القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت 14_15بقلم نوسه حماده

التنقل السريع

    جذبتي بعيونها الخضراء

    الفصل الرابعه عشر

    علي الناحيه الأخري في بيت محمد

    دق باب البيت لتدلف بمرح:انت لحقتي تيجي يا...........

    انت اي الي جابك هنا عايز اي 

    سيف:محمد فين يا بنتي اخلصي 

    لارا :مش هنا 

    سيف:اومال فين

    لارا:معرفش اتفضل بقااا لما يجي ابقا تعالي تاني 

    سيف ببرود:دانتي دمك تقيل 

    لارا ببرود:بقوللك اي احترم نفسك هي مين دي الي دمها تقيل مفيش اتقل من دمك 

    سيف:دمي تقي............

    رنا بمقاطعة:اي لارا أو نتي عندك ضيوف ولا اي 

    لارا:لا لا ادخلي يلا 

    اتجه سيف الي سيارته بغضب

    رنا:هومين دا

    لارا:انا معرفش باين كدا في شغل بينه وبين محمد

    رنا:انا يعني مبشفكيش خالص انا لازم اجيللك يعني 

    لارا:يا بنتي محمد مش راضي يخليني اخرج

    رنا:بقوللك اي شوفتي الي في الجريده 

    لارا:ايوه ...مش عرفه اي سببه اصلا 

    رنا:ازاي متعرفيش انتي مكنتيش في الشركه لما اسيل راحه هناك 

    لارا بخبث:دا الموضوع كبير بقاا بقوللك اي تعالي في الحديقه هنا 

    ............................

    رزان:انتي ليكي صحاب يعني مقربين من جدتك وكدا يعني البيت جمب البيت

    بسمله:ايوه ليا 

    رزان:طب جدتك معاكي ولا معا كلام عمك دا

    بسمله بشهقه:لا جدتي معايا طبعا 

    رزان:طب صحبتك اسمها اي

    بسمله:ميار

    رزان:هتكلميها وتفهميها كل حاجه تمام  لي بقا علشان انتي بتقولي في حراسه في البيت طب انتي هتروحي إزاي 

    بسمله:ايوه انا مش فاهمه كدا وازاي اقول لجدتي أن انا هتخطب من غير مهيا تعرف ولا حتي قولتلها الموضوع 

    رزان:اهدي انا هفهمك هتحكي لميار كل حاجه وميار هترحلها تفهمها هو دا الحل 

    بسمله:طب ممكن تلفونك 

    دق باب القصر 

    اتفضل محمد باشا 

    رزان:حبيبي تعالي 

    بسمله:ممكن حضرتك التلفون

    رزان:اتفضلي 

    اتجهت الي الغرفه باقصي سرعه لتتابع : الرقم اي.... هو انا نسيته...........خلاص افتكرت 

    علي الناحيه الاخري في بيت ميار 

    ميار:الو..

    بسمله:ايوه يا ميار 

    ..................

    لارا :يعني كل ده حصل ونا مش عرفه 

    بقوللك اي واسيل راحتله كدا وزعقت جامد 

    رنا:الشركه كلها سمعتها 

    ..................

    في بيت بسمله

    ميار:ساره امال فين جدتك

    ساره:في اوضتها زعلانه 

    دلفت ميار لتتابع بمرح:ممكن ادخل 

    الجده:طبعا يا حبيبتي 

    ميار:انا كنت عيزاكي في موضوع بصي يا جدتي  الموضوع يخص بسمله حكت لها بما قالت لها بسمله 

    ميار:قوليلي بقا اقولها اي 

    الجده:طب وعمها لو عرف

    ميار:بقوللك دي هتتخطب محمد ابليكجي ونتي تقوليلي وعمها 

    الجده:طيب خلاص هعمل اي يعني  

    وفي صباح يوم جديد

    بسمله :صباح الخير

    رزان:صباح الخير

    بسمله:انا ونا بكلم ميار امبارح قالتلي أن عمي شال الحراسه الي كان حاططه دي 

    رزان:طب اي هتروحي 

    بسمله:ايوه

    رزان:تمام.انتي اجهزي وانا هاجي معاكي 

    بسمله:تمام 

    دلفت الي غرفتها وارتدت ملابسها 

    بعد قليل 

    بسمله:انا خلصت 

    دلفوا الي السياره رزان: عنوان بيتكوا اي يا حبيبي 

    بسمله:العنوان.............

    علي الناحيه الأخري في الشركه 

    ياسمين:ندي محمد ايجي ولا لاء

    ندي:اه موجود في مكتبه من بدري 

    دلفت الي المكتب لتتابع :صباح الخير

    محمد:صباح الخير

    خالد بجديه:محمد طب والمجموعه دي انت شفتهه ولا اي

    محمد:لاء لسه وريني كدا 

    ياسمين بخبث:دي المجموعه الجديده

    خالد:ايوه ها يا محمد 

    محمد:الون دا بينوه اكتر انت فهمني لازم يكون الون باين اكتر 

    خالد:طيب تمام 

    ياسمين:هو بخصوص الجريده الي كتبت انك خاطب يا محمد الكلام دا فعلا صح مش معقول يعني انت هتخطب بسمله دي خالص

    محمد:وليه لا

    ياسمين بخبث:طبعا يعني انت اي وهيا اي وبعدين اصلا انت.....

    محمد بمقاطعة:خلصتي كلام ولو خلصتي كلام علي شغللك وبعد كده اياك اسمعك بتقولي حاجه عنها ولا انت عارفه انا هعمل اي 

    ياسمين:ونت بتدافع عنها كدا لي يعني دي.....

    محمد: انا لسه قيللك اي اتفضلي علي شغللك 

    خالد:اهدي يا محمد مش كدا 

    دلفت خارج المكتب بغيظ

    خالد:اي يا محمد انت زعقتلها كدا لي 

    محمد:اتفضل علي شغللك انت كمان

    ................................

    الجده:ساره انتي افتحي الباب 

    ساره:حاضر

    ساره:بسمله

    بسمله:اتفضلي 

    ساره بهمس:مين دي 

    الجده:بسمله انتي كويسه يحبيبتي 

    بسمله:انا كويسه 

    الجده:اهلا وسهلا

    رزان:اهلا بيكي 

    بسمله:حضرتك تشربي اي 

    رزان:الي تعمليلي يا حبيبي

    بسمله:ساره تعالي معايا 

    رزان:اي ميار قالتك علي الموضوع وانت رايك اي 

    الجده:اه قالتلي بس الأصول يعني أن هو يجي صح 

    رزان:اه طبعا بس هو دلوقتي في الشغل 

    بسمله:ادهم مجاش 

    ساره:لاء 

    بسمله:طب بقوللك اي هتروحي لميار تقوليلها تيجي 

    ساره:تمام 

    دلفت بسمله لتتابع بمرح:اتفضلي 

    رزان:شكرا يا حبيبي 

    رن الهاتف

    بسمله:الو يا ندي 

    ندي:في مشكله في الشغل ولازم تيجي متقوليش لا بجد محمد باشا متعصب جدا ها

    بسمله:طيب تمام 

    بسمله:انا لازم اروح الشغل دلوقتي 

    رزان:مفيش مشكله 

    ...................

    علي الناحيه الأخري في الشركه

    ندي:حضرتك بسمله جايه دلوقتي هنشوف اي المشكله في الشغل 

    محمد:هاتلي الملف من ياسمين قوليها بخصوص المجموعه 

    ندي بجديه:حاضر 

    اتجهت ناحيه المكتب لتتابع بجديه:ياسمين هانم محمد باشا طلب الملف بخصوص المجموعه 

    ياسمين :تمام يا ندي اتفضلي انتي علي شغللك ونا هوديله الملف

    ندي:تمام

    دلفت ياسمين الي المكتب :اتفضل الملف

    محمد :انا بعت ندي مكنتيش تتعبي نفسك 

    ياسمين:ولا تعب ولا حاجه 

    ندي:محمد باشا بسمله ايجت بره 

    محمد:خليها تدخل بسرعه

    ياسمين:محمد بجد موضوع خطبتك دا  

    دلفت المكتب لتتابع بجديه:حضرتك ممكن افهم اي المشكله الي في الشغل 

    ياسمين بط:انتي بتقولي اي انتي عايزه المدير يقوللك المشكله اي انتي تعرفيها من نفسك 

    محمد:لو سمحتي متدخليش ليتابع :تعالي يا بسمله 

    ياسمين بغيظ:مش معقول يا محمد الي بتعمله دا انت المفروض تطردها علي الي قلته دلوقتي 

    محمد ببرود:وهيا قالت اي أو غلطت في اي ممكن افهم

    ياسمين:أنها بتقوللك المشكله هيا اي 

    محمد:انتي تبقي اي عشان تقوليلي اطردها 

    ياسمين بغيظ:بس..............

    محمد:فهمتي يا بسمله هتعملي اي اتفضلي ونتي كمان يا ياسمين شوفي شغللك 

    دلفت خارج المكتب لتتابع بغيظ:ابعدي كدا يختي 

    بسمله:انتي اي الي عملتيه ده بعدين انتي بتعمليني كدا انا عملتلك حاجه 

    ندي:خلاص يا بسمله تعالي خلاص

    ياسمين :سيبها سيبها اما نشوف المحترمه دي هتعمل اي 

    بسمله :بجد انتي........

    ياسمين:بقوللك اي احترمي نفسك يا بت انتي 

    محمد:هو في اي هنا انا مش عارف اشتغل

    ياسمين :البنت دي مش محترمه يا محمد 

    بسمله :حضرتك انا معملتش حاجه 

    محمد:انا مش عايز كلام كتير اتفضلوا علي شغلكوا

    ............................

    نور:انت روحت لمحمد

    سيف:روحت ملقتوش في البيت يمكن في الشركه 

    نور:خلاص ياعم روحله الشركه عشان نشوف المجموعه 

    سيف:خلاص هروحله بس اما اخلص الملف دا بقوللك اي متعرفش البنت الي في بيته دي مين

    نور: أخته

    سيف:بجد ازاي مش انت قولتلي انت أخته في تركيا

    نور:ايوه يابني وخلصت دراستها ويجت بعدين يا سيف ركز في الشغل 

    .................

    بسمله: حضرتك انا خلصت الي انت قولتلي عليه 

    محمد:وريني 

    بسمله:اتفضل 

    محمد بجديه:تمام اتفضلي انتي 

    ...........................

    نرمين:حببتي بصيلي بطلي تبصي في التلفون

    لارا:نعم

    نرمين :اي الي كان مكتوب في الجريده دا 

    لارا:معرفش متسالنيش لأن سالت محمد ومردش علياا 

    نرمين:بجد ولا مش عايزه تقوليلي حاجه

    لارا:لاء يا نروم ازعل منك ونا مش هبقا عايزه اقوللك لي

    نرمين:طب محمد في الشغل

    لارا:اه في الشغل بقوللك عمتو رزان اجيت 

    نرمين:اه بجد 

    لارا:ايوه 

    نرمين:وحور بنتها لسه بتدرس 

    لارا:ايوه بتدرس بتدرس زي ما محمد كان بيدرس التصميم وكدا

    نرمين:اه 

    ..........................

    ندين:محمد باشا بسمله وقعت من علي السلم

    محمد:ايييييييي


    يتبع 

    جذبتي بعيونها الخضراء

    الفصل الخامسه عشر

    ندين بهمس:يلهوووي علي غبائي

    ندين :اقصد اقول لحضرتك بسمله وقعت ياسمين هانم من علي السلم 

    خالد:طب ....وهيا فين دلوقتي 

    ندين:بره

    دلفوا ناحيه ممر الشركه 

    ياسمين بخبث:انا مش قدره خالص من رجلي انا مش عرفه خالص الغبيه دي عملت كدا

    خالد بصدمه:معقول تعمل كدا

    ياسمين ببرود:ومتعملش ليه ياخالد

    دلفت بسمله الي المصعد ثم دلفت الي الشركه 

    بسمله:اي الدوشه الي علي السلم دي 

    اتجهت ناحيه السلم :هو في اي 

    ياسمين :بجد انتي زكيه اووي وكمان بتمثلي انك مش عارفه حاجه بجد برافو

    بسمله بعدم فهم:هو اي الي انا زكيه وبرافو مش فاهمه حاجه 

    ياسمين بخبث:محمد ينفع الي هيا عملته دا

    محمد بغضب:ندين تعالي علي المكتب 

    ندين بتوتر:انا..........انا 

    محمد بغضب:هو في حد اسمه هنا ندين غيرك 

    ندين:حاضر 

    بسمله:انا عملت اي بس 

    ندي:بيقولوا انك وقعتيها من علي السلم 

    بسمله بصدمه:انا انا وقعتها 

    ندي:انا متاكده انك متعمليش كدا 

    خالد:طب انتي قادره تمشي ولا اي 

    ياسمين:انا كويسه مفيش حاجه

    خالد:ازاي يعني انتي كويسه انتي هتهزري 

    ندين:نعم يا محمد باشا

    محمد:انتي شفتي بسمله فين وامتي

    ندين:شفتها ازاي ا.....انا مش فاهمه 

    محمد بغضب: انتي يابنتي مش جيتي وقلتي انا هيا وقعتها من علي السلم

    ندين بتوتر:اه ياسمين هانم قالتلي اقوللك كدا 

    محمد:اطلعي برررررره اطلعي 

    امسك بهاتفه ليتابع بغضب:ندي ابعتلي بسمله دلوقتي بسرعه

    ندي:بسمله 

    بسمله:ها

    ندي:محمد باشا عايزك 

    بسمله بتوتر:قاللك انا 

    ندي:ايوه 

    دلفت بتوتر:نعم 

    محمد:فين الملف الي قولتللك عليه 

    بسمله:اتفضل

    لتتابع ببكاء:انا معملتش حاجه حضرتك قولتلي اروح اجيب الملف الي انت طلبته وانا... انا اصلا مشفتهاش ومعرفش هيا بتعمل معايا كدا 

    محمد بغضب:اهدييي انتي بتعيطي لي  بعدين انا عارف انك معملتيش كدا 

    .........................

    علي الناحيه الأخري في بيت بسمله

    ميار:امال هيا فين

    الجده:في الشغل بتقول في مشكله 

    رزان:هو ليه مفيش شبكه هنا 

    ميار:مش عرفه بس اكيد في شبكه بره هنا اتفضلي 

    رزان:شكرا حبيبتي 

    ثم امسكت بهاتفها وفتحت الشات 

    ماما انا جايه من السفر لانك وحشتيني جدا 

    رزان بفرح:بجد حبيبي 

    ايوه يا ماما بجد hello mumعلشان متاخرش علي الطياره 

    ميار:في حاجه 

    رزان بحب:حور بنتي جايه من السفر

    ميار:انتي عندك بنت

    رزان:اه

    ميار:امم

    رزان:انا همشي دلوقتي عشان نروحلها المطار انا وفارس 

    ميار:تمام 

    ..........................

    لارا لاراااااااااا 

    لارا:اي يا رنا اي اي 

    رنا:بقوللك اي اسيل هتجي كمان شويه 

    لارا:تمام سبيني بقا اركز 

    رنا:بقوللك اسيل 

    لارا بمقاطعه:ايوه يعني انا مش فاهمه مالها يعني 

    رنا:هتسال عن اخوكي وكل كلامها عن اخوكي اصلا ياختي مش عرفه اي حكايه محمد اخوكي دا البنات كلها بتحبه 

    لارا:بقوللك .......

    رن هاتفها

    رنا:مين الي بيرن ماتردي 

    لارا:محمد اخويا 

    لارا بمرح:ايوه يا محمد 

    محمد:انتي فين 

    لارا:في المكتبه 

    محمد:بعد ماتخلصي تيجي الشركه

    لارا:تمام بس يعني في حاجه 

    محمد:ايوه 

    لارا:تمام 

    علي الناحيه الأخري في الشركه 

    نور:اي يا محمد مقلتش انت هتبدا امتي بعدين يعني بخصوص لينا مينفعش.............

    محمد بمقاطعة:لاء ينفع خليها تيجي دلوقتي 

    نور:متاكد يا محمد

    محمد :ايوه يابني متاكد 

    نور:تمام بس مفيش شبكه هنا هكلمها بره 

    ...............

    لارا:بقوللك اي يابت يارنا انا عايزه اعرف محمد هيقول اي تيجي معايا الشركه 

    رنا:لاء

    لارا:هو اي الي لا 

    رنا:ايوه بعدين هو قاللك عايزك في موضوع زي ما بتقولي 

    انا هاجي اعمل اي 

    لارا:دنتي بت نكديه 

    ........................

    اتجهت الي المكتب لتدلف بمرح:صباح الخير 

    نور:صباح الخير ها يا محمد هنبدا ولا اي 

    محمد :اه طبعا 

    دلفت لارا الي المصعد ثم اتجهت الي الشركه 

    لارا:اخبارك اي يا قمر

    ندي بمرح:الحمد الله يا حبيبتي 

    لارا:محمد في مكتبه 

    ندي:ايوه في مجتبه بس باين في اجتماع أو حاجه بخصوص الشغل 

    لارا:طب كلميني قوليله أن انا جيت 

    ندي:حاضر

    لتتابع بمرح:محمد باشا لارا ايجت ممكن تدخل 

    محمد:ايوه

    ندي:اتفضلي 

    دلفت الي المكتب بمرح:انت عندك اجتماع ولا اي 

    محمد:لا يا حبيبتي تعالي 

    لارا بهمس: اي.....هيا لينا بتعمل اي هنا 

    نور:بصي يا لينا ..................

    محمد بمقاطعة:سيف مش هيجي ولا اي 

    نور:اه سيف هيجي طبعا

    امسك بهاتفه ليتابع بجديه:ندي خلي بسمله تيجي

    ندي:حاضر 

    لينا :مين بسمله يا محمد 

    محمد :بجد تهزري يعني ولا اي

    لينا:مش فاهمه تقصد اي

    دلف الي المكتب سيف:اسف علي التاخير انت بدأتوا ولا اي 

    نور:لاء لسه

    لارا بهمس:محمد مين دا هو دا بيشتغل معاكوا بعدين قولي موضوع اي الي انت عايزني فيه

    محمد:هقولك بس الوقتي 

    لارا:تمام

    لينا:مقلتليش يا محمد انت تقصد اي 

    بسمله:حضرتك طلبتني 

    محمد:ايوه تعالي عشان عندنا شغل 

    لينا:مش تعرفنا يامحمد

    محمد :مديره الأعمال اللوچستيه ليتابع :وخطيبتي 

    لينا بصدمه:اي ... اي اقصد يعني انت خطبت امتي 

    لارا:بتهزر صح 

    ..................

    علي الناحيه الاخري في مطار القاهره

    لتتابع بمرح:l miss you

    رزان:حبيبت قلب ماما 

    حور:اخبارك اي ياماما

    رزان:انتي الي اخبارك طمنيني عليكي ودراستك

    حور: الحمدالله 

    رزان:طب تعالي نروح ولا هنفضل هنا

    حور بضحكه وسيمه:يلا

    ..................

    علي الناحيه الأخري في بيت ميار 

    الام:يعني مبتروحيش الشغل ميار في حاجه

    ميار:ايوه انا اترفدت من الشغل

    الام:اتردفتي طب ليه 

    ميار:معرفش بس انا لقيت شغل كدا في شركه تانيه

    ونا همشي دلوقتي لاني مينفعش اتاخر 

    بعد قليل 

    دلفت ناحيه الشركه 

    ميار:اي الشركه الجميله دي 

    دلفت الي السكرتيره بمرح:لو سمحتي ممكن ادخل للمدير

    السكرتيره:في معاد

    ميار:ايوه 

    السكرتيره:بس هو مش موجود دلوقتي ممكن تتفضلي هنا لما يجي 

    ميار:طيب تمام 

    .............................

    محمد :اي في اي خطيبتي هو انا قلت حاجه غلط

    سيف بضحك: لا مبتقلش حاجه غلط 

    نور:الف مبرووك يا محمد

    لينا بغيظ:مبروك يا محمد 

    لارا:محمد انا مش فاهمه حاجه فهمني 

    محمد:نبدا في الشغل ولا حد عندو سوال 

    نور:لاء يلا نبدا

    ياسمين:ندي هو في اي 

    ندي:في اجتماع جوه بخصوص الشغل 

    بعد قليل 

    انتهي الاجتماع 

    نور:انا همشي انا عشان عندي شغل كتير 

    سيف:ونا كمان كان ينظر للارا 

    بينما لارا لاحظت هذا كثيرا 

    .........................

    ميار:بقولك اي هو هيتاخر 

    السكرتيره:مش عارفه 

    ميار:طب انا همشي وهجي بعدين 

    السكرتيره: تمام

    دلفت خارج الشركه 

    ميار بهمس:انا مش عرفه اي قلت الزوق دي انت مدير بارد 

    الشخص: انتي كويسه يا قمر 

    ميار:حضرتك مين

    الشخص:نتعرف 

      دلفت ميار لم كأنها سمعته

      ‏الشخص:هو انا مش بكلمك يابنتي

      ‏ميار:انت مجنون ابعد عني مش عايزه اكلمك

      ‏الشخص:لي كدا بس يا قمر احنا عايزين نتعرف 

      ‏تتعرف علي مين يا زفتتتتتت انت

      ‏نظرت ميار بشهقه



     

    تعليقات