القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حبيب صديقتي البارت العاشر بقلم محمد صالح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#عشقت_حبيب_صديقتي

#البارت_العاشر


سلمى: شوفتي وثانية هبعتلك حاجه علي الواتساب. 


شهد فتحت الواتساب وسلمى قامت بعتالها صور علي اللي صورتها هي وأدهم في حضن سلمي


شهد مصدقتش نفسها ازاي علي يعمل كدا واشتغلت رن عليه وكل ما ترن تلاقي الموبايل مغلق.. ركبها الشك أكتر وأكتر


بعد ساعتين علي لقي الفون بتاعه مقفول فتحة لقي كمية مكالمات رهيبة من شهد.. قلق راح رن عليها


علي: ايوة ياحبيبتي لقيتك رانه كتير معلش الفون كان فاصل تقريباً 


شهد: يسلام!!!وياتري قافل تليفونك ليه؟؟ 


علي: انا بقولك لقيته فاصل مش انا اللي قفلته بقصد! 


شهد: المفروض اني اصدق الكلام ده يعني


علي: شهد مالك في اي


شهد: علي بلاش شغل الافلام دا والنبي علشان مش بحبه قولي انك كنت قافل الفون علشان نايم في حضن واحده علشان أنا عارفه كل حاجه ملهوش لازمة التمثيل دا


علي: انتي اتجننتي بتقولي اي!! لا دانا لازم اجيلك دلوقتي بقا

خمس دقايق وهبقي عندك.. 


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في الخلفية أدهم مع سلمى.. 


سلمى: كلمت شهد وبعتلها الصور علي الواتساب


أدهم: عاش ياحبيبتي

الله في عونك ياعلي ههههههه


سلمى: أنا ندمانه علي اللي عملته دا ازاي اكون في حضن واحد كدا!! منك لله يا أدهم بس انا عملت كدا علشان بحبك


أدهم: سلمى ملهوش لازمة الكلام ده مش قولتي عملت كدا عشان بتحبيني؟ 


سلمى: ايوة


أدهم: خلاص وانا بحبك 


سلمى: هتتجوزني يعني بعد ما انت قبلت اني ابقي في حضن واحد غيرك؟؟؟؟ 


أدهم في سرة "هههه لاطبعا دي مجنونه ولا اي"  وقالها: طبعا ياحبيبتي انا بجد حبيتك اوي ومش هتخلي عنك


سلمى: كدا شهد هتسيب علي صح


أدهم: طبعا يابنتي دي فيها كلام.. 


♕♕♕♕♕♕♕♕____♡

علي وصل لبيت شهد.. 


علي: ايه الكلام الي بتقوليهولي دا وايه الي مخليكي متاكده اوي اني انا بالصورة القذرة دي


شهد ورتله الصور اللي سلمى بعتتهالها علي الواتساب.. 


علي اتصدم.. شهد الكلام ده محصلش 


شهد: اومال دا اسمه اي؟؟ 

اصدقك وأكدب عنيا! 


علي: لا بس والله العظيم انا معملتش اللي في الصورة دا صدقيني اقسم بالله مبكدب


شهد: علي متحلفش الصور واضحة اوي ودا انت مش حد تاني 


علي: فعلاً دا انا مش حد تاني بس والله العظيم مش انا انا معملتش كدا


شهد: انت هتستهبل ازاي انتا ومش انتا خف شوية من شغل التمثيل دا 


علي: شهد انتي اكتر واحده عارفة اني مش بتاع الكلام دا بس مش عارف دا ازاي بجد انا هتجنن


علي وشهد بيتكلمو وسلمى بعتتله علي الفيس بتقوله"عامل اي دلوقتي "


شهد سمعت صوت الرسالة وسألته مين دي ومسكت الفون وقرأت المحادثة حست ان دي طريقة سلمى بس اسم الاكونت متغير وعلطول رجعت لفونها تركز في الصور اللي اتبعتت 


سلمى مكانتش مبينه وشها كويس بس لما شهد ركزت لقيت ان دي سلمى 

وقالت لنفسها"اممم دي سلمى وعاملة اكونت فيك ومتفقه هي وأدهم يعملو كدا علشان يوقعو بيني وبين علي"

بس كتمت دا جواها ومقالتش ل علي حاجه وعملت نفسها متفاجئه وقررت متواجهش ادهم وسلمى وتخليهم يصدقو نفسهم


شهد: علي انا حاسة اني عارفة البنت دي كويس 


علي: ازاي


شهد:مش مهم بس انت ازاي تروحلها البيت كدا بتقولك تغيرلي الانبوبه وانت روحتلها! 


علي: انا مش نيتي اي حاجه وحشة كنت بساعدها مش اكتر وفجأه اغم عليا هناك علشان كنت مطبق ومدريتش بنفسي


شهد:____


علي: ساكتة ليه انا بكلمك علفكره 


شهد: بص ياعلي اللي هقولك عليه تنفذه بالحرف الواحد.. 


علي: انا مش فاهم حاجه بس اوكى اتفضلي.. 


شهد:... 


يتبع... انتظروني انشاء الله في البارت الحادي عشر♥

تكملة الروايه من هناااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع