القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت 14_15بقلم نوسه حماده

جذبتي بعيونها الخضراء

الفصل الرابعه عشر

علي الناحيه الأخري في بيت محمد

دق باب البيت لتدلف بمرح:انت لحقتي تيجي يا...........

انت اي الي جابك هنا عايز اي 

سيف:محمد فين يا بنتي اخلصي 

لارا :مش هنا 

سيف:اومال فين

لارا:معرفش اتفضل بقااا لما يجي ابقا تعالي تاني 

سيف ببرود:دانتي دمك تقيل 

لارا ببرود:بقوللك اي احترم نفسك هي مين دي الي دمها تقيل مفيش اتقل من دمك 

سيف:دمي تقي............

رنا بمقاطعة:اي لارا أو نتي عندك ضيوف ولا اي 

لارا:لا لا ادخلي يلا 

اتجه سيف الي سيارته بغضب

رنا:هومين دا

لارا:انا معرفش باين كدا في شغل بينه وبين محمد

رنا:انا يعني مبشفكيش خالص انا لازم اجيللك يعني 

لارا:يا بنتي محمد مش راضي يخليني اخرج

رنا:بقوللك اي شوفتي الي في الجريده 

لارا:ايوه ...مش عرفه اي سببه اصلا 

رنا:ازاي متعرفيش انتي مكنتيش في الشركه لما اسيل راحه هناك 

لارا بخبث:دا الموضوع كبير بقاا بقوللك اي تعالي في الحديقه هنا 

............................

رزان:انتي ليكي صحاب يعني مقربين من جدتك وكدا يعني البيت جمب البيت

بسمله:ايوه ليا 

رزان:طب جدتك معاكي ولا معا كلام عمك دا

بسمله بشهقه:لا جدتي معايا طبعا 

رزان:طب صحبتك اسمها اي

بسمله:ميار

رزان:هتكلميها وتفهميها كل حاجه تمام  لي بقا علشان انتي بتقولي في حراسه في البيت طب انتي هتروحي إزاي 

بسمله:ايوه انا مش فاهمه كدا وازاي اقول لجدتي أن انا هتخطب من غير مهيا تعرف ولا حتي قولتلها الموضوع 

رزان:اهدي انا هفهمك هتحكي لميار كل حاجه وميار هترحلها تفهمها هو دا الحل 

بسمله:طب ممكن تلفونك 

دق باب القصر 

اتفضل محمد باشا 

رزان:حبيبي تعالي 

بسمله:ممكن حضرتك التلفون

رزان:اتفضلي 

اتجهت الي الغرفه باقصي سرعه لتتابع : الرقم اي.... هو انا نسيته...........خلاص افتكرت 

علي الناحيه الاخري في بيت ميار 

ميار:الو..

بسمله:ايوه يا ميار 

..................

لارا :يعني كل ده حصل ونا مش عرفه 

بقوللك اي واسيل راحتله كدا وزعقت جامد 

رنا:الشركه كلها سمعتها 

..................

في بيت بسمله

ميار:ساره امال فين جدتك

ساره:في اوضتها زعلانه 

دلفت ميار لتتابع بمرح:ممكن ادخل 

الجده:طبعا يا حبيبتي 

ميار:انا كنت عيزاكي في موضوع بصي يا جدتي  الموضوع يخص بسمله حكت لها بما قالت لها بسمله 

ميار:قوليلي بقا اقولها اي 

الجده:طب وعمها لو عرف

ميار:بقوللك دي هتتخطب محمد ابليكجي ونتي تقوليلي وعمها 

الجده:طيب خلاص هعمل اي يعني  

وفي صباح يوم جديد

بسمله :صباح الخير

رزان:صباح الخير

بسمله:انا ونا بكلم ميار امبارح قالتلي أن عمي شال الحراسه الي كان حاططه دي 

رزان:طب اي هتروحي 

بسمله:ايوه

رزان:تمام.انتي اجهزي وانا هاجي معاكي 

بسمله:تمام 

دلفت الي غرفتها وارتدت ملابسها 

بعد قليل 

بسمله:انا خلصت 

دلفوا الي السياره رزان: عنوان بيتكوا اي يا حبيبي 

بسمله:العنوان.............

علي الناحيه الأخري في الشركه 

ياسمين:ندي محمد ايجي ولا لاء

ندي:اه موجود في مكتبه من بدري 

دلفت الي المكتب لتتابع :صباح الخير

محمد:صباح الخير

خالد بجديه:محمد طب والمجموعه دي انت شفتهه ولا اي

محمد:لاء لسه وريني كدا 

ياسمين بخبث:دي المجموعه الجديده

خالد:ايوه ها يا محمد 

محمد:الون دا بينوه اكتر انت فهمني لازم يكون الون باين اكتر 

خالد:طيب تمام 

ياسمين:هو بخصوص الجريده الي كتبت انك خاطب يا محمد الكلام دا فعلا صح مش معقول يعني انت هتخطب بسمله دي خالص

محمد:وليه لا

ياسمين بخبث:طبعا يعني انت اي وهيا اي وبعدين اصلا انت.....

محمد بمقاطعة:خلصتي كلام ولو خلصتي كلام علي شغللك وبعد كده اياك اسمعك بتقولي حاجه عنها ولا انت عارفه انا هعمل اي 

ياسمين:ونت بتدافع عنها كدا لي يعني دي.....

محمد: انا لسه قيللك اي اتفضلي علي شغللك 

خالد:اهدي يا محمد مش كدا 

دلفت خارج المكتب بغيظ

خالد:اي يا محمد انت زعقتلها كدا لي 

محمد:اتفضل علي شغللك انت كمان

................................

الجده:ساره انتي افتحي الباب 

ساره:حاضر

ساره:بسمله

بسمله:اتفضلي 

ساره بهمس:مين دي 

الجده:بسمله انتي كويسه يحبيبتي 

بسمله:انا كويسه 

الجده:اهلا وسهلا

رزان:اهلا بيكي 

بسمله:حضرتك تشربي اي 

رزان:الي تعمليلي يا حبيبي

بسمله:ساره تعالي معايا 

رزان:اي ميار قالتك علي الموضوع وانت رايك اي 

الجده:اه قالتلي بس الأصول يعني أن هو يجي صح 

رزان:اه طبعا بس هو دلوقتي في الشغل 

بسمله:ادهم مجاش 

ساره:لاء 

بسمله:طب بقوللك اي هتروحي لميار تقوليلها تيجي 

ساره:تمام 

دلفت بسمله لتتابع بمرح:اتفضلي 

رزان:شكرا يا حبيبي 

رن الهاتف

بسمله:الو يا ندي 

ندي:في مشكله في الشغل ولازم تيجي متقوليش لا بجد محمد باشا متعصب جدا ها

بسمله:طيب تمام 

بسمله:انا لازم اروح الشغل دلوقتي 

رزان:مفيش مشكله 

...................

علي الناحيه الأخري في الشركه

ندي:حضرتك بسمله جايه دلوقتي هنشوف اي المشكله في الشغل 

محمد:هاتلي الملف من ياسمين قوليها بخصوص المجموعه 

ندي بجديه:حاضر 

اتجهت ناحيه المكتب لتتابع بجديه:ياسمين هانم محمد باشا طلب الملف بخصوص المجموعه 

ياسمين :تمام يا ندي اتفضلي انتي علي شغللك ونا هوديله الملف

ندي:تمام

دلفت ياسمين الي المكتب :اتفضل الملف

محمد :انا بعت ندي مكنتيش تتعبي نفسك 

ياسمين:ولا تعب ولا حاجه 

ندي:محمد باشا بسمله ايجت بره 

محمد:خليها تدخل بسرعه

ياسمين:محمد بجد موضوع خطبتك دا  

دلفت المكتب لتتابع بجديه:حضرتك ممكن افهم اي المشكله الي في الشغل 

ياسمين بط:انتي بتقولي اي انتي عايزه المدير يقوللك المشكله اي انتي تعرفيها من نفسك 

محمد:لو سمحتي متدخليش ليتابع :تعالي يا بسمله 

ياسمين بغيظ:مش معقول يا محمد الي بتعمله دا انت المفروض تطردها علي الي قلته دلوقتي 

محمد ببرود:وهيا قالت اي أو غلطت في اي ممكن افهم

ياسمين:أنها بتقوللك المشكله هيا اي 

محمد:انتي تبقي اي عشان تقوليلي اطردها 

ياسمين بغيظ:بس..............

محمد:فهمتي يا بسمله هتعملي اي اتفضلي ونتي كمان يا ياسمين شوفي شغللك 

دلفت خارج المكتب لتتابع بغيظ:ابعدي كدا يختي 

بسمله:انتي اي الي عملتيه ده بعدين انتي بتعمليني كدا انا عملتلك حاجه 

ندي:خلاص يا بسمله تعالي خلاص

ياسمين :سيبها سيبها اما نشوف المحترمه دي هتعمل اي 

بسمله :بجد انتي........

ياسمين:بقوللك اي احترمي نفسك يا بت انتي 

محمد:هو في اي هنا انا مش عارف اشتغل

ياسمين :البنت دي مش محترمه يا محمد 

بسمله :حضرتك انا معملتش حاجه 

محمد:انا مش عايز كلام كتير اتفضلوا علي شغلكوا

............................

نور:انت روحت لمحمد

سيف:روحت ملقتوش في البيت يمكن في الشركه 

نور:خلاص ياعم روحله الشركه عشان نشوف المجموعه 

سيف:خلاص هروحله بس اما اخلص الملف دا بقوللك اي متعرفش البنت الي في بيته دي مين

نور: أخته

سيف:بجد ازاي مش انت قولتلي انت أخته في تركيا

نور:ايوه يابني وخلصت دراستها ويجت بعدين يا سيف ركز في الشغل 

.................

بسمله: حضرتك انا خلصت الي انت قولتلي عليه 

محمد:وريني 

بسمله:اتفضل 

محمد بجديه:تمام اتفضلي انتي 

...........................

نرمين:حببتي بصيلي بطلي تبصي في التلفون

لارا:نعم

نرمين :اي الي كان مكتوب في الجريده دا 

لارا:معرفش متسالنيش لأن سالت محمد ومردش علياا 

نرمين:بجد ولا مش عايزه تقوليلي حاجه

لارا:لاء يا نروم ازعل منك ونا مش هبقا عايزه اقوللك لي

نرمين:طب محمد في الشغل

لارا:اه في الشغل بقوللك عمتو رزان اجيت 

نرمين:اه بجد 

لارا:ايوه 

نرمين:وحور بنتها لسه بتدرس 

لارا:ايوه بتدرس بتدرس زي ما محمد كان بيدرس التصميم وكدا

نرمين:اه 

..........................

ندين:محمد باشا بسمله وقعت من علي السلم

محمد:ايييييييي


يتبع 

جذبتي بعيونها الخضراء

الفصل الخامسه عشر

ندين بهمس:يلهوووي علي غبائي

ندين :اقصد اقول لحضرتك بسمله وقعت ياسمين هانم من علي السلم 

خالد:طب ....وهيا فين دلوقتي 

ندين:بره

دلفوا ناحيه ممر الشركه 

ياسمين بخبث:انا مش قدره خالص من رجلي انا مش عرفه خالص الغبيه دي عملت كدا

خالد بصدمه:معقول تعمل كدا

ياسمين ببرود:ومتعملش ليه ياخالد

دلفت بسمله الي المصعد ثم دلفت الي الشركه 

بسمله:اي الدوشه الي علي السلم دي 

اتجهت ناحيه السلم :هو في اي 

ياسمين :بجد انتي زكيه اووي وكمان بتمثلي انك مش عارفه حاجه بجد برافو

بسمله بعدم فهم:هو اي الي انا زكيه وبرافو مش فاهمه حاجه 

ياسمين بخبث:محمد ينفع الي هيا عملته دا

محمد بغضب:ندين تعالي علي المكتب 

ندين بتوتر:انا..........انا 

محمد بغضب:هو في حد اسمه هنا ندين غيرك 

ندين:حاضر 

بسمله:انا عملت اي بس 

ندي:بيقولوا انك وقعتيها من علي السلم 

بسمله بصدمه:انا انا وقعتها 

ندي:انا متاكده انك متعمليش كدا 

خالد:طب انتي قادره تمشي ولا اي 

ياسمين:انا كويسه مفيش حاجه

خالد:ازاي يعني انتي كويسه انتي هتهزري 

ندين:نعم يا محمد باشا

محمد:انتي شفتي بسمله فين وامتي

ندين:شفتها ازاي ا.....انا مش فاهمه 

محمد بغضب: انتي يابنتي مش جيتي وقلتي انا هيا وقعتها من علي السلم

ندين بتوتر:اه ياسمين هانم قالتلي اقوللك كدا 

محمد:اطلعي برررررره اطلعي 

امسك بهاتفه ليتابع بغضب:ندي ابعتلي بسمله دلوقتي بسرعه

ندي:بسمله 

بسمله:ها

ندي:محمد باشا عايزك 

بسمله بتوتر:قاللك انا 

ندي:ايوه 

دلفت بتوتر:نعم 

محمد:فين الملف الي قولتللك عليه 

بسمله:اتفضل

لتتابع ببكاء:انا معملتش حاجه حضرتك قولتلي اروح اجيب الملف الي انت طلبته وانا... انا اصلا مشفتهاش ومعرفش هيا بتعمل معايا كدا 

محمد بغضب:اهدييي انتي بتعيطي لي  بعدين انا عارف انك معملتيش كدا 

.........................

علي الناحيه الأخري في بيت بسمله

ميار:امال هيا فين

الجده:في الشغل بتقول في مشكله 

رزان:هو ليه مفيش شبكه هنا 

ميار:مش عرفه بس اكيد في شبكه بره هنا اتفضلي 

رزان:شكرا حبيبتي 

ثم امسكت بهاتفها وفتحت الشات 

ماما انا جايه من السفر لانك وحشتيني جدا 

رزان بفرح:بجد حبيبي 

ايوه يا ماما بجد hello mumعلشان متاخرش علي الطياره 

ميار:في حاجه 

رزان بحب:حور بنتي جايه من السفر

ميار:انتي عندك بنت

رزان:اه

ميار:امم

رزان:انا همشي دلوقتي عشان نروحلها المطار انا وفارس 

ميار:تمام 

..........................

لارا لاراااااااااا 

لارا:اي يا رنا اي اي 

رنا:بقوللك اي اسيل هتجي كمان شويه 

لارا:تمام سبيني بقا اركز 

رنا:بقوللك اسيل 

لارا بمقاطعه:ايوه يعني انا مش فاهمه مالها يعني 

رنا:هتسال عن اخوكي وكل كلامها عن اخوكي اصلا ياختي مش عرفه اي حكايه محمد اخوكي دا البنات كلها بتحبه 

لارا:بقوللك .......

رن هاتفها

رنا:مين الي بيرن ماتردي 

لارا:محمد اخويا 

لارا بمرح:ايوه يا محمد 

محمد:انتي فين 

لارا:في المكتبه 

محمد:بعد ماتخلصي تيجي الشركه

لارا:تمام بس يعني في حاجه 

محمد:ايوه 

لارا:تمام 

علي الناحيه الأخري في الشركه 

نور:اي يا محمد مقلتش انت هتبدا امتي بعدين يعني بخصوص لينا مينفعش.............

محمد بمقاطعة:لاء ينفع خليها تيجي دلوقتي 

نور:متاكد يا محمد

محمد :ايوه يابني متاكد 

نور:تمام بس مفيش شبكه هنا هكلمها بره 

...............

لارا:بقوللك اي يابت يارنا انا عايزه اعرف محمد هيقول اي تيجي معايا الشركه 

رنا:لاء

لارا:هو اي الي لا 

رنا:ايوه بعدين هو قاللك عايزك في موضوع زي ما بتقولي 

انا هاجي اعمل اي 

لارا:دنتي بت نكديه 

........................

اتجهت الي المكتب لتدلف بمرح:صباح الخير 

نور:صباح الخير ها يا محمد هنبدا ولا اي 

محمد :اه طبعا 

دلفت لارا الي المصعد ثم اتجهت الي الشركه 

لارا:اخبارك اي يا قمر

ندي بمرح:الحمد الله يا حبيبتي 

لارا:محمد في مكتبه 

ندي:ايوه في مجتبه بس باين في اجتماع أو حاجه بخصوص الشغل 

لارا:طب كلميني قوليله أن انا جيت 

ندي:حاضر

لتتابع بمرح:محمد باشا لارا ايجت ممكن تدخل 

محمد:ايوه

ندي:اتفضلي 

دلفت الي المكتب بمرح:انت عندك اجتماع ولا اي 

محمد:لا يا حبيبتي تعالي 

لارا بهمس: اي.....هيا لينا بتعمل اي هنا 

نور:بصي يا لينا ..................

محمد بمقاطعة:سيف مش هيجي ولا اي 

نور:اه سيف هيجي طبعا

امسك بهاتفه ليتابع بجديه:ندي خلي بسمله تيجي

ندي:حاضر 

لينا :مين بسمله يا محمد 

محمد :بجد تهزري يعني ولا اي

لينا:مش فاهمه تقصد اي

دلف الي المكتب سيف:اسف علي التاخير انت بدأتوا ولا اي 

نور:لاء لسه

لارا بهمس:محمد مين دا هو دا بيشتغل معاكوا بعدين قولي موضوع اي الي انت عايزني فيه

محمد:هقولك بس الوقتي 

لارا:تمام

لينا:مقلتليش يا محمد انت تقصد اي 

بسمله:حضرتك طلبتني 

محمد:ايوه تعالي عشان عندنا شغل 

لينا:مش تعرفنا يامحمد

محمد :مديره الأعمال اللوچستيه ليتابع :وخطيبتي 

لينا بصدمه:اي ... اي اقصد يعني انت خطبت امتي 

لارا:بتهزر صح 

..................

علي الناحيه الاخري في مطار القاهره

لتتابع بمرح:l miss you

رزان:حبيبت قلب ماما 

حور:اخبارك اي ياماما

رزان:انتي الي اخبارك طمنيني عليكي ودراستك

حور: الحمدالله 

رزان:طب تعالي نروح ولا هنفضل هنا

حور بضحكه وسيمه:يلا

..................

علي الناحيه الأخري في بيت ميار 

الام:يعني مبتروحيش الشغل ميار في حاجه

ميار:ايوه انا اترفدت من الشغل

الام:اتردفتي طب ليه 

ميار:معرفش بس انا لقيت شغل كدا في شركه تانيه

ونا همشي دلوقتي لاني مينفعش اتاخر 

بعد قليل 

دلفت ناحيه الشركه 

ميار:اي الشركه الجميله دي 

دلفت الي السكرتيره بمرح:لو سمحتي ممكن ادخل للمدير

السكرتيره:في معاد

ميار:ايوه 

السكرتيره:بس هو مش موجود دلوقتي ممكن تتفضلي هنا لما يجي 

ميار:طيب تمام 

.............................

محمد :اي في اي خطيبتي هو انا قلت حاجه غلط

سيف بضحك: لا مبتقلش حاجه غلط 

نور:الف مبرووك يا محمد

لينا بغيظ:مبروك يا محمد 

لارا:محمد انا مش فاهمه حاجه فهمني 

محمد:نبدا في الشغل ولا حد عندو سوال 

نور:لاء يلا نبدا

ياسمين:ندي هو في اي 

ندي:في اجتماع جوه بخصوص الشغل 

بعد قليل 

انتهي الاجتماع 

نور:انا همشي انا عشان عندي شغل كتير 

سيف:ونا كمان كان ينظر للارا 

بينما لارا لاحظت هذا كثيرا 

.........................

ميار:بقولك اي هو هيتاخر 

السكرتيره:مش عارفه 

ميار:طب انا همشي وهجي بعدين 

السكرتيره: تمام

دلفت خارج الشركه 

ميار بهمس:انا مش عرفه اي قلت الزوق دي انت مدير بارد 

الشخص: انتي كويسه يا قمر 

ميار:حضرتك مين

الشخص:نتعرف 

  دلفت ميار لم كأنها سمعته

  ‏الشخص:هو انا مش بكلمك يابنتي

  ‏ميار:انت مجنون ابعد عني مش عايزه اكلمك

  ‏الشخص:لي كدا بس يا قمر احنا عايزين نتعرف 

  ‏تتعرف علي مين يا زفتتتتتت انت

  ‏نظرت ميار بشهقه



 

تعليقات

التنقل السريع