا بيه 

عاصم.... طب بلغيه اني هنا 

سعاد.. حاضر 

راحت سعاد خبرت مراد بوصل باسل ونيار.. 

مراد بتفكير.... نيار بعد المده دي كلها

نزال مراد رحب بيهم.. 

مراد.... اي سر الزياره دي

نيار بابتسامة حب... وحشتني اوي يا مراد 

مراد بسخريه.... اه عارف 

نيار بزعل..... اسفه 

مراد.... علي اي

نيار..... مكنش ينفع اتواصل معاك دي اختي اللي خسرتها وحاولت اصلح علاقتي بيك كتيرر اوي بس حصلت ظروف منعتني بس انا وعادل مسبناش بعض ودايما معايا وبيسال عليا 

مراد... عارف كل حاجه وعارف السبب اللي منعك

نيار بدموع..... ارجوك 

مراد وهو بيفتح ذراعوا..... مش عاوزه تحضني اخوكي

نيار بدموع وحب..... وحشتني وحشتني اوي اوي 

مراد وهو يربط علي شعرها... اششش اهدي يا حبيبتي كلنا كان مغصوب علينا

نيار... اسفه انا كنت ضعيفه

مراد بيتنهد.... كنتي صغيره 

نيار... مسامحني. 

مراد... انتي ملكيش ذنب

نيار... سيلا

مراد بغضب..... الموضوع يخصني

عاصم بغضب مماثل..... يخصنا كلنا

مراد.... عاصممممم 

عاصم..... اي يا مراد نسيت اللي حصل واللي استحملناءه

مراد...... يبقا تقولي اللي تعرفوا ومخبيه مفكرني مش عارف ولا اي

عاصم ابتلع ريقه.... مراد انا انا

مراد بسخريه... انت اي كمل 

نيار مهدئه للجو... خلاص يا جماعه وبعدين احنا كنا جايين عشان موضوع الجواز ده 

مراد.... لي 

نيار... لي اي

مراد...... يهمكم في اي

نيار..... البنت ملهاش ذنب تدخل ديرتنا دي

مراد بضحكه سخريه..... مش اؤامر زبيده هانم

عاصم.... يبقا ترفض

اسود عيون مراد.... لااااااا ان اقبل بجوازي مقابل معرفتي للحقيقه وبالاثبات

نيار... انت ناسي انك اعمي مش هتقدار تشوف الاوراق دي وانت عارف اللعيب زبيده كويس 

مراد بوجع من كلامها.... لا مش ناسي وعارف زبيده

نيار بوجع ودموع......  انا اسفه مقصدش بس بس

مراد.... اشش اهدي ووجه كلاموا لعاصم... الموضوع يخصني يريت محدش يداخل باي حاجه 

عاصم باعتراض... لا الموضوع يخصنا كلنا 

مراد بصوت عالي.... عاصممممم قولت ملكش دعوه بالموضوع والكلام انتهاء مستنيك انهارده بعد المغرب عشان نروح سوا

عاصم.... مش موافق للجوازه دي

مراد.... شئ. مقابل شئ ومتخافش مش هداخل اللي هتجوزها بموضوعنا انا بس عاوزه اعرف لي زبيده هدخلها حياتي ولي هددني بجوازي منها كان ممكن تهدتني اني اتجوز نانسي بنت خالتى واهوا باباها ملياردير وهيا عارضه ازياء بس غريبه طلبها

عاصم بتفكير.... امم انا معاك بس البت متتاذاش

مراد ببسمه حنونه.. خليك واثق فيا 

عاصم وهو بيحضن مراد..... واثق فيك بس خايف من الماضي 

مراد... هينتهي الماضي ووجعنا كلو

نيار وهيا بتقرب وبتحضنهم... بحبكم اوي يا احلا اخوات احنا المرحون الاربعه وفرت دمعه من عيونها وكذالك عيون مراد وهو يتذكر كلمات سيلا بضحكهاا.


Flash Back  ~~

حيث كان عمر مراد 25سنهه

وعاصم20سنهه

مراد بصوت عالييي.... سيلاااا ياا زفتتته

سيلاا وهيا مخبته خلف الكنبه وتكتم. انفسها ولكن فلتت احدا ضحكاتها.. 

مراد بغضب.... بقا وراء الكنبه يا حيوانه ومكسها من قفاها

سيلا وهيا بتبلع ريقهاا... اهدا يا باشا اهدي يا عم مكنش يعني شويه بيض ادلقوا عليك وانت نايم محصلش حاجه والله 

مراد وهو يرفع حاجبه..... لااااا والله كلل ده ومحصلش حاجه اومال لو حصل 

نيار وهيا بالتاسعه عشر من عمرها..... ولاااا يا عاصممممم 

عاصم وهو بيحط ايدوا علي ودانوا بسبب صوتهاا العالي.... ايي ايي انا جمبك يا حجه

نيار.... تعال مراد بيضرب سيلاا جبت فشار

عاصم بسخريه.... علي اساس انوا حاجه جديده اديني  شويه تسالي يا بت

نيار.... خود. اطفح جاتك البلاء

سيلااا وهيا بتجري من مراد...... عااااا الحقونيي يا بهايممم يا بهاييم طور بيجرري ورايااااا 

عاصم بتشجيع....... بتشتمي مررراد يا سيلاااا مراد الباشا سيد الكل بتشتميه اخس عليكي 

سيلا وهيا بتبصلوا بغضب..... وربنا بوتجاز بوتجاز متحرك اسفوخس

مراد وصل ليها ومسكها من قفاها وضربها.... اعمل فيكيي اييي اعمل ايي جننتيني

سيلا بببلهاء.... وديني الملاهيي

نيار وهيا بتتنط.... ايوا ونبي يا مراد ودينا الملاهي

مراد...... لااااااا لما تعتذر سيلاااا 

سيلاا قربت من مراد وباستوا في خدوا.... بليز يا مراد 

مراد وهو يحك راسوا.... بصراحه اثبت بس برضو لاا

عاصم... هوديكم انا

مراد... ابقا وريني ازاي 

عاصم... زاي النااس 

سيلا بعيون مدمعه.... بليز يا مراد عشان خاطري 

مراد وهو يحضتنها فهو لا يستطيع تحمل دموعهااا.... حاضر روحي اللبسي

سيلا بصت لعاصم ونيار وغمزتلهم.... اي رايكم 

عاصم صفر.... فناااانه فناااانه والله ياباشا 

مراد وهو يضحك علي اخواته فهو يعرفهم معرفه تامه... طب روحوا غيروا قبل ما ارجع في كلامي 

نيار  هيا طالعه تجري.... فورريره... اااااه يا عمودي الفقري ابن الفقري ده 

سيلا.... يختي يوكسك وقعتي كدا ازاي بصراحه الوقعه كان لازم تتصور عيدها تاني 

نيار وهيا ماسكه ضهرها بتتاوه.... يابت الجزمة تعالي ساعديني مش اقولي عيدي تاني 

سيلا بغباء... عشان اصور

مراد..... اجهزوا يا حمير بسرعه

هروال الجميع للاعلا وجهزوا نفسهم وخلال دقائق كانوا واقفين قدام مراد 

نيار وهيا ترفع يديها بعلامه التحيه العسكريه... تمام يفندم جهزنا اهوا

مراد... تمام بينا

وصلوا الملاهي وظلوا يلعبون هم الاربعه كانهم اطفال صغار ينسون سنهم والعالم وهم معا كل ما يهمهم كيف يمكنهم. اسعاد بعضهم.. 

سيلا بضحك.... وربنا انتوا مسخره فرجتوا الناس علينا 

مراد... سييك من الناس المهم انتي مبسوطه 

سيلا بابتسامة جميله.... جدا جدا 

نيار وهيا جايه عليهم اي رايكم بالرسمه دي. 

عاصم فتح بقوا للاخر... يخربيتك راسمه علي وشك بالالوان وراسمه ايي رسمه سبونج بوب يا خيبت املي فيكي

نيار.. نينيني بس ياض 

سيلا حضنت مراد... وربنا انا لما قولت اننا المرحون الاربعه مكنش من قليل بس حاليا المجانين الاربعه 

عاصم ضحك... اه والله يا سيلوا مجانين فعلا 

سيلا حضنت عاصم... وانت اكبر مجنون 

انضم للحضن مراد معاهم... بس يا بت بغير

سيلا بضحك... بحبك يا مرادي

نيار وهيا بتنضم للحضن.... بس يا هبل

سيلا بضحكه جميله..... لا بل المرحون الاربعه

End  Flash Back  ~~

فرت دمعه من مراد لتذكره بتلك الذكره الجميلة لهم... 

مراد هتصل بزبيده اخبرها بموافقتي. 

عاصم... انا معاك في اي حاجه 

نيار وهيا بتمسك ايديهم... وانا معاكم 

مراد ببسمه.... وانا متاكد من كده 


وبعد مرور الوقت..... 

سمير... المغرب اذان ومحدش جاء

سميرة... يمكن في حاجه حصلت يا حج ربنا يعلم بحال كل شخص 

سمير وهو بيبص لتقي... او يمكن هرب بجلدوا قبل ما يدبس

دمعه فرت من تقي بسبب كلام ابيها

سميره... كانوا هيتعذوا وبعدين الغايب حجته معاه

سمير بتأفف.... لما نشوف 

سهيله بالخارج.... يا تقي يا بنتي 

تقي... اي

سهيله... كل ده قاعده مع اهلك. ما هما معاكيي علي طول 

تقي... كنت بشوف اخروا لي متاكده انوا مش موافق 

سهيله... يابنتي انتي بتخمن وخلاص استني لما نشوف 

تقي بدموع... واضح اللي هيحصل

سهيلة بصلتها... دانتي عيله نكد والله ده النكد يستورد منك وقطع حديثهم رن جرس الباب

لسا تقي خارجه تفتح. 

سهيله... استني هفتح انا 

تقي بصتلها... بشكلك ده بيجامتي وبتاكلي جزر

سهيلة... قال يعني عريس لياا بلا وكسهه يمكن حسام اللي علي الباب هشوف عشان متشتميش انتي

تقي... ماشي متاخريش عليا 

فتحت سهيلة الباب وفتحت عيونها لاخرهم..... انت

الشخص.... انتيييي


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


#بقلم #نهاد  #محمد 🌺


تكملة الروايه من هناااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع