القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عندما التقينا البارت 54_55بقلم هدير أحمد جميع الفصول كامله

#عندماالتقينا 
البارت ال54_55

نزلت نور اشتريت تابلت علشان تكلم اهلها 

طلعت وكتبت الرقم وبدأ التليفون يرن 

اهل نور اول ما شافوا انها مكالمه دولية ردوا بسرعة 

والدة نور ردت يلهفه :الو يا نور يابنتي هتيجي امتي يا حبيبتي 

نور مقدرتش تمسك نفسها اكتر من كده بدأت تعيط بشده 

لانها دلوقتي في اضعف حالاتها هي دلوقتي محتاجه اهلها جمبها محتاجه تترمي في حضن امها وتحكيلها همومها 

والدة نور بلهفة :نور انتي بتعيطي ليه يا حبيبتي متقلقنيش عليكي حد زعلك يا حبيبتي 

نور بترد بصعبوبة:مفيش حد زعلني بس انتي وبابا وحشتوني اوي 

والدة نور ببكاء:وانتي كمان يا نور عيني وحشتيني مراد قالي انكم جايين النهاردة كلها كام ساعة وتكوني في حضني 

نور :ماما بابا جمبك 

والدة نور :اه ياحبيبتي جمبي 

نور :طيب افتحي الاسبيكر يا ماما 

والدة نور فتحت الاسبيكر 

نور :انا مش عايزاكم تزعلوا من اللي هقوله ده وعايزاكم تدعموني زي ما كنتوا بتعملوا دايما 

والدة نور:في اي يا نور اتكلمي قلقتينا 

نور بدأت تحكي كل اللي حصل معاها بالتفصيل حتي وصولها للفندق وحكتلهم كمان اللي هي بتفكر تعمله وانها عايزه تقيم في لندن وتكمل دراستها هناك 

والدة نور كانت لسه هترد بالاعتراض بس والد نور رد علي بسرعة 

والد نور :احنا موافقين اعملي اللي انتي شايفاه صح يابنتي واحنا هنفضل ندعمك انا واثق في بنتي لو تكون فين عارف هي اي وبتعمل اي ومن بكرا هروح جامعتك ونبدأ في اجراءات النقل بإذن الله 

نور :ربنا يخليكم ليا يارب وميحرمنيش منكم ابدا 

نور :مبترديش ليه يا ماما 

والدة نور هرد اقول اي هقولك اني عايزه بنتي تكون في حضني مثلا 

نور :والله يا ماما غصب عني وبعدين ان شاء الله كلها كام شهر واجبكم هنا تعيشوا معايا انا ماليش غيركم 

والدة نور :اهم حاجه تخلي بالك من نفسك وكلي كويس يا نور وركزي في دراستك يا حبيبتي 

نور :حاضر يا ماما خلوا بالكم علي نفسكوا انا هقفل لان في حد بينده عليا 

والدة نور :في رعاية الله يا حبيبتي 

قفلت نور بسبب انها سمعت اصوات دوشة ومش عايزه حد من اهلها يسمع ويتخضوا عليها 

سمعت نور صوت طلق نا*ري 

فتحت الباب علشان تشوف في اي لاقيت البنات بتجري وبتصوت 

نور وقفت بنت وسألتها في اي 

البنت :فراس ورجالته هنا وشكله المرادي مش هيمشي غير لما ياخد عهد  

بقلم الكاتبة هدير احمد ♥️


#عندماالتقينا 
البارت ال٥٥

البنت :فراس ورجالته هنا وشكله المرادي مش هيمشي غير لما ياخد عهد 

نور :مين عهد ومين فراس ده 

وفجأه سمعوا صراخ بنت ويتقوله سيبني ابوس ايدك 

البنت قالت لنور يلا نستخبى 

نور بدهشه :نستخبى طب والبنت دي هنسيبه ياخدها 

البنت :دول ناس واصله واحنا مش هنقدر عليهم

سابت نور البنت ودخلت غرفتها واتصلت بشرطة الطوارئ 

فراس كان واخد البنت وخارج بس لاقي حد ماسك في عهد 

نور بنظرات قوة :سيب البنت وامشي احسنلك 

فراس :شكلك جديدة هنا يا حلوه ف علشان كده مش هزعل منك سيبي ايد حبيبتي بقي بدل ما ازعل 

نور :مش هسيبها وانت هتطلع برا دلوقتي والا بعد خمس دقايق بالظبط هتقضي اقامة سعيدة في السجن ضحك فراس ضحكة عالية 

ثم قام بسحب عهد تاركًا نور خلفه 

مسكت نور المزهرية اللي كانت قدامها وحدفتها علي فراس جات في دماغه من الخلف 

فراس بحده لو معتذرتيش عن اللي عملتيه مش هتشوفي يوم عدل في حياتك بعد كده هحولك حياتك لجحيم 

ثم وصلت الشرطة 

استغرب فراس ان الشرطة جات افتكر كلامها تهديد مش اكتر متوقعش انها بالجرأة دي 

الشرطة اتفضل معايا 

فراس بصله بنظرات مرعبة 

ثم نظر لنور هرجعلك تاني 

ثم ذهب مع الشرطة 

صاحبة المكان لنور :ايه اللي انتي عملتيه ده 

نور :عملت اي ولا المفروض كنت اقف اتفرج زيكم لحد ما يخطفها قدام عنينا 

صاحبة المكان (استاذة هدي )فراس محدش بيق قصاده شغال مع ما*فيا كبيره جدا هنا وهما وراه ومحدش يقدر يعمله حاجه نهائي مش بلغتي البوليس 

ومسكوه متلبس اتفرجي بقي بكره هتلاقيه هنا ولا كأن اي حاجه حصلت وليه بكره ده مش بعيد تلاقيه هنا بعد نص ساعه 

نور :ونعقد هنا ليه طالما المكان مش هيقدر يحمينا احنا كده كأننا نايمين في شارع مش فرق بينا وبينهم 

استاذه هدي :لو روحتي فين وفراس عاوز يجيبك هيجيبك ملهاش دعوة بقي امان او مش امان دول ناس ايديها طايله في اي مكان  

نور :انا لا يمكن اعقد هنا دقيقه واحدة ثم صعدت نور غرفتها ثم نزلت للاسفل واخدت باقي حسابها وهمت لتغادر المكان فوجدت عهد حازمه اغراضها وتطلب منها ان تغادر معها 

عهد :انا هاجي معاكي يا نور مش هقعد هنا انتي الوحيده اللي وقفتي في وش الحق*ير ده وقرررتي تساعديني 

نور :انا معملتش حاجه ده كان واجب علي اي حد واقف هنا يعمل كده 

خرجت نور وعهد وفي هذه اللحظة كان مراد وسليم يبحثون عن نور في الشوارع 

رأي سليم نور وهي خارجه من ذلك الفندق ولكن كان مراد يسوق بسرعه كبيرة 

سليم :اقف يا مراد نور هنا اقف بسرعه وقف مراد بسرعه 

مراد بلهفه :فين 

سليم ومراد نزلوا من السيارة وسليم ماشي ومراد ماشي وراه ماشيين بيجروا و….

بقلم الكاتبة هدير احمد ♥️

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع