مغتصبي الحنون
البارت التالت والرابع
وقفنا لحد م طلعت من الحمام
وشاف كتلة جمال قدامه
وهو بدأ يقرب وبعدين أستغفر ربه وفجأة بدأ يزعق فيها انتي ايه اللي عاملاه في نفسك دا
بدأت تعيط والله اسفه انا مش معايا لبس ولقيت دا والله م كنت اعرف أنك هتيجي سامحني والنبي متعاقبنيش
هدي اول م شاف دموعها وقالها خلاص متعيطيش
يالا خدي دول البسيهم وتعالي هوديكي البيت
اخدت منه اللبس ورجعت الحمام تاني لبست
كان عبارة عن فستان سماوي وطلعت تسرح شعرها
انتي بتعملي ايه
باستغراب بسرح شعري
خدي البسي دي
ايه دي
دي طرحه انتي مش شايفه انتي مش هتطلعي بشعرك دا تاني
لا انا بحب شعري ومش هلبسها
نظر لها نظرة اخرستها وخدت منه الطرحه بسرعه ولبستها
بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن قمر يا حبيبتي بصي كدا
وهي بصت في المراية وفرحت اوي ع شكلها الجديد
تسريع الاحداث
خدها في العربيه ووصلوا البيت نزلت قالتلو تعالى شوف ماما تسلم عليك
لا معلش خليها بالليل وقولي لمامتك اني جاي بالليل اطلب ايدك منها
ملحوظة هي كل دا متعرفش هو عمل معاها ايه
نرجع ليه سابها وطلع ع الشركه
رن ع صحبه في الطريق وقالو اجي الاقيك انت وشيري في مكتبي
خالد دا صحبه وسيم وعضلات وعيونه سودة وشعره اسود ناعم
شيري دي السكرتيرة
وصل الشركه بطلته الساحرة فنظر إليه الجميع منهم المعجب ومنهم الحاقد
ودخل مكتبه م ان رأته شيري حتى بدأت في البكاء طبعا مش حقيقي بس علشان مياذيهاش
هو سؤال واحد عملتي كدا ليه يا شيري
نظرت اليه بارتباك ولو تجب
بصوت عالى بقولك عملتي كدا ليه
هي كمان بصوت عالى علشان بحبك وانت ولا على بالك انا سبت فلوسي وشركاتي علشانك وجيت اشتغلت عندك سكرتيرة بشوية ملاليم وحاولت الفت نظرك بكل الطرق البس ضيق اغريك وانت حتى مبترفعش عينك فيا ولا كأني موجوده انا زهقت طالما مش هتيجي بالذوق يبقى اجيبك بطريقتي وحتى وانت مش في وعيك سبتني ومعرفتش اعمل حاجة معاك
أبتسم بشر حلو اوي انتي تطلعي من هنا ومشوفش وشك تاني ولا تقربي مني واذا كان ببعد نظري عنك علشان خايف تغريني والشيطان يعمل شغله معايا انا بخاف ربنا اللي اعمله معاكي يحصل في اختي او بنتي فكما تدين تدان
وجه نظره لخالد خدها لبرة يا خالد طلعت وهي تتوعد له
ورجع محمود لعمله
نروح عند ندا يا ماما يا ست الحبايب، يا حبيبتي يا بنتي قلقتيني عليكي كنتي فين معلش يا ماما وحكتلها اللي حصل وهو جاي عندهم بالليل مامتها مصدقت تلاقي حد يحميها هنعرف ليه ومن مين في الفصول الجاية وقالتلها قومي جهزي البيت ونفسك علشان لما يجي وقامت تعمل اللي سناء طلبته منها
نرجع لمحمود بقا
خلص شغله بالليل طلع من الشركه راح على بيتو اخد شاور ولبس بدله كحلي وقميص ابيض وحط من برفانه المميز وطلع على بيتها وهو في الطريق يا ترى عملتي فيا ايه انا ليه مشدود ليكي اوي كدا
وصل البيت خبط لاقاها فتحتلو وهي لابسه فستان بينك وعليه طرحه بينك ومن غير اي ماكياج كانت زي القمر
تنح شوية بعدين رجع يتكلم ممكن ادخل
اه اسفه اتفضل اتفضل
ودخل في الصالون وهي دخلت تسند مامتها التعبانه واول مشافوا بعض
بصدمة هو انتي
هو انت
يا ترى محمود يعرف سناء منين وايه علاقتهم ببعض كل دا هنعرفه البارت الجاي
تفاعل كتير بقا علشان انزل اللي بعدو
بقلمي زهرة نيسان
مغتصبي الحنون
البارت الرابع
وقفنا لحد م محمود دخل الصالون وندا راحت تجيب مامتها من جوا
محمود اول م شاف سناء هو انتي يا خالتي انتي كنتي فين ومختفية ليه
اخدتو في حضنها كتير اوي وحشتني يابني والعيلة كلها وحشتني
ندا هو احنا عندنا عيلة يا ماما انتي مش قولتيلي كلهم ماتوا وانا صغيرة
لا يا حبيبتي هم عايشين بس مش كلهم انا اللي هربت بيكي علشان احميكي ومعرفتش حد طريقي
تحميني من مين يا ماما انا مش فاهمه حاجه
محمود انا هقولك
هتحميكي من صاحب ابوكي
فلاش باك من عشرين سنة
سناء انا بحبك اوي وبعشقك وجاي اطلب ايدك من والدك بكرة بالليل
بس انا مبحبكش يا محسن
محسن دا صاحب ابوها
انا بحب احمد واتخطبت ليه ووالدي وافق وكتب الكتاب والفرح بعد اسبوعين
محسن بكسرة مبتحبنيش وحبي ليكي مش شايفاه حرام عليكي انتي كسرتيني ليه يا سناء ليه
وسناء زعلت اوي عليه افهم بقا قلبنا مش بايدنا وانا عمري محبيتك انا شايفاك ابن عمي واخويا وبس وقلبي اختار احمد وهعيش معاه باقي عمري
تسريع الاحداث بعد اسبوعين كان فرح احمد وسناء وبدأ كتب الكتاب وبعد جملة المأذون الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير بدأت الزغاريد والاغاني والكل مبسوطين بس اكيد فيه اللي محروق من فرحتنا واقف محسن بعيد ويتوعد لهم بشر
وخلصنا الفرح وكل واحد راح بيته وانا وابوكي روحنا بيتنا
وعدى شهر واتنين ومنعرفش حاجة عن محسن لحد م جه في يوم وسمعنا خبر كسرنا كلنا
تليفوني بيرن برقم ابوكي
الو يا احمد انت ايه اللي اخرك كدا انت فين
انا مش استاذ احمد هو انتي حضرتك مراته
اه انا حضرتك مين
انا الدكتور البقاء لله يا مدام جوزك مات في حادثة عربية ومقدرناش ننقذوا ربنا يصبركم
لا احمد عااا 😭😭😭
هو فين
في مستشفى *******
جريت على اهلي واخدتهم وروحنا نشوف احمد مستحملتش منظرو وهم مغطيينوا بالابيض
يا حبيبي يا احمد متسبنيش متبعدش عني لا طب وابنك اللي في بطني انا كنت هفرحك بيه النهاردة 😭😭 لاااا
واغمى عليا مفوقتش غير بعد مدفنوه
جدك حسنين البقاء لله يا بنتي ربنا أراد بكدا هو عمره لحد هنا يالا لمي هدومك وتعالي البيت عندنا
لا يا بابا انا هفضل في بيتنا انا مش هسيب بيتي انا واحمد
حاضر اللي تشوفيه يا بنتي لو احتجتي حاجة احنا موجودين
عدى على موت احمد اسبوع وانا في البيت مش عارفه اعيش من غيره
لقيت حد بالليل بيخبط بقول مين محدش بيرود خفت ومفتحتش بعدين رجع الخبط تاني
بفتح لقيت محسن في وشي
انت ايه اللي جابك هنا امشي اطلع برة
زقني جوا البيت وحاول يعتدي عليا
ابعد ايه انا مصدقت مبقيتي لوحدك انا اتجوزك يا سناء انا قتلت احمد علشانك
لولا ستر ربنا وزعقت والجيران انقذوني منه وكلمنا الشرطه وجت اخدتو واتحبس 15 سنة
وانتي اتولدتي يا حبيبتي وكنتي مالية عليا حياتي بعد موت احمد
وعايشين مع جدك واعمامك وكانوا بيحبوكي اوي
وبعد 15 سنة محسن طلع من السجن وفكرة الانتقام عمياه واحنا خوفا منه قولتله اني اتجوزت ومحمود وقتها كان مسافر كنا هنبعتك ليه بعد م كتبنا كتابكم على بعض ومحمود وكل جدك أمر الجواز
بس محسن عرف بالموضوع وراح عندنا القصر وقتل جدك ومرات عمك ام محمود وانا شفتهم ومستحملتش خدتك وطلعت من البيت اجري وانتي كان عندك 14 سنه مكنتيش تعرفي حاجة
وعشنا هنا مع بعض في شقة ايجار وبدأت اشتغل عليكي ودخلتك المدرسة تكملي تعليمك بس سامحيني يا بنتي من لما تعبت وانتي شلتي مسئولية البيت وبقيتي تشتغلي والحمد لله محمود رجع جوزك وهيحميكي منه هو حالف ميخلي حد من نسل احمد يعيش كل دا علشان فضلته عليه
عودة من الفلاش
وادي كل الحكاية يا بنتي
يعني انت جوزي 😳
يتبع
تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هناااااااا
بقلمي زهرة نيسان 😊
تعليقات
إرسال تعليق